Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer langquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:40 schreef greavy het volgende:
Mijn foto van vandaag. Meer foto's niet gemaakt want die waren (voor mij) de moeite niet.
[ link | afbeelding ]
NMBS 08506
Wel opvallend is het erg lange perron van Noorderkempen. Zonder enige moeite kan je hier een bak of 20 kwijt. En hier zit zelfs een NMBS-loket! En dat met voorlopig 1x/u een trein...
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdfquote:Op zondag 27 januari 2013 09:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Als je in Nederland een extreem lang perron wilt zien moet je eens naar Sittard gaan, de lengte daarvan is echt absurd. Volgens mij is het een kleine kilometer lang
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meterquote:Op zondag 27 januari 2013 09:16 schreef Viezze het volgende:
[..]
700 meter volgens http://www.prorail.nl/Ver(...)onlengte%20lijst.pdf
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef greavy het volgende:
Fyra is omgeleid en toeslagvrij door de uitgelopen werkzaamheden toch?
Dat zou je denken jatwitter:NSHispeed twitterde op zondag 27-01-2013 om 09:47:40Vanwege werkzaamheden bij Utrecht is Fyra vandaag toeslagvrij. #fyra reageer retweet
Madrid <-> Eindhoven is tegenwoordig een route van Transavia.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:33 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Ik blijf liever what longer in Madrid dan 10 uur. Ow, en ik vlieg niet met Ryanair.
Als je dat nou gaat doen, laat t ff weten, dan kan een stempelpost opzetten, en kan ik fotografisch vastleggen hoe je de Hindernis RER D overleefdquote:Op zondag 27 januari 2013 03:57 schreef Bitlord het volgende:
Een gek nachtelijk idee voor een volgende meet (gebaseerd op de prijzen vn 13/14 maart 2013)
13 maart 2013
09:19 Amsterdam Centraal THA 9328 ¤35
12:35 Paris Nord
-
14:07 Paris Lyon TGV 9715 ¤49
19:40 Figueres-Villafant
-
19:55 Figueres-Villafant AVE ¤38,45
00:04 Madrid-Atocha
14 maart 2013
10:40 Madrid HV 5228 ¤45
12:40 Eindhoven
Ik ga hem alleen doen als ik weet ik dat er dan de tijd voor heb en ik zou ook graag wat langer in Madrid willen blijven. We hadden het in begin januari al uitgezocht, maar nu kon ik goedkope kaartjes voor de AVE vinden.
De 2261 km kan dus voor ¤122,45, slechts ¤0,054 per kilometer(We kunnen er ook nog 574 kilometer aan vastplakken de ochtend erna naar Sevilla voor hetzelfde kilometertarief
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...quote:Op zondag 27 januari 2013 10:13 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Wierden is ook wel bizar lang. 430 meter
Oowja het is zondag morgenquote:Op zondag 27 januari 2013 10:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jij kijkt, maar Wierden is toch echt maar 171-172 meter...
edit: ik denk dat je 4ab in Almelo richting Wierden hebt gezien
Er staat ook bij "Top helling is einde perron", dus waar hij af gaat lopen tellen ze niet meer mee. Daarnaast tellen ze in bepaalde richtingen tot een sein, terwijl achter dat sein misschien nog wel een stuk perron zit.quote:Op zondag 27 januari 2013 09:26 schreef J.B. het volgende:
[..]
Nuttige perronlengte? Dan zal de laatste dik 100 meter niet meegeteld worden vermoed ik, daar zit aan 1 kant (spoor 2) nog een verdieping en een spoorovergang in. Op spoor 3 kan je op dat stuk wel afstappen terwijl de perrons even lang zijn volgens dat document.
Waarschijnlijk historisch zo gegroeid, dus van voor de tijd van ATBquote:Op zondag 27 januari 2013 11:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom besluiten ze dan toch zo een perron een stukje door te bouwen?
Ik heb geen idee hoe nuttige lengte berekend wordt. Ik weet wel dat je er altijd vijf meter extra moet toevoegen als doorschietzone.quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Zes miljoen voor onderhoud? Wat ligt daar man, Gouden wissels ofzo?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:16 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Foto: Stephan van Rail-Server.de
De allerlaatste trein die op 31 december 2012 heeft gereden op de Eifelquerbahn.
Regio Rheinland-Pfalz wil niet 2 miljoen investeren om deze toeristische lijn te behouden. Deelraad Vulkaneifel en Unie Vulkaneifel hebben ook tegen de VEB(VulkanEifelBahn, goederentak) en de EifelQuerBahn gestemd waardoor de lijn in 2013 gesloten wordt voor onbepaalde tijd.
Ondertussen loopt er een studie naar reactivering van de spoorlijn voor Personennahverkehr (regionaal verkeer), wat alleen al qua infrastructuur aanpassingen zo'n 40 miljoen kost. Daarbij komt 6 miljoen per jaar voor onderhoud enz volgens voorlopige resultaten van de regionale overheden.
Maar blijkbaar niet de Economisch Meest Voordelige Aanbieding?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arcadis heeft een lagere prijs
Mono nog gesproken, tof!quote:Op zondag 27 januari 2013 04:05 schreef Monopoly het volgende:
Net thuis en topic niet door gelezen omdat bier
Mooie nieuwjaarsronde gehad vrienden?
Duvel nog gesproken gisteravond! Tof.
Hierbij dan een openbaring:quote:Op zondag 27 januari 2013 11:26 schreef greavy het volgende:
6 miljoen voor onderhoud en exploitatie, want de lijn zal nooit rendabel kunnen worden.
Interessant! Vooral het gedeelte dat er in eerste instantie is gevraagd om een trein die 220 km/h kan. Bizar dat de regering toen 250 km/h heeft geëist, zo veel scheelt dat nou ook weer niet. Daarnaast blijft het mooi weer spelen van de Italianen ongelofelijk.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
twitter:sam_be0702 twitterde op zondag 27-01-2013 om 10:28:08In het Griekse alfabet wordt #fyra als φύρα geschreven, wat verspilling betekent... (cc @StationschefBMO) reageer retweet
Foutje gemaakt, tripje Parijs helemaal niet ingevoegd..quote:Op zondag 27 januari 2013 11:45 schreef b2py het volgende:
Nabrandertje.
In 2012 18445 kilometer gemaakt, waarvan 11232.3 in de tweede helft van het jaar vanaf Juli.
Daarover zijn de meningen verdeeld. Is hier ook wel eens besproken.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:17 schreef Belastinginspecteur het volgende:
Er is geen enkele winstgevende reizigerstrein. Al zit ie tot de nok toe vol, dan nog moet er geld bij. Denk hierbij aan onderhoud aan de infra als zijnde de grootste kostenpost. Als tweede kostenpost mag u de subsidie rekenen die noodzakelijk is om de prijs van een kaartje op een sociaal aanvaardbaar niveau te houden.
quote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
Zelfde reden als bij auto's. Massaproductie van meters tot 200 is goedkoper dan voor ieder model aparte meters moeten makenquote:Op zondag 27 januari 2013 13:36 schreef J.B. het volgende:
Waarom loopt de snelheidsmeter tot 200 km/u als die trein 140/160 km/u als maximumsnelheid heeft?
Dank u, weer wat geleerd!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Zelfde reden als bij auto's. Massaproductie van meters tot 200 is goedkoper dan voor ieder model aparte meters moeten maken
NSH heeft precies gekregen waar ze om vroegen: goedkope troepquote:Op zondag 27 januari 2013 13:49 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Doet me denken aan het Fyra debacle.
Als je voldoende perron hebt:quote:Op zondag 27 januari 2013 11:14 schreef dennistd het volgende:
Is het ook niet dat de nuttige lengte maar tot vijf meter voor het sein berekend wordt? Dan maakt het ook wel uit of je een dwergseintje op het eind van het perron hebt staan of een paar meter erachter.
Leuk verslag!quote:Op zondag 27 januari 2013 13:20 schreef GlenSpey het volgende:
GSM-R = Dit is eigenlijk een grote, lompe versie van een mobiele telefoon. Je gebruikt het om de treindienstleider te bereiken of om een alarmoproep te plaatsen tijdens calamiteiten. Ook voer je op dit apparaat je personeelsnummer in voor aanvang van de rit alsmede het treinnummer. Het treinnummer staat in relatie met de informatieschermen voor reizigers in de trein, waardoor zij kunnen zien waar de trein heen gaat en hoe laat deze daar zal arriveren.
Tofquote:Op zondag 27 januari 2013 14:06 schreef Flodder450 het volgende:
Ik zal het stukje over de 1700 en de VIRM in de OP gooien!
Het treinnummer wat je invoert staat alleen in verbinding met de OBIS-schermen. De koersrollen aan de buitenkant van de trein kunnen via het computerschermpje in de HC-modus worden bediend. Hoe het met de lichtkranten in de oude VIRM's zit weet ik eigenlijk niet.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:09 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Leuk verslag!
Even een vraagje over het geciteerde stuk: wordt dat treinnummer dan ook automatisch doorgegeven aan de OBIS-schermen of gaat het alleen over de informatieschermen aan de buitenkant (en evt. aan de binnenkant bij de vorige generatie VIRM's die nog niet zijn uitgerust met OBIS)?
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tof
[..]
Het treinnummer wat je invoert staat alleen in verbinding met de OBIS-schermen. De koersrollen aan de buitenkant van de trein kunnen via het computerschermpje in de HC-stand worden bediend. Hoe het met de lichtkranten in de oude VIRM's zit weet ik eigenlijk niet.
Ow, das niet hoe ik het heb gehoord en het klinkt ook best omslachtig, maar als jij het zegt dan geloof ik jequote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Dat is wat de projectleider van OBIS-inbouw bij NedTrain Haarlem mij heeft verteld.quote:Op zondag 27 januari 2013 14:17 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ow, das niet hoe ik het heb gehoord en het klinkt ook best omslachtig, maar als jij het zegt dan geloof ik je
Waardeloos. Op z'n minst een fatsoenlijke cross-platform overstap voor Fyra uit A'dam in R'dam mag ik hopen? Of mag iedereen eerst met de veredelde stoptrein van A'dam naar HS baggeren?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:12 schreef greavy het volgende:
IC Den Haag-Brussel:
Zoals gister ook al door laten schemeren de concrete plannen voor de vervangende trein Den Haag HS-Brussel Zuid vv:
Er zijn in de nacht van vrijdag- op zaterdag 2 Benelux ICRm-Prio stammen naar de Binckhorst overgebracht voor de wettelijke Herinstructie Personeel voor Treinmanagers. Deze start maandag 28 januari. Volgens de huidige plannen betreft het een trek-trek samenstelling, maar met aan elke kant van de stam een lok(achterste in opzending). Keren gebeurt in Den Haag HS op spoor 1. Vanwege 2 loks is omlopen niet nodig. In Brussel kan er ook snel gekeerd worden.
Daarbij komt er nog wegleren voor de machinisten op Den Haag HS-Binckhorst, Binckhorst-Den Haag CS, Den Haag HS-Den Haag CS.
De trein gaat in een twee-uursdienst rijden.
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)quote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef James1988 het volgende:
Leuk informatief stuk over de VIRM![]()
Ik vind de Desiro ML een prima moderne stoptrein. Licht, stil, comfortabel genoeg voor de trajecten waarvoor ze besteld zijn.
Werkzaamheden op Schiphol-Duivendrecht, waardoor de IC's Vlissingen-Lelystad en Den Haag-Groningen/Leeuwarden aan elkaar gekoppeld zijn in Lelystad.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef zoem het volgende:
Hmm, heel apart dat er een koploper rijdt vanuit vlissingen naar leeuwarden ipv een virm naar lelystad zoals gebruikelijk. Ze worden aangegeven als extra treinen. Wellicht iets te maken met werkzaamheden of materieellogistiek nav de sneeuwperikelen?
wat is je vertrekpunt?quote:Op zondag 27 januari 2013 15:03 schreef lezut het volgende:
Vraagje, ik wil met een kameraad over 2 weken een weekendje naar een maat die een tijdje in Heilbronn (DE) woont, nou wilden we in eerste instantie met de auto, maar winterbanden, gedoe etc etc. Toen het plan opgevat om met de trein te gaan, dus ik ben me nou aan het orriënteren wat het voordeligst en het snelst is.
Ik lurk hier vrij regelmatig mee en ik meen vrij regelmatig te lezen dat NS Hispeed eigenlijk het best gemeden kan worden en dat bahn.de vaak een stuk voordelig is... Ik krijg op de site van de DB echter prijzen die minimaal 2x zo hoog zijn als bij NS Hispeed?Wat doe ik verkeerd?
Als iemand verder nog tips of aanbevelingen heeft hoor ik het graag, liefst met de ICE want ik heb eigenlijk nog nooit in een hogesnelheidstrein gezeten
ze rijden onder andere materieelnummers dan gebruikelijk. Dit in verband met werkzaamheden tussen Amsterdam Zuid en Amsterdam RAI. Omdat de treinen uit het noorden niet via de Zuidtak naar Schiphol kunnen is besloten om de dienst aan de IC Vlissingen - Lelydorp te knopenquote:Op zondag 27 januari 2013 15:07 schreef zoem het volgende:
Hmm, heel apart dat er een koploper rijdt vanuit vlissingen naar leeuwarden ipv een virm naar lelystad zoals gebruikelijk. Ze worden aangegeven als extra treinen. Wellicht iets te maken met werkzaamheden of materieellogistiek nav de sneeuwperikelen?
Ik vind van welquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)
Vele malen beterquote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef J.B. het volgende:
[..]
Beter dan SLT? (even afgezien van de toiletten)
"Tsjaquote:Op zondag 27 januari 2013 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
iemand die op Somda zit heeft het NRC-artikel over de FYRA ingescand:
http://foto-uploaden.nl/i(...)c_handelsblad_00.jpg
leesvoer
zo te zien gaat het om cargo's. Welke het zijn zal mij een reet roestenquote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
Ik ben niet zo thuis in al die nummertjes, maar ga je het ganse land door om zes vier keer de zelfde trein te platen?
Euh, ja. Zoiets.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef Viezze het volgende:
Ik ben niet zo thuis in al die nummertjes, maar ga je het ganse land door om zes vier keer de zelfde trein te platen?
Geen enkele trein die wij gaan platen rijdt door en heeft dus een stop. Zijn alleen nog ff "bang" voor Lochem, want de perronverlichting zal wel uit zijn...quote:Op zondag 27 januari 2013 17:23 schreef Peter het volgende:
In het donker een rijdende trein platen. Ik voorspel mislukte foto's
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef Peterselieman het volgende:
hoe bedenken ze het. Een DD-AR laten rijden van Vlissingen naar Leeuwarden
arme reizigers ...
Dus je kunt ze ook overdag op een rangeerterrein platen?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef greavy het volgende:
[..]
Geen enkele trein die wij gaan platen rijdt door.
Nou, nee. De plaatsen waar wij ze gaan platen staan ze stilquote:Op zondag 27 januari 2013 17:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Dus je kunt ze ook overdag op een rangeerterrein platen?
dan moet je de baan maar beter in de gaten houden.quote:
quote:Op zondag 27 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan moet je de baan maar beter in de gaten houden.
Afsteken via Rotterdam was ook al geen optie, want ook daar reed een DD-AR in de dienst naar Leeuwarden
Daar rijdt ook ICM gelukkig. Vlissingen is al bijna niet meer bereikbaar, enkel met vervangende inzet.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:31 schreef dennistd het volgende:
Dan maar gewoon uitstappen op Roosendaal en daar de IC naar Zwolle nemen om daar weer over te stappen
Als daar geen werkzaamheden waren, nu is het +60 tov Utrecht en +30 tov Amsterdam
mja, je kunt tot Heerhugowaard komen met mat dat je aan kan staan. Dat laatste stukje moet je dan wel uit kunnen houden toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
Den Helder ben ik al een tijdje niet meer geweest. Totaal onbereikbaar op een verdwaald Sprintertje na op onmogelijke tijden.
Laat gaan, die gast is geschiftquote:Op zondag 27 januari 2013 17:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, je kunt tot Heerhugowaard komen met mat dat je aan kan staan. Dat laatste stukje moet je dan wel uit kunnen houden toch?
of als je in Alkmaar staat met lijn 350 naar Den Oever en daar overstappen op bus 135quote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef greavy het volgende:
Bus 135 (richting Den Helder)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 10:31 Bushalte Station, Hoorn
Aankomst: 11:42 Bushalte Station, Den Helder
Een heel goed alternatief :-)
Of vanuit Leeuwarden met de bus en overstappen in Den Oever op de 135.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of als je in Alkmaar staat met lijn 350 naar Den Oever en daar overstappen op bus 135
als je t ff voortaan in 1 keer normaal op kan schrijven, dankje. Je weet de policy hier toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:08 schreef greavy het volgende:
Nachtelijke excursie:
Amersfoort 20.20/20.26 stop trein 61300
20.30-22.00 146 km (1:30) via A28
Emmen 22.31 aankomst tr 63404
Emmen 23.54 vertrek tr 63480
23.45-00.02 10 km (0:17) via Nieuw Amsterdamsestraat
Nieuw-Amsterdam 00.03/00.07 stop tr 63480
00.10-1.22 78 km (1:03) via N36 of 73 km (1:12) via N343
Hengelo 01.11/01.58 stop tr 63480
01.45-02.18 30 km (0:33) via N346
Lochem 02.23/02.30 stop tr 63480
Lochem 02.25/02.35 stop tr 63840
02.40-03.13 30 km (0:33) via N346
Hengelo 03.08/03.35 stop tr 63840
03.40-04.20 50 km (0:40) via A1
Deventer 04.40/04.43 stop tr 48570
04.50-05.50 80 km (0:55) via A1
Hilversum(iemand afzetten) en dan door naar Zwijndrecht
Ja, ik weet 't. Ik ben volgens een aantal vast en zeker gestoord
Zie mijn bericht iets eronder. Daar heb ik de treinnummertjes ook verklaard.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
als je t ff voortaan in 1 keer normaal op kan schrijven, dankje. Je weet de policy hier toch?
is het voor jou een idee om met de bus een rondje Nederland te gaan doen?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Of vanuit Leeuwarden met de bus en overstappen in Den Oever op de 135.
Genoeg mogelijkheden, maar niet met de trein.
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het voor jou een idee om met de bus een rondje Nederland te gaan doen?
quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
'Als het echt moet' Alleen om 1 treinsoort te mijden.. Dat is m.i. echt gestoord jahquote:Op zondag 27 januari 2013 17:08 schreef greavy het volgende:
Ja, ik weet 't. Ik ben volgens een aantal vast en zeker gestoord
Nee, overnachten is geen optie.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
Den Helder ben ik al een tijdje niet meer geweest. Totaal onbereikbaar op een verdwaald Sprintertje na op onmogelijke tijden.
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal nietquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Ik zat wel prima gisteren, 3,5 uur in de VIRM-4 seriequote:Op zondag 27 januari 2013 18:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal niet
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal niet
Ben jij gek genoeg om, indien je naar Sittard, Roermond, Maastricht of Heerlen moet, om te reizen via Venlo zodat je het (inmiddels VIRM-only) traject tussen Roermond en Weert kan skippen?quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Een bus zit nog veel slechter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Ja. Naar Maastricht Dordrecht-Venlo-Roermond en dan de boemel verderquote:Op zondag 27 januari 2013 18:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ben jij gek genoeg om, indien je naar Sittard, Roermond, Maastricht of Heerlen moet, om te reizen via Venlo zodat je het (inmiddels VIRM-only) traject tussen Roermond en Weert kan skippen?
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk vanquote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef greavy het volgende:
Bus 135 (richting Den Helder)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 10:31 Bushalte Station, Hoorn
Aankomst: 11:42 Bushalte Station, Den Helder
Een heel goed alternatief :-) Rijdt 1x/u en in Hoorn is heel goed te komen zonder zeewaardig materieel. Haarlem-Hoorn met een DDAR bijvoorbeeld, of Amsterdam-Hoorn met ICM, of de Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd met SGM
SGMm is een nachtmerrie voor zowel reizigers als machinistenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.
Ja ze zitten best goedquote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat wel prima gisteren, 3,5 uur in de VIRM-4 serie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemachtigquote:Op zondag 27 januari 2013 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Naar Maastricht Dordrecht-Venlo-Roermond en dan de boemel verder
Dat dus. Ik heb een keer SGMm als vervangend materieel tussen Amsterdam-Zuid en Eindhoven gehad.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.
Ik vind het gewoon baggermeuk, oa de stoelen, het zeeziek wordenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
AllemachtigVIRM is ook niet mijn favoriet (ICMm, ICRm en ICK <3 daarentegen...) maar dit is wel heel extreem. Waarom heb in je godsnaam zo'n hekel aan dat ding dat het dergelijke... epische proporties aanneemt?
Virm IV vind ik gewoon fijn zitten hoor. De oude stoeltjew met de plastic hoezen (of wat het ook moge zijn) zijn verschrikkelijk. Zeeziek worden heb ik ook boven geen ervaring mee en lijkt me ook heel overdreven.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon baggermeuk, oa de stoelen, het zeeziek worden![]()
Oh, en in IRM kan ik geen tukkie doen als het vroeg/laat is en ik nog een lange tijd moet reizen. In ander mat. lukt mij dat wel
En ik ben nog niet eens het ergste hoor.
misschien word het eens tijd om een lesje _begrijpend_ lezen te nemen.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie mijn bericht iets eronder. Daar heb ik de treinnummertjes ook verklaard.
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachtequote:Op zondag 27 januari 2013 18:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
misschien word het eens tijd om een lesje _begrijpend_ lezen te nemen.
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!quote:Op zondag 27 januari 2013 18:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
SGMm is een nachtmerrie voor zowel reizigers als machinisten
je hebt wel één voordeel en dat is dat je niet met schommelboten hoeft te reizenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
jij moet er straks wel aan gelovenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk van
Amba's zijn boven de 70 km/h echt niet comfortabel. Zelfs mat'64 rijdt beter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij moet er straks wel aan geloven
Van de 1700 waren erg veel foto's mislukt dus daar komt misschien nog een keer een vervolg van. De komende dagen hoor ik met welk materieel ik tijdens mijn volgende stagedag meega, dus zou inderdaad zomaar de ICMm kunnen zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 18:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Van maandag 28 januari t.e.m. vrijdag 1 februari In de richting België - Nederland Brussel-Z -> Antwerpen Antwerpen -> Roosendaal Roosendaal -> Amsterdam 5:33 6:24 6:38 7:07 7:13 9:02 7:33 8:24 8:38 9:07 9:13 11:02 9:33 10:24 10:38 11:07 11:13 13:02 11:33 12:24 12:38 13:07 13:13 15:02 13:33 14:24 14:38 15:07 15:13 17:02 15:33 16:24 16:38 17:07 17:13 19:02 17:33 18:24 18:38 19:07 19:13 21:02 19:31 20:35 20:38 21:07 21:13 23:02 In de richting Nederland - België Vertrek Amsterdam -> Roosendaal Roosendaal -> Antwerpen Antwerpen -> Brussel-Z 5:59 7:48 7:53 8:21 8:36 9:28 7:59 9:48 9:53 10:21 10:36 11:28 9:59 11:48 11:53 12:21 12:36 13:28 11:59 13:48 13:53 14:21 14:36 15:28 13:59 15:48 15:53 16:21 16:36 17:28 15:59 17:48 17:53 18:21 18:36 19:28 17:59 19:48 19:53 20:21 20:36 21:28 19:59 21:48 21:53 22:21 22:25 23:42 |
Wat een aanbodquote:Op zondag 27 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Amsterdam in slechts 3u29, boek nu!
[ code verwijderd ]
De typetoelating die de V250 had voor België was overigens slechts van tijdelijke aard, namelijk t/m 31 januari 2013. Hadden de winterproblemen niet zoveel roet in het eten gegooid, dan was de kans aanwezig dat de V250 op 1 februari van de sporen zou zijn gehaald als bepaalde wijzigingen niet zouden zijn doorgevoerd (zie ook de ES64F4).
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.quote:
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.
Het is echt een piseindje van niks hè?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
NMBS Europe houdt geen rekening met tarieven zoals de Go Pass (interessant voor jongeren) maar verkoopt je een normaal enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.
Trein naar Antwerpen is trouwens maar 20 minuten langzamer vanaf Rotterdam.
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
Het komt nog te vaak voor dat de schermen "Nu gratis internet, straks actuele reisinformatie" weergeven. Dan heb ik echt zoiets van: als er internet is, moet die actuele reisinformatie toch ook werken?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)quote:Op zondag 27 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!![]()
Gaaf om te zien
(Ook even inzoomen op datum, tijd en treinnummer, mooie schermpjes
)
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...
Korte termijn..quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
Op korte termijn gaan er opnieuw 3 stammen Prio-rijtuigen naar de Binckhorst voor de treindienst Den Haag HS-Brussel. Stammen gaan volgens de huidige plannen uit 7 rijtuigen bestaan.
Logisch. Een still uit mijn filmpje waar de status van de trein wordt weergegeven.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!
Binnen nu en 2 weken. Doel is om 1 maart de vervangende trein gereed te hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Korte termijn..
1 week? 2 weken? 1 maand? half jaar?
Sorry danquote:Op zondag 27 januari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachte
Ging beter dan het ludieke rondje van gisteren?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben 4 Kopstations afgejakkerd, Nergens een 2 Miljardfeestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |