abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:38:11 #1
270524 Flodder450
99% slechtheid, 1% plankton
pi_122074818

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
acc_logo2_opt.gif Darkwing_Duck, Vraagt zich af hoe lang er nog dieseltractie bij ACTS is.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist met een spoorhobby.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is omreizen via Roosendaal en daar overstappen op de stoptrein naar België. De politiek overlegt momenteel over een iets acceptabeler alternatief.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De komende feestdagen in 2012 zijn als volgt: dinsdag 25 december (eerste kerstdag) en woensdag 26 december (tweede kerstdag).
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 GlenSpey
Fotoverslag over VIRM GlenSpey
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy

[ Bericht 0% gewijzigd door Flodder450 op 27-01-2013 14:13:11 ]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 16:38:53 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122074840
topickaper :(
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:39:22 #3
373371 Stratzer
Senior Krukkenrukker
pi_122074853
Godver, ik had de lapo kunnen hebben. Leek me wel cool om als newbie in dit topic een deel te kunnen openen...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 16:42:45 #4
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122074978
De Volkskrant heeft vandaag een analyse over hoe het zo mis heeft kunnen gaan met de HSL-Zuid. De kiem voor de problemen wordt gelegd in 1999 toen wat ambtenaren de verhoudingen tussen NS en SNCF/NMBS op scherp zetten door voor te stellen dat de Fransen en Belgen zelf wel in konden schrijven op de HSL-concessie.

De NS was niet echt blij, omdat het juist samen wilde werken met andere partijen. Voor het binnenlandse net was het concept Intercity Max bedacht met IC's die max 220 km/h zouden kunnen. Dat plan ging door die ambtenaren van tafel

http://www.volkskrant.nl/(...)-kunnen-worden.dhtml
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 16:43:49 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122075015
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_122075089
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL :')
Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2013 @ 16:47:06 #7
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122075126
Goed topic.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:48:40 #8
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075175
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
Dat is tamelijk onzinnig: Voor een goede voorbereiding van aanbesteding en implementatie van zo'n ingewikkelde concessie is meer dan twee jaar nodig. Nu nog gaan aanbesteden is met zekerheid gaan voor een waardeloze concessie met dito uitvoering.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 16:49:08 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122075194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:46 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Da's gezien de laatste ontwikkelingen natuurlijk zeer onzeker geworden...
of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen? :o
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:50:41 #10
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075235
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

of dreigt de NS de nieuwe concessie plots mis te lopen? :o
Daar geloof ik dus niets van. Alleen al vanwege het feit dat NS zichzelf naar binnen gepraat heeft met het bod het begrotingsgat te vullen dat ontstaat door het vervallen van de HSA-concessie na 2015. (Alles voor 2015 is al een begrotingsgat geworden.)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:51:55 #11
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122075278
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
Straks krijgen we in de nieuwe concessie voor de NS een lite-versie van dat IC Max-plan met IC's die max 160 km/h kunnen rijden over de HSL :')
Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:52:24 #12
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075295
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik heb een folder met dat IC-Maxplan, ergens op zolder.
Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.
pi_122075303
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:53:49 #14
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122075349
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik zou een PDF-je heel erg waarderen.
Jij kent mijn zolder niet. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:54:21 #15
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075368
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Ik zie niet op korte termijn een alternatief komen wat beter is dan de huidige deal voor het ministerie.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:54:33 #16
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122075376
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Ik ook niet, terwijl het voor de reiziger beter zou zijn als de treinen over de HSL zo toegankelijk mogelijk zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:54:41 #17
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075383
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Jij kent mijn zolder niet. :')
:P
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2013 @ 16:55:32 #18
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122075421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Fyasco.
:D!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 16:59:30 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122075568
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:05:09 #20
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075724
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

misschien niet, maar wat is een goed alternatief dat écht in het belang van de reiziger is?
Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 17:09:27 #21
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122075842
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Een goed alternatief is er denk ik pas wanneer ze niet persé 150 miljoen per jaar willen ophalen uit opgeteld de HSL+HRN. Dat staat los van wel of geen NS-discussies. Want dan zijn hoge eisen voor vervoerders ook betaalbaar en kan er veel geeist worden.
van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:12:08 #22
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122075927
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

van die 150 miljoen per jaar kom je pas af wanneer het huidige contract met HSA afgelopen is, dus ruwweg eind 2024. Tot die tijd hebben de andere inschrijvers op de HSL-concessie min of meer het recht om de overheid aan het met HSA gesloten contract te houden, ook al is het tussentijds opengebroken.
Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:13:37 #23
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_122075990
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:52 schreef DriekOplopers het volgende:
Nee, ik zie de integratie tussen HSL en HRN nog niet zonder slag of stoot gebeuren na dit Fyasco.
Mooie woordspeling.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 17:18:25 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122076166
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het juridisch in elkaar steekt maar het idee was geloof ik om de HSA en de huidige HSL-concessie op te blazen bij het ingaan van de nieuwe concessie.
dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:19:55 #25
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122076218
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat is het idee ook, maar ik denk niet dat ze onder een hoge vergoeding uit kunnen komen.
In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 17:22:03 #26
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122076295
mja, bij zo'n project als dit verwacht ik dat ook daar veel haken en ogen aan zitten :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:24:34 #27
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122076394
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef Peterselieman het volgende:
mja, bij zo'n project als dit verwacht ik dat ook daar veel haken en ogen aan zitten :P
Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:32:14 #28
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_122076653
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

In de meeste concessies zit een beëindigingsconstructie opgenomen. Als die netjes wordt uitgevoerd (en er aan de gestelde voorwaarden wordt voldaan) dan is er niets aan de hand.
Ik kan me zo voorstellen dat de partijen die destijds de concessie niet hebben gewonnen, toch behoorlijk gaan steigeren als NS hiermee wegkomt.

Overigens ben ik van mening dat "de polletiek" ook wel een keer met de billen bloot mag, publiekelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 17:33:08 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122076688
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Zeer waarschijnlijk moet een vervoerder langdurig wanbeleid tonen of failliet gaan. Als NS de stekker uit de HSA trekt is het morgen over want ze zijn gewoon bankroet.
stel HSA gaat bankroet, dan zou je kunnen stellen dat dit door wanbeleid van grootaandeelhouder NS komt, dus dat kan in theorie een leuk juridisch staartje krijgen. Dit wil men ondervangen in de nieuwe HRN/HSL-concessie.

Dit zal juridisch gezien wel zo opgesteld zijn dat er na gunning weinig problemen te verwachten zijn, maar ik kan me ook indenken dat concurrenten van de NS dit proces nauwgezet volgen en misschien gebruik gaan maken van hun recht om bezwaar in te dienen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:35:28 #30
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122076790
Nee hoor. De HSA is een aparte B.V. Weg is weg inclusief wat daar aan vast zit. Op basis van dit soort constructies is het ooit mogelijk geweest om naar West en Oost Indië te varen en spoorlijnen aan te leggen. Anders waren die er nooit gekomen en reisden we nog steeds per postkoets.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 17:46:15 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122077229
dat zou je in eerste instantie wel zeggen, maar het recht verandert op dit punt langzaam wat. als een BV doelbewust de nek omgedraaid wordt en een curator vermoedt dat er sprake is van wanbeleid en aanverwante zaken dan kan er een langdurig juridisch steekspel ontstaan.

een manier om dit te voorkomen is de verplichtingen af te kopen en de BV daarna leeg op te leveren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:01:20 #32
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_122077890
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:46 schreef Peterselieman het volgende:
dat zou je in eerste instantie wel zeggen, maar het recht verandert op dit punt langzaam wat. als een BV doelbewust de nek omgedraaid wordt en een curator vermoedt dat er sprake is van wanbeleid en aanverwante zaken dan kan er een langdurig juridisch steekspel ontstaan.

een manier om dit te voorkomen is de verplichtingen af te kopen en de BV daarna leeg op te leveren.
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.
pi_122078643
We vertrekken net uit Sittard...



Ondertussen even de telefoon opladen.
pi_122078924
Dat gezeik over dat topic kapen is nu afgelopen he :Y

Dat het hier geen anarchie wordt als de harde kern even niet kijkt.

Boefjes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2013 @ 18:37:25 #35
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122079444
Is het een beetje gezellig daar in de trein?
Waar zijn die handjes!????? *O* *O*
pi_122080733
pi_122080822
Met van linker naar rechterhoofd DennisTD, James1988, Bitlord, Flash, B2PY en Greavy.
pi_122080829
quote:
:D _O_
pi_122080880
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot? :o
pi_122081157
quote:
12s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:10 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Arme greavy! Overleeft die jongen het wel in zo'n schommelboot? :o
Die is gevlucht :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_122081738
Gisteren zag ik op Utrecht CS richting het einde van het peron een felblauwe lamp. Laatst zag ik hier daar iets over langskomen, wat is de betekenis van zo'n lamp?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 19:32:17 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122081905
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:28 schreef Viezze het volgende:
Gisteren zag ik op Utrecht CS richting het einde van het peron een felblauwe lamp. Laatst zag ik hier daar iets over langskomen, wat is de betekenis van zo'n lamp?
is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 26 januari 2013 @ 19:36:23 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_122082091
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:01 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Maar je kan alleen succesvol een rechtzaak aanspannen als je in een direct belang getroffen wordt onder dat soort veranderde regelgeving. Een Arriva maakt nog steeds niet veel kans daar iets uit te slepen bijvoorbeeld. Hooguit een partij die met minder inkomen door contractbreuk moet doen of het niet leveren van de afgesproken dienst getroffen wordt maakt dan een kans.
bij een faillissement van HSA is de overheid de enige schuldeiser die belang zou hebben bij een zaak, zeker om zo de NS bij de strot te kunnen grijpen. Ook NSFS zou een partij kunnen zijn, maar die zal dat niet doen.

bij een onderhandse gunning kan een DB/Arriva juist wel weer iets doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2013 @ 19:41:09 #44
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122082288
quote:
:D!! _O- _O_

Wie is wie? :D
pi_122082381
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:41 schreef Pino112 het volgende:

[..]

:D!! _O- _O_

Wie is wie? :D
VLNR: Harry, Koos, Klaas, Bert, Henk en Wesley.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2013 @ 19:43:54 #46
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122082421
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

VLNR: Harry, Koos, Klaas, Bert, Henk en Wesley.
Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.
pi_122082520
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:43 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Ja daar heb ik niks aan. Usernames pl0x.
Misschien moet je toch je bril even opzetten ;)
Eén post onder die foto staat wie wie is :s)
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 26 januari 2013 @ 19:48:15 #48
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122082630
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:46 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Misschien moet je toch je bril even opzetten ;)
Eén post onder die foto staat wie wie is :s)
Ohja :').
Was zo onder de indruk van alle handjes dat ik die niet eens gezien heb.
Sorryn :*
pi_122082691
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 19:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

is een hulpmiddeltje voor de machinist bij het neerzetten van zijn trein. Zeker als er gecombineerd moet worden kan het handig zijn.
Wat is dan de toegevoegde waarde t.o.v. de borden met cijfers die al naast het perron staan?
pi_122082937
Omgekeerde wereld dit, jullie tijgers gaan de trein uit en naast mij komen knappe vlaamse dames te zitten! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')