Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!quote:Op woensdag 17 april 2013 19:42 schreef greavy het volgende:
Ik vraag mij af wat van levenloos personeel bij Railcatering Utrecht werkt. Kennen de term HC niet, maar weten wel wat een conducteur isAls Railcateraar mag je toch wel weten wat HC is ...
Ja.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:30 schreef Bitlord het volgende:
Is iemand wel eens bij die Riekje bij Waterhuizen Aansluiting geweest? Volgens mij knalde ik er net langs.
of Houten Castellumquote:Op woensdag 17 april 2013 20:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Voor een Utrechter is HC natuurlijk Hoog Catharijne!
Het opmerkelijkste vind ik dan dat het niet eens om een nieuwe spoorlijn gaat.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
In Duitsland hebben ze ook hun infra-project(en) die uit de klauwen lopen
Der Millionen-Zug nach Nirgendwo
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Uitslapen dus!quote:Op woensdag 17 april 2013 21:21 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Hoorcollege voor de studenten onder ons.
Tsja, en wat moet je daar nou weer van denken ... Kost in mijn ogen iets teveel voor zo'n stukje. Verder nog niet in verdiept.quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
16 kilometer voor 434 miljoen euro, na 20 jaar moet de S13 er komen (en dan niet eens naar Bonn Hbf)
Ik heb nog niet gehoord van een V250 die op conventioneel spoor stil is komen te staan (maar ik ben natuurlijk niet van alles op de hoogte), dus zo heel gek vind ik die foto niet. Zet 'm in in de intercity Zwolle - Roosendaal, komt de naam "Schrootlijn" weer tot z'n rechtquote:Op woensdag 17 april 2013 17:41 schreef DriekOplopers het volgende:
Schokkende foto onthult geplande toekomst V250: http://www.voorbeterov.nl/121213.php
Lees 't bericht nu, ik zal morgen ff checken of ik het nog ergens terug kan vinden. Als je niks hoort, DM ffquote:Op woensdag 17 april 2013 11:27 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Weet je toevallig waar deze trein vandaan komt/waar die beladen is? Dat is namelijk iets wat me interesseert.
Hebben ze eigenlijk gekeken hoeveel behoefte hieraan is?quote:Op woensdag 17 april 2013 19:52 schreef bork het volgende:
Je vraagt je toch serieus af wat die hekkenzetter gedacht moet hebbenquote:
true, maar desondanks kan het CS prima ontlasten, als het maar aantrekkelijker wordt gemaaktquote:Op woensdag 17 april 2013 22:33 schreef b2py het volgende:
De vervoersprognoses voor de Noord-Zuidlijn zijn ook al een paar keer naar beneden bijgesteld door achtergebleven groei op de Zuidas. Zuid zal nooit het station worden wat NS & ProRail ooit voor ogen hadden.
Ja precies. Hier zie je tenminste wat aanquote:Op woensdag 17 april 2013 22:13 schreef Peterselieman het volgende:
ik vind m juist in tegenstelling tot de Thalys goed geslaagd
Tien jaar geleden was het best lollig, aan de andere kant zag je wel dat haar collectie (in elk geval wat buiten stond) behoorlijk te lijden had van de elementen. Ze heeft wel enorm veel spullen.quote:
WTF?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
ik geloof dat er iemand nog een cursusje spoorlogica kan gebruiken
http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=162391
Das heel erg knap!quote:Op woensdag 17 april 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Vandaag is de stopper Utrecht - Zwolle van 18.50 uur vanaf spoor 15 vertrokken. Om dan op Overvecht uit te komen moet je heel wat wissels door
Tja, het zou sneller kunnen door de IC's en Sprinters parallel naast elkaar over de brug te sturen, en dan bij Hattemerbroek een paar overloopwissels om weer op het rechterspoor te komen. Daarmee zou je voor de laatste trein (sprinter Amsterdam) een pad zes minuten eerder hebben.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklapquote:Op woensdag 17 april 2013 14:16 schreef Facepalm het volgende:
[..]
1. Er is een nachttrein, vertrek 21:50 en aankomst 07:22. Maar reken maar op vertraging.
Oordoppenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Zwolle-Wierden wordt geëlektrificeerd, das wel goed om te lezenquote:Op woensdag 17 april 2013 23:26 schreef Peterselieman het volgende:
En de intercity naar Heerlen die normaliter rond die tijd van 15 vertrekt vertrok vanaf één van de kopspoortjes?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:21 schreef Peterselieman het volgende:
gniffel. Vandaag is de stopper Utrecht - Zwolle van 18.50 uur vanaf spoor 15 vertrokken. Om dan op Overvecht uit te komen moet je heel wat wissels door
valt niet heel erg mee nee ...quote:Op donderdag 18 april 2013 00:35 schreef DriekOplopers het volgende:
Beschamende cijfers excuus-Benelux. Zelfs vertrekpunctualiteit Den Haag slechts 80%!!!
http://www.voorbeterov.nl/121213.php
zal wel een gesplitste trein geweest zijn hequote:Op donderdag 18 april 2013 09:57 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
En de intercity naar Heerlen die normaliter rond die tijd van 15 vertrekt vertrok vanaf één van de kopspoortjes?
Valt mee. Je kunt namelijk vanaf 15 nog op het hoge spoor richting Amersfoort komen en dan via het andere hoge spoor uiteindelijk zelfs nog doorwisselen naar spoor 1(!)quote:
voor die laatste sprinter is het niet zo nodig, maar wat meer rijtijd voor de IC en stopper over de Veluwe is nooit verkeerd.quote:Op woensdag 17 april 2013 23:56 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, het zou sneller kunnen door de IC's en Sprinters parallel naast elkaar over de brug te sturen, en dan bij Hattemerbroek een paar overloopwissels om weer op het rechterspoor te komen. Daarmee zou je voor de laatste trein (sprinter Amsterdam) een pad zes minuten eerder hebben.
Stomme vraag, is er ergens een plattegrondje bij dit verhaal, want ik zou er graag wat illustratief materiaal bij willen hebben? kom er niet dagelijksquote:Op donderdag 18 april 2013 10:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zal wel een gesplitste trein geweest zijn he
[..]
Valt mee. Je kunt namelijk vanaf 15 nog op het hoge spoor richting Amersfoort komen en dan via het andere hoge spoor uiteindelijk zelfs nog doorwisselen naar spoor 1(!)
Thx die eerste had ik, maar die tweede bij je verhaal ontbrak er aanquote:Op donderdag 18 april 2013 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
uiteraard:
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/ut.gif
en
http://www.sporenplan.nl/figuren/tekeningen/ns_nummer/amf-ut.gif
De trein verlaat Utrecht Centraal op spoor BN naar Bkp (Blauwkapel)
Nee dat blijf ik onzin vinden, eigenlijk is al dat draad boven het spoor, ik wil dieselen!!!quote:Op donderdag 18 april 2013 07:01 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Zwolle-Wierden wordt geëlektrificeerd, das wel goed om te lezen
quote:Op donderdag 18 april 2013 10:32 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij Prorail zijn hekjesfetisjisten zijn, maar de overheid zijn een stel bovenleidingenfetisjisten.
En jij bent een dieselfetisjist!quote:Op donderdag 18 april 2013 10:32 schreef Hr-Flip het volgende:
Bij Prorail zijn hekjesfetisjisten zijn, maar de overheid zijn een stel bovenleidingenfetisjisten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:05 schreef Peterselieman het volgende:
Een lange sleep met 6 V'tjes: http://www.flickr.com/photos/rob46/8657566621/Maandag reden er nog 5 in de IC van Eindhoven naar Den Haag :>SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar hebben we dit soort mongolentermen aan verdiend in Nederland?quote:Op donderdag 18 april 2013 11:07 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Een foto van jezelf. In dit geval bedoelen ze met die oranje trein op de achtergrond.
Op de website staat het in gewoon Nederlandsquote:
In Vriesland deed ie het zeker nog nietquote:Op donderdag 18 april 2013 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geldig in heel Nederland en Limburg
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nog even op Somda vragen naar de dienstregeling van dat ding ()
Daar gaat al een hele discussie welk nummertje het stel heeft dat bestickert gaat worden.quote:Op donderdag 18 april 2013 11:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou nog even op Somda vragen naar de dienstregeling van dat ding ()
2 kaartjes een bus melkquote:Op donderdag 18 april 2013 11:55 schreef Peterselieman het volgende:
en nee. Bij ons worden de kaartjes nog door middel van ruilhandel afgerekend
Is tegenwoordig weer helemaal hip
Van BEEatrix naar AAlexander, snugglesquote:Op donderdag 18 april 2013 11:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is toch altijd 'Van A naar B' ipv 'Van B naar A'?
zoiets he en met de melk houden ze de Arrivastellen witquote:Op donderdag 18 april 2013 11:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
2 kaartjes een bus melk
5 kaartjes een schaap
Maandabo een koe
Dat is VanAnaarBeter van Rijkswaterstaatquote:Op donderdag 18 april 2013 11:57 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Het is toch altijd 'Van A naar B' ipv 'Van B naar A'?
Hoeft niet per se, je kan toch gewoon zeggen 'Ik ga van A naar B'?quote:Op donderdag 18 april 2013 12:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is VanAnaarBeter van Rijkswaterstaat
quote:Op donderdag 18 april 2013 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van BEEatrix naar AAlexander, snuggles" />
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etcquote:Op donderdag 18 april 2013 12:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hoeft niet per se, je kan toch gewoon zeggen 'Ik ga van A naar B'?
Een redelijk puntloos bestaan eigenlijkquote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier reizen we van A naar A via B,C,D, etc
is juist goed, want zo zie je meer van de wereldquote:Op donderdag 18 april 2013 12:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een redelijk puntloos bestaan eigenlijk
Kan je beter overal asfalt neerleggenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is juist goed, want zo zie je meer van de wereld
Jullie wel jaquote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh. met de trein heb je onderweg meer oog voor het landschap dan met de autoquote:Op donderdag 18 april 2013 12:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kan je beter overal asfalt neerleggen
Van Assen naar Amsterdam via Beilen, Centrum en Diemen.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doenquote:Op donderdag 18 april 2013 12:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Van Assen naar Amsterdam via Beilen, Centrum en Diemen.
In '96 had NS in Almere advertenties voor de nieuwe sneltrein Lelystad-Amsterdam. "In 18 minuten van A naar A." Sindsdien is het alleen maar trager geworden..quote:Op donderdag 18 april 2013 12:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Moet je het wel goed doen
Van Appingedam via Bedum, Capelle-Schollevaar en Dordrecht naar Arnemuiden
Etten-Leur kan er helaas alleen met een omleiding bijgepropt worden
wat wil je ook met een knelpunt als Weesp en het erg druk bereden spoor, terwijl er geen uitbreiding van de capaciteit is geweest ...quote:Op donderdag 18 april 2013 14:18 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In '96 had NS in Almere advertenties voor de nieuwe sneltrein Lelystad-Amsterdam. "In 18 minuten van A naar A." Sindsdien is het alleen maar trager geworden..
Stukken dak naar beneden gevallen...quote:Op donderdag 18 april 2013 15:15 schreef b2py het volgende:
Stormschade bijlmer arena. Geen treinen utrecht - amsterdam/schiphol. Net de aanrijding persoon tussen alkmaar en Uitgeest opgelost en nu dit. Zucht.
Een nachtstoptrein dus. Bedankt voor jullie hulp in ieder geval. Dat reserveren, dient dat op het station te gebeuren? En hoelang van tevoren normaal gezien?quote:Op woensdag 17 april 2013 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
T is maar wat je nachttrein noemt natuurlijk, t ding stop om de haverklap![]()
[ afbeelding ]
Kan je een bedje hebben of niet, als er iedere 10 minuten weer een deur dichtpleurt heb je daar niks aan...
Wat ik lees is er een stuk hekwerk op het spoor gekomen, wat me ook aannemelijker lijkt dan een stuk dak.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:18 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Stukken dak naar beneden gevallen...
Heb het ook maar van via via circuitquote:Op donderdag 18 april 2013 15:26 schreef b2py het volgende:
Wat ik lees is er een stuk hekwerk op het spoor gekomen, wat me ook aannemelijker lijkt dan een stuk dak.
In de betreffende trein heeft een klasgenoot van mij gezeten tijdens stage. Was de eerste keer dat een van ons een springer heeft gehadquote:Op donderdag 18 april 2013 15:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
hopelijk viel het mee bij uitgeest
[ afbeelding ]
Zo hard waait het niet. En zoals gezegd zijn er geen dakpannen naar beneden gekomen maar er is een hek het spoor opgewaaid waar een trein overheen is gereden.quote:Op donderdag 18 april 2013 15:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je kunt niet verwachten dat alles alle stormen overleeft
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |