quote:
In dit geval was het VEEL knapper geweest als één van de treinen sluitseinen gevoerd hadquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:
alweer te laat: Parallelfahrt von ICE3 iets meer dan 10 jaar geleden! dat was een mooie geweest.
[ afbeelding ]
mwah kan je zo soepen, met z'n 2-en 300 knallen lijkt we wel ultiem, toch iets andere koek dan tussen Woensel West en Best-litovskquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In dit geval was het VEEL knapper geweest als één van de treinen sluitseinen gevoerd had
nog ff hispeed erop plakken i.p.v. DB en dan is het bijna homemadequote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:26 schreef bork het volgende:
nog ff hispeed erop plakken i.p.v. DB en dan is het bijna homemade.
WELK van deze twee stellen is zojuist uitgevallen in LeDakar na een zware stuiter in een zandduin?quote:
Dit proefje is ook ooit op de HSL uitgevoerd met een stel Thalys'en.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:19 schreef bork het volgende:
alweer te laat als ts: Parallelfahrt von ICE3 iets meer dan 10 jaar geleden! dat was een mooie geweest.
[ afbeelding ]
parallelfahrt hoef je niet te proberen. Volle bak tegen elkaar in rijden lijkt me meer zin hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit proefje is ook ooit op de HSL uitgevoerd met een stel Thalys'en.
sterk, ik doelde op een ice 3 met NS-logo:quote:
Was wel parallelfahrt afaik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
parallelfahrt hoef je niet te proberen. Volle bak tegen elkaar in rijden lijkt me meer zin hebben.
V250 is wel heel lelijk als je het zo ziet, afgelopen dagen zag je wat aardige foto's maar het is echt een misbaksel naast een ICE-3.quote:
en op de hanzelijn met een bak of 24 VIRMquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit proefje is ook ooit op de HSL uitgevoerd met een stel Thalys'en.
is leuk maar geen 300 km/hquote:
Wat Fles en Duck deden is een bekende, als ik naar Den Bosch reis vanaf Utrecht is het ff racen met de trein naar Nijmegen/Arnhem en vanaf Amersfoort naar Utrecht gaat het ook wel eens tussen die naar Utrecht en die naar Schiphol, zijn er nog meer in Nederland?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:48 schreef bork het volgende:
Ik vind het wel gaaf om te zien hoor, snel of minder snel zo naast elkaar.
Wat verwacht van zo'n soepquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:44 schreef bork het volgende:
[..]
V250 is wel heel lelijk als je het zo ziet, afgelopen dagen zag je wat aardige foto's maar het is echt een misbaksel naast een ICE-3.
Ja dan wel maar zet ze maar eens naast elkaar, dan zie je het echt wel. Janken jongen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:51 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Wat verwacht van zo'n soep. Je kan ze beter zo vergelijken:
[ afbeelding ]
(Smiley.toerist, Wikipedia)
[ afbeelding ]
(Sebastian Terfloth, Wikipedia)
Ach, ik vind 'm toch wel wat hebben.
het moet rond Leiden kunnen met de trein Amsterdam - Haarlem - Den Haag CS en Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Vlissingenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:50 schreef bork het volgende:
[..]
Wat Fles en Duck deden is een bekende, als ik naar Den Bosch reis vanaf Utrecht is het ff racen met de trein naar Nijmegen/Arnhem en vanaf Amersfoort naar Utrecht gaat het ook wel eens tussen die naar Utrecht en die naar Schiphol, zijn er nog meer in Nederland?
Dat snap ik niet, de treinen naar Emmen en Roosendaal rijden toch elk een andere kant op?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het moet rond Leiden kunnen met de trein Amsterdam - Haarlem - Den Haag CS en Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Vlissingen
Zwolle kan met wat mazzel zelfs een driedubbele hebben. IC Roosendaal, stopper Nijverdal West en Arriva naar Emmen
bij het uitrijden van het station rijden ze nog ruim een kilometer naast elkaarquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:56 schreef bork het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, de treinen naar Emmen en Roosendaal rijden toch elk een andere kant op?
Hier moet ik een nachtje over slapen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij het uitrijden van het station rijden ze nog ruim een kilometer naast elkaar
Ach, de neus is vreemd en voor sommigen is dat genoeg om de trein lelijk te verklaren, maar ik vind dat gekkige wel wat hebben én voor de rest is er op het uiterlijk weinig aan te merken in mijn ogen. Blijft een prachtige kleurstelling ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:53 schreef bork het volgende:
[..]
Ja dan wel maar zet ze maar eens naast elkaar, dan zie je het echt wel. Janken jongen!
DAF is ook onze auto, I rest my case.
komt er zo ongeveer op neer dat de treinen naar het noorden na een kilometer linksaf gaan, die naar het oosten rechtdoor en die richting Deventer (en Roosendaal) rechtsafquote:
Uitstekende plek voor een driewegwissel dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt er zo ongeveer op neer dat de treinen naar het noorden na een kilometer linksaf gaan, die naar het oosten rechtdoor en die richting Deventer (en Roosendaal) rechtsaf
denk dat het wissel meteen door ProRail opgeruimd zal gaan worden, want overbodigquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uitstekende plek voor een driewegwissel dus
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:24 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail opgeruimd zal gaan worden, want overbodig
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtmlquote:Doordat een machinist die onbekend was met de route bij Zwolle een rood sein negeerde, kon een treinramp ternauwernood worden voorkomen. De Telegraaf meldt dinsdag dat het incident zich eind vorig jaar voordeed op het drukke knooppunt Zwolle-Herfte.
De machinist, die voor Arriva werkte, schrijft over het bijna-ongeluk op een spoorblog. Volgens Arriva-directeur Anne Hettinga is de man op staande voet ontslagen.
Een woordvoerder van de NS zegt in De Telegraaf dat machinisten bij de NS niet mogen rijden onder die omstandigheden. 'Het kan levensgevaarlijk zijn als ze de baan niet goed kennen.'
Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Voor Beter OV noemde de V250 ooit 'kreupeltrein', best wel een toepasselijke naam voor een trein die het net niet is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach, de neus is vreemd en voor sommigen is dat genoeg om de trein lelijk te verklaren, maar ik vind dat gekkige wel wat hebben én voor de rest is er op het uiterlijk weinig aan te merken in mijn ogen. Blijft een prachtige kleurstelling ook.
Ik denk dat ze het over ons mooie forumpje hier hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Nee hoor, dat is doodnormale Telegraaf-woordkeusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
quote:Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Ga maar uit van het volgende scenario: Het treinentopic op Fok met Gekke Haan als hoofdrolspeler.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Welnee, die schreeuwerds hebben aandacht genoegquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgende TT: Wanneer weer in de Telegraaf?
Daarom. Maar ja, weten journalisten veel.quote:
Dat was mij onbekend ;-)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar daar is het vrij vlot weer weggehaald. Hier niet.
Nee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom. Maar ja, weten journalisten veel.
idd. Er wordt creatief met de feiten omgegaan ...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.
Sensatie journalistiek
Op zich al netjes dat ze daadwerkelijk een Arriva-trein lieten zien...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.
Sensatie journalistiek
Ik zou er meer proberen eruit te halen, ze hebben je vervoerd, das waar, maar het comfort speelt voor mij een grotere rol op zo een trip. Ik kies bewust voor de slaaptrein als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga, zelfs als overdags goedkoper is.... Dus uit mijn standpunt had ik het niet zomaar voor zoete koek aangenomen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
Meer uithalen, ze hopen altijd dat je akkoord gaat met het 1e voorstel. Even door zeiken (liefst per telefoon) helpt vaak.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
26 januari, en ik geloof dat Duitsland weer op de planning stond zei James.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:19 schreef dennistd het volgende:
Is er eigenlijk al een planning of tenminste een concreter plan voor ons nieuwjaarsrondje?
Je hebt te maken met een veel langere remweg. Staal op staal glijdt makkelijker dan rubber op asfalt (meer wrijving).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef Gitarist het volgende:
Vooropgesteld; ik ben een spoorleek, maar lees wel regelmatig dit topic door...
Maar wat ik me n.a.v. dat "nieuwsbericht" over die machinist die door rood reed a.g.v. onvoldoende baanvakbekendheid afvraag, is hoe dat dan zit?
Ik weet dat het misschien een kromme vergelijking is, maar ik rij met de auto toch ook wel in plaatsen waar ik nooit eerder ben geweest waar verkeerslichten staan?
Hoe kan dat dan?
Het zal inderdaad wel een sensatiestuk zijn, maar volgens mij heeft die machinist gewoon niet goed genoeg opgelet en dat sein gemist (net zoals dat ook op de weg zou kunnen gebeuren). En ja, dat is -net als op de weg- gevaarlijk.
En dat hij het rode sein genegeerd zou hebben klopt ook niet. Hij merkte het door onvoldoende kennis van het traject te laat op, remde maximaal en gleed toen door rood heen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Er wordt creatief met de feiten omgegaan ...
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:06 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Je hebt te maken met een veel langere remweg. Staal op staal glijdt makkelijker dan rubber op asfalt (meer wrijving).
Niet elk sein zie je al van verre afstand. Het komt daarom ook aan op kennis van de route, want een noodstop vanaf volle snelheid is onvoldoende om op tijd stil te staan. In dit geval was de trein een meter of vijftig door rood gereden, maar was de afstand van waar hij stilstond tot het wissel nog een meter of honderd op zijn minst. Er wordt dus wel rekening gehouden met de positionering van de seinen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
Jawel. Vóór een rood sein staat minimaal op remwegafstand het gele sein. Geel betekent "volgende sein rood".quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dat hij het rode sein genegeerd zou hebben klopt ook niet. Hij merkte het door onvoldoende kennis van het traject te laat op, remde maximaal en gleed toen door rood heen.
Een goede journalist zou uitzoeken of de overdracht van de concessie van de ene naar de andere vervoerder wel goed verloopt en of de regelgeving van de overheid op dat gebied wel voldoende en realistisch is.
Dat is dan een aanname, en zeker bij het spoor zijn aannames levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Maar ik kan met zo voorstellen dat je er vanuit gaat dat het rode sein groen is als je er bent (er hoeft immers alleen nog een trein voorlangs te kruisen, maar de kans is groot dat ie er bij het gele sein nog niet voorbij is en bij het groene wel).
In de beschikbare remweg tussen het sein dat een waarschuwing geeft (geel) en het sein dat stop toont (rood) kan het materieeltype dat daar rijdt wel twee keer tot stilstand komen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
weet ik, maar ik kan me er wel iets bij voorstellenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:30 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Dat is dan een aanname, en zeker bij het spoor zijn aannames levensgevaarlijk.
De machinist had tot dan toe vooral veel ervaring met het rijden onder ATB-NG. Daarbij krijg je rembegeleiding waardoor je goed optimaal kan remmen. Bij ATB-EG krijg je alleen een remopdracht met slechts een beperkte remdwang (komt door de afstelling). Dat geeft veel ruimte aan de machinist om de remming optimaal uit te voeren maar dat betekent ook dat een machinist die niet zo goed weet hoe lang de remweg nu eigenlijk is maar wel uitgesmeerd wil remmen de kans krijgt om een risico te nemen. Met weinig wegbekendheid en veel vertragingen is het menselijk om dat risico ook te gaan nemen. Daarom is het belangrijk om heel duidelijk voor ogen te houden dat er bij twijfel op veiligheid en dus wat steviger remmen terug gevallen moet worden. Op zich hoef je dan niet eens heel stevig te remmen, met de halve remkracht van de trein kan je de laatste meters altijd wel repareren door iets steviger te remmen als je zeker kunt weten dat er geen glad spoor is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Ik ook. En juist omdat het zo logisch lijkt, is het een enorme valkuil.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:43 schreef dennistd het volgende:
[..]
weet ik, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen
Afgaande op de verhalen die GekkeHaan hier postte, vraag ik me sterk af of de regelgeving wel juist is. In korte tijd moet een machinist blijkbaar het traject leren kennen, terwijl de nieuwe concessiehouder ook nog eens met nieuw materieel gaat rijden. Is dat realistisch en veilig?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:45 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Afgaande op de verhalen die GekkeHaan hier postte, vraag ik me sterk af of de regelgeving wel juist is. In korte tijd moet een machinist blijkbaar het traject leren kennen, terwijl de nieuwe concessiehouder ook nog eens met nieuw materieel gaat rijden. Is dat realistisch en veilig?
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stilquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
In Stavoren is de baanvaksnelheid niet 140 km/h. En een winkelpand remt behoorlijk efficiënt af.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:52 schreef Gutz het volgende:
[..]
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil
Dan was de maximum toegestane snelheid ook slechts 60 km/h.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:52 schreef Gutz het volgende:
[..]
Mwoh, als er op 600 meter een stootblok staat die trein toch echt wel na een meter of 620 stil
mja, het spul had in theorie die snelheid wel kunnen rijden, daar het geen ATB-NG aan boord had. Niet dat de Speno zo snel kon, maar tochquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:53 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
In Stavoren is de baanvaksnelheid niet 140 km/h. En een winkelpand remt behoorlijk efficiënt af.
Max 40, harder mag niet gereden worden in een BD.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:54 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan was de maximum toegestane snelheid ook slechts 60 km/h.
De andere ATB-versie kwam er nog eens bij. De vraag is of de opleiding en opleidingseisen voldoen en zo niet, wie je dat dan mag aanrekenen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:50 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat meer aandacht voor "de eigen verantwoordelijkheid" voor de remweg bij NS'54 + ATB-EG erg belangrijk is om er in te hameren. Waarschijnlijk nog belangrijker dan de daadwerkelijke wegbekendheid. Een remweg is op plat spoor voor 140 km/h tot stop immers nooit korter dan 1285 meter.
Klopt. Dat scheelt zeker een factor twee onder goede weersomstandigheden. Dat staat een paar posts terug ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:59 schreef Duvel het volgende:
Jij hebt het over de remwegen waarop het seinstelsel gebaseerd is, niet de realistische oncomfortabele noodremmingen.
Erg fijn zo'n trap na van je werkgever!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.
Sorry, maar dat is in de eerste plaats toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je dus nog geen volledig bevoegde machinist was toen je daar ging rijden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef GekkeHaan het volgende:
Kom ik weer uit bij het verhaal dat ik er wettelijk gezien niet eens had mogen rijden...... iets over een wettelijk bepaald minimum van 60 rijdagen voordat je op een ander baanvak losgelaten mag worden b.v..
Ik zou dit soort dingen niet op een forum uitvechten maar via rechtsbijstand of zo.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:12 schreef GekkeHaan het volgende:
[..]
Erg fijn zo'n trap na van je werkgever in ieder geval.
Mijn eigen verantwoordelijkheid heb ik allang genomen. Ik zat fout. Nee het had niet mogen gebeuren, maar het gebeurde toch. Denk je dat ik het zo fijn vond om door rood te gaan? Ben er dagen door van slag geweest!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:17 schreef mc3347 het volgende:
[..]
Sorry, maar dat is in de eerste plaats toch echt je eigen verantwoordelijkheid. Ik begrijp dat je dus nog geen volledig bevoegde machinist was toen je daar ging rijden?
Of denk je dat je voor elk baanvak 60 dagen moet krijgen?
mja, ik zou in eerste instantie toch rechtsbijstand inwinnen en dan op basis daarvan beslissen wat verder te doen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:02 schreef dennistd het volgende:
Ik zou in dit geval toch sterk de neiging krijgen om met mijn eigen verhaal naar de media te stappen...
En het dus niet via dit topic te laten lopen. Bedenk je: iedereen kan hier meelezen. Geen registratie vereist, niks. Dus doe jezelf een lol GH, en luister naar die Maffe Fries.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:04 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, ik zou in eerste instantie toch rechtsbijstand inwinnen en dan op basis daarvan beslissen wat verder te doen.
Te laat.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
En het dus niet via dit topic te laten lopen. Bedenk je: iedereen kan hier meelezen. Geen registratie vereist, niks. Dus doe jezelf een lol GH, en luister naar die Maffe Fries.
tekst kan nog altijd weggehaald worden hequote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Te laat.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |