abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67830961

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Wees niet afgeschrikt door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt.

Anime is de japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime's gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet. Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon). Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Schonen" en "Shoujo". Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte. De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek. Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket" Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde themas als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd. Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon. Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell". Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je Fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers". Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "qualitysubbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken. Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal? Animes worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming). Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen? Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Aziatische drama's Deel 2 Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2] Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #10 Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf Sushi maken deel 4 Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3 Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4 Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea. Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #4 Saving Orihime !! [Anime&Manga] Naruto #10 And so they meet again... Avatar op Nickeloden #3 Brand je handen niet aan het vuur!! - Geen anime; vermelden waard. [ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/ Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/ Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/ De anime-database.

http://anime-planet.com/ Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/ Houdt je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je ordeel over anime en manga!

Voorgaande delen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 68v2 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is. De OP is hier te vinden.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_67831112
3- 4-maal is scheepsrecht

Laatste post vorige topic:
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:26 schreef Ascendancy het volgende:
Saki gedropped, snap helemaal niets van Mahjong. En de uitleg erboven van underwater hielp niet echt
pi_67831274
nieuw topic al
pi_67831486
TIETEN!!!!!!!!!!!!! TOKKO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

*ROAR*
pi_67831563
Hai!
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_67831978
Morgen Higashi no Eden!
pi_67832274
De eerste Hayate was weer leuk.
pi_67832740
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:41 schreef blessed19 het volgende:

*ROAR*
pi_67833119
K-ON is... niet echt mijn genre, maar ik kon het wel met gemak doorkijken/afkijken.
Mijn Last.fm, Whatpulse en MAL profiel.
pi_67833190
Tvp
We fear that which we cannot see
pi_67833459
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:32 schreef Ascendancy het volgende:
3- 4-maal is scheepsrecht

Laatste post vorige topic:
[..]

wie gaat er dan ook een anime over mahjong kijken
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
  woensdag 8 april 2009 @ 16:34:10 #12
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_67833489
Ascendancy de versie van Mayjong in Saki (dus niet die wij kennen op de computer) is toch vrij simpel. Je moet setjes maken van opeenlopende of identieke karakters. Setjes zijn altijd van 3 stenen die bij elkaar horen waarbij een complete rij dus uit meer setjes bestaat. En nagenoeg iedere rij kent een naam en een waarde in Mayjong (sommige setjes zijn verdomd lastig te maken omdat je bijvoorbeeld verplicht bent 1 bepaalde steen te bezitten).

DJ_: Shion no Ou was, ondanks dat ik de ballen snap van Shogi, een geweldige anime. Hetzelfde geld voor Hikaru no Go. En zo zal K-ON ook een leuke anime worden
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_67834062
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:34 schreef wdn het volgende:
Ascendancy de versie van Mayjong in Saki (dus niet die wij kennen op de computer) is toch vrij simpel. Je moet setjes maken van opeenlopende of identieke karakters. Setjes zijn altijd van 3 stenen die bij elkaar horen waarbij een complete rij dus uit meer setjes bestaat. En nagenoeg iedere rij kent een naam en een waarde in Mayjong (sommige setjes zijn verdomd lastig te maken omdat je bijvoorbeeld verplicht bent 1 bepaalde steen te bezitten).

DJ_: Shion no Ou was, ondanks dat ik de ballen snap van Shogi, een geweldige anime. Hetzelfde geld voor Hikaru no Go. En zo zal K-ON ook een leuke anime worden
Ja maar dat riichi en ron enzo, ik moest iedere x terugkijken wat het nou was
En dat 70hu nogwattes was al helemaal magie.

Daanraast moest ik alleen maar leggen toen ze het op het eind spannend probeerden te maken :p
  woensdag 8 april 2009 @ 17:31:39 #14
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_67835455
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:41 schreef blessed19 het volgende:

*ROAR*
als je nou queens blade gezegd had
pi_67836930
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:24 schreef Ge4ce het volgende:
K-ON is... niet echt mijn genre, maar ik kon het wel met gemak doorkijken/afkijken.
Same here... Ben benieuwd naar de volgende.
pi_67837361
Al bekend dat deze maand ook The Melancholy of Haruhi Suzumiya 2 wordt uitgezonden?
pi_67837538
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef Qunix het volgende:
Al bekend dat deze maand ook The Melancholy of Haruhi Suzumiya 2 wordt uitgezonden?
die alto kwam toch het eind van dit jaar?
pi_67838323
quote:
Op woensdag 8 april 2009 18:39 schreef Qunix het volgende:
"Of" of "Dat"?

Ik dacht dat die namelijk weer vertraging had opgelopen doordat ze hele script hebben herschreven.

Btw ik zoek een anime over een jonge prins/prinses die beschermt word door een vrouwelijke bodyguard/ex samurai of iets dergelijks. Lekker vaag I know.

Shangri la ga ik denk ik wel volgen, eerste ep was wel leuk. Ben net begonnen met samurai champloo en tot nu toe ook erg leuk.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_67838611
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:09 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Btw ik zoek een anime over een jonge prins/prinses die beschermt word door een vrouwelijke bodyguard/ex samurai of iets dergelijks. Lekker vaag I know.
Seirei no Moribito misschien?
pi_67840814
Oh oke.... Ik kijk naar oud nieuws dus.
  woensdag 8 april 2009 @ 20:47:36 #21
22136 MaxiTitan
Een echte vaderlander.
pi_67841796
Ik moet nog even kijken welke series ik nog meer wil volgen... Heb al een klein handje vol zoals de FMA-remake, K-ON (lijkt mij wel een serie dat lekker wegkijkt) en Dragonball Kai en de laatste moet ik nog verder bekijken of het de moeite waard is... Tja en voor de rest weet ik het nog niet zo... Als Haruhi S2 uitkomt dan wil ik die zeker zien want die vond ik ook wel leutig...
Mists of dreams drip along the nascent echo and love no more. End of line.
MaxiTitan City
pi_67842823
eindelijk qua episodes downloaden weer bij met naruto

en ook per ongeluk alles wat op de rss feed van baka stond gedownload
pi_67843552
quote:
Op woensdag 8 april 2009 21:11 schreef mschol het volgende:
eindelijk qua episodes downloaden weer bij met naruto

en ook per ongeluk alles wat op de rss feed van baka stond gedownload
Hoe doe je het dan per serie? oid...
pi_67844669
quote:
Op woensdag 8 april 2009 19:16 schreef torn_Machina het volgende:

[..]

Seirei no Moribito misschien?
Je hebt gelijk, en ik heb hem schijnbaar ergens op een hd staan, even zoeken. Thnx
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')