Tof.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:33 schreef Q. het volgende:
[..]
Te laat.
http://www.treinreiziger.(...)m_source=twitterfeed
Arriva reed tot nu toe vooral veel op ATB-NG baanvakken, zou dat verschil maken?quote:Rood sein passage
Per miljoen treinkilometers passeert Arriva gemiddeld één keer een rood sein. Bij de Nederlandse Spoorwegen is dat net iets minder dan één keer (0,8 keer). Bij Veolia, Connexxion en DB Autozug ligt dat percentage veel hoger. Dat blijkt uit cijfers van de inspectie over de periode 2007 - 2011.
Ik zou je verhaal hier -> https://www.facebook.com/CityNightLine plaatsen, het liefst in correct Duits, op openbare sociale fora willen dergelijke bedrijven coulanter zijn i.v.m. imagobeschadiging.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
Lekker dan. Best wel verboden, dat achteruit rijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:43 schreef GlenSpey het volgende:
Nu al 2 dagen op rij meegemaakt dat treinen op Arnhem Velperpoort te ver doorglijden. Vanochtend alsmede gisterochtend reed de trein te ver waardoor deze een stukje in de achteruit moest. Die van gisterochtend maakte het trouwens wel heel bont door terug te rijden terwijl de deuren al open stonden
Vanochtend Arriva, gisteren Brengquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef dennistd het volgende:
Hebben we het over NS, Arriva of Breng?
Twee meter is toch toegestaan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Lekker dan. Best wel verboden, dat achteruit rijden.
Uit het handboek vervoersproces:quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef greavy het volgende:
In de achteruit mag toch niet zonder dat er daar meegekeken wordt? Tenzij je ontkoppelt mag het binnen 2 meter toch?
Blijkbaar wel. Dan rest de vraag dus of die D-GTW's over camera's beschikken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef dennistd het volgende:
Als je een camera in de cabines hebt hangen waarvan je het beeld in de bediende cabine kunt zien dan mag het dus wel?
Ja, maar alleen voor het interieur. Je hebt geen veilig zicht naar achter de trein.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:05 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Dan rest de vraag dus of die D-GTW's over camera's beschikken.
Als je naar buiten kan kijken wel denk ik..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef dennistd het volgende:
Als je een camera in de cabines hebt hangen waarvan je het beeld in de bediende cabine kunt zien dan mag het dus wel?
Ja die zocht ik ja..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.spoornieuws.nl/test/reisjesplanner.php bedoel je denk ik
Vul hem wel goed in, en als je wat wijzigt, doe dat dan in een nieuw tabblad, want hij onthoudt niets.
Standaard wordt er tussen aankomsttijd en vertrektijd op een via-punt 2 minuten gerekend, maar dat is natuurlijk lang niet altijd haalbaar voor een overstap.
Limousinequote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:26 schreef b2py het volgende:
Bloemetje voor ex-verdachten treinbrand
STICHTSE VECHT - De politie heeft een bloemetje gegeven aan de drie jongens die onterecht in de cel zijn gezet na de treinbrand vorige week woensdag bij Loenersloot. De vrienden gaan nu een schadevergoeding eisen.
De politie heeft maandag uitgebreid met de drie gesproken en gezegd dat alle regels zijn opgevolgd. Er worden dan ook geen excuses gemaakt. Wel geeft de politie toe dat de drie te lang hebben vastgezeten en geen goede uitleg hebben gekregen. Daarvoor kregen ze een bosje bloemen.
De mannen wilden ook dat de politie een limousine zouden regelen waarmee ze een vriend uit Engeland zouden kunnen ophalen op Schiphol, maar daar wil de politie niet aan meewerken.
Over de oorzaak van de treinbrand is nog niets bekend.
Bron
Die doen even een Bitlordje maar dan bij de Politie ipv de CNL
WAT?quote:De mannen wilden ook dat de politie een limousine zouden regelen waarmee ze een vriend uit Engeland zouden kunnen ophalen op Schiphol, maar daar wil de politie niet aan meewerken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoed dat voor deze inside joke voorkennis benodigd is?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef greavy het volgende:
Er is een vogel neergestort op de HSL. De vleugels werden lam.
Met 10 minuten valt in ieder geval nog te levenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:19 schreef greavy het volgende:
NU was het "maar" 10 minuten. De vleugels konden snel hersteld worden.
In de eerste alinea staat "put"quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:20 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ex-verdachten treinbrand compleet van de pot gerukt
Zat ik toch vrij in de buurt tussen 2 en 3 miljoen!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:38 schreef KnightSolaire het volgende:
Politie: treinbrand was toch aangestoken
De schade wordt overigens geraamd op 2,5 miljoen euro.
Ja, de hier gemaakte schattingen zaten dicht in de buurt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Zat ik toch vrij in de buurt tussen 2 en 3 miljoen!
Ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:46 schreef Bitlord het volgende:
Zat daar nou een toilet waar de brand begon of niet? Het zou ook kunnen dat iemand heeft lopen roken daar, en dat er iets gloeiends bij het toiletpapier terecht is gekomen.
als één trein +10 oploopt dan heb je grote moeite om dat weer in te lopen. Had Syntus ook al last van, al hadden zij de mogelijkheid om treinen in Doetinchem door te kunnen laten rijden naar Winterswijk om zo de vertragingen te beperken. Voorlopig hebben Arriva en Breng daar nog geen afspraken over.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:14 schreef b2py het volgende:
En voor de Arriva aanhangers.
Er wordt melding gemaakt op Arnhem - Winterswijk van langere reistijd door een eerdere verstoring, en dit zou moeten duren tot einde dienst. Vreemde aan de zaak, er is géén infrastoring geweest vandaag en zou het dus aan het materieel moeten liggen. Nog vreemder, gebeurde gisteravond precies hetzelfde. Ook hier ontbrak al het spoor van een infrastoring..
Of gewoon één trein uit de dienstregeling te halen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:53 schreef dennistd het volgende:
Op zich valt het zo op te lossen door alle treinen een kwartier stil te zetten. Maarja, of de reizigers daar blij van worden...
Wanneer houdt het eens op?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:40 schreef Peterselieman het volgende:
Voorlopig hebben Arriva en Breng daar nog geen afspraken over.
Als pasen en pinksteren op één dag vallenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wanneer houdt het eens op?Dat met die halfbakken producten op de markt
'A toy train company has entered a cheeky bid to run West Coast Main Line services, promising no delays, frequent services and free trains for all.'quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.
Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
Lees vooral de brief van DfTquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:04 schreef b2py het volgende:
[..]
'A toy train company has entered a cheeky bid to run West Coast Main Line services, promising no delays, frequent services and free trains for all.'
Geen vertragingen en gratis treinen.. Toen stopte ik met lezen..
Geweldigquote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:10 schreef Viezze het volgende:
Was er ook niet zo'n soort organisatie in Nederland die een soortgelijke brief stuurde, die de concessie toen wél heeft gekregen?
Briljant! Wij hebben trouwens ook een BigJigs rijden. Moet wekelijks twee nieuwe AAA-batterijtjes in, maar voor de rest heel onderhoudsarm.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:02 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw spoorbedrijf heeft interesse getoond in de exploitatie van de Britse West Coast Main Line (WCML), de spoorlijn waar Virgin al 15 jaar de dienst uitmaakt. Eerder dit jaar ketste een deal met FirstGroup af nadat bleek dat er ernstige fouten waren gemaakt tijdens de aanbesteding.
Het nieuwe bedrijf heet Bigjigs Rail.
Ja diequote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:13 schreef dennistd het volgende:
Je doelt op de organisatie (voor zover je ze georganiseerd kunt noemen...) met dezelfde afkorting als Historisch Streekvervoer Achterhoek? De 186 van deze laatste rijdt namelijk altijd wel op tijd
Wat, wij?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:14 schreef b2py het volgende:
Fles, wat doe je vrijdag?
We zouden nog filmpjes maken in de spoortunnel te Best
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaarquote:
Ik zou niet teveel hopen op het filmen van twee tegelijk passerende treinen in Best: vanwege de druk in de tunnel en de daarbij behorende oorklachten zijn de meeste machinisten zo lief om vooral niet daar naast elkaar te gaan rijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar
Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen
oh nou, ik moet gewoon werkenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 20:53 schreef b2py het volgende:
[..]
Tegelijk passerende treinen, in dit geval IC Venlo - Den Haag en Maastricht - Alkmaar
Maar ik ga waarschijnlijk Fyra naar Brusz uitproberen, dus ik moet je al teleurstellen
quote:Thanks to the continuing efforts devoted, the full Mediterranean arc from Valencia to Lyon is expected to be operational in 2020. By that time a journey time from Barcelona will be at only 4h30' from Paris (instead of 8h) and 2h40' from Lyon.
Ik ga donderdag Amsterdam - Rotterdam proberen met die kamikazekarperquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Ok
Dan ga ik maar naar Brussel-Zuid met die stofzuiger..
Als een (semi) staatsbedrijf zoals NS of RET maar wat aanrotzooit, dan hoor je die Maoisten van de SP niet. Maar wee je gebeente als een van de commerciele bedrijven wat overkomt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef jpbosk het volgende:
SP wil een onderzoek: http://www.blikopnieuws.n(...)ramp_bij_Zwolle.html
Lekker tunneltje ook gelijk ...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:37 schreef Bitlord het volgende:
En er is beeld van de nieuwe HSL:
Men start met 9 treinen per dag, die in 53 minuten het traject tussen Barcelona en Figueres afleggen samen met een stop in Girona. Dat is een gemiddelde van 148 km/h . Kaartje via internet kost 20 euro voor de goedkoopste klasse.
Vanaf april. Met overstap in Parijsquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:47 schreef Bitlord het volgende:
Madrid - Barcelona - Figueres vanaf morgen in 3u48, zowat 2x zo snel als met de auto. Het lijkt mij wel leuk om eens een keertje Amsterdam - Parijs - Madrid te doen als dat kan in de toekomst...
"We hebben geen werkquote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt van alles nog in aanbouw zelfs
Dat is de Séneca, ook wel bekend als S/330. Die trein is, als ik het goed begrijp, vergelijkbaar met de IRIS 320.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:49 schreef Bitlord het volgende:
Het filmpje heeft voor mij ook nog een voor mij onbekende test-HST opgeleverd, zie halverwege het volgende filmpje:
Ik weet niet waar die lijst vandaan komt, ik zie het niet gebeuren. De Thalys-treinstellen zijn niet toegelaten in Spanje (staat niet op de planning) en de treinstellen waarmee de dienst naar Spanje zal worden uitgevoerd (Euroduplex) zijn op dit moment nog niet voorzien om te worden toegelaten voor Nederland en België.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 21:59 schreef Bitlord het volgende:
Op wikipedia zie ik trouwens dat men dit jaar rechtstreeks van Amsterdam naar Barcelona wil rijden, ik neem aan met een zonthalys?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Ligne_Perpignan_-_Figui%C3%A8res
Als je vroeg boekt valt dat denk ik wel mee. Het duurste zal die AVE zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:09 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
in 1 dag van roodeschool naar madrid?
voor 1000 euro zeker?
geef ik toch maar de voorkeur aan vliegenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:08 schreef Bitlord het volgende:
Vanaf morgen mogelijk:
---- ARR 37662 ----
05:58 Roodeschool
06:42 Groningen
---- IC 722 ----
06:46 Groningen
08:55 Schiphol
---- THA 9328 ----
09:29 Schiphol
12:35 Paris Nord
---- TGV 9715 ----
14:07 Paris Austerlitz
19:40 Figueres
---- AVE 3212 ----
19:55 Figueres
00:02 Madrid Atocha
Is er al, Elipsos Trenhotelquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Dr_Flash het volgende:
We komen er wel. De volgende stap is een CityNightLine naar Madrid
Hoeveel kilometer is het?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:14 schreef Bitlord het volgende:
Vroegboekers zouden
Amsterdam - Madrid ¤35 + ¤49 + ¤153 = ¤237 kunnen betalen, nog wel minder als ze overstappen in Barca.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |