Google wil nog wel eens helpenquote:Op woensdag 23 april 2008 19:33 schreef ghizzer het volgende:
snap trouwens als trein-noob geen reet van somda. al die afkortingen van Ebtwa en weet ik wat allemaal. Ah kan er bij mij nog wel in of Nml, maar Ebtwa? en al die routenummers? snap nog wel de treinstelnummers, maar verder gaat het bij mij niet.
Ben ik weer niet goed op de hoogtequote:Op woensdag 23 april 2008 18:47 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zo heet nieuws is dat niet hoor, er staat al lange tijd op de PrutsRail site dat die tram eind 2008 zou gaan verdwijnen.
Ik wist het nog niet, dus toch thanx dafür!quote:Op woensdag 23 april 2008 20:15 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Ben ik weer niet goed op de hoogte![]()
Denk ik er hier met een vet gave scoep vandoor te gaanwordt ik vet hard gepwnt
Iemand had het hier al een keer gedropt hoor, weet helaas niet meer wie.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:17 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ik wist het nog niet, dus toch thanx dafür!
Mee eensquote:Op woensdag 23 april 2008 19:33 schreef ghizzer het volgende:
snap trouwens als trein-noob geen reet van somda. al die afkortingen van Ebtwa en weet ik wat allemaal. Ah kan er bij mij nog wel in of Nml, maar Ebtwa? en al die routenummers? snap nog wel de treinstelnummers, maar verder gaat het bij mij niet.
Daar heb je http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland en Spoorverkortingen voorquote:Op woensdag 23 april 2008 19:33 schreef ghizzer het volgende:
snap trouwens als trein-noob geen reet van somda. al die afkortingen van Ebtwa en weet ik wat allemaal. Ah kan er bij mij nog wel in of Nml, maar Ebtwa? en al die routenummers? snap nog wel de treinstelnummers, maar verder gaat het bij mij niet.
True, maar sommige treinen zijn toch wel niet zo heel moeilijk toch, zoals de treinen in de 140 serie, 526 / 561 en de nachttreinen naar de landen om ons heen...quote:Op woensdag 23 april 2008 20:20 schreef Willy84 het volgende:
[..]
En ik weet ook niet hoelaat bv trein 1540 rijdt ofzo. Boeit me ook niet trouwens
Die site kende ik nog nietquote:
EN346 en EN347 ontbreken daarquote:Op woensdag 23 april 2008 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar heb je http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland en Spoorverkortingen voor
Binnenkort komt er wel weer een stukje van mijn hand. Nog even een onderwerp bedenken.quote:Op woensdag 23 april 2008 20:12 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er eigenlijk nog mensen met plannen om wat leuke artikelen over spoorse onderwerpen te schrijven?
Het zou me wel leuk lijken om dit gebruik bij te behouden, dan hebben we er allemaal wat aan.
Klopt, als je het WIL onthouden is het niet zo moeilijk. Daar begint het alquote:Op woensdag 23 april 2008 20:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
True, maar sommige treinen zijn toch wel niet zo heel moeilijk toch, zoals de treinen in de 140 serie, 526 / 561 en de nachttreinen naar de landen om ons heen...
Station Hardegarypquote:Op woensdag 23 april 2008 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Binnenkort komt er wel weer een stukje van mijn hand. Nog even een onderwerp bedenken.
quote:NS-ers mogen slapen tijdens werk
Maastricht - Machinisten en conducteurs kunnen voortaan op het station in Maastricht een kwartiertje slapen tijdens werkuren.
Daar is een zogeheten 'sluimer slaapstoel' geplaatst die door trillingen en geluid de gebruiker in slaapt wiegt, schrijft omroep L1.
Na 15 minuten gaat een signaal af.
Een hazenslaapje kan de productiviteit van een werknemer, en dus het bedrijf, ten goede komen. In Amerika, Japan en China bestaat al langer het besef dat een power nap wonderen kan doen. Daar hebben bedrijven vaak speciale ’wellbeing rooms’ voor, waar je even kunt dutten.
Bron
ICRm 1e klasquote:Op woensdag 23 april 2008 22:55 schreef SpeedyRich het volgende:
Boskabouter zover ik weet zitten de 230 aansluitingen in de 1e klas van de volgende treinen
NS ICE's (4 maal)
Thalys ( 2 zijn er van NS)
en ICR materieel (ook de Benelux dus)
de pimpel heeft ze ook, zelfs in de 2e klasquote:Op woensdag 23 april 2008 22:44 schreef Boschkabouter het volgende:
Even een vraagje:
Hoe zit het tegenwoordig met 230V-aansluitingen in de trein? In welk mat zit dat allemaal?
Ben het tot nu toe alleen in ICMm en de nieuwe Veoliatreinen tegengekomen en volgens mij ook nog wel eens een verdwaalde stroomaansluiting in een andere trein, maar ik weet niet meer welke.
En maximaal 1 meter. Anders moet er een begeleider komen of de machinist zelf moet er heen lopenquote:Op woensdag 23 april 2008 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is mogelijk, alleen wel bij een zeer lage snelheid. Wordt gebruikt bij het ontkoppelen van treinstellen.
Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.quote:Op donderdag 24 april 2008 06:38 schreef schvvmert het volgende:
Sorry voor mijn n00b vraag maar welke trein heeft nu de beste stoelen?
Ergens onder/achter de banken wel eens gezien volgens mij. Alleen voor de schoonmaakploeg denk ikquote:Op donderdag 24 april 2008 00:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In een plan T moet er ook ergens een zitten, de schakelaar om hem aan of uit te zetten is er wel iig, als je door zo'n glazen luikje kijkt
Ok bedankt voor deze info.quote:Op donderdag 24 april 2008 07:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.
Heel nuttig. Maar het blijft natuurlijk mijn persoonlijke mening hè. Iemand anders kan bijvoorbeeld Plan T fijner vinden zitten. Waarschijnlijk heeft die persoon dan wel sterk afwijkende lichaamsmaten, maar toch.quote:Op donderdag 24 april 2008 07:44 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Ok bedankt voor deze info.Nuttig topic dit.
Groninger risicolijnen!quote:NS wil conducteurs handboeien geven
Bron: FP
De Nederlandse Spoorwegen (NS) zijn momenteel in overleg het het ministerie van Justitie om de bevoegdheden van de conducteurs voor wat betreft de aanpak van geweld uit te breiden. De conducteurs zouden uitgerust moeten worden met handboeien en een wapenstok. Ook zouden de conducteurs zwartrijders moeten mogen fouilleren wanneer zij weigeren een kaartje of identiteitsbewijs te tonen.
Het is niet de bedoeling van de NS om alle 3200 conducteurs op deze wijze uit te rusten, maar om een speciaal 'elitekorps' te organiseren. Deze 'service en veiligheidsteams' zijn mobiele teams, bestaande uit speciaal getrainde medewerkers.
Het voorstel voor de speciale teams ligt momenteel bij de ondernemingsraad van de NS. Goedkeuring is nodig om de speciale teams in te gaan zetten op risicolijnen rondom Amsterdam en Groningen. Het is nog niet duidelijk wanneer de proef begint. Het is al wel bekend dat de wapenstok in de proef nog niet ingezet zal worden.
De service- en veiligheidsteams worden al ingezet en hebben daarbij al de bevoegdheid om gepast geweld te gebruiken. Zij mogen echter niemand in de boeien slaan en moeten wachten op hulp van de politie. Door de inzet van deze speciale teams met meer uitgebreide bevoegdheden, moet de politie ontlast worden met overlast op en rond de trein.
STerker nog, Groninger NS-risicolijnenquote:
Groningen - Zwolle, altijd lastig.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:02 schreef Dr_Flash het volgende:
STerker nog, Groninger NS-risicolijnenOhnoes!!
Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie.quote:Op donderdag 24 april 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
oh, ik dacht "rondom" te lezen. Ik zal me wel vergist hebben dan
FC Groningen hooligans!quote:Op donderdag 24 april 2008 10:11 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie.
En dan te bedenken dat die 9100 niet eens stopt bij Groningen Europaborg, of zoquote:
Geen idee ik heb op dampflokomotiv, bahnhof, bild en gemälde gezocht en niks gevonden.quote:Op donderdag 24 april 2008 10:01 schreef von_Preussen het volgende:
Even een kleine raadplaat voor de heren, op welk station is deze foto gemaakt?
Hint: foto is in Duitsland gemaakt.
[ afbeelding ]
Neuh, dank jequote:Op donderdag 24 april 2008 10:51 schreef Duvel het volgende:
Had er trouwens nog iemand interesse in die vertrekstaten?
quote:Op donderdag 24 april 2008 11:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, dank jeIk zou ze aan het NSM geven of zo, die verkopen ze wel weer door. Maar goed dan krijg je er zelf niks voor
Plus dat je ze nog moet gaan brengen ook wrsl. Tief ze toch maar gewoon achter in de vuilnisauto dan
Zou me niet verbazen, want dan krijgen ze er gratis een heel stuk spoor bijquote:Op donderdag 24 april 2008 11:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Arriva wil gaan praten met de STAR... Arriva logo op die stoomtreinen?
Je vergeet nog ICK 2e klasquote:Op donderdag 24 april 2008 07:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm.
Zit aardig, maar haalt het niet bij de Koplopers!quote:
Een bezoek is goed te combineren met een rondrit door noordwest Duitsland, station Augustfehn ligt tussen Leer en Oldenburg in, en volgens mij stoppen alle reizigerstreinen op dat traject aan alle stations. Ik kwam er langs met de Regionalexpress van Norddeich naar Oldeburg, bestaande uit Dosto's en een Br111.quote:Op donderdag 24 april 2008 11:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg het maar Preus, waar is dat? En wanneer is de PTA-meet daarheen? Zo te zien kan je er ook wel blijven slapen, pand is groot zat.
Ziet er aardig uit. Ik geloof er echter geen moer van dat 'wonderkaartje efteling' de meest gezochte term isquote:Op donderdag 24 april 2008 12:09 schreef sander89 het volgende:
LOL de NS heeft zijn site vernieuwdziet er wel wat beter uit zover ik het gezien heb
![]()
Alleen was de vorige versie ook erg slecht vond ik
Begint al goedquote:Op donderdag 24 april 2008 12:09 schreef sander89 het volgende:
LOL de NS heeft zijn site vernieuwdziet er wel wat beter uit zover ik het gezien heb
![]()
Alleen was de vorige versie ook erg slecht vond ik
Nee geen nieuwe bij gekomen, alleen deze foto's zijn er tot nu toe van onze railhummerquote:Op donderdag 24 april 2008 12:33 schreef SpeedyRich het volgende:
Zijn er nog foto's van de V250 van de NS ?
Klik trouwens ook eens op de voorleesfunctie. Is wel erg verwarrendquote:Op donderdag 24 april 2008 13:03 schreef bork het volgende:
[..]
Begint al goed, wanneer je adres of postcode gebruikt, mag je niet eerst lopen naar station A om vervolgens bij aankomst op station B de bus te pakken. Nee, je moet dan ook naar station A de bus pakken
Nee, dat woord bestaat niet meerquote:Op donderdag 24 april 2008 13:20 schreef Duvel het volgende:
Als we nou met z'n allen tegelijk de hele dag zoeken op "vertraging", komt dat dan ook op de site te staan bij "andere mensen zochten"?
Oh ja, dat is nu "komt over [ ] minuten binnen".quote:
"vertrekt over ongeveer EEN kwartier"quote:Op donderdag 24 april 2008 13:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, dat is nu "komt over [ ] minuten binnen".
En het fijne is dat deze melding gewoon blijft staan en niet netjes iedere vijf minuten terugtelt.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"vertrekt over ongeveer EEN kwartier"
In 't echt issie nog lelijker dan de schaalmodellen die ze eerder hebben laten zien. Het is net alsof de kappen aan de kop en slecht passende bodykit is gemonteerd door de eerste de beste witte-petten-sjonnie.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:12 schreef sander89 het volgende:
[..]
Nee geen nieuwe bij gekomen, alleen deze foto's zijn er tot nu toe van onze railhummer![]()
http://www.trenomania.org/fotogallery/thumbnails.php?album=1908
Vraag of ze ook de Oude oude nieuwe layout beschikbaar willen stellenquote:Op donderdag 24 april 2008 17:54 schreef ReisT het volgende:
En daarbij zit er veel te weinig geel meer in de site![]()
Via de automaat kun je een zogenaamde ´rondreis´ plannen, hier kun je twee ´via-stations´ opgeven.quote:Op donderdag 24 april 2008 18:12 schreef Eix het volgende:
Alleen kan je in de automaat volgens mij maar één via ingeven.
ja, maar dan is je eindstation gelijk aan je beginstation, en dat is hier dus niet zinvolquote:Op donderdag 24 april 2008 20:03 schreef Socios het volgende:
[..]
Via de automaat kun je een zogenaamde ´rondreis´ plannen, hier kun je twee ´via-stations´ opgeven.
Lijkt me nep. En al is het echt, dan is het een single-handed bandit, zeg maar.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:27 schreef SNArky het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eks_in_de_trein.html
Word conductrice, dan kom je nog eens ergens
zal geweldig zijn als het echt zou zijn. XD. kreunen kon ze overigens goed (understatement)quote:Op donderdag 24 april 2008 21:27 schreef SNArky het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eks_in_de_trein.html
Word conductrice, dan kom je nog eens ergens
Jaquote:Op donderdag 24 april 2008 21:50 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me al een tijdje afvraag.. is het stuk spoor Leusden-Amersfoort nog operationeel en zo ja, wat wordt er over vervoerd?
Ja, wat Fles zegt: autoos, toevallig afgelopen week er iets over gelezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Kesteren_-_Amersfoort en http://nl.wikipedia.org/wiki/Ponlijnquote:Op donderdag 24 april 2008 21:50 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me al een tijdje afvraag.. is het stuk spoor Leusden-Amersfoort nog operationeel en zo ja, wat wordt er over vervoerd?
Volgens mij ook nog Seat's en natuurlijk paar wagons met onderdelen. Thats it.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja
auto's. Volkswagens vooral, nog wat audi's, en een paar Porsches ook nog geloof ik
En om een en ander met plaatjes te vergezellen: zo ziet zo'n transport vanuit Duitsland er dan uit. Helaas rijden deze loks maar tot Amersfoort, maar de trein zelf wordt daarna wel richting de Pon gereden.quote:Op donderdag 24 april 2008 21:50 schreef ghizzer het volgende:
wat ik me al een tijdje afvraag.. is het stuk spoor Leusden-Amersfoort nog operationeel en zo ja, wat wordt er over vervoerd?
RR de beste vinding van de afgelopen jarenquote:Op donderdag 24 april 2008 21:46 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Oh ja... Tuurlijk.... Schrap ook nog maar een rit randstadrail... Kan er ook nog wel bij...
uhuh.. ben er nog niet uit waar we nou beter mee af zijn hoorquote:Op vrijdag 25 april 2008 02:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
RR de beste vinding van de afgelopen jaren
En dan ook nog een beetje de naam van mijn stad er voor misbruiken.quote:Op donderdag 24 april 2008 17:42 schreef Fixers het volgende:
In 't echt issie nog lelijker dan de schaalmodellen die ze eerder hebben laten zien. Het is net alsof de kappen aan de kop en slecht passende bodykit is gemonteerd door de eerste de beste witte-petten-sjonnie.
Kijk maar eens naar die naden: http://www.trenomania.org/fotogallery/displayimage.php?album=1908&pos=4
quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:06 schreef Duvel het volgende:
Met name voor Zug-Chef natuurlijk. Hierbij wil ik dan ook van de gelegenheid gebruik maken om ZC te feliciteren met zijn vermelding in een landelijk dekkend vakblad.
quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:18 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Een artikel in de groene Amsterdammer?
![]()
Nieuwe algemene voorwaarden?quote:Op vrijdag 25 april 2008 08:06 schreef Duvel het volgende:
Als ik die nieuwe algemene voorwaarden lees hè, ben je dan de lul als je hier je eigen foto's post?
Oh, sticky. Die sla ik altijd over. Nou ja, of je "de lul" bent weet ik niet, maar je geeft ze wel vrij voor de rest van de wereld blijkbaar ja. Maar volgens mij was dat al zo, en is daar een paar jaar geleden al eens gezanik over geweest. Een foto van een meid was uit een profiel gehaald om er een FP-bericht mee te illustreren, en daar was user niet zo gelukkig mee. Maar je weet hoe dat gaat, dan is het laatste woord aan de Grote Kale Roerganger met de Grote Oogkleppen. En gezien afgelopen week denk ik dat deze vernieuwing over het meelezen van de PB's gaat. EN dat je je foto's dus altijd al kwijt was in feitequote:Op vrijdag 25 april 2008 08:30 schreef Duvel het volgende:
Zie MEDje!
quote:Let op:
Met het plaatsen van een bericht verklaar je accoord te gaan met onze algemene voorwaarden en Policy
die zag ik ook net jaquote:
akkoord met kk? De hoofdletter van Policy? of de punt aan het einde?quote:Op vrijdag 25 april 2008 11:57 schreef Peterselieman het volgende:
Een kneiter van een tikfout staat er in dat stukje
quote:Op vrijdag 25 april 2008 12:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Lekjker boeioend, altijd dat policy gelul weer. Treinen graag
Hm, die waren toch vooral populair in Zuid Afrika? Meen me iets te herinneren van "die blau trein" of zo?quote:Op vrijdag 25 april 2008 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik er eens goed naar kijk, zien we daar dus maar EEN stoomlocomotief, en wel eentje volgens het Beyer-Garratt principe
Ook. Maar het schijnt dat locomotieven van dit type wereldwijd tamelijk populair geweest zijn. Wel vooral op neven- en smalspoorlijntjes. Het grote voordeel is namelijk dat de massa over een grotere lengte verspreid wordt, en je dus aan relatief licht gelegd spoor genoeg hebt, terwijl deze (drieledige) dingen ook niet zo snel in problemen kwamen bij krappe bochtenquote:Op vrijdag 25 april 2008 14:01 schreef Duvel het volgende:
Hm, die waren toch vooral populair in Zuid Afrika? Meen me iets te herinneren van "die blau trein" of zo?
Je weet wat het duitse woord "leer" betekent he?quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef Wadloper het volgende:
Ohja, de 11.20 trein had dus een defect, werd iedereen doorverwezen naar perron 7b, voor de 11.46 trein, ging de Leertrein alsnog
Ik zat toen te wachten in de intercity richting Amersfoort...quote:Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef Wadloper het volgende:
Sjonge jonge, wat een puinhoop was het vandaag op Groningen - Nieuweschans.
Meerdere vertragingen, de trein die naar Leer gaat om 11.20 had +20, vanwege een defect, dat treinstel is zelfs afgesleept
En gek genoeg blijft er dan vaak genoeg geklooi met wisselingen e.d.
Ohja, de 11.20 trein had dus een defect, werd iedereen doorverwezen naar perron 7b, voor de 11.46 trein, ging de Leertrein alsnog
Het oude talud tussen Rhenen en Kesteren wordt momenteel ingenomen door de provinciale weg. Als je de trein dus wilt doortrekken, moet je een nieuw talud maken, nieuwe brug, etcetera...quote:Op vrijdag 25 april 2008 15:49 schreef ghizzer het volgende:
thanx voor de info over Kesteren - Amersfoort. wat ik mij dan afvraag nog.. waarom trekken ze Kesteren-Rhenen en Veenendaal-Leusden niet meer door? Is toch veel praktischer?! Ik bedoel, Amersfoort is een grote stad, maar als je bijvoorbeeld naar Arnhem of Nijmegen wil, ben je meteen veroordeeld tot die kutboemel over eensporig slakkerend spoor. Schiet niet op!
Merk overigens op dat jouw "oplossing" nog steeds een aardig stuk enkelspoors dieselbaan bevatquote:Op vrijdag 25 april 2008 15:49 schreef ghizzer het volgende:
thanx voor de info over Kesteren - Amersfoort. wat ik mij dan afvraag nog.. waarom trekken ze Kesteren-Rhenen en Veenendaal-Leusden niet meer door? Is toch veel praktischer?! Ik bedoel, Amersfoort is een grote stad, maar als je bijvoorbeeld naar Arnhem of Nijmegen wil, ben je meteen veroordeeld tot die kutboemel over eensporig slakkerend spoor. Schiet niet op!
Gewoon elektrificeren!quote:Op vrijdag 25 april 2008 16:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Merk overigens op dat jouw "oplossing" nog steeds een aardig stuk enkelspoors dieselbaan bevat
Veel plezier dan maar, weekend zonder kruidvatkaartjequote:Op vrijdag 25 april 2008 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Jongens, veel plezier morgen, Fles is even de hort op. Tot zondag
Tussen 13 en 19 uur was er niks aan de hand aldaarquote:Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef Wadloper het volgende:
Sjonge jonge, wat een puinhoop was het vandaag op Groningen - Nieuweschans.
Meerdere vertragingen, de trein die naar Leer gaat om 11.20 had +20, vanwege een defect, dat treinstel is zelfs afgesleept
En gek genoeg blijft er dan vaak genoeg geklooi met wisselingen e.d.
Ohja, de 11.20 trein had dus een defect, werd iedereen doorverwezen naar perron 7b, voor de 11.46 trein, ging de Leertrein alsnog
Uiteindelijk kon het bij de 'Tickets en service' ook niet. Tweede keer dat ik daar kom om een kaartje te kopen dat niet in de automaat zit en ze het ook niet kunnen uitgeven.quote:over mijn 2 via's kaartje...
is voor een bedevaartstrein naar lourdesquote:Op zaterdag 26 april 2008 12:43 schreef Luco het volgende:
Vandaag op Groningen Couchette stellen gezien, met een NS-loc erachter... Iemand enig idee wat die daar deden?
mja, omdat daar ook mensen wonen die op bedevaart willen gaan denk ik?quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:11 schreef Mark-Hgl het volgende:
Waarom een bedevaartstrein vanaf Groningen?
Dat die treinen niet allemaal vanuit Utrecht vertrekken, en dat de mensen daar maar heen moeten gaan... Hoezo gaat iedereen nu opeens naar Lourdes?quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:13 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, omdat daar ook mensen wonen die op bedevaart willen gaan denk ik?
ik heb het niet bedacht iig
Omdat deze niet vanuit Hengelo gaat... Nou goed?quote:Op zaterdag 26 april 2008 14:11 schreef Mark-Hgl het volgende:
Waarom een bedevaartstrein vanaf Groningen?
Vind Duivendrecht nou niet echt zo groot, dat krijg je als je CS hebtquote:Op zaterdag 26 april 2008 20:00 schreef ghizzer het volgende:
was afgelopen weekend trouwens weer in a'dam en het verbaast me elke keer weer hoeveel grote stations amsterdam e.o. heeft.
amsterdam bijlmer arena
duivendrecht
amsterdam cs
amsterdam sloterdijk
en dan heb ik het nog niet eens over stations als amsterdam zuid en amsterdam amstel
Dat gedoe heb je in Rotterdam ook: tussen Hoogvliet (gemeente Rotterdam) en Rotterdam zelf ligt nog de gemeente Albrandswaard (met kernen Rhoon en Poortugaal), en aan de noordkant is het nog erger: daar moet je van Rotterdam door Schiedam, Vlaardingen en Maassluis om in Hoek van Holland (ook weer gemeente Rotterdam) te komen.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:19 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Duivendrecht ligt trouwens in de gemeente Ouder-Amstel. Zulke onzin. Tussen Amsterdam en Amsterdam Zuid Oost liggen nog de gemeentes Diemen en Ouder Amstel (Duivendrecht en Ouder-Amstel zelf).
Bijlmer is idd wel vet geworden, heeft de gemeente ook aardig wat miljoenen voor betaald.
Die heb ik gisterochtend nog in Venlo gezien.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:33 schreef sander89 het volgende:
Door deze trein had ik gister 10 min vertraging tussen Utrecht en Amersfoort.
Kwam toevallig foto tegen:
[ afbeelding ]
Dat zijn Fenneks toch?quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:33 schreef sander89 het volgende:
Door deze trein had ik gister 10 min vertraging tussen Utrecht en Amersfoort.
Kwam toevallig foto tegen:
[ afbeelding ]
Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt.quote:Op zaterdag 26 april 2008 20:19 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Vind Duivendrecht nou niet echt zo groot, dat krijg je als je CS hebt![]()
Amstel is mij master station![]()
Duivendrecht ligt trouwens in de gemeente Ouder-Amstel. Zulke onzin. Tussen Amsterdam en Amsterdam Zuid Oost liggen nog de gemeentes Diemen en Ouder Amstel (Duivendrecht en Ouder-Amstel zelf).
Bijlmer is idd wel vet geworden, heeft de gemeente ook aardig wat miljoenen voor betaald.
Zondag shoarmadag.quote:Een hogesnelheidstrein is in Fulda,in
Duitsland,op een kudde schapen gebotst
en ontspoord.25 inzittenden raakten
lichtgewond.De schapen liepen aan het
eind van een tunnel.20 zijn er dood.
quote:
quote:Op zondag 27 april 2008 09:57 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nu zie je dat het hebben van jacobsdraaistellen dit soort dingen waarschijnlijk had kunnen voorkomen.
weggegooid geld ben ik helemaal mee eens, maar qua omvang is duivendrecht groot en vrij bijzonder in zijn soort (1 van de slechts 2 kruisstations in NL).quote:Op zaterdag 26 april 2008 23:52 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt.
De verbouwing van het busplatform tot een parkeerterrein zegt alles.
* Mischien heeft een andere trein iets verloren?quote:“Die Aufräumarbeiten im Tunnel gestalten sich schwierig. Unter Umständen wird er noch Tage lang gesperrt bleiben. "Die Schäden scheinen erheblich zu sein."
quote:“Gestern waren doch mal wieder Weichenbauarbeiten im Richtungsgleis von Flieden nach Neuhof (müsste die letzte Weiche des neuen Gleiswechsels gewesen sein), so dass fleissig Güterzüge, Bamaschinen usw. über die NBS fuhren. Hab z.B. am Nachmittag selber welche auf der Fliedetalbrücke gesehen. Und da der nächste Abzweig ja südl. Burgsinn/Sinnberg ist, MÜSSEN diese Zusatzzüge alle durch den später ver-Schaften Tunnel...”
Ja, dat weet ik ook welquote:Op zondag 27 april 2008 12:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Leuke shoot Fles, CNL in Kopehagen komt trouwens wel deels uit Amsterdam en deels uit München..
Vrij eenvoudig, je neemt gewoon dezelfde CNL weer terug als waarmee je heen gekomen bentquote:Op zondag 27 april 2008 12:09 schreef ghizzer het volgende:
Whoooooooooot! Vette shit Flash!!! maar hoe kun je al zo fuckin snel weer terug zijn in NL?
Naah. Hij lijkt uit de verte wel wat op een 11.8/9, een 20 of een 27 maar dat zijn allemaal electrische dingen. In DK zijn echt nog heel veel stukken niet geëlectrificeerd namelijk. Eigenlijk is alleen de hoofdlijn Flensburg - Kolding - Odense - KPH geëlectrificeerd en het S-Tog net van KPH. En verder misschien nog wat kleine zijlijntjes. Maar bijvoorbeeld wat ik gereden heb is tussel Ringsted en Nykobing F gewoon diesel.quote:oh ja.. class 1500 dieselloc, vette loc! en die met die stompe kop, komt ie ook niet bij onze zuiderburen voor?
Railion heeft op zich wel een reputatie op dit gebied inmiddels, maar dit is wel een beetje overdreven iddquote:oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!!
1. jaquote:Op zondag 27 april 2008 13:11 schreef ghizzer het volgende:
1. is die shit bij arnhem presikhaaf inmiddels weer gefixt?
2. welke FOK!'er stond er op dat filmpje.
3. wie en hoe heeft dat zo op de kop kunnen fixen?
ah ok ok.. wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was. maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per treinquote:Op zondag 27 april 2008 13:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. ja
2. ik
3. inbussleuteltjeHet was alleen de binnenplaat namelijk, niet de lichtbak zelf.
Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit dedenquote:Op zondag 27 april 2008 13:24 schreef ghizzer het volgende:
wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was.
Werk gaat uiteraard voor hequote:maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per trein:P) naar toe? ben benieuwd! ik bedoel, ik vind mezelf een liefhebber van treinen, die op z'n tijd van een leuke (mits wel bijzonder stuk wat ik niet of zelden) reis hou.
ah ok. seizoen weer begonnen? mis ik iets of zit ik er niet te diep in? treinen rijden toch elke dag?quote:Op zondag 27 april 2008 13:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit deden
[..]
Werk gaat uiteraard voor heEn het zal ook niet zo snel gebeuren dat ik een dag vrij opneem om een treinen-evenement te gaan bijwonen of zo. Ik zoek gewoon de leuke evenementen uit, er wordt zat georganiseerd, en je kunt moeilijk overal heen. Maar ik ben wel blij dat het seizoen weer begonnen is ja. En dan boeit het me vrij weinig hoe ver weg het is
Kijk, hier hebben we wat aan, mag je gewoon door die trein heen banjeren van treinstel naar treinstel?quote:De Wit-Russen in het rijtuig ernaast verkopen halve liters van hun eigen brouwsel, voor één hele euro
Yep, het zijn gewoon getrokken rijtuigen, je kan dwars door die trein lopen. Het was zelfs een tip van die Duitser die door z'n Beck's heen wasquote:Op zondag 27 april 2008 15:53 schreef bork het volgende:
Kijk, hier hebben we wat aan, mag je gewoon door die trein heen banjeren van treinstel naar treinstel?
Couchette, 4 persoons. Is echt een heel stuk relaxter dan een 6persoonsquote:Verders leuke plaatjes. o. ja lekker geslapen btw of had je een stoel??.
Daar heb ik ook aan zitten denken natuurlijkquote:Op zondag 27 april 2008 17:38 schreef Duvel het volgende:
Wel tof, ff heen en weer naar København. Ik zou overstappen op de nachttrein naarZweden
, maar goed.
198 euroquote:Op zondag 27 april 2008 17:27 schreef Willy84 het volgende:
Voor de studenten onder ons: hoeveel euro's was je kwijt?en hoe geboekt?
Mwoa dat is goed zoeken hoor, tegenwoordig. Maar pas 2 weken geleden geboekt idd ja.quote:Op zondag 27 april 2008 18:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Zeker een last minute geboektDan betaal je je idd rot aan zoiets... Met vroeg boek korting kan je voor 39 of 49 euro een lig/slaapplek hebben per enkele reis
www.bahn.dequote:Op zondag 27 april 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoeveel een retourtje arnhem - wien westbahnhof zou kosten? alvast bedankt!
Als je nog goedkoop tarief wil dan moet je wel minstens 5 a 6 maanden van te voren boeken, anders betaal je je scheelquote:Op zondag 27 april 2008 20:24 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee hoeveel een retourtje arnhem - wien westbahnhof zou kosten? alvast bedankt!
Ik zag die trein gister ook voorbij komen in Meppel inderdaadquote:Op zaterdag 26 april 2008 12:43 schreef Luco het volgende:
Vandaag op Groningen Couchette stellen gezien, met een NS-loc erachter... Iemand enig idee wat die daar deden?
thanx voor de info. helaas niet geleid tot gewenst resultaat. de zwitser site kom ik niet uit. mn basiskennis duits is niet toereikend en diebahn.de zegt geen prijzen te kunnen weergeven.quote:Op zondag 27 april 2008 20:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
www.bahn.de
www.citynightline.ch (linkt door naar waarschijnlijk www.nachtzug.de)
ik zou zeggen, klik je helemaal kleurenblind daar, en je weet alles
Dat is dus zo ongeveer het maximum tarief, niet de Sparpreisquote:Op zondag 27 april 2008 22:18 schreef du_ke het volgende:
Kijk eens via NSHispeed.nl daar staat wel een en ander op. Met wat zoeken kom ik voor een enkele reis Amsterdam-Wenen uit op 89 euro, 178 voor een retourtje dus (plus nog wat toeslagen enzo)
Het maxtarief is eerder 200 euro voor een enkele reisquote:Op zondag 27 april 2008 22:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dat is dus zo ongeveer het maximum tarief, niet de Sparpreis
Mmm, dan ben je echt niks gewend.quote:Op zondag 27 april 2008 12:09 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!!
Of de X2000 natuurlijk!quote:Op zondag 27 april 2008 17:38 schreef Duvel het volgende:
Wel tof, ff heen en weer naar København. Ik zou overstappen op de nachttrein naarZweden
, maar goed.
Ja, alleen een beeetje jammer dat die niet in Kopenhagen komtquote:
Ha, zo hebben we er nog geen fluit aan natuurlijkquote:Op zondag 27 april 2008 23:54 schreef bork het volgende:
Volgens mij zijn dit de reguliere treinprijsjes.Zones zelf uitzoeken Zone E is o.a. Warszawa
![]()
[ afbeelding ]
quote:ma 28 apr 2008, 05:46
Veel slachtoffers door treinbotsing China
PEKING - Een botsing tussen twee treinen in het noordoosten van China heeft maandag veel slachtoffers gemaakt. Volgens staatsmedia is het aantal slachtoffers inmiddels opgelopen tot 66 doden en 400 gewonden.
Volgens staatspersbureau Xinhua waren 57 personen op slag dood. Onder de gewonden zouden vier personen zijn met de Franse nationaliteit, die met botbreuken in het ziekenhuis zijn opgenomen.
Tien wagons liepen door de botsing bij de plaats Zibo uit de rails en kwamen in een sloot terecht. Een van de treinen kwam uit Peking en was op weg naar de stad Qingdao. De andere trein was op weg van Yantai naar Xuzhou. De Chinese minster voor de spoorwegen, Liu Zhijun, is naar de plaats van het ongeluk afgereisd om poolshoogte te nemen.
Wat het ongeluk precies heeft veroorzaakt, is nog onduidelijk. Het heeft mogelijk te maken met de invoering van een nieuwe dienstregeling. De treinen reden, gezien de plaats van het ongeluk, vermoedelijk op volle snelheid op elkaar in.
Nah, detail.quote:Op maandag 28 april 2008 08:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, alleen een beeetje jammer dat die niet in Kopenhagen komt
jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin?quote:Op maandag 28 april 2008 10:26 schreef Thetallguy het volgende:
Gisteren in Nijmegen werd mijn trein 3x gefotografeerd door treinspottertjes. Het was maar een Veolia bakje hoor
Een beetje machinist komt het heus niet hier melden als hij 3 spottertjes ziet denk ikquote:Op maandag 28 april 2008 12:36 schreef dennistd het volgende:
jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin?
Ik zat erin dus hij was van mijquote:Op maandag 28 april 2008 12:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin?
Machinisten vergeten intercitystation Bestquote:Machinisten op de intercitylijn Eindhoven-Schiphol zijn in de afgelopen weken drie keer vergeten te stoppen op de nieuwe halteplaats Best. Een NS-woordvoerder heeft dat vandaag gezegd nadat reizigers hun trein weer eens zagen voorbijrijden. De NS treft extra maatregelen, aldus de zegsman.
Sinds 9 april stopt de intercity in Best. Het tijdelijke overstappunt is er speciaal voor automobilisten die tijdens wegwerkzaamheden aan de A2 de files willen omzeilen.
De intercitymachinisten rijden station Best al jaren voorbij en dat patroon zit bij sommigen kennelijk diep ingesleten, verklaarde de NS maandag. Managers zullen de treinbestuurders nogmaals wijzen op de verandering. ''Maar over het algemeen gaat het al vrijwel altijd goed'', benadrukt de woordvoerder.
"Snelheid Begrenzen"quote:Op maandag 28 april 2008 14:46 schreef UncleSam het volgende:
Even een vraagje voor de experts, wat betekend SB in de volgende zin:
"Niet opvolgen aanwijzing SB."
Nou, echt frontaal lijkt me toch stug hoor. Dan had die omgevallen loc er heel wat anders uit gezien.quote:Op maandag 28 april 2008 09:57 schreef bright_side_of_life_ het volgende:
Ook in China was het goed raak. Vermoedelijk op volle snelheid en frontaal ......
[..]
[ afbeelding ]
haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten.quote:Op maandag 28 april 2008 20:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Och jeedutchtrainmanserie22 of zoiets, vreemd figuur uit de buurt van Venlo.. Daar dus
Hij klinkt alsof de knopjes op zijn videocamera met verschillende kleurtjes zijn uitgerust...quote:Op maandag 28 april 2008 21:07 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten.
En volgens mij zijn toetsenbord ook vanwege zijn vele gebruik van !!!!!!!!!!!!! in een titelquote:Op maandag 28 april 2008 21:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hij klinkt alsof de knopjes op zijn videocamera met verschillende kleurtjes zijn uitgerust...
Nee, hij klinkt als een totaal hersenloze neukfout met een fetish voor uitroeptekens. Dat is iets anders.quote:Op maandag 28 april 2008 21:07 schreef ghizzer het volgende:
haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten.
Inderdaad, die 5 of 6 die hij hier gebruikt zijn er ongebruikelijk weinig. 20 is normaalquote:Op maandag 28 april 2008 21:43 schreef Dichterbijer het volgende:
En volgens mij zijn toetsenbord ook vanwege zijn vele gebruik van !!!!!!!!!!!!! in een titel
quote:Op maandag 28 april 2008 20:48 schreef ghizzer het volgende:
back on business. iemand enig idee waar deze opnames gemaakt zijn?
Doe jij de wiskundequote:De maker van de film is heel erg enthausiast als deze vreemde extreme zeldzame lok combinatie voorbij komt zeg.NOG NOOOOOOOOOOIT GEZIEN!!!!!!!!!!!!!!!!JUNE 3,2007 Venlo ,Netherlands.
Na und?quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Arriva GTW met panto is ook in Nederland gearriveerd
ik heb al een tijd niks meer over instromende ICMm's gehoord though. Hoe zou het daarmee zijn?quote:
Gelukkig. Omdat de stoeltjes nu al uit elkaar vallen?quote:
volgens mij was er deze week nog weer een afgeleverdquote:Op woensdag 30 april 2008 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik heb al een tijd niks meer over instromende ICMm's gehoord though. Hoe zou het daarmee zijn?
Dat klopt... word nu gebruikt voor trainingen voor de brandweer/hulpverlening. De middenbak van deze bak staat volgens mij te amersfoort bokkeduinen.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Van de week ging ik het bordje Utrecht Zuilen ophalen zag ik van Utrecht naar dat station een Koploper in de verte staan, is dat die versie 0?
Hier meerquote:Op woensdag 30 april 2008 12:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Dat klopt... word nu gebruikt voor trainingen voor de brandweer/hulpverlening. De middenbak van deze bak staat volgens mij te amersfoort bokkeduinen.
Zondag ben ik er met Bram geweest, je kan er zo naar toe lopen, vanaf station Zuilen 5 minuten, staat geen hek omheen ofzo, er is verder buiten die afgeragde ICM niet veel te zien, even verderop is een nieuw terrein van de NS met een hoop rijdend materiaal.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:02 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Van de week ging ik het bordje Utrecht Zuilen ophalen zag ik van Utrecht naar dat station een Koploper in de verte staan, is dat die versie 0?
Het opstelterrein Cartesiuswegquote:Op woensdag 30 april 2008 15:31 schreef bork het volgende:
even verderop is een nieuw terrein van de NS met een hoop rijdens materiaal.
dat vind ik zeker wel, maar ok, er zijn te veel plaatsen (bv. treinen) waarop het beslist niet gewenst is. en toegegeven, muv de 0-versie ICM vind ik het beslist niet kunnen dat er graffiti op treinen wordt gespoten. de kunst op zich van de tags e.d. is 'an sich' vaak bewonderingswaardig.quote:
Je bedoelt "pieces". tags zijn alleen maar die handtekeningetjes die ze in een hoekje erbij zetten.quote:Op woensdag 30 april 2008 17:44 schreef ghizzer het volgende:
de kunst op zich van de tags e.d. is 'an sich' vaak bewonderingswaardig.
Eind 2010.quote:Op woensdag 30 april 2008 14:01 schreef ghizzer het volgende:
iemand enig idee wanneer station Almere Poort geopend wordt?
Via Nico Spilt die een dienstmededeling van NS citeert. Ik zeg: "Gaan, zonder die banaan".quote:Vanaf 5 mei 2008 is het niet meer toegestaan met SGM-2 en SGMm aan elkaar te rijden. In het weekend van 4 en 5 mei wordt de tractieinstallatie van alle SGMm-stellen in de Turbostand gezet. Hierdoor wordt het tractievermogen van deze stellen maximaal benut, en worden het dus weer echte Sprinters. Lange tijd reden deze stellen namelijk met een sterk vermind aanzetvermogen, waarbij sommige stellen nog trager leken dan Mat'54. In het ombouwweekend zijn er in de dienst gewijzigde en niet gewijzigde stellen aan te treffen. Ook deze mogen absoluut niet aan elkaar rijden. Gebeurt dit wel, dan ontstaat er ernstige schade aan de tractieinstallaties. De Turbotreinstellen zijn tijdelijk te herkennen aan een groene sticker op de frontruit. Als alle stellen SGMm zijn gewijzigd, dan zullen de stickers weer verwijderd worden.
ja zag het zoëven ook staan ja. stond eerst voor 2007/begin 2008 in de planning. en we weten wat er van uitstel komt hequote:
juhquote:Op woensdag 30 april 2008 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt "pieces". tags zijn alleen maar die handtekeningetjes die ze in een hoekje erbij zetten.
Dat gaat dus mis, dat weet je nu al!quote:Op woensdag 30 april 2008 18:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Via Nico Spilt die een dienstmededeling van NS citeert. Ik zeg: "Gaan, zonder die banaan".
Die zal wel aan de binnenkant zitten he, Doctor Snugglesquote:Op woensdag 30 april 2008 19:02 schreef Duvel het volgende:
Dat gaat dus mis, dat weet je nu al!
Wie jat er zo'n groene sticker, ben wel benieuwd wat er op staat!
quote:Op woensdag 30 april 2008 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Alsof een spotter een middagje Spopo gaat wagen voor zoeen groene kutsticker..............
Hmmkay jij wint
Los van dat die laatste bewering pure onzin is natuurlijkquote:RAILforum.com is a great place to discuss your favorite rail related topic. With over 4,000 registered members who have interest in railroads, this is the most active railroad forum (with a total of 21000+ articles and growing) on the net.
wat schuift t?quote:Op woensdag 30 april 2008 19:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat gaat dus mis, dat weet je nu al!
Wie jat er zo'n groene sticker, ben wel benieuwd wat er op staat!
quote:
quote:Op woensdag 30 april 2008 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
Alsof een spotter een middagje Spopo gaat wagen voor zoeen groene kutsticker..............
Laat ook maar anders. Het is zoeen doodbloedende site waar af en toe zich iemand registreert die 1 keer een vraag heeft of zo. Als je gaat kijken hoeveel van die 4000 users er ook maar 5 posts gemaakt hebben hou je er nog een handje vol over misschien. Droevigheid.quote:Op woensdag 30 april 2008 21:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Los van dat die laatste bewering pure onzin is natuurlijk(Drehscheibe Online heeft bijvoorbeeld bijna drie keer zoveel geregistreerde users): zit er iemand van hier, daar?
Flesje toch!quote:
Ik zag m gisteren ergens staan ja tussen Helmond en Den Haag in...quote:Op dinsdag 29 april 2008 22:25 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste Arriva GTW met panto is ook in Nederland gearriveerd
goeie nauwkeurige plaatsbeschrijvingquote:Op woensdag 30 april 2008 23:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zag m gisteren ergens staan ja tussen Helmond en Den Haag in...
best wel hequote:Op donderdag 1 mei 2008 08:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
goeie nauwkeurige plaatsbeschrijving
Ja volgensmij was het tiburg. Het was iig op een kopspoortje, maar iig niet op een plek waar ie thuis zou moeten horenquote:
quote:Op woensdag 30 april 2008 19:07 schreef ghizzer het volgende:
ligt het nou aan mij of is/wordt station uitgeest meer en meer belangrijk(er) in vergelijking met de ligging en omvang van het dorp uitgeest? ben benieuwd!
Het ligt aan jou. Het is een kutdorp, de enige reden dat er zoveel spoor ligt, is dat de kalktrein naar de hoogovens er kopmaakt(e), en dat er een splitsing naast het station ligt. Verder is het het eindstation van een hoop treinen, wat alleen maar zo is omdat er daar veel ruimte is. Ik bedoel: op de Zaanlijn kun je nou niet bepaald keren met vier intercity's en vier stoptreinen per uur.quote:
Was het niet Eindhoven, daar is afgelopen maandag het stel achtergelaten en op een kopspoortje gezet.quote:Op donderdag 1 mei 2008 11:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja volgensmij was het tiburg. Het was iig op een kopspoortje, maar iig niet op een plek waar ie thuis zou moeten horen
Mja het bleek idd GSM-R te zijn..quote:Op donderdag 1 mei 2008 12:00 schreef Duvel het volgende:
Als het GSMR is dat er uit ligt, kan ik het wel begrijpen...
wat een onzin je heb toch nog steeds ATB-EG?quote:
Voor je iemand van "onzin" gaat betichten, is het wel handig dat je een beetje op de hoogte bent. Sinds een behoorlijke tijd is telerail uitgeschakeld en wordt de communicatie tussen trdl en mcn via GSM-R gedaan.quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
wat een onzin je heb toch nog steeds ATB-EG?
Dus communicatie is in principe niet nodig, telerail is die er niet meer dan ?
Dat heb ik bij Vlaardingen ook eens gehad met een SGMm, die binnen kwam met een meeuw in het middelste frontsein. Was in Rotterdam afgehandeld voordat ik er een foto van kon maken.quote:Op donderdag 1 mei 2008 15:18 schreef Duvel het volgende:
Mooie reportage ZC! BTW: het lijkt alsof die 101 een vogel geschept heeft of zo? De resten hangen er nog bij?
quote:Op donderdag 1 mei 2008 13:58 schreef SpeedyRich het volgende:
[..]
wat een onzin je heb toch nog steeds ATB-EG?
Dus communicatie is in principe niet nodig, telerail is die er niet meer dan ?
quote:
Ik zie die Plan U al helemaal staan.quote:Op donderdag 1 mei 2008 18:02 schreef Duvel het volgende:
(Jawel, Plan U bij Abcoude!)
Nee, dat is het eerste dat ze gesloopt hebben na de indienststelling van het nieuwe station. Anders is er altijd wel iemand anders die je koper jat.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:
bovenleiding even weggesoept voor t gemak
Hmm goed punt ja.quote:Op donderdag 1 mei 2008 21:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Nee, dat is het eerste dat ze gesloopt hebben na de indienststelling van het nieuwe station. Anders is er altijd wel iemand anders die je koper jat.
Van deze treinstellen zijn die DH's toch deels van afgeleid?quote:Treinstel 426 517 vertrekt uit Duisburg Wedau richting Duisburg Entenfang.
in principe heb je al mcn geen communicatie nodig aangezien het ATB systeem nog werktquote:
Is niet waar, omdat er zich altijd situaties voordoen die communicatie vereisen en waarbij de ATB geen rol speelt.quote:Op donderdag 1 mei 2008 23:46 schreef SpeedyRich het volgende:
in principe heb je al mcn geen communicatie nodig aangezien het ATB systeem nog werkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |