abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:40:06 #101
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122091761
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef greavy het volgende:
En heel begrijpelijk :D
Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:40:22 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122091776
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.

NMBS 08506
Vandaag met een club een rondje getreind, waarbij ook Noorderkempen werd aangedaan met Desiro. Even snel naar het andere perron, die theoretisch voor de Fyra Breda-Antwerpen gebruikt moet worden, maar voorlopig nog zonder enige activiteit hier ligt. De 2 middelste sporen komt de Thalys doorgekart, en als je geluk hebt een Fyra.
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...

Hier staat Desiro 08506 gereed als IR-trein naar Antwerpen-Luchtbal en Antwerpen Centraal.
Hier staat een Desiro met 3kV en 25kV-installatie. Er bestaat echter ook een lichting met alleen 3kV, maar die mag hier de HSL niet op.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:42:11 #103
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122091879
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.
Hmmmm
- Het schommelt tot zeeziek aan toe
- Je krijgt rugklachten
Enz...........
pi_122092016
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Alle lachbuien: onbetaalbaar.
Ja we gingen lekker bij vlagen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:45:49 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122092052
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:

[..]

Hmmmm
- Het schommelt tot zeeziek aan toe
- Je krijgt rugklachten
Enz...........
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:46:29 #106
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_122092090
Dees man heeft gelijk: welke maf persoon bedacht dat:

Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 22:47:05 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122092122
Op Somda staat nog een leuke opsomming van wat FYRA-zaken

http://somda.nl/forum/3884/p432501/Ontwikkelingen+HSL/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122092246
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 22:50:34 #109
Maffe Fries
pi_122092293
de aanrijding en werkzaamheden kun je voor vandaag ook wegstrepen ;)
pi_122092321
Ja Ermelo zijn we niet langs gekomen :N
pi_122092331
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
de aanrijding kun je voor vandaag ook wegstrepen ;)
Ging om wat ons 'hinderde' ;)
Die bovenleiding was een stiekeme :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 22:51:44 #112
Maffe Fries
pi_122092357
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Ermelo zijn we niet langs gekomen :N
boeie :P
  zaterdag 26 januari 2013 @ 22:52:04 #113
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_122092380
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.
In andere meuk als ICM nergens last van *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 22:52:29 #114
Maffe Fries
pi_122092409
oh wacht. Tussen Den Haag HS en Delft heeft vandaag ook een aanrijding plaatsgevonden
pi_122092479
quote:
11s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
oh wacht. Tussen Den Haag HS en Delft heeft vandaag ook een aanrijding plaatsgevonden
Ook geen last van gehad :D
pi_122093159
Voor wie trouwens nog vragen had over Project Knoop Groningen:
http://www.aanbesteden.pr(...)31&PrevForm=INS_OPDR
Engineering loopt richting de ruim 7 ton, zal wel mooi project worden ;)
Movares heeft het gewonnen.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:08:25 #117
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_122093314
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje :r

Eerst met de RER A naar Parijs, ik moest naar een speciaalzaak in Modeltreintjes. ter hoogte van station Nation staat de trein lang stil, medepassagier onwel, of we onze reis wellicht anders kunnen vervolgen

Goed, geeft niet....

Metro 1 dan maar, in een ruk door naar de Champs Elysee, kwam ik daar aan was de winkel exeptioneel een uur eerder dicht, goed...

Geeft niet....

Terug naar het oosten wou ik dan maar eens weer met de nieuwe tram 3b, die had ik al eens een een keer gedaan. maar ik besloot mezelf dan maar een lichttour te gunnen en het traject nog maar eens te doen. Toch een ludiek rondje dan maar. Aangezien het de eerste keer een sardientjesverhaal was.Tram was vrij leeg, wat opvallend was, maar verder schonk ik er geen aandacht aan. Na halte X, zat ik er alleen in. De tram kwam goed op snelheid en voor dat ik het wist wist ik niet meer waar ik was :') . En jaar hoor, een wissel enkelspoor; En terwijl ik, met mijn onderkaak op het gangpad toekeek hoe alleen met Chauffeur de remise in reed, de lichten gingen al uit, klopte er een veligheidsmanneke op het raam: Wat ik daar deed... enz

Goed, geeft niet....

Ik had blijkbaar toevallig 1 van de 3 ( :') ! ) ritten per dag niet volledig traject aflegden. Ik vroeg of er een station in de buurt was, die was niet ver: op naar station Pantin (Waar dus blijbaar ook de spoorovergang trein/tram voor heel Parijs ligt)

Station Pantin RER E, de trein naar huis. We reden weg, maar wel de verkeerde richting uit,: Wat bleek: Springer. We kwamen execptioneel aan op station Gare Est...

Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt :P
pi_122093723
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Een Fok! PTA Nieuwjaarsrondje impressie gemaakt door user 'b2py'.
De enige user die overigens het hele rondje heeft afgelegd. >:)

[ afbeelding ]
Ik kwam rond 09:00 aan op Station Heerhugowaard, waar de reis vandaag begonnen is. Daar kwam op een vreemd tijdstip 10 bakken VIRM binnen. Achteraf bleek de Intercity uit Maastricht hier te keren en niet op Alkmaar. Het zou niet de laatste boot zijn die we vandaag zullen zien.

[ afbeelding ]
Hier werd 's ochtends verzameld rond een uur of 10, waarna we onze weg vervolgden naar het Belgenland. Hier hebben we onze Rikus (DriekOplopers) even ontmoet en zijn we zonder RubenK vertrokken. Deze foto is overigens in de avond genomen.

[ afbeelding ]
De Intercity die ons naar Roosendaal zou brengen.

[ afbeelding ]
In België kan je er niet om heen, dus ook speciaal even gehaald, in Antwerpen.

[ afbeelding ]
Zojuist gearriveerd op station Noorderkempen met deze Desiro. De Desiro is een comfortbale trein, met een toiletzaal waar je een flinke orgie in kan hebben. Op Noorderkempen is behalve een hoop beton en deze knallende trein geen moer te vinden. Ohja, een P&R Terrein met een flink busstation.

[ afbeelding ]
Een deel van de groep stond foto's te maken van de Desiro.

[ afbeelding ]
Een ander deel stond aan de andere kant foto's te maken.

[ afbeelding ]
In de Desiro terug naar Antwerpen Centraal, waar de machinist zeer vriendelijk zijn cabine heeft opengelaten zodat we even mee mochten kijken. Hier een foto als we net afremmen om aan te takken op het klassieke net en de tunnel in te duiken.

[ afbeelding ]
Deze Break naar Liège Guillemins was erg vies, zoals is te zien.

[ afbeelding ]
Dezelfde Break als op de vorige foto, die ons van Antwerpen, via Aarschot en Hasselt naar Liège Guillemins heeft gebracht. Een zeer comfortabel ritje waar we wel stil moesten zijn vanwege een slapende baby.

[ afbeelding ]
Een matige foto van Liège Guillemins vanaf de perrons.

[ afbeelding ]
Nogmaals, maar dan beter zichtbaar, en nog een foto van de stekkerdoos. Die bleek uiteindelijk overigens niet te werken. Stopcontacten in de eerste klas waren defect.

[ afbeelding ]
En om de dag af te sluiten waar we begonnen zijn. Bij de Julia's op Amsterdam Centraal.

Geinige statistieken en overige weetjes voor mij :
Hoeveelheid kilometers: 715.2
Hoeveel kilometer VIRM: 459.4 (64.2% van totaal)
Aantal overstappen: 8
Stress meter: schommelde tussen de 0 en 200
Grootste stressmoment: Overstap te Roosendaal
Alle lachbuien: onbetaalbaar.
Pardon? Ik heb vanochtend Utrecht-Amsterdam ook gedaan.
pi_122093743
Hoeveel kilometerd was het totale.rondje ook al weer? Het boekje ligt nog in de auto?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 23:19:44 #120
Maffe Fries
pi_122093817
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Voor wie trouwens nog vragen had over Project Knoop Groningen:
http://www.aanbesteden.pr(...)31&PrevForm=INS_OPDR
Engineering loopt richting de ruim 7 ton, zal wel mooi project worden ;)
Movares heeft het gewonnen.
Arcadis heeft een lagere prijs
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 23:21:20 #121
Maffe Fries
pi_122093893
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje :r

Eerst met de RER A naar Parijs, ik moest naar een speciaalzaak in Modeltreintjes. ter hoogte van station Nation staat de trein lang stil, medepassagier onwel, of we onze reis wellicht anders kunnen vervolgen

Goed, geeft niet....

Metro 1 dan maar, in een ruk door naar de Champs Elysee, kwam ik daar aan was de winkel exeptioneel een uur eerder dicht, goed...

Geeft niet....

Terug naar het oosten wou ik dan maar eens weer met de nieuwe tram 3b, die had ik al eens een een keer gedaan. maar ik besloot mezelf dan maar een lichttour te gunnen en het traject nog maar eens te doen. Toch een ludiek rondje dan maar. Aangezien het de eerste keer een sardientjesverhaal was.Tram was vrij leeg, wat opvallend was, maar verder schonk ik er geen aandacht aan. Na halte X, zat ik er alleen in. De tram kwam goed op snelheid en voor dat ik het wist wist ik niet meer waar ik was :') . En jaar hoor, een wissel enkelspoor; En terwijl ik, met mijn onderkaak op het gangpad toekeek hoe alleen met Chauffeur de remise in reed, de lichten gingen al uit, klopte er een veligheidsmanneke op het raam: Wat ik daar deed... enz

Goed, geeft niet....

Ik had blijkbaar toevallig 1 van de 3 ( :') ! ) ritten per dag niet volledig traject aflegden. Ik vroeg of er een station in de buurt was, die was niet ver: op naar station Pantin (Waar dus blijbaar ook de spoorovergang trein/tram voor heel Parijs ligt)

Station Pantin RER E, de trein naar huis. We reden weg, maar wel de verkeerde richting uit,: Wat bleek: Springer. We kwamen execptioneel aan op station Gare Est...

Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt :P
shit happens _O-
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:24:41 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122094047
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

(...)

Het kan vriezen, het kan dooien :P

Onze reis ging eigenlijk prima. Het was een beetje zweten toen de trein naar Roosendaal met +5 vertrok vanaf Den Haag, maar dat werd weer ingehaald. Verder ging alles perfect - geen vertragingen, geen afgeschafte treinen, geen overvolle treinen...

Afgezien van een kind dat van Antwerpen tot aan Tongeren ofzo aan het krijsen was, en waarvan de ouders ons vroegen of we iets stiller konden zijn omdat 'het babietje nu slaapt zenne'. :')
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:27:22 #123
200192 Darkwing_Duck
pi_122094187
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het kan vriezen, het kan dooien :P

Onze reis ging eigenlijk prima. Het was een beetje zweten toen de trein naar Roosendaal met +5 vertrok vanaf Den Haag, maar dat werd weer ingehaald. Verder ging alles perfect - geen vertragingen, geen afgeschafte treinen, geen overvolle treinen...

Afgezien van een kind dat van Antwerpen tot aan Tongeren ofzo aan het krijsen was, en waarvan de ouders ons vroeger of we iets stiller konden zijn omdat 'het babietje nu slaapt zenne'. :')
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?

Zolang ouders hun Wandelwagens niet inklappen hebben ze geen enkel recht van spreken.... :{ (Sorry Bork)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:29:29 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_122094303
quote:
6s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?
Typfout :s)
quote:
Zolang ouders hun Wandelwagens niet inklappen hebben ze geen enkel recht van spreken.... :{ (Sorry Bork)
Wel een beetje vervelend dat dat kind eerst gedurende een uur alles bij elkaar heeft lopen krijsen :')
  zaterdag 26 januari 2013 @ 23:31:54 #125
200192 Darkwing_Duck
pi_122094444
Vandaag op Gare de Lyon (Ik kon er niet bij zijn helaas)

Morgen zijn er nog allemaal acitviteiten en ik ga een kijkje nemen en neem nu een ECHT fototoestel mee *O* :s) (Fles weet welke)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')