I Married a Monster from Outer SpaceLekker wisselvallig deze SF-horror. De plotwendingen zijn niet even steekhoudend. Daarbij is het verschil tussen dag en nacht ook niet altijd helder. Maar andere special effects zien er wel weer redelijk tot picobello uit. Vooral de manier waarop de aliens het loodje leggen was bijzonder angstaanjagend. Kortom toch nog een alleraardigst filmpje, die mijn aandacht wist te trekken door de titel

. Cijfer: 6
Le FilsAls je aan Wallonië denkt, dan denk je al gauw aan troosteloosheid. Deze film ademt dat door en door uit in de karakters en omgeving. Le Fils is niet de meest toegangelijke film, maar wel een mooie en goede: een timmermansinstructeur krijgt een jochie onder zijn hoede, waarvan hij meteen door heeft dat hij het is geweest, die zijn zoon heeft vermoord. De spanning tussen instructeur (fenomenaal gespeeld overigens!) en het jonge broekie is tijdens de gehele film voelbaar. Wel jammer is de schuddende camera, waarvan ik de meerwaarde niet van zag. Cijfer: 7,5
Little ChildrenGewoonweg een prima suburbia-film. Aanrader voor diegenen die doelloze karakters zoals in een American Beauty of een Me and You and Everyone We Know kunnen waarderen. Cijfer: 7,5
Der Baader Meinhof KomplexInteressant onderwerp, dat in deze film behandeld wordt. Ik wist er maar weinig van af namelijk. Wel jammer dat er teveel gebeurtenissen en karakters in de ook al lange speelduur gepropt worden. Daarnaast had ik ook meer focus op de beweegredenen van de RAF gehoopt. Gelukkig maakten de prachtige Duitse look en de spetterende actiescenes weer veel goed. Cijfer: 7,5
The Nutty ProfessorIk geef toe dat ik een paar keer zowaar heb kunnen lachen, maar voor de rest is dit geen bijster intelligente film

. Cijfer: 4,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>