het moet rond Leiden kunnen met de trein Amsterdam - Haarlem - Den Haag CS en Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Vlissingenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:50 schreef bork het volgende:
[..]
Wat Fles en Duck deden is een bekende, als ik naar Den Bosch reis vanaf Utrecht is het ff racen met de trein naar Nijmegen/Arnhem en vanaf Amersfoort naar Utrecht gaat het ook wel eens tussen die naar Utrecht en die naar Schiphol, zijn er nog meer in Nederland?
Dat snap ik niet, de treinen naar Emmen en Roosendaal rijden toch elk een andere kant op?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het moet rond Leiden kunnen met de trein Amsterdam - Haarlem - Den Haag CS en Amsterdam - Schiphol - Den Haag HS - Vlissingen
Zwolle kan met wat mazzel zelfs een driedubbele hebben. IC Roosendaal, stopper Nijverdal West en Arriva naar Emmen
bij het uitrijden van het station rijden ze nog ruim een kilometer naast elkaarquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:56 schreef bork het volgende:
[..]
Dat snap ik niet, de treinen naar Emmen en Roosendaal rijden toch elk een andere kant op?
Hier moet ik een nachtje over slapen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
bij het uitrijden van het station rijden ze nog ruim een kilometer naast elkaar
Ach, de neus is vreemd en voor sommigen is dat genoeg om de trein lelijk te verklaren, maar ik vind dat gekkige wel wat hebben én voor de rest is er op het uiterlijk weinig aan te merken in mijn ogen. Blijft een prachtige kleurstelling ook.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:53 schreef bork het volgende:
[..]
Ja dan wel maar zet ze maar eens naast elkaar, dan zie je het echt wel. Janken jongen!
DAF is ook onze auto, I rest my case.
komt er zo ongeveer op neer dat de treinen naar het noorden na een kilometer linksaf gaan, die naar het oosten rechtdoor en die richting Deventer (en Roosendaal) rechtsafquote:
Uitstekende plek voor een driewegwissel dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
komt er zo ongeveer op neer dat de treinen naar het noorden na een kilometer linksaf gaan, die naar het oosten rechtdoor en die richting Deventer (en Roosendaal) rechtsaf
denk dat het wissel meteen door ProRail opgeruimd zal gaan worden, want overbodigquote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uitstekende plek voor een driewegwissel dus
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:24 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail opgeruimd zal gaan worden, want overbodig
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtmlquote:Doordat een machinist die onbekend was met de route bij Zwolle een rood sein negeerde, kon een treinramp ternauwernood worden voorkomen. De Telegraaf meldt dinsdag dat het incident zich eind vorig jaar voordeed op het drukke knooppunt Zwolle-Herfte.
De machinist, die voor Arriva werkte, schrijft over het bijna-ongeluk op een spoorblog. Volgens Arriva-directeur Anne Hettinga is de man op staande voet ontslagen.
Een woordvoerder van de NS zegt in De Telegraaf dat machinisten bij de NS niet mogen rijden onder die omstandigheden. 'Het kan levensgevaarlijk zijn als ze de baan niet goed kennen.'
Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Voor Beter OV noemde de V250 ooit 'kreupeltrein', best wel een toepasselijke naam voor een trein die het net niet is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 01:01 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Ach, de neus is vreemd en voor sommigen is dat genoeg om de trein lelijk te verklaren, maar ik vind dat gekkige wel wat hebben én voor de rest is er op het uiterlijk weinig aan te merken in mijn ogen. Blijft een prachtige kleurstelling ook.
Ik denk dat ze het over ons mooie forumpje hier hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Net op Nederland 1 vertelden ze dat door dit incident Arriva een gevaar op het spoor zou zijn. Daarna versnelde beelden van een arriva trein die over een wissel reed en een station binnen kwam.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Nee hoor, dat is doodnormale Telegraaf-woordkeusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
quote:Een anonieme machinist van de NS die lang bij Arriva heeft gewerkt, vertelt dat Arriva minder veilig is dan NS omdat er meer op de kosten wordt gelet en men er minder oog heeft voor de veiligheid.
Ga maar uit van het volgende scenario: Het treinentopic op Fok met Gekke Haan als hoofdrolspeler.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 06:40 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)eren-rood-sein.dhtml
Wat een rare zin. Doordat er door rood werd gereden, is er een ramp voorkomen?
En over welk spoorblog hebben ze eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |