En paris - Perpignan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
Ga je helemaal door tot aan Madrid dan heb je wel een ziekelijke hoeveelheid HSL-spoor achter je kiezen...
Perpignan - Figueres is 44 km... Figueres - Barcelona - Madrid is 621 km.
Dat is geen geldquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:19 schreef Bitlord het volgende:
O ja, Amsterdam - Barcelona kan voor ¤25 + ¤49 + ¤20 = ¤94
Mja, het is ook niet erg zinvol eerlijk gezegd. Beter kun je proberen of het zou lukken op een weekend s.l. (dus van vrijdag 17:00 tot maandag 08:59). En dan misschien nog wat verder. Of een lekker lange stayover in Madrid of zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:24 schreef Bitlord het volgende:
Het lukt me toch wat slecht om het uit te zoeken. Met de auto die een beetje de snelwegen langs het treintrace volgt is het ongeveer 2200 kilometer.
Het kan tegenwoordig weer trouwensquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb zoiets een paar jaar terug eens geprobeerd, en toen kon je op zo'n weekend NET naar Sicilië op en neer komen, inclusief de boot overtocht bij Messina
Dat klopt wel aardig ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
1039 km voor Parijs - Perpignan (via Dijon en Lyon), zou dat kunnen?
Eigenlijk alleen Brussel - Antwerpen nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Perpignan - Figueres - Barcelona - Madrid: 2193 km.
Waarvan vrij veel HSL.
Er zijn ook nog wat ontbrekende stukjes HSL-spoor in Frankrijk, die zijn nog in studie of zelfs al in aanleg.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen Brussel - Antwerpen niet
Oh, ik dacht dat Lyon - Perpignan inmiddels ook verHSL'd was..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn ook nog wat ontbrekende stukjes HSL-spoor in Frankrijk, die zijn nog in studie of zelfs al in aanleg.
[ afbeelding ]
Gemiddeld 155 km/h. Geen slechte scorequote:
Nee dus. De vraag is of alle stippellijntjes ook daadwerkelijk gebouwd gaan worden: de Fransoos die onder Hollande verantwoordelijk is voor infrastructuur heeft aangegeven dat het eens tijd wordt om wat minder naar HSL-spoor te kijken en wat meer naar het klassieke spoor in Frankrijk. Dit terwijl de topman van SNCF rondom dezelfde tijd juist om méér HSL vroeg (vooral een tweede verbinding Parijs - Lyon)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Lyon - Perpignan inmiddels ook verHSL'd was..
Zoiets had ik al gelezen inderdaad, zonde maar goed, ik snap het ook wel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee dus. De vraag is of alle stippellijntjes ook daadwerkelijk gebouwd gaan worden: de Fransoos die onder Hollande verantwoordelijk is voor infrastructuur heeft aangegeven dat het eens tijd wordt om wat minder naar HSL-spoor te kijken en wat meer naar het klassieke spoor in Frankrijk. Dit terwijl de topman van SNCF rondom dezelfde tijd juist om méér HSL vroeg (vooral een tweede verbinding Parijs - Lyon)
Het is hier heel lang geleden al eens geschreven: in Frankrijk zit er een enorm gat tussen het klassieke spoor en de TGVs. Veel oud materieel in stoptrein- en intercitydiensten, grote leegte, en glimmende TGVs.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Zoiets had ik al gelezen inderdaad, zonde maar goed, ik snap het ook wel.
Ik weet de situatie niet van het klassieke franse net maar als dat gammel is zou ik daar eerst ook even geld in steken. Bijvoorbeeld Lyon - Perpignan even opwaarderen bijvoorbeeld..
En weer terug heaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Perpignan - Figueres - Barcelona - Madrid: 2193 km.
Waarvan vrij veel HSL, en in Spanje zelfs alleen maar HSL
- "En James, wat heb jij dit weekend gedaan?"quote:
Oh ja ik krijg er ook nog 270 bij danquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
- "En James, wat heb jij dit weekend gedaan?"
"4484 km in treinen gezeten en ook nog 10 km in de metro van Parijs"
- "..." o.O
Ik moet natuurlijk ook nog in Rotterdam komen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |