Als je voldoende perron hebt:quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Leuk verslag!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:20 schreef GlenSpey het volgende:
GSM-R = Dit is eigenlijk een grote, lompe versie van een mobiele telefoon. Je gebruikt het om de treindienstleider te bereiken of om een alarmoproep te plaatsen tijdens calamiteiten. Ook voer je op dit apparaat je personeelsnummer in voor aanvang van de rit alsmede het treinnummer. Het treinnummer staat in relatie met de informatieschermen voor reizigers in de trein, waardoor zij kunnen zien waar de trein heen gaat en hoe laat deze daar zal arriveren.
Tofquote:Op zondag 27 januari 2013 14:06 schreef Flodder450 het volgende:
Ik zal het stukje over de 1700 en de VIRM in de OP gooien!
Het treinnummer wat je invoert staat alleen in verbinding met de OBIS-schermen. De koersrollen aan de buitenkant van de trein kunnen via het computerschermpje in de HC-modus worden bediend. Hoe het met de lichtkranten in de oude VIRM's zit weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Leuk verslag!
Even een vraagje over het geciteerde stuk: wordt dat treinnummer dan ook automatisch doorgegeven aan de OBIS-schermen of gaat het alleen over de informatieschermen aan de buitenkant (en evt. aan de binnenkant bij de vorige generatie VIRM's die nog niet zijn uitgerust met OBIS)?
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tof
[..]
Het treinnummer wat je invoert staat alleen in verbinding met de OBIS-schermen. De koersrollen aan de buitenkant van de trein kunnen via het computerschermpje in de HC-stand worden bediend. Hoe het met de lichtkranten in de oude VIRM's zit weet ik eigenlijk niet.
Ow, das niet hoe ik het heb gehoord en het klinkt ook best omslachtig, maar als jij het zegt dan geloof ik jequote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Dat is wat de projectleider van OBIS-inbouw bij NedTrain Haarlem mij heeft verteld.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ow, das niet hoe ik het heb gehoord en het klinkt ook best omslachtig, maar als jij het zegt dan geloof ik je
Waardeloos. Op z'n minst een fatsoenlijke cross-platform overstap voor Fyra uit A'dam in R'dam mag ik hopen? Of mag iedereen eerst met de veredelde stoptrein van A'dam naar HS baggeren?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef greavy het volgende:
IC Den Haag-Brussel:
Zoals gister ook al door laten schemeren de concrete plannen voor de vervangende trein Den Haag HS-Brussel Zuid vv:
Er zijn in de nacht van vrijdag- op zaterdag 2 Benelux ICRm-Prio stammen naar de Binckhorst overgebracht voor de wettelijke Herinstructie Personeel voor Treinmanagers. Deze start maandag 28 januari. Volgens de huidige plannen betreft het een trek-trek samenstelling, maar met aan elke kant van de stam een lok(achterste in opzending). Keren gebeurt in Den Haag HS op spoor 1. Vanwege 2 loks is omlopen niet nodig. In Brussel kan er ook snel gekeerd worden.
Daarbij komt er nog wegleren voor de machinisten op Den Haag HS-Binckhorst, Binckhorst-Den Haag CS, Den Haag HS-Den Haag CS.
De trein gaat in een twee-uursdienst rijden.
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)quote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef James1988 het volgende:
Leuk informatief stuk over de VIRM![]()
Ik vind de Desiro ML een prima moderne stoptrein. Licht, stil, comfortabel genoeg voor de trajecten waarvoor ze besteld zijn.
Werkzaamheden op Schiphol-Duivendrecht, waardoor de IC's Vlissingen-Lelystad en Den Haag-Groningen/Leeuwarden aan elkaar gekoppeld zijn in Lelystad.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef zoem het volgende:
Hmm, heel apart dat er een koploper rijdt vanuit vlissingen naar leeuwarden ipv een virm naar lelystad zoals gebruikelijk. Ze worden aangegeven als extra treinen. Wellicht iets te maken met werkzaamheden of materieellogistiek nav de sneeuwperikelen?
wat is je vertrekpunt?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:03 schreef lezut het volgende:
Vraagje, ik wil met een kameraad over 2 weken een weekendje naar een maat die een tijdje in Heilbronn (DE) woont, nou wilden we in eerste instantie met de auto, maar winterbanden, gedoe etc etc. Toen het plan opgevat om met de trein te gaan, dus ik ben me nou aan het orriënteren wat het voordeligst en het snelst is.
Ik lurk hier vrij regelmatig mee en ik meen vrij regelmatig te lezen dat NS Hispeed eigenlijk het best gemeden kan worden en dat bahn.de vaak een stuk voordelig is... Ik krijg op de site van de DB echter prijzen die minimaal 2x zo hoog zijn als bij NS Hispeed?Wat doe ik verkeerd?
Als iemand verder nog tips of aanbevelingen heeft hoor ik het graag, liefst met de ICE want ik heb eigenlijk nog nooit in een hogesnelheidstrein gezeten
ze rijden onder andere materieelnummers dan gebruikelijk. Dit in verband met werkzaamheden tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI. Omdat de treinen uit het noorden niet via de Zuidtak naar Schiphol kunnen is besloten om de dienst aan de IC Vlissingen - Lelydorp te knopenquote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef zoem het volgende:
Hmm, heel apart dat er een koploper rijdt vanuit vlissingen naar leeuwarden ipv een virm naar lelystad zoals gebruikelijk. Ze worden aangegeven als extra treinen. Wellicht iets te maken met werkzaamheden of materieellogistiek nav de sneeuwperikelen?
Ik vind van welquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)
Vele malen beterquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)
"Tsjaquote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
zo te zien gaat het om cargo's. Welke het zijn zal mij een reet roestenquote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
Ik ben niet zo thuis in al die nummertjes, maar ga je het ganse land door om zes vier keer de zelfde trein te platen?
Euh, ja. Zoiets.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
Ik ben niet zo thuis in al die nummertjes, maar ga je het ganse land door om zes vier keer de zelfde trein te platen?
Geen enkele trein die wij gaan platen rijdt door en heeft dus een stop. Zijn alleen nog ff "bang" voor Lochem, want de perronverlichting zal wel uit zijn...quote:Op zondag 27 januari 2013 17:23 schreef Peter het volgende:
In het donker een rijdende trein platen. Ik voorspel mislukte foto's
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
hoe bedenken ze het. Een DD-AR laten rijden van Vlissingen naar Leeuwarden
arme reizigers ...
Dus je kunt ze ook overdag op een rangeerterrein platen?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Geen enkele trein die wij gaan platen rijdt door.
Nou, nee. De plaatsen waar wij ze gaan platen staan ze stilquote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus je kunt ze ook overdag op een rangeerterrein platen?
dan moet je de baan maar beter in de gaten houden.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je de baan maar beter in de gaten houden.
Afsteken via Rotterdam was ook al geen optie, want ook daar reed een DD-AR in de dienst naar Leeuwarden
Daar rijdt ook ICM gelukkig. Vlissingen is al bijna niet meer bereikbaar, enkel met vervangende inzet.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:31 schreef dennistd het volgende:
Dan maar gewoon uitstappen op Roosendaal en daar de IC naar Zwolle nemen om daar weer over te stappen
Als daar geen werkzaamheden waren, nu is het +60 tov Utrecht en +30 tov Amsterdam
mja, je kunt tot Heerhugowaard komen met mat dat je aan kan staan. Dat laatste stukje moet je dan wel uit kunnen houden toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
Den Helder ben ik al een tijdje niet meer geweest. Totaal onbereikbaar op een verdwaald Sprintertje na op onmogelijke tijden.
Laat gaan, die gast is geschiftquote:Op zondag 27 januari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je kunt tot Heerhugowaard komen met mat dat je aan kan staan. Dat laatste stukje moet je dan wel uit kunnen houden toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |