Quorn?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:10 schreef KnightSolaire het volgende:
Hoe moeten we 'm eigenlijk noemen, de Fyra-vervanger?
			
			
			
			Beneboemelquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:11 schreef James1988 het volgende:
- IC Den Haag - Antwerpen/Brussel
- IC Den Haag - België
- Excuus-Expresse
- Schaamlapexpresse
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:28 schreef Duvel het volgende:
Ik denk toch dat een flitsende naam als "Beneluxtrein" hoge ogen gooit.
			
			
			
			
			
			
			
			Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou daar echt woest veel geld voor vragen als ik Luxemburg was.
			
			
			
			bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap!quote:
			
			
			
			Iets wat er op lijkt? Ja.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?
			
			
			
			Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaanquote:Op woensdag 17 april 2013 00:00 schreef James1988 het volgende:
Waarom rijden dat soort leuke treinen tegenwoordig niet meer?
			
			
			
			misschien dat er wat komt uit het ACM-onderzoekquote:Op dinsdag 16 april 2013 23:54 schreef bork het volgende:
[..]
bla, bla , bla gelul, scenario 5 en rap!
			
			
			
			
			
			
			
			How about gewoon een fatsoenlijk rijdende trein. Enneh aan welke markt dacht je je te gaan conformeren? Momenteel is de "markt" dat er geen trein rijdtquote:Op woensdag 17 april 2013 00:05 schreef arkkey het volgende:
"De structurele oplossing zal alleen toelaatbaar zijn indien deze marktconform is. "
Weer zo'n lekker holle term die niks zegt en waar je alles aan kan ophangen...
			
			
			
			
			
			
			
			dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeftquote:Op woensdag 17 april 2013 00:12 schreef arkkey het volgende:
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070...
			
			
			
			De echte Benelux niet, de oorspronkelijke Benelux-hondekoppen bleken de Ardennen niet aan te kunnen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 23:51 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Is die trein, of iets wat erop lijkt, ooit maar in de buurt van luxemburg geweest?
			
			
			
			quote:Op woensdag 17 april 2013 00:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat komt omdat de NS het ministerie in haar zak heeft
			
			
			
			En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland!quote:Op woensdag 17 april 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zal wel een geldkwestie zijn. Ooit had je ook directe treinen van Den Haag Centraal naar Bad Harzburg. Had ik ook graag eens gedaan
			
			
			
			en daar gaat in de komende periode helaas geen verandering in komen ...quote:
			
			
			
			
			
			
			
			NS zegt "Wij hebben meer tijd nodig voor ons onderzoek" en daarmee is de kous af. Veel meer pressie kan men in Den Haag niet uitoefenen.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:12 schreef arkkey het volgende:
Eind Juni is trouwens 2 maanden te laat, maar dat schijnt ook iedereen maar normaal te vinden daar in 070...
			
			
			
			Heb ik nog in gezeten met mijn SOVquote:Op woensdag 17 april 2013 00:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
En de boot-nachttreinen van Engeland via Hoek van Holland naar Rusland!
			
			
			
			En nogal immuun voor de wil van de kiezer, bij wiens gratie ze sowieso bestaan.quote:Op woensdag 17 april 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...quote:Op woensdag 17 april 2013 00:19 schreef Peterselieman het volgende:
ministeries en politici zijn namelijk nogal vatbaar voor de lobby van machtige bedrijven.
			
			
			
			
			
			
			
			De ene is business as usual en de andere... oh, wachtquote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef arkkey het volgende:
[..]
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			het kan een hele dunne scheidslijn zijn. Bij omkoping heeft iemand een direct of indirect financieel belang bij een keuze, terwijl dit bij een lobby niet zo is. Wel kan de druk bij een lobby zodanig opgevoerd worden dat iemand juist wel of juist niet instemt met een bepaald voorstel. Zie bijvoorbeeld de Amerikaanse wapenlobby.quote:Op woensdag 17 april 2013 07:59 schreef arkkey het volgende:
[..]
Gaan we flink oftopic, maar wat is nou precies het verschil tussen lobby en omkoping? Volgens mij is het een beetje letterneukerij namelijk, net alsdat het koninklijk huis geen belasting ontduikt...
			
			
			
			quote:Op woensdag 17 april 2013 09:25 schreef FredvZ het volgende:
Misschien kan ik een van jullie hier blij mee maken?
V&A / [TK] Rail magazine 267, 269-303
V&A / [TK] Diverse jaarboeken "Spoorwegen" en "Trams"
			
			
			
			
			
			
			
			Druk, smalle tunnel.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:21 schreef greavy het volgende:
[ link | afbeelding ]
DBS 6424 + Aanvoer DuPont
Met 12 ketelwagens was de aanvoertrein vandaag weer eens op lengte.
Met enkele minuten vertraging, wat zorgde voor vertraging van Arriva op de MerwedeLingeLijn, kwam de 6424 "Dirk" de Wantijbrug afrollen met een bonte aanvoertrein van 12 ketelwagens met diverse belading (zie onderaan de beschrijving), en nam de aftakking naar Dordrecht Industrie. Rechts ziet u de lokale zeilvereniging. Na enkele meters arriveert de trein bij de overweg die even gesleuteld moet worden.
De samenstelling zie Flickr voor de geïntresseerden.
			
			
			
			Ik had er zondag trouwens ook last van in de Pimpel die via de Hanzelijn reed, dus het ligt niet aan het materieel in elk geval. Wel zat ik een tijdje terug in de stopper Zwolle-Amsterdam (SLT), die remde voor de tunnel af tot 80km/h en toen was het bijna niet meer voelbaar op je oren.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
			
			
			
			Een aquaduct is geen tunnel. Logisch dat je daar niks van merkt.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
			
			
			
			
			
			
			
			Het technische verhaal:quote:Op woensdag 17 april 2013 11:08 schreef Bitlord het volgende:
Weet iemand waardoor je last van je oren.krijgt in de Drontermeertunnel? Ik kan me niet herinneren er last van te hebben bij de Willemspoortunnel, Hemtunnel en het aquaduct bij Abcoude.
			
			
			
			Hier staat onderdruk, maar is het geen overdruk?quote:Op woensdag 17 april 2013 11:11 schreef arkkey het volgende:
[..]
Druk, smalle tunnel.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)nnel-Hanzelijn.dhtml
			
			
			
			
			
			
			
			www.treinreiswinkel.nlquote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef J.B. het volgende:
Ik ben van plan in september en oktober een reis maken van Praag naar Sofia via Bratislava, Budapest, Belgrado en Skopje. Dat wil ik zoveel mogelijk met nachttreinen doen, mijn vragen daaromtrent zijn:
1. Is er een nachttrein tussen Belgrado en Skopje?
2. Zijn de nachttreinen daar veilig?
3. Is het goedkoopste een interrailticket (ik ben 23) aan te schaffen of zijn losse kaartjes goedkoper? Vanuit Sofia vlieg ik sowieso terug, naar Praag weet ik nog niet zeker. Overige tips zijn uiteraard ook welkom
			
			
			
			
			
			
			
			1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.quote:Op woensdag 17 april 2013 11:21 schreef J.B. het volgende:
Ik ben van plan in september en oktober een reis maken van Praag naar Sofia via Bratislava, Budapest, Belgrado en Skopje. Dat wil ik zoveel mogelijk met nachttreinen doen, mijn vragen daaromtrent zijn:
1. Is er een nachttrein tussen Belgrado en Skopje?
2. Zijn de nachttreinen daar veilig?
3. Is het goedkoopste een interrailticket (ik ben 23) aan te schaffen of zijn losse kaartjes goedkoper? Vanuit Sofia vlieg ik sowieso terug, naar Praag weet ik nog niet zeker. Overige tips zijn uiteraard ook welkom
			
			
			
			quote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
2. Nachttreinen zijn daar minder veilig dan in West-Europa, zo heb je bendes die 's nachts de trein leegroven. Al weet ik niet of daar daar ook zo is, ik dacht vooral Polen en Oekraïne. Reserveer wel een plek in het slaaprijtuig/couchetterijtuig (niet 100% zeker of die ook altijd aanwezig is), die coupes kan je op slot doen en bovendien zit in elk rijtuig een treinbegeleider. En je wilt gewoon niet een hele nacht zitten in een volle coupe.![]()
3. In Oost-Europa zijn losse kaartjes meestal goedkoper. Aangezien je met het vliegtuig naar het oosten gaat vermijdt je dure landen zoals Duitsland. Wel kan een Interrailticket makkelijker zijn omdat je niet telkens tickets hoeft te kopen. Reserveren moet je meestal wel, maar soms kan dit ook in de trein.
			
			
			
			Gisteren uitgebreid behandeld inderdaad. Conclusie complete lulkoek en MVBOV komt vandaag met een reactie.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:09 schreef bork het volgende:
van treinreiziger.nl
Intercity Brussel gaat in 2013 niet vaker rijden
reden: Volgens de staatssecretaris is het zeer lastig om voldoende materieel te vinden dat zowel in Nederland als in België is toegelaten. NS Hispeed huurde vorig jaar extra rijtuigen van de Oostenrijkse spoorwegen. De huur van die rijtuigen is destijds vanwege de komst van de Fyra beeindigd. Daardoor zijn er nu ook onvoldoende rijtuigen
			
			
			
			mja, die sloten van die coupés zijn vaak wel open te krijgen van buitenaf. Voor sommige landen is het aan te raden om bijvoorbeeld een kettingslot mee te nemenquote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
2. Nachttreinen zijn daar minder veilig dan in West-Europa, zo heb je bendes die 's nachts de trein leegroven. Al weet ik niet of daar daar ook zo is, ik dacht vooral Polen en Oekraïne. Reserveer wel een plek in het slaaprijtuig/couchetterijtuig (niet 100% zeker of die ook altijd aanwezig is), die coupes kan je op slot doen en bovendien zit in elk rijtuig een treinbegeleider. En je wilt gewoon niet een hele nacht zitten in een volle coupe.![]()
3. In Oost-Europa zijn losse kaartjes meestal goedkoper. Aangezien je met het vliegtuig naar het oosten gaat vermijdt je dure landen zoals Duitsland. Wel kan een Interrailticket makkelijker zijn omdat je niet telkens tickets hoeft te kopen. Reserveren moet je meestal wel, maar soms kan dit ook in de trein.
			
			
			
			ff gemist dan, ben ik toch weer bijquote:Op woensdag 17 april 2013 14:18 schreef b2py het volgende:
[..]
Gisteren uitgebreid behandeld inderdaad. Conclusie complete lulkoek en MVBOV komt vandaag met een reactie.
			
			
			
			en terecht, want bij het HSL-gebeuren en excuus-Benelux wordt reiziger niet met een hoofdletter R geschreven.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:20 schreef bork het volgende:
[..]
ff gemist dan, ben ik toch weer bijRikus komt altijd met een reactie btw
![]()
.
			
			
			
			
			
			
			
			Zo reed er zojuist alweer een trein naar Apeldoorn die niet meteen bij de ijsselbrug de plomp in gedoken isquote:Op woensdag 17 april 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig gaat ook nog genoeg goed op het Nederlandse spoor. Dat mag ook wel eens gezegd worden
			
			
			
			Zou wat zijn als de IJsselbrug hier ineens open blijkt te kunnenquote:Op woensdag 17 april 2013 14:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo reed er zojuist alweer een trein naar Apeldoorn die niet meteen bij de ijsselbrug de plomp in gedoken is![]()
			
			
			
			Dat ding bij Eefde bleek jaren lang los gelegen te hebben toch?quote:Op woensdag 17 april 2013 14:48 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Zou wat zijn als de IJsselbrug hier ineens open blijkt te kunnen![]()
			
			
			
			
			
			
			
			Dat laatste zal dan wel kloppen, ik kan het (nog) nergens lezen, bij ov-chip staat:quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
Volgens somda moet je eigenlijk wel betalen maar wordt er toch geen geld afgeschreven
Waar kan ik mijn studentenreisproduct gebruiken?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Bron: Somdaquote:De "Jan Kiepura" EN 447 / 446 zullen in de 2014 dienstregeling niet meer terugkomen.
In de plaats daarvoor komt er een CNL 457 / 456 Amsterdam - Praha v.v. met koersrijtuigen naar Kopenhagen én Warszawa. Tussen Hannover - Amsterdam v.v. volstrekt identieke dienstregeling.
De PKP rijtuigen rijden tussen Berlin-Warszawa mee met EC 41 / 40, zaterdags in aparte trein.
De rijtuigen Minsk / Moskou zijn hiermee tevens geheel verdwenen, ook naar Basel trouwens !!
			
			
			
			Applaus, ik had vrijdag zaterdag, gisteren en vandaag geen vertraging. Applaus.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
Gelukkig gaat ook nog genoeg goed op het Nederlandse spoor. Dat mag ook wel eens gezegd worden
			
			
			
			
			
			
			
			Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren?quote:Op woensdag 17 april 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
			
			
			
			quote:
			
			
			
			Niemand om verantwoording aan af te leggen. Nou ja, niemand die zich interesseert voor het OV dus. En nee, een paar in het rond roepende kamerleden die niet de steun hebben/krijgen voor een motie van wantrouwen tellen niet mee als er niemand echt luistertquote:Op woensdag 17 april 2013 17:53 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet. Uitspraken dat een hogere frequentie dit jaar niet mogelijk is, is aantoonbaar en feitelijk onjuist. Hoe kan de minister dat ongestraft op zo'n positie blijven beweren?
			
			
			
			Zoiets verwacht ik ook ja. Of een (schijn)boete van wat belastingcenten.quote:Op woensdag 17 april 2013 17:44 schreef arkkey het volgende:
Ik zou persoonlijk dolblij zijn als die spaghettiboemels op een stoplijntje naar lelystad gaan rijden en ze fatsoenlijk materieel aanschaften voor de HSL.
Het zou me overigens wel heel erg verbazen als de NS afziet van de V250, daar hebben ze de ballen niet voor. Wat ik denk: de NS kietelt WIlma nog eens en begint vanaf begin 2014 gefaseerd spaghettiboemels in te zetten, terwijl ze wachten op herkeuring voor rijdne door Belgie en moddert nog een jaartje aan totdat het geheel met +-80% punctualiteit gaat rijden.
			
			
			
			Sorry hoor, maar je staat tegenover de officiële sprekbuis van de vervoerder zelf, die zegt iets wat je niet wilt horen, en dan kom je hier vragen of wij het beter weten?quote:Op woensdag 17 april 2013 15:19 schreef Bitlord het volgende:
Spoedvraagje: heeft iemand een officiele bron waaruit blijkt dat ik met ov-studentenkaart vrij kan reizen naar Leer (Duitsland). Er staan daar ov-chipkaartpaaltjes van Arriva en wikipedia zegt dat het kan, maar een muts van de Arriva klantenservice niet.
Volgens somda moet je eigenlijk wel betalen maar wordt er toch geen geld afgeschreven
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			http://somda.nl/forum/13299/p445862/Koninginnedag+2013/quote:Om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden.
			
			
			
			Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:18 schreef b2py het volgende:
Om voor mij onduidelijke redenen mag je bij de treinen die tussen 1 en 4 uit Asd vertrekken alleen in Asd instappen en op de stopstations alleen uitstappen. Daarom worden er rare reisadviezen getoond als je op een onderwegstation wilt instappen (bijv. Ut-Asd via Shl). Ik denk dat NS dat nog even moet aanpassen voor trajecten waar normaal gesproken (=op een zaterdag) ook na 1 uur nog treinen rijden.
			
			
			
			Danku. Dat was ook direct mijn reactie toen ik het vroeg.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Gaan we navraag over doen. Voorbeeld, er is ook feest in Alkmaar, dus reizigers richting Heerhugowaard en Den Helder zouden daar gewoon moeten mogen instappen.
			
			
			
			
			
			
			
			nope. Heb haar wel eens naar een trein zien zwaaienquote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!quote:Op woensdag 17 april 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
Ik vraag mij af wat van levenloos personeel bij Railcatering Utrecht werkt. Kennen de term HC niet, maar weten wel wat een conducteur isAls Railcateraar mag je toch wel weten wat HC is ...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |