Ik heb deze al een hele tijd geleden gekeken maar vond deze film toch echt ff de moeite waard om op te noemen. Deze staat bij mij in de top 10 van beste films. Cijfer: 9quote:Trevor Reznik heeft al een jaar niet geslapen. Dit zorgt ervoor dat hij dingen ziet die er werkelijk niet zijn. Dan gebeurt er een ongeluk op zijn werk, waar hij de schuld van krijgt, maar is het ook zijn schuld?
Opzich best te volgen, niet een heel slechte film maar eerlijk gezegd ook zeker geen hoogstandje.quote:Gene Watson, een bekende in de zakenwereld, krijgt na de dood van zijn ex-vrouw het hoederecht over hun dochtertje Lynn. Vlak na hun aankomst in Los Angeles wordt het meisje ontvoerd. De ontvoerders geven hem de opdracht om één van de politieke topfiguren te vermoorden waarvoor hij precies één uur en vijtien minuten krijgt. Als hij niet in de opdracht slaagt, zal hij zijn dochter Lynn nooit meer terugzien.
Volgens mij moet ik The Next Three Days dan juist goed vinden, want ik vond Jumper echt zoooo slecht. Die heb ik destijds echt uitgezeten in de bioscoop.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 01:13 schreef Mainport het volgende:
The next three days
Wat een poepfilm. Het neemt zichzelf heel serieus maar het verhaal slaat helemaal nergens op. Ongeloofwaardige wendingen, plotholes en irrationele keuzes. Russell Crowe op de automatische piloot en geen leuke bijrollen. Ik ergerde me kapot.
Jumper
Wat raar dat deze film zo afgekraakt wordt. Het verhaal zit goed in elkaar, mooie beelden, flitsend geëdit en een strakke regie van Doug Liman, wat ik niet van hem gewend ben omdat The Bourne Identity zo schraal afsteekt tegen de opvolgers van Greengrass. Rachel Bilson en Hayden Christensen bakten er echter weinig van, dan doet een Shia Labeouff dat beter. Jamie Bell vind ik niet geweldig; hij speelt altijd dezelfde rol als driftige outsider. Desalniettemin een stuk beter dan voorgaande film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Omdat liberaal Hollywood in de jaren 70 nog niet open stond voor een film over een motoragent heeft de film niet de status gekregen die hij verdient. Maar in 2011 moeten mensen klaar zijn om te kunnen zien dat John Wintergreen een zielsverwant is van Dennis Hopper en Peter Fonda i.p.v. tegenpool.
cijfer: 8
El espíritu de la colmena (The Spirit of the Beehive) (1973,Sp, Víctor Erice)
Met een heel lief klein meisje in de hoofdrol, dat zelfs de koudste harten doet smelten, heeft de film al een streep voor. Toch maakte de film niet helemaal z'n status waar. Vooral omdat een belangrijk onderdeel van de film, de verborgen kritiek op het Franco regime, nu anno 2011 niet meer zo'n impact heeft (tenminste niet op mij). Gelukkig is het wel nog steeds een heel mooie film. De sprookjesachtige sfeer en de strijd van de twee jonge zusjes om de dood te kunnen begrijpen zorgen ervoor dat er nog meer dan genoeg te genieten is. Ook de vader is erg goed gespeeld. Fernando Fernán Gómez geeft z'n karakter de juiste treurnis.
cijfer: 7.5
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-03-2011 11:36:20 ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |