Hebben ze een Schienenwolf?quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Dat gevoel had ik dus ook. Erg weinig en had wat groter werk verwacht eigenlijk. Vond dat ding om die bielzen mee te slopen wel aardig ingenieus.
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?quote:Op zondag 14 april 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, Flash heeft er nog wel een foto van.
tsja ...quote:Op zondag 14 april 2013 10:05 schreef greavy het volgende:
Goede materieelplanning voor NS is wel erg lastig ivm de Rotterdamse marathon.
-Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag vv met losse SLT-viertjes, 9:38 v. Dordrecht had te Zwijndrecht al veel staanplaatsen en te Barendrecht werd het proppen .. Op Barendrecht en/of Lombardijen gegarandeerd achterblijvers.
- Losse SGM-III'en op de Hoekse Lijn. Waren sardientjes in blik bij aankomst Rotterdam
- Losse ICM-IV om 9:55 als IC uit Utrecht ev, trein was erg afgeladen met veel staanplaatsen
Ah, die rapportage had ik gemist, bedankt!quote:Op zondag 14 april 2013 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?
Ik heb maar even wat credit van PayPal verbruikt, spel maar gekocht..quote:Op zondag 14 april 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
Fans van TS2013 hier? Op gamersgate.com krijg je nu korting op het spel en een hoop van de DLC. Heb er voor 53 euro gelijk weer ff 5 flinke scenario's bijgekocht. Ter vergelijking normale prijs via steam zou 142 euro zijn geweest
twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Ik gok dat bij Breda, Tilburg en Eindhoven in ieder geval tot de verbouwing gewacht wordt. Ergens in resp. 2015, 2030 en 2025 dus.quote:Op zondag 14 april 2013 18:27 schreef Sandrvich het volgende:
Om die "primeur" zal niemand wakker liggen in de rest van Brabant. Wat mij betreft is Roosendaal ook meteen het laatste station in Brabant daarmee.
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijdenquote:Op zondag 14 april 2013 18:33 schreef James1988 het volgende:
Breda krijgt ook poortjes, als de renders tenminste enigszins lijken op de realiteit.
Trage klotedingen
quote:Op zondag 14 april 2013 18:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Kratje bier krijg je van me als er geelblauwe TGVs komen te rijden
Normaal gaan er geen treinen die kant op?quote:Op zondag 14 april 2013 18:26 schreef greavy het volgende:
Vandaag weer DDZ naar Vlissingen (dit weekend naar Goes ivm werkzaamheden)![]()
Jammer dat ik niet mee konEen uniek moment met eindelijk weer een fatsoenlijke reismogelijkheid naar het Zeeuwse.
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vindenquote:Op zondag 14 april 2013 18:15 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?quote:Op zondag 14 april 2013 18:41 schreef Litpho het volgende:
[..]
Reizigersonvriendelijk geneuzel. Veel te veel kinderziektes die niet opgelost zijn, maar Mansveld zal het wel weer best vinden.
Wees gerust. OOIT gaat de beschaving ook jou bereikenquote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang die ondingen niet op Leeuwarden en Heerenveen staan vind ik het allemaal wel gezegend.
de trein rijdt eerder 4x per uur naar Heerenveen dan dat de poortjes in Leeuwarden komenquote:Op zondag 14 april 2013 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
3x per uur naar Heerenveen vind ik toch beschaving genoeg.
Het is niet in het reizigersbelang om die verplichting te laten staan, maar de NS lobby vindt het belangrijker dat het lijkt of er iets gedaan wordt aan zwartrijden. Het self-loading cargo mag blij zijn dat ze uiteindelijk vervoerd worden, ongeacht het aantal hoepeltjes waar ze door moeten springen.quote:Op zondag 14 april 2013 18:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Was het niet zo dat ze verplicht zijn de poortjes te sluiten op veel plekken?
Ja maar dat kan niet want die tunnels zijn onderdeel van de normale looproutes etc. Zo ook in Leiden en ook in Deventer. En in Breda.quote:Op zondag 14 april 2013 19:26 schreef Litpho het volgende:
overstap naar een ander perron ook eerst op de schop.
Wel raar. Van de 25 tweetalige bordjes staat in 18 gevallen Iers bovenaan en Engels onderaan, en in 7 gevallen andersom. In Mallow komen zelfs allebei de varianten voor. Zouden daar regels voor zijn of "doet men maar wat"?quote:Op zondag 14 april 2013 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
Het heeft even geduurd, maar we hebben er weer eentje![]()
[ afbeelding ]
eh, er zijn een aantal gemeenten waar de plaatsnamen er niet in het Nederlands op staanquote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.quote:Op zondag 14 april 2013 20:35 schreef V2 het volgende:
De taal die boven staat verschilt per gemeente: in de gemeenten waar Fries de eerste taal is staat Fries boven, en elders staat Nederlands boven
zie de post boven jequote:Op zondag 14 april 2013 20:53 schreef greavy het volgende:
[..]
In Friesland staat Fries onderaan. Althans, in alle gehuchten rondom bij mijn familie, en daar spreekt iedereen Fries.
De Luas, leuk!quote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Ha mooi, je bent aan het oefenen, fijn om te zienquote:Op zondag 14 april 2013 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
In Dublin hebben ze mooie moderne trams. Hier rijdt er eentje naar Tallaght. Het gebouw op de achtergrond is Heuston Station.
[ afbeelding ]
Geinig, volgens mij zal ik ook Sloveens in het zuiden van Oostenrijk.quote:Op zondag 14 april 2013 22:23 schreef bork het volgende:
Taalgevoeligen hebben ze ook in Duitsland
[ link | afbeelding ]
In Cottbus hebben ze het ook en op de een of andere stomme manier heb ik geen foto van Bischofswerda terwijl ik daar er dik een uur heb rondgelopen en er zullen er nog vast wel meer zijn ->
Sorbisch
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjequote:Op zondag 14 april 2013 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, en zo zijn er ook nog wel zat Belgische bordjes tweetalig enz enz.
ECHT bazig zijn dan natuurlijk drietalige bordjes.
[ afbeelding ]
Beschuldig je me nou van een fotosoep?quote:Op zondag 14 april 2013 23:55 schreef bork het volgende:
[..]
Dat lijkt me meer iets digitaals dan een analoog bordjetellen die ook?
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.quote:Op zondag 14 april 2013 15:34 schreef Zug-Chef het volgende:
De Jan Kiepura naar Warschau lijkt voorlopig gered, meldt een gebruiker op DSO. De trein is inmiddels ook na 1 juli 2013 weer in Hafas te vinden tot december 2013.
Welke zoek je?quote:Op maandag 15 april 2013 00:26 schreef eti het volgende:
[..]
Goed nieuws! Voor mij omdat ik van de zomer naar Polen wil. En voor de mensheid want er moeten overal altijd nachttreinen rijden in mijn nederige opinie.
Maar eh, nog niet in bahn.de te vinden toch?
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01.quote:
http://mobiel.nu.nl/algem(...)-blaadjes-spoor.htmlquote:NS heeft oplossing voor blaadjes op spoor
Gepubliceerd: Ma 15 apr 2013
Een machinist van de NS heeft een eenvoudige oplossing bedacht voor het probleem van blaadjes die op het spoor vallen: de rails van tevoren met water besproeien.
Dat schrijft De Telegraaf. Bladeren op het spoor leidden ook dit jaar weer tot vertragingen.
De machinist bedacht dat de bladeren na enkele passages van treinen in het water oplossen als de rails eerst nat worden gemaakt. Uit testen bleek dat hij gelijk had.
Bladeren op het spoor zorgen er in de herfst voor dat treinen bij het remmen doorschieten. Treinen moeten daarom langzamer rijden, wat tot veel vertragingen leidt.
'Fantastisch'
Ingrid Thijssen, directeur van het reizigersbedrijf van NS, is blij met de oplossing. "Wij vinden het fantastisch dat dit soort ideeën uit onze eigen organisatie komt. Wij zijn er achter gaan staan, hebben financieel geholpen en hebben samen met Slagter (de machinist) patent aangevraagd."
Ook Prorail is enthousiast: ''Fantastisch dat een machinist zulke betrokkenheid toont'', aldus directie-woordvoerder Michiel Haighton. "Wij volgen dit initiatief met grote interesse.''
Door: NU.nl/ Joost Nederpelt
quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Voor de duidelijkheid: dan ook weer tussen Amsterdam en Brussel. En zowel over conventioneel als hogesnelheidsspoor, in afwachting van de ontwikkelingen rondom de V250.quote:Op maandag 15 april 2013 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
jaja, NS heeft capaciteit gevraagd om de IC tussen Den Haag en Brussel volgend jaar 16x per dag te kunnen laten rijden
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)r-laten-rijden.dhtml
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Dat moet eerst de hele verbouwing afgerond zijn. Nu zijn in Den Bosch alleen de sporen 1, 3 en 7 in gebruik, cross-platform overstappen is dus nog even niet mogelijk.quote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef KapiteinT het volgende:
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef bork het volgende:
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op?
Ben ook wel benieuwd of de Sprinters teruggaan naar de oude vertrektijden.quote:Op maandag 15 april 2013 12:27 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Zijn er nu eigenlijk ook plannen voor een crossplatformoverstap met de 3600 Zwolle-Roosendaal en een IC richting Utrecht/Eindhoven? Het lijkt mij dat dat nu mogelijk moet zijn.
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet.quote:Op maandag 15 april 2013 15:00 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die 3 maanden begonnen op 21 jannuari. Dus aan het eind van deze week is de tijd op.
Hebben ze zo weinig vertrouwen in de constructie dat ze er alleen maar oude barrels overheen durven te sturen?quote:Op maandag 15 april 2013 11:29 schreef DeaDLocK2K het volgende:
http://blog.prorail.nl/eerste-treinen-over-fly-over-den-bosch
Hispeed zou het voorlopig met Traxx+ICR kunnen proberen, misschien zelfs via de HSL de grens over als ze toelating voor het Belgische deel geregeld krijgen.quote:Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef bork het volgende:
Hispeed met voorlopig niks en de NMBS wel met ????
Als het aan Wilma ligt in September geloof ik.quote:Op maandag 15 april 2013 14:37 schreef bork het volgende:
Die 3 maanden die AnsaldoBreda heeft gekregen wanneer zijn die op?
Nee, die zitten er juist wel in bij de Fyra- en Beneluxstammen.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef deadlock1981 het volgende:
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn?
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijnquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt.
Ik verwacht dat ze hun poot stijf houden. Ondanks Wilma.quote:Op maandag 15 april 2013 15:29 schreef bork het volgende:
[..]
ok, van de Hispeed hebben ze nog extra ruimte gekregen, ik ben benieuwd wat de NMBS doet.
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd.quote:Op maandag 15 april 2013 19:15 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden, maar langer dan de 700m van 3a/b in Sittard zal het vast niet zijn
De software in de Traxx kan naar verluidt niet goed omgaan met herpositioneringsbakens. Die worden in Nederland niet gebruikt, maar wel in België.quote:Op maandag 15 april 2013 18:23 schreef deadlock1981 het volgende:
Ging het niet vooral om de handgrepen in de deur die afwezig zijn?
Even lang als 3/4? Die is 621.quote:Op maandag 15 april 2013 19:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nou veel zal het niet schelen. Er is aan beide kanten flink wat bij gekomen, toch zeker Leiden voorbij gestreefd.
Leiden is een klotestation om over te stappen.quote:Op maandag 15 april 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
en dan te bedenken dat de perrons in Leiden door de A en B-fases behoorlijk lang zijn.
Moet wel zeggen dat het in Leiden vanaf de tunnel regelmatig nog een behoorlijk eind naar de trein lopen is ...
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopenquote:Op maandag 15 april 2013 21:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Leiden is een klotestation om over te stappen.
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet?quote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
uiteraard de kleinst mogelijke overstapnormquote:Op maandag 15 april 2013 21:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Zeker ook de normale overstapnorm aanhouden daar of niet?
Overstap van 8b naar 9a is zelfs al irritant, als er 2 minuten voor staanquote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
610 meter ongeveerquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |