Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?quote:Op zondag 14 april 2013 18:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vinden.
Wees gerust. OOIT gaat de beschaving ook jou bereikenquote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang die ondingen niet op Leeuwarden en Heerenveen staan vind ik het allemaal wel gezegend.
de trein rijdt eerder 4x per uur naar Heerenveen dan dat de poortjes in Leeuwarden komenquote:Op zondag 14 april 2013 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
3x per uur naar Heerenveen vind ik toch beschaving genoeg.
Het is niet in het reizigersbelang om die verplichting te laten staan, maar de NS lobby vindt het belangrijker dat het lijkt of er iets gedaan wordt aan zwartrijden. Het self-loading cargo mag blij zijn dat ze uiteindelijk vervoerd worden, ongeacht het aantal hoepeltjes waar ze door moeten springen.quote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?
Ja maar dat kan niet want die tunnels zijn onderdeel van de normale looproutes etc. Zo ook in Leiden en ook in Deventer. En in Breda.quote:Op zondag 14 april 2013 19:26 schreef Litpho het volgende:
overstap naar een ander perron ook eerst op de schop.
Wel raar. Van de 25 tweetalige bordjes staat in 18 gevallen Iers bovenaan en Engels onderaan, en in 7 gevallen andersom. In Mallow komen zelfs allebei de varianten voor. Zouden daar regels voor zijn of "doet men maar wat"?quote:Op zondag 14 april 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Het heeft even geduurd, maar we hebben er weer eentje![]()
[ afbeelding ]
eh, er zijn een aantal gemeenten waar de plaatsnamen er niet in het Nederlands op staanquote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
zie de post boven jequote:Op zondag 14 april 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |