abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 19:55:34 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121324357
uhuh. Verder heeft het toevoegen van Westervoort nou ook niet bepaald een positieve invloed op de speling die nog in het traject zit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121324364
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Op zich valt het zo op te lossen door alle treinen een kwartier stil te zetten. Maarja, of de reizigers daar blij van worden... :P
Of gewoon één trein uit de dienstregeling te halen.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:56:31 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121324406
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig hebben Arriva en Breng daar nog geen afspraken over.
Wanneer houdt het eens op? :'( Dat met die halfbakken producten op de markt -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 19:57:13 #154
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121324434
quote:
9s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wanneer houdt het eens op? :'( Dat met die halfbakken producten op de markt -O-
Als pasen en pinksteren op één dag vallen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121324600
Waarom is Vlissingen zo'n eind vanaf Roosendaal en waarom is de overstap vanuit de Ic Roosendaal - Zwolle in Arnhem naar stopper ri. Winterswijk zo slecht :(
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:02:26 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121324717
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.

Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
pi_121324806
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.

Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
'A toy train company has entered a cheeky bid to run West Coast Main Line services, promising no delays, frequent services and free trains for all.'

Geen vertragingen en gratis treinen.. Toen stopte ik met lezen..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:04:44 #158
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121324840
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

'A toy train company has entered a cheeky bid to run West Coast Main Line services, promising no delays, frequent services and free trains for all.'

Geen vertragingen en gratis treinen.. Toen stopte ik met lezen..
Lees vooral de brief van DfT ;)
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 20:07:06 #159
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121324963
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lees vooral de brief van DfT ;)
Geweldig _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121325067
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Lees vooral de brief van DfT ;)
Ik had door moeten lezen! :D
pi_121325124
Was er ook niet zo'n soort organisatie in Nederland die een soortgelijke brief stuurde, die de concessie toen wél heeft gekregen?
pi_121325347
quote:
8s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Viezze het volgende:
Was er ook niet zo'n soort organisatie in Nederland die een soortgelijke brief stuurde, die de concessie toen wél heeft gekregen?
_O- _O-
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 20:13:58 #163
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121325358
Je doelt op de organisatie (voor zover je ze georganiseerd kunt noemen...) met dezelfde afkorting als Historisch Streekvervoer Achterhoek? De 186 van deze laatste rijdt namelijk altijd wel op tijd :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121325378
Fles, wat doe je vrijdag?
We zouden nog filmpjes maken in de spoortunnel te Best :P
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:17:10 #165
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121325504
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.

Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
Briljant! Wij hebben trouwens ook een BigJigs rijden. Moet wekelijks twee nieuwe AAA-batterijtjes in, maar voor de rest heel onderhoudsarm.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 20:18:33 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121325576
goeie reclamestunt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121325587
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op de organisatie (voor zover je ze georganiseerd kunt noemen...) met dezelfde afkorting als Historisch Streekvervoer Achterhoek? De 186 van deze laatste rijdt namelijk altijd wel op tijd :P
Ja die :D
pi_121326978
Dubbel opstaptarief verleden tijd
Wanneer u met de OV-chipkaart reist, betaalde u tot voor kort bij een overstap met verschillende vervoerders twee keer een opstaptarief. Dit verandert.

Als u reist op saldo, met één van de landelijke treinabonnementen, dan betaalt u bij een overstap - mits gemaakt binnen dezelfde tariefperiode, spits of dal, en binnen 35 minuten - maar eenmaal het opstaptarief. Dit opstaptarief betaalt u alleen maar bij de eerste treinvervoerder waar u uw reis mee bent gestart.

In de treinketen wordt het opstaptarief dat gehanteerd wordt bij overstappen gelijk gemaakt aan het landelijk opstaptarief van bus, tram en metro. In 2013 bedraagt dit opstaptarief ¤ 0,86.

Door het dubbel opstaptarief voor het reizen met de trein op te lossen, is het opstaptarief bij reizen met de OV-chipkaart vergelijkbaar met de situatie zoals die nu bestaat met het papieren treinkaartje.

Wanneer is het dubbel opstaptarief voor wie opgelost?
Het dubbel opstaptarief is voor de treinreiziger die reist op saldo of met één van de landelijke treinproducten vanaf begin januari 2013 opgelost.

Let op: Voor de reizigers met een studentenreisproduct en overstappende reizigers naar een andere vervoerder op de stations Leeuwarden, Groningen, Groningen Europapark en Zwolle is dat nog niet het geval. Voor deze trajecten is dit in april 2013 opgelost.

Er is gekozen voor een gefaseerde doorvoering van de oplossing, zodat een meerderheid van de reizigers niet hoeft te wachten op het beschikbaar komen van een oplossing van het dubbel opstaptarief voor een minderheid. De genoemde uitzonderingsgroepen reizigers kunnen tot die tijd gebruik blijven maken van papieren kaartjes.

Vragen en antwoorden
Wilt u meer weten over het dubbel opstaptarief? We hebben de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet. Staat uw vraag er niet tussen? Dan kunt u natuurlijk altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Bron
Goed nieuws! ^O^
  dinsdag 8 januari 2013 @ 20:49:09 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121327194
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
Fles, wat doe je vrijdag?
We zouden nog filmpjes maken in de spoortunnel te Best :P
Wat, wij? :D

Waarvan dan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 20:49:34 #170
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121327218
mja, ze hadden het ook in één keer op kunnen lossen, maar dat doen ze dus lekker niet ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121327409
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat, wij? :D

Waarvan dan? :?
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar :P

Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen :P
pi_121327779
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar :P

Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen :P
Ik zou niet teveel hopen op het filmen van twee tegelijk passerende treinen in Best: vanwege de druk in de tunnel en de daarbij behorende oorklachten zijn de meeste machinisten zo lief om vooral niet daar naast elkaar te gaan rijden.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:04:10 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121328083
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar :P

Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen :P
oh nou, ik moet gewoon werken :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121328108
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

oh nou, ik moet gewoon werken :P
Ok :P
Dan ga ik maar naar Brussel-Zuid met die stofzuiger..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:18:26 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121328849
Vandaag is een nieuw stuk hogesnelheidsspoor in gebruik genomen: Figueres - Barcelona, met subsidie van de EU.

quote:
Thanks to the continuing efforts devoted, the full Mediterranean arc from Valencia to Lyon is expected to be operational in 2020. By that time a journey time from Barcelona will be at only 4h30' from Paris (instead of 8h) and 2h40' from Lyon.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:34:34 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121329798
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Ok :P
Dan ga ik maar naar Brussel-Zuid met die stofzuiger..
Ik ga donderdag Amsterdam - Rotterdam proberen met die kamikazekarper ^O^ Het is toch maar bij mn baas waar ik moet zijn O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_121329935
En er is beeld van de nieuwe HSL:

Men start met 9 treinen per dag, die in 53 minuten het traject tussen Barcelona en Figueres afleggen samen met een stop in Girona. Dat is een gemiddelde van 148 km/h . Kaartje via internet kost 20 euro voor de goedkoopste klasse.

[ Bericht 18% gewijzigd door Bitlord op 08-01-2013 21:42:48 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:41:22 #179
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_121330152
quote:
Als een (semi) staatsbedrijf zoals NS of RET maar wat aanrotzooit, dan hoor je die Maoisten van de SP niet. Maar wee je gebeente als een van de commerciele bedrijven wat overkomt.

Gelegenheidshufters!

Misschien eerst maar eens even het onderzoek van ILenT afwachten?

[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 08-01-2013 23:12:51 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:42:44 #180
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121330223
Een bijna-ramp, het wordt steeds erger. :')

Maargoed, het is Bashir. Die weet de klepel nog niet te vinden al loopt hij er tegenaan.
pi_121330274
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:37 schreef Bitlord het volgende:
En er is beeld van de nieuwe HSL:

Men start met 9 treinen per dag, die in 53 minuten het traject tussen Barcelona en Figueres afleggen samen met een stop in Girona. Dat is een gemiddelde van 148 km/h . Kaartje via internet kost 20 euro voor de goedkoopste klasse.
Lekker tunneltje ook gelijk ...

Edit: Hadden ze er niet meer bochten in kunnen doen? Allemachtig zeg..
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:47:22 #182
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121330490
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Lekker tunneltje ook gelijk ...
Echt van alles nog in aanbouw zelfs :D
pi_121330510
Madrid - Barcelona - Figueres vanaf morgen in 3u48, zowat 2x zo snel als met de auto. Het lijkt mij wel leuk om eens een keertje Amsterdam - Parijs - Madrid te doen als dat kan in de toekomst...
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:48:01 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121330528
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:47 schreef Bitlord het volgende:
Madrid - Barcelona - Figueres vanaf morgen in 3u48, zowat 2x zo snel als met de auto. Het lijkt mij wel leuk om eens een keertje Amsterdam - Parijs - Madrid te doen als dat kan in de toekomst...
Vanaf april. Met overstap in Parijs :)
pi_121330534
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt van alles nog in aanbouw zelfs :D
"We hebben geen werk :')"
Zo te zien wordt heel Figuearas opnieuw opgebouwd ofzo..
pi_121330614
Het filmpje heeft voor mij ook nog een voor mij onbekende test-HST opgeleverd, zie halverwege het volgende filmpje:

pi_121330780
Wel leuk om te zien gelukkig. Kan me nog herinneren dat ik in de zomer van 2010 vanuit Perpignan naar Barcelona ging met de auto dat ik vele malen een HSL ben gekruist maar geen trein gezien heb. Dit verklaart :P
  dinsdag 8 januari 2013 @ 21:52:00 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121330781
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:49 schreef Bitlord het volgende:
Het filmpje heeft voor mij ook nog een voor mij onbekende test-HST opgeleverd, zie halverwege het volgende filmpje:

Dat is de Séneca, ook wel bekend als S/330. Die trein is, als ik het goed begrijp, vergelijkbaar met de IRIS 320.

pi_121331202
Op wikipedia zie ik trouwens dat men dit jaar rechtstreeks van Amsterdam naar Barcelona wil rijden, ik neem aan met een zonthalys?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_Perpignan_-_Figui%C3%A8res
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:03:24 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121331433
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 21:59 schreef Bitlord het volgende:
Op wikipedia zie ik trouwens dat men dit jaar rechtstreeks van Amsterdam naar Barcelona wil rijden, ik neem aan met een zonthalys?

http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_Perpignan_-_Figui%C3%A8res
Ik weet niet waar die lijst vandaan komt, ik zie het niet gebeuren. De Thalys-treinstellen zijn niet toegelaten in Spanje (staat niet op de planning) en de treinstellen waarmee de dienst naar Spanje zal worden uitgevoerd (Euroduplex) zijn op dit moment nog niet voorzien om te worden toegelaten voor Nederland en België.

Het zou in theorie kunnen: de Euroduplex kan overal in Europa rijden (vierspannings-HST) en heeft ERTMS aan boord: ATB en TBL1+/MEMOR kunnen via STMs worden ingebouwd. Naar mijn weten is dat echter niet de bedoeling.
pi_121331731
Vanaf morgen mogelijk:

---- ARR 37662 ----
05:58 Roodeschool
06:42 Groningen
---- IC 722 ----
06:46 Groningen
08:55 Schiphol
---- THA 9328 ----
09:29 Schiphol
12:35 Paris Nord
---- TGV 9715 ----
14:07 Paris Austerlitz
19:40 Figueres
---- AVE 3212 ----
19:55 Figueres
00:02 Madrid Atocha
  PR/Manusje van alles dinsdag 8 januari 2013 @ 22:09:49 #192
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_121331799
in 1 dag van roodeschool naar madrid? :D

voor 1000 euro zeker?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:10:34 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121331842
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
in 1 dag van roodeschool naar madrid? :D

voor 1000 euro zeker?
Als je vroeg boekt valt dat denk ik wel mee. Het duurste zal die AVE zijn.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:14:09 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121332033
We komen er wel. De volgende stap is een CityNightLine naar Madrid O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 22:14:17 #195
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121332039
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:08 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf morgen mogelijk:

---- ARR 37662 ----
05:58 Roodeschool
06:42 Groningen
---- IC 722 ----
06:46 Groningen
08:55 Schiphol
---- THA 9328 ----
09:29 Schiphol
12:35 Paris Nord
---- TGV 9715 ----
14:07 Paris Austerlitz
19:40 Figueres
---- AVE 3212 ----
19:55 Figueres
00:02 Madrid Atocha
geef ik toch maar de voorkeur aan vliegen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:14:33 #196
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121332052
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
We komen er wel. De volgende stap is een CityNightLine naar Madrid O+
Is er al, Elipsos Trenhotel
pi_121332064
Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid ¤35 + ¤49 + ¤153 = ¤237 kunnen betalen. Vooral het stuk Madrid-Barcelona is duur, Amsterdam - Barcelona kan voor ¤98.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:15:47 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121332122
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

Is er al, Elipsos Trenhotel
Oh stopt die ook in Utrecht ja?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:16:10 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_121332146
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Bitlord het volgende:
Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid ¤35 + ¤49 + ¤153 = ¤237 kunnen betalen, nog wel minder als ze overstappen in Barca.
Hoeveel kilometer is het? *)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2013 @ 22:16:46 #200
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_121332189
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh stopt die ook in Utrecht ja?
Dat niet, je moet wel eerst naar Parijs. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')