Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij zo'n project als dit verwacht ik dat ook daar veel haken en ogen aan zitten
Ik kan me zo voorstellen dat de partijen die destijds de concessie niet hebben gewonnen, toch behoorlijk gaan steigeren als NS hiermee wegkomt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.
stel HSA gaat bankroet, dan zou je kunnen stellen dat dit door wanbeleid van grootaandeelhouder NS komt, dus dat kan in theorie een leuk juridisch staartje krijgen. Dit wil men ondervangen in de nieuwe HRN/HSL-concessie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou je in eerste instantie wel zeggen, maar het recht verandert op dit punt langzaam wat. als een BV doelbewust de nek omgedraaid wordt en een curator vermoedt dat er sprake is van wanbeleid en aanverwante zaken dan kan er een langdurig juridisch steekspel ontstaan.
een manier om dit te voorkomen is de verplichtingen af te kopen en de BV daarna leeg op te leveren.
Die is gevluchtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot?
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Viezze het volgende:
Gisteren zag ik op Utrecht CS richting het einde van het peron een felblauwe lamp. Laatst zag ik hier daar iets over langskomen, wat is de betekenis van zo'n lamp?
bij een faillissement van HSA is de overheid de enige schuldeiser die belang zou hebben bij een zaak, zeker om zo de NS bij de strot te kunnen grijpen. Ook NSFS zou een partij kunnen zijn, maar die zal dat niet doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
VLNR: Harry, Koos, Klaas, Bert, Henk en Wesley.
Misschien moet je toch je bril even opzettenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.
Ohjaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Misschien moet je toch je bril even opzetten
Eén post onder die foto staat wie wie is
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |