DDoS-kabouters zijn maar irritante wezens. Redelijk kansloos ook.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef b2py het volgende:
Over die downtime van ns.nl van vanavond, dat was een ddos aanval. Helemaal hip anno 2013.
Hoe is het eigenlijk met de levensvatbaarheid daarvan gesteld? Ik hoor dat Amsterdam - Ijmuiden na dit jaar ophoudtquote:Op zaterdag 13 april 2013 00:22 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien!
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberenquote:Op zaterdag 13 april 2013 01:51 schreef Bitlord het volgende:
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over.
De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets.
De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig.
Dordrecht-Zwijndrecht is wel wel gewild, maar minder populair als Papendrecht. Vanaf Zwijndrecht kan je ook maar weinig naar de Merwekade, maar juist vaak naar de Hooikade. Sliedrecht heeft het ook altijd wel druk.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:51 schreef Bitlord het volgende:
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over.
De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets.
De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig.
Begin 2014.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:37 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen.
Op 31-12-13 vaart de laatste draagvleugelboot.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:37 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen.
Wat dacht je vanquote:
Ik was 11 april even helemaal van de wereld, en ik lees de Spits niet dus vandaar dat ik die gemist heb. En thanks!quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat dacht je van
http://www.voorbeterov.nl/130411.php
en
http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2013/04/11/004/
Plus niet-openbare brief aan de Kamerleden (zit vertrouwelijk in je PM, andere belangstellenden geven maar even een seintje, dan krijgen ze die ook.)
Dat ding stopt tegenwoordig veel te vaak tussen Dordt en Rotterdam. In het begin was het Rotterdam - Ridderkerk - Dordrecht en dat schoot tenminste lekker op.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:22 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien!
Meid, wat een dramaquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:20 schreef eoa zakkenwasser het volgende:
Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen."
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen.
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:50 schreef Igen het volgende:
Die Rheingold-panoramawagen lijkt wel in het midden door te buigen.
De batterij-treinstellen van de DB schijnen er vroeger ook last van te hebben gehad en zouden zelfs "hangbuikzwijn" als bijnaam hebben gehad.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel.
klinkt interessant om misschien op zondag even mee te pikkenquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen.
lijkt idd nergens op, maar goed het belangrijkste is dat het rijdtquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]Het is ook echt wel een draak van een trein geworden..
werkzaamheden bij Barneveld Noord meende ikquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:59 schreef ArnosL het volgende:
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden.
De reizigers hebben circa 120 euro voor de rit betaald (trein+Keukenhof), en dan krijg je zoiets. Daarbij doet AKE Eisenbahntouristik aan zware misleiding, want op alle foto's op de website vind je de TEE Rheingold (de rode samenstelling). In de ritomschrijving hebben zij echter NERGENS staan dat er met een TEE Rheingold-stam gereden wordt, er wordt alleen over een "TEE Rheingold Bar- und Aussichtswagen" gerept. Juist door de misleiding van de foto's denkt iedereen gelijk dat het een complete TEE Rheingold-stam is. De trein was zeker niet uitverkocht ook, daar er 4 VulkanEifelBahn-rtgn, een TEE Bar- und Aussichtswagen en één NMBS I6 Medewerkersrijtuig in de trein zat. In Duitsland rijdt de trein vaak met nog 3 extra NMBS I6-rtgn en 3 Dampflok Traditionen Oberhausen-rijtuigen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:20 schreef b2py het volgende:
De reacties op Somda zijn werkelijk waar weer hilarisch over de bonte samenstelling van de Rheingold van vandaag: http://somda.nl/forum/132(...)d+naar+de+Keukenhof/
"Ik was van plan om de trein ook even te bekijken en te gaan fotograferen.
Maar voor deze belediging voor de naam "Rheingold" ga ik de auto niet starten.
Ga wel een keer naar Duitsland, voor met Br 103 dan hopelijk."
"Niet alleen een teleurstelling voor de treinspotters vanwege het materieel, maar de grote teleurstelling voor de reizigers komt nog. Vanwege de kou afgelopen maanden, valt er buiten op de Keukenhof niet veel te zien. Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen."
ICM naar Den Helder, dan ga ik zondag zeker die kant op. Zaterdag zit ik in Duitsland, bij Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Hebben weer Dampftage.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede.
Werkzaamheden tussen Barneveld Aansluiting (bij Barneveld Noord) en Amersfoort Aansluiting, waardoor er daar geen treinen rijden. Valleilijn rijdt in het geheel niet (is te lastig voor CXX daar het personeel uit Amersfoort moet komen voor de treinen) en de Pimpel gaat via Zwolle. Dat is weer een goede miscommunicatie, want de reisplanner spreekt over een stop in Zwolle. Echter, de bijsturing heft de stop in Zwolle elke keer weer op en krijg je dus "Dit reisadvies vervalt" in de reisplanner.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:59 schreef ArnosL het volgende:
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden.
Wat vond jij er van?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zag hier net op het forum een advertentie voor de tentoonstelling Sporen naar het Front voorbijkomen. Laat ik daar vorige week al geweest zijn
had me er eigenlijk iets meer van voorgesteld. Kan ook door de belichting komen die imo niet erg best is ...quote:
Hebben ze een Schienenwolf?quote:Op zaterdag 13 april 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Dat gevoel had ik dus ook. Erg weinig en had wat groter werk verwacht eigenlijk. Vond dat ding om die bielzen mee te slopen wel aardig ingenieus.
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?quote:Op zondag 14 april 2013 10:20 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja, Flash heeft er nog wel een foto van.
tsja ...quote:Op zondag 14 april 2013 10:05 schreef greavy het volgende:
Goede materieelplanning voor NS is wel erg lastig ivm de Rotterdamse marathon.
-Sprinters tussen Dordrecht en Den Haag vv met losse SLT-viertjes, 9:38 v. Dordrecht had te Zwijndrecht al veel staanplaatsen en te Barendrecht werd het proppen .. Op Barendrecht en/of Lombardijen gegarandeerd achterblijvers.
- Losse SGM-III'en op de Hoekse Lijn. Waren sardientjes in blik bij aankomst Rotterdam
- Losse ICM-IV om 9:55 als IC uit Utrecht ev, trein was erg afgeladen met veel staanplaatsen
Ah, die rapportage had ik gemist, bedankt!quote:Op zondag 14 april 2013 11:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klopt ja, al gepost ook: PTA / Treinentopic #560: Arriva serieus alternatief voor Fyra?
Ik heb maar even wat credit van PayPal verbruikt, spel maar gekocht..quote:Op zondag 14 april 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
Fans van TS2013 hier? Op gamersgate.com krijg je nu korting op het spel en een hoop van de DLC. Heb er voor 53 euro gelijk weer ff 5 flinke scenario's bijgekocht. Ter vergelijking normale prijs via steam zou 142 euro zijn geweest
twitter:NS_online twitterde op zondag 14-04-2013 om 18:14:21In 2014 start NS met het gefaseerd in werking stellen van de poortjes, morgen & di beproeven we deze situatie op station #Hilversum #Hvs reageer retweet
Ik gok dat bij Breda, Tilburg en Eindhoven in ieder geval tot de verbouwing gewacht wordt. Ergens in resp. 2015, 2030 en 2025 dus.quote:Op zondag 14 april 2013 18:27 schreef Sandrvich het volgende:
Om die "primeur" zal niemand wakker liggen in de rest van Brabant. Wat mij betreft is Roosendaal ook meteen het laatste station in Brabant daarmee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |