of als je in Alkmaar staat met lijn 350 naar Den Oever en daar overstappen op bus 135quote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef greavy het volgende:
Bus 135 (richting Den Helder)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 10:31 Bushalte Station, Hoorn
Aankomst: 11:42 Bushalte Station, Den Helder
Een heel goed alternatief :-)
Of vanuit Leeuwarden met de bus en overstappen in Den Oever op de 135.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of als je in Alkmaar staat met lijn 350 naar Den Oever en daar overstappen op bus 135
als je t ff voortaan in 1 keer normaal op kan schrijven, dankje. Je weet de policy hier toch?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:08 schreef greavy het volgende:
Nachtelijke excursie:
Amersfoort 20.20/20.26 stop trein 61300
20.30-22.00 146 km (1:30) via A28
Emmen 22.31 aankomst tr 63404
Emmen 23.54 vertrek tr 63480
23.45-00.02 10 km (0:17) via Nieuw Amsterdamsestraat
Nieuw-Amsterdam 00.03/00.07 stop tr 63480
00.10-1.22 78 km (1:03) via N36 of 73 km (1:12) via N343
Hengelo 01.11/01.58 stop tr 63480
01.45-02.18 30 km (0:33) via N346
Lochem 02.23/02.30 stop tr 63480
Lochem 02.25/02.35 stop tr 63840
02.40-03.13 30 km (0:33) via N346
Hengelo 03.08/03.35 stop tr 63840
03.40-04.20 50 km (0:40) via A1
Deventer 04.40/04.43 stop tr 48570
04.50-05.50 80 km (0:55) via A1
Hilversum(iemand afzetten) en dan door naar Zwijndrecht
Ja, ik weet 't. Ik ben volgens een aantal vast en zeker gestoord
Zie mijn bericht iets eronder. Daar heb ik de treinnummertjes ook verklaard.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
als je t ff voortaan in 1 keer normaal op kan schrijven, dankje. Je weet de policy hier toch?
is het voor jou een idee om met de bus een rondje Nederland te gaan doen?quote:Op zondag 27 januari 2013 17:45 schreef greavy het volgende:
[..]
Of vanuit Leeuwarden met de bus en overstappen in Den Oever op de 135.
Genoeg mogelijkheden, maar niet met de trein.
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is het voor jou een idee om met de bus een rondje Nederland te gaan doen?
quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
'Als het echt moet' Alleen om 1 treinsoort te mijden.. Dat is m.i. echt gestoord jahquote:Op zondag 27 januari 2013 17:08 schreef greavy het volgende:
Ja, ik weet 't. Ik ben volgens een aantal vast en zeker gestoord
Nee, overnachten is geen optie.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:33 schreef greavy het volgende:
Den Helder ben ik al een tijdje niet meer geweest. Totaal onbereikbaar op een verdwaald Sprintertje na op onmogelijke tijden.
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal nietquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Ik zat wel prima gisteren, 3,5 uur in de VIRM-4 seriequote:Op zondag 27 januari 2013 18:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal niet
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:07 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo anti-VIRM? Zo slecht is het mat helemaal niet
Ben jij gek genoeg om, indien je naar Sittard, Roermond, Maastricht of Heerlen moet, om te reizen via Venlo zodat je het (inmiddels VIRM-only) traject tussen Roermond en Weert kan skippen?quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Een bus zit nog veel slechter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
Ja. Naar Maastricht Dordrecht-Venlo-Roermond en dan de boemel verderquote:Op zondag 27 januari 2013 18:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Ben jij gek genoeg om, indien je naar Sittard, Roermond, Maastricht of Heerlen moet, om te reizen via Venlo zodat je het (inmiddels VIRM-only) traject tussen Roermond en Weert kan skippen?
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk vanquote:Op zondag 27 januari 2013 17:42 schreef greavy het volgende:
Bus 135 (richting Den Helder)
Vervoerder: Connexxion
Vertrek: 10:31 Bushalte Station, Hoorn
Aankomst: 11:42 Bushalte Station, Den Helder
Een heel goed alternatief :-) Rijdt 1x/u en in Hoorn is heel goed te komen zonder zeewaardig materieel. Haarlem-Hoorn met een DDAR bijvoorbeeld, of Amsterdam-Hoorn met ICM, of de Sprinter Hoofddorp-Hoorn Kersenboogerd met SGM
SGMm is een nachtmerrie voor zowel reizigers als machinistenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.
Ja ze zitten best goedquote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik zat wel prima gisteren, 3,5 uur in de VIRM-4 serie
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allemachtigquote:Op zondag 27 januari 2013 18:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja. Naar Maastricht Dordrecht-Venlo-Roermond en dan de boemel verder
Dat dus. Ik heb een keer SGMm als vervangend materieel tussen Amsterdam-Zuid en Eindhoven gehad.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:10 schreef remcoP het volgende:
[..]
idd. Het is niet de beste trein maar SGMm is in mijn optiek nog veel slechter.
Ik vind het gewoon baggermeuk, oa de stoelen, het zeeziek wordenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:30 schreef J.B. het volgende:
[..]
AllemachtigVIRM is ook niet mijn favoriet (ICMm, ICRm en ICK <3 daarentegen...) maar dit is wel heel extreem. Waarom heb in je godsnaam zo'n hekel aan dat ding dat het dergelijke... epische proporties aanneemt?
Virm IV vind ik gewoon fijn zitten hoor. De oude stoeltjew met de plastic hoezen (of wat het ook moge zijn) zijn verschrikkelijk. Zeeziek worden heb ik ook boven geen ervaring mee en lijkt me ook heel overdreven.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:33 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon baggermeuk, oa de stoelen, het zeeziek worden![]()
Oh, en in IRM kan ik geen tukkie doen als het vroeg/laat is en ik nog een lange tijd moet reizen. In ander mat. lukt mij dat wel
En ik ben nog niet eens het ergste hoor.
misschien word het eens tijd om een lesje _begrijpend_ lezen te nemen.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:59 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie mijn bericht iets eronder. Daar heb ik de treinnummertjes ook verklaard.
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachtequote:Op zondag 27 januari 2013 18:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
misschien word het eens tijd om een lesje _begrijpend_ lezen te nemen.
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!quote:Op zondag 27 januari 2013 18:24 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
SGMm is een nachtmerrie voor zowel reizigers als machinisten
je hebt wel één voordeel en dat is dat je niet met schommelboten hoeft te reizenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, helaas. Ik neem alleen de bus als het echt moet. En naar Den Helder moet dat, tenzij vervangend mat. in de IC.
jij moet er straks wel aan gelovenquote:Op zondag 27 januari 2013 18:19 schreef dennistd het volgende:
[..]
Nee, vijf kwartier in een Amba, daar wordt je vrolijk van
Amba's zijn boven de 70 km/h echt niet comfortabel. Zelfs mat'64 rijdt beter.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
jij moet er straks wel aan geloven
Van de 1700 waren erg veel foto's mislukt dus daar komt misschien nog een keer een vervolg van. De komende dagen hoor ik met welk materieel ik tijdens mijn volgende stagedag meega, dus zou inderdaad zomaar de ICMm kunnen zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 18:42 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk al ervaring opgedaan met het rijden van ICMm? Daarvan zou ik namelijk ook graag een keer foto's van de cabine zien. De foto's die je hier eerder hebt geplaatst van VIRM en de 1700 loc waren al erg gaaf!![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | Van maandag 28 januari t.e.m. vrijdag 1 februari In de richting België - Nederland Brussel-Z -> Antwerpen Antwerpen -> Roosendaal Roosendaal -> Amsterdam 5:33 6:24 6:38 7:07 7:13 9:02 7:33 8:24 8:38 9:07 9:13 11:02 9:33 10:24 10:38 11:07 11:13 13:02 11:33 12:24 12:38 13:07 13:13 15:02 13:33 14:24 14:38 15:07 15:13 17:02 15:33 16:24 16:38 17:07 17:13 19:02 17:33 18:24 18:38 19:07 19:13 21:02 19:31 20:35 20:38 21:07 21:13 23:02 In de richting Nederland - België Vertrek Amsterdam -> Roosendaal Roosendaal -> Antwerpen Antwerpen -> Brussel-Z 5:59 7:48 7:53 8:21 8:36 9:28 7:59 9:48 9:53 10:21 10:36 11:28 9:59 11:48 11:53 12:21 12:36 13:28 11:59 13:48 13:53 14:21 14:36 15:28 13:59 15:48 15:53 16:21 16:36 17:28 15:59 17:48 17:53 18:21 18:36 19:28 17:59 19:48 19:53 20:21 20:36 21:28 19:59 21:48 21:53 22:21 22:25 23:42 |
Wat een aanbodquote:Op zondag 27 januari 2013 19:20 schreef James1988 het volgende:
Brussel - Amsterdam in slechts 3u29, boek nu!
[ code verwijderd ]
De typetoelating die de V250 had voor België was overigens slechts van tijdelijke aard, namelijk t/m 31 januari 2013. Hadden de winterproblemen niet zoveel roet in het eten gegooid, dan was de kans aanwezig dat de V250 op 1 februari van de sporen zou zijn gehaald als bepaalde wijzigingen niet zouden zijn doorgevoerd (zie ook de ES64F4).
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.quote:
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:28 schreef James1988 het volgende:
[..]
Een jongere (student bijvoorbeeld) kan voor ¤ 8,50 naar Brussel. Nederland: Studenten-OV-kaart, grenskaartje Roosendaal - Essen, en dan Go Pass 1. Als je vaker in België bent is een Go Pass 10 (¤ 50) nog interessanter. Een dagretourtje komt dan op ¤ 14.
Het is echt een piseindje van niks hè?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
NMBS Europe houdt geen rekening met tarieven zoals de Go Pass (interessant voor jongeren) maar verkoopt je een normaal enkeltje.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een stuk minder dan b-europe me voorschrijft. Die geeft me gewoon ¤16 voor een enkeltje.
Trein naar Antwerpen is trouwens maar 20 minuten langzamer vanaf Rotterdam.
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Bitlord het volgende:
Tijdens het nieuwjaarsrondje van gisteren heb ik tussen Brecht/Noorderkempen en vlak voor Antwerpen Luchtbal een kort cabinefilmpje gemaakt met uitzicht op de baan.
Het komt nog te vaak voor dat de schermen "Nu gratis internet, straks actuele reisinformatie" weergeven. Dan heb ik echt zoiets van: als er internet is, moet die actuele reisinformatie toch ook werken?quote:Op zondag 27 januari 2013 14:13 schreef greavy het volgende:
[..]
De OBIS-schermen in de trein kunnen niet vanuit de trein worden beïnvloedt. Alleen de koersborden. OBIS-schermen gebeurt aan de hand van materiële omlopen. Wanneer het treinstel bijgestuurd wordt, kan het voorkomen dat er verkeerde informatie getoond wordt, tenzij het goed aangepast is in de systemen op de wal.
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)quote:Op zondag 27 januari 2013 19:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Bijzonder dat ze een ontspoortong hebben ingebouwd op dat perronspoor, met werkende wisselverwarming!![]()
Gaaf om te zien
(Ook even inzoomen op datum, tijd en treinnummer, mooie schermpjes
)
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...quote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 27 januari 2013 19:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Het is een compleet wissel. Maar in Duitsland zijn er bij Limburg Süd ook veiligheidskopjes. (Korte kopspoortjes aansluitend op het eiswissel vlak voor de aansluiting op de hoofdbaan.)
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:41 schreef Bitlord het volgende:
[..]
80 ampere (en 27,5 kV). Ik denk dat het verstandig is om de bovenleiding daar niet aan te raken...
Korte termijn..quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef greavy het volgende:
Op korte termijn gaan er opnieuw 3 stammen Prio-rijtuigen naar de Binckhorst voor de treindienst Den Haag HS-Brussel. Stammen gaan volgens de huidige plannen uit 7 rijtuigen bestaan.
Logisch. Een still uit mijn filmpje waar de status van de trein wordt weergegeven.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Waar reageer je eigenlijk op? Ik snap het niet!
Binnen nu en 2 weken. Doel is om 1 maart de vervangende trein gereed te hebben.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Korte termijn..
1 week? 2 weken? 1 maand? half jaar?
Sorry danquote:Op zondag 27 januari 2013 18:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Je had je post ge-edit. Ik zat nog met de oude tekst in gedachte
Ging beter dan het ludieke rondje van gisteren?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben 4 Kopstations afgejakkerd, Nergens een 2 Miljardfeestje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |