Nee, zijn dat ook van dat soort randebielen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:42 schreef arkkey het volgende:
[..]
Jij bent duidelijk nog nooit op hondenshows of paardenconcours geweest
HOE! HOE!quote:
Ja, dat is die nachttrein, en niet die dag TGV.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeg ik weet het niet hoor Laddermans maar bij mij staatie er gewoon in![]()
[ afbeelding ]
Maar Ellipsos _is_ toch nachttreinquote:Op vrijdag 12 april 2013 22:51 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, dat is die nachttrein, en niet die dag TGV.
Da weet ik toch niet. Zie die 2 DRGL-tabellen. Staat het logo van Elipsos beide keren in. En nieuwsberichten verwijzen ook naar Elipsos.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar Ellipsos _is_ toch nachttreint zou raar zijn als ze onder dat etiket dagtreinen gaan rijden.
Das dan hetzelfde als een trein naar Amsterdam vanuit Parijs laten vertrekken vanaf 6 uur sochtends en die dan Train de la nuit Lunea laten noemen
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Da weet ik toch niet. Zie die 2 DRGL-tabellen. Staat het logo van Elipsos beide keren in.
Ik snap die nummertjes niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ?
die staan boven in de geposte tabel, en ik weet niet anders om het aan te duiden. want namen als Jan Kiepwagen (of hoe heet die trein naar Rusland) hebben ze nog niet...quote:
Eagerly Waitingquote:Op vrijdag 5 april 2013 23:04 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Maar medio volgende week komt MVBOV met een zeer verrassend nieuws uit onverwachte hoek en een mooie doorbraakpoging om de boel te forceren.
Klaar met dat politieke geneuzel.
Ja, die bedoel ik ja. In ca 6:15 Parijs-Barcelona per trein. Parijs-Madrid moet in de toekomst ook rechtstreeks mogelijk worden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:58 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nouja, ik ben ook geen allesweter, maar mn collegas hoor ik alleen maar over nachttrtein ellipos die bakken paellavreters nar de Hoofdstad brengt, ik ken hem al 3 jaar als zijnde nachtzug... Maar als ik het goed begrijp bedoel je dus de 9711 9713 en 9715 alsmede de 9703 9705 en 9707 ?
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getiktquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hoe had ik het anders moeten aanduiden dan?
Maar nu pal er boven staat precies wat het is enzoquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getikt
Dat is niet waar. Je hebt vanmiddag gevraagd om welke treinen er met zus-en-zo mat gereden werden "nummertjes zijn genoeg" en daar is niemand over gevallenquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Weet ik veel. Als ik hier vanmiddag had geroepen dat de 854 kansloos te klein was werd ik ook op mijn vingers getikt
Ja, maar we hebben het over een geposte tabel, die in dit topic herpost is... Ik kan ook rijl 4 cell 2 zeggen.. maar of dat wat uitmaaktquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:02 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat was gisteravond en ging om welke treinen wel en niet reden op Zaandam - Alkmaar, niet om materieelsamenstellingen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Je hebt vanmiddag gevraagd om welke treinen er met zus-en-zo mat gereden werden "nummertjes zijn genoeg" en daar is niemand over gevallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maargoed ik zal het even anders vragen dan...
Zeg Greavy bedoel je misschien die lichtgroene blokken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:![]()
![]()
![]()
![]()
Fijn, nee die staan bij mij niet in het HaCon Fahrplan-Auskunfts-Systemquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga dad echd een keer een dag lang opzettelijk overal verkeert doen. D zal me genoeg moeite kosten. Maar eens kijken hoe strond-irritand iedereen dad blijkd te vinden.
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.quote:
Ik ben het wel met je eens hoor, zo moeilijk is de regel "3e persoon enkelvoud = stam + T" niet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.Ik ben er inmiddels wel GOED klaar mee.
Ik leerde het nog op de basisschool. Ik begreep er wel geen hout van want ik was echt een doeber in Nederlands. Het is gekomen pas in VWO 5 dat ik de regeltjes begon te snappen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sodemieter op man ik erger me dag in dag uit kapot aan al die sukkels die gewoon te belazerd zijn om gewoon normaal Nederlands te posten. Want dat is het. Er wordt gewoon NIET nagedacht. NIEMAND leert je ooit aan "dit of dat betekend zus of zo". NIEMAND. Dat is gewoon kaklompheid tot en met.Ik ben er inmiddels wel GOED klaar mee.
en nog niet snappen dat het patat is ...quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:11 schreef greavy het volgende:
En nu gaan we tukken, morgen ff naar Den Haag, en ff de Hanzelijn met IC Berlijn over. Dan Deventer ff terroriseren (ergens friet fixen) en dan weer huiswaarts.
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=2quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Autocorrect en spellingscontrole uitzetten en het helemaal zelf doen, luilakquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Nu ben ik te lui om goed te spellen omdat ik teveel vertrouw op correct en f7.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Autocorrect en spellingscontrole uitzetten en het helemaal zelf doen, luilak
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de leuk?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:26 schreef bork het volgende:
[..]
http://www.beterspellen.nl/website/index.php?pag=2
is pittig, engels op het hoogste niveau van dezelfde makers is een stuk makkelijker.
Ik zie het probleem niet?quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de leuk?
Probeer dit eens hardop in 1 keer voor te lezen: http://www.mipmip.org/tidbits/pronunciation.shtml
vrijwel geen enkele Engelsman lukt het
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronkenquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Voor de leuk?
Probeer dit eens hardop in 1 keer voor te lezen: http://www.mipmip.org/tidbits/pronunciation.shtml
vrijwel geen enkele Engelsman lukt het
Ik ben inmiddels alweer nuchter..quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronkenWaarschijnlijk kunnen Engelsen het ook alleen dronken, maar gezien ze dat bijna altijd zijn moet het daar ook geen probleem zijn
quote:
Bluf, dit kunnen jullie nietquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
Het lukt mij prima, maar ik heb dan ook gedronkenWaarschijnlijk kunnen Engelsen het ook alleen dronken, maar gezien ze dat bijna altijd zijn moet het daar ook geen probleem zijn
Ik kan het, net als de NS treinen kan rijden. Maar als het dan niet lukt, ben ik ineens een nuchtere Nederlander. Beroepskunstjequote:
Eigenlijk is het natuurlijk Ghotik met de K van knowledgequote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Eigenlijk is het natuurlijk Ghotik met de K van knowledge
of Ghotip met de P van psychology.
DDoS-kabouters zijn maar irritante wezens. Redelijk kansloos ook.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:36 schreef b2py het volgende:
Over die downtime van ns.nl van vanavond, dat was een ddos aanval. Helemaal hip anno 2013.
Hoe is het eigenlijk met de levensvatbaarheid daarvan gesteld? Ik hoor dat Amsterdam - Ijmuiden na dit jaar ophoudtquote:Op zaterdag 13 april 2013 00:22 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien!
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberenquote:Op zaterdag 13 april 2013 01:51 schreef Bitlord het volgende:
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over.
De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets.
De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig.
Dordrecht-Zwijndrecht is wel wel gewild, maar minder populair als Papendrecht. Vanaf Zwijndrecht kan je ook maar weinig naar de Merwekade, maar juist vaak naar de Hooikade. Sliedrecht heeft het ook altijd wel druk.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:51 schreef Bitlord het volgende:
Amsterdam - IJmuiden houdt er mee op door een beperking die opgelegd is voor de snelheid, vanwege de drukte op het Noordzeekanaal en een aantal ongelukken. Hierdoor neemt de vaartijd toe waardoor de frequentie omlaag moet van elk halfuur naar elke 45 minuten. Daardoor neemt de populariteit af waardoor de lijn te duur wordt. De al bestaande buslijn Amsterdam Marnixstraat - IJmuiden neemt het vervoer over.
De Waterbus vaart ook op subsidie maar voorziet zeker aan een behoefte. Ik zie zeker het kernnet Rotterdam - Dordrecht en Dordrecht - Papendrecht voorlopig niet opgeheven worden. Over de verbindingen naar Zwijndrecht en Sliedrecht weet ik niets.
De boot Dordrecht Merwekade - Rotterdam Erasmusbrug (lijn 20) vaart elk halfuur en doet er een uur over. Er varen 4 boten op uit 1999. De ov-chipkaart is gewoon geldig.
Begin 2014.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:37 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen.
Op 31-12-13 vaart de laatste draagvleugelboot.quote:Op zaterdag 13 april 2013 07:37 schreef bork het volgende:
[..]
Wanneer (houdt IJmuiden-Amsterdam op)? Vrienden van mij zijn een paar weken geleden naar een wedstrijd Telstar-MVV gegaan met die boot en waren erg enthousiast. Zo erg dat ik eigenlijk het ook wil proberen.
Wat dacht je vanquote:
Ik was 11 april even helemaal van de wereld, en ik lees de Spits niet dus vandaar dat ik die gemist heb. En thanks!quote:Op zaterdag 13 april 2013 09:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat dacht je van
http://www.voorbeterov.nl/130411.php
en
http://krant.spitsnieuws.nl/spits/_main_/2013/04/11/004/
Plus niet-openbare brief aan de Kamerleden (zit vertrouwelijk in je PM, andere belangstellenden geven maar even een seintje, dan krijgen ze die ook.)
Dat ding stopt tegenwoordig veel te vaak tussen Dordt en Rotterdam. In het begin was het Rotterdam - Ridderkerk - Dordrecht en dat schoot tenminste lekker op.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:22 schreef Bitlord het volgende:
Aangezien die eigenlijk nergens anders past hier, een filmpje van mijn ritje van de Waterbus afgelopen vrijdag tussen Dordrecht en Rotterdam. Leuke verbinding om eens te doen, lekker uitwaaien!
Meid, wat een dramaquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:20 schreef eoa zakkenwasser het volgende:
Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen."
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen.
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:50 schreef Igen het volgende:
Die Rheingold-panoramawagen lijkt wel in het midden door te buigen.
De batterij-treinstellen van de DB schijnen er vroeger ook last van te hebben gehad en zouden zelfs "hangbuikzwijn" als bijnaam hebben gehad.quote:Op zaterdag 13 april 2013 15:06 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Bij treinen had ik het nog niet eerder gezien, trams en bussen hebben wel vaker last van dit euvel.
klinkt interessant om misschien op zondag even mee te pikkenquote:Op zaterdag 13 april 2013 11:22 schreef b2py het volgende:
Volgende week creatieve route's. De IC Amersfoort - Schiphol rijdt tot Diemen-Zuid normaal en wordt daarna uitgebogen naar Amsterdam Bijlmer over de goederenboog vanwege werkzaamheden bij Schiphol. Trein gaat daar over in de IC naar Driebergen-Zeist. (Niet verder ivm werkzaamheden Ede-Wageningen.
lijkt idd nergens op, maar goed het belangrijkste is dat het rijdtquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:45 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]Het is ook echt wel een draak van een trein geworden..
werkzaamheden bij Barneveld Noord meende ikquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:59 schreef ArnosL het volgende:
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden.
De reizigers hebben circa 120 euro voor de rit betaald (trein+Keukenhof), en dan krijg je zoiets. Daarbij doet AKE Eisenbahntouristik aan zware misleiding, want op alle foto's op de website vind je de TEE Rheingold (de rode samenstelling). In de ritomschrijving hebben zij echter NERGENS staan dat er met een TEE Rheingold-stam gereden wordt, er wordt alleen over een "TEE Rheingold Bar- und Aussichtswagen" gerept. Juist door de misleiding van de foto's denkt iedereen gelijk dat het een complete TEE Rheingold-stam is. De trein was zeker niet uitverkocht ook, daar er 4 VulkanEifelBahn-rtgn, een TEE Bar- und Aussichtswagen en één NMBS I6 Medewerkersrijtuig in de trein zat. In Duitsland rijdt de trein vaak met nog 3 extra NMBS I6-rtgn en 3 Dampflok Traditionen Oberhausen-rijtuigen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:20 schreef b2py het volgende:
De reacties op Somda zijn werkelijk waar weer hilarisch over de bonte samenstelling van de Rheingold van vandaag: http://somda.nl/forum/132(...)d+naar+de+Keukenhof/
"Ik was van plan om de trein ook even te bekijken en te gaan fotograferen.
Maar voor deze belediging voor de naam "Rheingold" ga ik de auto niet starten.
Ga wel een keer naar Duitsland, voor met Br 103 dan hopelijk."
"Niet alleen een teleurstelling voor de treinspotters vanwege het materieel, maar de grote teleurstelling voor de reizigers komt nog. Vanwege de kou afgelopen maanden, valt er buiten op de Keukenhof niet veel te zien. Beroeps-halve weet ik dat er buiten nog niet veel in bloei staat, ondanks dat op TV Noord Holland een reclame zichtbaar is waar in vermeld wordt dat de Keukenhof vol in bloei staat. Tenzij er de afgelopen week een wonder is gebeurt is zal dat nog wel eens zwaar tegen kunnen vallen."
ICM naar Den Helder, dan ga ik zondag zeker die kant op. Zaterdag zit ik in Duitsland, bij Eisenbahnmuseum Bochum-Dahlhausen. Hebben weer Dampftage.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Voor Greavy overigens interessant, hij keert daar op de IC naar Den Helder die dan dus ook met ICM gaat rijden. ICM naar Den Helder dus en VIRM naar Enschede.
Werkzaamheden tussen Barneveld Aansluiting (bij Barneveld Noord) en Amersfoort Aansluiting, waardoor er daar geen treinen rijden. Valleilijn rijdt in het geheel niet (is te lastig voor CXX daar het personeel uit Amersfoort moet komen voor de treinen) en de Pimpel gaat via Zwolle. Dat is weer een goede miscommunicatie, want de reisplanner spreekt over een stop in Zwolle. Echter, de bijsturing heft de stop in Zwolle elke keer weer op en krijg je dus "Dit reisadvies vervalt" in de reisplanner.quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:59 schreef ArnosL het volgende:
Was er wat tussen Deventer en Amersfoort vandaag? De pimpel reed in de richting van Zwolle zag ik tijdens het motorrijden.
Wat vond jij er van?quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
Zag hier net op het forum een advertentie voor de tentoonstelling Sporen naar het Front voorbijkomen. Laat ik daar vorige week al geweest zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |