Welnee, die schreeuwerds hebben aandacht genoegquote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Volgende TT: Wanneer weer in de Telegraaf?
Daarom. Maar ja, weten journalisten veel.quote:
Dat was mij onbekend ;-)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:04 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar daar is het vrij vlot weer weggehaald. Hier niet.
Nee.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Daarom. Maar ja, weten journalisten veel.
idd. Er wordt creatief met de feiten omgegaan ...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.
Sensatie journalistiek
Op zich al netjes dat ze daadwerkelijk een Arriva-trein lieten zien...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 07:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.
Sensatie journalistiek
Ik zou er meer proberen eruit te halen, ze hebben je vervoerd, das waar, maar het comfort speelt voor mij een grotere rol op zo een trip. Ik kies bewust voor de slaaptrein als ik naar het Zuiden van Frankrijk ga, zelfs als overdags goedkoper is.... Dus uit mijn standpunt had ik het niet zomaar voor zoete koek aangenomen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
Meer uithalen, ze hopen altijd dat je akkoord gaat met het 1e voorstel. Even door zeiken (liefst per telefoon) helpt vaak.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
26 januari, en ik geloof dat Duitsland weer op de planning stond zei James.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:19 schreef dennistd het volgende:
Is er eigenlijk al een planning of tenminste een concreter plan voor ons nieuwjaarsrondje?
Je hebt te maken met een veel langere remweg. Staal op staal glijdt makkelijker dan rubber op asfalt (meer wrijving).quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:01 schreef Gitarist het volgende:
Vooropgesteld; ik ben een spoorleek, maar lees wel regelmatig dit topic door...
Maar wat ik me n.a.v. dat "nieuwsbericht" over die machinist die door rood reed a.g.v. onvoldoende baanvakbekendheid afvraag, is hoe dat dan zit?
Ik weet dat het misschien een kromme vergelijking is, maar ik rij met de auto toch ook wel in plaatsen waar ik nooit eerder ben geweest waar verkeerslichten staan?
Hoe kan dat dan?
Het zal inderdaad wel een sensatiestuk zijn, maar volgens mij heeft die machinist gewoon niet goed genoeg opgelet en dat sein gemist (net zoals dat ook op de weg zou kunnen gebeuren). En ja, dat is -net als op de weg- gevaarlijk.
En dat hij het rode sein genegeerd zou hebben klopt ook niet. Hij merkte het door onvoldoende kennis van het traject te laat op, remde maximaal en gleed toen door rood heen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Er wordt creatief met de feiten omgegaan ...
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:06 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Je hebt te maken met een veel langere remweg. Staal op staal glijdt makkelijker dan rubber op asfalt (meer wrijving).
Niet elk sein zie je al van verre afstand. Het komt daarom ook aan op kennis van de route, want een noodstop vanaf volle snelheid is onvoldoende om op tijd stil te staan. In dit geval was de trein een meter of vijftig door rood gereden, maar was de afstand van waar hij stilstond tot het wissel nog een meter of honderd op zijn minst. Er wordt dus wel rekening gehouden met de positionering van de seinen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
Jawel. Vķķr een rood sein staat minimaal op remwegafstand het gele sein. Geel betekent "volgende sein rood".quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
dat werd meteen gedaan door de opleiding van Arriva belabberd te noemen. Zo ver zou ik iig niet willen gaan, maar bij elk incident spelen naast de hoofdoorzaak ook andere zaken mee. Als je deze onderkent ben je al een heel eind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:07 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
En dat hij het rode sein genegeerd zou hebben klopt ook niet. Hij merkte het door onvoldoende kennis van het traject te laat op, remde maximaal en gleed toen door rood heen.
Een goede journalist zou uitzoeken of de overdracht van de concessie van de ene naar de andere vervoerder wel goed verloopt en of de regelgeving van de overheid op dat gebied wel voldoende en realistisch is.
Dat is dan een aanname, en zeker bij het spoor zijn aannames levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:23 schreef dennistd het volgende:
Maar ik kan met zo voorstellen dat je er vanuit gaat dat het rode sein groen is als je er bent (er hoeft immers alleen nog een trein voorlangs te kruisen, maar de kans is groot dat ie er bij het gele sein nog niet voorbij is en bij het groene wel).
In de beschikbare remweg tussen het sein dat een waarschuwing geeft (geel) en het sein dat stop toont (rood) kan het materieeltype dat daar rijdt wel twee keer tot stilstand komen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:10 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar is er bij de positionering van de seinen hiermee geen rekening gehouden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |