Overstap van 8b naar 9a is zelfs al irritant, als er 2 minuten voor staanquote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
610 meter ongeveerquote:Op maandag 15 april 2013 18:51 schreef Ireyon het volgende:
Weet iemand hoe lang het nieuwe perron 6/7 in Den Bosch is? Dat moet toch wel zo'n beetje het langste van Nederland zijn me dunkt.
Dat kan nauwkeurigerquote:Op maandag 15 april 2013 21:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
610 meter ongeveer
Leiden ongeveer 680 meter
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minutenquote:Op maandag 15 april 2013 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
me dunkt. Moest een keer in enkele minuten van 9a naar 4a. Dat is echt een tering eind lopen
Dat hoort 15-14 te zijn volgens mij.quote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten.
Alleen Usain Bolt zou dat reddenquote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten.
volgens mij was 15 buiten dienst. Op 14 stopte de Noord-Oost richting Amersfoortquote:
Tja alle treinen op 1 of 2 perrons laten stoppen is ook zowat he.quote:Op maandag 15 april 2013 22:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Vanmiddag overstap in Utrecht van de IC Schiphol - Heerlen op Amsterdam - Nijmegen. Van spoor 18b naar spoor 9. Succes met je 3 minuten.
Eh ja, dat klopt, dat was rond een uur of half zes?quote:Op maandag 15 april 2013 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
volgens mij was 15 buiten dienst. Op 14 stopte de Noord-Oost richting Amersfoort
Wissel 215B, 207B/217A en 1327 zijn defectquote:Op maandag 15 april 2013 23:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eh ja, dat klopt, dat was rond een uur of half zes?
zag vanmiddag toevallig even de AV van Utrecht CS en toen viel het me op, vandaarquote:Op maandag 15 april 2013 23:07 schreef Duvel het volgende:
Toen had ik geen tijd om dat allemaal in de gaten te houden.
Nouja ik heb 'm gehaald, maar alleen omdat ik toevallig aan het juiste eind van de trein zat en mezelf blindelings door de stationshal navigeerquote:Op maandag 15 april 2013 22:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen Usain Bolt zou dat redden
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan?quote:Op maandag 15 april 2013 23:13 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja ik heb 'm gehaald, maar alleen omdat ik toevallig aan het juiste eind van de trein zat en mezelf blindelings door de stationshal navigeer
Gevoel voor humor, deze post.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan?
zelfs op 14/15 staan ze regelmatig niet naast elkaar. Die naar Nijmegen staat dan op 14B, terwijl die naar Eindhoven op 15A staat.quote:Op maandag 15 april 2013 23:17 schreef remcoP het volgende:
[..]
Hebben die treinen niet op overstappers uit de andere trein gewacht omdat ze normaal naast elkaar staan?
Hier rijden de treinen op tijd. Dát is belangrijk. Overstappers zijn mensen die niet, in navolging van ons aller Bert, zo wijs zijn om met de auto te gaan. Maar het systeem wérkt en héél Europa is er jaloers op. Schijnt.quote:Op maandag 15 april 2013 23:21 schreef remcoP het volgende:
[..]
In elk normaal land zouden de treinen op overstappers wachten.
Klopt. Ik kwam rond 15 uur vanuit Den Haag met de IC naar Schothorst in Utrecht binnen. We stonden bij de fly over een tijdje stil en kwamen aan op een afwijkend spoor. Maar ik heb het nummer niet onthouden. Sorry.quote:Op maandag 15 april 2013 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij gooide een wisselstoring de gehele middag roet in het eten
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.quote:Op maandag 15 april 2013 23:57 schreef Litpho het volgende:
[..]
Hier rijden de treinen op tijd. Dát is belangrijk. Overstappers zijn mensen die niet, in navolging van ons aller Bert, zo wijs zijn om met de auto te gaan. Maar het systeem wérkt en héél Europa is er jaloers op. Schijnt.
Ik heb hem nog nooit gezien.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
Valt me nog mee.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
gratis, eersteklas.quote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
Klopt. En toch staat er 18:10 op mijn voorlopige factuur...quote:Op maandag 15 april 2013 06:54 schreef greavy het volgende:
[..]
18:10 gaat er sowieso geen nachttrein uit Utrecht. De nachttrein vertrekt - als ik mij vergis - om 19:27 en 21:01.
Nee, niet gratis, NS-VV kost iets van 12 euro per maand. (of zo?)quote:
Zo hé.quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb Paul Haenen regelmatig gezien op diverse stations ja
Ik heb vernomen dat hij zelf ook nog wel eens diensten als machinist draaitquote:Op maandag 15 april 2013 23:58 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat Bert regelmatig met de trein reist.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | 07:06 uur Rotterdam<->Utrecht Door de inzet van hulpdiensten rijden er tussen Rotterdam Centraal en Utrecht Centraal minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten. Prognose: * Naar verwachting tot 8:00 uur. |
Lekker moment om agressief te zijn.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:37 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Lekker op de vroege dinsdagochtend :|
klopt, Bert rijdt ook zelf. Zijn wel meer directeuren die dat doen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 07:14 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ik heb vernomen dat hij zelf ook nog wel eens diensten als machinist draait
Dat deed ie in zijn Veolia-tijd ook:quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:28 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Frank van Setten, toen directielid van Syntus tegenwoordig Arriva, reed toen wel eens dagje mee in de diensten van Syntus.
Maar zou dat dan echt zo instappen zijn? Of zou, zoals dat wel vaker werkt, intern gefactureerd worden?quote:
hij rijdt bij mijn weten nog steeds wel eens op de treinquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:28 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
klopt, Bert rijdt ook zelf. Zijn wel meer directeuren die dat doen.
Frank van Setten, toen directielid van Syntus tegenwoordig Arriva, reed toen wel eens dagje mee in de diensten van Syntus.
kan zijn dat deze door werkzaamheden een andere route rijdt en je langer onderweg bent ...quote:Op dinsdag 16 april 2013 00:50 schreef eti het volgende:
[..]
Klopt. En toch staat er 18:10 op mijn voorlopige factuur...
Nee ze hebben allemaal een pasje, waarmee je afhankelijk van functie 1e of 2e klas mee kan reizen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar zou dat dan echt zo instappen zijn? Of zou, zoals dat wel vaker werkt, intern gefactureerd worden?
"De bus halteert niet bij het station, u bedoelt dat er bij het station geen bus stopt?"quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:35 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat deed ie in zijn Veolia-tijd ook:
Gaan ze daarvoor de infra bij Utrecht Centraal noordzijde aanpassen? En hoe?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Daar wordt niet meer aan uitgegeven: het is de bedoeling dat de hele kruising op Blauwkapel eruit gaat.
dan is het spoorwegmuseum alleen vanuit Bilthoven bereikbaar?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Daar wordt niet meer aan uitgegeven: het is de bedoeling dat de hele kruising op Blauwkapel eruit gaat.
Er ligt wel een nieuwe wissel bij de Reigerstraat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:12 schreef Peterselieman het volgende:
je zou zeggen dat één wisseltje op Blauwkapel Noord dit op moet kunnen lossen
Een van die andere twee kan weggesaneerd worden.
waar?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:26 schreef bork het volgende:
[..]
Er ligt wel een nieuwe wissel bij de Reigerstraat.
Overweg aan de noordkant het het museum. Er is wel meer aangepast trouwens: vergelijk http://spoornieuws.nl/temp/maliebaan1.jpg (oud) en http://sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-ut.gif (nieuw) maar.quote:
quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:53 schreef Peterselieman het volgende:
daar heb ik idd een sein zien staan
De kans dat ze zelf niet wat 'haltéren' betekent is niet zo groot. Het hele gesprek is natuurlijk voor de uitzending doorgenomen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:27 schreef Ireyon het volgende:
[..]
"De bus halteert niet bij het station, u bedoelt dat er bij het station geen bus stopt?"
Achterlijk mens.
Storingenquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:58 schreef Peterselieman het volgende:
oh ja, de wisselstoring bij Utrecht is nog niet verholpen ...
Waarom zou je halteren niet zeggen?quote:Op dinsdag 16 april 2013 12:05 schreef eti het volgende:
[..]
De kans dat ze zelf niet wat 'haltéren' betekent is niet zo groot. Het hele gesprek is natuurlijk voor de uitzending doorgenomen.
De kans dat de helft van het publiek het woord 'halteren' voor het eerst hoort, is wel vrij groot. Ik vind het wel mooi hoe ze die wethouder Hekking met z'n rare taalgebruik op z'n nummer zet. Halteren, dat zeg je toch niet?
Halteren is gewoon een normaal woord. Als je het woord an sich niet kent is het niet zo moeilijk om de betekenis uit de context af te leiden. Dat dat blijkbaar te ingewikkeld is, zegt genoeg over het niveau en de doelgroep van het programmaquote:Op dinsdag 16 april 2013 12:05 schreef eti het volgende:
De kans dat de helft van het publiek het woord 'halteren' voor het eerst hoort, is wel vrij groot. Ik vind het wel mooi hoe ze die wethouder Hekking met z'n rare taalgebruik op z'n nummer zet. Halteren, dat zeg je toch niet?
quote:
quote:terminologie
Wat is deze?quote:vocabulaire
quote:Leeuwarden-Groningen zaterdag 20 april
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de bussen
tussen Buitenpost en Groningen kunt u reizen met de bus
tussen Leeuwarden en Buitenpost rijden geen Intercity's; u kunt gebruikmaken van de stoptrein
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
Intercity's tussen Leeuwarden en Groningenquote:Leeuwarden-Groningen zondag 21 april
Oorzaak
door geplande werkzaamheden
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de bussen
tussen Leeuwarden en Buitenpost kunt u reizen met de bus
tussen Buitenpost en Groningen rijden geen Intercity's; u kunt gebruikmaken van de stoptrein
Extra reistijd
een kwartier tot een half uur
Nee, waarom zou daar iets aangepast moeten worden? Alle sporen van/naar Utrecht CS blijven gewoon liggen. Alleen die kruisende sporen willen ze weghalen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Gaan ze daarvoor de infra bij Utrecht Centraal noordzijde aanpassen? En hoe?
Of doorstappen tot de eerste trein s'morgens vroeg en dan met een bezopen kop in de trein je roes uitslapen, als je dan tot enschede moet, is er vast wel een schoonmoker of conducteur die je in Enschede wakker maakt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Nachtnet tijdens koninginnedag![]()
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren
Weekend OV die tot 04:00 uur geldig isquote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.
nog beter. Dan natuurlijk nog wel een paar blikjes bier mee voor onderweg.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.
Zo weinig? Naar Alkmaar, Dordrecht en Utrecht rijden ze die nacht tot 4 uur elk kwartier!quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:11 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
nog beter. Dan natuurlijk nog wel een paar blikjes bier mee voor onderweg.
Een keer gezien hoe bezoekers van Sensation terug kwamen, De kop helemaal strak van de drugs en drank en totaal niet meer weten, waar ze zijn, hoe ze heten en waar ze heen moeten.
Ja dan, ja dan weet je zeker dat
A: die een prachtige stapavond heeft gehad
B: Die over een paar uur, knallende koppijn heeft en zou willen dat ze dood waren, enzo
Tegenwoordig kun je ook vóór de ochtendspits al met korting naar huis.quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Fatsoenlijk" stappen is dat je na de ochtendspits met korting weer naar huis gaat.
Ja. Maar we hadden het over "fatsoenlijk" stappen toch?quote:Op dinsdag 16 april 2013 14:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tegenwoordig kun je ook vóór de ochtendspits al met korting naar huis.
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het wordt nog leuker
[..]
[..]
Intercity's tussen Leeuwarden en Groningen
Dat viel mij zaterdag ook op inderdaad.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:07 schreef ReisT het volgende:
Vooral raar dat de NS-terminologie maar half is toegepast, er had natuurlijk Sprinter moeten staan in plaats van stoptrein.
In Apeldoorn worden de treinen van Arriva ook altijd aangekondigd als Sprinter.
slechts sporadischquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Rijden er wel bussen tussen Den Helder en Texel? Of ook niet?
Als dat nou eens met ICM ging rijden, maar zal wel weer steevast VIRM rijden ...quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden/Groningen-Zwolle-Lelystad-Almere-Amsterdam CS-Haarlem-Leiden-Den Haag HS-Rotterdam-Dordrecht-Roosendaal-Goes
oh ja, de IC Alkmaar-Maastricht wordt maar even opgeheven tussen Alkmaar en Amsterdam
Over deze route wel erg zeker? Zondag ligt Amersfoort-Apeldoorn eruit en zaterdag krijg ik niks rechtstreeks.quote:Komend weekend naast de reeds bekende IC (Enschede-Deventer-)Amersfoort-Hilversum-Amsterdam Bijlmer ArenA-Utrecht-Driebergen is er nog een creatieve bedacht:
zal wel een mengelmoesje wordenquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Als dat nou eens met ICM ging rijden, maar zal wel weer steevast VIRM rijden ...
ik ben wel zeker over de route. Je krijgt m niet rechtstreeks nee, maar aankomst en vertreksporen zijn wel hetzelfde en de verbinding met schiphol ligt er dit weekend uit.quote:Over deze route wel erg zeker? Zondag ligt Amersfoort-Apeldoorn eruit en zaterdag krijg ik niks rechtstreeks.
Ik had even een blond momentje.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:45 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, waarom zou daar iets aangepast moeten worden? Alle sporen van/naar Utrecht CS blijven gewoon liggen. Alleen die kruisende sporen willen ze weghalen.
En dan ook nog een lijstje met treinen die wel rijden maar niet in de reisplanner staan en die als veegtrein werken.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:55 schreef CrashO het volgende:
Nachtnet tijdens koninginnedag![]()
Meteen even gecheckt en ik zie dat er braaf ieder uur een trein naar Enschede is ingelegd. Kan eindelijk eens fatsoenlijk stappen zonder op een stationsbankje te bivakkeren
Je kan niet vroeg genoeg beginnen tegen die blaadjes op de rails.quote:
Via HAFAS heb ik eea duidelijker in beeld.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik ben wel zeker over de route. Je krijgt m niet rechtstreeks nee, maar aankomst en vertreksporen zijn wel hetzelfde en de verbinding met schiphol ligt er dit weekend uit.
Nu nog op ICM wachten. Zaterdag zit ik in Bochum(-Dahlhausen), dus misschien zondag ffquote:Op dinsdag 16 april 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken
Die heb ik al drie keer gedaan en nog met een andere reden dan hobby ook.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken
Die heb ik de vorige keer al gehad, toen die vastgeknoopt zat aan de toenmalige 3700(?), IC Schiphol-Lelystad.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:49 schreef Peterselieman het volgende:
is wel de manier om dat goederenboogje eens mee te pakken
Keren in 2 minuten... Dat betekend dus een 100% vertragings garantiequote:Op dinsdag 16 april 2013 15:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Via HAFAS heb ik eea duidelijker in beeld.
Tr 16xx Enschede-Schiphol (normaal) rijdt tot Bijlmer-Arena, alwaar het 2 minuten stilstaat en dan als Tr 31xx Schiphol-Arnhem (normaal) doorgaat naar Driebergen-Zeist.
Maar om het nog completer te maken. In Driebergen-Zeist gaat het materieel door naar Den Helder, en vanaf Den Helder weer naar Driebergen. In Driebergen weer naar Bijlmer-Arena, en zo naar Enschede.
Je krijgt dus een rechtstreekse verbinding Enschede - Amersfoort - Bijlmer-Arena - Driebergen-Zeist - Amsterdam Centraal - Den Helder.
Hij hoeft niet te keren.quote:Op dinsdag 16 april 2013 15:58 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Keren in 2 minuten... Dat betekend dus een 100% vertragings garantie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |