abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 november 2008 @ 08:55:04 #1
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_63395746

Hoe te posten in dit topic
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nou zo gaaf of niet gaaf aan de film vond. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zo dat je voor andere de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken .

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze

Vorige topics:
CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
pi_63395873
Babylon A.D. (Mathieu Kassovitz 2008)
Ik heb de productie van deze film een tijdje gevolgd, omdat de setting en het verhaal me destijds erg aansprak. Nu is de uitwerking eenvoudigweg verkracht door de productiemaatschappij wat op fel protest van Mathieu Kassovitz kon rekenen. Dat is allemaal prima en ook geloofwaardig als je naar de film kijkt; je merkt dat er behoorlijk in geknipt is. Maar ik vraag me af of het eindresultaat van Kassovitz zelf ook de moeite waard zou zijn geweest. Dat zal waarschijnlijk altijd een vraag zonder antwoord blijven.
Nu zitten we in ieder geval met dit oppervlakkige filmpje opgescheept...
pi_63397367
zit nu gangs of new york te kijken op werk
pi_63397596
The Bucket List
Heerlijke film over 2 oudjes die hun laatste dagen samen gaan slijten.
Acteerprestaties van deze 2 grote acteurs zijn top.
Heb de film gisteravond aangezet onder het mum; dan kan ik lekker in slaap vallen, maar nu zit ik met slaapgebrek
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_63398582
If.... (Lindsay Anderson, 1968)
Mick zit op een strenge Engelse kostschool. Samen met een paar vrienden verzet hij zich tegen de strenge regels. Als de school en de oudere studenten, die de regels moeten handhaven niet meewerken, ontstaat er een situatie die uit de hand dreigt te lopen. If.... is geen slechte film, maar het is in mijn ogen ook zeker niet 'een van de beste films allertijden" zoals op de dvd-hoes valt te lezen. Malcolm Mcdowell is goed op dreef en zet zijn rol vol overtuiging neer, iets wat hem zijn rol in A Clockwork Orange zou opleveren. Op het camera- en acteerwerk an sich valt weinig op te merken, echter wist de film mij niet echt beet te pakken. 7.0
  vrijdag 21 november 2008 @ 13:22:43 #6
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63402719
Burn After Reading
Kort na het briljante No Country For Old Men komen de Coens alweer met hun volgende film. Dit maal is het een wat lichtere film, een zwarte comedy.
Veel leden van de cast zijn regulars in Coen films, zoals George Clooney en Frances McDormand. Daar wordt nu Brad Pitt aan toegevoegd, en hij steelt direct de show als hippe, hyperactieve fitness instructeur. Ook de rest van de cast is geweldig.
Het resultaat is een grappige en geweldige film die anderhalf uur lang puur genieten is.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

Pride And Glory
Als je vooraf de cast bekijkt dan verwacht je met Jon Voight, Edward Norton en Colin Farell toch op z`n minst een redelijke film. Het resultaat is echter een uitermate teleurstellende film die één groot cliché is en absoluut niet interessant is, laat staan spannend.
Dat ligt niet aan het acteerwerk, want zowel Norton als Farell zetten beide een geweldige rol neer. Maar de personages die ze spelen zijn zo ontzettend cliché, net als de hele film. Alles wat we zien hebben we al zo vaak eerder gezien, en vaak zo veel beter. En dus zit je ruim twee uur, wat toch echt te lang is voor een dergelijke film, te kijken naar een film die nauwelijks weet te boeien, en door het rommelige script eerder ergernis opwekt dan wat anders.
Snel vergeten dus.

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
pi_63408364
Laatste twee films die ik gezien heb zijn 12 Angry Men en Reign Over Me.
De eerste was absoluut een tien waard zelden zo een boeiende en tijdloze film gezien.
Reign Over Me was iets minder maar toch een zeer verrassende film met Adam Sandler in een serieuze rol en dat deed hij goed! Een 8 voor deze film.

Moderator vrijdag 21 november 2008 @ 17:29:54 #8
9859 crew  Karina
Woman
pi_63409853
Saw V
Het wordt tijd om te stoppen met de Saw serie, deze was echt de minste van allemaal.

Veel minder goede "vallen" en ook minder bloederige scenes, waarvoor je tenslotte kijkt, nietwaar?

Al die flashbacks vond ik ook maar niets, maar die zaten er natuurlijk in om Jigsaw mee te kunnen laten spelen.

Helaas ben ik bang (aan het einde te zien tenminste) dat er toch nog een vervolg komt. En die ga ik natuurlijk ook weer kijken Want je blijft toch nieuwsgierig naar wat ze nu weer hebben verzonnen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 21 november 2008 @ 21:43:08 #9
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63416445
Indiana Jones and the Crystal Skull
Een flinke portie disbelief is vereist om de talloze plotholes te negeren. Gelukkig hebben we het hier over Indiana Jones, een vat vol wijsheid en door een zeer vitale Harrisson Ford gespeeld wordt. Hij doet het met verve hoor! De actiescenes zagen er ook prachtig en spannend uit! Dan was er ook nog het fel bekritiseerde einde, maar ikzelf vond het niet zo heel erg dramatisch slecht. Al met al één van de betere delen uit de Indiana-Jones-serie . Cijfer: 7

The Fall
In het ziekenhuis ontmoet een klein meisje met een gebroken sleutelbeen een bedlegerige stuntman die haar een verhaal begint te vertellen. Naarmate het verhaal vordert komen werkelijkheid en fantasie samen.
Het meisje dat de hoofdrol speelt doet het heel naturel en wijs. Erg knap dus, want het is niet de meest gemakkelijke film. Vooral de ziekenhuisscenes tussen de stuntman en het meisje konden me bekoren. Bij het door de stuntman vertelde verhaal lette ik meer op de beeldpracht dan op het verhaal zelf. Uiteindelijk nam de aandacht op het hartverscheurende verhaal desondanks toe, dat is namelijk ook zeer de moeite waard. Cijfer: 8

Pisma Myortvogo Cheloveka (Letters from a Dead Man)
Een in geheel sepia geschoten filosofische film, die de verschrikkelijke gevolgen van een nucleaire apocalypse moet weergeven. De buitenscenes (een en al verwoesting) zorgen daar wel voor en zijn prachtig om te zien. Zoals vaker met postapocalyptische films heeft ook deze film schimmige en saaiige binnenscenes. Gelukkig duurt het allemaal niet te lang en is het bij tijd en wijle best interessant door de ellende die de wetenschapper op zijn bordje krijgt voorgeschoteld. Wel jammer van de spoiler in de filmtitel, maar goed. Cijfer: 6,5

Candyman
Wel een aardige horror, zoals er zoveel aardige nooit echt uitblinkende horrorfilms zijn. Echt griezelen zit er namelijk niet bij. Af en toe een beetje slordig in de afwerking. De muziek van Philip Glass vond ik overigens vaak irriterend werken. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_63419460
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:29 schreef Karina het volgende:
Saw V
Helaas ben ik bang (aan het einde te zien tenminste) dat er toch nog een vervolg komt. En die ga ik natuurlijk ook weer kijken Want je blijft toch nieuwsgierig naar wat ze nu weer hebben verzonnen.
23 oktober 2009 komt deel 6 alweer
pi_63420783
The Island (2005)
Puike film die mij goed wist te boeien maar er werd niet uitgehaald wat er in zat. Vooral de emotionele diepgang ontbrak ontzettend vooral gezien het gezichtspunt van "volwassenen" die nooit de echte wereld of de liefde hebben bedreven. Ik weet niet of het gebreken zijn van Michael Bay (Transformers stelde mij ook een beetje teleur) , het script cq de schrijvers of de acteurs maar het kwam allemaal erg gehaast en bij tijden kwamen de situaties "kunstmatig" over. Vermoedelijk werd alles te veel in dienst van de actie gefilmd.

imdb cijfer: 6,9
foksi cijfer: 7,5
  zaterdag 22 november 2008 @ 00:36:58 #12
102735 Zoot
12:50, press return..
pi_63420955
Arrebato (1980) - Iván Zulueta

Een vreemde, maar niettemin intrigerende Spaanse cultfilm. Filmmaker Jose ontmoet de extravagante Pedro die letterlijk leeft om te filmen. Volgens Pedro bezitten filmbeelden een verborgen kracht die hem in een extase kunnen brengen. Dat gaat echter verder dan wellicht voorzien, want de camera begint langzaam de levenskracht uit hem te zuigen (de camera als vampier). Sterker nog, hij verdwijnt uit de echte wereld en wordt geïncorporeerd in zijn eigen film. Seks, drugs en drank (waarvan de karakters het merendeel van de tijd onder invloed zijn) fungeren hier als symbolen voor de relatie tussen film en mens. Het is uiteindelijk een film die draait over de obsessie met visuele representatie, de relatie tussen cinema en realiteit en tussen de maker en zijn product. Het is misschien te omschrijven als een mix van Naked Lunch, Videodrome en iets van Lynch, maar dan toch weer anders . Bovenal is het echter een film over het leven voor de film en dit wordt op een extreme doch perfecte manier geïllustreerd in de toffe eindscène.
pi_63421041
Der Baader Meinhof Komplex

film gebaseerd op de gebeurtenissen van de RAF groepering..

goede film, verhaal is lekker meeslepend voor zo'n lange film en gaat eigenlijk niet vervelen.

7,8/10
pi_63424683
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 21:43 schreef Falco het volgende:
Indiana Jones and the Crystal Skull
Een flinke portie disbelief is vereist om de talloze plotholes te negeren.
Ik neem aan dat je suspension of disbelief bedoelt.

The Fall heeft ook al enige tijd mijn aandacht getrokken, maar helaas nog niet kunnen zien.
What's it going to be then, eh?
  zaterdag 22 november 2008 @ 11:09:21 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63424848
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 10:56 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je suspension of disbelief bedoelt.
Ehm ja, ik tik weer es te snel
quote:
The Fall heeft ook al enige tijd mijn aandacht getrokken, maar helaas nog niet kunnen zien.
Echt een aanrader voor iedereen!!
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 22 november 2008 @ 12:16:43 #16
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_63426002
10:32

Film-noir van Nederlandse bodem.
Bob de Lange speelt de inspecteur van politie die een schijnbaar duidelijke moord en overval dieper gaat uitzoeken.
De manier van vertellen, de verschillende invalshoeken van de betrokkenen, maakt het een boeiende film.
Dat Eric Schneider zijn eerste rol vertolkt is wel te zien, maar niet storend. Zijn rol is ook nogal vaag.
8,2
pi_63427592
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 17:29 schreef Karina het volgende:

Ik heb dat ook vaak, dat ik ivan ets wat niet eens zo denderend is, toch wil weten wat de afloop is.
Na Saw 3 ben ik echter hardnekkig afgehaakt. Wat een inhoudloze, saaie ongeïnspireerde horror-reeks. En dat terwijl ik niets mis vind met op z'n tijd zo'n heerlijk slechte horror B-film.
pi_63431548
quote:
Op maandag 17 november 2008 00:23 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Son of Rambow (2007, VK, Garth Jennings)
[ afbeelding ]
Aan de ene kant hebben we Will met overbeschermende strikt christelijke moeder, die zelfs het klaslokaal uit moet als daar tv gekeken wordt. Aan de andere kant hebben we Lee Carter , wiens moeder er nooit is en alleen met zijn grote broer leeft. Will heeft een hele grote fantasie en maakt allemaal tekeningen in zijn boek en op de wc-muren. Lee Carter, de probleem jongen van de school, is bezig met het filmen van zijn eigen film. Nadat de twee elkaar voor het eerst ontmoeten op school, gaat Will met Lee mee naar huis. Daar krijgt Will voor het eerst een film te zien, First Blood. Zijn fantasie slaat nu helemaal op hol. Samen besluiten ze een film te maken over de zoon van Rambo. De twee buitenbeentjes worden hierdoor goede vrienden.
De film geeft een goed inzicht in het verschil tussen de twee opvoedingen van de twee jongens. En hoe de afwezigheid van beide vaders daar bij beide een rol in speelt. Niet voor niks moeten ze een vader redden in de film, die ze maken.
Maar het is bovenal een prachtige herinnering en ode aan die tijd dat je nog jong was en je je compleet kon verliezen in een fantasie wereld. Een wereld waar alles mogelijk was en je samen met je vriendjes de held was.
De twee kindacteurs, Bill Milner en Will Poulter, zijn absoluut geweldig. Hun karakters komen heel natuurlijk en realistisch over.
De zeer creatieve manier waarop Will's fantasieën in een mix van live-action en animatie in beeld worden gebracht zijn om van te genieten.
cijfer: 8.5
Naar aanleiding van dit verhaaltje deze film ook gecheckt en er heerlijk door verrast.

De 2 jonge acteurs zetten een superprestatie neer en het hele sfeertje van de film is gewoon om te genieten. Het creatieve verhaal met de soms nogal vreemde uithalen (vooral met die geniale franse uitwisselingsstudent Didier), de manier waarop alles geschoten word (zowel de film zelf als de films die de ventjes maken) en de heerlijke foute muziek. Het klopt gewoon allemaal.

Wat dat betreft deed het stijltje me ook wel denken aan de films van Michel Gondry en daar hou ik wel van.

Heerlijke film, dikke aanrader!
  Moderator zaterdag 22 november 2008 @ 17:30:23 #19
9859 crew  Karina
Woman
pi_63432063
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 23:24 schreef bob1234 het volgende:

[..]

23 oktober 2009 komt deel 6 alweer
Duurt nog een jaar, hopelijk hebben ze tegen die tijd meer inspiratie.
niet zo tof doen
pi_63432486
Wat denk je zelf.
Graag op anoniem
  Moderator zaterdag 22 november 2008 @ 17:55:11 #21
9859 crew  Karina
Woman
pi_63432665
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 17:48 schreef Mainport het volgende:
Wat denk je zelf.
Ik denk het niet, ik HOOP het wel
niet zo tof doen
  zaterdag 22 november 2008 @ 18:50:00 #22
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_63433825
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 12:16 schreef Flitspaal het volgende:
10:32

Film-noir van Nederlandse bodem.
Bob de Lange speelt de inspecteur van politie die een schijnbaar duidelijke moord en overval dieper gaat uitzoeken.
De manier van vertellen, de verschillende invalshoeken van de betrokkenen, maakt het een boeiende film.
Dat Eric Schneider zijn eerste rol vertolkt is wel te zien, maar niet storend. Zijn rol is ook nogal vaag.
8,2
Hey, waar heb je die vandaan?
  zondag 23 november 2008 @ 12:52:35 #23
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_63446662
quote:
Op zaterdag 22 november 2008 18:50 schreef RuneRose het volgende:

[..]

Hey, waar heb je die vandaan?
Zie pm .
pi_63451092
Het is geen kleine opgave om in een big-budget actie-thriller over de 'War on Terror' een goed persoonlijk verhaal neer te zetten, maar meesterregisseur Ridley Scott laat in Body of Lies zien hoe het kan. De sterrencast zet karakters neer die misschien wat stereotype lijken, maar in feite in grote lijnen metaforisch zijn voor de hele 'War on Terror' vanuit Westers perspectief. Hier mijn interpretatie van de rollen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoofdpersoon Leonardo DiCaprio laat zien dat hij nog steeds een topacteur is en laat zich in de scenes met Mark Strong bewust van een bescheiden kant zien, wat de performance van beiden accumuleert. Sowieso zet Strong in zijn rol van hoofd van de Jordaanse geheime dienst een zeer indrukwekkend personage neer. Crowe is hardnekkig irritant en zit dus ook goed in zijn rol. Oorspronkelijk zou Carice van Houten ook in de film zitten (als de vrouw van DiCaprio) en hoewel het jammer is voor Nederland zouden haar scenes waarschijnlijk weinig toegevoegde waarde gehad hebben.
Op wat kleine foutjes na -Body of Lies is zeker geen BHD of Blade Runner- een kwalitatief hoogstaande en intererssante film. Cijfer: 8
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_63453048
The Mutant Chronicles

Ja waar moet ik nou beginnen.
Het verhaal is erg doordacht en het komt er op neer dat veel jaar geleden of we het nou hebben over miljoenen of duizenden is me niet helemaal duidelijk. Een alien ras op aarde kwam en een machine achterliet deze machine is door de huidige wereld oorlog ontwaakt en laat mutants zogeheten muteerde mensen opstaan uit de dood zodra ze overlijden.
Een hoge priester of what ever komt met een plan om deze machine stuk te maken daarvoor heeft hij 22 soldaten nodig die allemaal een eigen kenmerk hebben die ze uniek maakt.
Dan gaan ze allemaal op zoek in het hol van de vijand om the machine te verslaan.
Wat je krijgt is een beetje Lord of the Rings aangezien de zwaarden. Een beetje een tweede wereld oorlog film en een beetje sience fiction allemaal samen gepropt in een film.
De film kon mij niet altijd even boeien maar bevat genoeg interessante momenten om het de hele film door boeiend te houden. Het verhaal was ik soms een beetje kwijt maar het verhaal had ook niet veel om handen misschien ook omdat het mijn genre niet helemaal was. Geen film die ik nog eens hoef te zien daarom een 6
imdb cijfer : 5,6

The Chronicles of Narnia 2 Prince Caspian.

Net dertig seconden geleden de film afgekeken.
wow wat een film meeslepend tot het einde. Omdat ik deel een nog niet gezien had begreep ik alles niet gelijk helemaal maar gaandeweg de film wordt alles toch uitlegt. Verwacht battles vol spektakel een goed verhaal en erg goed acteerwerk. Narnia twee laat zien dat disney ook prima geweldige films kan maken die niet over piraten gaan. Al met al gewoon een erg lekkere wegkijk film.
Het verhaal van prins Caspian die zijn koninkrijk terug wil winnen van zijn oom deed me soms zelfs een beetje denken aan die andere disney klassieker The Lion King. Als dan ook nog eens een pratende leeuw opduikt dan ben ik natuurlijk helemaal verkocht. Narnia twee is een schitterende fantasie film geworden die stevig in zijn schoenen staat daarom een 8
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  zondag 23 november 2008 @ 17:34:52 #26
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_63454571
Gister Boy A in het filmhuis gezien. Fijnzinnig drama over een jongen die na jaren uit de gevangenis komt en een normaal leven probeert op te bouwen. Natuurlijk komt zijn verleden weer boven drijven. Door intelligente dialogen, genoeg humor en een geweldige hoofdrolspeler is het niet al te voorspelbaar en gemakkelijk. Regisseur John Crowley probeert gelukkig geen antwoord te geven op de fundamentele vragen zoals 'verdient een moordenaar een tweede kans?'. De kijker krijgt genoeg vrijheid om de film constant te laten intrigeren. Boy A is aangrijpend, mooi en grappig, alles wat je in een film als deze wilt zien. 8,5
pi_63454908
Mag ik hier een tvp plaatsen, en later een verslag brengen van Zelig? Ben bang dat ik t weer ga vergeten
pi_63454969
John Rambo en the Mist op Blu- Ray.

Wat is dat toch geil zeg! Dts soundtrack snoeihard aan en genieten.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zondag 23 november 2008 @ 18:27:13 #29
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63455887
The Verdict
Paul Newman Wat is het schitterend om hem aan het werk te zien. Voor de rest wel een aardige case in dit rechtbankdrama. Cijfer: 7

Lone Star
Deze film bestaat uit verschillende verhaallijnen die losjes met elkaar verwoven zijn. Het plot van Chris Cooper op zoek naar de waarheid achter zijn vader beslaat weliswaar het leeuwendeel van de film, maar eigenlijk gaat Lone Star veel meer over Texas. De staat kent een gecompliceerde historie met diverse bevolkingsgroepen, die zo goed en kwaad naast elkaar leven. Ook binnen die bevolkingsgroepen is het allemaal niet zo simpel zwart-wit gesteld qua opvattingen. Hierdoor weet de film continu te boeien. Wel jammer trouwens is dat suffige einde. Cijfer: 8,5
pi_63469280
Wall-E
In het jaar 2815 heeft de mensheid de aarde verlaten wegens oververvuiling.
Het robotje Wall-E is dag in dag uit bezig met het schoonmaken van de aarde.
Op een dag komt er een andere robot op aarde, EVE, Wall-E beseft dat hij op het moment eenzaam is en EVE wel wat vind.
Wat er daarna gebeurt is een spoiler als is het wel wat voorspelbaar.

Cijfer: 7.
pi_63469459
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:49 schreef Feitosa het volgende:
John Rambo en the Mist op Blu- Ray.

Wat is dat toch geil zeg! Dts soundtrack snoeihard aan en genieten.
helaas beide niet echt super goede films///
  Moderator maandag 24 november 2008 @ 08:08:50 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_63469514
Death Trance
Japanse avonturen/vecht film.

Het hele verhaal draait om een doodskist die uit een klooster is gestolen. In die kist zou iets zitten wat al je wensen kan vervullen. Gedurende de film wordt degene die deze kist heeft gestolen achtervolgd door een boef, die ook achter de kist aan zit, en een monnik die de kist terug wil brengen naar het klooster.

Dan is er nog een klein meisje, dat de hele tijd achter de kist aanloopt en twee rare vrouwen met witte gezichten die af en te zomaar tevoorschijn komen. En er is nog een geheimzinnig zwaard dat niet door iedereen gebruikt kan worden.

Vreemde film, in het begin denk je dat het in het verleden speelt, maar dan komen er opeens raketwerpers en motoren tevoorschijn?

Het viel me ontzettend tegen. Er waren een paar aardige vechtscenes, maar daar hield het ook wel mee op. Weinig bloed ook, beetje braaf allemaal. Het verhaal sloeg helemaal nergens op. Nou vind ik dat laatste nog niet eens zo'n ramp als de gevechten goed zijn, maar zoals gezegd, die vielen ook een beetje tegen.

als je deze poster ziet, dan verwacht je toch wel wat
niet zo tof doen
pi_63479097
Vrijdagavond Stephen King's Desperation gekeken.
Wel aardig. Het is dat Ron Perlman de rol van Collie Entragian speelt, anders had ik 'm misschien wel vroegtijdig uitgezet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een zesje.

Zaterdagavond naar Madagascar 2 geweest in den bioschcoop.
Erg geslaagd weer. Doet niet onder voor z'n voorganger. Vooral Mort was weer hi-la-risch. Evenals King Julian. LACHE! een 8-, toch wel.

En gistermiddag Star Wars Episode I weer eens gekeken (als begin van mijn persoonlijke Star Wars "marathon").
Need I say more? Klassieker.
pi_63479626
Gisteren een draak van een film gezien, namelijk Half Light met Demi Moore. Die vrouw kan dus echt niet acteren met haar emotieloze gezicht. Het mooiste aan de film was het Schotse landschap voor de rest was het een drama. 5/10

pi_63481359
quote:
Op maandag 24 november 2008 15:13 schreef Orbeatle het volgende:
En gistermiddag Star Wars Episode I weer eens gekeken (als begin van mijn persoonlijke Star Wars "marathon").
Need I say more? Klassieker.
episode 1? je bedoelt niet toevallig 4?
pi_63486206
quote:
Op maandag 24 november 2008 08:00 schreef mschol het volgende:

[..]

helaas beide niet echt super goede films///
Beste RAMBO film ooit. Heb je die ingewanden en ledematen zien vliegen? Geweldig.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_63488016
quote:
Op maandag 24 november 2008 16:29 schreef mschol het volgende:

[..]

episode 1? je bedoelt niet toevallig 4?
Episode 1, 4, 16, het zijn allemaal klassiekers toch?! .
  maandag 24 november 2008 @ 20:27:59 #38
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_63488194
Groundhog Day.

Ik kan hem niet voorbij laten komen zonder dat ik er naar kijk.

Ik moet Punxatawny Phil yoch ook eens in levende lijve gaan zien.
Jawohl Herr Kaloin!
  maandag 24 november 2008 @ 20:34:13 #39
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_63488374
Låt den rätte komma in
Deze is onlangs in de IMDb top 250 verschenen, dus ik heb 'm maar even gekeken, was dat sowieso al langer van plan. Het gaat over een jongen, die vaak gepest wordt, die bevriend raakt met een meisje met een geheim.

Okaye film, al vind ik al het lof wat overdreven. Sfeervol, al leunt het soms tegen het saaie aan. Uiteindelijk is het een gestileerde jeugdfilm met een serieuze horror-insteek. Ik vraag me wel af wat de doelgroep was. Het was allemaal net iets te bloederig om een echte familiefilm te zijn, maar ook allemaal te clichématig qua plot (het pesten en gevolgen) om de kinderfilm te ontstijgen en een echte horrorfilm te zijn.

Horror voor beginners (10-14) dan maar.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_63488433
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:27 schreef Captain_Chaos het volgende:
Groundhog Day.

[ afbeelding ]

Wat een heerlijke film is dat inderdaad!
Works on so many levels...
  maandag 24 november 2008 @ 21:56:31 #41
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63491036
quote:
Op maandag 24 november 2008 07:17 schreef ScarFace- het volgende:
Wall-E
In het jaar 2815 heeft de mensheid de aarde verlaten wegens oververvuiling.
Het robotje Wall-E is dag in dag uit bezig met het schoonmaken van de aarde.
Op een dag komt er een andere robot op aarde, EVE, Wall-E beseft dat hij op het moment eenzaam is en EVE wel wat vind.
Wat er daarna gebeurt is een spoiler als is het wel wat voorspelbaar.

Cijfer: 7.
het gaat ook niet om de bestemming maar de weg er naar toe
  maandag 24 november 2008 @ 22:13:26 #42
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63491623
Black Sunday
Mario Bava`s regie debuut is ook de eerste film van de beste man die ik zag. En mijn lieve God, wat heb ik genoten! Vanaf de openingsscene zit je er gelijk goed in en pakte de film me. De prachtige zwart-wit fotografie en cinematografie, de (vooral voor die tijd) prachitge special effects, de spanning, het verhaal. Echt alles vond ik ontzettend sterk.
Als de andere films uit de 2 Bava boxen net zo goed zijn als Black Sunday heb ik nog wat te genieten.
Absolute aanrader!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
pi_63492325
quote:
Op maandag 24 november 2008 20:27 schreef Captain_Chaos het volgende:
Groundhog Day.

[ afbeelding ]

Ja, die gaat deze jongen binnenkort ook weer eens kijken. Voor de heel veelste keer .
  dinsdag 25 november 2008 @ 22:10:30 #44
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63521351
The Killers (1946)
Twee onbekende gangsters komen naar een klein dorpje waar ze op zoek zijn naar The Swede. Bij het restaurant vragen ze of de man achter de counter hem kent. Als hij vraagt "waarom?" zeggen de mannen: "We zijn hier om `m te vermoorden." ....

Wat volgt is een briljante, ontzettend spannende film noir die zijn verhaal verteld via flashbacks waarin de puzzelstukjes van het verhaal langzaam maar zeker in elkaar vallen. De film heeft alles wat film noir zo geweldig maakt: een sterk en goed uitgewerkt verhaal, prachtige sfeervolle fotografie, een nog sfeervollere soundtrack die perfect past de scenes die op dat moment te zien zijn en natuurlijk zeer sterk acteerwerk.
Dit is op volle toeren genieten van begin tot einde, de 1 uur en 45 minten zijn om voordat je er erg in hebt.
Een van de beste film noirs die ik ooit gezien heb.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,8/10
pi_63523129
To kill a Mocking Bird
Cinematisch best in orde en het wist goed genoeg te boeien alleen het onderwerp is behoorlijk gedateerd en komt toch erg jaren 60 politiek correct over en dat stoort toch wel een beetje. Maar voor de rest zijn er toch zeker mooie momenten en een tijd waar je als alleenverdiener zonder problemen je kinderen gewoon thuis of op straat kan laten zonder al te veel zorgen is toch wel prettig. Een stoere meid is ook altijd wel een pluspunt. Misschien dat ik de film de tweede keer nog beter kan waarderen.

imdb cijfer: 8,5
fokski cijfer: 7,7

[ Bericht 8% gewijzigd door Fokski op 25-11-2008 23:07:19 ]
  dinsdag 25 november 2008 @ 23:03:19 #46
67615 Shadowcat
Macho does not prove mucho
pi_63523210
Sound of Music weer eens gekeken. Blijft een ijzersterk plot en mooie filmlocaties, al worden de stukjes met de kinderen wat cheesy. Maar sommige liedjes zoals "How do you solve a problem like Maria" zijn nog steeds goed gevonden. Toch wel een klassieker al met al.
I never travel without my diary, so that I always have something sensational to read.
  woensdag 26 november 2008 @ 02:23:44 #47
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63526508

My best friend's girl (2008)

Kate Hudson, Dane Cook en Jason Biggs spelen de hoofdrollen in deze nieuwe romcom. Kate Hudson maakt in dit genre wel vaker films en die zijn voor de liefhebber meestal ook wel goed te pruimen. Deze was eerlijk gezegd een flink stukje minder. Dane Cook is gewoon over the top en Kate zelf is ook lang niet zo leuk als de bedoeling is.
Het verhaal in het kort: Cook gaat op dates met vrouwen die niet meer happy waren in hun oude relatie. Hij zorgt er echter voor dat de date zo verschrikkelijk is, dat de dame in kwestie met hangende pootjes terug gaat naar haar vorige vriend (en die vriend had Cook natuurlijk ingehuurd). Op een dag moet hij hetzelfde doen voor zijn beste vriend (Biggs), maar dat loopt net even iets anders dan gepland. Niet moeilijk te raden wat er dan anders loopt. 'Hoogtepunt' van de film is wel dat Dane Cook met zijn broek op de enkels voor zijn aanstaande schoonmoeder gaat staan en zegt: "Well? It's not going to suck itself".

'My best friend's girl' werkte voor mij helaas niet. Cijfer: zesje.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_63526759
The Visitor

Deze film wordt met een 8 beoordeeld op IMDB en op MovieMeter met een in mijn ogen magere 3,74 uit 5. Wist van tevoren niet goed wat ik van deze film moest verwachten, maar al snel bleek dat ik een paaaareltje van een dramafilm in handen had. Een saaie economieprofessor treft ineens twee illegale immigranten aan in zijn New Yorkse appartement, nadat hij daar enige tijd niet was geweest. Door deze immigranten komt hij weer volledig tot leven, totdat een van de immigranten wordt opgepakt en alles op zijn kop komt te staan.

De film komt wat traag op gang en is ietwat sober, maar wel enórm meeslepend. Het acteerwerk van de gehele cast is bovendien briljant. Echt een pracht van een drama, aanrader dus!

Taken

Met een 7,9 beoordeeld op IMDB en 3,9/5 op MovieMeter, dus deze film leek mij ook het kijken wel waard. De dochter van een voormalig agent van de geheime dienst wordt ontvoerd en is in handen gekomen van Albanese vrouwenhandelaren. Papalief gaat uiteraard op pad om dochter te redden, wat uiteindelijk neerkomt op een ontzettend voorspelbaar verhaal zonder verrassingen.

Het is redelijk rechttoe rechtaan allemaal, de hele film zit vol met brute actie en de anderhalf uur die hij duurt zijn in no-time voorbij. Op zich zeer vermakelijk en prima kijkvoer, maar je moet er niet al te veel van verwachten én niet al te kritisch zijn, want de film hangt van ontelbare toevalligheden aan elkaar...
pi_63527748
quote:
Op zondag 23 november 2008 17:34 schreef JelleS het volgende:
Gister Boy A in het filmhuis gezien. Fijnzinnig drama over een jongen die na jaren uit de gevangenis komt en een normaal leven probeert op te bouwen. Natuurlijk komt zijn verleden weer boven drijven. Door intelligente dialogen, genoeg humor en een geweldige hoofdrolspeler is het niet al te voorspelbaar en gemakkelijk. Regisseur John Crowley probeert gelukkig geen antwoord te geven op de fundamentele vragen zoals 'verdient een moordenaar een tweede kans?'. De kijker krijgt genoeg vrijheid om de film constant te laten intrigeren. Boy A is aangrijpend, mooi en grappig, alles wat je in een film als deze wilt zien. 8,5
Heb hem ook gezien dit weekend. Echt een mooie film, maar wel erg triest... vooral het einde
  woensdag 26 november 2008 @ 23:06:54 #50
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63551182
The Killers (1964)
Nadat ik gisteren het origineel van Robert Siodmak uit 1946 had gezien was het vandaag tijd voor de remake van Don Siegel, de man die eigenlijk het origineel zou regisseren. Door contractuele zaken kwam het daar in echter niet van. In 1964 kreeg hij dus nog een kans.
Het resultaat stelde me, in vergelijking met het briljante origineel, een beetje teleur. Waar Siodmak`s versie mysterieus, donker en spannend is, mist deze versie eigenlijk een beetje van al die ingredienten. Het wordt nergens écht spannend of mysterieus, en ook niet echt donker van toon. De zwart-fit fotografie in het origineel is een ontzettend groot voordeel, en dat mist deze versie dus. Erg jammer.
Het echte hoogtepunt van de film is de rol van Lee Marvin, die een geweldige performance neerzet, en de hele stoere soundtrack. Het feit, de verandering in het verhaal dat hier de huurmoordenaars zelf op zoek gaan en hun eigen onderzoek starten vond ik wel erg goed gedaan en het werkt ook goed, mede dus door het geweldige acteerwerk van Marvin.
Op zich zelf staand is het dus best een aardige film maar jammer genoeg valt ie in het niet bij Siodmak`s fenomenale originele versie.

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_63551277
Speelt Ronald Reagan daar niet in?
pi_63555455
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:10 schreef trebremmit het volgende:
Volgens de IMDB-pagina wel ja.
pi_63562281
The Incredibles

Blijf het een heerlijke film vinden. Leuke personages, geweldige grappen, goed verhaal en visueel is het echt een traktatie. 1 van mijn favorieten van Pixar.

IMDb score: 8.1/10
Mijn score: 8/10

Casino Royale

Heb deze weer een keer gekeken voor ik QoS voor de 2e keer zag. Het is vrij duidelijk dat hij echt een heel stuk sterker is dan zijn opvolger, maar de film is niet enkel een goede Bond, hij klopt ook als een film in zijn geheel. Prachtig.

IMDb score: 8.0/10
Mijn score: 9/10

Quantum of Solace

Tja. Zeker niet de film waar we allemaal op hoopten. Toch heb ik me goed vermaakt, ook de 3e keer. Prachtig actiescenes zo nu en dan, maar helaas bijna onmogelijk om goed te zien, goede acteurs hier en daar, maar ze krijgen weinig ruimte om iets te laten zien. De film is het overal net niet en toch vond ik hem ergens wel leuk. Craig deed het verder geweldig, hoop dat hij nog een tijd door mag gaan

IMDb score: 7.2/10

Halloween

Ik heb het origineel nog niet gezien, maar ik mag toch hopen dat hij beter is dan dit. Erg standaard, helemaal volgens het boekje en gewoon nergens bijzonder. Vond het begin van de film opzich wel aardig en echt vervelen deed hij verder ook niet. Voordeel van de twijfel

IMDb score: 6.0/10
Mijn score: 6/10

Scoop

Wat een heerlijke film! Lekker vreemd en gek, ik vond het soms meer een toneelvoorstelling dan echt een film. Gelukkig neemt de film zichzelf nergens serieus en blijft er gewoon een erg leuke en vermakelijke film over. Niet geniaal, wel leuk.

IMDb score: 6.8/10
Mijn score: 7/10

Blood Diamond

Bijzondere film. Hij maakte toch best een hoop indruk op me. Het zij door de diverse en vele beelden van Afrika, het zij door het beeld dat de film schetst van deze handel, het zij door realiteit van de oorlog. Sterk geacteerd, lekker lang, mooi gefilmd, helemaal goed

IMDb score: 8.0/10

Into The Wild

Eindelijk gezien! Deze stond al een hele tijd hoog op mn lijstje, maar gisteren kwam het er dan eindelijk van. Prachtig! Ik hoor vaak van vrienden dat hij werkelijk prachtig is en er is niets van overdreven. Sterke cast, prachtige soundtrack, geweldige beelden en een aangrijpend en mooi verteld verhaal. Ben blij dat deze film het helemaal waarmaakt voor me

IMDb score: 8.3/10
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_63564948
quote:
Op donderdag 27 november 2008 12:26 schreef Jeeh het volgende:
Into The Wild
[ afbeelding ]

Eindelijk gezien! Deze stond al een hele tijd hoog op mn lijstje, maar gisteren kwam het er dan eindelijk van. Prachtig! Ik hoor vaak van vrienden dat hij werkelijk prachtig is en er is niets van overdreven. Sterke cast, prachtige soundtrack, geweldige beelden en een aangrijpend en mooi verteld verhaal. Ben blij dat deze film het helemaal waarmaakt voor me

IMDb score: 8.3/10

Ah natuurlijk ja, hoe kon ik die nog in m'n lijstje vergeten.

Tijdje geleden gezien overigens, maar het inderdaad een geweldige film. Heeft ook vrij lang op mijn verlanglijst gestaan... Die 9 is absoluut terecht; heb verder dan ook weinig aan jouw tekst toe te voegen.
  donderdag 27 november 2008 @ 14:54:11 #55
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63566429
quote:
Op woensdag 26 november 2008 03:07 schreef Omniej het volgende:

Deze film wordt met een 8 beoordeeld op IMDB en op MovieMeter met een in mijn ogen magere 3,74 uit 5.
Een 3.74 uit 5 is omgerekend naar IMDB cijfers een 7.5 uit 10. Dat valt dan toch mee, vergeleken met de 8 op IMDB.?
pi_63567232
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Een 3.74 uit 5 is omgerekend naar IMDB cijfers een 7.5 uit 10. Dat valt dan toch mee, vergeleken met de 8 op IMDB.?
Klopt. Het scheelt niet zo heel veel natuurlijk, maar minimaal een 8 verdient The Visitor wel vind ik.

Ik had er beter "iets te magere" neer kunnen zetten nu ik het zo teruglees, maar goed...
  donderdag 27 november 2008 @ 19:25:10 #57
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63573260
quote:
Op woensdag 26 november 2008 23:10 schreef trebremmit het volgende:
Jup
SPOILER
  vrijdag 28 november 2008 @ 03:33:10 #58
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63585183

Lucky you (2007)

Wat me als eerste tegen stond is dat ze poker als een 'sport' proberen neer te zetten, net als schaken bijvoorbeeld. Nou, schaken is toch net even van een ander kaliber dan poker. Bij poker blijft de geluksfactor een grote rol spelen. Bij schaken is dat 0 ! Daar zit het verschil.
Verder snap ik niet dat Drew Barrymore zich voor deze rol heeft laten lenen. Ze speelt een enorme bijrol, die alleen maar bedoeld is om een soort van love story toe te voegen aan al het poker geweld. Er werd in deze film gewoon te veel gepokerd. Op zich kan poker leuk zijn, maar in deze film was het te veel aanwezig. Drew was een beetje een meubelstuk in deze gilm en dat stond me best wel tegen. Eric Bana doet het vrij goed in de hoofdrol en Robert Duval in de bijrol werkt ook wel goed. Alleen de film duurt te lang en zoals gezegd te veel poker.

Cijfer: zesje.
  vrijdag 28 november 2008 @ 09:26:45 #59
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_63587234
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:54 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Sowieso liggen de gemiddelde op MovieMeter ook een stuk lager. Er zijn daar maar 45 films met meer dan 100 stemmen die op een 4.00 of hoger uit komen. Dat is bij IMDb toch wel een stukje anders. Dus zeker in dat licht is een 3,74 op MovieMeter heel behoorlijk.
pi_63588345
Waltz with Bashir. Wat was dat een saaie kutfilm zeg. Het verhaal klonk erg goed, maar de uitwerking was erg saai.
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:09:48 #61
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63591327
Clerks. (1994, VS, Kevin Smith)
Als tiener in de jaren 90 was Clerks één van die films die mijn ogen opende over dat er meer qua film bestaat dan de mainstream Hollywood actie- en komedie blockbusters. Toendertijd vond ik de film geweldig en heb hem toen zo vaak gezien dat ik de dialogen kon dromen. Van de week was die weer op tv, dus uit nostalgie weer gekeken. De film was jammer genoeg niet het meesterwerk van Kevin Smith zoals ik me herinnerde, maar nog steeds zeer vermakelijk en cool.
cijfer: 8.5

The Departed (2006, VS, Martin Scorsese)
Beste Scorsese sinds Raging Bull. Dan bedoel ik dus dat The Departed zo verschrikkelijk goed is en niet dat de rest slecht is, want daar tussen zitten genoeg topfilms van Scorsese.
cijfer: 9
pi_63595553
Je enige excuus mag zijn dat je Goodfellas nog niet gezien hebt Lonewolf !
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:13:43 #63
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63603522
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:50 schreef Roi het volgende:
Daar zijn geen excuusjes voor
pi_63603901

Goodfellas
The Departed

Jullie vinden films van Tarantino zeker ook fucking vet!
Graag op anoniem
pi_63603956
ChildrenOfHuangShi

Een film waar ik totaal zonder verwachtingen naar ging kijken.
Ik had geen idee waar de film over zou gaan.
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik blij verrast ben.
The Childeren is een prachtige film geworden over George Hogg.
Het verhaal begint wanneer George als oorlog journalist ergens in de jaren 30 van de vorige eeuw naar China gaat
Om daar verslag te doen van de oorlog tussen het land en Japan. Dan komt hij bij toeval bij een weeshuis terecht
vol met chinese jongens. Vervolgens begint hij ze les te geven en leert hij ze engels.
Alles gaat goed tot ze moeten vluchten voor de japaners en de regering van China.
die de jongens graag wil laten vechten in het leger. Dan besluit George met de jongens verder te vluchten naar het veilige zuiden.
Een bare tocht wacht. Al met al een prachtige emotionele film.

Cijfer 9
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
  vrijdag 28 november 2008 @ 20:46:17 #66
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63604603
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:50 schreef Roi het volgende:
Die heb ik natuurlijk wel gezien.

Mainport
  vrijdag 28 november 2008 @ 21:02:58 #67
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_63605132
Gisteren in de sneak:

Religulous
Een documentaire waarin stand-up comedian Bill Maher opzoek gaat naar wat er waar is van het hele Bijbel verhaal en hoe de mensen erover denken. Hij reist de hele wereld over en interviewt gelovigen, priesters, een senator en wetenschappers.
Hij probeert je gedurende ruim 1,5 van zijn mening te overtuigen en `m op te dringen. En daar ligt eigenlijk het grote manco van de docu: hij is te opdringerig van toon en probeert je echt kosten wat kost er van te overtuigen. De manier waarop ie dat doet, doet het meest denken aan een Michael Moore docu. Gebracht met humor en uiteraard op zo`n manier gemonteerd.
Waar deze docu echter te ver doorslaat is in het vaak (grof) beledigen van mensen. Dat is helemaal niet nodig en komt de docu helemaal niet ten goede.
Na de helft wordt de toon te drammerig en gaat de humor een beetje verloren. Erg jammer want het eerste deel is erg tof. Als ie op die toon was door gegaan was het een geweldige docu geweest, nu heb je het na een uurtje wel gezien.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 6,8/10
pi_63606397
Ik probeer nu the Covenant op RTL5 te kijken, maar met driemaal reclame in 50 minuten waarvan nu weer een 10 minuten later na de laatste houd ik dat maar mooi voor gezien....
  zaterdag 29 november 2008 @ 00:25:07 #69
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63611700
Mainport:

Zak in stront!

De films van Tarantino zijn over het algemeen zeer behoorlijk

Scorsese is een heel ander verhaal

PUNT
  zaterdag 29 november 2008 @ 02:15:20 #70
75556 erkel
back from Dagestan
pi_63613661
Gone Baby Gone (2007)

Erg sterke film, met goed acteerwerk. Vooral Casey Affleck en Ed Harris sprongen daar bovenuit. Freeman in deze rol stoorde me wel een beetje. Een minder bekende acteur zou de focus meer op de rol leggen, denk ik.
Verder bleef het verhaal tot het eind boeien, vooral door bepaalde plottwists. Op het eind volgden die elkaar wel snel op, maar het werd niet storend. Het morele dilemma op het eind geeft stof tot nadenken en doet jezelf afvragen wat je zelf zou doen in zo'n situatie. Sterk regisseerwerk van Ben Affleck.

Een 8.

Old School (2003)

Ik had eigenlijk meer verwacht van deze film. Alleen Will Ferrell wist me enkele keren aan het lachen te maken, maar voor de rest vond ik het allemaal een beetje slapjes. Ik had meer bizarre stuaties verwacht en meer slapstick. De film kwam voor mij niet echt op gang, maar toch ga ik het wel een voldoende geven. Vooral vanwege het feit dat Will Ferrell erin zat

6'je dus.
Weisst
  zaterdag 29 november 2008 @ 03:46:30 #71
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63614177

Quantum of solace (2008)
Vandaag eindelijk de screener te pakken gekregen en dus dit veel besproken vervolg op Casino Royale eindelijk gezien. De eerste tegenvaller was het voorstukje. Bij zo ongeveer alle Bondfilms is de 'pre-title sequence' echt om te smullen. Bij deze Bond was dat absoluut niet zo. Een leuke actiescene ja, maar daar hield het ook mee op. Na de Bondsong (wat wel een van de betere Bondsongs is trouwens) werd het helaas niet veel beter. Craig doet zijn best, maar de actiescenes worden volkomen verknald door het snelle knipwerk (waarschijnlijk zodat je niet ziet hoe nep sommige dingen zijn ofzo) en het camerawerk. Een paar actiescenes doen het wel aardig goed en dat maakt deze film nog een zeventje waard. Maar als Bondfilm scoort de film een 5. Het heeft eigenlijk helemaal niets meer met de Bondfilms zoals wij ze de afgelopen 46 jaar hebben leren kennen te maken.

Eagle eye (2008)
Ook van deze film eindelijk de screener te pakken gekregen, dus het was me het avondje wel. Deze was een stuk vermakelijker dan de Bondfilm. Met deze film leef je wel mee met de personages en dat was bij Bond totaal afwezig eigenlijk. De gebeurtenissen in deze film zijn nogal ongeloofwaardig (althans, ik hoop toch echt dat zoiets nog niet mogelijk is), maar dat moet je dan maar even negeren. Als je daar als filmkijker geen problemen mee hebt, dan is het bijna 2 uur prima vermaak met leuke rollen van Shia LaBeouf en Michelle Monaghan. Cijfer: 8
  zaterdag 29 november 2008 @ 09:58:53 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63615212
Der Baader-Meinhof Komplex

Over de terreurdaden van de Rote Armee Fraktion. De verhouding verhaal / actie was een beetje uit balans (maar dat maakte de film wel onderhoudend en spannend) en het acteerwerk was uitstekend. Het is wel aan te raden om van tevoren even wat te lezen over de RAF (bijv op de Wiki-site), omdat het verhaal, zoals gezegd, een beetje ondergesneeuwd raakt. Ook is de film een beetje aan de lange kant: hij duurde 2,5 uur, maar na 2 uur had ik het wel een beetje gezien.

IMDB: 7,4/10
Mijn cijfer: 7/10 (vooral vanwege de onderhoudende actiescènes)
Niet meer actief op Fok!
pi_63615246
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 09:58 schreef Viking84 het volgende:
Der Baader-Meinhof Komplex

Over de terreurdaden van de Rote Armee Fraktion. De verhouding verhaal / actie was een beetje uit balans (maar dat maakte de film wel onderhoudend en spannend) en het acteerwerk was uitstekend. Het is wel aan te raden om van tevoren even wat te lezen over de RAF (bijv op de Wiki-site), omdat het verhaal, zoals gezegd, een beetje ondergesneeuwd raakt. Ook is de film een beetje aan de lange kant: hij duurde 2,5 uur, maar na 2 uur had ik het wel een beetje gezien.

IMDB: 7,4/10
Mijn cijfer: 7/10 (vooral vanwege de onderhoudende actiescènes)
ik vind dat het ondergesneeuwd raken van het verhaal wel meevalt..
ik had er bijzonder weinig van gehoord (m.a.w. ik wist dat RAF heeft bestaan maar voor de rest hield het daar echt bij op) en vond het prima te volgen, achter af even in wiki gekeken en vond dat er bijzonder goed naar de realiteit gehandeld is (al wel met wat nadruk op de actie, maar oke)
pi_63625548
Twilight

Heb deze film vanmiddag bij een exclusieve voorstelling in Schouwburgplein mogen zien. Hierbij moet ik wel even vermelden dat ik de boeken nooit heb gelezen en de film dan ook als volledige leek heb bekeken.

Het verhaal was gelukkig makkelijk in te komen, werd rustig opgebouwd en netjes verteld. Personages worden keurig achter elkaar geintroduceerd, zodat de film echt voor iedereen goed te volgen is. We leren Bella kennen, haar vader en nieuwe schoolgenootjes en al snel een paar nogal witte figuren. Daarbij valt vooral Edward op die een oogje op Bella lijkt te hebben.
Een vergelijking met de Potter films is makkelijk gemaakt, maar ze verschillen als dag en nacht. Waar Potter dure effecten, bekende gezichten en indrukwekkende sets heeft, is Twilight juist erg terughoudend. De special-effects zijn ondermaats en afgezien van de hoofdpersonages herkende ik geen acteurs. Het budget lag dan ook merkbaar lager. Gelukkig heeft de film hier verder weinig last van.
Het enige waar het naar mijn idee wel hinder van ondervind is een onderdeel van het verhaal, de slechte vampieren. Zodra deze het beeld betreden zakt de film onderuit. Erg jammer, want ik vond de relatie tussen Bella en Edward juist erg goed en, voor zover mogelijk, geloofwaardig uitgewerkt. De film gebruikt een dik uur om deze 2 samen te brengen. Hier is de film veruit op zijn sterkst, zeker ook omdat de 2 acteurs het leuk doen.
Al met al moet ik zeggen, dat ik van Twilight erg heb genoten. De film is duidelijk gericht op jongeren, neem hem dan ook niet te serieus en verwacht geen hoogstaand Oscar spektakel. Zolang je Twilight maar lekker in zijn waarde laat valt er genoeg te genieten.

Ik kijk zeker naar een 2e deel uit

IMDb score: 5.8/10
Mijn score: 7/10
  zaterdag 29 november 2008 @ 20:29:28 #75
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_63625602
The Machinst
Een nare maar goede film waarin Christian Bale ontzettend goed speelt.

Happy-Go-Lucky
Af en toe een vrij irritante film. Dat Poppy figuur werkte me soms behoorlijk op de zenuwen. Daarnaast gebeurde er te weinig om dit een leuke film te maken in mijn beleving.
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:40:30 #76
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63628955
Vandaag trouwens Quantum of Solace nog een keer gekeken en vond hem nu al een stuk beter!
Vreemd. Had ik met Casino Royale ook.
pi_63640718
Gisteravond een begin gemaakt met Southland Tales, maar na een half uur afgehaakt omdat we (vriendin + ik) het verhaal gewoon niet konden volgen... Misschien lag het aan ons, maar die ga ik in ieder geval nog een keer opnieuw proberen te kijken .

Daarna zijn we maar Wall-E gaan kijken. Tsja, daar is toch al alles over gezegd. Hele schattige film.
  zondag 30 november 2008 @ 12:13:07 #78
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_63640747
Loft Was wel aardig. Ik snap niet zo waarom veel Belgische films zo'n klinisch uiterlijk hebben, ik vind dat jammer. Vooral ook omdat het in deze film geen enkele functie lijkt te hebben. De vele twists gaan op een gegeven moment ook wat vervelen, net als bep. subplots waar ze helemaal niets mee doen om ze vervolgens wat onhandig af te werken. De humor was soms wel leuk, maar ook dit werd een beetje een herhaling van zetten en op een gegeven moment wel erg plat. Toch nog wel een positief punt: de acteurs vond ik erg sterk, en dan met name Filip Peeters. Matthias Schoenaerts zie ook graag, hij ging hier alleen wel erg over the top met zijn Scarface imitatie. Hij is natuurlijk geen Al Pacino. Maar goed, Ik klink nu wel erg negatief, dat is ook niet de bedoeling. Ik vond hem namelijk best leuk (de film, dit gaat niet meer over Matthias), maar weet beter wat ik er niet leuk aan vond dan wat ik er wel leuk aan vond.
  zondag 30 november 2008 @ 12:38:49 #79
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_63641217
Gisteren Der Untergang maar weer eens gezien. Bruno Ganz is zó goed als Hitler. Je kijkt niet naar Bruno Ganz die Hitler speelt, je kijkt naar Hitler. En dat realiseerde ik me des te meer toen ik die acteur ook in Der Baader-Meinhof Komplex zag. Je weet dat het dezelfde acteur is, maar je herkent hem amper, omdat 'ie zo'n volstrekt andere rol speelt.
Zeer indrukwekkend.

IMDB: 8,4/10
Mijn cijfer: 9/10
Niet meer actief op Fok!
pi_63644662
Maandlijstje van de maand november.

Top 10:
1. Ordet (Carl Theodor Dreyer, 1955) 9
2. Le Quai des Brumes (Marcel Carne, 1938) 9-
3. The Naked City (Jules Dassin, 1948) 8.5
4. The Life and Death of Colonel Blimp (Michael Powell & Emeric Pressburger, 1943) 8+
5. A Midsummer Night's Sex Comedy (Woody Allen, 1982) 8+
6. Seppuku (Masaki Kobayashi, 1962) 8
7. Gertrud (Carl Theodor Dreyer, 1964) 8
8. Ma Nuit Chez Maud (Eric Rohmer, 1969) 8
9. Shadows (John Cassavetes, 1959) 8-
10. Down By Law (Jim Jarmusch, 1986) 8-

Flopfilms:
1. Gummo (1997) 5
What's it going to be then, eh?
  zondag 30 november 2008 @ 17:29:22 #81
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_63647343
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:40 schreef scanman01 het volgende:
Vandaag trouwens Quantum of Solace nog een keer gekeken en vond hem nu al een stuk beter!
Vreemd. Had ik met Casino Royale ook.
Ik vond 'm beter dan CR. Eindelijk weer een echte Bond-film.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zondag 30 november 2008 @ 17:38:55 #82
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_63647545
Goed. net nu iedereen het er over eens is dat QoS alles behalve een 'echte' Bondfilm is komt er iemand die zegt dat er eindelijk weer eens een 'echte' bond film is. Ik ben benieuwd: waarom vind je QoS een echte bond film?

Hancock Pff. Ik dacht dat wordt lekker lachen met Will Smith. Een film over een aan lager wal geraakte superheld die ze proberen te redden. Deze film was na 45 minuten al klaar. Wat daarna toch allemaal kwam? Wat een onzinfilm. Het enige leuke aan deze film was dat ze eens lieten zien hoe het eruit zag een man met het hoofd van een andere man in zijn achterwerk.
pi_63649397
quote:
Op zondag 30 november 2008 17:38 schreef RuneRose het volgende:
Goed. net nu iedereen het er over eens is dat QoS alles behalve een 'echte' Bondfilm is komt er iemand die zegt dat er eindelijk weer eens een 'echte' bond film is. Ik ben benieuwd: waarom vind je QoS een echte bond film?

Hancock Pff. Ik dacht dat wordt lekker lachen met Will Smith. Een film over een aan lager wal geraakte superheld die ze proberen te redden. Deze film was na 45 minuten al klaar. Wat daarna toch allemaal kwam? Wat een onzinfilm. Het enige leuke aan deze film was dat ze eens lieten zien hoe het eruit zag een man met het hoofd van een andere man in zijn achterwerk.
Hancock had ik na 60minuten uitgezet, had ik eigenlijk al veel eerder moeten doen. Suffe humor, alles veel te voorspelbaar en ga zo maar door. Saaiste film die ik in tijden heb gezien.
  zondag 30 november 2008 @ 19:41:34 #84
67640 SaintOfKillers
pi_63650068
November top 10

1. Vicky Cristina Barcelona (Woody Allen - 2008)
2. XXY (Lucía Puenzo - 2007)
3. Hunger (Steve McQueen - 2008)
4. Safety Last (Fred C. Newmeyer - 1923)
5. Il y a longtemps que je t'aime (Philippe Claudel - 2008)
6. Bigger Stronger Faster* (Chris Bell - 2008)
7. O' Horten (Bent Hamer - 2007)
8. The Bad and the Beautiful (Vincente Minnelli - 1952)
9. The Good Earth (Sidney Franklin - 1937)
10. MR 73 (Olivier Marchal - 2008)

Vrij veel recente films, maar niet meteen de bekendsten (die vielen namelijk allemaal nogal tegen). De slechtste deze maand was met voorsprong Epic Movie, waarschijnlijk meteen ook de slechtste die ik dit jaar heb gezien, al was Murder-Set-Pieces ook buitengewoon slecht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 30 november 2008 @ 19:47:39 #85
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_63650185
Ik wil vanavond een filmpje gaan kijken, maar ik zit weer eens te twijfelen!

- Gangs of New York
- Lord of War
- The Black Dahlia
- Traffic
- Trail

Die heb ik nog thuis liggen en niet bekeken. Welke is volgens jullie het beste?
  zondag 30 november 2008 @ 19:50:26 #86
67640 SaintOfKillers
pi_63650249
Traffic. Anders Lord of War.
pi_63650312
Ik vond Gangs of New York ook erg leuk. Lekker lange, groots opgezette film met een prachtige rol van Day Lewis
  zondag 30 november 2008 @ 22:58:24 #88
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63655851
I Married a Monster from Outer Space
Lekker wisselvallig deze SF-horror. De plotwendingen zijn niet even steekhoudend. Daarbij is het verschil tussen dag en nacht ook niet altijd helder. Maar andere special effects zien er wel weer redelijk tot picobello uit. Vooral de manier waarop de aliens het loodje leggen was bijzonder angstaanjagend. Kortom toch nog een alleraardigst filmpje, die mijn aandacht wist te trekken door de titel . Cijfer: 6

Le Fils
Als je aan Wallonië denkt, dan denk je al gauw aan troosteloosheid. Deze film ademt dat door en door uit in de karakters en omgeving. Le Fils is niet de meest toegangelijke film, maar wel een mooie en goede: een timmermansinstructeur krijgt een jochie onder zijn hoede, waarvan hij meteen door heeft dat hij het is geweest, die zijn zoon heeft vermoord. De spanning tussen instructeur (fenomenaal gespeeld overigens!) en het jonge broekie is tijdens de gehele film voelbaar. Wel jammer is de schuddende camera, waarvan ik de meerwaarde niet van zag. Cijfer: 7,5

Little Children
Gewoonweg een prima suburbia-film. Aanrader voor diegenen die doelloze karakters zoals in een American Beauty of een Me and You and Everyone We Know kunnen waarderen. Cijfer: 7,5

Der Baader Meinhof Komplex
Interessant onderwerp, dat in deze film behandeld wordt. Ik wist er maar weinig van af namelijk. Wel jammer dat er teveel gebeurtenissen en karakters in de ook al lange speelduur gepropt worden. Daarnaast had ik ook meer focus op de beweegredenen van de RAF gehoopt. Gelukkig maakten de prachtige Duitse look en de spetterende actiescenes weer veel goed. Cijfer: 7,5

The Nutty Professor
Ik geef toe dat ik een paar keer zowaar heb kunnen lachen, maar voor de rest is dit geen bijster intelligente film . Cijfer: 4,5
  zondag 30 november 2008 @ 23:02:15 #89
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_63655973
Twintig films gezien in deze druilerige novembermaand. Dit is mijn top vijf:

1. The Fall
2. Lone Star
3. Los Amantes del Círculo Polar
4. WALL-E
5. Little Children

Dieptepunt was het abominabele Outlaw of Gor.
pi_63656552
The last king of Scotland. Over een Schotse dokter die Idi Amin's persoonlijke arts wordt tijdens zijn regime in Uganda. Zéér indrukwekkende film die mij erg verraste.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_63656687
is het overigens iemand op gevallen hoe de brandweer en ambulance bij de aanslag in A'dam eruit zien in de film Der Baader Meinhof Komplex ?
  maandag 1 december 2008 @ 01:57:16 #92
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_63658915
Toch maar voor Gangs of New York gekozen. Mooie film, maar niets speciaals.
Ga zometeen ook Traffic nog kijken denk ik.
pi_63658935
quote:
Op zondag 30 november 2008 19:47 schreef melvddonk het volgende:
Ik wil vanavond een filmpje gaan kijken, maar ik zit weer eens te twijfelen!

- Gangs of New York
- Lord of War
- The Black Dahlia
- Traffic
- Trail

Die heb ik nog thuis liggen en niet bekeken. Welke is volgens jullie het beste?
Ik ken alleen Gangs of New York en Lord of War en dan lijkt mij GONY toch veel beter. Lord of War komt storend "gemaakt" over.
pi_63659160
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:30 schreef mschol het volgende:
is het overigens iemand op gevallen hoe de brandweer en ambulance bij de aanslag in A'dam eruit zien in de film Der Baader Meinhof Komplex ?
Deze film vorige week gezien maar kan me niks herinneren van Amsterdam.
pi_63660835
November
Films
206. Vanishing Point (Richard C. Sarafian, 1971) :: 7.6
207. Sydney (Paul Thomas Anderson, 1996) :: 7.5
208. W. (Oliver Stone, 2008) :: 7.0
209. Casino Royale (Martin Campbell, 2006) :: 7.8
210. Quantum of Solace (Marc Forster, 2008) :: 7.0
211. Across the Universe (Julie Taymor, 2007) :: 8.0
212. The Good German (Steven Soderbergh, 2006) :: 7.0
213. Butch Cassidy and the Sundance Kid (George Roy Hill, 1969) :: 7.8
214. In a Lonely Place (Nicholas Ray, 1950) :: 8.0
215. If.... (Lindsay Anderson, 1968) :: 7.0
216. The Lavender Hill Mob (Charles Crichton, 1951) :: 7.6
217. Stand by Me (Rob Reiner, 1986) :: 8.0
218. Madagascar: Escape 2 Africa (Eric Darnell, Tom McGrath, 2008) :: 7.3
219. 24: Redemption (Jon Cassar, 2008) :: 7.4

Series
220. Little Britain USA [S1] (Michael Patrick Jann, David Schwimmer, 2008) :: 8.0
221. South Park [S12] (Trey Parker, Matt Stone, Eric Stough, 1997) :: 7.2
222. Entourage [S5] (Doug Ellin, 2004) :: 8.3
223. True Blood [S1] (Alan Ball, Michael Lehmann, Scott Winant, 2008) :: 8.0
224. The Shield [S7] (Scott Brazil, D.J. Caruso, Guy Ferland, Clark Johnson, Dean White, 2002) :: 9.0
  Moderator maandag 1 december 2008 @ 10:10:05 #96
9859 crew  Karina
Woman
pi_63661849
James Bond: Quantum of Solace
De nieuwe James Bond film viel me behoorlijk tegen: waar was James Bond? Ik zag alleen een soort aktieheld. Geen martini's, geen gadgets, eigenlijk ook geen echte Bondgirl.

Het verhaal, daar snapte ik ook niet zoveel van eerlijk gezegd.

De volgende keer wil ik weer een ECHTE Bond!
niet zo tof doen
  maandag 1 december 2008 @ 13:43:48 #97
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_63666968
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:10 schreef Karina het volgende:
bla bla bla ...

De volgende keer wil ik weer een ECHTE Bond!
Lees de boeken maar eens.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_63670082
The Lavender Hill Mob (Charles Crichton, 1951)
Vermakelijke film uit de Ealing Studios, met in de hoofdrol Alec Guinness. Deze Alec Guinness en Stanley Holloway vormen een prima komisch duo. Verder niet heel bijzonder, maar zeker voor een film van bijna 60 jaar oud een prima film. Zal binnenkort The Ladykillers ook eens aanschaffen. 7.6

Stand by Me (Rob Reiner, 1986)
In mijn ogen een van de betere Stephen King verfilmingen. De film moet het vooral hebben van het sterke acteerwerk van de jonge acteurtjes. Naast het acteerwerk ook mooi geschoten beelden en een prima soundtrack. Kortom, prima coming-of-age film. 8.0

Madagascar: Escape 2 Africa (Eric Darnell & Tom McGrath, 2008)
Bovenverwachting grappig. Was bang dat men het succesvolle deel simpel zou uitmelken, maar dat viel erg mee, sterker nog dit deel is een stuk beter dan zijn voorganger. Heel origineel is het misschien niet, maar de grapdichtheid ligt erg hoog. Doordat de grappen elkaar in hoog tempo opvolgen vliegt de film voorbij, echter moest men aan het eind het verhaal ook enigszins afronden waardoor het einde eigenlijk het minste stuk van de film is geworden. Volgende keer misschien maar helemaal geen verhaal en alleen maar grappige momenten aan elkaar plakken. Trouwens ook altijd leuk om bij de aftiteling te kijken wie welke stem in sprak, vaak herken ik wel veel stemmen maar kan ik niet op de naam komen. Madagascar twee beschikt trouwens over een prima stemmencast! 7.3
pi_63676057
November
Films
243. Death Proof (Quentin Tarantino, 2007) :: 7.8
244. Planet Terror (Robert Rodriguez, 2007) :: 8.8
245. The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001) :: 7.4
246. The Hudsucker Proxy (Ethan Coen, Joel Coen, 1994) :: 7.5
247. Raging Bull (Martin Scorsese, 1980) :: 8.0
248. Ex Drummer (Koen Mortier, 2007) :: 7.5
249. Waltz with Bashir (Ari Folman, 2008) :: 8.5
250. Black Caesar (Larry Cohen, 1973) :: 4.5
251. Portret van Anton Adriaan Mussert (Paul Verhoeven, 1968) :: 6.5
252. Blood Simple (Ethan Coen, Joel Coen, 1984) :: 7.5
253. Rushmore (Wes Anderson, 1998) :: 8.0
254. The Killers (Robert Siodmak, 1946) :: 7.0
255. Quantum of Solace (Marc Forster, 2008) :: 7.0

Statistieken
Totaal 13 films (maandgemiddelde: 21.4) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 12.

Totale speelduur: 1287 min.
Aantal films herzien: 2.

Best beoordeeld: Planet Terror (8.8, 18de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Black Caesar (4.5).

Media-verdeling
2.
10.
1.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 1 december 2008 @ 19:44:27 #100
16701 scanman01
Today's a good day
pi_63676389
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:43 schreef Price het volgende:

[..]

Lees de boeken maar eens.
De boeken zijn voor mensen die boeken willen lezen. Als 'we' dit geen echte Bond film vinden dan moet je de nadruk leggen op film. Hoe hij in de boeken is beschreven boeit de filmkijker niet zo. Bond is al sinds 1962 een held op het witte doek voor veel mensen. En van het imago dat hij in die 20 films heeft opgebouwd is de laaste 2 films niets meer over. Dat valt trouwens te verklaren vanwege het feit dat de laatste twee films aan het begin van zijn carriere spelen. Ik meen ook dat de producers hebben toegezegd dat we vanaf de volgende film weer de echte Bond te zien krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')