Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.quote:
Hmmmmquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat dan weer niet. Het is niet bijster interessant materieel maar het rijdt wel en niet overdreven vervelend of zoiets. Saai is het wel.
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef greavy het volgende:
[..]
Hmmmm
- Het schommelt tot zeeziek aan toe
- Je krijgt rugklachten
Enz...........
Ging om wat ons 'hinderde'quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
de aanrijding kun je voor vandaag ook wegstrepen
boeiequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja Ermelo zijn we niet langs gekomen
In andere meuk als ICM nergens last vanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ben je al bij de dokter geweest? Dat je rugklachten krijgt en zeeziek wordt lijkt mij niet helemaal gezond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook geen last van gehadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
oh wacht. Tussen Den Haag HS en Delft heeft vandaag ook een aanrijding plaatsgevonden
Pardon? Ik heb vanochtend Utrecht-Amsterdam ook gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef b2py het volgende:
Een Fok! PTA Nieuwjaarsrondje impressie gemaakt door user 'b2py'.
De enige user die overigens het hele rondje heeft afgelegd.![]()
[ afbeelding ]
Ik kwam rond 09:00 aan op Station Heerhugowaard, waar de reis vandaag begonnen is. Daar kwam op een vreemd tijdstip 10 bakken VIRM binnen. Achteraf bleek de Intercity uit Maastricht hier te keren en niet op Alkmaar. Het zou niet de laatste boot zijn die we vandaag zullen zien.
[ afbeelding ]
Hier werd 's ochtends verzameld rond een uur of 10, waarna we onze weg vervolgden naar het Belgenland. Hier hebben we onze Rikus (DriekOplopers) even ontmoet en zijn we zonder RubenK vertrokken. Deze foto is overigens in de avond genomen.
[ afbeelding ]
De Intercity die ons naar Roosendaal zou brengen.
[ afbeelding ]
In België kan je er niet om heen, dus ook speciaal even gehaald, in Antwerpen.
[ afbeelding ]
Zojuist gearriveerd op station Noorderkempen met deze Desiro. De Desiro is een comfortbale trein, met een toiletzaal waar je een flinke orgie in kan hebben. Op Noorderkempen is behalve een hoop beton en deze knallende trein geen moer te vinden. Ohja, een P&R Terrein met een flink busstation.
[ afbeelding ]
Een deel van de groep stond foto's te maken van de Desiro.
[ afbeelding ]
Een ander deel stond aan de andere kant foto's te maken.
[ afbeelding ]
In de Desiro terug naar Antwerpen Centraal, waar de machinist zeer vriendelijk zijn cabine heeft opengelaten zodat we even mee mochten kijken. Hier een foto als we net afremmen om aan te takken op het klassieke net en de tunnel in te duiken.
[ afbeelding ]
Deze Break naar Ličge Guillemins was erg vies, zoals is te zien.
[ afbeelding ]
Dezelfde Break als op de vorige foto, die ons van Antwerpen, via Aarschot en Hasselt naar Ličge Guillemins heeft gebracht. Een zeer comfortabel ritje waar we wel stil moesten zijn vanwege een slapende baby.
[ afbeelding ]
Een matige foto van Ličge Guillemins vanaf de perrons.
[ afbeelding ]
Nogmaals, maar dan beter zichtbaar, en nog een foto van de stekkerdoos. Die bleek uiteindelijk overigens niet te werken. Stopcontacten in de eerste klas waren defect.
[ afbeelding ]
En om de dag af te sluiten waar we begonnen zijn. Bij de Julia's op Amsterdam Centraal.
Geinige statistieken en overige weetjes voor mij :
Hoeveelheid kilometers: 715.2
Hoeveel kilometer VIRM: 459.4 (64.2% van totaal)
Aantal overstappen: 8
Stress meter: schommelde tussen de 0 en 200
Grootste stressmoment: Overstap te Roosendaal
Alle lachbuien: onbetaalbaar.
Arcadis heeft een lagere prijsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:05 schreef b2py het volgende:
Voor wie trouwens nog vragen had over Project Knoop Groningen:
http://www.aanbesteden.pr(...)31&PrevForm=INS_OPDR
Engineering loopt richting de ruim 7 ton, zal wel mooi project worden
Movares heeft het gewonnen.
shit happensquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
Eerst met de RER A naar Parijs, ik moest naar een speciaalzaak in Modeltreintjes. ter hoogte van station Nation staat de trein lang stil, medepassagier onwel, of we onze reis wellicht anders kunnen vervolgen
Goed, geeft niet....
Metro 1 dan maar, in een ruk door naar de Champs Elysee, kwam ik daar aan was de winkel exeptioneel een uur eerder dicht, goed...
Geeft niet....
Terug naar het oosten wou ik dan maar eens weer met de nieuwe tram 3b, die had ik al eens een een keer gedaan. maar ik besloot mezelf dan maar een lichttour te gunnen en het traject nog maar eens te doen. Toch een ludiek rondje dan maar. Aangezien het de eerste keer een sardientjesverhaal was.Tram was vrij leeg, wat opvallend was, maar verder schonk ik er geen aandacht aan. Na halte X, zat ik er alleen in. De tram kwam goed op snelheid en voor dat ik het wist wist ik niet meer waar ik was. En jaar hoor, een wissel enkelspoor; En terwijl ik, met mijn onderkaak op het gangpad toekeek hoe alleen met Chauffeur de remise in reed, de lichten gingen al uit, klopte er een veligheidsmanneke op het raam: Wat ik daar deed... enz
Goed, geeft niet....
Ik had blijkbaar toevallig 1 van de 3 (! ) ritten per dag niet volledig traject aflegden. Ik vroeg of er een station in de buurt was, die was niet ver: op naar station Pantin (Waar dus blijbaar ook de spoorovergang trein/tram voor heel Parijs ligt)
Station Pantin RER E, de trein naar huis. We reden weg, maar wel de verkeerde richting uit,: Wat bleek: Springer. We kwamen execptioneel aan op station Gare Est...
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Het kan vriezen, het kan dooienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tering, ik ga ook eens serieus met het openbaar vervoer hoor, ipv een ludiek rondje![]()
(...)
Daana ben ik maar met een reguliere trein naar Meaux gegaan en de de bus naar huis gepakt
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kan vriezen, het kan dooien
Onze reis ging eigenlijk prima. Het was een beetje zweten toen de trein naar Roosendaal met +5 vertrok vanaf Den Haag, maar dat werd weer ingehaald. Verder ging alles perfect - geen vertragingen, geen afgeschafte treinen, geen overvolle treinen...
Afgezien van een kind dat van Antwerpen tot aan Tongeren ofzo aan het krijsen was, en waarvan de ouders ons vroeger of we iets stiller konden zijn omdat 'het babietje nu slaapt zenne'.
Typfoutquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dus jullie hebben ze wakker gemaakt of is het een freudiaanse tickfout?
Wel een beetje vervelend dat dat kind eerst gedurende een uur alles bij elkaar heeft lopen krijsenquote:Zolang ouders hun Wandelwagens niet inklappen hebben ze geen enkel recht van spreken....(Sorry Bork)
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Morgen zijn er nog allemaal acitviteiten en ik ga een kijkje nemen en neem nu een ECHT fototoestel mee![]()
(Fles weet welke)
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als het eerder bekend was geworden had ik een dagtripje Parijs gepland.
Dat compenseren we nog wel een keerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
En wie heeft er wekenlang lopen roepen dat het nieuwjaarsrondje over parijs moest?
"Beter dan die schijt Fyra."quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) trajectquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
Antwerpen - Noorderkempen is volgens het boekje: 24 kilometer met 1 tussenstop, te Luchtbal. En dan met de duizelingwekkende 160 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:49 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Alerte "treinbegeleider"! Is me hier in Nederland nog niet overkomen als ik tweemaal werd gecontroleerd op eenzelfde (lang) traject.
wehehehe. Als het maar gezellig is geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:48 schreef James1988 het volgende:
Die conducteur treinbegeleider in die Desiro
"Zeg, had ik jullie net niet ook al in deze trein? Zijn jullie naar hier gekomen voor het materieel soms?"
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zoquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:17 schreef Bitlord het volgende:
Hoeveel kilometerd was het totale.rondje ook al weer? Het boekje ligt nog in de auto?
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:44 schreef Pino112 het volgende:
Nog bedankt iedereen voor de handjesfoto
Was in eerste instantie niet bloedserieus bedoeld ofzo, dus tof dat jullie dat gedaan hebben
Ik op 805 km.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Dank. Kilometers weer bijgewerktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
617 netto. b2py komt op 709 volgens mij (zijn 715 kan ook wel kloppen hoor), ik op 760, Dennis op 882. Rest weet ik niet zo
Eensch.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt geen idee hoe tof de mensen hier zijn
Nederlanderquote:Op zondag 27 januari 2013 00:09 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Heb op Utrecht Centraal nog mn dagkaart voor een tientje aan iemand verpatst die nog naar Groningen moest...
Would be funny if not real. Maar het is niet eens overdreven.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:46 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Dees man heeft gelijk: welke maf persoon bedacht dat:
Klopt jaquote:Op zondag 27 januari 2013 01:08 schreef Bitlord het volgende:
Bewegende gifjes zijn populair hoorde ik.
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer langquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef greavy het volgende:
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.
[ link | afbeelding ]
NMBS 08506
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdfquote:Op zondag 27 januari 2013 09:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meterquote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
Dat zou je denken jatwitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-01-2013 om 09:47:40Vanwege werkzaamheden bij Utrecht is Fyra vandaag toeslagvrij. #fyra reageer retweet
Madrid <-> Eindhoven is tegenwoordig een route van Transavia.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
Als je dat nou gaat doen, laat t ff weten, dan kan een stempelpost opzetten, en kan ik fotografisch vastleggen hoe je de Hindernis RER D overleefdquote:Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Bitlord het volgende:
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)
13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha
14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven
Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.
De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer(We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...quote:Op zondag 27 januari 2013 10:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter
Oowja het is zondag morgenquote:Op zondag 27 januari 2013 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...
edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien
Er staat ook bij "Top helling is einde perron", dus waar hij af gaat lopen tellen ze niet meer mee. Daarnaast tellen ze in bepaalde richtingen tot een sein, terwijl achter dat sein misschien nog wel een stuk perron zit.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
Waarschijnlijk historisch zo gegroeid, dus van voor de tijd van ATBquote:Op zondag 27 januari 2013 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
Ik heb geen idee hoe nuttige lengte berekend wordt. Ik weet wel dat je er altijd vijf meter extra moet toevoegen als doorschietzone.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Zes miljoen voor onderhoud? Wat ligt daar man, Gouden wissels ofzo?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:16 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Stephan van Rail-Server.de
De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.
Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.
Maar blijkbaar niet de Economisch Meest Voordelige Aanbieding?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arcadis heeft een lagere prijs
Mono nog gesproken, tof!quote:Op zondag 27 januari 2013 04:05 schreef Monopoly het volgende:
Net thuis en topic niet door gelezen omdat bier
Mooie nieuwjaarsronde gehad vrienden?
Duvel nog gesproken gisteravond! Tof.
Hierbij dan een openbaring:quote:Op zondag 27 januari 2013 11:26 schreef greavy het volgende:
6 miljoen voor onderhoud en exploitatie, want de lijn zal nooit rendabel kunnen worden.
Interessant! Vooral het gedeelte dat er in eerste instantie is gevraagd om een trein die 220 km/h kan. Bizar dat de regering toen 250 km/h heeft geëist, zo veel scheelt dat nou ook weer niet. Daarnaast blijft het mooi weer spelen van de Italianen ongelofelijk.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
twitter:sam_be0702 twitterde op zondag 27-01-2013 om 10:28:08In het Griekse alfabet wordt #fyra als φύρα geschreven, wat verspilling betekent... (cc @StationschefBMO) reageer retweet
Foutje gemaakt, tripje Parijs helemaal niet ingevoegd..quote:Op zondag 27 januari 2013 11:45 schreef b2py het volgende:
Nabrandertje.
In 2012 18445 kilometer gemaakt, waarvan 11232.3 in de tweede helft van het jaar vanaf Juli.
Daarover zijn de meningen verdeeld. Is hier ook wel eens besproken.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Er is geen enkele winstgevende reizigerstrein. Al zit ie tot de nok toe vol, dan nog moet er geld bij. Denk hierbij aan onderhoud aan de infra als zijnde de grootste kostenpost. Als tweede kostenpost mag u de subsidie rekenen die noodzakelijk is om de prijs van een kaartje op een sociaal aanvaardbaar niveau te houden.
quote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
Zelfde reden als bij auto's. Massaproductie van meters tot 200 is goedkoper dan voor ieder model aparte meters moeten makenquote:Op zondag 27 januari 2013 13:36 schreef J.B. het volgende:
Waarom loopt de snelheidsmeter tot 200 km/u als die trein 140/160 km/u als maximumsnelheid heeft?
Dank u, weer wat geleerd!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde reden als bij auto's. Massaproductie van meters tot 200 is goedkoper dan voor ieder model aparte meters moeten maken
NSH heeft precies gekregen waar ze om vroegen: goedkope troepquote:Op zondag 27 januari 2013 13:49 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan het Fyra debacle.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |