shit happensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
Eerst met de RER A naar Parijs, ik moest naar een speciaalzaak in Modeltreintjes. ter hoogte van station Nation staat de trein lang stil, medepassagier onwel, of we onze reis wellicht anders kunnen vervolgen
Goed, geeft niet....
Metro 1 dan maar, in een ruk door naar de Champs Elysee, kwam ik daar aan was de winkel exeptioneel een uur eerder dicht, goed...
Geeft niet....
Terug naar het oosten wou ik dan maar eens weer met de nieuwe tram 3b, die had ik al eens een een keer gedaan. maar ik besloot mezelf dan maar een lichttour te gunnen en het traject nog maar eens te doen. Toch een ludiek rondje dan maar. Aangezien het de eerste keer een sardientjesverhaal was.Tram was vrij leeg, wat opvallend was, maar verder schonk ik er geen aandacht aan. Na halte X, zat ik er alleen in. De tram kwam goed op snelheid en voor dat ik het wist wist ik niet meer waar ik was. En jaar hoor, een wissel enkelspoor; En terwijl ik, met mijn onderkaak op het gangpad toekeek hoe alleen met Chauffeur de remise in reed, de lichten gingen al uit, klopte er een veligheidsmanneke op het raam: Wat ik daar deed... enz
Goed, geeft niet....
Ik had blijkbaar toevallig 1 van de 3 (! ) ritten per dag niet volledig traject aflegden. Ik vroeg of er een station in de buurt was, die was niet ver: op naar station Pantin (Waar dus blijbaar ook de spoorovergang trein/tram voor heel Parijs ligt)
Station Pantin RER E, de trein naar huis. We reden weg, maar wel de verkeerde richting uit,: Wat bleek: Springer. We kwamen execptioneel aan op station Gare Est...
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Het kan vriezen, het kan dooienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
(...)
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien
Onze reis ging eigenlijk prima. Het was een beetje zweten toen de trein naar Roosendaal met +5 vertrok vanaf Den Haag, maar dat werd weer ingehaald. Verder ging alles perfect - geen vertragingen, geen afgeschafte treinen, geen overvolle treinen...
Afgezien van een kind dat van Antwerpen tot aan Tongeren ofzo aan het krijsen was, en waarvan de ouders ons vroeger of we iets stiller konden zijn omdat 'het babietje nu slaapt zenne'.
Typfoutquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?
Wel een beetje vervelend dat dat kind eerst gedurende een uur alles bij elkaar heeft lopen krijsenquote:Zolang ouders hun Wandelwagens niet inklappen hebben ze geen enkel recht van spreken....(Sorry Bork)
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen zijn er nog allemaal acitviteiten en ik ga een kijkje nemen en neem nu een ECHT fototoestel mee![]()
(Fles weet welke)
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.
Dat compenseren we nog wel een keerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?
"Beter dan die schijt Fyra."quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) trajectquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Antwerpen - Noorderkempen is volgens het boekje: 24 kilometer met 1 tussenstop, te Luchtbal. En dan met de duizelingwekkende 160 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) traject.
wehehehe. Als het maar gezellig is geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Hoeveel kilometerd was het totale.rondje ook al weer? Het boekje ligt nog in de auto?
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:44 schreef Pino112 het volgende:
Nog bedankt iedereen voor de handjesfoto
Was in eerste instantie niet bloedserieus bedoeld ofzo, dus tof dat jullie dat gedaan hebben
Ik op 805 km.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Dank. Kilometers weer bijgewerktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Eensch.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijn
Nederlanderquote:Op zondag 27 januari 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb op Utrecht Centraal nog mn dagkaart voor een tientje aan iemand verpatst die nog naar Groningen moest...
Would be funny if not real. Maar het is niet eens overdreven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Dees man heeft gelijk: welke maf persoon bedacht dat:
Klopt jaquote:Op zondag 27 januari 2013 01:08 schreef Bitlord het volgende:
Bewegende gifjes zijn populair hoorde ik.
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer langquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef greavy het volgende:
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.
[ link | afbeelding ]
NMBS 08506
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdfquote:Op zondag 27 januari 2013 09:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meterquote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
Dat zou je denken jatwitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-01-2013 om 09:47:40Vanwege werkzaamheden bij Utrecht is Fyra vandaag toeslagvrij. #fyra reageer retweet
Madrid <-> Eindhoven is tegenwoordig een route van Transavia.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
Als je dat nou gaat doen, laat t ff weten, dan kan een stempelpost opzetten, en kan ik fotografisch vastleggen hoe je de Hindernis RER D overleefdquote:Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Bitlord het volgende:
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)
13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha
14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven
Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.
De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer(We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...quote:Op zondag 27 januari 2013 10:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter
Oowja het is zondag morgenquote:Op zondag 27 januari 2013 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...
edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien
Er staat ook bij "Top helling is einde perron", dus waar hij af gaat lopen tellen ze niet meer mee. Daarnaast tellen ze in bepaalde richtingen tot een sein, terwijl achter dat sein misschien nog wel een stuk perron zit.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
Waarschijnlijk historisch zo gegroeid, dus van voor de tijd van ATBquote:Op zondag 27 januari 2013 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
Ik heb geen idee hoe nuttige lengte berekend wordt. Ik weet wel dat je er altijd vijf meter extra moet toevoegen als doorschietzone.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Zes miljoen voor onderhoud? Wat ligt daar man, Gouden wissels ofzo?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:16 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Stephan van Rail-Server.de
De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.
Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.
Maar blijkbaar niet de Economisch Meest Voordelige Aanbieding?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arcadis heeft een lagere prijs
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |