Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer langquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef greavy het volgende:
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.
[ link | afbeelding ]
NMBS 08506
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdfquote:Op zondag 27 januari 2013 09:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meterquote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
Dat zou je denken jatwitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-01-2013 om 09:47:40Vanwege werkzaamheden bij Utrecht is Fyra vandaag toeslagvrij. #fyra reageer retweet
Madrid <-> Eindhoven is tegenwoordig een route van Transavia.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
Als je dat nou gaat doen, laat t ff weten, dan kan een stempelpost opzetten, en kan ik fotografisch vastleggen hoe je de Hindernis RER D overleefdquote:Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Bitlord het volgende:
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)
13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha
14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven
Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.
De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer(We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...quote:Op zondag 27 januari 2013 10:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter
Oowja het is zondag morgenquote:Op zondag 27 januari 2013 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...
edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien
Er staat ook bij "Top helling is einde perron", dus waar hij af gaat lopen tellen ze niet meer mee. Daarnaast tellen ze in bepaalde richtingen tot een sein, terwijl achter dat sein misschien nog wel een stuk perron zit.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
Waarschijnlijk historisch zo gegroeid, dus van voor de tijd van ATBquote:Op zondag 27 januari 2013 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
Ik heb geen idee hoe nuttige lengte berekend wordt. Ik weet wel dat je er altijd vijf meter extra moet toevoegen als doorschietzone.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Zes miljoen voor onderhoud? Wat ligt daar man, Gouden wissels ofzo?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:16 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Stephan van Rail-Server.de
De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.
Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |