abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101625736
110110_49243_FOK!_F1-Nieuwtjesbanner2011.png

Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 |
85[F1] F1 nieuwtjes topic deel 88: Waar nieuwe regelgeving gaat gelden.
90
Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2011:
1. Bahrein (13 maart)
2. Australië (27 maart)
3. Maleisië (10 april)
4. China (17 april)
5. Turkije (8 mei)
6. Spanje (22 mei)
7. Monaco (29 mei)
8. Canada (12 juni)
9. Europa (Valencia, Spanje) (26 juni)
10. Groot-Brittannië (10 juli)
11. Duitsland (24 juli)
12. Hongarije (31 juli)
13. België (28 augustus)
14. Italië (11 september)
15. Singapore (25 september)
16. Japan (9 oktober)
17. Zuid-Korea (24 oktober)
18. India (30 oktober)
19. Abu Dhabi (13 november)
20. Brazilië (27 november)

Openingsposts van de Grands Prix van afgelopen seizoen 2010:
1. Bahrein 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix
2. Australië 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1
3. Maleisië 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1
4. China 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1
5. Spanje 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #1
6. Monaco Formula 1 Grand Prix de Monaco 2010 #1
7. Turkije 2010 Formula 1 Turkish Grand Prix #1
8. Canada Formula 1 Grand Prix du Canada 2010
9. Europa (Valencia, Spanje) 2010 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe #1
10. Groot-Brittannië 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1
11. Duitsland Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1
12. Hongarije 2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1
13. België 2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1
14. Italië Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2010 #1
15. Singapore 2010 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix #1
16. Japan 2010 Formula 1 Japanese Grand Prix #1
17. Zuid-Korea Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
18. Brazilië Formula 1 Grande Prêmio Petrobras do Brasil 2010 #1
19. Abu Dhabi 2010 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix #1

Eindstanden 2010
Uitslag GP van Abu Dhabi 2010 met eindstanden Coureurs en Constructeurs

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus Renault GP
- McLaren
- Mercedes GP
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Team Lotus
- Virgin Racing
- Williams

Wie staan er in 2011 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2010
01. Sebastian Vettel WDC 2010
02. Mark Webber

McLaren
03. Lewis Hamilton WDC 2008
04. Jenson Button WDC 2009

Ferrari
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes GP
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus Renault GP
09. Nick Heidfeld (vervanger Robert Kubica)
10. Vitaly Petrov

Williams
11. Rubens Barrichello
12. Pastor Maldonado

Force India
14. Adrian Sutil
15. Paul Di Resta

Sauber
16. Kamui Kobayashi
17. Sergio Perez

Scuderia Toro Rosso
18. Sébastien Buemi
19. Jaime Alguersuari

Team Lotus Naam kan eventueel nog veranderen
20. Jarno Trulli
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
22. Narain Karthikeyan Daniël Ricciardo
23. Vitantonio Liuzzi

Virgin Racing
24. Timo Glock
25. Jerome D'Ambrosio

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2011 van de FIA (2-12-2010).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Race Freaks
- Autosport.com

Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief):
- Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2)
- Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series)
- Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009))
Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting Regulations
Sporting Regulations 2011

Technical Regulations
Technical Regulations 2011

Gerelateerde reguleringen
O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA

Testschema 2011


De kalender voor 2011 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
  dinsdag 6 september 2011 @ 11:34:53 #2
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101626643
Ik hoop het. Allesbehalve Vettel in de punten de komende 3 á 4 races! Ik duim er voor!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101627622
:N

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 11:00 schreef JohnB52 het volgende:
Staat in het contract dat pirelli heeft met fia/teams. Ze willen niet dat t ene setje wat nu bij mclaren ligt, over 3 races bij ferrari ligt. Je weet niet wat mclaren er mee heeft gedaan...
Geef ze dan de volgende race weer aan McLaren. Ze kunnen die banden makkelijk merken als ze van de teams terugkomen. En dus de volgende race (of later als dan andere compounds gebruikt worden) weer teruggeven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_101628001
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Wie dit leest is gek
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 6 september 2011 @ 12:25:38 #5
176766 zoem
zoemt
pi_101628038
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Ik gok dat TS het nummer zelf opgehoogd heeft, terwijl dit niet nodig is.

* zoem doet wel een TR de deur uit
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:25:47 #6
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101628045
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Dinsdagochtend.
UI Made bij VanilleKwark.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 september 2011 @ 12:26:07 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_101628053
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:25 schreef zoem het volgende:

[..]

Ik gok dat TS het nummer zelf opgehoogd heeft, terwijl dit niet nodig is.

* zoem doet wel een TR de deur uit
Ben je voor. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Moderator / Redactie Sport / Devops dinsdag 6 september 2011 @ 12:27:02 #8
176766 zoem
zoemt
pi_101628078
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:26 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ben je voor. :7
Wilde net op 'versturen' drukken, zie ik het al veranderen o|O

Toch bedankt :P
pi_101631484
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:24 schreef Nieuwschierig het volgende:
Waarom is dit deel 93 terwijl het vorige #91 was?
Ja, wist niet dat t automatisch ging


Hoop trouwens dat Mercedes wint, gingen toch al lekker op Spa, geef ze iig n goede kans!
pi_101634798
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ja, wist niet dat t automatisch ging


Hoop trouwens dat Mercedes wint, gingen toch al lekker op Spa, geef ze iig n goede kans!
Kwalificatie kunnen ze wellicht nog iets leuks laten zien, ze zouden met meer downforce kunnen rijden aangezien ze de hoogste topsnelheid van het veld hebben, in de race zullen ze na een paar rondjes hun achterbanden wel weer vernietigen :(

Overigens een goede zaak dat er 2 DRS zones zijn, met low downforce settings zal de invloed ook wat minder zijn.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 6 september 2011 @ 16:13:07 #11
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_101634843
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 12:11 schreef sasquatsch het volgende:
:N

[..]

Geef ze dan de volgende race weer aan McLaren. Ze kunnen die banden makkelijk merken als ze van de teams terugkomen. En dus de volgende race (of later als dan andere compounds gebruikt worden) weer teruggeven.

Hier ben ik het uiteraard mee eens. :Y
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_101660630
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 september 2011 14:27 schreef JohnB52 het volgende:

[..]


Hoop trouwens dat Mercedes wint, gingen toch al lekker op Spa, geef ze iig n goede kans!
Ik verwacht dat de Red Bulls gewoon harder lopen, en dan helpt de bocht-aerodynamica weinig op Monza ben ik bang.
Wie dit leest is gek
pi_101663064
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 september 2011 16:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hier ben ik het uiteraard mee eens. :Y
Ik niet, want dat gaat toch niet werken: teams zullen dan 1 ronde rijden op de banden, en zo hebben ze elke race nieuwe...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 7 september 2011 @ 08:10:50 #14
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_101663070
quote:
1s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:09 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ik niet, want dat gaat toch niet werken: teams zullen dan 1 ronde rijden op de banden, en zo hebben ze elke race nieuwe...
:') _O-
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_101665393
quote:
99s.gif Op woensdag 7 september 2011 00:56 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Ik verwacht dat de Red Bulls gewoon harder lopen, en dan helpt de bocht-aerodynamica weinig op Monza ben ik bang.
Het is eerder andersom. De Mercedes motor loopt harder dan de Renault motor, maar de Red Bull heeft betere downforce in de snelle bochten waardoor ze sneller in de ronde zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_101665800
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 10:25 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is eerder andersom. De Mercedes motor loopt harder dan de Renault motor, maar de Red Bull heeft betere downforce in de snelle bochten waardoor ze sneller in de ronde zijn.
We zullen zien. Ik ben benieuwd. :)
Wie dit leest is gek
pi_101670861
Uiteindelijk verschilt spa nooit veel van Monza toch? Denk dat t close wordt tussen RB, Mc en Ferr.. Aan t weer gaat t niet liggen, ziet er goed uit voor t weekend in Milaan.
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 7 september 2011 @ 13:47:45 #18
131800 Tarado
capô de fusca
pi_101670892
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:46 schreef Atreidez het volgende:
Uiteindelijk verschilt spa nooit veel van Monza toch? Denk dat t close wordt tussen RB, Mc en Ferr.. Aan t weer gaat t niet liggen, ziet er goed uit voor t weekend in Milaan.
Dan zal Ferrari er wat dichter bij zitten
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 september 2011 @ 13:48:34 #19
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101670919
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:47 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dan zal Ferrari er wat dichter bij zitten
Precies. Ik denk dat Ferrari komend weekend het te kloppen team is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 7 september 2011 @ 15:44:37 #20
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101674676
quote:
14s.gif Op woensdag 7 september 2011 13:48 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Precies. Ik denk dat Ferrari komend weekend het te kloppen team is.
Heb mijn twijfels daar over. Als dat al zo is dan is het niet het team maar Alonso. Ik denk dat Mclaren hoog staat en dat Mclaren hier een sterk weekend heeft met pole en winst. Ik denk zelfs wel een 1-2.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101681962
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

:') _O-
Heb k geen gelijk dan?

Elke race nieuwe banden is t eerlijkst.

En zo kan n team ook niet zeggen dat t aan oude banden lag...

Dus ook geen slechte publiciteit voor Pirelli
  woensdag 7 september 2011 @ 19:01:35 #22
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_101682692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 september 2011 08:10 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

:') _O-
Hij heeft natuurlijk niet gezegd of dat in de race is of in de VT's/quali ;)
Als Pirelli de banden zou meenemen naar een volgende race, zou er een minimum aan ronden voor moeten opgesteld worden voordat de banden vernietigd kunnen worden.
Maar eerlijk is eerlijk, en elke race verse banden voor elk team is natuurlijk de juiste keuze.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 7 september 2011 @ 22:51:50 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_101693913
The line is a dot to you!
  donderdag 8 september 2011 @ 15:15:11 #24
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101710602
quote:
Niks mis met Coulthard. Dat was een die het op leeftijd nog prima gedaan heeft. Net al Webber nu. Maar Alsjeblieft. Barri en Trulli, wegwezen. Snap dat F1 tof is en mooi en machtig, bla bla bla. Maar op een gegeven moment ben je écht te oud en als je dan ook nog eens veldvulling bent moet je weg!
UI Made bij VanilleKwark.
pi_101710784
DC is nooit wat anders dan veldvulling geweest, maar dan in een topauto.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 september 2011 @ 16:03:34 #26
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101712367
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
DC is nooit wat anders dan veldvulling geweest, maar dan in een topauto.
Hij heeft in 2000 en 2001 anders gewoon mee gedaan voor de titel, alleen jammer voor hem dat Schumi i.c.m. Ferrari een stuk beter was.
pi_101712526
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:03 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Hij heeft in 2000 en 2001 anders gewoon mee gedaan voor de titel, alleen jammer voor hem dat Schumi i.c.m. Ferrari een stuk beter was.
Dat anderen altijd beter zijn is dan karakteristiek voor veldvulling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:21:38 #28
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101715254
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat anderen altijd beter zijn is dan karakteristiek voor veldvulling.
Als je het zo stelt is iedereen die geen kampioen word veldvulling.

Imo zijn de rijders die geen amusementswaarde geven veldvulling. Dus als je altijd achteraan je rondjes rijd en alleen maar blauwe vlaggen krijgt... Terwijl nu bijvoorbeeld Mercedes en Force India geen veldvulling zijn omdat ze wel voor actie zorgen...
pi_101715341
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:21 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Als je het zo stelt is iedereen die geen kampioen word veldvulling.

Imo zijn de rijders die geen amusementswaarde geven veldvulling. Dus als je altijd achteraan je rondjes rijd en alleen maar blauwe vlaggen krijgt... Terwijl nu bijvoorbeeld Mercedes en Force India geen veldvulling zijn omdat ze wel voor actie zorgen...
DC dacht elk jaar dan wel weer dat het zijn jaar zou worden, feitelijk reed hij natuurlijk gewoon mee om de kopman niet teveel punten af te snoepen terwijl McLaren dan toch kon roepen dat ze beide rijders om het wk lieten racen. Dan zie ik het verschil niet zo met een coureur die evenredig aan de kwaliteit van zijn auto achterin meehobbelt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:34:03 #30
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101715578
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

DC dacht elk jaar dan wel weer dat het zijn jaar zou worden, feitelijk reed hij natuurlijk gewoon mee om de kopman niet teveel punten af te snoepen terwijl McLaren dan toch kon roepen dat ze beide rijders om het wk lieten racen. Dan zie ik het verschil niet zo met een coureur die evenredig aan de kwaliteit van zijn auto achterin meehobbelt.
Klopt helemaal en dat is wat ik zo waardeer aan Ferrari, zij hebben een duidelijke 1e en 2e rijder en nummer 2 rijdt dan ook helemaal in dienst van nummer 1, zoals het hoort bij een teamsport. Maar bij McLaren liet Mika het toentertijd volledig afweten (voornamelijk door de betrouwbaarheid van de auto) en was DC feitelijk de 1e rijder.
  donderdag 8 september 2011 @ 17:37:36 #31
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_101715677
Dus iemand die meervoudig GP winnaar is is maar veldvulling :')
Veldvulling ben je als je je bij je rol neerlegt dat je nooit of te nimmer een race weet te winnen, en de ambitie er ook niet voor hebt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_101717878
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 17:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Dus iemand die meervoudig GP winnaar is is maar veldvulling :')
Veldvulling ben je als je je bij je rol neerlegt dat je nooit of te nimmer een race weet te winnen, en de ambitie er ook niet voor hebt.
Dat kan DC niet ontzegd worden, telkens dacht hij weer dat het zijn jaar zou gaan worden. Maar elke coureur heeft de ambitie er ooit wat van te maken of een keer zomaar te winnen. Als veldvulling zie ik coureurs die maar wat meerijden omdat je toch twee auto's hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101718007
Veldvulling is wat overdreven, maar het was in die tijd meer een battle Newey vs Schumacher, eerst tegen de Williamsen van Villeneuve en Hill en later vs DC en Hakkinen. Door de briljante auto's van Newey leken ze beter dan dat ze daadwerkelijk waren, Villeneuve,DC en Hill zakten bij andere teams ook aardig door het ijs.
  donderdag 8 september 2011 @ 19:49:32 #34
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101720289
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
Veldvulling is wat overdreven, maar het was in die tijd meer een battle Newey vs Schumacher, eerst tegen de Williamsen van Villeneuve en Hill en later vs DC en Hakkinen. Door de briljante auto's van Newey leken ze beter dan dat ze daadwerkelijk waren, Villeneuve,DC en Hill zakten bij andere teams ook aardig door het ijs.
Vergeet Williams met Ralf en Montoya niet, die deden ook aardig mee, sterker nog ze waren regelmatig beter dan de McLaren van Newey.
pi_101725591
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 19:49 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Vergeet Williams met Ralf en Montoya niet, die deden ook aardig mee, sterker nog ze waren regelmatig beter dan de McLaren van Newey.
Dat was inderdaad een briljante auto toen. Een beetje fatsoenlijjke coureur erin en die was kampioen geworden, categorie Button, Raikkonen, Barrichello, best of the rest zeg maar en het was duidelijk geweest hoe goed die auto eigenlijk was. Maar ja, met Ralf...
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 september 2011 @ 21:27:21 #36
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101726307
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat was inderdaad een briljante auto toen. Een beetje fatsoenlijjke coureur erin en die was kampioen geworden, categorie Button, Raikkonen, Barrichello, best of the rest zeg maar en het was duidelijk geweest hoe goed die auto eigenlijk was. Maar ja, met Ralf...
Montoya was die categorie denk ik maar ik denk dat de 2 auto-rijder combinaties bij Williams prima waren. Alleen waren de Michelin banden net terug in de sport en daar hadden ze veel last van en de Ferrari met Schumi erin en de Bridgestone eronder was ook gewoon briljant natuurlijk, zeker omdat Ferrari niet bang was om Rubens aan de kant te laten gaan... (En Bridgestone had alleen Ferrari als topteam dus eigenlijk waren die custom-made voor onder de Ferrari.)
pi_101727337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:27 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Montoya was die categorie denk ik maar ik denk dat de 2 auto-rijder combinaties bij Williams prima waren.
Dat je dat toen dacht kan ik me nog een beetje voorstellen, al zal dat meer met enthousiasme te maken hebben gehad. Maar als je ziet wat hij daarna tegen Raikkonen liet zien, en Raikkonen bleek op zijn beurt ook weer niet zo snel als velen hem inschatten, dan moet je toch erkennen dat het er gewoon niet in zat.

quote:
Alleen waren de Michelin banden net terug in de sport en daar hadden ze veel last van en de Ferrari met Schumi erin en de Bridgestone eronder was ook gewoon briljant natuurlijk, zeker omdat Ferrari niet bang was om Rubens aan de kant te laten gaan... (En Bridgestone had alleen Ferrari als topteam dus eigenlijk waren die custom-made voor onder de Ferrari.)
Als Barrichello aan de kant moest dan was dat doorgaans omdat de regels dat voorschrijven bij een blauwe vlag. Hij probeert het nu zo te draaien alsof ontzettend heeft geleden onder de teamorders, maar feitelijk kon hij slechts heel incidenteel Schumacher bijhouden. Verder waren de Michelins vaak superieur en kwamen ze ook nog goed weg met valsspelen omdat ze gewoon bredere banden hadden ingezet dan de regels toestonden.

Maar toegegeven, Schumacher was altijd een formidabele tegenstander en je had een veel betere auto nodig om hem te verslaan, zeker veel beter aan het begin van het seizoen wat Schumacher/Ferrari ontwikkelde zich gedurende het seizoen doorgaans beter. Maar dan heb je het al over de factor Schumacher. Puur qua auto was die Williams echt heel goed, en lag het aan de matige coureurs dat de strijd om het WK als een nachtkaars uitging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101728227
Dat bandenverhaal speelde alleen in 2003, toen werd Schumi op pure bandencircuits zoals Hongarije zelfs op een ronde gezet, vanaf monza hebben ze toen die banden van michelin illegaal verklaard en toen kon hij alsnog de titel pakken. Williams was wel een goede auto alleen niet van het nivea van McLaren in de periode 98t/m2000, daarom kon Schumi ook in 01,02 en 04 ook makkelijk zijn titels winnen omdat zijn tegenstanders een betere auto nodig hadden.

2005 was overigens een grote grap met het verbod op bandenwissels, FIA heeft er toen echt alles aan gedaan om de titelreeks van Schumacher te stoppen.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:20:39 #39
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101730502
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 21:41 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat je dat toen dacht kan ik me nog een beetje voorstellen, al zal dat meer met enthousiasme te maken hebben gehad. Maar als je ziet wat hij daarna tegen Raikkonen liet zien, en Raikkonen bleek op zijn beurt ook weer niet zo snel als velen hem inschatten, dan moet je toch erkennen dat het er gewoon niet in zat.

[..]

Als Barrichello aan de kant moest dan was dat doorgaans omdat de regels dat voorschrijven bij een blauwe vlag. Hij probeert het nu zo te draaien alsof ontzettend heeft geleden onder de teamorders, maar feitelijk kon hij slechts heel incidenteel Schumacher bijhouden. Verder waren de Michelins vaak superieur en kwamen ze ook nog goed weg met valsspelen omdat ze gewoon bredere banden hadden ingezet dan de regels toestonden.

Maar toegegeven, Schumacher was altijd een formidabele tegenstander en je had een veel betere auto nodig om hem te verslaan, zeker veel beter aan het begin van het seizoen wat Schumacher/Ferrari ontwikkelde zich gedurende het seizoen doorgaans beter. Maar dan heb je het al over de factor Schumacher. Puur qua auto was die Williams echt heel goed, en lag het aan de matige coureurs dat de strijd om het WK als een nachtkaars uitging.
Het zat er niet in nee (maar dat is makkelijk aangezien het geschiedenis is) maar ze waren op een gegeven moment wel de enige die Schumi nog enigszins tegenstand gaven...

Maar Rubens heeft regelmatig plaats moeten maken voor Schumi op teamorders met als hoogtepunt Oostenrijk 2002 als ik me niet vergis, kan ook een een jaar eerder geweest zijn. Maar dat gebeurde regelmatig bij Ferrari hoor, wat dat betreft heeft Rubens wel een punt. Maar eigenlijk heeft ie niks te klagen, hij werd er dik voor betaald, reed in de beste auto van het veld en kon, als Schumi geen punten meer nodig had, een overwinning meepakken.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 8 september 2011 @ 22:25:38 #40
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_101730938
HRT is veldopvulling op dit moment.
Teams die moeten testen tijdens GP's.
Die vallen onder veldopvulling, aka rijdende chicane's.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 8 september 2011 @ 22:30:00 #41
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101731323
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:25 schreef Netsplitter het volgende:
HRT is veldopvulling op dit moment.
Teams die moeten testen tijdens GP's.
Die vallen onder veldopvulling, aka rijdende chicane's.
En Virgin...
pi_101740819
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 22:20 schreef ramon83 het volgende:

[..]

Het zat er niet in nee (maar dat is makkelijk aangezien het geschiedenis is) maar ze waren op een gegeven moment wel de enige die Schumi nog enigszins tegenstand gaven...
Klopt, maar om het Schumacher moeilijk te maken heb je een hele goede auto nodig met een behoorlijk goede coureur, en dat laatste bleken RS en JPM niet te zijn.

quote:
Maar Rubens heeft regelmatig plaats moeten maken voor Schumi op teamorders met als hoogtepunt Oostenrijk 2002 als ik me niet vergis, kan ook een een jaar eerder geweest zijn. Maar dat gebeurde regelmatig bij Ferrari hoor, wat dat betreft heeft Rubens wel een punt.
Oostenrijk kan iedereen zich nog wel herinneren omdat dat flink opgeblazen is, maar verder?

quote:
Maar eigenlijk heeft ie niks te klagen, hij werd er dik voor betaald, reed in de beste auto van het veld en kon, als Schumi geen punten meer nodig had, een overwinning meepakken.
Inderdaad, maar hij probeert nou Oostenrijk uit te melken terwijl hij gewoon de natuurlijke secondant was, daar was echt geen contract voor nodig.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_101743517
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2011 18:53 schreef M.Melandri het volgende:
Veldvulling is wat overdreven, maar het was in die tijd meer een battle Newey vs Schumacher Brawn, eerst tegen de Williamsen van Villeneuve en Hill en later vs DC en Hakkinen. Door de briljante auto's van Newey leken ze beter dan dat ze daadwerkelijk waren, Villeneuve,DC en Hill zakten bij andere teams ook aardig door het ijs.
Je kan een ontwerper moeilijk met een coureur vergelijken. :)

En Ross Brawn ontwierp (samen met Byrne) ook geweldige auto's, zoals de Benetton en Ferrari. En ja, Ferrari had met Schumacher een betere coureur dan McLaren of Williams in die tijd. Dus dat was de beste combinatie.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_101744428
Nog geen Monza F1 topic?


Wat n tijdsverschil tussen de eerste 4 en de rest van het veld!
pi_101744448
http://www.vipbox.tv/watc(...)prix-practice-1.html


eindstand:

1 Hamilton 1.23.865
2 Button 0.921
3 Vettel 1.366
4 Webber 1.594
5 Sutil 2.685
6 Petrov 2.760
7 Alonso 2.782
8 Massa 2.811
9 Perez 2.829
10 Algersuari 2.831
11 Schumacher 2.834
12 Hulkenberg 2.961

[ Bericht 41% gewijzigd door JohnB52 op 09-09-2011 11:37:35 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 12:06:35 #46
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101745805
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 11:23 schreef JohnB52 het volgende:
Nog geen Monza F1 topic?
Je mag er eentje openen als je wilt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101745881
Nee, dank u, er is toch iemand die dat altijd doet?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 9 september 2011 @ 12:19:02 #48
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_101746190
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 10:52 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Je kan een ontwerper moeilijk met een coureur vergelijken. :)

En Ross Brawn ontwierp (samen met Byrne) ook geweldige auto's, zoals de Benetton en Ferrari. En ja, Ferrari had met Schumacher een betere coureur dan McLaren of Williams in die tijd. Dus dat was de beste combinatie.
Brawn een ontwerper?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_101746918
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/09_september/09/110909_red_bull_racing_renault_motoren.xml
  vrijdag 9 september 2011 @ 12:55:17 #50
337425 ramon83
Wie bouwt paradijs op aarde?
pi_101747143
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:47 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/09_september/09/110909_red_bull_racing_renault_motoren.xml
Ja dat was te verwachten, never change a winning team...
pi_101747487
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Brawn een ontwerper?
Ja, ook!

Net zoals Newey was hij aerodynamicus, ontwerper en technisch directeur.

Ik geef toe dat hij bij Benetton en Ferrari niet de hoofdontwerper was (want dat was Rory Byrne), hij heeft zeker zijn steentje bijgedragen aan de ontwerpen van de auto. Net zoals hij dat deed bij Brawn GP.

Hij was wel de (hoofd)ontwerper van de winnende Jaguar Le Mans wagens begin jaren '90.

Brawn is wel meer bekend om zijn race strategieën. Iets wat je niet over Newey hoort. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 13:23:53 #52
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101747897
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:08 schreef JohnB52 het volgende:
Nee, dank u, er is toch iemand die dat altijd doet?
Dat was ik, maar ik ben er uit tijdgebrek mee gestopt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101748090
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 12:47 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2011/09_september/09/110909_red_bull_racing_renault_motoren.xml
Het gaat verder dan alleen een verlenging van de deal. Ze gaan een samenwerking aan om de turbo motor te ontwikkelen.
quote:
Red Bull gaat ook na de overstap naar V6-turbomotoren verder met Renault-krachtbronnen. De partijen hebben hun overeenkomst met vijf jaar verlengd.

Renault voorziet Red Bull dus in 2012 en 2013 nog van de huidige V8-krachtbronnen en zal de jaren daarna nieuwe V6-turbo’s leveren. De nieuwe overeenkomst gaat echter verder dan alleen de afname van motoren. Red Bull Technology en Renault Sport F1 gaan ook kennis en technologie delen.

“We zijn verheugd dat we onze samenwerking nog vijf jaar voortzetten”, zegt Renault-baas Bernard Rey. “Red Bull en Renault hechten veel waarde aan stabiliteit en zien dat als vereiste voor topprestaties.”

Zijn collega Jean-François Caubet vult aan: “De input van Red Bull is een groot voordeel bij de ontwikkeling van de nieuwe V6-motoren. Zo kunnen we de krachtbron optimaal afstemmen op het chassis. Maar uiteraard profiteren ook onze andere klanten van deze samenwerking.”

Red Bull-teambaas Christian Horner is eveneens blij met de langere samenwerking met Renault. “De motoren zijn een belangrijke factor geweest in onze successen. Samen hebben we 22 overwinningen, 32 polepositions en twee wereldtitels behaald. Dit willen we natuurlijk graag uitbreiden.”
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_101750433
godver, mijn livetiming app op mijn telefoon doet het maar half :/

hij uodate de tijden niet meteen, en ik moet steeds alles afsluiten en weer opnieuw aanzetten om de livetijden te zien... hebben mer mensen dat of ligt het probleem gewoon aan mij?
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_101750554
Ik heb momenteel 8 kaartjes binnen.

6 daarvan zijn er reeds besproken. Als het goed is krijg ik er nog 2 bij en misschien 4.

Dat zou dus betekenen dat ik mogelijkerwijs 4 tot 6 kaartjes over ga houden.

Kaartjes staan wel op mijn naam en op een andere naam en ik heb geen idee of ik me moet legitimeren daar, dus 100% garanderen dat je binnen komt als je een kaartje van mij krijgt kan ik niet.

Zijn er mensen die in de buurt wonen en de gok willen wagen? :)

Zondagavond weet ik waarschijnlijk pas precies hoeveel kaartjes ik over heb in elk geval :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101750697
Ow en maadag 12 september live op rtlgp.nl vanaf 13:25 uur te volgen lees ik net. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101750777
woon aardig in de buurt, maar helaas moet ik werken :(
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_101753138
Weet niet of het al gemeld was hier:

quote:
Iran is begonnen met de bouw van een autocircuit, net buiten de hoofdstad Teheran. Een mens zou denken dat ze daar wel andere zorgen aan hun hoofd hebben, maar neen. Het vijf kilometer lange circuit maakt deel uit van een multifunctioneel project, genaamd iLand en wordt gebouwd door een Engels agentschap en niet door Herman Tilke, zo ongeveer de huisarchitect van de Formule1. Een bewuste keuze, want Tilkes circuits hebben allemaal dezelfde, saaie vorm.

Apex Circuit Design, het Engelse agentschap, wil een natuurlijk circuit bouwen met veel nivellering. 'Zoals Spa-Francorchamps of de Nürburgring', aldus het persbericht. Het circuit zou moeten afgewerkt zijn in de loop van 2012 en operationeel tegen 2013. De grondwerken zijn alvast begonnen.

In een eerste fase is het de bedoeling bij de Internationale Autosportfederatie een FIA Grade 2-licentie te vragen. Dat wil zeggen voor alle autosportklassen, behalve Formule1. Maar uiteraard zijn de initiatiefnemers ambitieus en sluiten ze niks uit voor de toekomst. Indachtig Met de cinema rond Abu Dhabi dit jaar in gedachten zou dat wel eens heel moeilijk kunnen worden. Of, we hebben het tenslotte over F1, heel veel geld kunnen kosten.
pi_101753456
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 september 2011 16:29 schreef wimderon het volgende:
Weet niet of het al gemeld was hier:

[..]

Wel hier
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 september 2011 @ 16:50:16 #61
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_101753797
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:59 schreef vosss het volgende:
Ik heb momenteel 8 kaartjes binnen.

6 daarvan zijn er reeds besproken. Als het goed is krijg ik er nog 2 bij en misschien 4.

Dat zou dus betekenen dat ik mogelijkerwijs 4 tot 6 kaartjes over ga houden.

Kaartjes staan wel op mijn naam en op een andere naam en ik heb geen idee of ik me moet legitimeren daar, dus 100% garanderen dat je binnen komt als je een kaartje van mij krijgt kan ik niet.

Zijn er mensen die in de buurt wonen en de gok willen wagen? :)

Zondagavond weet ik waarschijnlijk pas precies hoeveel kaartjes ik over heb in elk geval :)
Ik moet dan wel helemaal uit het noorden komen, maar ik heb zeker interesse
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_101754076
Ik zal zondag na de race wel even kijken wie allemaal interesse heeft.
Het zijn gewoon etickets die je zelf moet uitprinten, maar er staat zogezegd wel een naam op en ik heb geen idee of dat problemen gaat geven.

Ik denk zelf van niet, maar je weet het maar nooit, dus vandaar dat ik het er wel bij zeg :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_101756331
Ik ga het echt niet redden, hoe graag ik ook wil. Mijn werk valt precies rond die tijd en drie dagen van tevoren kan ik geen vrij meer regelen... ;(
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 9 september 2011 @ 20:04:47 #64
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_101761017
quote:
McLaren confirm Jenson Button will stay with team next year

McLaren's team principal, Martin Whitmarsh, has confirmed that Jenson Button will be with the team next season.

Following the Belgian Grand Prix just under a fortnight ago, Button urged Whitmarsh to finally take up the option on his contract for 2012 given his desire to remain with the Woking-based marque.

At the time Button said: "All he [Whitmarsh] has to do is say yes, and I will say yes because I want to be here next year.

"It's up to the team as to when they approach me, but for me I'm the happiest I've been with the car."

Whitmarsh has now confirmed the 31-year-old will see out the final year of the three-year deal he signed at the end of 2009 following his title-winning campaign with Brawn GP. Whitmarsh said: "Jenson will be with us next year. Full stop. There is nothing that needs to be sorted, he will be with us next year."
Niet echt verrassend natuurlijk.
  vrijdag 9 september 2011 @ 21:54:46 #65
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_101765817
Nog een TV-tip voor na het weekend: maandag is de documentaire Graham Hill: Driven te zien op BBC4 om 22.00 uur.
  Moderator vrijdag 9 september 2011 @ 22:24:10 #66
18653 crew  D.
pi_101769440
GP van Roggel :')
Some people should be around your entire life; others should just make an appearance.
pi_101771200
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 september 2011 14:59 schreef vosss het volgende:
Ik heb momenteel 8 kaartjes binnen.

6 daarvan zijn er reeds besproken. Als het goed is krijg ik er nog 2 bij en misschien 4.

Dat zou dus betekenen dat ik mogelijkerwijs 4 tot 6 kaartjes over ga houden.

Kaartjes staan wel op mijn naam en op een andere naam en ik heb geen idee of ik me moet legitimeren daar, dus 100% garanderen dat je binnen komt als je een kaartje van mij krijgt kan ik niet.

Zijn er mensen die in de buurt wonen en de gok willen wagen? :)

Zondagavond weet ik waarschijnlijk pas precies hoeveel kaartjes ik over heb in elk geval :)
Hoe goed is roggel met het ov te bereiken? Ik moet toch vanuit het hoge noorden naar delft toe, dus een uitstapje naar limburg lijkt me wel wat. Het hangt er alleen een beetje vanaf of ik daar met ov kan komen.

Overigens citroen ds in dat filmpje :D
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_101774540
Met een trein kan je in roermond of weert komen en van daaruit met een bus naar roggel :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 10 september 2011 @ 16:25:50 #70
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_101786481
Wel gaaf hoor.
UI Made bij VanilleKwark.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')