quote:
In dit geval was het VEEL knapper geweest als één van de treinen sluitseinen gevoerd hadquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:
alweer te laat: Parallelfahrt von ICE3 iets meer dan 10 jaar geleden! dat was een mooie geweest.
[ afbeelding ]
mwah kan je zo soepen, met z'n 2-en 300 knallen lijkt we wel ultiem, toch iets andere koek dan tussen Woensel West en Best-litovskquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In dit geval was het VEEL knapper geweest als één van de treinen sluitseinen gevoerd had
nog ff hispeed erop plakken i.p.v. DB en dan is het bijna homemadequote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:26 schreef bork het volgende:
nog ff hispeed erop plakken i.p.v. DB en dan is het bijna homemade.
WELK van deze twee stellen is zojuist uitgevallen in LeDakar na een zware stuiter in een zandduin?quote:
Dit proefje is ook ooit op de HSL uitgevoerd met een stel Thalys'en.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:
alweer te laat als ts: Parallelfahrt von ICE3 iets meer dan 10 jaar geleden! dat was een mooie geweest.
[ afbeelding ]
parallelfahrt hoef je niet te proberen. Volle bak tegen elkaar in rijden lijkt me meer zin hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit proefje is ook ooit op de HSL uitgevoerd met een stel Thalys'en.
sterk, ik doelde op een ice 3 met NS-logo:quote:
Was wel parallelfahrt afaik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
parallelfahrt hoef je niet te proberen. Volle bak tegen elkaar in rijden lijkt me meer zin hebben.
V250 is wel heel lelijk als je het zo ziet, afgelopen dagen zag je wat aardige foto's maar het is echt een misbaksel naast een ICE-3.quote:
en op de hanzelijn met een bak of 24 VIRMquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit proefje is ook ooit op de HSL uitgevoerd met een stel Thalys'en.
is leuk maar geen 300 km/hquote:
Wat Fles en Duck deden is een bekende, als ik naar Den Bosch reis vanaf Utrecht is het ff racen met de trein naar Nijmegen/Arnhem en vanaf Amersfoort naar Utrecht gaat het ook wel eens tussen die naar Utrecht en die naar Schiphol, zijn er nog meer in Nederland?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:48 schreef bork het volgende:
Ik vind het wel gaaf om te zien hoor, snel of minder snel zo naast elkaar.
Wat verwacht van zo'n soepquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:44 schreef bork het volgende:
[..]
V250 is wel heel lelijk als je het zo ziet, afgelopen dagen zag je wat aardige foto's maar het is echt een misbaksel naast een ICE-3.
Ja dan wel maar zet ze maar eens naast elkaar, dan zie je het echt wel. Janken jongen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat verwacht van zo'n soep. Je kan ze beter zo vergelijken:
[ afbeelding ]
(Smiley.toerist, Wikipedia)
[ afbeelding ]
(Sebastian Terfloth, Wikipedia)
Ach, ik vind 'm toch wel wat hebben.
het moet rond Leiden kunnen met de trein Amsterdam - Haarlem - Den Haag CS en Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Vlissingenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:50 schreef bork het volgende:
[..]
Wat Fles en Duck deden is een bekende, als ik naar Den Bosch reis vanaf Utrecht is het ff racen met de trein naar Nijmegen/Arnhem en vanaf Amersfoort naar Utrecht gaat het ook wel eens tussen die naar Utrecht en die naar Schiphol, zijn er nog meer in Nederland?
Dat snap ik niet, de treinen naar Emmen en Roosendaal rijden toch elk een andere kant op?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het moet rond Leiden kunnen met de trein Amsterdam - Haarlem - Den Haag CS en Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Vlissingen
Zwolle kan met wat mazzel zelfs een driedubbele hebben. IC Roosendaal, stopper Nijverdal West en Arriva naar Emmen
bij het uitrijden van het station rijden ze nog ruim een kilometer naast elkaarquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:56 schreef bork het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, de treinen naar Emmen en Roosendaal rijden toch elk een andere kant op?
Hier moet ik een nachtje over slapen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij het uitrijden van het station rijden ze nog ruim een kilometer naast elkaar
Ach, de neus is vreemd en voor sommigen is dat genoeg om de trein lelijk te verklaren, maar ik vind dat gekkige wel wat hebben én voor de rest is er op het uiterlijk weinig aan te merken in mijn ogen. Blijft een prachtige kleurstelling ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:53 schreef bork het volgende:
[..]
Ja dan wel maar zet ze maar eens naast elkaar, dan zie je het echt wel. Janken jongen!
DAF is ook onze auto, I rest my case.
komt er zo ongeveer op neer dat de treinen naar het noorden na een kilometer linksaf gaan, die naar het oosten rechtdoor en die richting Deventer (en Roosendaal) rechtsafquote:
Uitstekende plek voor een driewegwissel dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt er zo ongeveer op neer dat de treinen naar het noorden na een kilometer linksaf gaan, die naar het oosten rechtdoor en die richting Deventer (en Roosendaal) rechtsaf
denk dat het wissel meteen door ProRail opgeruimd zal gaan worden, want overbodigquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uitstekende plek voor een driewegwissel dus
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:24 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail opgeruimd zal gaan worden, want overbodig
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtmlquote:Doordat een machinist die onbekend was met de route bij Zwolle een rood sein negeerde, kon een treinramp ternauwernood worden voorkomen. De Telegraaf meldt dinsdag dat het incident zich eind vorig jaar voordeed op het drukke knooppunt Zwolle-Herfte.
De machinist, die voor Arriva werkte, schrijft over het bijna-ongeluk op een spoorblog. Volgens Arriva-directeur Anne Hettinga is de man op staande voet ontslagen.
Een woordvoerder van de NS zegt in De Telegraaf dat machinisten bij de NS niet mogen rijden onder die omstandigheden. 'Het kan levensgevaarlijk zijn als ze de baan niet goed kennen.'
Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Voor Beter OV noemde de V250 ooit 'kreupeltrein', best wel een toepasselijke naam voor een trein die het net niet is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach, de neus is vreemd en voor sommigen is dat genoeg om de trein lelijk te verklaren, maar ik vind dat gekkige wel wat hebben én voor de rest is er op het uiterlijk weinig aan te merken in mijn ogen. Blijft een prachtige kleurstelling ook.
Ik denk dat ze het over ons mooie forumpje hier hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Nee hoor, dat is doodnormale Telegraaf-woordkeusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
quote:Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Ga maar uit van het volgende scenario: Het treinentopic op Fok met Gekke Haan als hoofdrolspeler.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Welnee, die schreeuwerds hebben aandacht genoegquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgende TT: Wanneer weer in de Telegraaf?
Daarom. Maar ja, weten journalisten veel.quote:
Dat was mij onbekend ;-)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar daar is het vrij vlot weer weggehaald. Hier niet.
Nee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom. Maar ja, weten journalisten veel.
idd. Er wordt creatief met de feiten omgegaan ...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.
Sensatie journalistiek
Op zich al netjes dat ze daadwerkelijk een Arriva-trein lieten zien...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.
Sensatie journalistiek
Ik zou er meer proberen eruit te halen, ze hebben je vervoerd, das waar, maar het comfort speelt voor mij een grotere rol op zo een trip. Ik kies bewust voor de slaaptrein als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga, zelfs als overdags goedkoper is.... Dus uit mijn standpunt had ik het niet zomaar voor zoete koek aangenomen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
Meer uithalen, ze hopen altijd dat je akkoord gaat met het 1e voorstel. Even door zeiken (liefst per telefoon) helpt vaak.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
26 januari, en ik geloof dat Duitsland weer op de planning stond zei James.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:19 schreef dennistd het volgende:
Is er eigenlijk al een planning of tenminste een concreter plan voor ons nieuwjaarsrondje?
Je hebt te maken met een veel langere remweg. Staal op staal glijdt makkelijker dan rubber op asfalt (meer wrijving).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef Gitarist het volgende:
Vooropgesteld; ik ben een spoorleek, maar lees wel regelmatig dit topic door...
Maar wat ik me n.a.v. dat "nieuwsbericht" over die machinist die door rood reed a.g.v. onvoldoende baanvakbekendheid afvraag, is hoe dat dan zit?
Ik weet dat het misschien een kromme vergelijking is, maar ik rij met de auto toch ook wel in plaatsen waar ik nooit eerder ben geweest waar verkeerslichten staan?
Hoe kan dat dan?
Het zal inderdaad wel een sensatiestuk zijn, maar volgens mij heeft die machinist gewoon niet goed genoeg opgelet en dat sein gemist (net zoals dat ook op de weg zou kunnen gebeuren). En ja, dat is -net als op de weg- gevaarlijk.
En dat hij het rode sein genegeerd zou hebben klopt ook niet. Hij merkte het door onvoldoende kennis van het traject te laat op, remde maximaal en gleed toen door rood heen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Er wordt creatief met de feiten omgegaan ...
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:06 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Je hebt te maken met een veel langere remweg. Staal op staal glijdt makkelijker dan rubber op asfalt (meer wrijving).
Niet elk sein zie je al van verre afstand. Het komt daarom ook aan op kennis van de route, want een noodstop vanaf volle snelheid is onvoldoende om op tijd stil te staan. In dit geval was de trein een meter of vijftig door rood gereden, maar was de afstand van waar hij stilstond tot het wissel nog een meter of honderd op zijn minst. Er wordt dus wel rekening gehouden met de positionering van de seinen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
Jawel. Vóór een rood sein staat minimaal op remwegafstand het gele sein. Geel betekent "volgende sein rood".quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dat hij het rode sein genegeerd zou hebben klopt ook niet. Hij merkte het door onvoldoende kennis van het traject te laat op, remde maximaal en gleed toen door rood heen.
Een goede journalist zou uitzoeken of de overdracht van de concessie van de ene naar de andere vervoerder wel goed verloopt en of de regelgeving van de overheid op dat gebied wel voldoende en realistisch is.
Dat is dan een aanname, en zeker bij het spoor zijn aannames levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Maar ik kan met zo voorstellen dat je er vanuit gaat dat het rode sein groen is als je er bent (er hoeft immers alleen nog een trein voorlangs te kruisen, maar de kans is groot dat ie er bij het gele sein nog niet voorbij is en bij het groene wel).
In de beschikbare remweg tussen het sein dat een waarschuwing geeft (geel) en het sein dat stop toont (rood) kan het materieeltype dat daar rijdt wel twee keer tot stilstand komen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
weet ik, maar ik kan me er wel iets bij voorstellenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is dan een aanname, en zeker bij het spoor zijn aannames levensgevaarlijk.
De machinist had tot dan toe vooral veel ervaring met het rijden onder ATB-NG. Daarbij krijg je rembegeleiding waardoor je goed optimaal kan remmen. Bij ATB-EG krijg je alleen een remopdracht met slechts een beperkte remdwang (komt door de afstelling). Dat geeft veel ruimte aan de machinist om de remming optimaal uit te voeren maar dat betekent ook dat een machinist die niet zo goed weet hoe lang de remweg nu eigenlijk is maar wel uitgesmeerd wil remmen de kans krijgt om een risico te nemen. Met weinig wegbekendheid en veel vertragingen is het menselijk om dat risico ook te gaan nemen. Daarom is het belangrijk om heel duidelijk voor ogen te houden dat er bij twijfel op veiligheid en dus wat steviger remmen terug gevallen moet worden. Op zich hoef je dan niet eens heel stevig te remmen, met de halve remkracht van de trein kan je de laatste meters altijd wel repareren door iets steviger te remmen als je zeker kunt weten dat er geen glad spoor is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Ik ook. En juist omdat het zo logisch lijkt, is het een enorme valkuil.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
weet ik, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen
Afgaande op de verhalen die GekkeHaan hier postte, vraag ik me sterk af of de regelgeving wel juist is. In korte tijd moet een machinist blijkbaar het traject leren kennen, terwijl de nieuwe concessiehouder ook nog eens met nieuw materieel gaat rijden. Is dat realistisch en veilig?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Afgaande op de verhalen die GekkeHaan hier postte, vraag ik me sterk af of de regelgeving wel juist is. In korte tijd moet een machinist blijkbaar het traject leren kennen, terwijl de nieuwe concessiehouder ook nog eens met nieuw materieel gaat rijden. Is dat realistisch en veilig?
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stilquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
In Stavoren is de baanvaksnelheid niet 140 km/h. En een winkelpand remt behoorlijk efficiënt af.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:52 schreef Gutz het volgende:
[..]
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil
Dan was de maximum toegestane snelheid ook slechts 60 km/h.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:52 schreef Gutz het volgende:
[..]
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil
mja, het spul had in theorie die snelheid wel kunnen rijden, daar het geen ATB-NG aan boord had. Niet dat de Speno zo snel kon, maar tochquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Stavoren is de baanvaksnelheid niet 140 km/h. En een winkelpand remt behoorlijk efficiënt af.
Max 40, harder mag niet gereden worden in een BD.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan was de maximum toegestane snelheid ook slechts 60 km/h.
De andere ATB-versie kwam er nog eens bij. De vraag is of de opleiding en opleidingseisen voldoen en zo niet, wie je dat dan mag aanrekenen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
Klopt. Dat scheelt zeker een factor twee onder goede weersomstandigheden. Dat staat een paar posts terug ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:59 schreef Duvel het volgende:
Jij hebt het over de remwegen waarop het seinstelsel gebaseerd is, niet de realistische oncomfortabele noodremmingen.
Erg fijn zo'n trap na van je werkgever!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Sorry, maar dat is in de eerste plaats toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je dus nog geen volledig bevoegde machinist was toen je daar ging rijden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef GekkeHaan het volgende:
Kom ik weer uit bij het verhaal dat ik er wettelijk gezien niet eens had mogen rijden...... iets over een wettelijk bepaald minimum van 60 rijdagen voordat je op een ander baanvak losgelaten mag worden b.v..
Ik zou dit soort dingen niet op een forum uitvechten maar via rechtsbijstand of zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Erg fijn zo'n trap na van je werkgever in ieder geval.
Mijn eigen verantwoordelijkheid heb ik allang genomen. Ik zat fout. Nee het had niet mogen gebeuren, maar het gebeurde toch. Denk je dat ik het zo fijn vond om door rood te gaan? Ben er dagen door van slag geweest!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:17 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is in de eerste plaats toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je dus nog geen volledig bevoegde machinist was toen je daar ging rijden?
Of denk je dat je voor elk baanvak 60 dagen moet krijgen?
mja, ik zou in eerste instantie toch rechtsbijstand inwinnen en dan op basis daarvan beslissen wat verder te doen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef dennistd het volgende:
Ik zou in dit geval toch sterk de neiging krijgen om met mijn eigen verhaal naar de media te stappen...
En het dus niet via dit topic te laten lopen. Bedenk je: iedereen kan hier meelezen. Geen registratie vereist, niks. Dus doe jezelf een lol GH, en luister naar die Maffe Fries.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik zou in eerste instantie toch rechtsbijstand inwinnen en dan op basis daarvan beslissen wat verder te doen.
Te laat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
En het dus niet via dit topic te laten lopen. Bedenk je: iedereen kan hier meelezen. Geen registratie vereist, niks. Dus doe jezelf een lol GH, en luister naar die Maffe Fries.
tekst kan nog altijd weggehaald worden hequote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Te laat.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Tof.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Te laat.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Arriva reed tot nu toe vooral veel op ATB-NG baanvakken, zou dat verschil maken?quote:Rood sein passage
Per miljoen treinkilometers passeert Arriva gemiddeld één keer een rood sein. Bij de Nederlandse Spoorwegen is dat net iets minder dan één keer (0,8 keer). Bij Veolia, Connexxion en DB Autozug ligt dat percentage veel hoger. Dat blijkt uit cijfers van de inspectie over de periode 2007 - 2011.
Ik zou je verhaal hier -> https://www.facebook.com/CityNightLine plaatsen, het liefst in correct Duits, op openbare sociale fora willen dergelijke bedrijven coulanter zijn i.v.m. imagobeschadiging.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
Lekker dan. Best wel verboden, dat achteruit rijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:43 schreef GlenSpey het volgende:
Nu al 2 dagen op rij meegemaakt dat treinen op Arnhem Velperpoort te ver doorglijden. Vanochtend alsmede gisterochtend reed de trein te ver waardoor deze een stukje in de achteruit moest. Die van gisterochtend maakte het trouwens wel heel bont door terug te rijden terwijl de deuren al open stonden
Vanochtend Arriva, gisteren Brengquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef dennistd het volgende:
Hebben we het over NS, Arriva of Breng?
Twee meter is toch toegestaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lekker dan. Best wel verboden, dat achteruit rijden.
Uit het handboek vervoersproces:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef greavy het volgende:
In de achteruit mag toch niet zonder dat er daar meegekeken wordt? Tenzij je ontkoppelt mag het binnen 2 meter toch?
Blijkbaar wel. Dan rest de vraag dus of die D-GTW's over camera's beschikken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef dennistd het volgende:
Als je een camera in de cabines hebt hangen waarvan je het beeld in de bediende cabine kunt zien dan mag het dus wel?
Ja, maar alleen voor het interieur. Je hebt geen veilig zicht naar achter de trein.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Dan rest de vraag dus of die D-GTW's over camera's beschikken.
Als je naar buiten kan kijken wel denk ik..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef dennistd het volgende:
Als je een camera in de cabines hebt hangen waarvan je het beeld in de bediende cabine kunt zien dan mag het dus wel?
Ja die zocht ik ja..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.spoornieuws.nl/test/reisjesplanner.php bedoel je denk ik
Vul hem wel goed in, en als je wat wijzigt, doe dat dan in een nieuw tabblad, want hij onthoudt niets.
Standaard wordt er tussen aankomsttijd en vertrektijd op een via-punt 2 minuten gerekend, maar dat is natuurlijk lang niet altijd haalbaar voor een overstap.
Limousinequote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:26 schreef b2py het volgende:
Bloemetje voor ex-verdachten treinbrand
STICHTSE VECHT - De politie heeft een bloemetje gegeven aan de drie jongens die onterecht in de cel zijn gezet na de treinbrand vorige week woensdag bij Loenersloot. De vrienden gaan nu een schadevergoeding eisen.
De politie heeft maandag uitgebreid met de drie gesproken en gezegd dat alle regels zijn opgevolgd. Er worden dan ook geen excuses gemaakt. Wel geeft de politie toe dat de drie te lang hebben vastgezeten en geen goede uitleg hebben gekregen. Daarvoor kregen ze een bosje bloemen.
De mannen wilden ook dat de politie een limousine zouden regelen waarmee ze een vriend uit Engeland zouden kunnen ophalen op Schiphol, maar daar wil de politie niet aan meewerken.
Over de oorzaak van de treinbrand is nog niets bekend.
Bron
Die doen even een Bitlordje maar dan bij de Politie ipv de CNL
WAT?quote:De mannen wilden ook dat de politie een limousine zouden regelen waarmee ze een vriend uit Engeland zouden kunnen ophalen op Schiphol, maar daar wil de politie niet aan meewerken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat voor deze inside joke voorkennis benodigd is?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef greavy het volgende:
Er is een vogel neergestort op de HSL. De vleugels werden lam.
Met 10 minuten valt in ieder geval nog te levenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:19 schreef greavy het volgende:
NU was het "maar" 10 minuten. De vleugels konden snel hersteld worden.
In de eerste alinea staat "put"quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ex-verdachten treinbrand compleet van de pot gerukt
Zat ik toch vrij in de buurt tussen 2 en 3 miljoen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Politie: treinbrand was toch aangestoken
De schade wordt overigens geraamd op 2,5 miljoen euro.
Ja, de hier gemaakte schattingen zaten dicht in de buurt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Zat ik toch vrij in de buurt tussen 2 en 3 miljoen!
Ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:46 schreef Bitlord het volgende:
Zat daar nou een toilet waar de brand begon of niet? Het zou ook kunnen dat iemand heeft lopen roken daar, en dat er iets gloeiends bij het toiletpapier terecht is gekomen.
als één trein +10 oploopt dan heb je grote moeite om dat weer in te lopen. Had Syntus ook al last van, al hadden zij de mogelijkheid om treinen in Doetinchem door te kunnen laten rijden naar Winterswijk om zo de vertragingen te beperken. Voorlopig hebben Arriva en Breng daar nog geen afspraken over.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:14 schreef b2py het volgende:
En voor de Arriva aanhangers.
Er wordt melding gemaakt op Arnhem - Winterswijk van langere reistijd door een eerdere verstoring, en dit zou moeten duren tot einde dienst. Vreemde aan de zaak, er is géén infrastoring geweest vandaag en zou het dus aan het materieel moeten liggen. Nog vreemder, gebeurde gisteravond precies hetzelfde. Ook hier ontbrak al het spoor van een infrastoring..
Of gewoon één trein uit de dienstregeling te halen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Op zich valt het zo op te lossen door alle treinen een kwartier stil te zetten. Maarja, of de reizigers daar blij van worden...
Wanneer houdt het eens op?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig hebben Arriva en Breng daar nog geen afspraken over.
Als pasen en pinksteren op één dag vallenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer houdt het eens op?Dat met die halfbakken producten op de markt
'A toy train company has entered a cheeky bid to run West Coast Main Line services, promising no delays, frequent services and free trains for all.'quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.
Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
Lees vooral de brief van DfTquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
'A toy train company has entered a cheeky bid to run West Coast Main Line services, promising no delays, frequent services and free trains for all.'
Geen vertragingen en gratis treinen.. Toen stopte ik met lezen..
Geweldigquote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Viezze het volgende:
Was er ook niet zo'n soort organisatie in Nederland die een soortgelijke brief stuurde, die de concessie toen wél heeft gekregen?
Briljant! Wij hebben trouwens ook een BigJigs rijden. Moet wekelijks twee nieuwe AAA-batterijtjes in, maar voor de rest heel onderhoudsarm.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.
Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
Ja diequote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op de organisatie (voor zover je ze georganiseerd kunt noemen...) met dezelfde afkorting als Historisch Streekvervoer Achterhoek? De 186 van deze laatste rijdt namelijk altijd wel op tijd
Wat, wij?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
Fles, wat doe je vrijdag?
We zouden nog filmpjes maken in de spoortunnel te Best
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaarquote:
Ik zou niet teveel hopen op het filmen van twee tegelijk passerende treinen in Best: vanwege de druk in de tunnel en de daarbij behorende oorklachten zijn de meeste machinisten zo lief om vooral niet daar naast elkaar te gaan rijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar
Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen
oh nou, ik moet gewoon werkenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar
Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen
quote:Thanks to the continuing efforts devoted, the full Mediterranean arc from Valencia to Lyon is expected to be operational in 2020. By that time a journey time from Barcelona will be at only 4h30' from Paris (instead of 8h) and 2h40' from Lyon.
Ik ga donderdag Amsterdam - Rotterdam proberen met die kamikazekarperquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ok
Dan ga ik maar naar Brussel-Zuid met die stofzuiger..
Als een (semi) staatsbedrijf zoals NS of RET maar wat aanrotzooit, dan hoor je die Maoisten van de SP niet. Maar wee je gebeente als een van de commerciele bedrijven wat overkomt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef jpbosk het volgende:
SP wil een onderzoek: http://www.blikopnieuws.n(...)ramp_bij_Zwolle.html
Lekker tunneltje ook gelijk ...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:37 schreef Bitlord het volgende:
En er is beeld van de nieuwe HSL:
Men start met 9 treinen per dag, die in 53 minuten het traject tussen Barcelona en Figueres afleggen samen met een stop in Girona. Dat is een gemiddelde van 148 km/h . Kaartje via internet kost 20 euro voor de goedkoopste klasse.
Vanaf april. Met overstap in Parijsquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:47 schreef Bitlord het volgende:
Madrid - Barcelona - Figueres vanaf morgen in 3u48, zowat 2x zo snel als met de auto. Het lijkt mij wel leuk om eens een keertje Amsterdam - Parijs - Madrid te doen als dat kan in de toekomst...
"We hebben geen werkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt van alles nog in aanbouw zelfs
Dat is de Séneca, ook wel bekend als S/330. Die trein is, als ik het goed begrijp, vergelijkbaar met de IRIS 320.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:49 schreef Bitlord het volgende:
Het filmpje heeft voor mij ook nog een voor mij onbekende test-HST opgeleverd, zie halverwege het volgende filmpje:
Ik weet niet waar die lijst vandaan komt, ik zie het niet gebeuren. De Thalys-treinstellen zijn niet toegelaten in Spanje (staat niet op de planning) en de treinstellen waarmee de dienst naar Spanje zal worden uitgevoerd (Euroduplex) zijn op dit moment nog niet voorzien om te worden toegelaten voor Nederland en België.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:59 schreef Bitlord het volgende:
Op wikipedia zie ik trouwens dat men dit jaar rechtstreeks van Amsterdam naar Barcelona wil rijden, ik neem aan met een zonthalys?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_Perpignan_-_Figui%C3%A8res
Als je vroeg boekt valt dat denk ik wel mee. Het duurste zal die AVE zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
in 1 dag van roodeschool naar madrid?
voor 1000 euro zeker?
geef ik toch maar de voorkeur aan vliegenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:08 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf morgen mogelijk:
---- ARR 37662 ----
05:58 Roodeschool
06:42 Groningen
---- IC 722 ----
06:46 Groningen
08:55 Schiphol
---- THA 9328 ----
09:29 Schiphol
12:35 Paris Nord
---- TGV 9715 ----
14:07 Paris Austerlitz
19:40 Figueres
---- AVE 3212 ----
19:55 Figueres
00:02 Madrid Atocha
Is er al, Elipsos Trenhotelquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
We komen er wel. De volgende stap is een CityNightLine naar Madrid
Hoeveel kilometer is het?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Bitlord het volgende:
Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid ¤35 + ¤49 + ¤153 = ¤237 kunnen betalen, nog wel minder als ze overstappen in Barca.
En paris - Perpignan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:20 schreef James1988 het volgende:
Ga je helemaal door tot aan Madrid dan heb je wel een ziekelijke hoeveelheid HSL-spoor achter je kiezen...
Perpignan - Figueres is 44 km... Figueres - Barcelona - Madrid is 621 km.
Dat is geen geldquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:19 schreef Bitlord het volgende:
O ja, Amsterdam - Barcelona kan voor ¤25 + ¤49 + ¤20 = ¤94
Mja, het is ook niet erg zinvol eerlijk gezegd. Beter kun je proberen of het zou lukken op een weekend s.l. (dus van vrijdag 17:00 tot maandag 08:59). En dan misschien nog wat verder. Of een lekker lange stayover in Madrid of zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:24 schreef Bitlord het volgende:
Het lukt me toch wat slecht om het uit te zoeken. Met de auto die een beetje de snelwegen langs het treintrace volgt is het ongeveer 2200 kilometer.
Het kan tegenwoordig weer trouwensquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb zoiets een paar jaar terug eens geprobeerd, en toen kon je op zo'n weekend NET naar Sicilië op en neer komen, inclusief de boot overtocht bij Messina
Dat klopt wel aardig ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:32 schreef James1988 het volgende:
1039 km voor Parijs - Perpignan (via Dijon en Lyon), zou dat kunnen?
Eigenlijk alleen Brussel - Antwerpen nietquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Perpignan - Figueres - Barcelona - Madrid: 2193 km.
Waarvan vrij veel HSL.
Er zijn ook nog wat ontbrekende stukjes HSL-spoor in Frankrijk, die zijn nog in studie of zelfs al in aanleg.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen Brussel - Antwerpen niet
Oh, ik dacht dat Lyon - Perpignan inmiddels ook verHSL'd was..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zijn ook nog wat ontbrekende stukjes HSL-spoor in Frankrijk, die zijn nog in studie of zelfs al in aanleg.
[ afbeelding ]
Gemiddeld 155 km/h. Geen slechte scorequote:
Nee dus. De vraag is of alle stippellijntjes ook daadwerkelijk gebouwd gaan worden: de Fransoos die onder Hollande verantwoordelijk is voor infrastructuur heeft aangegeven dat het eens tijd wordt om wat minder naar HSL-spoor te kijken en wat meer naar het klassieke spoor in Frankrijk. Dit terwijl de topman van SNCF rondom dezelfde tijd juist om méér HSL vroeg (vooral een tweede verbinding Parijs - Lyon)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:40 schreef b2py het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat Lyon - Perpignan inmiddels ook verHSL'd was..
Zoiets had ik al gelezen inderdaad, zonde maar goed, ik snap het ook wel.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee dus. De vraag is of alle stippellijntjes ook daadwerkelijk gebouwd gaan worden: de Fransoos die onder Hollande verantwoordelijk is voor infrastructuur heeft aangegeven dat het eens tijd wordt om wat minder naar HSL-spoor te kijken en wat meer naar het klassieke spoor in Frankrijk. Dit terwijl de topman van SNCF rondom dezelfde tijd juist om méér HSL vroeg (vooral een tweede verbinding Parijs - Lyon)
Het is hier heel lang geleden al eens geschreven: in Frankrijk zit er een enorm gat tussen het klassieke spoor en de TGVs. Veel oud materieel in stoptrein- en intercitydiensten, grote leegte, en glimmende TGVs.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Zoiets had ik al gelezen inderdaad, zonde maar goed, ik snap het ook wel.
Ik weet de situatie niet van het klassieke franse net maar als dat gammel is zou ik daar eerst ook even geld in steken. Bijvoorbeeld Lyon - Perpignan even opwaarderen bijvoorbeeld..
En weer terug heaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:36 schreef James1988 het volgende:
Rotterdam - Perpignan - Figueres - Barcelona - Madrid: 2193 km.
Waarvan vrij veel HSL, en in Spanje zelfs alleen maar HSL
- "En James, wat heb jij dit weekend gedaan?"quote:
Oh ja ik krijg er ook nog 270 bij danquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
- "En James, wat heb jij dit weekend gedaan?"
"4484 km in treinen gezeten en ook nog 10 km in de metro van Parijs"
- "..." o.O
Ik moet natuurlijk ook nog in Rotterdam komen...
Was ook wel te verwachten met die horrorwinter in het begin van 2012.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:58 schreef KnightSolaire het volgende:
Het punctualiteitsrecord van 2011 is afgelopen jaar niet verbroken. Met de drieminutennorm reed 88,8% van de treinen op tijd, een procent minder dan recordjaar 2011. Alle treinvervoerders (dus ook de regionale vervoerders en NS Hispeed) zijn meegenomen in de cijfers, die van ProRail afkomstig zijn.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Nee, geen metro, het kan met RER D zonder overstap.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
- "En James, wat heb jij dit weekend gedaan?"
"4484 km in treinen gezeten en ook nog 10 km in de metro van Parijs"
- "..." o.O
Ik moet natuurlijk ook nog in Rotterdam komen...
mag je eerst gaan uitleggen wat RER is..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, geen metro, het kan met RER D zonder overstap.
Pardon?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
[..]
mag je eerst gaan uitleggen wat RER is..
Vast wel. Maar even op en neer naar Madrid is leuker.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Je kan toch ook aan die afstand in een weekend komen als je 2 dagen de noordoost op en af jakkert?
De S-bahn van Stokbroodstadquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:33 schreef b2py het volgende:
[..]
mag je eerst gaan uitleggen wat RER is..
aanzienlijk leukerquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:34 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vast wel. Maar even op en neer naar Madrid is leuker.
Zal wel met zijn haarkleur te maken hebbenquote:
Mag ik een wetje leggen dat de gemiddelde leeftijd van de dieseltreinstellen in Frankrijk lager is dan bij TGV?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:49 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is hier heel lang geleden al eens geschreven: in Frankrijk zit er een enorm gat tussen het klassieke spoor en de TGVs. Veel oud materieel in stoptrein- en intercitydiensten, grote leegte, en glimmende TGVs.
SNCF is bezig met een inhaalslag, er stroomt de komende jaren veel nieuw materieel in: Spacium 3.O6 op het Transilien-netwerk, Regio2N (aka OMNEO) op TER-diensten, Coradia Polyvalent (aka Régiolis) voor TER-diensten.
Nou en. Kosten gewoon rekening man, en maar zien hoe ver je komt (of wat je er voor over hebt)quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:08 schreef Bitlord het volgende:
Dan zou ik doen naar Barcelona om het betaalbaar te houden, het stuk Barcelona - Madrid is om de een of andere reden erg duur of ik kijk niet goed.
Dan maak je geen treinkilometers manquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Bitlord het volgende:
Transavia vliegt ook op barcelona. Kun je voor ¤135 heen met de trein en terug vliegen.
Ik heb weleens zitten denken over de optie om met zoeen aspergestekersvlucht van Eindhoven naar Katowice te gaan en dan daarvandaan met de trein terug (na het nodige lokale geweld natuurlijk)quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:11 schreef Bitlord het volgende:
Transavia vliegt ook op barcelona. Kun je voor ¤135 heen met de trein en terug vliegen.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:42 schreef James1988 het volgende:
Een bijna-ramp, het wordt steeds erger.
Maargoed, het is Bashir. Die weet de klepel nog niet te vinden al loopt hij er tegenaan.
Mag alleen als je het prachtige tramnetwerk van Katowice gaat bezoekenquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens zitten denken over de optie om met zoeen aspergestekersvlucht van Eindhoven naar Katowice te gaan en dan daarvandaan met de trein terug (na het nodige lokale geweld natuurlijk)
Vilnius (ook met Wizzair) dan maak je echte kilometers en heb je spul waar niemand van ons heeft ingezeten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb weleens zitten denken over de optie om met zoeen aspergestekersvlucht van Eindhoven naar Katowice te gaan en dan daarvandaan met de trein terug (na het nodige lokale geweld natuurlijk)
Lijkt toch wel heel erg op de City Elephant waar ik WEL in heb gezetenquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef bork het volgende:
[..]
Vilnius (ook met Wizzair) dan maak je echte kilometers en heb je spul waar niemand van ons heeft ingezeten.
Is de opvolger of een exportversie ervan ofzo?quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lijkt toch wel heel erg op de City Elephant waar ik WEL in heb gezeten
lijkt me hetzelfde ding, met een andere kopquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:34 schreef bork het volgende:
[..]
Is de opvolger of een exportversie ervan ofzo?
Het is een ¦koda EJ575, CE is ČD Class 471 van Skoda.
incompleet lijstje. Weet er zo twee die er niet op staanquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:29 schreef bork het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_train_songs
ik had er ook 1 maar toch PSM het helpt wel en deze blijft wel hangenquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
incompleet lijstje. Weet er zo twee die er niet op staan
Ik weet er net zoveel van als jou denk ik, ooit gezien en dat gaat dan ergens plakken in mijn hoofd en dan komt het nu plop toepasselijk tevoorschijnquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
lijkt me hetzelfde ding, met een andere kop![]()
Maar kan me vergissen hoor
deze bijvoorbeeldquote:Op woensdag 9 januari 2013 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
incompleet lijstje. Weet er zo twee die er niet op staan
Staat die vol met Porsches!quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo ziet de autoslaaptrein Rovaniemi - Helsinki er ook uit van binnen hoor
Bij gelegenheid, waarom nietquote:
Ok, ik had dit nog nooit gezien namelijk.quote:Op woensdag 9 januari 2013 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij gelegenheid, waarom niet![]()
Maar je doelt op het geloten wagentype, en dat is hetzelfde
Ik zal van de week even kijken! Ben wel nieuwsgierig. Ik zei vandaag nog tegen mentor machinist dat die wagon er al een tijd stondquote:Op woensdag 9 januari 2013 01:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me stug. rood-wit kan heel goed, maar dit is echt VR-eigen, dus Fins materieel
Haha waar ik gisteravond met mijn hoofd zat. Bedoelde dat je eerst aan gesprekspartner weer moet uitleggen wat RER is, dat kent in mijn omgeving althans niemand. En dan is metro wel zo'n lekkere pakkende naam.quote:
De treinen rijden gewoon voorzover ik weetquote:Op woensdag 9 januari 2013 10:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zou er vandaag niet een staking zijn van Arrivamachinisten in het Noorden?
'Doet zij dit niet, dan maakt de overheid zich schuldig aan kartelvorming door een vervoersmaatschappij waarvan de overheid zelf eigenaar is, niet aan de gemaakte afspraken te houden.'quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:31 schreef DriekOplopers het volgende:
Eerst maakt NS-persvoorlichting Failra voor leugenaars uit, daarna sturen ze een persbericht uit met het bericht dat hun eigen cijfers "hoopgevend" zijn. Schei toch uit...
http://www.voorbeterov.nl/121216.php
Driek
Ja, vandaar dat ik twijfelde. Nou ja, ik zie het vanmiddag wel. Ik bedien station Groningen vanmiddag en vanavond.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:55 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
De treinen rijden gewoon voorzover ik weet
Jij werkt bij de NS?quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:03 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Ja, vandaar dat ik twijfelde. Nou ja, ik zie het vanmiddag wel. Ik bedien station Groningen vanmiddag en vanavond.
Zekers! De brief is in de maak en ligt bij onze adviseurs.quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:59 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
'Doet zij dit niet, dan maakt de overheid zich schuldig aan kartelvorming door een vervoersmaatschappij waarvan de overheid zelf eigenaar is, niet aan de gemaakte afspraken te houden.'
Overweeg je ermee naar de Nederlandse en/of Europese mededingingsautoriteit stappen?
quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:10 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Zekers! De brief is in de maak en ligt bij onze adviseurs.
ProRail TRDLquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:08 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Jij werkt bij de NS?
Wanneer ben jij op t station?
Weet jij trouwens ook wat de bakcode betekend van een Koploper viertje?
je bedoelt die 12-cijferige code die erop staat?quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:08 schreef Flodder450 het volgende:
Weet jij trouwens ook wat de bakcode betekend van een Koploper viertje?
Danku! weer wat geleerd!quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt die 12-cijferige code die erop staat?
Iedere bak van ieder treinstel heeft een nummer. Dit is een zogenaamd registratienummer. Bij een koploper zal dit nummer altijd beginnen met 94 84. Dit omdat 94 voor bakken van niet HSL-geschikte elektrische treinstellen staat en 84 voor Nederland.
Voor een volledige verklaring kun je hier kijken: http://nl.wikipedia.org/wiki/Rijtuigcodes_van_de_UIC
http://www.nu.nl/binnenla(...)-stiptheid-fyra.htmlquote:De reizigersverenigingen Failra en Treinreiziger.nl zeggen dat de Fyra nog steeds te weinig op tijd rijdt. Veel treinen komen niet aan op het eindstation.
Nee, als ik met de trein reis en nee.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:08 schreef Flodder450 het volgende:
[..]
Jij werkt bij de NS?
Wanneer ben jij op t station?
Weet jij trouwens ook wat de bakcode betekend van een Koploper viertje?
Formeel is de bakcode iets anders.quote:Op woensdag 9 januari 2013 11:22 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je bedoelt die 12-cijferige code die erop staat?
Komende zomer gaat Enschede toch op de schop, niet Hengelo? Ik mag hopen dat ze daar onderhand wel een beetje klaar mee zijn...quote:
Precies. Afhandelen voordat iemand zijn rechten heeft kunnen doorlezenquote:Op woensdag 9 januari 2013 13:16 schreef Bitlord het volgende:
Helaas, meer dan 50 euro krijg ik er niet uit. Citynightline maakt het vandaag over.
Jammer, er toch iets heel essentieels van je reis afgepakt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:16 schreef Bitlord het volgende:
Helaas, meer dan 50 euro krijg ik er niet uit. Citynightline maakt het vandaag over.
Daar heb je natuurlijk ook weer gelijk in.quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:36 schreef Bitlord het volgende:
Tsja, als ik er nog uren mee bezig was geweest woog het allemaal niet meer tegen elkaar op helaas.
Tja, dan is dan weer het nadeel. Overigens zou aankomst en vertrek in Goor ook wel een minuutje eerder kunnen richting Hengelo, dan heb je meer kans om op tijd in Hengelo te zijn. En het gebeurt nog wel eens dat ze nog een tiental meters van de kruiswissel af staan, iets beter neerzetten zou ook geen kwaad kunnen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:52 schreef _JdM_ het volgende:
Is neergelegd met de werkzaamheden Enschede-Almelo in oktober (waarbij Syntus wel doorreed via spoor 2). Zorgde voor veel frustratie bij de mensen uit Zutphen naar Enschede (Drienerlo) ondat de sprinter Apeldoorn-Enschede er toen omheen kon ipv te wachten op de overstappers uit Zutphen,
Uhm, dat wordt lastig als er nog een trein uit Hengelo moet komen om dan eerder te vertrekkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tja, dan is dan weer het nadeel. Overigens zou aankomst en vertrek in Goor ook wel een minuutje eerder kunnen richting Hengelo, dan heb je meer kans om op tijd in Hengelo te zijn. En het gebeurt nog wel eens dat ze nog een tiental meters van de kruiswissel af staan, iets beter neerzetten zou ook geen kwaad kunnen.
waarschijnlijkquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:32 schreef KnightSolaire het volgende:
Is Failre tegenwoordig ook al een reizigersvereniging?
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)-stiptheid-fyra.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |