Applaus, ik had vrijdag zaterdag, gisteren en vandaag geen vertraging. Applaus.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig gaat ook nog genoeg goed op het Nederlandse spoor. Dat mag ook wel eens gezegd worden
Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
quote:
Niemand om verantwoording aan af te leggen. Nou ja, niemand die zich interesseert voor het OV dus. En nee, een paar in het rond roepende kamerleden die niet de steun hebben/krijgen voor een motie van wantrouwen tellen niet mee als er niemand echt luistertquote:Op woensdag 17 april 2013 17:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren?
Zoiets verwacht ik ook ja. Of een (schijn)boete van wat belastingcenten.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:44 schreef arkkey het volgende:
Ik zou persoonlijk dolblij zijn als die spaghettiboemels op een stoplijntje naar lelystad gaan rijden en ze fatsoenlijk materieel aanschaften voor de HSL.
Het zou me overigens wel heel erg verbazen als de NS afziet van de V250, daar hebben ze de ballen niet voor. Wat ik denk: de NS kietelt WIlma nog eens en begint vanaf begin 2014 gefaseerd spaghettiboemels in te zetten, terwijl ze wachten op herkeuring voor rijdne door Belgie en moddert nog een jaartje aan totdat het geheel met +-80% punctualiteit gaat rijden.
Sorry hoor, maar je staat tegenover de officiële sprekbuis van de vervoerder zelf, die zegt iets wat je niet wilt horen, en dan kom je hier vragen of wij het beter weten?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
Volgens somda moet je eigenlijk wel betalen maar wordt er toch geen geld afgeschreven
http://somda.nl/forum/13299/p445862/Koninginnedag+2013/quote:Om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden.
Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden.
Danku. Dat was ook direct mijn reactie toen ik het vroeg.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen.
nope. Heb haar wel eens naar een trein zien zwaaienquote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs.
Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!quote:Op woensdag 17 april 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
Ik vraag mij af wat van levenloos personeel bij Railcatering Utrecht werkt. Kennen de term HC niet, maar weten wel wat een conducteur isAls Railcateraar mag je toch wel weten wat HC is ...
Ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs.
of Houten Castellumquote:Op woensdag 17 april 2013 20:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!
Het opmerkelijkste vind ik dan dat het niet eens om een nieuwe spoorlijn gaat.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
In Duitsland hebben ze ook hun infra-project(en) die uit de klauwen lopen
Der Millionen-Zug nach Nirgendwo
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Uitslapen dus!quote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoorcollege voor de studenten onder ons.
Tsja, en wat moet je daar nou weer van denken ... Kost in mijn ogen iets teveel voor zo'n stukje. Verder nog niet in verdiept.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Ik heb nog niet gehoord van een V250 die op conventioneel spoor stil is komen te staan (maar ik ben natuurlijk niet van alles op de hoogte), dus zo heel gek vind ik die foto niet. Zet 'm in in de intercity Zwolle - Roosendaal, komt de naam "Schrootlijn" weer tot z'n rechtquote:Op woensdag 17 april 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Lees 't bericht nu, ik zal morgen ff checken of ik het nog ergens terug kan vinden. Als je niks hoort, DM ffquote:Op woensdag 17 april 2013 11:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert.
Hebben ze eigenlijk gekeken hoeveel behoefte hieraan is?quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
Je vraagt je toch serieus af wat die hekkenzetter gedacht moet hebbenquote:
true, maar desondanks kan het CS prima ontlasten, als het maar aantrekkelijker wordt gemaaktquote:Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
De vervoersprognoses voor de Noord-Zuidlijn zijn ook al een paar keer naar beneden bijgesteld door achtergebleven groei op de Zuidas. Zuid zal nooit het station worden wat NS & ProRail ooit voor ogen hadden.
Ja precies. Hier zie je tenminste wat aanquote:Op woensdag 17 april 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind m juist in tegenstelling tot de Thalys goed geslaagd
Tien jaar geleden was het best lollig, aan de andere kant zag je wel dat haar collectie (in elk geval wat buiten stond) behoorlijk te lijden had van de elementen. Ze heeft wel enorm veel spullen.quote:
WTF?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik geloof dat er iemand nog een cursusje spoorlogica kan gebruiken
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162391
Das heel erg knap!quote:Op woensdag 17 april 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Vandaag is de stopper Utrecht - Zwolle van 18.50 uur vanaf spoor 15 vertrokken. Om dan op Overvecht uit te komen moet je heel wat wissels door
Tja, het zou sneller kunnen door de IC's en Sprinters parallel naast elkaar over de brug te sturen, en dan bij Hattemerbroek een paar overloopwissels om weer op het rechterspoor te komen. Daarmee zou je voor de laatste trein (sprinter Amsterdam) een pad zes minuten eerder hebben.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklapquote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
Oordoppenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Zwolle-Wierden wordt geëlektrificeerd, das wel goed om te lezenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |