Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL
Dat is tamelijk onzinnig: Voor een goede voorbereiding van aanbesteding en implementatie van zo'n ingewikkelde concessie is meer dan twee jaar nodig. Nu nog gaan aanbesteden is met zekerheid gaan voor een waardeloze concessie met dito uitvoering.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
Daar geloof ik dus niets van. Alleen al vanwege het feit dat NS zichzelf naar binnen gepraat heeft met het bod het begrotingsgat te vullen dat ontstaat door het vervallen van de HSA-concessie na 2015. (Alles voor 2015 is al een begrotingsgat geworden.)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen?
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.
Jij kent mijn zolder niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.
Ik zie niet op korte termijn een alternatief komen wat beter is dan de huidige deal voor het ministerie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Ik ook niet, terwijl het voor de reiziger beter zou zijn als de treinen over de HSL zo toegankelijk mogelijk zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.
Mooie woordspeling.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij zo'n project als dit verwacht ik dat ook daar veel haken en ogen aan zitten
Ik kan me zo voorstellen dat de partijen die destijds de concessie niet hebben gewonnen, toch behoorlijk gaan steigeren als NS hiermee wegkomt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.
stel HSA gaat bankroet, dan zou je kunnen stellen dat dit door wanbeleid van grootaandeelhouder NS komt, dus dat kan in theorie een leuk juridisch staartje krijgen. Dit wil men ondervangen in de nieuwe HRN/HSL-concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou je in eerste instantie wel zeggen, maar het recht verandert op dit punt langzaam wat. als een BV doelbewust de nek omgedraaid wordt en een curator vermoedt dat er sprake is van wanbeleid en aanverwante zaken dan kan er een langdurig juridisch steekspel ontstaan.
een manier om dit te voorkomen is de verplichtingen af te kopen en de BV daarna leeg op te leveren.
Die is gevluchtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Viezze het volgende:
Gisteren zag ik op Utrecht CS richting het einde van het peron een felblauwe lamp. Laatst zag ik hier daar iets over langskomen, wat is de betekenis van zo'n lamp?
bij een faillissement van HSA is de overheid de enige schuldeiser die belang zou hebben bij een zaak, zeker om zo de NS bij de strot te kunnen grijpen. Ook NSFS zou een partij kunnen zijn, maar die zal dat niet doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
VLNR: Harry, Koos, Klaas, Bert, Henk en Wesley.
Misschien moet je toch je bril even opzettenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.
Ohjaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Misschien moet je toch je bril even opzetten
Eén post onder die foto staat wie wie is
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.
nu is het minder van belang, omdat er minder bijgeplaatst en afgekoppeld wordt, maar het heeft er mee te maken dat niet altijd meteen duidelijk is hoe lang het deel is dat aangekoppeld wordt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:49 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?
pics or it didn't happenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:54 schreef b2py het volgende:
Omgekeerde wereld dit, jullie tijgers gaan de trein uit en naast mij komen knappe vlaamse dames te zitten!
Ah zo. En NS personeel ter plaatste verzet die lamp of staat hij op meerdere plaatsen? (stond er te ver vanaf om hem goed te zien).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu is het minder van belang, omdat er minder bijgeplaatst en afgekoppeld wordt, maar het heeft er mee te maken dat niet altijd meteen duidelijk is hoe lang het deel is dat aangekoppeld wordt.
vroeger in de Noord-Oost werd in Utrecht het Haagse deel achter het Rotterdamse deel geplaatst. Stel het Rotterdamse deel rijdt me vier bakken het het Haagse deel is gepland met zes bakken maar rijdt nu met drie of negen bakken, dan is het toch wel handig om te weten, omdat zoiets heel veel uitmaakt waar de machinist van het Rotterdamse deel neerzet.
2 redenen waarom wel:quote:
vaak is ie wel mobiel, alleen erg veel wordt het concept niet meer gebruiktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ah zo. En NS personeel ter plaatste verzet die lamp of staat hij op meerdere plaatsen? (stond er te ver vanaf om hem goed te zien).
Oh, ik dacht dat het niet mochtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
2 redenen waarom wel:
1. het is onzin wat je zegt
2. het is FOK!
Edelachtbare! Ik verklaar plechtig dat dit ze zijn. Zelf gezien!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:08 schreef Bitlord het volgende:
Met van linker naar rechterhoofd DennisTD, James1988, Bitlord, Flash, B2PY en Greavy.
Bron: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908quote:Sleutel van het stationstoilet Dronten is zoek
inmiddels kan Nederland er ook wat van ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef Sandrvich het volgende:
[..]
Bron: http://dronten.flevopost.nl/?n_id=273908
...Horen dat soort dingen niet eerder in België te gebeuren?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:25 schreef James1988 het volgende:
Ik zit nu in een trein van Utrecht naar Breda zonder toilet. Geen zin om te wachten
Was een gezellig dagje
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Jaja... Van Roosendaal naar Maastricht via België. Heren dat riekt naar een vlucht voor goedkopere kaartjes en het niet steunen van onze (inmiddels bijna lege) clubkas.
De naheffing is onderweg om dit grove misverstand te corrigeren.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Jaja... Van Roosendaal naar Maastricht via België. Heren dat riekt naar een vlucht voor goedkopere kaartjes en het niet steunen van onze (inmiddels bijna lege) clubkas.
De naheffing is onderweg om dit grove misverstand te corrigeren.
hij rijdt wel voluit in elk geval: ik meet 132 op gpsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef Dr_Flash het volgende:
....en nog een +15 onbekende oorzaak in Amersfoort. Want nul omroep.
Ik heb zelf geschaatstquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ben weer thuisWas een leuke dag, een lange dag, ik denk 760 km
Nog even narekenen
Nu eerst schaatsen kijken en bierrr
quote:
Hee, is dat een NS shirt?quote:
dat is sloomquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
hij rijdt wel voluit in elk geval: ik meet 132 op gps
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Hee, is dat een NS shirt?
ik weet het, maar ik ben gewend aan snelheden van 140 km/hquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:46 schreef dennistd het volgende:
130 is de max op Amersfoort-Enschede hè.. Het heeft allemaal niet mogen baten trouwens: de stopper is er bij Wierden voor gegooid en daar hangen we nu lekker achter vanaf almelo.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Belastinginspecteur het volgende:
[..]
Hee, is dat een NS shirt?
Na Amsterdam-Roosendaal en Maastricht-Eindhoven ben ik snel een ICM ingedoken. Heb het nog net overleefd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
geen infuus bij de hand?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Na Amsterdam-Roosendaal en Maastricht-Eindhoven ben ik snel een ICM ingedoken. Heb het nog net overleefd.
Ik heb één goede foto. En dat is van de Desiro in Noorderkempen op het andere perron.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:08 schreef b2py het volgende:
Ik nu ook al bijna een half uur, even de foto's op Flickr zetten.
Had ik bijna nodig. Gelukkig konden we gewoon verder dan Weert, maar anders had ik Venlo-Dordrecht met boot moeten doen of anderhalf uur wachten :-(quote:
Het scheelt wel 2 seconden per kilometer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik weet het, maar ik ben gewend aan snelheden van 140 km/h
Haha,quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:13 schreef James1988 het volgende:
Of doorkachelen naar Nijmegen en vanaf daar IC Roosendaal en overstappen in Tilburg of Breda
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |