Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL
Dat is tamelijk onzinnig: Voor een goede voorbereiding van aanbesteding en implementatie van zo'n ingewikkelde concessie is meer dan twee jaar nodig. Nu nog gaan aanbesteden is met zekerheid gaan voor een waardeloze concessie met dito uitvoering.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
Daar geloof ik dus niets van. Alleen al vanwege het feit dat NS zichzelf naar binnen gepraat heeft met het bod het begrotingsgat te vullen dat ontstaat door het vervallen van de HSA-concessie na 2015. (Alles voor 2015 is al een begrotingsgat geworden.)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen?
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.
Jij kent mijn zolder niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.
Ik zie niet op korte termijn een alternatief komen wat beter is dan de huidige deal voor het ministerie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Ik ook niet, terwijl het voor de reiziger beter zou zijn als de treinen over de HSL zo toegankelijk mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.
Mooie woordspeling.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij zo'n project als dit verwacht ik dat ook daar veel haken en ogen aan zitten
Ik kan me zo voorstellen dat de partijen die destijds de concessie niet hebben gewonnen, toch behoorlijk gaan steigeren als NS hiermee wegkomt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.
stel HSA gaat bankroet, dan zou je kunnen stellen dat dit door wanbeleid van grootaandeelhouder NS komt, dus dat kan in theorie een leuk juridisch staartje krijgen. Dit wil men ondervangen in de nieuwe HRN/HSL-concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou je in eerste instantie wel zeggen, maar het recht verandert op dit punt langzaam wat. als een BV doelbewust de nek omgedraaid wordt en een curator vermoedt dat er sprake is van wanbeleid en aanverwante zaken dan kan er een langdurig juridisch steekspel ontstaan.
een manier om dit te voorkomen is de verplichtingen af te kopen en de BV daarna leeg op te leveren.
Die is gevluchtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Viezze het volgende:
Gisteren zag ik op Utrecht CS richting het einde van het peron een felblauwe lamp. Laatst zag ik hier daar iets over langskomen, wat is de betekenis van zo'n lamp?
bij een faillissement van HSA is de overheid de enige schuldeiser die belang zou hebben bij een zaak, zeker om zo de NS bij de strot te kunnen grijpen. Ook NSFS zou een partij kunnen zijn, maar die zal dat niet doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
VLNR: Harry, Koos, Klaas, Bert, Henk en Wesley.
Misschien moet je toch je bril even opzettenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.
Ohjaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Misschien moet je toch je bril even opzetten
Eén post onder die foto staat wie wie is
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.
nu is het minder van belang, omdat er minder bijgeplaatst en afgekoppeld wordt, maar het heeft er mee te maken dat niet altijd meteen duidelijk is hoe lang het deel is dat aangekoppeld wordt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?
pics or it didn't happenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
Omgekeerde wereld dit, jullie tijgers gaan de trein uit en naast mij komen knappe vlaamse dames te zitten!
Ah zo. En NS personeel ter plaatste verzet die lamp of staat hij op meerdere plaatsen? (stond er te ver vanaf om hem goed te zien).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu is het minder van belang, omdat er minder bijgeplaatst en afgekoppeld wordt, maar het heeft er mee te maken dat niet altijd meteen duidelijk is hoe lang het deel is dat aangekoppeld wordt.
vroeger in de Noord-Oost werd in Utrecht het Haagse deel achter het Rotterdamse deel geplaatst. Stel het Rotterdamse deel rijdt me vier bakken het het Haagse deel is gepland met zes bakken maar rijdt nu met drie of negen bakken, dan is het toch wel handig om te weten, omdat zoiets heel veel uitmaakt waar de machinist van het Rotterdamse deel neerzet.
2 redenen waarom wel:quote:
vaak is ie wel mobiel, alleen erg veel wordt het concept niet meer gebruiktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ah zo. En NS personeel ter plaatste verzet die lamp of staat hij op meerdere plaatsen? (stond er te ver vanaf om hem goed te zien).
Oh, ik dacht dat het niet mochtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 redenen waarom wel:
1. het is onzin wat je zegt
2. het is FOK!
Edelachtbare! Ik verklaar plechtig dat dit ze zijn. Zelf gezien!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Bitlord het volgende:
Met van linker naar rechterhoofd DennisTD, James1988, Bitlord, Flash, B2PY en Greavy.
Bron: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908quote:Sleutel van het stationstoilet Dronten is zoek
inmiddels kan Nederland er ook wat van ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Bron: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908
...Horen dat soort dingen niet eerder in België te gebeuren?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:25 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in een trein van Utrecht naar Breda zonder toilet. Geen zin om te wachten
Was een gezellig dagje
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Jaja... Van Roosendaal naar Maastricht via België. Heren dat riekt naar een vlucht voor goedkopere kaartjes en het niet steunen van onze (inmiddels bijna lege) clubkas.
De naheffing is onderweg om dit grove misverstand te corrigeren.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Jaja... Van Roosendaal naar Maastricht via België. Heren dat riekt naar een vlucht voor goedkopere kaartjes en het niet steunen van onze (inmiddels bijna lege) clubkas.
De naheffing is onderweg om dit grove misverstand te corrigeren.
hij rijdt wel voluit in elk geval: ik meet 132 op gpsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
....en nog een +15 onbekende oorzaak in Amersfoort. Want nul omroep.
Ik heb zelf geschaatstquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben weer thuisWas een leuke dag, een lange dag, ik denk 760 km
Nog even narekenen
Nu eerst schaatsen kijken en bierrr
quote:
Hee, is dat een NS shirt?quote:
dat is sloomquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
hij rijdt wel voluit in elk geval: ik meet 132 op gps
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Hee, is dat een NS shirt?
ik weet het, maar ik ben gewend aan snelheden van 140 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:46 schreef dennistd het volgende:
130 is de max op Amersfoort-Enschede hè.. Het heeft allemaal niet mogen baten trouwens: de stopper is er bij Wierden voor gegooid en daar hangen we nu lekker achter vanaf almelo.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Hee, is dat een NS shirt?
Na Amsterdam-Roosendaal en Maastricht-Eindhoven ben ik snel een ICM ingedoken. Heb het nog net overleefd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
geen infuus bij de hand?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Na Amsterdam-Roosendaal en Maastricht-Eindhoven ben ik snel een ICM ingedoken. Heb het nog net overleefd.
Ik heb één goede foto. En dat is van de Desiro in Noorderkempen op het andere perron.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik nu ook al bijna een half uur, even de foto's op Flickr zetten.
Had ik bijna nodig. Gelukkig konden we gewoon verder dan Weert, maar anders had ik Venlo-Dordrecht met boot moeten doen of anderhalf uur wachten :-(quote:
Het scheelt wel 2 seconden per kilometer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet het, maar ik ben gewend aan snelheden van 140 km/h
Haha,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
Of doorkachelen naar Nijmegen en vanaf daar IC Roosendaal en overstappen in Tilburg of Breda
Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.quote:
Hmmmmquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmmmm
- Het schommelt tot zeeziek aan toe
- Je krijgt rugklachten
Enz...........
Ging om wat ons 'hinderde'quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
de aanrijding kun je voor vandaag ook wegstrepen
boeiequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Ermelo zijn we niet langs gekomen
In andere meuk als ICM nergens last vanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook geen last van gehadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
oh wacht. Tussen Den Haag HS en Delft heeft vandaag ook een aanrijding plaatsgevonden
Pardon? Ik heb vanochtend Utrecht-Amsterdam ook gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Een Fok! PTA Nieuwjaarsrondje impressie gemaakt door user 'b2py'.
De enige user die overigens het hele rondje heeft afgelegd.![]()
[ afbeelding ]
Ik kwam rond 09:00 aan op Station Heerhugowaard, waar de reis vandaag begonnen is. Daar kwam op een vreemd tijdstip 10 bakken VIRM binnen. Achteraf bleek de Intercity uit Maastricht hier te keren en niet op Alkmaar. Het zou niet de laatste boot zijn die we vandaag zullen zien.
[ afbeelding ]
Hier werd 's ochtends verzameld rond een uur of 10, waarna we onze weg vervolgden naar het Belgenland. Hier hebben we onze Rikus (DriekOplopers) even ontmoet en zijn we zonder RubenK vertrokken. Deze foto is overigens in de avond genomen.
[ afbeelding ]
De Intercity die ons naar Roosendaal zou brengen.
[ afbeelding ]
In België kan je er niet om heen, dus ook speciaal even gehaald, in Antwerpen.
[ afbeelding ]
Zojuist gearriveerd op station Noorderkempen met deze Desiro. De Desiro is een comfortbale trein, met een toiletzaal waar je een flinke orgie in kan hebben. Op Noorderkempen is behalve een hoop beton en deze knallende trein geen moer te vinden. Ohja, een P&R Terrein met een flink busstation.
[ afbeelding ]
Een deel van de groep stond foto's te maken van de Desiro.
[ afbeelding ]
Een ander deel stond aan de andere kant foto's te maken.
[ afbeelding ]
In de Desiro terug naar Antwerpen Centraal, waar de machinist zeer vriendelijk zijn cabine heeft opengelaten zodat we even mee mochten kijken. Hier een foto als we net afremmen om aan te takken op het klassieke net en de tunnel in te duiken.
[ afbeelding ]
Deze Break naar Liège Guillemins was erg vies, zoals is te zien.
[ afbeelding ]
Dezelfde Break als op de vorige foto, die ons van Antwerpen, via Aarschot en Hasselt naar Liège Guillemins heeft gebracht. Een zeer comfortabel ritje waar we wel stil moesten zijn vanwege een slapende baby.
[ afbeelding ]
Een matige foto van Liège Guillemins vanaf de perrons.
[ afbeelding ]
Nogmaals, maar dan beter zichtbaar, en nog een foto van de stekkerdoos. Die bleek uiteindelijk overigens niet te werken. Stopcontacten in de eerste klas waren defect.
[ afbeelding ]
En om de dag af te sluiten waar we begonnen zijn. Bij de Julia's op Amsterdam Centraal.
Geinige statistieken en overige weetjes voor mij :
Hoeveelheid kilometers: 715.2
Hoeveel kilometer VIRM: 459.4 (64.2% van totaal)
Aantal overstappen: 8
Stress meter: schommelde tussen de 0 en 200
Grootste stressmoment: Overstap te Roosendaal
Alle lachbuien: onbetaalbaar.
Arcadis heeft een lagere prijsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Voor wie trouwens nog vragen had over Project Knoop Groningen:
http://www.aanbesteden.pr(...)31&PrevForm=INS_OPDR
Engineering loopt richting de ruim 7 ton, zal wel mooi project worden
Movares heeft het gewonnen.
shit happensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
Eerst met de RER A naar Parijs, ik moest naar een speciaalzaak in Modeltreintjes. ter hoogte van station Nation staat de trein lang stil, medepassagier onwel, of we onze reis wellicht anders kunnen vervolgen
Goed, geeft niet....
Metro 1 dan maar, in een ruk door naar de Champs Elysee, kwam ik daar aan was de winkel exeptioneel een uur eerder dicht, goed...
Geeft niet....
Terug naar het oosten wou ik dan maar eens weer met de nieuwe tram 3b, die had ik al eens een een keer gedaan. maar ik besloot mezelf dan maar een lichttour te gunnen en het traject nog maar eens te doen. Toch een ludiek rondje dan maar. Aangezien het de eerste keer een sardientjesverhaal was.Tram was vrij leeg, wat opvallend was, maar verder schonk ik er geen aandacht aan. Na halte X, zat ik er alleen in. De tram kwam goed op snelheid en voor dat ik het wist wist ik niet meer waar ik was. En jaar hoor, een wissel enkelspoor; En terwijl ik, met mijn onderkaak op het gangpad toekeek hoe alleen met Chauffeur de remise in reed, de lichten gingen al uit, klopte er een veligheidsmanneke op het raam: Wat ik daar deed... enz
Goed, geeft niet....
Ik had blijkbaar toevallig 1 van de 3 (! ) ritten per dag niet volledig traject aflegden. Ik vroeg of er een station in de buurt was, die was niet ver: op naar station Pantin (Waar dus blijbaar ook de spoorovergang trein/tram voor heel Parijs ligt)
Station Pantin RER E, de trein naar huis. We reden weg, maar wel de verkeerde richting uit,: Wat bleek: Springer. We kwamen execptioneel aan op station Gare Est...
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Het kan vriezen, het kan dooienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
(...)
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien
Onze reis ging eigenlijk prima. Het was een beetje zweten toen de trein naar Roosendaal met +5 vertrok vanaf Den Haag, maar dat werd weer ingehaald. Verder ging alles perfect - geen vertragingen, geen afgeschafte treinen, geen overvolle treinen...
Afgezien van een kind dat van Antwerpen tot aan Tongeren ofzo aan het krijsen was, en waarvan de ouders ons vroeger of we iets stiller konden zijn omdat 'het babietje nu slaapt zenne'.
Typfoutquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?
Wel een beetje vervelend dat dat kind eerst gedurende een uur alles bij elkaar heeft lopen krijsenquote:Zolang ouders hun Wandelwagens niet inklappen hebben ze geen enkel recht van spreken....(Sorry Bork)
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen zijn er nog allemaal acitviteiten en ik ga een kijkje nemen en neem nu een ECHT fototoestel mee![]()
(Fles weet welke)
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.
Dat compenseren we nog wel een keerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?
"Beter dan die schijt Fyra."quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) trajectquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Antwerpen - Noorderkempen is volgens het boekje: 24 kilometer met 1 tussenstop, te Luchtbal. En dan met de duizelingwekkende 160 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) traject.
wehehehe. Als het maar gezellig is geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Hoeveel kilometerd was het totale.rondje ook al weer? Het boekje ligt nog in de auto?
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:44 schreef Pino112 het volgende:
Nog bedankt iedereen voor de handjesfoto
Was in eerste instantie niet bloedserieus bedoeld ofzo, dus tof dat jullie dat gedaan hebben
Ik op 805 km.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Dank. Kilometers weer bijgewerktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Eensch.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijn
Nederlanderquote:Op zondag 27 januari 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb op Utrecht Centraal nog mn dagkaart voor een tientje aan iemand verpatst die nog naar Groningen moest...
Would be funny if not real. Maar het is niet eens overdreven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Dees man heeft gelijk: welke maf persoon bedacht dat:
Klopt jaquote:Op zondag 27 januari 2013 01:08 schreef Bitlord het volgende:
Bewegende gifjes zijn populair hoorde ik.
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer langquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef greavy het volgende:
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.
[ link | afbeelding ]
NMBS 08506
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdfquote:Op zondag 27 januari 2013 09:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meterquote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
Dat zou je denken jatwitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-01-2013 om 09:47:40Vanwege werkzaamheden bij Utrecht is Fyra vandaag toeslagvrij. #fyra reageer retweet
Madrid <-> Eindhoven is tegenwoordig een route van Transavia.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
Als je dat nou gaat doen, laat t ff weten, dan kan een stempelpost opzetten, en kan ik fotografisch vastleggen hoe je de Hindernis RER D overleefdquote:Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Bitlord het volgende:
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)
13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha
14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven
Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.
De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer(We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...quote:Op zondag 27 januari 2013 10:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter
Oowja het is zondag morgenquote:Op zondag 27 januari 2013 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...
edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien
Er staat ook bij "Top helling is einde perron", dus waar hij af gaat lopen tellen ze niet meer mee. Daarnaast tellen ze in bepaalde richtingen tot een sein, terwijl achter dat sein misschien nog wel een stuk perron zit.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
Waarschijnlijk historisch zo gegroeid, dus van voor de tijd van ATBquote:Op zondag 27 januari 2013 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
Ik heb geen idee hoe nuttige lengte berekend wordt. Ik weet wel dat je er altijd vijf meter extra moet toevoegen als doorschietzone.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Zes miljoen voor onderhoud? Wat ligt daar man, Gouden wissels ofzo?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:16 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Stephan van Rail-Server.de
De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.
Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.
Maar blijkbaar niet de Economisch Meest Voordelige Aanbieding?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arcadis heeft een lagere prijs
Mono nog gesproken, tof!quote:Op zondag 27 januari 2013 04:05 schreef Monopoly het volgende:
Net thuis en topic niet door gelezen omdat bier
Mooie nieuwjaarsronde gehad vrienden?
Duvel nog gesproken gisteravond! Tof.
Hierbij dan een openbaring:quote:Op zondag 27 januari 2013 11:26 schreef greavy het volgende:
6 miljoen voor onderhoud en exploitatie, want de lijn zal nooit rendabel kunnen worden.
Interessant! Vooral het gedeelte dat er in eerste instantie is gevraagd om een trein die 220 km/h kan. Bizar dat de regering toen 250 km/h heeft geëist, zo veel scheelt dat nou ook weer niet. Daarnaast blijft het mooi weer spelen van de Italianen ongelofelijk.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
twitter:sam_be0702 twitterde op zondag 27-01-2013 om 10:28:08In het Griekse alfabet wordt #fyra als φύρα geschreven, wat verspilling betekent... (cc @StationschefBMO) reageer retweet
Foutje gemaakt, tripje Parijs helemaal niet ingevoegd..quote:Op zondag 27 januari 2013 11:45 schreef b2py het volgende:
Nabrandertje.
In 2012 18445 kilometer gemaakt, waarvan 11232.3 in de tweede helft van het jaar vanaf Juli.
Daarover zijn de meningen verdeeld. Is hier ook wel eens besproken.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Er is geen enkele winstgevende reizigerstrein. Al zit ie tot de nok toe vol, dan nog moet er geld bij. Denk hierbij aan onderhoud aan de infra als zijnde de grootste kostenpost. Als tweede kostenpost mag u de subsidie rekenen die noodzakelijk is om de prijs van een kaartje op een sociaal aanvaardbaar niveau te houden.
quote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
Zelfde reden als bij auto's. Massaproductie van meters tot 200 is goedkoper dan voor ieder model aparte meters moeten makenquote:Op zondag 27 januari 2013 13:36 schreef J.B. het volgende:
Waarom loopt de snelheidsmeter tot 200 km/u als die trein 140/160 km/u als maximumsnelheid heeft?
Dank u, weer wat geleerd!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde reden als bij auto's. Massaproductie van meters tot 200 is goedkoper dan voor ieder model aparte meters moeten maken
NSH heeft precies gekregen waar ze om vroegen: goedkope troepquote:Op zondag 27 januari 2013 13:49 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan het Fyra debacle.
Als je voldoende perron hebt:quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Leuk verslag!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:20 schreef GlenSpey het volgende:
GSM-R = Dit is eigenlijk een grote, lompe versie van een mobiele telefoon. Je gebruikt het om de treindienstleider te bereiken of om een alarmoproep te plaatsen tijdens calamiteiten. Ook voer je op dit apparaat je personeelsnummer in voor aanvang van de rit alsmede het treinnummer. Het treinnummer staat in relatie met de informatieschermen voor reizigers in de trein, waardoor zij kunnen zien waar de trein heen gaat en hoe laat deze daar zal arriveren.
Tofquote:Op zondag 27 januari 2013 14:06 schreef Flodder450 het volgende:
Ik zal het stukje over de 1700 en de VIRM in de OP gooien!
Het treinnummer wat je invoert staat alleen in verbinding met de OBIS-schermen. De koersrollen aan de buitenkant van de trein kunnen via het computerschermpje in de HC-modus worden bediend. Hoe het met de lichtkranten in de oude VIRM's zit weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Leuk verslag!
Even een vraagje over het geciteerde stuk: wordt dat treinnummer dan ook automatisch doorgegeven aan de OBIS-schermen of gaat het alleen over de informatieschermen aan de buitenkant (en evt. aan de binnenkant bij de vorige generatie VIRM's die nog niet zijn uitgerust met OBIS)?
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tof
[..]
Het treinnummer wat je invoert staat alleen in verbinding met de OBIS-schermen. De koersrollen aan de buitenkant van de trein kunnen via het computerschermpje in de HC-stand worden bediend. Hoe het met de lichtkranten in de oude VIRM's zit weet ik eigenlijk niet.
Ow, das niet hoe ik het heb gehoord en het klinkt ook best omslachtig, maar als jij het zegt dan geloof ik jequote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Dat is wat de projectleider van OBIS-inbouw bij NedTrain Haarlem mij heeft verteld.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ow, das niet hoe ik het heb gehoord en het klinkt ook best omslachtig, maar als jij het zegt dan geloof ik je
Waardeloos. Op z'n minst een fatsoenlijke cross-platform overstap voor Fyra uit A'dam in R'dam mag ik hopen? Of mag iedereen eerst met de veredelde stoptrein van A'dam naar HS baggeren?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef greavy het volgende:
IC Den Haag-Brussel:
Zoals gister ook al door laten schemeren de concrete plannen voor de vervangende trein Den Haag HS-Brussel Zuid vv:
Er zijn in de nacht van vrijdag- op zaterdag 2 Benelux ICRm-Prio stammen naar de Binckhorst overgebracht voor de wettelijke Herinstructie Personeel voor Treinmanagers. Deze start maandag 28 januari. Volgens de huidige plannen betreft het een trek-trek samenstelling, maar met aan elke kant van de stam een lok(achterste in opzending). Keren gebeurt in Den Haag HS op spoor 1. Vanwege 2 loks is omlopen niet nodig. In Brussel kan er ook snel gekeerd worden.
Daarbij komt er nog wegleren voor de machinisten op Den Haag HS-Binckhorst, Binckhorst-Den Haag CS, Den Haag HS-Den Haag CS.
De trein gaat in een twee-uursdienst rijden.
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)quote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef James1988 het volgende:
Leuk informatief stuk over de VIRM![]()
Ik vind de Desiro ML een prima moderne stoptrein. Licht, stil, comfortabel genoeg voor de trajecten waarvoor ze besteld zijn.
Werkzaamheden op Schiphol-Duivendrecht, waardoor de IC's Vlissingen-Lelystad en Den Haag-Groningen/Leeuwarden aan elkaar gekoppeld zijn in Lelystad.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef zoem het volgende:
Hmm, heel apart dat er een koploper rijdt vanuit vlissingen naar leeuwarden ipv een virm naar lelystad zoals gebruikelijk. Ze worden aangegeven als extra treinen. Wellicht iets te maken met werkzaamheden of materieellogistiek nav de sneeuwperikelen?
wat is je vertrekpunt?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:03 schreef lezut het volgende:
Vraagje, ik wil met een kameraad over 2 weken een weekendje naar een maat die een tijdje in Heilbronn (DE) woont, nou wilden we in eerste instantie met de auto, maar winterbanden, gedoe etc etc. Toen het plan opgevat om met de trein te gaan, dus ik ben me nou aan het orriënteren wat het voordeligst en het snelst is.
Ik lurk hier vrij regelmatig mee en ik meen vrij regelmatig te lezen dat NS Hispeed eigenlijk het best gemeden kan worden en dat bahn.de vaak een stuk voordelig is... Ik krijg op de site van de DB echter prijzen die minimaal 2x zo hoog zijn als bij NS Hispeed?Wat doe ik verkeerd?
Als iemand verder nog tips of aanbevelingen heeft hoor ik het graag, liefst met de ICE want ik heb eigenlijk nog nooit in een hogesnelheidstrein gezeten
ze rijden onder andere materieelnummers dan gebruikelijk. Dit in verband met werkzaamheden tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI. Omdat de treinen uit het noorden niet via de Zuidtak naar Schiphol kunnen is besloten om de dienst aan de IC Vlissingen - Lelydorp te knopenquote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef zoem het volgende:
Hmm, heel apart dat er een koploper rijdt vanuit vlissingen naar leeuwarden ipv een virm naar lelystad zoals gebruikelijk. Ze worden aangegeven als extra treinen. Wellicht iets te maken met werkzaamheden of materieellogistiek nav de sneeuwperikelen?
Ik vind van welquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)
Vele malen beterquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)
"Tsjaquote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
zo te zien gaat het om cargo's. Welke het zijn zal mij een reet roestenquote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
Ik ben niet zo thuis in al die nummertjes, maar ga je het ganse land door om zes vier keer de zelfde trein te platen?
Euh, ja. Zoiets.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
Ik ben niet zo thuis in al die nummertjes, maar ga je het ganse land door om zes vier keer de zelfde trein te platen?
Geen enkele trein die wij gaan platen rijdt door en heeft dus een stop. Zijn alleen nog ff "bang" voor Lochem, want de perronverlichting zal wel uit zijn...quote:Op zondag 27 januari 2013 17:23 schreef Peter het volgende:
In het donker een rijdende trein platen. Ik voorspel mislukte foto's
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
hoe bedenken ze het. Een DD-AR laten rijden van Vlissingen naar Leeuwarden
arme reizigers ...
Dus je kunt ze ook overdag op een rangeerterrein platen?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Geen enkele trein die wij gaan platen rijdt door.
Nou, nee. De plaatsen waar wij ze gaan platen staan ze stilquote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus je kunt ze ook overdag op een rangeerterrein platen?
dan moet je de baan maar beter in de gaten houden.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je de baan maar beter in de gaten houden.
Afsteken via Rotterdam was ook al geen optie, want ook daar reed een DD-AR in de dienst naar Leeuwarden
Daar rijdt ook ICM gelukkig. Vlissingen is al bijna niet meer bereikbaar, enkel met vervangende inzet.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:31 schreef dennistd het volgende:
Dan maar gewoon uitstappen op Roosendaal en daar de IC naar Zwolle nemen om daar weer over te stappen
Als daar geen werkzaamheden waren, nu is het +60 tov Utrecht en +30 tov Amsterdam
mja, je kunt tot Heerhugowaard komen met mat dat je aan kan staan. Dat laatste stukje moet je dan wel uit kunnen houden toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
Den Helder ben ik al een tijdje niet meer geweest. Totaal onbereikbaar op een verdwaald Sprintertje na op onmogelijke tijden.
Laat gaan, die gast is geschiftquote:Op zondag 27 januari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je kunt tot Heerhugowaard komen met mat dat je aan kan staan. Dat laatste stukje moet je dan wel uit kunnen houden toch?
of als je in Alkmaar staat met lijn 350 naar Den Oever en daar overstappen op bus 135quote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef greavy het volgende:
Bus 135 (richting Den Helder)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 10:31 Bushalte Station, Hoorn
Aankomst: 11:42 Bushalte Station, Den Helder
Een heel goed alternatief :-)
Of vanuit Leeuwarden met de bus en overstappen in Den Oever op de 135.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of als je in Alkmaar staat met lijn 350 naar Den Oever en daar overstappen op bus 135
als je t ff voortaan in 1 keer normaal op kan schrijven, dankje. Je weet de policy hier toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:08 schreef greavy het volgende:
Nachtelijke excursie:
Amersfoort 20.20/20.26 stop trein 61300
20.30-22.00 146 km (1:30) via A28
Emmen 22.31 aankomst tr 63404
Emmen 23.54 vertrek tr 63480
23.45-00.02 10 km (0:17) via Nieuw Amsterdamsestraat
Nieuw-Amsterdam 00.03/00.07 stop tr 63480
00.10-1.22 78 km (1:03) via N36 of 73 km (1:12) via N343
Hengelo 01.11/01.58 stop tr 63480
01.45-02.18 30 km (0:33) via N346
Lochem 02.23/02.30 stop tr 63480
Lochem 02.25/02.35 stop tr 63840
02.40-03.13 30 km (0:33) via N346
Hengelo 03.08/03.35 stop tr 63840
03.40-04.20 50 km (0:40) via A1
Deventer 04.40/04.43 stop tr 48570
04.50-05.50 80 km (0:55) via A1
Hilversum(iemand afzetten) en dan door naar Zwijndrecht
Ja, ik weet 't. Ik ben volgens een aantal vast en zeker gestoord
Zie mijn bericht iets eronder. Daar heb ik de treinnummertjes ook verklaard.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
als je t ff voortaan in 1 keer normaal op kan schrijven, dankje. Je weet de policy hier toch?
is het voor jou een idee om met de bus een rondje Nederland te gaan doen?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Of vanuit Leeuwarden met de bus en overstappen in Den Oever op de 135.
Genoeg mogelijkheden, maar niet met de trein.
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het voor jou een idee om met de bus een rondje Nederland te gaan doen?
quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
'Als het echt moet' Alleen om 1 treinsoort te mijden.. Dat is m.i. echt gestoord jahquote:Op zondag 27 januari 2013 17:08 schreef greavy het volgende:
Ja, ik weet 't. Ik ben volgens een aantal vast en zeker gestoord
Nee, overnachten is geen optie.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
Den Helder ben ik al een tijdje niet meer geweest. Totaal onbereikbaar op een verdwaald Sprintertje na op onmogelijke tijden.
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal nietquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Ik zat wel prima gisteren, 3,5 uur in de VIRM-4 seriequote:Op zondag 27 januari 2013 18:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal niet
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal niet
Ben jij gek genoeg om, indien je naar Sittard, Roermond, Maastricht of Heerlen moet, om te reizen via Venlo zodat je het (inmiddels VIRM-only) traject tussen Roermond en Weert kan skippen?quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Een bus zit nog veel slechter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Ja. Naar Maastricht Dordrecht-Venlo-Roermond en dan de boemel verderquote:Op zondag 27 januari 2013 18:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ben jij gek genoeg om, indien je naar Sittard, Roermond, Maastricht of Heerlen moet, om te reizen via Venlo zodat je het (inmiddels VIRM-only) traject tussen Roermond en Weert kan skippen?
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk vanquote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef greavy het volgende:
Bus 135 (richting Den Helder)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 10:31 Bushalte Station, Hoorn
Aankomst: 11:42 Bushalte Station, Den Helder
Een heel goed alternatief :-) Rijdt 1x/u en in Hoorn is heel goed te komen zonder zeewaardig materieel. Haarlem-Hoorn met een DDAR bijvoorbeeld, of Amsterdam-Hoorn met ICM, of de Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd met SGM
SGMm is een nachtmerrie voor zowel reizigers als machinistenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.
Ja ze zitten best goedquote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat wel prima gisteren, 3,5 uur in de VIRM-4 serie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemachtigquote:Op zondag 27 januari 2013 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Naar Maastricht Dordrecht-Venlo-Roermond en dan de boemel verder
Dat dus. Ik heb een keer SGMm als vervangend materieel tussen Amsterdam-Zuid en Eindhoven gehad.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.
Ik vind het gewoon baggermeuk, oa de stoelen, het zeeziek wordenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
AllemachtigVIRM is ook niet mijn favoriet (ICMm, ICRm en ICK <3 daarentegen...) maar dit is wel heel extreem. Waarom heb in je godsnaam zo'n hekel aan dat ding dat het dergelijke... epische proporties aanneemt?
Virm IV vind ik gewoon fijn zitten hoor. De oude stoeltjew met de plastic hoezen (of wat het ook moge zijn) zijn verschrikkelijk. Zeeziek worden heb ik ook boven geen ervaring mee en lijkt me ook heel overdreven.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon baggermeuk, oa de stoelen, het zeeziek worden![]()
Oh, en in IRM kan ik geen tukkie doen als het vroeg/laat is en ik nog een lange tijd moet reizen. In ander mat. lukt mij dat wel
En ik ben nog niet eens het ergste hoor.
misschien word het eens tijd om een lesje _begrijpend_ lezen te nemen.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie mijn bericht iets eronder. Daar heb ik de treinnummertjes ook verklaard.
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachtequote:Op zondag 27 januari 2013 18:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
misschien word het eens tijd om een lesje _begrijpend_ lezen te nemen.
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!quote:Op zondag 27 januari 2013 18:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
SGMm is een nachtmerrie voor zowel reizigers als machinisten
je hebt wel één voordeel en dat is dat je niet met schommelboten hoeft te reizenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
jij moet er straks wel aan gelovenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk van
Amba's zijn boven de 70 km/h echt niet comfortabel. Zelfs mat'64 rijdt beter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij moet er straks wel aan geloven
Van de 1700 waren erg veel foto's mislukt dus daar komt misschien nog een keer een vervolg van. De komende dagen hoor ik met welk materieel ik tijdens mijn volgende stagedag meega, dus zou inderdaad zomaar de ICMm kunnen zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 18:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Van maandag 28 januari t.e.m. vrijdag 1 februari In de richting België - Nederland Brussel-Z -> Antwerpen Antwerpen -> Roosendaal Roosendaal -> Amsterdam 5:33 6:24 6:38 7:07 7:13 9:02 7:33 8:24 8:38 9:07 9:13 11:02 9:33 10:24 10:38 11:07 11:13 13:02 11:33 12:24 12:38 13:07 13:13 15:02 13:33 14:24 14:38 15:07 15:13 17:02 15:33 16:24 16:38 17:07 17:13 19:02 17:33 18:24 18:38 19:07 19:13 21:02 19:31 20:35 20:38 21:07 21:13 23:02 In de richting Nederland - België Vertrek Amsterdam -> Roosendaal Roosendaal -> Antwerpen Antwerpen -> Brussel-Z 5:59 7:48 7:53 8:21 8:36 9:28 7:59 9:48 9:53 10:21 10:36 11:28 9:59 11:48 11:53 12:21 12:36 13:28 11:59 13:48 13:53 14:21 14:36 15:28 13:59 15:48 15:53 16:21 16:36 17:28 15:59 17:48 17:53 18:21 18:36 19:28 17:59 19:48 19:53 20:21 20:36 21:28 19:59 21:48 21:53 22:21 22:25 23:42 |
Wat een aanbodquote:Op zondag 27 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Amsterdam in slechts 3u29, boek nu!
[ code verwijderd ]
De typetoelating die de V250 had voor België was overigens slechts van tijdelijke aard, namelijk t/m 31 januari 2013. Hadden de winterproblemen niet zoveel roet in het eten gegooid, dan was de kans aanwezig dat de V250 op 1 februari van de sporen zou zijn gehaald als bepaalde wijzigingen niet zouden zijn doorgevoerd (zie ook de ES64F4).
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.quote:
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.
Het is echt een piseindje van niks hè?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
NMBS Europe houdt geen rekening met tarieven zoals de Go Pass (interessant voor jongeren) maar verkoopt je een normaal enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.
Trein naar Antwerpen is trouwens maar 20 minuten langzamer vanaf Rotterdam.
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
Het komt nog te vaak voor dat de schermen "Nu gratis internet, straks actuele reisinformatie" weergeven. Dan heb ik echt zoiets van: als er internet is, moet die actuele reisinformatie toch ook werken?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)quote:Op zondag 27 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!![]()
Gaaf om te zien
(Ook even inzoomen op datum, tijd en treinnummer, mooie schermpjes
)
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...
Korte termijn..quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
Op korte termijn gaan er opnieuw 3 stammen Prio-rijtuigen naar de Binckhorst voor de treindienst Den Haag HS-Brussel. Stammen gaan volgens de huidige plannen uit 7 rijtuigen bestaan.
Logisch. Een still uit mijn filmpje waar de status van de trein wordt weergegeven.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!
Binnen nu en 2 weken. Doel is om 1 maart de vervangende trein gereed te hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Korte termijn..
1 week? 2 weken? 1 maand? half jaar?
Sorry danquote:Op zondag 27 januari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachte
Ging beter dan het ludieke rondje van gisteren?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben 4 Kopstations afgejakkerd, Nergens een 2 Miljardfeestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |