das is volgens mij ook 1 van de redenen om het collegegeld te verhogen... (/subsidie te verminderen) als je dan zo nodig wil studeren, en vervolgens je kennis elders gebruiken, kunnen we net zo goed meer geld vragen...quote:Op maandag 29 november 2010 10:51 schreef Xaryna het volgende:
Maar goed, laten we het over iets vrolijkers hebben! Ik ben zelf overigens van plan om na mijn hbo diploma naar Australië te emigreren en daar dan, als ik genaturaliseerd ben, gesubsidieerd een master te halen
Ik klaag nietquote:Op maandag 29 november 2010 18:16 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb je naam in de TT gezet, niet klagen in mijn topic!
Vanavond maar eens aan welcome to the NHK beginnen
Een uur geleden was ik buiten, er was niks.quote:Op maandag 29 november 2010 18:40 schreef Frag_adder het volgende:
Oh en ik heb zojuist gegoogled waar delft ligt, volgens buienradar hebben jullie ook sneeuw![]()
Ik ga maar eens de afwas doen en dan anime kijken
Dit!quote:
En ja, ik hou de minister van algemene zaken verantwoordelijk voor alle fratsen die zijn coalitiepartners uithalen.quote:Een minderheidskabinet van VVD en CDA gaat bezuinigen op de basisbeurs, meldt het ANP. Studenten zouden straks nog maar drie jaar studiefinanciering krijgen en voor het vierde jaar geld moeten lenen.
De VVD wilde de studiefinanciering oorspronkelijk inruilen voor een sociaal leenstelsel. Het CDA was daar fel op tegen. Om de toegankelijkheid van het hoger onderwijs niet in gevaar te brengen, was het volgens deze partij beter om trage studenten een hoger collegegeld te laten betalen. Of er van dat voorstel iets is overgebleven in het concept regeerakkoord, moet nog blijken.
HRA (in 22 jaar beperken), Arbeidsrecht versoepeling, AOW hervormen, Snijden in de overheid, Banken (die staatssteun gekregen hebben) extra belasten met name op het gebied van bonussen...quote:Op maandag 29 november 2010 20:04 schreef Frag_adder het volgende:
Dat klopt maar er werd volgensmij eerder ook al over gesproken, het klopt dat dit kabinet er mee door gaat. Tsja dit is dan weer een van die dingen waar ik het niet mee eens ben. Bezuinigen op onderwijs... Dat levert echt wel meer op dan je erin stopt.
Hoe dan ook moet er toch echt bezuinigd worden en ik zou niet weten waar dan wel :S
Waarom niet? Jaloers?quote:Op maandag 29 november 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:
Wat een goed anime-topic. Al 2 hele posts met de naam van een anime erin en die van Qunix geldt niet![]()
![]()
![]()
Omdat je iedere week op bakuman klaarkomtquote:
Hele AOW en uitkerings beleid in Nederland dient hervormt te worden, maar dat is haast onmogelijk omdat je dan een hele grote groep tegen je in de kast jaagt.quote:Op maandag 29 november 2010 20:31 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
HRA (in 22 jaar beperken), Arbeidsrecht versoepeling, AOW hervormen, Snijden in de overheid, Banken (die staatssteun gekregen hebben) extra belasten met name op het gebied van bonussen...
Oké, dat laatste is misschien niet erg realistisch, maar de kenniseconomie voor zover die bestaat is niet in goede handen bij het CDA en is er veel meer waarop bezuinigd kan worden dan de toekomst van Nederland. Dit kabinet zou ook heel goed kunnen bezuinigen op de door haar aangekondigde symbool politiek (e.g. die dierenpolitie).
Hoezo iedereen weet toch dat ze serie R2 heette omdat Lelouch R2 werd en daardoor onsterfelijk is?quote:Op maandag 29 november 2010 20:48 schreef Repelsteeltju het volgende:
Helaas...
Ach het goede nieuws is dat de Laaglandse politiek niets verandert aan het feit dat ik gelijk had in dat Lelouch nog leeft en de koetsier aan het einde van R2 was.
[ afbeelding ]
Code Geass R3 ftw.
quote:Op maandag 29 november 2010 20:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Omdat je iedere week op bakuman klaarkomt
Suzaku is irritant.quote:Op maandag 29 november 2010 21:11 schreef Frag_adder het volgende:
Je haat susaku en noemt hem daarom shitzaku?
Oké... was me niet opgevallen.quote:Die helemaal links staat is lelouch niet, lelouch heeft paarse ogen deze grijs blauwe.
Clamp is/was verantwoordelijk voor de ontwerpen van de personages. Sunrise voor de rest.quote:Sunrise maakte trouwens toch code geass en niet clamp?
ik kom gewoon niet buitenquote:Op maandag 29 november 2010 19:33 schreef Frag_adder het volgende:
Slipcursus volgen!
Ik fiets, dan blijft mijn auto mooi heel en rij ik alleen mijzelf in elkaar
Nunnallyquote:Op maandag 29 november 2010 21:18 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Suzaku is irritant.
[..]
Oké... was me niet opgevallen.
[..]
Clamp is/was verantwoordelijk voor de ontwerpen van de personages. Sunrise voor de rest.
Ik vond haar dood dan ook de beste in de serie. Helaas was de rest van de R2 nogal slecht uitgewerkt, vooral naar het gehaastte einde toe.quote:Op maandag 29 november 2010 21:34 schreef Ascendancy het volgende:
Shirley![]()
Vond ik persoonlijk het beste karakter. Er hing alleen teveel cliché omheen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
het is te ver om te fietsenquote:Op maandag 29 november 2010 19:33 schreef Frag_adder het volgende:
Slipcursus volgen!
Ik fiets, dan blijft mijn auto mooi heel en rij ik alleen mijzelf in elkaar
ik mag zo met de hond wandelen, op wegen waar niet gestrooit is en zolen met bijna geen profielquote:Op maandag 29 november 2010 22:09 schreef Frag_adder het volgende:
ach ik zit hier gelukkig met 20 meter op een weg waar wel gestrooid wordt, en de rest is met stapvoets rijden te doen zodat je je grip niet verliest. In dat opzicht heb ik mazzel
Geef je quest nou gewoon op en accepteer dat lelouch DOOD is, en dat ik gelijk hebquote:Op maandag 29 november 2010 21:42 schreef Repelsteeltju het volgende:
Oké, ik moet leren bronnen te checken voordat ik klakkeloos iets van 4chan overneem.
Het betreft een manga genaamd Code Geass: Renya of the Blackness, de hoofdpersonen hoewel ze op Spinzaku en Lelouch lijken zijn dat kennelijk niet. Omdat C.C. ouder oogt weet ik niet eens zeker of het de C.C. is die wij kennen, maar als ze het wel is krijgen hebben we wel uitsluitsel over wat haat naam is.
quote:Op maandag 29 november 2010 21:58 schreef Ascendancy het volgende:
Mio
MioSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door .Cake. op 30-11-2010 01:49:15 ]ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
Same here!quote:Op dinsdag 30 november 2010 02:07 schreef Xaryna het volgende:
Kunnen we eens kappen met die Code Geas spoilers? Nou hoef ik hem al bijna niet meer te zien
watje...quote:Op dinsdag 30 november 2010 07:59 schreef Frag_adder het volgende:
Brrr fietsen door de baggersneeuw met snijdende wind, ik ga op wintersport naar Bonaire als het zo moet.
En jij als echte held gaat nu natuurlijk deelnemen aan de tweede marathon op ijs.quote:
als ik de conditie ervoor had wellicht wel jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:26 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En jij als echte held gaat nu natuurlijk deelnemen aan de tweede marathon op ijs.
Doe eens gaan sporten danquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:32 schreef mschol het volgende:
[..]
als ik de conditie ervoor had wellicht wel ja
dan zal ik ook nog voor elkaar moeten krijgen om op 2 ijzers te blijven staan... ik heb nooit kunnen schaatsenquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:32 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Doe eens gaan sporten danSchaatsen is trouwens helemaal neit zo vermoeiend hoor, je moet gewoon niet te hard willen dan red je iig een halve marathon echt wel.
Dan ben je geen Nederlanderquote:
En je tekeningen als klein kindje waren natuurlijk ook meteen prachtig! Zei ze zelf. Wel vet trouwens als het echt zo is, ik kan mij niet herinneren hoe ik heb leren schaatsen, zal wel met inline skaten begonnen zijn.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:58 schreef wdn het volgende:
[..]
Dan ben je geen Nederlander
Volgens mijn moeder deed ze me ooit schaatsen onder toen ik klein was en schaatste ik zonder problemen meteen solo
Ik had schaatsen met per voet 2 van die ijzers, dan kan je niet omvallenquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En je tekeningen als klein kindje waren natuurlijk ook meteen prachtig! Zei ze zelf. Wel vet trouwens als het echt zo is, ik kan mij niet herinneren hoe ik heb leren schaatsen, zal wel met inline skaten begonnen zijn.
quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:11 schreef .Cake. het volgende:
Elke keer als ik weer eens schaatsen onderbind en op het ijs sta denk ik: "ow ja, dit is VET LEUK."
Ik had nooit tijd voor tekeningenquote:Op dinsdag 30 november 2010 10:47 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
En je tekeningen als klein kindje waren natuurlijk ook meteen prachtig! Zei ze zelf. Wel vet trouwens als het echt zo is, ik kan mij niet herinneren hoe ik heb leren schaatsen, zal wel met inline skaten begonnen zijn.
En achteruit?quote:Op dinsdag 30 november 2010 12:36 schreef Xaryna het volgende:
Schaatsen is leuk
Ik heb het geleerd op een sloot bij ons in de buurt, met twee inderdaad twee van die ijzers. Daarna 1 ijzer +houvastEn nu kan ik ook pootje-over
VVDquote:Op maandag 29 november 2010 19:53 schreef Frag_adder het volgende:
Je realiseert je wel dat dit gehele plan van het vorige kabinet komt toen rutte er nog geen deel van uitmaakte he?
(ja ik heb op Rutte gestemd)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
Het is geen echt BL hequote:Op dinsdag 30 november 2010 15:26 schreef Xaryna het volgende:
Yaoi? ik ga hem binnenhalen.
Achteruit ben ik niet zo goed in, ik kan het wel, maar het is klungelig en traag en ik val vaak
Xaryna is een vrouwe. Dan gelden andere regelsquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:14 schreef Ascendancy het volgende:
07 ghost moet je niet aan beginnen tenzij je van erg homofiele boys love zonder ero houdt terwijl er lekkere nonnen rondlopen
Nog meer homo? De hele eerste helft van de serie bestond uit homo erotische scenes tussen hem en die hitlerjugend kerel. Het enige goede aan die serie w as dat er ook nog een oversexte gast met een zeis rond liep.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:12 schreef Ascendancy het volgende:
07 ghost.
Die gozer was nog meer homo dan Suzaku
Omdat we dat zijnquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:13 schreef Ascendancy het volgende:
Bakame en .Cake.(hap) waarom hebben jullie allebei eigenlijk 1 of anders poppetje dat een wannebe hero speelt.
Jullie zijn alle twee een wannabe hero? ohhhkeequote:
quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:54 schreef Frag_adder het volgende:
Ik had gewoon een dasa om moeten doen. Maar een Nederlander die niet kan schaatsen, THE FUCK! Dat zou gewoon bij de opvoeding moeten horen net zoals fietsen.
Jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Jullie zijn alle twee een wannabe hero? ohhhkee
Jaquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:24 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Jullie zijn alle twee een wannabe hero? ohhhkee
En de naam.quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:56 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ach het is iig beter dan Cake.'s K-ON gerelateerde avatar.
Al je anime kwijt?quote:Op dinsdag 30 november 2010 18:57 schreef Repelsteeltju het volgende:
Ik ben mijn externe-HD kwijt...
PM eens!quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:47 schreef Qunix het volgende:
Cake.... Waarom heb je dit nog niet gezien?
"K-ON!_Live_Event_-Let's_GO!-[HQ].torrent"
Live concert met de voice overs van K-ON met K-ON muziek
Al spelen ze niet de instrumenten enzo
Heb je ook gelezen wat ik nou zei?quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:26 schreef Frag_adder het volgende:
Ik geloof er geen bal van dat ze dat zelf spelen. Sowieso heb ik niets met K-on dus het doet ke ook nie veel
Ze doen wel zingen en een stuk opvoeren live.quote:
Jij zei: en ze spelen niet de instrumenten of zo.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:27 schreef Qunix het volgende:
[..]
Heb je ook gelezen wat ik nou zei?
In de intro is er een drum solo en je ziet Ritsu niet spelenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:28 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Jij zei: en ze spelen niet de instrumenten of zo.
Maar ze spelen het weldegelijk, naja ze doen alsofEn juist daardoor ziet het er een beetje knullig uit.
Wat zijn die Japanners toch raar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:31 schreef Qunix het volgende:
http://www.google.com/search?q=K-ON+live+event
En hier de scene dat ze een stuk opvoeren:
Het niet fokken meteen programma waar hitler in speelt! Daar zal je spijt van krijgenquote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat zijn die Japanners toch raar.
Net als dat pokemon programma
Dat ze het stuk opvoeren vind ik eigenlijk best tof... Kan je zien hoe ze in hun rol moeten zijn om het goed te spelen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:57 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Wat zijn die Japanners toch raar.
Net als dat pokemon programma
Da's gewoon tof... Misschien geven ze er geen fuck om en toch presenteren ze het met passie!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:04 schreef Ascendancy het volgende:
Dan nog zijn ze gewoon raar![]()
En zie ze eens serieus doen:
Raar in een positieve zin. Je blijft kijken, het blijft je boeien. Dat is de kracht hoe ze het doen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:08 schreef Ascendancy het volgende:
Het zijn ook helden. Maar geef nou gewoon toe dat ze raar zijn.
Dat wijf dat een verhandeling geeft van een nieuwe pokemon alsof ze een bioloog is die een nieuwe diersoort heeft ontdekt is wel heldhaftig
Even bij wdn langs. Die heeft het in 3-voud.quote:
Ik kan veel, maar dat valt stieken best tegen. Hij was ook aan de as van de trapper eruitquote:
Naar mijn ervaring:quote:Op woensdag 1 december 2010 11:43 schreef Xaryna het volgende:
Oh, da's kut ja.
Wat is trouwens met die 'algemene kennis' van buitenlanders, dat ze denken dat iedereen in Nederland blond haar heeft?
Ik wist al dat dit bestond ja, heb m zelfs al een keer helemaal gekeken een tijd geleden! Maar ik kan het als basgitaarmuziekant niet aanzien hoe de seiyu van Mio doet alsof ze bas speelt...quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:35 schreef Qunix het volgende:
Ik heb hem helemaal gekeken.
Zo cake... Beat that!
Ogen dicht en je kijkt K-ON
Stoer man!quote:Op woensdag 1 december 2010 12:18 schreef SleepSub het volgende:
Tsunacon vraagt SleepSub of we een NL fansub Discussie Panel op Tsunacon 2011 willen hosten. Met andere admin besproken en hopen op nadere informatie![]()
Bron:
http://twitter.com/Tsunacon/status/9776648001949696
http://twitter.com/SleepSub/status/9905623906914304
http://twitter.com/SleepSub/status/9912885098586112
Tsunacon is een Anime conventie waar anime fans (met cosplay of geen cosplay) naartoe komen om elkaar te leren kennen, DDR spelen, Karaoke, AMV Wedstrijden, Games spelen en eventuele workshops kan volgen.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:24 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Stoer man!![]()
Misschien wel beetje domme vraag (), maar wat is Tsunacon precies?
De Live-concert al een tijdje gezien, maar blijft geweldig!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:35 schreef Qunix het volgende:
Ik heb hem helemaal gekeken.
Zo cake... Beat that!
Ogen dicht en je kijkt K-ON
Wat ik heb staat ook op bakabtquote:Op dinsdag 30 november 2010 23:06 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Even bij wdn langs. Die heeft het in 3-voud.
Toeval? Ik dacht het niet!quote:
Helaas is er geen bitchslap-emote...quote:Op woensdag 1 december 2010 17:01 schreef Frag_adder het volgende:
Ik ben nog steeds neit aan welcome begonnen
Jij doet niks en ik kom zulke personen helemaal niet tegen of zie ze niet eens...quote:
Ik reis al dik 20 jaar Roermond - Eindhoven (07:30->8:00 en vv. 17:30/18:00 -> 18:00/18:30 met de trein dus dan kunnen we ons wel eens zijn tegengekomenquote:Op woensdag 1 december 2010 18:57 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb wel vaker mensen in de trein anime zien kijken op het traject Den Bosch - Weert, toen ik dat nog reisde. Zo vreemd is het niet hoor
Alleen zijn het wel geregeld kerels waar je al aan kon ruiken dat ze dat deden....
Een NEET is iemand die niet werkt, studeert of geen training voor iets heeft. In Japan krijgen NEETs geld van hun ouders en daar moeten ze het mee doen (Waars. ook zo in Amerika in sommige gevallen)quote:Op woensdag 1 december 2010 19:19 schreef Frag_adder het volgende:
Wat is een NEET trouwens en waar leven die dan van? :S waar betalen die hun eten van en wat doen ze met hun vuilnis.
Verre daarvan. In Nederland krijgen NEETs (lees: WAjongers) gewoon een uitkering zelfs al hun ouders dood zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 19:38 schreef Frag_adder het volgende:
Zelf oplossend probleem, als de ouders dood gaan verhongeren ze. Trouwens volgens die definitie zijn mensen als Paris Hilton ook NEET
Saito gebruikt ook geestverruimende middelen die - mogelijk - bijdragen aan zijn situatie.quote:In Western terminology this group may include individuals suffering from social phobia or social anxiety problems. This could also be due to agoraphobia, avoidant personality disorder or painful or extreme shyness.
Of de iets minder volledige Nederlandse versie.
In andere landen wordt er eerder een andere benaming aan gegeven, zoals sociale fobie, ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, autismespectrumstoornis, agorafobie, burn-out of depressie.
- Wikipedia.org
Dat heet in Nederland toch gewoon kamper?quote:Op donderdag 2 december 2010 00:23 schreef .Cake. het volgende:
NEET staat overigens voor Not in Employment, Education or Training dacht ik.
Nee, volgens mij gewoon Antilliaan.quote:Op donderdag 2 december 2010 08:14 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Dat heet in Nederland toch gewoon kamper?
quote:Op donderdag 2 december 2010 12:30 schreef hexje het volgende:
[..]
Nee, volgens mij gewoon Antilliaan.
Dat is een tijdje mijn ringtone geweestquote:Op donderdag 2 december 2010 12:30 schreef .Cake. het volgende:
[..]
EDIT: Ik heb trouwens dagenlang met dit in m'n kop rondgelopen...
MUHAHAHAHAHAHAAAAAAHAAAAAA!!!!![]()
En bedankt hoor wat lief van je!, echt val kapot of zo!quote:Op donderdag 2 december 2010 12:30 schreef hexje het volgende:
[..]
Nee, volgens mij gewoon Antilliaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
En bedankt, alleen door de titel te lezen zit het deuntje alweer in me hoofdquote:Op donderdag 2 december 2010 11:41 schreef Frag_adder het volgende:
Gewoon Liberte van Parla et Pardoux ..
Beter die dan die van dokuro chan.... piru piru.... !#$#FUU!@#quote:Op donderdag 2 december 2010 13:13 schreef lelouch het volgende:
[..]
En bedankt, alleen door de titel te lezen zit het deuntje alweer in me hoofd![]()
ff de mp3 opzetten nu
Dat is echt triestquote:Op donderdag 2 december 2010 12:47 schreef Bakakame het volgende:
[..]
Dat is een tijdje mijn ringtone geweest
Op dit moment heb ik het geluid dat je Gameboy maakte als je een wilde pokémon tegen kwamquote:Op donderdag 2 december 2010 17:27 schreef Frag_adder het volgende:
Ik heb altijd die bazenringtone uit pokemon gewild
*ring ring ring, telefoon telefoon, ring ring ring, telefoon*
SAME HERE!!!quote:Op donderdag 2 december 2010 17:52 schreef .Cake. het volgende:
Ik heb een guitarlick uit K-ON! als sms-toon, die je altijd op de helft van de episode hoordeDie wil ik echt nooit meer kwijt, geniale smstoon!
Kap is met trollen samenquote:Op donderdag 2 december 2010 18:12 schreef Bakakame het volgende:
[..]
SAME HERE!!!
En dan hoor je Yui "Kei-onbuuu"
Ik ook, al zit wss al langer dan een jaar met het voornemen de eerste Death Note ending als ringtone te gebruiken. Net als Misa-Misa.quote:Op donderdag 2 december 2010 20:56 schreef mschol het volgende:
ik heb momenteel standaard ringtone, bij gebrek aan leuke andere ringtones
Komt omdat de prestatiedruk in Nederland vele malen lager ligt dan in Japan... Op scholen is het bijna niet te harden en op de onderste treden van het bedrijfsleven is het vaak nog erger. Dat is de reden voor het hoge aantal Hikikomori en zelfmoorden. Zo'n geforceerde maatschappij is gewoon een kweekvijver voor buitenbeentjes.quote:Op donderdag 2 december 2010 00:23 schreef .Cake. het volgende:
Toch schijnt het tegenwoordig in Japan best een groot probleem te zijn onder mensen van ongeveer mijn leeftijd. Hoe je in zoiets terecht komt hangt waarschijnlijk voor een deel van de omstandigheden en voor een deel vanje persoonlijkheid af. In Nederland bestaan zulke situaties vast ook wel, alhoewel niet zoveel als in Japan. Andere cultuur enzo.
Prestatie druk mijn aarsch. Wij hebben hier een Japanse collega gehad, was tijdelijk hier van de Japanse tak op het bedrijf, hoge universiteit gehad en alles en de hele tijd als niemand keek stond die op het lab rek en strek oefeningen te doen, en als we wel keken vooral doen alsof hij werkte en verder alleen ja en amen zeggen.quote:Op donderdag 2 december 2010 21:53 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Komt omdat de prestatiedruk in Nederland vele malen lager ligt dan in Japan... Op scholen is het bijna niet te harden en op de onderste treden van het bedrijfsleven is het vaak nog erger. Dat is de reden voor het hoge aantal Hikikomori en zelfmoorden. Zo'n geforceerde maatschappij is gewoon een kweekvijver voor buitenbeentjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“An interesting thing is a good thing.”
Niet dezelfde als ik hebquote:Op donderdag 2 december 2010 20:22 schreef .Cake. het volgende:
Koel, heb m op youtube gevonden:
Altijd een glimlach als ik een sms krijg
japanse prestatiedruk meten aan een vernederlandse japanner, how nice...quote:Op donderdag 2 december 2010 22:44 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Prestatie druk mijn aarsch. Wij hebben hier een Japanse collega gehad, was tijdelijk hier van de Japanse tak op het bedrijf, hoge universiteit gehad en alles en de hele tijd als niemand keek stond die op het lab rek en strek oefeningen te doen, en als we wel keken vooral doen alsof hij werkte en verder alleen ja en amen zeggen.
En zelfmoorden komt daar eerder omdat het vanuit de geschiedenis als iets goeds wordt gezien terwijl er hier vanuit het geloof een taboe op zat.
quote:Op donderdag 2 december 2010 23:37 schreef Repelsteeltju het volgende:
Die ene Japanner die jij kent geeft een beter beeld dan alle studies die er naar verricht zich? Vooral omdat hij zich in een vreemde omgeving precies hetzelfde gedraagt als thuis. Juist ja...Ik heb er tot twee keer toe een ontmoet en op zich kunnen ze wel hard werken maar verre van effectief kreeg ik het idee, ik weet niet wat ze leren daar...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
Ik zal em vanavond eens kijkenquote:Op donderdag 2 december 2010 22:23 schreef hexje het volgende:
Bnn special hierover is leuk om te zien
En ik maar denken dat ik origineel was.........quote:Op donderdag 2 december 2010 17:52 schreef .Cake. het volgende:
Ik heb een guitarlick uit K-ON! als sms-toon, die je altijd op de helft van de episode hoordeDie wil ik echt nooit meer kwijt, geniale smstoon!
Dat is het hem juist, die ouders maken dit niet graag bekend aan de buitenwereld vanwege de schaamte die ze voelen dat hun kind een mislukking is. Vanwege die schaamte durven ze geen hulp te zoeken omdat ze dus bang zijn dat mensen erachter komen. Dus houden ze het stil en blijven hun kind onderhouden in deze levensstijl.quote:Op vrijdag 3 december 2010 07:55 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Ik zal em vanavond eens kijkenMaar wtf, wat een apart fenomeen is dit.
Moedigen die ouders dit dan ook aan of zo, schoppen ze die kinderen niet de samenleving in
Haha, je moet nóóit denken dat je de eerste bent (of de enige) die iets bedacht heeftquote:Op vrijdag 3 december 2010 13:16 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En ik maar denken dat ik origineel was.........
Ik ben bang dat als ik die serie afkijk dat ik mij ook zo een levensstijl ga aanmeten, het is immers altijd mijn droom geweest om zo een hentaigame te schrijven.quote:Op vrijdag 3 december 2010 13:27 schreef .Cake. het volgende:
[..]
Dat is het hem juist, die ouders maken dit niet graag bekend aan de buitenwereld vanwege de schaamte die ze voelen dat hun kind een mislukking is. Vanwege die schaamte durven ze geen hulp te zoeken omdat ze dus bang zijn dat mensen erachter komen. Dus houden ze het stil en blijven hun kind onderhouden in deze levensstijl.
Kijk de rest van de serie (N.H.K.) maar, wordt er al veel meer duidelijk
[..]
Haha, je moet nóóit denken dat je de eerste bent (of de enige) die iets bedacht heeft
quote:Op vrijdag 3 december 2010 14:07 schreef Frag_adder het volgende:
Ik kan pas weer maandag verder kijkendus mijn geduld wordt op de proef gesteld hier
Ssst, de N.H.K. kan je horen!quote:Op vrijdag 3 december 2010 16:00 schreef Ascendancy het volgende:
Stelletje trolls hiero. Beetje doen alsof een auto met anime-chicks erop niet kan en mij voor otaku uitmaken, maar ondertussen allemaal anime-ringtones
Is dit een complot ofzo?
Ik kijk geen pauperseries en derhalve snap ik deze leuke matige grap niet.quote:
Een ringtone is met een levensgrote anime vrouw met zaadvragende ogen in het openbaar rond rijdenquote:Op vrijdag 3 december 2010 16:00 schreef Ascendancy het volgende:
Stelletje trolls hiero. Beetje doen alsof een auto met anime-chicks erop niet kan en mij voor otaku uitmaken, maar ondertussen allemaal anime-ringtones
Is dit een complot ofzo?
gna gnaquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:00 schreef zquing het volgende:
ik word gek, mn PC en mn laptop hebben deze week de geest gegeven
Nee, ik had wel na akagi dat ik mahjong wilde leren tot dat ik mij realiseerde dat het spel echt te fucking moeilijk is en ik nog 3 andere moest zien te vinden die het dan ook wilden lerenquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:44 schreef .Cake. het volgende:
Vanavond maar eens Hikaru no Go afkijkenIk ben vast niet de eerste die gedurende het kijken van deze serie de neiging had om een Go bord te kopen? Heb t zelf niet gedaan, omdat waarschijnlijk toch niemand met mij wil spelen (
), maar vroeg me af of anderen wel zijn gezwicht?
.... Oke. Goed dat je ervoor uitkomt.quote:Op vrijdag 3 december 2010 20:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Aziaten zijn zaadslikkers! (Nee, niet alleen de vrouwen)
CCS al gezien? ook eindeloos herhalen van bepaalde animatie'squote:Op zaterdag 4 december 2010 00:15 schreef Repelsteeltju het volgende:
Mahou Shoujo Lyrical Nanoha The Movie 1st zojuist gezien. Echt véél beter dan het eerste seizoen, waar dit dus een remake van is. Veel minder filler met net zo veel ontwikkeling van de personages en misschien wel het belangrijkste geen constant hergebruikte animatie (frames). Die waren echt irritant in het origineel.
Zelfs Nantoka/Nanoha/Nanoslet irriteerde me niet zo veel als in het origineel. Die transformatie scenes zijn trouwens wel erg kansloos.
Nahjah, over het algemeen toch een goede film.
Geen Aziaat.quote:Op zaterdag 4 december 2010 00:17 schreef lelouch het volgende:
[..]
.... Oke. Goed dat je ervoor uitkomt.
Ik heb een go bord (maar dat was meer voor de sierquote:Op vrijdag 3 december 2010 20:44 schreef .Cake. het volgende:
Vanavond maar eens Hikaru no Go afkijkenIk ben vast niet de eerste die gedurende het kijken van deze serie de neiging had om een Go bord te kopen? Heb t zelf niet gedaan, omdat waarschijnlijk toch niemand met mij wil spelen (
), maar vroeg me af of anderen wel zijn gezwicht?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Go_(bordspel)quote:Op zaterdag 4 december 2010 09:15 schreef Frag_adder het volgende:
Is go dat spelletje waarbij je overelkaar heen springt en zo de fiches van de ander steelt en er zo veel mogelijk moet hebben op het bord?
Beetje tldr, ik hou her wel gewoon bij hersenloze spellen als monopolyquote:Op zaterdag 4 december 2010 09:33 schreef wdn het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Go_(bordspel)
welkesneeuwstorm? er viel wel wat sneeuw, maar dat maakt het geen sneeuwstorm (randstad)quote:Op zaterdag 4 december 2010 10:48 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Beetje tldr, ik hou her wel gewoon bij hersenloze spellen als monopoly
En het ziet er naar uit dat het zuiden des lands gespaard blijft van een sneeuwstorm
Pas op, straks begint xaryna nog te kwijlen van een BL tussen repelsteeltje en quing.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:32 schreef lelouch het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar blijkbaar wel ervaring mannelijke Aziaten
Boys Lovequote:
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:37 schreef Frag_adder het volgende:
Is trouwens de claymore manga de moeite?
De anime is nog niet afgelopen... het duurt alleen wat lang voor het volgende seizoen komt omdat ze niet aan fillers doen...quote:Het einde van de anime was echt om gewoon hardop in het openbaar te janken...
idemquote:
Absoluut de moeite waard imhoquote:Op zaterdag 4 december 2010 13:37 schreef Frag_adder het volgende:
Is trouwens de claymore manga de moeite? Het einde van de anime was echt om gewoon hardop in het openbaar te janken...
Ja dat wil jequote:
quote:
Nee sorry, nog niet gezienquote:Op zaterdag 4 december 2010 15:50 schreef hexje het volgende:
[..]
Ja dat wil je![]()
Heb je de bnn reportage nog bekeken?
Waarom moet jij altijd zo homo doen Peter-Jan?quote:Op zaterdag 4 december 2010 16:19 schreef Ascendancy het volgende:
Moet je naar de volgende meet komen. Quing schijnt repelsteeltjuh's zaad lekker te vinden heb ik zojuist begrepen.
SPOILER: one piece animeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
so truequote:
Omdat het zo hard dooide?quote:Op zaterdag 4 december 2010 14:46 schreef Ascendancy het volgende:
Hier wel. Ik kon mijn voetstappen op de terugweg niet eens meer zien toen ik met de hond ging wandelen![]()
Ik hou niet zo van BL met sperma.quote:Op zaterdag 4 december 2010 13:45 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Pas op, straks begint xaryna nog te kwijlen van een BL tussen repelsteeltje en quing.![]()
Ik dacht eerst dat er Peter Pan stondquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:32 schreef Ascendancy het volgende:
Jij begint over aziatische mannen die zaad eten![]()
En mijn naam is zonder streepje
quote:i am trying to remember one futuristic drama anime that is really good, heavy but good..
about a couple of kids with no adults at all stranded in a deserted planet (yes planet) and they try to solve and explore each of the kids background problems
quote:Story
The story is set in the 22nd century where space travel, planet colonization and anti-gravity basketball are practically everyday things. Planet Earth has become uninhabitable, and therefore people live in colonies on the surrounding planets. On a school field trip, a mistake causes the protagonist, a young transfer student named Luna, her pet robot, and six of her classmates to be thrown through a gravity storm and crash land on a seemingly uninhabited planet. There, with Luna as their leader, the robot cat Chako, the lone wolf Kaoru, the spoiled rich boy Howard, the shy Sharla, the obedient Bell, the prideful musician Menori and the young genius Shingo must fight for their survival. But is the planet really uninhabited, or is there someone or something out there, waiting in the shadows?
spoilersquote:Op zondag 5 december 2010 18:52 schreef wdn het volgende:
Bakuman 10 als ze de lift uit komen![]()
![]()
![]()
Die posters... wow.
Geen? Ik kijk alles van square enix zondermeer en elke normale serie die uit komt en in de chartfag staat (tenzij te kinderachtig; maw van de 2010 fall chartfag de laatste 8 niet, de rest worden gedownload en gekeken (maar niet altijd direct; sommige series verzamel ik met de 5 en kijk ze dan)).quote:Op zondag 5 december 2010 19:17 schreef gniffie het volgende:
[..]
spoilers![]()
welke anime heb je nog niet gezien die je wel leuk lijkt wdn?
Niks, school-clubs starten en uitvoeren...quote:
waar haal je de tijd vandaan?quote:Op zondag 5 december 2010 19:36 schreef wdn het volgende:
[..]
Geen? Ik kijk alles van square enix zondermeer en elke normale serie die uit komt en in de chartfag staat (tenzij te kinderachtig; maw van de 2010 fall chartfag de laatste 8 niet, de rest worden gedownload en gekeken (maar niet altijd direct; sommige series verzamel ik met de 5 en kijk ze dan)).
edit Oh misschien One Piece. Ooit eerste paar van gezien maar ik had toen meer dan genoeg series om te kijken de me een stuk interessanter leken dan One Piece.
Heb ik al eens verteld. Huis - Werk vv. is samen een 2 uur anime, series of films. Dus een 10 uur per week. En soms een anime 's avonds (bleach en naruto bijvoorbeeld) als ik niks anders te doen heb. En gamen in het weekendquote:
Tijdens mijn vakantie in Japan vonden jongeren het leuk om met mij te praten. Ze kunnen best wel Engels. Zeker in Tokyo en andere grote steden. Althans ik begreep ze wel. En ja ze hebben dan een geinig accentje maar veel Nederlanders praten ook Engels met een accent.quote:Op zondag 5 december 2010 20:39 schreef Frag_adder het volgende:
Nou hexje jij je zin, ik heb de documentaire gezien. Bedankt hier voor!
Maar wow, die is best wel heftig. Zelfs een toelatingsexamen voor je bijles.. Ook grappig hoeveel ik ervan herkende uit andere anime series over scholen, o.a. ophangende cijferlijsten bestaan dus echt.
Maar echt, zo veel leren, van 8:00 tot 22:00 en dan spreekt de gemiddelde jongeren daar nog voor geen meter Engels... Wat leren ze daar op school?
Positief. Een keer of 5, 6 dat iemand vroeg of ze mee mochten kijken, wat voor serie het was etc etc. Heb daarnaast pas een keer of 2 iemand anders gezien die anime keek trouwens (op een periode van een 5 jaar).quote:Op zondag 5 december 2010 21:36 schreef Frag_adder het volgende:
Wordt er in de trein trouwens doorgaans positief, negatief of helemaal niet op gereageerd dat je anime kijkt?
Hmmm het is mij maar zelden opgevallen dat iemand keek, al moeten wij geregeld dezelfde trein gehad hebben.
Kom je ook nog wel eens buiten naast werk en supermarkt?quote:Op zondag 5 december 2010 21:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Heb ik al eens verteld. Huis - Werk vv. is samen een 2 uur anime, series of films. Dus een 10 uur per week. En soms een anime 's avonds (bleach en naruto bijvoorbeeld) als ik niks anders te doen heb. En gamen in het weekend
quote:Op zondag 5 december 2010 22:16 schreef Frag_adder het volgende:
Die outro van welkome to the N.H.K., een veelbelovend instrumentaal stukje gevolgd door de meest beschamende lyrics sinds "The Veronica's - Untouched"
Dat klopt.quote:Op zondag 5 december 2010 22:33 schreef Qunix het volgende:
Nog even en een nieuw deel kan geopend worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |