abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 15:39:05 #101
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121313505
quote:
tekst kan nog altijd weggehaald worden he ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 januari 2013 @ 15:42:06 #102
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_121313638
quote:
Tof.

quote:
Rood sein passage
Per miljoen treinkilometers passeert Arriva gemiddeld één keer een rood sein. Bij de Nederlandse Spoorwegen is dat net iets minder dan één keer (0,8 keer). Bij Veolia, Connexxion en DB Autozug ligt dat percentage veel hoger. Dat blijkt uit cijfers van de inspectie over de periode 2007 - 2011.
Arriva reed tot nu toe vooral veel op ATB-NG baanvakken, zou dat verschil maken?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_121314039
Denk het wel. Je hebt natuurlijk een bepaalde snelheid en bij NG krijg je de curve. Dan ben je al met een remopdracht bezig en ga je uit van je materieelbekendheid, beremming en baanvakkennis uit. Mocht je om welke reden dan ook minder snel de snelheid verlagen wordt je gewoon stilgezet. Kans op doorglijden ivm snelheid is dan stukken kleiner.
pi_121314124
Maar al met al, het is en blijft een hulpmiddel.
Als MCN wordt geacht dat je niet op ATB gaat rijden, maar dat je je vakkennis gebruikt om te rijden.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:14:42 #105
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_121314953
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef Bitlord het volgende:
Cnl biedt mij aan de helft van de reissom te retourneren, dwz 50 van de 98 euro. Akkoordgaan of toch nog proberen er meer uit te halen?
Ik zou je verhaal hier -> https://www.facebook.com/CityNightLine plaatsen, het liefst in correct Duits, op openbare sociale fora willen dergelijke bedrijven coulanter zijn i.v.m. imagobeschadiging.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_121316150
Nu al 2 dagen op rij meegemaakt dat treinen op Arnhem Velperpoort te ver doorglijden. Vanochtend alsmede gisterochtend reed de trein te ver waardoor deze een stukje in de achteruit moest. Die van gisterochtend maakte het trouwens wel heel bont door terug te rijden terwijl de deuren al open stonden :')
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 16:45:03 #107
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121316203
Hebben we het over NS, Arriva of Breng?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:45:07 #108
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_121316209
In de achteruit mag toch niet zonder dat er daar meegekeken wordt? Tenzij je ontkoppelt mag het binnen 2 meter toch?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:45:28 #109
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121316225
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:43 schreef GlenSpey het volgende:
Nu al 2 dagen op rij meegemaakt dat treinen op Arnhem Velperpoort te ver doorglijden. Vanochtend alsmede gisterochtend reed de trein te ver waardoor deze een stukje in de achteruit moest. Die van gisterochtend maakte het trouwens wel heel bont door terug te rijden terwijl de deuren al open stonden :')
Lekker dan. Best wel verboden, dat achteruit rijden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121316273
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef dennistd het volgende:
Hebben we het over NS, Arriva of Breng?
Vanochtend Arriva, gisteren Breng
pi_121316492
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Lekker dan. Best wel verboden, dat achteruit rijden.
Twee meter is toch toegestaan?
pi_121316595
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Twee meter is toch toegestaan?
Alleen bij splitsen toch?
pi_121316741
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:45 schreef greavy het volgende:
In de achteruit mag toch niet zonder dat er daar meegekeken wordt? Tenzij je ontkoppelt mag het binnen 2 meter toch?
Uit het handboek vervoersproces:

Het is verboden over een hoofdspoorweg gezien de rijrichting van de trein achteruit te rijden. Dit is niet van toepassing:
- Indien zich op of nabij de trein een rangeerder bevindt, die een onbelemmerd uitzicht heeft op de te berijden spoorweginfrastructuur en de daarbij behorende seinen en die bij voortduring in contact met u staat;
- Indien zich op of nabij aan de trein een installatie bevindt, die u tijdens het achteruitrijden bij voortduring een onbelemmerd inzicht op de veilige berijdbaarheid van de spoorweginfrastructuur biedt;
- Bij het achteruitrijden met een treinstel over korte afstand uitsluitend in verband met het koppelen of ontkoppelen daarvan;
- Als dit in lokale voorschriften staat voorgeschreven.

Trek uw conclusies :)
pi_121317001
Ik ga voor optie vier! ^O^
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 17:04:05 #115
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121317170
Als je een camera in de cabines hebt hangen waarvan je het beeld in de bediende cabine kunt zien dan mag het dus wel?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_121317236
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef dennistd het volgende:
Als je een camera in de cabines hebt hangen waarvan je het beeld in de bediende cabine kunt zien dan mag het dus wel?
Blijkbaar wel. Dan rest de vraag dus of die D-GTW's over camera's beschikken.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 17:08:32 #117
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_121317363
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:05 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Dan rest de vraag dus of die D-GTW's over camera's beschikken.
Ja, maar alleen voor het interieur. Je hebt geen veilig zicht naar achter de trein.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_121317389
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:04 schreef dennistd het volgende:
Als je naar buiten kan kijken wel denk ik..
Maar ik betwijfel of het nog mag, beter was die trein gewoon niet doorgegleden. Heb je het hele probleem ondervangen ;)
pi_121317542
Dennis, had jij nou laatst een 'rondjes-planner' in elkaar gedraaid?
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 17:15:16 #120
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121317693
http://www.spoornieuws.nl/test/reisjesplanner.php bedoel je denk ik
Vul hem wel goed in, en als je wat wijzigt, doe dat dan in een nieuw tabblad, want hij onthoudt niets.
Standaard wordt er tussen aankomsttijd en vertrektijd op een via-punt 2 minuten gerekend, maar dat is natuurlijk lang niet altijd haalbaar voor een overstap.
PM mij!
pi_121317722
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:15 schreef dennistd het volgende:
http://www.spoornieuws.nl/test/reisjesplanner.php bedoel je denk ik
Vul hem wel goed in, en als je wat wijzigt, doe dat dan in een nieuw tabblad, want hij onthoudt niets.
Standaard wordt er tussen aankomsttijd en vertrektijd op een via-punt 2 minuten gerekend, maar dat is natuurlijk lang niet altijd haalbaar voor een overstap.
Ja die zocht ik ja..
Die is niet van jou? :P
  Redactie Sport dinsdag 8 januari 2013 @ 17:19:55 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_121317912
Die is wel van mij, maar ik heb ook nog de paralleloplanner™: http://spoornieuws.nl/test/paralleloplanner.php
Die is vooral bedoelt om te kijken of een bepaalde trein op welke dagen van de week rijdt.
PM mij!
pi_121318216
Bloemetje voor ex-verdachten treinbrand

STICHTSE VECHT - De politie heeft een bloemetje gegeven aan de drie jongens die onterecht in de cel zijn gezet na de treinbrand vorige week woensdag bij Loenersloot. De vrienden gaan nu een schadevergoeding eisen.

De politie heeft maandag uitgebreid met de drie gesproken en gezegd dat alle regels zijn opgevolgd. Er worden dan ook geen excuses gemaakt. Wel geeft de politie toe dat de drie te lang hebben vastgezeten en geen goede uitleg hebben gekregen. Daarvoor kregen ze een bosje bloemen.

De mannen wilden ook dat de politie een limousine zouden regelen waarmee ze een vriend uit Engeland zouden kunnen ophalen op Schiphol, maar daar wil de politie niet aan meewerken.

Over de oorzaak van de treinbrand is nog niets bekend.

Bron
Die doen even een Bitlordje maar dan bij de Politie ipv de CNL ;)
pi_121318298
Straks wordt ze nog aangeboden om nog eens een nacht te mogen zitten, maar dan in een wat comfortabele cel, met een dekentje, kussentje en een crossaintje in de morgen.
pi_121318518
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 17:26 schreef b2py het volgende:
Bloemetje voor ex-verdachten treinbrand

STICHTSE VECHT - De politie heeft een bloemetje gegeven aan de drie jongens die onterecht in de cel zijn gezet na de treinbrand vorige week woensdag bij Loenersloot. De vrienden gaan nu een schadevergoeding eisen.

De politie heeft maandag uitgebreid met de drie gesproken en gezegd dat alle regels zijn opgevolgd. Er worden dan ook geen excuses gemaakt. Wel geeft de politie toe dat de drie te lang hebben vastgezeten en geen goede uitleg hebben gekregen. Daarvoor kregen ze een bosje bloemen.

De mannen wilden ook dat de politie een limousine zouden regelen waarmee ze een vriend uit Engeland zouden kunnen ophalen op Schiphol, maar daar wil de politie niet aan meewerken.

Over de oorzaak van de treinbrand is nog niets bekend.

Bron
Die doen even een Bitlordje maar dan bij de Politie ipv de CNL ;)
Limousine :') net alsof ze mishandeld zijn. Amerikaanse taferelen hier :r
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')