abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2013 @ 02:00:35 #151
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_122100418
Hee maar als ik voor volgend jaar weer een boekje moet gaan maken, wil ik wel ff weten welke elementen er gewaardeerd worden en welke niet :)

Okee schema en kaart zijn onontbeerlijk, schema zal volgende keer uitgebreid worden met elke haltering ipv elk overstapstation.

Maar verder? Wat vonden jullie wel leuk en wat niet? Wat miste je? :?

Feedback required :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122101915
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)

13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha

14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven

Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.

De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer :7 (We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Bitlord op 27-01-2013 04:07:54 ]
pi_122101953
Net thuis en topic niet door gelezen omdat bier O+

Mooie nieuwjaarsronde gehad vrienden?
Duvel nog gesproken gisteravond! Tof.
pi_122102722
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef greavy het volgende:
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.
[ link | afbeelding ]
NMBS 08506
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang :o
pi_122102753
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door b2py op 27-01-2013 09:26:21 ]
pi_122102777
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 00:51 schreef zponz het volgende:

[..]

Wanneer past b2py z'n UI aan?
Ik citeerde alleen de conducteur treinbegeleider ;)
pi_122102785
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:10 schreef J.B. het volgende:

[..]

Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang :o
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf :P
pi_122102878
quote:
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
pi_122103257
Vandaag is de Fyra toeslagvrij in verband met werkzaamheden te Utrecht. Staat niks over op de NS website. Helaas rijdt de Fyra vanaf Amsterdam Bijlmer en niet vanaf Amsterdam C en zal niet stoppen te Schiphol. Dit door uitgelopen werkzaamheden.
  zondag 27 januari 2013 @ 10:06:44 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122103405
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
  zondag 27 januari 2013 @ 10:13:47 #161
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122103522
quote:
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter :o
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122103592
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
NSHispeed twitterde op zondag 27-01-2013 om 09:47:40 Vanwege werkzaamheden bij Utrecht is Fyra vandaag toeslagvrij. #fyra reageer retweet
Dat zou je denken ja :P
  zondag 27 januari 2013 @ 10:33:37 #163
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_122103873
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
pi_122103914
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
Madrid <-> Eindhoven is tegenwoordig een route van Transavia.
  zondag 27 januari 2013 @ 10:40:58 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122103997
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Bitlord het volgende:
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)

13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha

14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven

Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.

De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer :7 (We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief :)
Als je dat nou gaat doen, laat t ff weten, dan kan een stempelpost opzetten, en kan ik fotografisch vastleggen hoe je de Hindernis RER D overleefd ;)
  Redactie Sport zondag 27 januari 2013 @ 10:45:11 #166
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122104062
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:13 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter :o
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...

edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 januari 2013 @ 10:55:28 #167
67174 Dos37
Come on Twente
pi_122104260
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 10:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...

edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien :P
Oowja het is zondag morgen ;)
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_122104309
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 09:26 schreef J.B. het volgende:

[..]

Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
Er staat ook bij "Top helling is einde perron", dus waar hij af gaat lopen tellen ze niet meer mee. Daarnaast tellen ze in bepaalde richtingen tot een sein, terwijl achter dat sein misschien nog wel een stuk perron zit.
  zondag 27 januari 2013 @ 11:09:38 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122104555
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
pi_122104569
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
Waarschijnlijk historisch zo gegroeid, dus van voor de tijd van ATB ;)
  Redactie Sport zondag 27 januari 2013 @ 11:14:29 #171
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_122104651
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 januari 2013 @ 11:16:49 #172
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122104708

Foto: Stephan van Rail-Server.de

De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.

Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.

[ Bericht 28% gewijzigd door greavy op 27-01-2013 11:22:23 ]
pi_122104727
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Ik heb geen idee hoe nuttige lengte berekend wordt. Ik weet wel dat je er altijd vijf meter extra moet toevoegen als doorschietzone.
pi_122104914
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:16 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Stephan van Rail-Server.de

De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.

Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.
Zes miljoen voor onderhoud? Wat ligt daar man, Gouden wissels ofzo?
  zondag 27 januari 2013 @ 11:26:36 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122104931
6 miljoen voor onderhoud en exploitatie, want de lijn zal nooit rendabel kunnen worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')