Geef ze dan de volgende race weer aan McLaren. Ze kunnen die banden makkelijk merken als ze van de teams terugkomen. En dus de volgende race (of later als dan andere compounds gebruikt worden) weer teruggeven.quote:Op dinsdag 6 september 2011 11:00 schreef JohnB52 het volgende:
Staat in het contract dat pirelli heeft met fia/teams. Ze willen niet dat t ene setje wat nu bij mclaren ligt, over 3 races bij ferrari ligt. Je weet niet wat mclaren er mee heeft gedaan...
Ik gok dat TS het nummer zelf opgehoogd heeft, terwijl dit niet nodig is.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Dinsdagochtend.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Ben je voor.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:25 schreef zoem het volgende:
[..]
Ik gok dat TS het nummer zelf opgehoogd heeft, terwijl dit niet nodig is.
* zoem doet wel een TR de deur uit
Ja, wist niet dat t automatisch gingquote:Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Kwalificatie kunnen ze wellicht nog iets leuks laten zien, ze zouden met meer downforce kunnen rijden aangezien ze de hoogste topsnelheid van het veld hebben, in de race zullen ze na een paar rondjes hun achterbanden wel weer vernietigenquote:Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, wist niet dat t automatisch ging
Hoop trouwens dat Mercedes wint, gingen toch al lekker op Spa, geef ze iig n goede kans!
Hier ben ik het uiteraard mee eens.quote:Op dinsdag 6 september 2011 12:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geef ze dan de volgende race weer aan McLaren. Ze kunnen die banden makkelijk merken als ze van de teams terugkomen. En dus de volgende race (of later als dan andere compounds gebruikt worden) weer teruggeven.
Ik verwacht dat de Red Bulls gewoon harder lopen, en dan helpt de bocht-aerodynamica weinig op Monza ben ik bang.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoop trouwens dat Mercedes wint, gingen toch al lekker op Spa, geef ze iig n goede kans!
Ik niet, want dat gaat toch niet werken: teams zullen dan 1 ronde rijden op de banden, en zo hebben ze elke race nieuwe...quote:Op dinsdag 6 september 2011 16:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hier ben ik het uiteraard mee eens.
quote:Op woensdag 7 september 2011 08:09 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ik niet, want dat gaat toch niet werken: teams zullen dan 1 ronde rijden op de banden, en zo hebben ze elke race nieuwe...
Het is eerder andersom. De Mercedes motor loopt harder dan de Renault motor, maar de Red Bull heeft betere downforce in de snelle bochten waardoor ze sneller in de ronde zijn.quote:Op woensdag 7 september 2011 00:56 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik verwacht dat de Red Bulls gewoon harder lopen, en dan helpt de bocht-aerodynamica weinig op Monza ben ik bang.
We zullen zien. Ik ben benieuwd.quote:Op woensdag 7 september 2011 10:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is eerder andersom. De Mercedes motor loopt harder dan de Renault motor, maar de Red Bull heeft betere downforce in de snelle bochten waardoor ze sneller in de ronde zijn.
Dan zal Ferrari er wat dichter bij zittenquote:Op woensdag 7 september 2011 13:46 schreef Atreidez het volgende:
Uiteindelijk verschilt spa nooit veel van Monza toch? Denk dat t close wordt tussen RB, Mc en Ferr.. Aan t weer gaat t niet liggen, ziet er goed uit voor t weekend in Milaan.
Precies. Ik denk dat Ferrari komend weekend het te kloppen team is.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:47 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dan zal Ferrari er wat dichter bij zitten
Heb mijn twijfels daar over. Als dat al zo is dan is het niet het team maar Alonso. Ik denk dat Mclaren hoog staat en dat Mclaren hier een sterk weekend heeft met pole en winst. Ik denk zelfs wel een 1-2.quote:Op woensdag 7 september 2011 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Ik denk dat Ferrari komend weekend het te kloppen team is.
Heb k geen gelijk dan?quote:
Hij heeft natuurlijk niet gezegd of dat in de race is of in de VT's/qualiquote:
Niks mis met Coulthard. Dat was een die het op leeftijd nog prima gedaan heeft. Net al Webber nu. Maar Alsjeblieft. Barri en Trulli, wegwezen. Snap dat F1 tof is en mooi en machtig, bla bla bla. Maar op een gegeven moment ben je écht te oud en als je dan ook nog eens veldvulling bent moet je weg!quote:
Hij heeft in 2000 en 2001 anders gewoon mee gedaan voor de titel, alleen jammer voor hem dat Schumi i.c.m. Ferrari een stuk beter was.quote:Op donderdag 8 september 2011 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
DC is nooit wat anders dan veldvulling geweest, maar dan in een topauto.
Dat anderen altijd beter zijn is dan karakteristiek voor veldvulling.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:03 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Hij heeft in 2000 en 2001 anders gewoon mee gedaan voor de titel, alleen jammer voor hem dat Schumi i.c.m. Ferrari een stuk beter was.
Als je het zo stelt is iedereen die geen kampioen word veldvulling.quote:Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat anderen altijd beter zijn is dan karakteristiek voor veldvulling.
DC dacht elk jaar dan wel weer dat het zijn jaar zou worden, feitelijk reed hij natuurlijk gewoon mee om de kopman niet teveel punten af te snoepen terwijl McLaren dan toch kon roepen dat ze beide rijders om het wk lieten racen. Dan zie ik het verschil niet zo met een coureur die evenredig aan de kwaliteit van zijn auto achterin meehobbelt.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:21 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Als je het zo stelt is iedereen die geen kampioen word veldvulling.
Imo zijn de rijders die geen amusementswaarde geven veldvulling. Dus als je altijd achteraan je rondjes rijd en alleen maar blauwe vlaggen krijgt... Terwijl nu bijvoorbeeld Mercedes en Force India geen veldvulling zijn omdat ze wel voor actie zorgen...
Klopt helemaal en dat is wat ik zo waardeer aan Ferrari, zij hebben een duidelijke 1e en 2e rijder en nummer 2 rijdt dan ook helemaal in dienst van nummer 1, zoals het hoort bij een teamsport. Maar bij McLaren liet Mika het toentertijd volledig afweten (voornamelijk door de betrouwbaarheid van de auto) en was DC feitelijk de 1e rijder.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
DC dacht elk jaar dan wel weer dat het zijn jaar zou worden, feitelijk reed hij natuurlijk gewoon mee om de kopman niet teveel punten af te snoepen terwijl McLaren dan toch kon roepen dat ze beide rijders om het wk lieten racen. Dan zie ik het verschil niet zo met een coureur die evenredig aan de kwaliteit van zijn auto achterin meehobbelt.
Dat kan DC niet ontzegd worden, telkens dacht hij weer dat het zijn jaar zou gaan worden. Maar elke coureur heeft de ambitie er ooit wat van te maken of een keer zomaar te winnen. Als veldvulling zie ik coureurs die maar wat meerijden omdat je toch twee auto's hebt.quote:Op donderdag 8 september 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Dus iemand die meervoudig GP winnaar is is maar veldvulling![]()
Veldvulling ben je als je je bij je rol neerlegt dat je nooit of te nimmer een race weet te winnen, en de ambitie er ook niet voor hebt.
Vergeet Williams met Ralf en Montoya niet, die deden ook aardig mee, sterker nog ze waren regelmatig beter dan de McLaren van Newey.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
Veldvulling is wat overdreven, maar het was in die tijd meer een battle Newey vs Schumacher, eerst tegen de Williamsen van Villeneuve en Hill en later vs DC en Hakkinen. Door de briljante auto's van Newey leken ze beter dan dat ze daadwerkelijk waren, Villeneuve,DC en Hill zakten bij andere teams ook aardig door het ijs.
Dat was inderdaad een briljante auto toen. Een beetje fatsoenlijjke coureur erin en die was kampioen geworden, categorie Button, Raikkonen, Barrichello, best of the rest zeg maar en het was duidelijk geweest hoe goed die auto eigenlijk was. Maar ja, met Ralf...quote:Op donderdag 8 september 2011 19:49 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Vergeet Williams met Ralf en Montoya niet, die deden ook aardig mee, sterker nog ze waren regelmatig beter dan de McLaren van Newey.
Montoya was die categorie denk ik maar ik denk dat de 2 auto-rijder combinaties bij Williams prima waren. Alleen waren de Michelin banden net terug in de sport en daar hadden ze veel last van en de Ferrari met Schumi erin en de Bridgestone eronder was ook gewoon briljant natuurlijk, zeker omdat Ferrari niet bang was om Rubens aan de kant te laten gaan... (En Bridgestone had alleen Ferrari als topteam dus eigenlijk waren die custom-made voor onder de Ferrari.)quote:Op donderdag 8 september 2011 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een briljante auto toen. Een beetje fatsoenlijjke coureur erin en die was kampioen geworden, categorie Button, Raikkonen, Barrichello, best of the rest zeg maar en het was duidelijk geweest hoe goed die auto eigenlijk was. Maar ja, met Ralf...
Dat je dat toen dacht kan ik me nog een beetje voorstellen, al zal dat meer met enthousiasme te maken hebben gehad. Maar als je ziet wat hij daarna tegen Raikkonen liet zien, en Raikkonen bleek op zijn beurt ook weer niet zo snel als velen hem inschatten, dan moet je toch erkennen dat het er gewoon niet in zat.quote:Op donderdag 8 september 2011 21:27 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Montoya was die categorie denk ik maar ik denk dat de 2 auto-rijder combinaties bij Williams prima waren.
Als Barrichello aan de kant moest dan was dat doorgaans omdat de regels dat voorschrijven bij een blauwe vlag. Hij probeert het nu zo te draaien alsof ontzettend heeft geleden onder de teamorders, maar feitelijk kon hij slechts heel incidenteel Schumacher bijhouden. Verder waren de Michelins vaak superieur en kwamen ze ook nog goed weg met valsspelen omdat ze gewoon bredere banden hadden ingezet dan de regels toestonden.quote:Alleen waren de Michelin banden net terug in de sport en daar hadden ze veel last van en de Ferrari met Schumi erin en de Bridgestone eronder was ook gewoon briljant natuurlijk, zeker omdat Ferrari niet bang was om Rubens aan de kant te laten gaan... (En Bridgestone had alleen Ferrari als topteam dus eigenlijk waren die custom-made voor onder de Ferrari.)
Het zat er niet in nee (maar dat is makkelijk aangezien het geschiedenis is) maar ze waren op een gegeven moment wel de enige die Schumi nog enigszins tegenstand gaven...quote:Op donderdag 8 september 2011 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat je dat toen dacht kan ik me nog een beetje voorstellen, al zal dat meer met enthousiasme te maken hebben gehad. Maar als je ziet wat hij daarna tegen Raikkonen liet zien, en Raikkonen bleek op zijn beurt ook weer niet zo snel als velen hem inschatten, dan moet je toch erkennen dat het er gewoon niet in zat.
[..]
Als Barrichello aan de kant moest dan was dat doorgaans omdat de regels dat voorschrijven bij een blauwe vlag. Hij probeert het nu zo te draaien alsof ontzettend heeft geleden onder de teamorders, maar feitelijk kon hij slechts heel incidenteel Schumacher bijhouden. Verder waren de Michelins vaak superieur en kwamen ze ook nog goed weg met valsspelen omdat ze gewoon bredere banden hadden ingezet dan de regels toestonden.
Maar toegegeven, Schumacher was altijd een formidabele tegenstander en je had een veel betere auto nodig om hem te verslaan, zeker veel beter aan het begin van het seizoen wat Schumacher/Ferrari ontwikkelde zich gedurende het seizoen doorgaans beter. Maar dan heb je het al over de factor Schumacher. Puur qua auto was die Williams echt heel goed, en lag het aan de matige coureurs dat de strijd om het WK als een nachtkaars uitging.
En Virgin...quote:Op donderdag 8 september 2011 22:25 schreef Netsplitter het volgende:
HRT is veldopvulling op dit moment.
Teams die moeten testen tijdens GP's.
Die vallen onder veldopvulling, aka rijdende chicane's.
Klopt, maar om het Schumacher moeilijk te maken heb je een hele goede auto nodig met een behoorlijk goede coureur, en dat laatste bleken RS en JPM niet te zijn.quote:Op donderdag 8 september 2011 22:20 schreef ramon83 het volgende:
[..]
Het zat er niet in nee (maar dat is makkelijk aangezien het geschiedenis is) maar ze waren op een gegeven moment wel de enige die Schumi nog enigszins tegenstand gaven...
Oostenrijk kan iedereen zich nog wel herinneren omdat dat flink opgeblazen is, maar verder?quote:Maar Rubens heeft regelmatig plaats moeten maken voor Schumi op teamorders met als hoogtepunt Oostenrijk 2002 als ik me niet vergis, kan ook een een jaar eerder geweest zijn. Maar dat gebeurde regelmatig bij Ferrari hoor, wat dat betreft heeft Rubens wel een punt.
Inderdaad, maar hij probeert nou Oostenrijk uit te melken terwijl hij gewoon de natuurlijke secondant was, daar was echt geen contract voor nodig.quote:Maar eigenlijk heeft ie niks te klagen, hij werd er dik voor betaald, reed in de beste auto van het veld en kon, als Schumi geen punten meer nodig had, een overwinning meepakken.
Je kan een ontwerper moeilijk met een coureur vergelijken.quote:Op donderdag 8 september 2011 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
Veldvulling is wat overdreven, maar het was in die tijd meer een battle Newey vs Schumacher Brawn, eerst tegen de Williamsen van Villeneuve en Hill en later vs DC en Hakkinen. Door de briljante auto's van Newey leken ze beter dan dat ze daadwerkelijk waren, Villeneuve,DC en Hill zakten bij andere teams ook aardig door het ijs.
Brawn een ontwerper?quote:Op vrijdag 9 september 2011 10:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je kan een ontwerper moeilijk met een coureur vergelijken.
En Ross Brawn ontwierp (samen met Byrne) ook geweldige auto's, zoals de Benetton en Ferrari. En ja, Ferrari had met Schumacher een betere coureur dan McLaren of Williams in die tijd. Dus dat was de beste combinatie.
Ja dat was te verwachten, never change a winning team...quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:47 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/09_september/09/110909_red_bull_racing_renault_motoren.xml
Ja, ook!quote:
Dat was ik, maar ik ben er uit tijdgebrek mee gestoptquote:Op vrijdag 9 september 2011 12:08 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, dank u, er is toch iemand die dat altijd doet?
Het gaat verder dan alleen een verlenging van de deal. Ze gaan een samenwerking aan om de turbo motor te ontwikkelen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 12:47 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/09_september/09/110909_red_bull_racing_renault_motoren.xml
quote:Red Bull gaat ook na de overstap naar V6-turbomotoren verder met Renault-krachtbronnen. De partijen hebben hun overeenkomst met vijf jaar verlengd.
Renault voorziet Red Bull dus in 2012 en 2013 nog van de huidige V8-krachtbronnen en zal de jaren daarna nieuwe V6-turbo’s leveren. De nieuwe overeenkomst gaat echter verder dan alleen de afname van motoren. Red Bull Technology en Renault Sport F1 gaan ook kennis en technologie delen.
“We zijn verheugd dat we onze samenwerking nog vijf jaar voortzetten”, zegt Renault-baas Bernard Rey. “Red Bull en Renault hechten veel waarde aan stabiliteit en zien dat als vereiste voor topprestaties.”
Zijn collega Jean-François Caubet vult aan: “De input van Red Bull is een groot voordeel bij de ontwikkeling van de nieuwe V6-motoren. Zo kunnen we de krachtbron optimaal afstemmen op het chassis. Maar uiteraard profiteren ook onze andere klanten van deze samenwerking.”
Red Bull-teambaas Christian Horner is eveneens blij met de langere samenwerking met Renault. “De motoren zijn een belangrijke factor geweest in onze successen. Samen hebben we 22 overwinningen, 32 polepositions en twee wereldtitels behaald. Dit willen we natuurlijk graag uitbreiden.”
quote:Iran is begonnen met de bouw van een autocircuit, net buiten de hoofdstad Teheran. Een mens zou denken dat ze daar wel andere zorgen aan hun hoofd hebben, maar neen. Het vijf kilometer lange circuit maakt deel uit van een multifunctioneel project, genaamd iLand en wordt gebouwd door een Engels agentschap en niet door Herman Tilke, zo ongeveer de huisarchitect van de Formule1. Een bewuste keuze, want Tilkes circuits hebben allemaal dezelfde, saaie vorm.
Apex Circuit Design, het Engelse agentschap, wil een natuurlijk circuit bouwen met veel nivellering. 'Zoals Spa-Francorchamps of de Nürburgring', aldus het persbericht. Het circuit zou moeten afgewerkt zijn in de loop van 2012 en operationeel tegen 2013. De grondwerken zijn alvast begonnen.
In een eerste fase is het de bedoeling bij de Internationale Autosportfederatie een FIA Grade 2-licentie te vragen. Dat wil zeggen voor alle autosportklassen, behalve Formule1. Maar uiteraard zijn de initiatiefnemers ambitieus en sluiten ze niks uit voor de toekomst. Indachtig Met de cinema rond Abu Dhabi dit jaar in gedachten zou dat wel eens heel moeilijk kunnen worden. Of, we hebben het tenslotte over F1, heel veel geld kunnen kosten.
Wel hierquote:Op vrijdag 9 september 2011 16:29 schreef wimderon het volgende:
Weet niet of het al gemeld was hier:
[..]
Ik moet dan wel helemaal uit het noorden komen, maar ik heb zeker interessequote:Op vrijdag 9 september 2011 14:59 schreef vosss het volgende:
Ik heb momenteel 8 kaartjes binnen.
6 daarvan zijn er reeds besproken. Als het goed is krijg ik er nog 2 bij en misschien 4.
Dat zou dus betekenen dat ik mogelijkerwijs 4 tot 6 kaartjes over ga houden.
Kaartjes staan wel op mijn naam en op een andere naam en ik heb geen idee of ik me moet legitimeren daar, dus 100% garanderen dat je binnen komt als je een kaartje van mij krijgt kan ik niet.
Zijn er mensen die in de buurt wonen en de gok willen wagen?
Zondagavond weet ik waarschijnlijk pas precies hoeveel kaartjes ik over heb in elk geval
Niet echt verrassend natuurlijk.quote:McLaren confirm Jenson Button will stay with team next year
McLaren's team principal, Martin Whitmarsh, has confirmed that Jenson Button will be with the team next season.
Following the Belgian Grand Prix just under a fortnight ago, Button urged Whitmarsh to finally take up the option on his contract for 2012 given his desire to remain with the Woking-based marque.
At the time Button said: "All he [Whitmarsh] has to do is say yes, and I will say yes because I want to be here next year.
"It's up to the team as to when they approach me, but for me I'm the happiest I've been with the car."
Whitmarsh has now confirmed the 31-year-old will see out the final year of the three-year deal he signed at the end of 2009 following his title-winning campaign with Brawn GP. Whitmarsh said: "Jenson will be with us next year. Full stop. There is nothing that needs to be sorted, he will be with us next year."
Hoe goed is roggel met het ov te bereiken? Ik moet toch vanuit het hoge noorden naar delft toe, dus een uitstapje naar limburg lijkt me wel wat. Het hangt er alleen een beetje vanaf of ik daar met ov kan komen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 14:59 schreef vosss het volgende:
Ik heb momenteel 8 kaartjes binnen.
6 daarvan zijn er reeds besproken. Als het goed is krijg ik er nog 2 bij en misschien 4.
Dat zou dus betekenen dat ik mogelijkerwijs 4 tot 6 kaartjes over ga houden.
Kaartjes staan wel op mijn naam en op een andere naam en ik heb geen idee of ik me moet legitimeren daar, dus 100% garanderen dat je binnen komt als je een kaartje van mij krijgt kan ik niet.
Zijn er mensen die in de buurt wonen en de gok willen wagen?
Zondagavond weet ik waarschijnlijk pas precies hoeveel kaartjes ik over heb in elk geval
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |