abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94225941

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I
  donderdag 17 maart 2011 @ 03:12:06 #2
337202 Menu_69
Is toch heerlijk man.
pi_94227191
The Fighter

In de voorvertoning van Fok.

Was qua acteren, screening en regie een heel sterke film, verhaaltechnisch achteraf wel enigszins standaard.
Maar omdat het zo goed gebracht word vergeef je het standaard verhaaltje.
Kan de film zeker aan bevelen aan mensen die van een film houden nav waargebeurde verhalen.
| Ubernerdus Prutserus | Kwalitatief Uitermate Teleurstellend |
| DeviantArt: Soliquenl | Last.fm: SoliqueNL | Geocaching: Solique
  donderdag 17 maart 2011 @ 10:49:58 #4
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94230475
Vandeweek ook nog Unstoppable op DVD gezien. Tja, het verhaal is wel wat origineler, maar toch blijft het een 13-in-een-dozijn-film. Natuurlijk gaat alles fout wat er fout kan gaan en uiteraard een o zo Amerikaans einde. Toch blijf je kijken, er zit lekkere vaart in het verhaal, het acteren is niet echt slecht en sowieso kun je Denzel Washington nooit een slechte rol verwijten. :) Ik geef hem een 6 min.
Smell the flowers while you can....
pi_94230641
Friday The 13th (198)
http://www.imdb.com/title/tt0080761/

Eindelijk een keer gezien. Groot fan van horrorfilmreeksen, maar hier was ik nog nooit aan toegekomen. Ik vond het maar tegenvallen als je het tegenover de status zet van de reeks. Weinig origineel, zelfs voor die tijd niet. De kills zien er wel goed uit. Hopelijk vind ik de vervolgdelen leuker.
5/10
pi_94236794
The Machinist

quote:
Trevor Reznik heeft al een jaar niet geslapen. Dit zorgt ervoor dat hij dingen ziet die er werkelijk niet zijn. Dan gebeurt er een ongeluk op zijn werk, waar hij de schuld van krijgt, maar is het ook zijn schuld?
Ik heb deze al een hele tijd geleden gekeken maar vond deze film toch echt ff de moeite waard om op te noemen. Deze staat bij mij in de top 10 van beste films. Cijfer: 9
  donderdag 17 maart 2011 @ 21:44:33 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_94260995
East of Eden
Mên, James Dean was zijn tijd ver vooruit! Met wat voor flair speelt hij in East of Eden, echt sterk. De film zelf vond ik niet spetterend. Het is een standaard verhaaltje over vader en zoon die elkaar niet begrijpen. Cijfer: 7

Rocky IV
Rocky goes to Russia, HELL YEAH! Zijn goeie makker Apollo is door ijskonijn Ivan Drago (Lundgren) richting dood getimmerd en wat doet onze grote vriend Rocky? Hij neemt revanche om in het hol van de leeuw die dekselse Drago eens een lesje te leren. Het is een amusant simpel filmpje geworden. Lekker zwaar over the top met een nog zwaardere over the top foute 80s-soundtrack. Normaal ben ik geen fan van Sylvester Stallone, maar hier kan ik zijn geschmier wel verteren. Vooral zijn goedbedoelde pogingen om op het eind de Koude Oorlog te doen stoppen, werkte goed op mijn lachspieren ^O^. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_94263318
Cold Prey 3 (fritt vilt 3)

Noorwegen
Horror / Thriller
95 minuten

geregisseerd door Mikkel Brænne Sandemose
met Ida Marie Bakkerud, Kim S. Falck-Jørgensen en Pål Stokka

Prequel op de Noorse slasher-serie Fritt Vilt. Fritt Vilt III gaat helemaal terug naar het begin van de terreur in de bergen van Jotunheimen. We zien wat er voorafgaat aan de snowboardreis van de vijf vrienden Jannicke, Morten Tobias, Eirik, Mikael en Ingunn in de Noorse bergen, waar ze in een verlaten hotel terechtkomen, en alwaar er een krankzinnige moordenaar op de loer ligt...

na het zien van cold prey 1 & 2 die ik ERG tof vond ben ik deel 3 gaan kijken. Ik vind eigenlijk de dat dit niet deel 3, of een prequel mag heten want het heeft niet echt veel met cold prey 1 of 2 te maken. Dus het had eigenlijk een andere naam moeten hebben deze film. Maar buiten dat feit. Is het wel een toffe horror film, die vermaakt van het begin tot het eind en nog best spannend is. Zeker beter dan de meeste ''standaard'' horrors!
heb me er prima mee vermaakt, een 6,5
toch zeker een aanrader om een x te zien als je zin heb in een horror filmpje
  vrijdag 18 maart 2011 @ 01:07:52 #9
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94274722
Il mio nome è Nessuno (My Name is Nobody)(1973, It, Tonino Valerii & Sergio Leone)
Lekkere spaghetti-western van Valerii onder toeziend oog van grootmeester Leone. Die zelf ook een aantal scene's regisseerde zoals de openingsscene met Fonda in de barbierszaak en de grote finale.
Terence Hill speelt een zeer relaxte flierefluitende cowboy, Nobody. Hiermee geeft hij de film een lichtere komische toon dan de standaard spaghetti-western. Hill was bekend om z'n rollen in de toen populaire parodieën op het genre. Henry Fonda speelt in z'n laatste western, hoe kan het ook anders, de befaamde oude rot Jack Beauregard. Nobody aanbid Beauregard en vind dat Beuaregard met een grootse actie z'n naam in de geschiedenisboeken moet schrijven. Beauregard zelf wil natuurlijk niks weten van die lastige jongeling.
De film heeft zo'n typische heerlijke Morricone score, die nog dagen in mijn hoofd zal blijven zitten.
De actie zelf valt alleen tegen. Sommige momenten met Hill zijn duidelijk versneld om te kunnen tonen hoe snel hij wel niet is, maar zien er heel nep uit. Het grote eind gevecht waarin Fonda het opneemt tegen een hele grote groep ruiters, bestaat voor een deel uit still foto's.
Valerii stopt z'n liefde voor Sam Peckinpah niet onder stoelen en banken, de boevenbende heet de Wild Bunch en z'n naam wordt zelfs genoemd als staand op een grafsteen.
cijfer: 7.5
pi_94283135

In Europa straks bekend onder de naam World Invasion: Battle Los Angeles

In de film volgen we Sergeant Michael Nantz (Aaron Eckhart) die na een stevige carrière op het punt staat uit het leger te stappen. Tijdens zijn laatste missie is namelijk iets ernstig fout gegaan, en hoewel velen speculeren over wat er precies gebeurd is, blijft Nantz erg mysterieus over de feiten. Dan wordt er plots alarm gegeven en zal Nantz nog een laatste maal een missie moeten leiden. Hij krijgt een peleton toegewezen die hij samen met de onervaren luitenant Martinez (Ramon Rodriguez) moet leiden. Zijn verleden blijft hem echter achtervolgen door alle rondgaande roddels over wat er allemaal gebeurd is tijdens Nantzs laatste missie.

De groep militairen wordt zonder al te veel informatie in een helikopter geduwd, waar ze erachter komen dat ze aangevallen worden door buitenaardse wezens. Aan hen de taak om overlevenden uit het centrum van Los Angeles in veiligheid te brengen voordat het buitenaardse leger de stad met de grond gelijk maakt. Al gauw wordt duidelijk dat de aliens door speciale technieken snel aan de winnende hand zijn. Sergeant Nantz zal dus alles uit de kast moeten halen om deze technieken uit te schakelen, het tij te keren en tegelijkertijd het vertrouwen van zijn peleton te winnen.

World Invasion: Battle Los Angeles wordt met een overvloed aan promotie, trailers en posters gepresenteerd. Maar helaas worden bij het zien van de film de hoge verwachtingen meteen de grond in geboord. :Y Na tien minuten in de film weet je al dat de film een flop is. Zelfs de trailer zit nog beter in elkaar. :')

Na de grote ontwikkelingen die we afgelopen jaren gezien hebben in visuele effecten, verwacht je in World Invasion: Battle Los Angeles met een budget van 100 miljoen dollar een hoge standaard. Toch vallen deze special effects gezien dit budget erg tegen. Aliens zien er uit als gewone robots en de UFOs zijn ronduit belachelijk uitziende schroothopen. Als je het vergelijkt met soortgelijke films uit de afgelopen paar jaar, dan is het onbegrijpelijk hoe regisseur Jonathan Liebesman hier tevreden over kon zijn.

Door de hele film zijn er diverse belachelijke en ongeloofwaardige gebeurtenissen te zien. Zo probeert Sergeant Nantz op een gegeven moment vast te stellen hoe je de aliens kunt doden, waarbij hij hulp krijgt van een dierenarts. Ook is Nantz erg scherp als hij meteen na het zien van een UFO zonder reden weet dat deze actief zoekt naar radiosignalen. Nadat hij zijn mannen de radios heeft uit laten zetten, zijn ze daadwerkelijk onzichtbaar voor deze high-tech buitenaardse schotels, waarna de wezens schijnbaar naïef in de val lopen. Niet alleen de special effects schieten dus tekort, ook het verhaal.

Behalve het hectische hoofdpijnverwekkende camerawerk, dat doet denken aan Cloverfield, is het in de hele film één grote chaos. In de inleiding worden ongeveer 10 man snel en oppervlakkig voorgesteld, en als de actie begint, zien we wat explosies en vage vuurgevechten zonder enig overzicht. Er vallen wat doden, maar eigenlijk heeft niemand een idee wie nou sterft en wie er blijft leven. Niet dat het wat zou uitmaken, want er is nooit diep op de personages ingegaan in de inleiding.

Eigenlijk is Battle Los Angeles een sentimentele legerfilm over hoe een oorlogsheld zo goed als in zijn eentje een ongelooflijk dom alienleger verslaat. :O World Invasion: Battle Los Angeles ziet er in de trailer spectaculair uit, maar de film is precies het tegenovergestelde. :Y Het is twee uur ergernis over de overmatig pathetische scènes en belachelijke acties en gebeurtenissen. }:|

Dan was ID4 met Will Smith en zelfs War of the Worlds met Tom Cruise beter. })
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  vrijdag 18 maart 2011 @ 12:14:30 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_94285240
Carlos
Hele lange film (of mini-serie, afhankelijk van hoe je 'm kijkt) over het leven van Carlos the Jackal. Veel critici deden er nogal wild over, maar dat lof vind ik een tikkeltje overdreven. OK, het ziet er allemaal mooi uit, het is competent gefilmd, de acteurs zijn ook allemaal erg goed, vooral Edgar Ramirez als Carlos zelf, en ondanks de erg lange duur wordt het nooit echt vervelend, wat ook al een knappe prestatie is. Maar.

Eigenlijk krijg je toch niet erg veel inzicht in de figuur Carlos en vond ik het net als Der Baader Meinhof Complex vooral een opeenvolging van bekende gebeurtenissen met constant verwijzingen naar namen en plaatsen (om de accuraatheid te illustreren), waardoor het soms meer van een docu heeft en dat helpt het verhalend aspect niet echt. Het blijft wel een interessant project, maar de enigszins vergelijkbare Public Enemy-films over Mesrine van een paar jaar terug vond ik bijvoorbeeld toch een beter exemplaar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_94285458
Gisteravond op tv gezien: Nick of time (1995)

quote:
Gene Watson, een bekende in de zakenwereld, krijgt na de dood van zijn ex-vrouw het hoederecht over hun dochtertje Lynn. Vlak na hun aankomst in Los Angeles wordt het meisje ontvoerd. De ontvoerders geven hem de opdracht om één van de politieke topfiguren te vermoorden waarvoor hij precies één uur en vijtien minuten krijgt. Als hij niet in de opdracht slaagt, zal hij zijn dochter Lynn nooit meer terugzien.
Opzich best te volgen, niet een heel slechte film maar eerlijk gezegd ook zeker geen hoogstandje.
Gewoon een leuke donderdagavond film dus...

Een 7-.
  vrijdag 18 maart 2011 @ 18:50:57 #13
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_94301815
Rubje, flink uitgebreide review, netjes!

TRON: Legacy gezien.
Beviel met uitermate prima, want ik had nul verwachtingen. Leuke onderhoudende film.
pi_94305470
Ik denk dat Rubje die recensie van een andere site heeft geplukt, of die moet hij daar ook zelf hebben geplaatst.

http://www.moviesense.nl/(...)os-angeles-recensie/
pi_94313950
Napola

Duitsland
Drama / Oorlog
110 minuten

geregisseerd door Dennis Gansel
met Joachim Bissmeier, Max Dombrovka en Thomas Drechsel

De Nationaal-Politieke Academies (kortweg NaPolA) waren in nazi-Duitsland dé scholen waar de toekomstige elite werd opgeleid. Slechts de allerbesten werden toegelaten en eenmaal binnen, was er geen verschil wat betreft rang of stand: iedereen kreeg er gelijke kansen en was voorbestemd om gouverneur te worden in Washington, Parijs, Moskou of eender welke stad die ingepalmd zou worden in het duizendjarige Rijk. Dat gold ook voor de jonge Friedrich, een arbeiderszoon die door de bokscoach van één van die scholen opgemerkt wordt als een groot bokstalent, die de school mogelijk naar een overwinning zou kunnen brengen in de jaarlijkse bokscompetitie tussen de scholen onderling. Hij slaagt voor de ingangsproef en vervalst de handtekening van zijn vader (die niets van de nazi-praktijken moet hebben) om naar de school te gaan.

aparte film, met een vooral sterk 2e deel van de film. Film geeft een best goed beeld van hoe het er in die scholen aan toeging en waar die scholen voor dienden.
Film is leuk om een keer te zien, maar blinkt verder nergens in uit. daarom een 6.5
pi_94316385
Frigth Night

Vermakelijke horrorfilm uit 1985 waarin een fan van horrorfilms nieuwe buren krijgt, en hij is op basis van nachtelijke observaties ervan overtuigd dat zijn nieuwe buurman een vampier is. Hij roept de hulp in van een broodacteur die in vampierfilms speelt om de vampier te verslaan, en zijn vriendin en vriend gaan hem daarbij helpen.

Leuke film, ik heb me rot gelachen en er zitten leuke special effecten in.
Children of the night. What music they make.
pi_94321695
Motel Hell

Ik had deze film gedownload vanwege de trailer, maar dit bleek een andere trailer te zijn voor een andere film. Niet erg, toch maar gekeken. Boer Vincent Smith is wijd en zijd bekend vanwege zijn lekkere gerookte worstjes, en hij beheert ook een kleine motel. Anders dan de titel doet vermoeden draait die film nauwelijks om het motel. Op een dag strandt een jonge vrouw bij het motel en dan komt ze erachter dat de boer het vlees voor zijn worsten ergens anders vandaan haalt...

Leuke film opzich, de boer is erg sterk in zijn rol en er zitten enkele memorabele scenes in.

[ Bericht 1% gewijzigd door DeHovenier op 19-03-2011 01:09:30 ]
pi_94322166
The next three days
Wat een poepfilm. Het neemt zichzelf heel serieus maar het verhaal slaat helemaal nergens op. Ongeloofwaardige wendingen, plotholes en irrationele keuzes. Russell Crowe op de automatische piloot en geen leuke bijrollen. Ik ergerde me kapot.

Jumper
Wat raar dat deze film zo afgekraakt wordt. Het verhaal zit goed in elkaar, mooie beelden, flitsend geëdit en een strakke regie van Doug Liman, wat ik niet van hem gewend ben omdat The Bourne Identity zo schraal afsteekt tegen de opvolgers van Greengrass. Rachel Bilson en Hayden Christensen bakten er echter weinig van, dan doet een Shia Labeouff dat beter. Jamie Bell vind ik niet geweldig; hij speelt altijd dezelfde rol als driftige outsider. Desalniettemin een stuk beter dan voorgaande film.
Graag op anoniem
  zaterdag 19 maart 2011 @ 01:23:43 #19
319600 Miss-MacPhisto
This is not an exit
pi_94322459
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 maart 2011 01:13 schreef Mainport het volgende:
The next three days
Wat een poepfilm. Het neemt zichzelf heel serieus maar het verhaal slaat helemaal nergens op. Ongeloofwaardige wendingen, plotholes en irrationele keuzes. Russell Crowe op de automatische piloot en geen leuke bijrollen. Ik ergerde me kapot.

Jumper
Wat raar dat deze film zo afgekraakt wordt. Het verhaal zit goed in elkaar, mooie beelden, flitsend geëdit en een strakke regie van Doug Liman, wat ik niet van hem gewend ben omdat The Bourne Identity zo schraal afsteekt tegen de opvolgers van Greengrass. Rachel Bilson en Hayden Christensen bakten er echter weinig van, dan doet een Shia Labeouff dat beter. Jamie Bell vind ik niet geweldig; hij speelt altijd dezelfde rol als driftige outsider. Desalniettemin een stuk beter dan voorgaande film.
Volgens mij moet ik The Next Three Days dan juist goed vinden, want ik vond Jumper echt zoooo slecht. Die heb ik destijds echt uitgezeten in de bioscoop. :P
Smell the flowers while you can....
pi_94322511

Animal Kingdom

Na wat positieve reacties hier op Fok! en IMDB ben ik deze film gaan kijken. Tja, wat kan ik zeggen. Ik was er blijkbaar niet voor in de stemming... Ik raakte helemaal down van de sfeer die in de film hing. Ik irriteerde me kapot aan het domme hoofd van de hoofdpersoon en dat alle toffe personages het eerste halfuur al werden geslacht.
Deze film bekijken met het idee dat het een avondje leuke actie wordt, komt niet ten goede aan mijn cijfer. Een mager 6-je dan maar...

London Boulevard

Van deze film heb ik zeker kunnen genieten. Ondanks dat het verhaal flinterdun is, vond ik de film een lekker sfeertje hebben. Ik zat lekker in het verhaal en Colin Farrel speelde zijn rol als zogenaamde 'gangster' weer lekker weg.
Een 7,5.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_94324614
Event Horizon

Scifi film uit 1997 over een ruimteschip dat via kunstmatig zwarte gaten verder kan reizen dan ooit. Plotseling verdwijnt het schip om na 7 jaar weer terug te keren. Een reddingsteam wordt eropuit gestuurd om te achterhalen wat er gebeurd is en eventuele overlevenden te redden. Als ze het schip vinden blijkt iedereen dood te zijn, maar krijgen de reddingsleden last van hallicunaties die elk persoonlijk inspelen op een onverwerkte trauma's en ander leed die de bemanningsleden dragen.

Ik vond er niet veel aan, het verhaal was standaard en voorspelbaar.
pi_94329784
The Mechanic

Rechttoe rechtaan actiefilmpje over een huurmoordenaar (Stathem) die na de dood van zijn mentor, diens zoon gaat opleiden. Het blinkt nergens in uit maar is niet vervelend om te kijken. 6.8
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:21:21 #23
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_94334714
Electra Glide in Blue (1973, VS, James William Guercio)
Een half uur in de film zit een scene die veel zegt over deze film. In die scene doet de hoofdpersoon, John Wintergreen een motoragent gespeeld door Robert Blake, schietoefeningen op een poster van de film Easy Rider. Electra Glide in Blue is de tegenhanger van die film. Waar Easy Rider gaat over een stel vrijbuiters op motors en de droom over vrijheid, gaat deze over een rechtgeschapen motoragent. Het soort dat door hippies wordt uitgescholden voor fag, pig, fascist, enz. Niet geheel onterecht als we het gedrag van John's collega's zien. Maar John zelf is van het goede soort, het soort agent dat altijd probeert te doen wat rechtvaardig en juist is. Vooral omdat hij hiermee hoopt z'n eigen grote droom waarheid te kunnen maken; gepromoveerd worden tot detective. Een wens die waarheid wordt als er een geënsceneerde zelfmoord op een oude kluizenaar is geweest. Één van de hoogtepunten van de film is een scene waarin John de detective, die hem onder z'n hoede heeft genomen, wijst op alle bullshit die hij heeft gedaan in kader van het onderzoek, zoals wat jongelui in elkaar slaan voor informatie.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat liberaal Hollywood in de jaren 70 nog niet open stond voor een film over een motoragent heeft de film niet de status gekregen die hij verdient. Maar in 2011 moeten mensen klaar zijn om te kunnen zien dat John Wintergreen een zielsverwant is van Dennis Hopper en Peter Fonda i.p.v. tegenpool.
cijfer: 8

El espíritu de la colmena (The Spirit of the Beehive) (1973,Sp, Víctor Erice)
Met een heel lief klein meisje in de hoofdrol, dat zelfs de koudste harten doet smelten, heeft de film al een streep voor. Toch maakte de film niet helemaal z'n status waar. Vooral omdat een belangrijk onderdeel van de film, de verborgen kritiek op het Franco regime, nu anno 2011 niet meer zo'n impact heeft (tenminste niet op mij). Gelukkig is het wel nog steeds een heel mooie film. De sprookjesachtige sfeer en de strijd van de twee jonge zusjes om de dood te kunnen begrijpen zorgen ervoor dat er nog meer dan genoeg te genieten is. Ook de vader is erg goed gespeeld. Fernando Fernán Gómez geeft z'n karakter de juiste treurnis.
cijfer: 7.5

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-03-2011 11:36:20 ]
  zaterdag 19 maart 2011 @ 15:59:14 #24
286575 Roces18
Chef de party
pi_94335835
The Day The Earth Stood Still ~~ Remake 2008

Ik vond het best prettig om naar te kijken hoewel het verhaal echt flinterdun is en er veel meer in had kunnen zitten. Ik heb de eerste versie nooit gekeken, wat ik ook nooit van plan ben, maar dit is nou niet echt boeiend te noemen. Waarom eindigen al deze films in een happy ending wat is hier nou leuk aan. Ook zit je met veel vragen omdat de film maar anderhalf uur duurt en dit makkelijk 3 uur had kunnen zijn. In mijn ogen hebben ze deze remake alleen gemaakt om snel even wat geld te verdienen... helaas..

6-
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  zaterdag 19 maart 2011 @ 18:41:53 #25
286575 Roces18
Chef de party
pi_94341817
Gran Torino

Best vermakelijke Clint Eastwood film. Helaas is het een beetje traag en naar mijn mening heeft het meer potentie. Het einde is echt ijzersterk en daarom krijgt de film een 7. Goed gefilmd alleen weinig muziek eronder jammer want muziek maakt toch de sfeer altijd af.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')