abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98142629

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI | CLXII | CLXIII
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_98142680
A bugs Life
Animatie over een groep mieren die geterroriseerd worden door sprinkhanen
geinig gedaan, maar geen spectaculaire actie/plottwist of wat dan ook
gewoon prima:
7/10

hoop dat de OP goed is :P
pi_98142868
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:19 schreef mschol het volgende:
A bugs Life
Animatie over een groep mieren die geterroriseerd worden door sprinkhanen
geinig gedaan, maar geen spectaculaire actie/plottwist of wat dan ook
gewoon prima:
7/10

hoop dat de OP goed is :P
Volgens mij prima :) ik kan glass niet vinden btw... Kan iemand mij helpen hieraan te komen?
pi_98143284
2010: Moby Dick.
http://www.imdb.com/title/tt1694508/

Het klassieke verhaal aangepast voor de moderne tijd: Kapitein Ahab jaagt met zijn nucleaire onderzeeboot op een 150 meter lange prehistorische walvis.
Zo slecht dat Herman Melville zich omdraait in zijn graf!

De 2.7 op imdb is wat mij betreft nog hoog gegrepen; een 1 is meer op zijn plaats.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 00:42:39 #5
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98143299
The Tree of Life (2011, VS, Terrence Malick)
Net terug van The Tree of Life en ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind. Aan de ene kant vond ik het een mooie, serene en ontroerende film, anderzijds vond ik het allemaal wel erg pretentieus.
Dat geldt vooral voor het nu al befaamde gedeelte met de ontstaansgeschiedenis van het heelal en leven op aarde. Ik zat te wachten tot er een moment zou komen, dat het kwartje bij me zou vallen. Waardoor die scene's met terugwerkende kracht nut en/of impact zouden blijken te hebben. Maar dat bleef uit, waardoor het voor mij allemaal erg leeg bleef. Ook het einde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wist mij niet emotioneel te raken noch zette het me aan tot een diep nadenken.
Wat ik wel heel goed en mooi vond aan de film was het "normale" gedeelte, het grote gedeelte van het verhaal over de opgroeiende jongen en vooral de invloed van z'n strenge vader en liefhebbende moeder daarin. Hier volgt Malick weer heel goed het advies op van de oude Hitchcock, "Show, don't tell." Hierin laat hij zien wat er gebeurt zonder uit te leggen. Geeft hij ons met maar heel weinig dialogen wel gevormde gelaagde realistische karakters. In dit gedeelte kon ik wel wat met het thema van de strijd van de jongen tussen "de weg van de natuur" en "de weg van genade". Gesymboliseerd door respectievelijk z'n vader en moeder. Al vind ik het te simpel om de vader alleen als slecht en de moeder als goed te zien. De vader heeft duidelijk wel degelijk ook veel liefde voor z'n zonen en de moeder lijkt weinig te protesteren tegen de harde hand van pa. Bij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
moest ik wel een traantje laten.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Door het gebruik van de juiste klassieke kerkmuziek en het gefluister van vragen over God en leven maakt het allemaal heel sereen. Het is één van de meest spirituele films die ik ken.
Ik ga iets (voor mijn doen) heel bijzonders doen en de film geen cijfer geven. Want ik heb geen flauw idee welk cijfer dat zou moeten zijn. Aan de ene kant is het een onvoldoende, aan de andere kant een negen. Maar dat maakt nou ook weer niet dat het totaal het gemiddelde is. Misschien dat ik er later als de film wat gezakt is erop terug kom.
pi_98144153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:42 schreef Ferry_76 het volgende:
2010: Moby Dick.
http://www.imdb.com/title/tt1694508/

Het klassieke verhaal aangepast voor de moderne tijd: Kapitein Ahab jaagt met zijn nucleaire onderzeeboot op een 150 meter lange prehistorische walvis.
Zo slecht dat Herman Melville zich omdraait in zijn graf!

De 2.7 op imdb is wat mij betreft nog hoog gegrepen; een 1 is meer op zijn plaats.
ah een must see dus.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 01:52:40 #7
305862 Habberbal
Eindeloos variabel!
pi_98144673
Net The Social Network gezien. Toffe film!
We did this once.
We did this twice.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 02:01:16 #8
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_98144797
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:23 schreef mschol het volgende:

[..]

ah een must see dus.
Krijg eigenlijk wel een gevoel van nieuwsgierigheid voor films die ZO laag scoren... Is weer eens wat anders dan een 6-7tje. =) Want hoe slecht moet een film kunnen zijn dat ie een 1 scoort.. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 01:52 schreef Habberbal het volgende:
Net The Social Network gezien. Toffe film!
Mee eens, die zit bij mij wel in de top 20. Ook al is het alleen maar op de manier dat Mark Zuckerberg speelt en lekker door heel die film lult. :P Hij kijkt echt prima weg, verhaallijn is ook in orde.
pi_98146617
The Eagle

Niet slecht, maar ook niet supergoed ofzo.
pi_98146651
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef MrBarros het volgende:
Mee eens, die zit bij mij wel in de top 20. Ook al is het alleen maar op de manier dat Mark Zuckerberg speelt en lekker door heel die film lult. :P Hij kijkt echt prima weg, verhaallijn is ook in orde.
_O_
pi_98147232
Hij is al vaker genoemd:
Source Code
http://www.imdb.com/title/tt0945513/

Ik vond het een spannende, boeiende en sympathieke film.
Een 8

(mijn recensie)

[ Bericht 10% gewijzigd door sverbern op 14-06-2011 09:51:28 ]
pi_98147867

Paul

quote:
Graeme Willy (Simon Pegg) en Clive Gollings (Nick Frost) zijn twee Britse nerds die na lang sparen eindelijk een road trip door Amerika maken. De uitgestippelde route gaat langs alle beroemde plekken waar zich 'buitenaardse' dingen hebben afgespeeld: van de mysterieuze 'UFO-hangar' Area 51 tot de stad Roswell, waar in 1947 vliegende schotels gesignaleerd werden. Een wild avontuur is echter onvermijdelijk wanneer het duo langs de kant van de weg het ruimtemannetje Paul (stem van Seth Rogen) tegen het lijf loopt. Paul is ontsnapt uit een militaire basis en vraagt Graeme en Clive om hulp. Kunnen zij Paul terug naar zijn moederschip brengen voordat een drietal koelbloedige FBI-agenten hem kan oppakken..?

Leuk film maar had hem toch iets grappiger verwacht. Paul was goed geanimeerd. Verhaal was een beetje cheezy en het einde kan je al makkelijk raden. Maar hij keek lekker weg. een 6.5
pi_98147877
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 09:12 schreef sverbern het volgende:
Hij is al vaker genoemd:
Source Code

[ afbeelding ]

Ik vond het een spannende, boeiende en sympathieke film.
Een 8

(mijn recensie)
Die ga ik vanavond maar eens kijken. Lijkt me een leuke film....
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:25:17 #14
277865 Sejt
Ondertitel
pi_98148742
Leuk dat er toch nog best veel zijn die Drazic en Anita (en Jack) herkennen :D

Ik heb ook alle seizoenen van HBH. Blijft geweldig, zelfs na zoveel jaar. Anita :9
I love my mispoken words.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 10:31:04 #15
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_98148866
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:42 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Tree of Life (2011, VS, Terrence Malick)
Net terug van The Tree of Life en ik weet eigenlijk nog niet goed wat ik ervan vind. Aan de ene kant vond ik het een mooie, serene en ontroerende film, anderzijds vond ik het allemaal wel erg pretentieus.
Dat geldt vooral voor het nu al befaamde gedeelte met de ontstaansgeschiedenis van het heelal en leven op aarde. Ik zat te wachten tot er een moment zou komen, dat het kwartje bij me zou vallen. Waardoor die scene's met terugwerkende kracht nut en/of impact zouden blijken te hebben. Maar dat bleef uit, waardoor het voor mij allemaal erg leeg bleef. Ook het einde
SPOILER
wist mij niet emotioneel te raken noch zette het me aan tot een diep nadenken.
Wat ik wel heel goed en mooi vond aan de film was het "normale" gedeelte, het grote gedeelte van het verhaal over de opgroeiende jongen en vooral de invloed van z'n strenge vader en liefhebbende moeder daarin. Hier volgt Malick weer heel goed het advies op van de oude Hitchcock, "Show, don't tell." Hierin laat hij zien wat er gebeurt zonder uit te leggen. Geeft hij ons met maar heel weinig dialogen wel gevormde gelaagde realistische karakters. In dit gedeelte kon ik wel wat met het thema van de strijd van de jongen tussen "de weg van de natuur" en "de weg van genade". Gesymboliseerd door respectievelijk z'n vader en moeder. Al vind ik het te simpel om de vader alleen als slecht en de moeder als goed te zien. De vader heeft duidelijk wel degelijk ook veel liefde voor z'n zonen en de moeder lijkt weinig te protesteren tegen de harde hand van pa. Bij
SPOILER
moest ik wel een traantje laten.
Het ziet er allemaal weer heel mooi uit. Door het gebruik van de juiste klassieke kerkmuziek en het gefluister van vragen over God en leven maakt het allemaal heel sereen. Het is één van de meest spirituele films die ik ken.
Ik ga iets (voor mijn doen) heel bijzonders doen en de film geen cijfer geven. Want ik heb geen flauw idee welk cijfer dat zou moeten zijn. Aan de ene kant is het een onvoldoende, aan de andere kant een negen. Maar dat maakt nou ook weer niet dat het totaal het gemiddelde is. Misschien dat ik er later als de film wat gezakt is erop terug kom.
Hoe lang duurt het ontstaan van de aarde dan? dan mag evt in spoiler ;)
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_98149614
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 00:25 schreef resque het volgende:

[..]

Volgens mij prima :) ik kan glass niet vinden btw... Kan iemand mij helpen hieraan te komen?
Ik heb gewoon gegoogled op "glass short film en toen vond ik dit, gewoon fullscreen te bekijken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_98149819
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ik heb gewoon gegoogled op "glass short film en toen vond ik dit, gewoon fullscreen te bekijken.
Thnx! Gaan we vanavond even kijken. Misschien dat ik HBH kriebels ga krijgen en weer opnieuw begin aan de serie :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:36:53 #18
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_98150535
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 10:31 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het ontstaan van de aarde dan? dan mag evt in spoiler ;)
Geen idee eigenlijk. Denk een kwartier ofzo. Maar het leek iig eeuwen te duren.
pi_98152047
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 02:01 schreef MrBarros het volgende:
Krijg eigenlijk wel een gevoel van nieuwsgierigheid voor films die ZO laag scoren... Is weer eens wat anders dan een 6-7tje. =) Want hoe slecht moet een film kunnen zijn dat ie een 1 scoort.. ;)
Precies, ik had een vermoeden toen ik de hoes zag, maar het bleek dus nog erger te zijn!

Alleen al dat Ahab door de burgermeester uit Spin City gespeeld wordt zeg al wel genoeg denk ik. De computer effecten zijn slecht uitgevoerd (Zie ook de trailer op Imdb) en het verhaal heeft slechts een paar pijnlijk geforceerde raakvlakken met het origineel. Het moment in de film dat

SPOILER
zeek ik bijna in mijn broek van het lachen..
pi_98152443
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 11:05 schreef Karstman het volgende:

[..]

staat ook op youtube:
kan je m mobiel bekijken :P
pi_98153827
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 12:39 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

staat ook op youtube:
kan je m mobiel bekijken :P
Jeej! even proberen haha, toch geen ruk te doen op werk :P
  dinsdag 14 juni 2011 @ 13:36:46 #23
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_98154340
Van het weekend naar de musical "La Cage Aux Folles" geweest, en ik kreeg meteen zin om "The Birdcage" weer eens te kijken.
Heel kort: 2 homo's met een travestietencabaret-club hebben een zoon die wil gaan trouwen met de dochter van een zeer conservatieve politicus.

Leuke grappen, lekker vlot, niet te lang en een heerlijk over-the-top Nathan Lane als hysterische dragqueen.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_98154354
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:25 schreef jimjim1983 het volgende:
hij is niks aan hoor :P
Well that was a waste of time....
pi_98154492
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2011 13:37 schreef resque het volgende:

[..]

Well that was a waste of time....