Duvel | woensdag 5 maart 2008 @ 14:39 | |
En met de volgende post sloten wij het vorige topic in stijl af:quote:Dan nu de OP! Hier alweer deel 106 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Als het goed is rijden er vanaf maart '08 geen Wadlopers meer. ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 14:44 | |
Tijd Voor Plaatjes! (maar ik heb ff niks ![]() | ||
Wadloper | woensdag 5 maart 2008 @ 14:52 | |
Ik wel! ![]() Zal even wat foto's zoeken ![]() | ||
bork | woensdag 5 maart 2008 @ 14:56 | |
quote:Dus geen wilde plannen en korte stukjes rails meer ![]() Een plaatje uit de oude doos ![]() ![]() | ||
Duvel | woensdag 5 maart 2008 @ 15:01 | |
quote:Wat een lekkere warme kachel! | ||
Wadloper | woensdag 5 maart 2008 @ 15:10 | |
Foto's van 28-02-08, laatste DH overbrenging ![]() ![]() Vroege ochtendzon in Groningen, een aantal GTW's rusten nog even lekker uit ![]() ![]() GTW 10233 met Arriva erop, op de zijkant stond Welkom bij Arriva ![]() Een reisje van een uur brengt je dan in Zwolle, ik zat in trein 732, welke met ICMm 4016 midden reed. ![]() En ja hoor, perfect op tijd, maar wachtend voor een rood sein... De wadlopers! 3118 V 3108 (2) 3107 (3) 3106 A ![]() Ze reden meteen door naar spoor 8, waar ze even moesten wachten. Maar voordat ze daar waren, kwamen ze nog langs, waarbij ik meteen een foto van de 3106 heb gemaakt ![]() ![]() 3118 op spoor 8, met daarachter de 3108. ![]() De spanning was voorbij, de Wadlopers stonden naast de TEE, en dan ga je maar weer verder. Hier in Amersfoort kwam ik de NMBS locs 1775+1783 tegen, wachtend voor een rood seintje. Welke trein dit is weet ik verder niet, daar bemoei ik mij verder niet mee ![]() ![]() En als laatste, een dode vogel in Zwolle op spoor 7 ![]() ![]() Zo, hoop dat het leuke foto's zijn ![]() Viel me al op dat er geen DH overbrengingsfoto's waren! ![]() | ||
bork | woensdag 5 maart 2008 @ 15:15 | |
Mooie platen Wadloper! beetje jammer van de slome server waar ze op staan De kachel was hard nodig in de winter van 2003/2004 in de trein van Belijn naar Krakow ![]() | ||
Dichterbijer | woensdag 5 maart 2008 @ 15:28 | |
* Dichterbijer meld zich ook weer netjes in dit topic... Leuke post Wadloper... inclusief die vogel gaat het over de dood ![]() | ||
Betse | woensdag 5 maart 2008 @ 16:37 | |
quote:En dan gelijk even doortrekken naar Nijmegen graag ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 17:19 | |
quote:Mja, ik ga gelukkig niet iedere dag met dat ding | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 17:56 | |
ik wil ook nog wel een keertje met het castellumtrammetje ![]() ![]() | ||
Wadloper | woensdag 5 maart 2008 @ 18:58 | |
quote:Dank je ![]() Ja, ik zag toevallig die vogel liggen, vond het op zich wel grappig, omdat niemand hem dus opgemerkt heeft ![]() quote:Dank je ![]() Helaas is die plaatjeshost waar ik ze normaal zette verboden op Fok ![]() ![]() | ||
Socios | woensdag 5 maart 2008 @ 19:04 | |
Toen er nog treinen reden op het traject reden, was het Zoetermeer Dorp - Zoetermeer Delftsewallen met een paar honderd meter. ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 19:04 | |
Soosje ![]() | ||
Socios | woensdag 5 maart 2008 @ 19:04 | |
![]() | ||
bork | woensdag 5 maart 2008 @ 19:19 | |
quote:Ik gebruik photobucket, die is wel aardig snel (en erg gemakkelijk kan ik er aan toevoegen en gratis) Is er van jullie pipoos iemand lid van de Mat'54 stichting? Klopt het dat er dit voorjaar nog een ritje komt? | ||
sander89 | woensdag 5 maart 2008 @ 19:26 | |
![]() ![]() ![]() | ||
Wadloper | woensdag 5 maart 2008 @ 19:32 | |
quote:Revisie termijn van de hondekop is toch verlopen? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 19:34 | |
quote: quote: | ||
Willy84 | woensdag 5 maart 2008 @ 19:37 | |
Ik ben er ook weer bij ![]() Er nu ook ICRm in de 1500, wel alleen 1e klasse ![]() | ||
Willy84 | woensdag 5 maart 2008 @ 19:38 | |
Die hondekop is gister van de Dijksgracht afgehaald en naar ik aanneem Haarlem gebracht. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 19:46 | |
Mocht die donateursexcursie doorgaan trouwens, dan ben ik er bij ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 5 maart 2008 @ 20:02 | |
Jammer dat ie weer groen wordt | ||
Zug-Chef | woensdag 5 maart 2008 @ 20:08 | |
![]() Zaterdag nabij de industrie te Achter de Hoven, Leeuwarden. Spurt 312 van Arriva op weg als Regionalbahn van Groningen Hauptbahnhof naar Leeuwarden Hauptbahnhof | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 20:12 | |
Mooie bak, die Volvo ![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 5 maart 2008 @ 20:17 | |
Zoek het verschil![]() | ||
Wadloper | woensdag 5 maart 2008 @ 20:20 | |
Uhh... De 1 is geel de ander is rood? ![]() | ||
Erosjuhhh | woensdag 5 maart 2008 @ 20:20 | |
over iets uit t vorig topic:quote:Je zegt den haag - den haag laan van noi maar ik had t over den haag hollandsche spoor ![]() quote:dan is hengelo - hengelo oost korter denk ik. | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 20:24 | |
quote:Er hangt iemand deels uit het raampje, iets wat bij de GTW niet kan ![]() | ||
knars | woensdag 5 maart 2008 @ 20:25 | |
Best wel bizarre halte / stopplaats eigenlijk, dat Achter de Hoven. Enige bestaande "station" waar ik ooit langs ben gekomen zonder het me te beseffen, denk ik. | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 20:28 | |
quote:Beide perronnetjes liggen enkele honderden meters uit elkaar en de trein past als ie er stopt vaak niet geheel langs het perron ![]() Verder hangt er geen stationsnaambordje, op een klein haltebordje na | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 20:31 | |
quote:Ik vind de overeenkomst veel mooier ![]() Hoe ver liggen die 2 platen uit elkaar in de tijd? | ||
Socios | woensdag 5 maart 2008 @ 20:34 | |
Leuk ook op z´n Duits gezegd, ziet er ook wel wat Duits uit. Hoe zit het eigenlijk met de Inselzug deze zomer? | ||
Zug-Chef | woensdag 5 maart 2008 @ 20:34 | |
Wadloper is van 7 april 2007, de Spurt is van 1 maart 2008 | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 20:35 | |
quote:Gaaf die Asito-bak op beide foto's ![]() Staat nog in hetzelfde parkeervak ook, zo te zien ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 20:36 | |
quote:Er zijn geen werkzaamheden aan de zeekering, dus die zou gewoon moeten rijden met een lichte vertraging ![]() | ||
Fixers | woensdag 5 maart 2008 @ 21:07 | |
quote:Daar kan ik me nu zo aan ergeren. Zelfs veel NS personeel roept het verkeerd om. Een van de mooiste stations van nederland (jammer dat het zo'n *^&^$#@% buurt is geworden). Het heet gewoon Hollands Spoor. Niet Hollandsche of Hollandse. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 21:11 | |
Leedies ent dzjent0lmun, wie urraajf at De Heek Dutsj Reel ![]() Engelstalige passagiers: " ![]() ![]() Gelukkig maken ze er voor de Fransen gewoon "La Haye 'ache-Es" van in de Benelux ![]() | ||
Willy84 | woensdag 5 maart 2008 @ 21:20 | |
in a view moments we arive on skiphol eroport | ||
knars | woensdag 5 maart 2008 @ 21:29 | |
Wat ik ook niet begrijp is dat er standaard in het engels wordt omgeroepen dat de "the ee-say-ey international" binnenkomt op spoor bla. Is het nou zoveel moeite om daar "aai-sie-ie" van te maken? | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 21:31 | |
In Utrecht gebeurt dat ook hoor, "Ai-Sie-Ie" ![]() | ||
Erosjuhhh | woensdag 5 maart 2008 @ 21:33 | |
quote:Vind t juist leuk als ze t zo zeggen ![]() hoor ook wel eens: dames en heren volgende station is den haag ha-es of laan van noj ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 21:35 | |
Vanmiddag wel een leuke suggestie gehoord voor station Den Haag Mariahoeve: Den Haag AEGON ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 21:37 | |
quote:Moet je voor de gein eens op een vrijdagmiddag in de PE gaan zitten. "Majne daamen oent herren, glauben sie es ooder niegt, DEVENTER!" ook zijn ze daar nogal vrijgevig met het overlaten van de omroep aan kinderen van reizigers ![]() | ||
Brembo | woensdag 5 maart 2008 @ 21:39 | |
quote:Zullen we maar niet beginnen met de handmatige omroep van Prorail in Arnhem voor de ICE internationaaaaal. Met steden als Doesburg, Duusburg, Koooln en Frankfoert. En dan als toetje de bak en vak combinatie.... Moet maar is die van moskwa aan aanhoren, volgens mij wel eff bezig. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 21:40 | |
quote:ja, dat duurt wel ff, zeker als je dat in 4 talen doet. Nou en? | ||
Erosjuhhh | woensdag 5 maart 2008 @ 21:41 | |
quote: Zit helaas nooit in de PE omdat ik altijd naar enschede moet en te lui ben om over te stappen op hengelo, neem liever een treintje later en rook nog een sigaret of 3 dan ![]() al mag je in de pe ook roken ![]() overigens, wat overdag een mooie route is (rotterdam - amsterdam via haarlem) met al die weilanden, vind ik 's avonds een van de meest verschrikkelijke zodra hij vanaf laan van noi stoptrein wordt ![]() dan doe je over laan van noi - delft, zeker 2 keer zo lang ![]() | ||
Duvel | woensdag 5 maart 2008 @ 21:41 | |
quote:Blijkbaar een conducteur van voor 1937. Je had destijds Den Haag SS (StaatsSpoor) en HS (Hollands Spoor). De HSM (of HIJSM) werd ook wel het Hollandse Spoor genoemd volgens mij, dus als je een HC uit vroeger tijd hebt, kan het voorkomen dat ie dat nog zegt. | ||
TommyGun | woensdag 5 maart 2008 @ 21:44 | |
Zo heb ik me ook eens doodgelachen in 'n Duitse trein terwijl ik op weg was naar Hengelo (opgestapt in Amersfoort), en die trein ging dus ook verder Duitsland in. De (vrouwlijke) machinist riep dus tevens alles in het Nederlands, Engels en Duits om. Tot ze op een gegeven moment alles door elkaar haalde, klonk nergens meer naar. Het klonk in principe al voor geen meter maar toen ze zinnen bestaande uit half Duitse en Engelse woorden begon uit te kramen met de benodigde haperingen en stotteringen werd 't van kwaad tot erger. En niet zomaar 'Station dit en dat', maar ook echt welke andere treinen daar vertrokken, hoe laat, van welk spoor, enzo. Was niet echt duidelijk kan ik je vertellen. [ Bericht 8% gewijzigd door TommyGun op 05-03-2008 21:50:24 ] | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 21:45 | |
quote:Precies. Dat gebeurt ongeveer NUL keer in de honderd jaar dus. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 21:46 | |
quote:Da's wel lachen, een beetje 'Allo 'Allo soort taaltje krijg je dan ![]() | ||
TommyGun | woensdag 5 maart 2008 @ 21:48 | |
quote:Inderdaad, je voelde ook gewoon aan dat ze steeds meer gespannen werd en zichzelf verkeerd verbeterde ![]() ![]() | ||
Dichterbijer | woensdag 5 maart 2008 @ 21:49 | |
Er is meer dan alleen de Hondekop van Watergraafmeer weggehaald... ook dat andere barrel... geen idee wat daarvan de naam is, maar die stond altijd aan de kant waar de IC's naar Eindhoven langsrijden enzo... dus die is nu ook weg ![]() | ||
Erosjuhhh | woensdag 5 maart 2008 @ 21:49 | |
quote:zeg jij in t duits/engels maar eens: t volgende station is hengelo, hier kunt u overstappen op de trein richting delden goor lochem zutphen of de trein naar borne almelo de riet, almelo, wierden (weirden?;)) etc. | ||
TommyGun | woensdag 5 maart 2008 @ 21:52 | |
quote:Schrijf zoiets dan voor jezelf op als machinist zijnde. Je krijgt die informatie toch vooraf en je weet toch waar je gaat rijden en waar je eventueel rekening mee dient te houden? | ||
Duvel | woensdag 5 maart 2008 @ 21:52 | |
quote:Ik heb het gedaan, en het enige dat ik vanuit de andere hoek van de kamer hoorde was: "Wat?". ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 21:55 | |
quote:DE2 180 ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 22:06 | |
quote:Ja, kan moeilijk missen. Waar is die heen trouwens? ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 5 maart 2008 @ 22:07 | |
Zo hoe zal ik het eens brengen, ik heb wat treinen nostalgie gevonden in het buitenland vandaag....![]() Raden waar deze is gemaakt lukt je niet ![]() ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 5 maart 2008 @ 22:07 | |
quote:Haarlem naar ik vernomen heb. | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 22:09 | |
Nee, dat weet ik niet idd. Waar is dat? ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 5 maart 2008 @ 22:11 | |
quote:Restaurantje/kioskje in Bobbejaanland. staan er sinds dit jaar meen ik. Ze waren nu ook bezig met ouwe zooi opkopen in Land van ooit... | ||
Fixers | woensdag 5 maart 2008 @ 22:14 | |
Die centrale omroeper die alle ![]() De nederlandse conducteurs maken van Antwerpen nog wel eens wat aparts. In het frans willen ze de benelux nog wel eens laten stoppen in de hel (enfer) in laats van antwerpen (anvers). Ik geef toe het verschil is subtiel, maar toch. ![]() | ||
Charango | woensdag 5 maart 2008 @ 22:24 | |
quote:Ik weet dat ze in de Pimpel een beeldschermpje hebben waar de conducteur alles vanaf leest... @von_Preussen: Laatst in de Pimpel binnen Nederland tóch snelheidsaanduiding gezien op de beeldschermen op de balkons... ![]() | ||
bork | woensdag 5 maart 2008 @ 22:37 | |
Ik krijg het altijd moeilijk als een NL'er Emsterdem zegt terwijl het gewoon Amsterdam is, iemand uit het buitenland ala maar denken dat het Emssterdem moet zijn omdat het engels klinkt kan er bij mij niet in (slightly offtopic) | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 22:44 | |
ja, daar heb je zoeen punt. Iedereen gaat meer gewoon van uit dat iedere Nederlander minimaal Nederlands, Duits, Engels, Frans, Turks en Arabisch spreekt. Kom eens in WELK buitenland dan ook om een omroep in het Nederlands. ![]() | ||
Darkwing_Duck | woensdag 5 maart 2008 @ 22:45 | |
quote:Boemeltje naar Gronau / Munster Ging het best aardig ![]() | ||
Dr_Flash | woensdag 5 maart 2008 @ 22:51 | |
quote:Dames en heren, goedemiddag, we komen zojuist aan in A-huis. Ja, dat hoor je dagelijks ![]() | ||
thats-me | woensdag 5 maart 2008 @ 22:55 | |
quote:Hmm reis er iedere week enkele malen mee, Maar nog nooit gezien ![]() | ||
von_Preussen | donderdag 6 maart 2008 @ 00:11 | |
quote:Nee, we hadden het er nog over dat ik ze in Duitsland zomer 2007 wél werkend gezien had, echter dat ze nu in Nederland niet werkten. Was dat niet omdat er geen GPS op de NL-locs zat, en daardoor ook niet via GPS de snelheid kon worden weergegeven? Maar idd, de treinnummers / verbindingen stonden wel netjes op de schermpjes aangegeven. Ik geef eerlijk toe, Duitse intercity’s heerschen de pan uit! Bij de weg, ik heb vandaag mijn kaartje voor mijn trip Leer – Hamburg – Leer (in April) gekregen. Uiteindelijk heb ik toch maar voor de “duurdere” variant gekozen, en kan ik op de heenweg gebruik maken van de RE tot Bremen, ICE van Bremen tot Hamburg en op de terugweg van twee IC’s tot aan Leer. Aangezien het 1e Klas kaartje 6 euro duurder was, heb ik maar gekozen om niet 3 euro te betalen voor reservering van een zitplaats maar voor de 1e Klas, aangezien het daar rustiger blijkt te zijn + toegang tot de DB Lounge op Hamburg Hauptbahnhof. ![]() | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 00:28 | |
quote:mosburgerJul 30, 07, 2:44 pm No snacks in DB Lounge (only softdrinks, coffee, tea). I remember the very first DB Lounges in Frankfurt and Leipzig main station offered a nice selection of food - but you had to pay for it! AFAIK these offerings are gone in one of the cost-cutting-sessions. We can discuss if the prepackaged muffins and chocolate bars count as snacks but they are still on offer if I´m not mistaken. mijugoJul 30, 07, 2:53 pm We can discuss if the prepackaged muffins and chocolate bars count as snacks but they are still on offer if I´m not mistaken. Unfortunately I have not seen them in the last months. My last visits were Berlin Zoo, Hamburg, Frankfurt Airport and Dusseldorf - no muffins, not even a chocolate bar. SwissCircleJul 30, 07, 3:14 pm Travel daily to Hamburg and use the lounge. No food just drinks. Its a small bennie compared to the costs. Ben benieuwd, ik hoor het wel, is een goede deal volgens mij. | ||
JDude | donderdag 6 maart 2008 @ 07:48 | |
quote:7775/7783 denk ik? ![]() | ||
Duvel | donderdag 6 maart 2008 @ 08:31 | |
quote:+2 scherp! | ||
knars | donderdag 6 maart 2008 @ 09:44 | |
quote:Heb het meegemaakt in Zwitserland, toen de conducteur ontdekt had dat mn reisgenoot en ik nederlanders waren. Beetje gebroken ouderwets nederlands, wat hij ergens in de jaren 60 had opgepikt. Volgens mij was hij ook geen echte zwitser, want hij kon glimlachen naar mensen, een eigenschap waarover geen andere zwitser lijkt te beschikken. | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2008 @ 13:40 | |
Lopen er een paar achter ![]() http://themepark.nl/ubb/u(...)er/661097#Post661097 | ||
Charango | donderdag 6 maart 2008 @ 13:50 | |
quote:Access denied, fluitketel, je moet er weer een account voor hebben om 't te zien.... ![]() | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 14:01 | |
Kopen jullie weleens boeken? Als je in de boekenweek meer dan 11,50 uitgeeft dan krijg je het boekenweekgeschenk. http://www.tijdvoorlezen.(...)008/GratisReizen.htm 12 t/m 22 maart is de boekenweek, geschenk is zolag de voorraad strekt. Op zondag 16 maart kun je op vertoon van dit boekje de gehele dag gratis reizen in Nederland bij: NS, Syntus, Arriva, Connexxion en Veolia. ![]() Ga niet naar station Bijlmer op die dag (tenzij je van jazz houdt) want er rijden 2 treinen met jazzmuzikanten rond -> http://www.tijdvoorlezen.(...)08/JazzInDeTrein.htm [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 06-03-2008 14:30:54 ] | ||
Willy84 | donderdag 6 maart 2008 @ 16:09 | |
Station Bijlmer is ook echt een station dat ik asocieer met Jazz muziek ![]() Ik ga trouwens een paar boeken aanschaffen. 3 weken voor het tentamen ga ik een keer de boeken kopen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 16:43 | |
quote:Ja idd Darkwing, mooie pannenkoek ![]() Zo zien we niks natuurlijk ![]() | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 17:00 | |
mmm, op 16 maart rijdt er een bus naar Gronau ipv een trein ![]() Wilde met Bram een stukje in een Talentje tuffen, dan maar naar Venlo of Heerlen ![]() Ik hoor niks meer over rondje nachtnet? Een handige datum zou 26 oktober zijn (invoering wintertijd), het nachtnet in Brabant zou toch minimaal 1 jaar rijden? | ||
Willy84 | donderdag 6 maart 2008 @ 17:04 | |
quote:Ik ben er nog steeds voor in! ![]() Datum maakt mij niet zoveel uit, zolang het niet in een tentamenweek is. | ||
knars | donderdag 6 maart 2008 @ 17:32 | |
Woeha, gratis jazz in de trein! Alleen dat ik daarvoor wéér naar dat godsgruwelijk lelijke klotestation moet, bij een van de naargeestigste delen van 't land (niet de Bijlmer, maar de ArenA)... ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 17:51 | |
quote:Wat heeft dat er mee te maken dan? | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 17:56 | |
quote: ![]() ![]() SPOILER | ||
knars | donderdag 6 maart 2008 @ 18:04 | |
http://www.nu.nl/news/146(...)n_nieuwe_impuls.html iemand al ergens wat mooie artists impressions gezien? | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 18:21 | |
quote:Plaats je opmerking maar Flash zodat ik zelf niet hoef te zoeken, volgens mij heb je met de nacht van de wintertijd een uur extra is dus meer tijd voor een rondje van zat. op zondag ![]() | ||
Socios | donderdag 6 maart 2008 @ 18:26 | |
Vandaag een spoorwijziging ( ![]() ![]() ![]() ![]() Het Spurtje gezellig naast de Koploper. ![]() | ||
Wadloper | donderdag 6 maart 2008 @ 18:27 | |
quote: ![]() ![]() Moeten inderdaad de 7775 en 7783 worden, zat te denken aan de NSR locs ofzo waarschijnlijk ![]() | ||
Dichterbijer | donderdag 6 maart 2008 @ 18:33 | |
is de 9427 toevallig proefkonijn geweest voor de NS om beeldschermen te testen? Zie een paar dikke schroeven voor me in het glas tussen eerste en tweede klas | ||
Wadloper | donderdag 6 maart 2008 @ 18:41 | |
Klopt. Deze is even proefkonijn geweest. Alleen heb ik deze nooit rijdend gezien voor dat systeem, om dat te testen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 18:43 | |
quote:do-vr heb je ook genoeg tijd, PLUS dat je op zondagochtend veel langer moet wachten op de eerste dagtrein. En in de overgang naar Wintertijd dus NOG een uur langer ![]() ![]() | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 18:46 | |
quote:Ik wilde liever de eerste ochtendtrein mijden en 's nachts weer terug zijn, hoe zit het nu met de Talentjes? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2008 @ 18:52 | |
Goed dan prikken we nu even een datum voor dat ronjde, ik ben vooralsnog nog steeds op vrijdag vrij en als Willy en Fles en andere geinterreseerden dat ook even regelen Hmmm ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 18:53 | |
quote:Dat moet je ff zelf een nieuw rondje plannen ![]() quote:Prima ![]() Alleen niet in Venlo ![]() | ||
JDude | donderdag 6 maart 2008 @ 18:58 | |
quote:De proef loopt drie jaar, las ik laatst nog ergens. | ||
Dichterbijer | donderdag 6 maart 2008 @ 19:05 | |
ow trouwens: eerste klas ICRm zit heeeeerlijk \O/ beter dan Virm Ruik gewoon het leer... | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 19:11 | |
quote:Dat is niet zo moeilijk he ![]() | ||
Dichterbijer | donderdag 6 maart 2008 @ 19:18 | |
true, dacht van: trakteer mijzelf op een eerste klasje met de hoop op een ICRm... en ja hoor ![]() iemand al een idee wat die DE2 in haarlem moet? | ||
von_Preussen | donderdag 6 maart 2008 @ 19:25 | |
Vandaag zag ik rond 11:10 Protos 5031 in Deventer, komende uit de richting Apeldoorn / Zwolle. Enig idee wat ie daar moest? | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 19:45 | |
mm, Heerlen - Herzogenrath, wat voor materiaal wordt daar ingezet. Betreffende dat rondje, ik wil ook wel mee maar dan waarschijnlijk een stukje ervan (als dat mag van hh treinspecialisten). Als Fles (of iemand anders) een mogelijk schema hier plaatst dan wordt het tenminste wat concreter volgens mij, de wordt er af-en-toe iets geroepen ![]() | ||
knars | donderdag 6 maart 2008 @ 19:45 | |
Vanmiddag op Den haag CS 2xVIRM6 gezien als IC naar Grunn. Dacht dat alleen koplopers naar het hoge noorden werden gestuurd, gebeurt dit vaker? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2008 @ 19:45 | |
quote:De Themeparkers gaan hun afgelegde Toen ik vermelde dat ik alles gedaan had wijsten me ze opTiel Nijmegen ![]() Heeft iemand een nieuwe kaart toevallig? | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2008 @ 19:47 | |
quote:2 keer per dag gaat er afwijkend mat toch? Al is 2 keer 6 wel veul ![]() | ||
knars | donderdag 6 maart 2008 @ 19:54 | |
ja, was het net wezen wiki'en:quote: | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 19:59 | |
quote:Talentjes ![]() quote:WTF ga zelf wat plennen ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 20:01 | |
Utrecht Centraal 22:38 V Eindhoven 23:27 x 23:57 Utrecht Centraal 0:56 x 1:08 Rotterdam Centraal 2:56 x 3:11 Tilburg 4:02 x 4:04 's-Hertogenbosch 4:20 x 4:43 Tilburg 4:58 x 5:02 Eindhoven 5:28 x 5:34 Utrecht Centraal 6:22 A | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2008 @ 20:07 | |
Pff een uur op Rotterdam bivakkeren, je weet hoe dat gaat daar he? | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 20:11 | |
quote:een uur op rotterdam bivakkeren? ![]() | ||
Tecnix | donderdag 6 maart 2008 @ 20:13 | |
Ik kwam vandaag de SLT bij Diemen-Zuid tegen | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 20:21 | |
quote:Beter voor mij ![]() Thx voor het opzoeken Fles! Was vandaag op het Salamancapad, bij iemand op de 16e verdieping, toen zag jullie gebouwtje er in 1x wat kleintjes uit ![]() of: Utrecht Centraal 1:08V ![]() Rotterdam Centraal 2:56 x 3:11 Tilburg 4:02 x 4:04 's-Hertogenbosch 4:20 x 4:41 Utrecht Centraal 5:16 A | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 20:24 | |
quote:Ja, maar dan mis je een stuk, dat telt niet ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 21:32 | |
Linkje Veel foto's en layout-tekeningen van ongeveer alles wat in Finland betrokken is bij het reizigersvervoer per spoor, inclusief bijvoorbeeld conferentie-rijtuig, dance-club rijtuig, slaaprijtuigen en verschillende smaakjes autotransportwagens. PDF, 13 MB | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 21:34 | |
quote:Deze?: http://www.ns.nl/servlet/Satellite?cid=1086861401610&pagename=www.ns.nl%2FArtikel%2FOverig_www.ns.nl&p=1068050338528&lang=nl&c=Artikel neuh dat is em toch biet bij nader inzien. Toevallig vandaag opgezocht om eventueel de 16e iets te gaan doen. Dit is em ook niet maar wel gaaf, staan de museumlijntjes ook op ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door bork op 06-03-2008 21:40:30 ] | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 21:37 | |
Eygelshoven Markt en Purmerend Weidevenne ontbreken ![]() | ||
bork | donderdag 6 maart 2008 @ 21:42 | |
quote:Ik had al een correctie ingevoerd ![]() Hier dan ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 21:46 | |
die van railcargo zijn erg goed altijd ja ![]() En hoewel ook deze niet heel erg actueel is, staat er iig geen Hofpleinlijn, Krakeling of Vork meer op ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 6 maart 2008 @ 21:50 | |
Ja maar op themepark zoeken we een recente voor reizigersmat lijntjes | ||
Dr_Flash | donderdag 6 maart 2008 @ 21:53 | |
quote:Nou, dan pas je toch gewoon ff wat aan links of rechts? Zodat het actueel is. | ||
Peterselieman | donderdag 6 maart 2008 @ 23:16 | |
quote:Testrit. Ding schijnt vanochtend al naar Emmen te zijn gereden. Daarna was het de beurt aan de SLT om richting Emmen te gaan | ||
Willy84 | vrijdag 7 maart 2008 @ 00:10 | |
Voor de verandering weer eens een verstoring op de Utrechtboog. Er kwam net een 3500 langs Amstel | ||
Lemjur | vrijdag 7 maart 2008 @ 18:55 | |
Resultaat van woensdag: - 260 KM (Hoogkarspel-Delft-Den Haag-Delft-Hoogkarspel) - SLT gespot op Den Haag HS - van 2 kanten verstoorde CTA in Delft, hiervan 2 foto's ![]() ![]() | ||
Erosjuhhh | vrijdag 7 maart 2008 @ 20:37 | |
op spoor 2 heeft dat ding t altijd | ||
knars | vrijdag 7 maart 2008 @ 21:11 | |
Ha! De NS heeft Geert Wilders tot buitenlander bestempeld ![]() | ||
Lemjur | vrijdag 7 maart 2008 @ 21:57 | |
quote:Dat staat er ook op ja, het is namelijk dezelfde CTA ![]() | ||
sander89 | vrijdag 7 maart 2008 @ 23:38 | |
Kwam dit tegen via Maps live, volgens mij aardig zelfzaam.![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 8 maart 2008 @ 09:02 | |
quote: ![]() In de spits zet NSR langere DD-AR stammen in op de route Amsterdam - Breda, zoals hier met de 7812, lok 1724 en de 7479, op 28 juni 2007 nabij Dordrecht Zuid op weg naar Breda. ![]() | ||
Tecnix | zaterdag 8 maart 2008 @ 10:59 | |
quote: | ||
Brembo | zaterdag 8 maart 2008 @ 11:24 | |
quote:Meest rare en totaal onlogisch was de inzet van DDAR in ICR , wel heel grappig te zien. Maar het zag er totaal niet uit ![]() | ||
Lemjur | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:14 | |
quote:Wordt ook sporadisch ingezet voor de intercity Amsterdam - Enkhuizen. Eeerste keer dat ik het zag, was het een best raar gezicht. | ||
Willy84 | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:36 | |
quote:Volgens mij was dat DDM1 2x DDAR wordt op veel meer verbinding ingezet. o.a naar Breda, Enkhuizen maar uiteraard ook Almere/Lelystad. Maar ook Utrecht-Zwolle, Utrecht Geldermalsen | ||
ReisT | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:44 | |
quote:Dat was alleen geen DDAR, maar DDM-1. Maar goed, apart gezicht was het wel. ![]() | ||
Willy84 | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:56 | |
Er schijnen zelfs stuurstanden DDM1 te hebben meegereden en meer dan 1 rijtuig DDM1 per stam. Maargoed daar heb ik geen foto's van. | ||
Fixers | zaterdag 8 maart 2008 @ 19:59 | |
quote:Groot gelijk, venlo is toch gewoon buitenland. Ik kan ze daar écht niet verstaan hoor. | ||
von_Preussen | zaterdag 8 maart 2008 @ 20:06 | |
Ik zag trouwens vorige week (of die week daarvoor) op Utrecht CS een 1700 + 3 rijtuigen DD-AR, lijkt me vrij uniek, een stam van 4 waar ze 1 defecte wagen uit gehaald hebben? | ||
Peterselieman | zaterdag 8 maart 2008 @ 20:56 | |
quote:Klopt. Ze hebben geen Bv meer op voorraad, dus moet het stel het zolang even zonder stellen ![]() BTW: Vandaag 4 hele kilometers per trein gereisd ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 8 maart 2008 @ 21:09 | |
Bv was 2e klas bak met een plee? | ||
Brembo | zaterdag 8 maart 2008 @ 21:33 | |
quote:Waren donderdag ook al problemen met een stel at utrecht, werd maar een tweede stel bij gehaald als stoptrein naar zwolle ![]() | ||
thats-me | zondag 9 maart 2008 @ 17:20 | |
Ik was van plan om even wat foto's te maken, van de wijzigingen van station Rijssen. Maar dat verliep anders. Eenmaal onderweg valt het me op dat ik nog geen treinen, langs heb zien komen. Niet echt een probleem ofzo, want ik ga voor het station, maar toch. Ik fiets Rijssen binnen, zie ik rechts van me een Politie auto met zwaai lampen op het spoor staan. ![]() Volgende overweg, het zelfde verhaal. Ook hier leid de politie iedereen over de overweg heen. Eenmaal op de overweg zie ik links van me Internationale trein 143 staan, met loc 1833 voor op. Deze heeft het gevaren sein aan. ![]() ![]() Ze waren bezig met het schoonspuiten van de voor/onder/zij kant van de trein. ![]() Even een stukkie door gefietst, en ik ben aan de andere kant van de trein. Ook hier waren ze bezig met schoonmaak werkzaamheden. 1 schoen van de springer, werd net in een zak gestopt. (niet te zien op de foto) ![]() Het geen waar voor ik kwam was af gesloten, met "Niet betreden" lint van de politie. ![]() De lijkwagen is ondertussen ook aan gekomen, http://www.mypixshare.com/images/7702/9531/00000132.jpg De brandweer heeft ondertussen alle slangen weer op geborgen, en rijd een stukje verder, de trein start ondertussen de motoren. ![]() Even later vertrekt de trein weer, met een vertraging van 9 kwartier. Zie Filmpje Youtube. http://nl.youtube.com/watch?v=C-E5MOU-igA | ||
Zug-Chef | zondag 9 maart 2008 @ 17:33 | |
Vanaf de Duitse kant heeft er een Ersatszug gereden, gezien het feit dat de IC 143 gewoon pünktlich uit Berlijn naar Szczecin vertrokken is. | ||
Willy84 | zondag 9 maart 2008 @ 17:57 | |
Mooi verslag that's-me! ![]() Onderwerp is dan wel weer wat minder ![]() Het is ook wel zelfmoord tijd met dit druilerige weer ![]() Vandaag geen bijzonderheden hier gezien, behalve dan dat het dak van de bus lekte ![]() | ||
Dichterbijer | zondag 9 maart 2008 @ 18:14 | |
weer een trauma bij de NS.... | ||
Willy84 | zondag 9 maart 2008 @ 18:18 | |
quote:HiiiiiiiiiiSpeed ![]() | ||
Peterselieman | zondag 9 maart 2008 @ 19:06 | |
quote:Klopt en die zit echt niet vol hoor. Ben verschillende keren met de 526 en 561 geweest en zelfs met een enkel stel past het wel, al heb je dan tussen Assen en Zwolle 's ochtends nog wel wat staanplaatsen. | ||
sander89 | zondag 9 maart 2008 @ 20:03 | |
Die mensen hebben dat fikse vertraging ook, want meestal mag je dan niet uitstappen, lijkt me ook niet slim want je hoop rotzooi kunnen tegen komen ![]() Je zal maar brandweerman zijn ![]() Ik dacht dat die tegenwoordig niet meer hoefde te helpen met de zooi opruimen. | ||
Dr_Flash | zondag 9 maart 2008 @ 20:06 | |
quote:Nou ja, IEMAND zal het moeten doen. En dan geldt nog altijd "Je zal die iemand maar zijn" ![]() | ||
sander89 | zondag 9 maart 2008 @ 20:15 | |
quote:Ja tuurlijk die zooi moet door iemand opgeruimd worden. Maar ik dacht dat tegenwoordig datr gespecialiseerde bedrijven deden. | ||
Dr_Flash | zondag 9 maart 2008 @ 20:22 | |
quote:Mensen die er bewust voor kiezen om botjesspuiter te worden bedoel je? Ja, dat zou kunnen, dat weet ik niet. | ||
Dr_Flash | zondag 9 maart 2008 @ 21:27 | |
Meer zat er ECHT niet in dit weekend. Ik ben hier zeer tevreden mee. Vooral met die eerste ![]() ![]() ![]() ![]() Op Hannover Messe heb ik nog wel wat treinen gespot, maar die foto's komen morgen wel of zo ![]() | ||
bright_side_of_life_ | maandag 10 maart 2008 @ 00:13 | |
Het is echt raak dit weekend. Zojuist in De Telegraaf :quote:Bron : http://www.telegraaf.nl/b(...)val_met_trein__.html | ||
Willy84 | maandag 10 maart 2008 @ 00:33 | |
Je zou als agent maar naar het huis van de ouders moeten om te gaan vertellen. Damnz, dan heb je echt een vervelend gesprek ![]() | ||
Wadloper | maandag 10 maart 2008 @ 06:41 | |
quote:Nedtrain heeft zelf monteurs die stellen reinigen/nakijken na een aanrijding. In Zwolle zal deze trein nu geheel gereinigd worden, maar dan ook echt geheel ![]() | ||
Fixers | maandag 10 maart 2008 @ 07:50 | |
't Klinkt mischien bot, maar ik kan met dit soort gevallen nooit medelijden hebben. Ik vind het vooral sneu voor het personeel van de NS en Hulpdiensten die de rotzooi mogen opruimen. Op je scooter door slagbomen zigzaggen is gewoon dom en een nominatie voor de Darwin awards waard. | ||
Peterselieman | maandag 10 maart 2008 @ 11:08 | |
Ging vanochtend weer goed bij Arriva. Hoorde dat er een trein uit Harlingen Haven moeite had om een brug op te rijden ![]() ![]() | ||
Willy84 | maandag 10 maart 2008 @ 11:57 | |
Trein was overbelast vanwege alle Groningers die water gingen inslaan in Leeuwarden ![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 maart 2008 @ 14:51 | |
Sleutel ov-chipkaart gekraakt Was te verwachten | ||
Dr_Flash | maandag 10 maart 2008 @ 15:01 | |
ja, maar goed. Ik denk niet dat het project idd afgeblazen gaat worden ![]() ![]() | ||
NordicBlue | maandag 10 maart 2008 @ 15:17 | |
Kijk wat ik vandaag op GV zag staan! Toen ik een paar uur later met de auto langs station voorschoten reed kwam er ook zo'n stel voorbij rijden met mensen erin, dit is toch het nieuwe materieel?![]() | ||
Peterselieman | maandag 10 maart 2008 @ 15:23 | |
Foto: Nicospilt.com Deze heb je gezien met reizigers. Is helemaal niet nieuw ![]() Die andere is idd nieuw. Het is een testtrein, dus dat er mensen inzitten is niet verwonderlijk. Het duurt nog even voordat die trein in reizigersdienst zit. | ||
bork | maandag 10 maart 2008 @ 15:25 | |
quote:Yep, SLT met 6 bakken, nieuw treinstel inderdaad, komt pas in oktober in dienst geloof ik, tussen Den Haag en Utrecht | ||
Dr_Flash | maandag 10 maart 2008 @ 15:35 | |
mijn bandbreedte, wat doe je?? | ||
NordicBlue | maandag 10 maart 2008 @ 17:17 | |
quote:Neehoor, ik weet echt het verschil tussen de oude en de nieuwe sprinter wel, was echt een nieuwe (die van waar ik een foto van poste). Kan ook een delegatie van de NS zijn geweest die erin zat hoor, maar ik weet zeker dat het die nieuwe was ![]() | ||
ghizzer | maandag 10 maart 2008 @ 17:51 | |
beste treinliefhebbers, iemand hier enig idee of emplacement Het Broek in Arnhem nog in gebruik is en zo ja, wordt het veel gebruikt? Ik reis nl. al jaren vaak tussen Varsseveld en Arnhem en dan kom je langs de 'aftakking' er naar toe. Heb me altijd al afgevraagd of daar veel treinen/wagons staan en wat voor type materieel. Alvast heel hartelijk dank voor reacties! | ||
Zug-Chef | maandag 10 maart 2008 @ 20:23 | |
quote:Wordt iig nog 6x per week gebruikt als uitwisselingslocatie voor de zogenaamde Flabaka treinen, welke rijden tussen Beverwijk en Flandersbach (D). Van Beverwijk naar Arnhem Goederen wordt er gereden met een RN6400: ![]() Na de uitwisseling te Arnhem Goederen neemt een RN 232 de trein over en rijdt er mee via Emmerich naar Flandersbach: ![]() Voor meer informatie over Arnhem Goederen zie hier | ||
Dr_Flash | maandag 10 maart 2008 @ 20:26 | |
Wel raar dat die trein ineens 2 keer zo lang geworden is hoor ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 10 maart 2008 @ 20:42 | |
Beide foto's zijn dan ook niet op dezelfde dag genomen wijsneus ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 10 maart 2008 @ 21:04 | |
Verdere oogst van gisteren: Stuurstandrijtuigje "Karlsruher Art" ![]() Dieselloc 218 aan de achterkant ![]() Eloc 101 poseert bij het bordje ![]() En een ICE-1 naar Hamburg-Altona ![]() | ||
bork | maandag 10 maart 2008 @ 21:53 | |
Dat is geen giga-oogst maar wel nieuwe plaatjes. Nice ![]() SPOILER [ Bericht 22% gewijzigd door bork op 10-03-2008 23:17:44 ] | ||
Dr_Flash | maandag 10 maart 2008 @ 22:09 | |
Active sync? Afkomstig? ![]() ![]() | ||
Charango | dinsdag 11 maart 2008 @ 09:32 | |
quote:Tja, zo kan ik het ook ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Charango op 11-03-2008 09:37:30 ] | ||
Bigs | dinsdag 11 maart 2008 @ 11:44 | |
Woei.. vanochtend weer de 2402 gespot in Helmond ![]() http://www.youtube.com/watch?v=DJXKNAeObBI Je ziet dat op de helft van de trein de 1e/2e klas nummering ontbreekt, maar je ziet achteraan al wel de witte streep boven de ramen van de 1e klas. | ||
Peterselieman | dinsdag 11 maart 2008 @ 11:57 | |
Prima kwaliteit filmpje ![]() | ||
sander89 | dinsdag 11 maart 2008 @ 13:53 | |
Komen volgens mij geen speciale treinen voor UIC HIGHSPEED beurs naar NL ![]() ![]() De beurs vind plaats in de RAI van 17 tot 19 maart en is vooral natuurlijk voor de bedrijven, maar studenten mogen ook komen entree was iets van 20 euro. Alleen kan niet meer terug vinden waar dat stond, misschien ga ik wel effe kijken maar weet het nog niet helemaal. [ Bericht 12% gewijzigd door sander89 op 11-03-2008 13:59:51 ] | ||
en_door_slecht | dinsdag 11 maart 2008 @ 16:32 | |
quote:Hey, de 3221 heb ik ook nog ergens in de oude doos liggen! ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 11 maart 2008 @ 16:42 | |
Was dat bij Winsum? | ||
ghizzer | dinsdag 11 maart 2008 @ 16:52 | |
@Zug-Chef. Thanx voor de info! Ik waardeer overigens van allen jullie hobby zeer. Treinen en stations rules! | ||
en_door_slecht | dinsdag 11 maart 2008 @ 16:55 | |
quote: ![]() | ||
Zug-Chef | dinsdag 11 maart 2008 @ 17:30 | |
quote:Nog een weetje: Op vrijdag 21 december raakte de HGK DE674 met een containertrein defect nabij Duiven op weg naar de Rotterdamse Haven. Railion lok 6447 sleepte de trein vervolgens weg naar Arnhem Goederen, waar de defecte trein naar verluid nog een fiks aantal dagen heeft gestaan... ![]() | ||
Duvel | woensdag 12 maart 2008 @ 12:19 | |
Hé, in Utrecht staan twee dooie VIRMs op de flyover richting Asd. Deurtjes open, panto's omlaag. Kon niet zien of ie de bovenleiding gesloopt heeft. | ||
Peterselieman | woensdag 12 maart 2008 @ 12:24 | |
Zo te zien staan ze wel zodanig in de weg dat Amsterdam niet meer via de lager genummerde perrons te bereiken is en dat de 2800 er weer eens uitgeknikkerd is. | ||
sander89 | woensdag 12 maart 2008 @ 12:26 | |
quote:zag het ook weer lekker chaos spoor 4 5 7 8 buiten gebruik | ||
Dr_Flash | woensdag 12 maart 2008 @ 12:59 | |
Komt het door de storm misschien? ![]() | ||
NordicBlue | woensdag 12 maart 2008 @ 13:03 | |
quote:This post is worthless without pictures! ![]() edit: Utrecht Centraal-s-Hertogenbosch Melding woensdag 12 maart 2008, 12:41 uur: Oorzaak: defecte bovenleiding Tussen Zaltbommel en s-Hertogenbosch rijden geen treinen door een defecte bovenleiding. Houdt u rekening met een extra reistijd van 30 à 80 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. Reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam Centraal/Schiphol reizen via Rotterdam Centraal. Reizigers tussen Utrecht Centraal en Breda reizen via Rotterdam Centraal. Reizigers tussen Tilburg en Utrecht Centraal reizen via Rotterdam Centraal. Reizigers tussen s-Hertogenbosch en Amersfoort reizen via Arnhem. Utrecht Centraal-Duivendrecht/Schiphol Melding woensdag 12 maart 2008, 12:03 uur: Oorzaak: defecte bovenleiding Tussen Utrecht Centraal en Maarssen rijden minder treinen door een defecte bovenleiding. Houdt u rekening met een langere reistijd. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt. | ||
NordicBlue | woensdag 12 maart 2008 @ 13:07 | |
En als we het nog specifieker willen hebben: 12:41 uur Amsterdam<->Utrecht<->Den Bosch Door een gestrande reizigerstrein rijden er tussen Geldermalsen en Den Bosch geen treinen en rijden er tussen Amsterdam en Utrecht Centraal minder treinen. Vertraging Utrecht-Den Bosch: meer dan 60 minuten. Vertraging Utrecht-Amsterdam: 15 minuten. Reisadvies: * Doorgaande reizigers tussen Eindhoven en Amsterdam en tussen Tilburg en Utrecht Centraal kunnen omreizen via Rotterdam Centraal. ----- 11:59 uur Amsterdam/Rotterdam<->Utrecht<-> Arnhem/Amersfoort Door een gestrande reizigerstrein rijden er minder treinen tussen: * Rotterdam-Utrecht-Amersfoort S, * Amsterdam-Utrecht C-Driebergen Zeist Vertraging: ongeveer 30 minuten. | ||
Duvel | woensdag 12 maart 2008 @ 14:49 | |
quote:Ze moesten de bovenleiding spanningsloos schakelen om de trein heen, en dan ben je de lager genummerde sporen kwijt helaas. Trein is inmiddels weg, er stond nog wel een railauto op spoor 7 (o.i.d.). | ||
densmee | woensdag 12 maart 2008 @ 16:52 | |
[/quote] Er zijn ongeveer 3340 machinisten in Nederland en 2220 conducteurs. [quote] ![]() http://www.spreekbeurten.info/trein.html dit lijkt mij niet helemaal juist ? | ||
Duvel | woensdag 12 maart 2008 @ 16:59 | |
Misschien inclusief cargo? | ||
Peterselieman | woensdag 12 maart 2008 @ 17:35 | |
quote:De NS zoekt nog heel wat conducteurs. Verder zijn waarschijnlijk onder het kopje machinisten ook de Cargo's opgenomen en machinisten die ook af en toe voor conducteur spelen op de aanbestede lijnen en zijn de stewards niet meegenomen. | ||
Lemjur | woensdag 12 maart 2008 @ 18:03 | |
Deze zomer een leuk treinreisje voor de boeg: Amsterdam Milaan Ljubljana (Budapest) Çeské Budejovice Wenen Amsterdam | ||
sander89 | woensdag 12 maart 2008 @ 18:07 | |
Ben weer veilig thuis ![]() Maar was echt effe chaos op het Utrecht CS omdat in de hal het bord nog steeds mensen verwees naar perron 4, 5, 7 en 8 voor hun trein. Terwijl die treinen helemaal niet meer reden of ergens anders stonden. Maar gelukkig hadden ze aardig snel opgelost door van die digitale borden neer te zetten bij de roltrappen, met de informatie dat perronnen buiten gebruik waren etc. Toen ik naar huis ging nog een gestoorde die stond te wachten bij dichte spoorbomen, die stapte ze auto uit rende het spoor op ![]() ![]() Keek effe op het spoor maar toen kwam de trein er al aan, gelukkig ging weer snel van het spoor af en 2 sec later kwam IC met 120/140 langs knallen. ![]() ![]() Wel weer gemerkt hoe hard die toetsers zijn van de treinen ![]() | ||
hooibaal | woensdag 12 maart 2008 @ 18:34 | |
Ben precies twee uur onderweg geweest van Utrecht CS naar Nijmegen. de trein uit Den Helder van 12:23 reed niet, die uit Den Haag van 12:37 kwam met +15 aan in Arnhem omdat ie in de rimboe bij Veenendaal moest wachten op een videoschouwtrein!? | ||
Brembo | woensdag 12 maart 2008 @ 19:03 | |
quote:Valt me mee; om 17:40 was de IC uit Den Haag met een vetraging van +60 vetrokken naar Nm. De IC uit Den Helder had maar +45 ![]() ![]() Volgens de vingerverf club was het onduidelijk hoe laat de trein naar Den Haag zou vertrekken vanaf Arnhem ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Brembo op 12-03-2008 20:49:43 ] | ||
vw_caddy | woensdag 12 maart 2008 @ 20:05 | |
quote:Jup, ik moest die trein hebben die ochtend. ![]() ![]() | ||
Zug-Chef | woensdag 12 maart 2008 @ 20:35 | |
Tijd voor de (onderhand bijna dagelijkse) Darwin Awards http://www.nu.nl/news/147(...)geval_met_trein.html | ||
Peterselieman | woensdag 12 maart 2008 @ 20:37 | |
Zal wel de 561 zijn geweest die voorbij kwam | ||
Zug-Chef | woensdag 12 maart 2008 @ 20:39 | |
Nee was de 570, volgens somda | ||
Peterselieman | woensdag 12 maart 2008 @ 21:07 | |
Deze had ik nog niet voorbij zien komen:quote: ![]() ![]() | ||
dennistd | woensdag 12 maart 2008 @ 21:12 | |
quote:geniaal ![]() | ||
Wadloper | donderdag 13 maart 2008 @ 06:33 | |
quote:En die twee zijn vanaf zondag al de 8ste die door een trein gedood worden... ![]() | ||
JDude | donderdag 13 maart 2008 @ 11:19 | |
Zoeen SLT 4-baks gesignaleerd in Breda! Had 'm nog niet eerder 'live' aanschouwd. | ||
Dichterbijer | donderdag 13 maart 2008 @ 11:25 | |
quote:Het is momenteel wel erg he... hopen dat er nu wel wat minder dooien gaan vallen. Leuk dingetje...in de 1500 (amsterdam/amersfoort) vandaag een VIRm en jawel een ICRm, en dan niet 1 bak maar een hele stam ![]() ![]() | ||
en_door_slecht | donderdag 13 maart 2008 @ 13:01 | |
Wtf, soms zit het mee... | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 13:13 | |
stelletje mongolen daar ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 13:13 | |
Bij die aanrijding te Haren gisteravond waren 2 oudere mensen betrokken. Een man had net zijn zus van het station opgehaald, toen ze bij het oversteken van het spoor verrast werden door neerdalende spoorbomen en klem kwamen te zitten ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 13:13 | |
quote:Dat ging ook maar net goed ![]() | ||
Dichterbijer | donderdag 13 maart 2008 @ 13:45 | |
quote: ![]() Gewoon weg triest... t'is jammer dat ze dit soort stations hebben. Als het gaat om de intercity, dan rijd ie op volle vaart door dit station heen en dan ben je idd zo plat als een dubbeltje... | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 13:47 | |
Arriva investeert voorlopig niet meer in de OV chipkaart vanwege alle problemen en omdat het simpelweg te duur wordt. | ||
en_door_slecht | donderdag 13 maart 2008 @ 13:50 | |
quote:Bij mijn weten wil Arriva eerst duidelijkheid voer de verdeelsleutel, het gaat er niet zozeer om dat het te duur zou worden. | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 13:55 | |
Toch wel, dat is net op Omrop Fryslân door directeur van Arriva Hettinga gezegd. | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 14:16 | |
Verdeelsleutel voor de verdeling van opbrengsten van de strippenkaart wordt juist afgeschaft. Ieder vervoersbedrijf krijgt netjes uitbetaald hoeveel ze ook daadwerkelijk hebben vervoert. Nu is het op basis van een telling die af en toe wordt gehouden. | ||
ReisT | donderdag 13 maart 2008 @ 14:32 | |
Soms zijn treinen best muzikaal: ![]() http://www.youtube.com/watch?v=m1utpxU6gJQ | ||
JDude | donderdag 13 maart 2008 @ 14:43 | |
quote:9 van de 10 keer is het toch echt de schuld van de oversteker. Deze oudjes hadden misschien zelf niet eens in de gaten wat ze fout deden, maar hoe vaak ik op Oisterwijk van dat tuig net voor de intercity langs heb zien rennen om maar niet 1 minuut voor de overweg te hoeven wachten... | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 14:51 | |
quote:Ja, kut eigenlijk dat die darwin-nominees niet gewoon bij bossen tegelijk plat gereden worden ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 15:06 | |
Oh wacht, het gaat nog even door. Geen doden deze keer ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 16:10 | |
NS geeft korting op 'gezonde patat'![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 16:28 | |
de één-april-grap van 2008 heeft in ieder geval GEEN vertraging ![]() | ||
Tecnix | donderdag 13 maart 2008 @ 17:19 | |
Bij Crailo zijn ze ook met het spoor bezig zag ik vanmiddag | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 17:31 | |
Ze blijven met leuk nieuws komen. Nu is TV Gelderland aan de beurt:quote:yeah right ![]() | ||
Bigs | donderdag 13 maart 2008 @ 18:06 | |
Mooi als je met één treinstijl je hele materieeltekort kunt oplossen ![]() | ||
Brembo | donderdag 13 maart 2008 @ 18:39 | |
quote:Connexxion wou toch ook nog een zesde stel bijbestellen, maar dan zou de consessie niet meer winstgevend zou zijn ![]() Volgens mij is er weer een uitval van ICK/ICL/ICB materieel want de VIRM's zijn als sneeuw voor de zon verdwenen in de 3700 ![]() | ||
Dichterbijer | donderdag 13 maart 2008 @ 18:47 | |
quote:Zoals eerder gemeld een VIRM in de 1500 vandaag ![]() En net terug met een ICRm opdat zelfde traject. Mijn dag kon niet meer stuk ![]() | ||
Brembo | donderdag 13 maart 2008 @ 19:06 | |
quote:Vind dat ICK/ICB/ICL spul wel geiniger uitzien, ziet er wat meer trein uit ![]() ![]() Maar goed er is maar een trein en dat is Plan 'Toekomst' ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 19:17 | |
quote:Dat is dan ter vervanging van de 840, die ze nu WEL moeten inleveren ![]() | ||
Wadloper | donderdag 13 maart 2008 @ 19:34 | |
Volgend nieuwsbericht: Spoorwegbeheerder Prorail onder vuur GRONINGEN - Het consumentenplatform openbaar vervoer Groningen is boos op spoorwegbeheerder Prorail. Het bedrijf is op de trajecten Groningen - Delfzijl en Zuidbroek - Nieuweschans plotseling met werkzaamheden begonnen, waardoor zomaar treinen uitvallen. Het consumentenplatform is woedend, omdat de werkzaamheden niet zijn aangekondigd en er ook geen verdere communicatie is geweest. Vervoersmaatschappij Arriva wist ook van niets. De werkzaamheden zijn nog steeds gaande en Arriva heeft inmiddels bussen ingezet. Bron: RTV Noord | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 19:42 | |
![]() | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 20:05 | |
Gaat weer lekker ![]() | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 21:19 | |
Hallo, Misschien een rare vraag, ik hoorde dat er op collega forum ohih de nodige ruzie`s zijn. hierop is het beheer opgestapt/afgedankt, en hebben ze besloten een eigen forum op te zetten. kan iemand mij vertellen hoe dit forum heet en wat de url is?? ik kom namelijk op heel veel trein fora`s en wil dit nieuwe forum ook graag een kans bieden. gegroet | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 21:23 | |
Zo vaak kom ik niet op OHIH, dus ik kan je er niets over vertellen, misschien een ander in dit topic | ||
densmee | donderdag 13 maart 2008 @ 21:24 | |
quote:www.treinfappert.nl ![]() | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 21:29 | |
quote: quote: ![]() | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 21:44 | |
lees het nu ook. Ik kom (bijna) nooit in die onderste topics dus kom het nu pas tegen. Die discussie over moderatie kwam ik ook pas tegen toen ie bij pagina 6 was ofzo ![]() afijn kwam dit tegen: quote: [ Bericht 1% gewijzigd door Willy84 op 13-03-2008 21:49:18 ] | ||
vw_caddy | donderdag 13 maart 2008 @ 22:05 | |
Bert is goed bezig. Beheer daar vond ik al even een puinhoop en dat nieuwe forum houdt toch nooit stand. Houdoe! ![]() | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 22:07 | |
Ja mee eens, vond de meeste mods een beetje te fanatiek. Net alsof treinen nou zo'n heet onderwerp is. Wat is de url van die alternatieve mods dan? | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 22:11 | |
quote:bert is inmiddels afgetreden als beheerder en heeft het beheer weer overgedragen de problemen zijn begonnen toen die klootzak met zijn stichting ohih inlijfde ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 22:26 | |
retards ![]() | ||
Darkwing_Duck | donderdag 13 maart 2008 @ 22:28 | |
Hoewel ik lang getwijfeld heb om hwat over OHIH te posten hier heb toch aardig wat tot 10 geteld, laat de boel daar de boel. Het is leuk zo hier. Laten we het lekker weer over treintjes hebben ipv wanorde ![]() Het leest altijd lekker mee hier ![]() | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 22:30 | |
quote:en toch zou ik graag een url zien | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 22:30 | |
quote:Viel me idd wel op dat sommige berichten wel door 2 modjes bewerkt werden af en toe. Was wel erg fanatiek | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 22:31 | |
quote:Ja oke, maar wie ben jij op het forum qua gebruikersnaam? | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 22:34 | |
quote:dude. je weet van het bestaan van ohih. en je komt hier een url vragen? kop een virm. En nou optiefen | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 22:34 | |
quote:ik heb 2 jaar geleden (onder druk van het bestuur/beheer) besloten me gebruikersnaam aan de kapstok te hangen.(ik lees nog wel elke dag het ohih forum | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 22:35 | |
quote:dude paardenmeisjeliefhebber lees zelf eens, wij willen graag een url van het forum van het ex beheer. | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 22:36 | |
quote:Dan maak je toch een andere aan daar en ga je op een andere toon verder | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 22:36 | |
quote:En die willen wij niet hebben ![]() | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 22:37 | |
quote:ik heb me gebruikersnaam op de kapstok gehangen omdat ik geen kritiek mocht hebben en daarnaast voel ik geen behoefte om me weer aantemelden | ||
Dr_Flash | donderdag 13 maart 2008 @ 22:38 | |
quote: ![]() als je er ook maar EEN echt kent, had je die url allang gehad. Blijkbnaar ben je niet erg gewenst. | ||
spijker4ever | donderdag 13 maart 2008 @ 22:40 | |
quote:ik ben wel gewenst kon alleen niet opschieten met het beheer, maar de users waardeerde mijn bijdrage. | ||
Peterselieman | donderdag 13 maart 2008 @ 22:44 | |
quote:Tsja als het beheer niet respecteert, dan heeft posten op een forum weinig zin. Met respecteren bedoel ik dat je het niet altijd met het beheer eens hoeft te zijn, maar niet voortdurend tegen hun in gaat en hun mening over een bepaald onderwerp respecteert. | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 23:10 | |
Wat een gezeik allemaal ![]() Stel voor om even verder te gaan met posten. Afijn ik heb weer niks te posten ![]() | ||
dennistd | donderdag 13 maart 2008 @ 23:14 | |
Over naar de orde van de dag maar weer: Vanmiddag werd er met 2 V'tjes gerangeerd voor de 10140-serie, en de rangeerder sprong er al uit toen de trein nog aan het remmen was ![]() | ||
Willy84 | donderdag 13 maart 2008 @ 23:17 | |
Ja dat had ik al ergens anders gelezen ![]() | ||
Dichterbijer | donderdag 13 maart 2008 @ 23:17 | |
Het lijkt OHIH hier wel ![]() Mijn treinen topic, wat doe je ![]() | ||
Duvel | donderdag 13 maart 2008 @ 23:20 | |
quote:Hier andersom. ![]() | ||
von_Preussen | donderdag 13 maart 2008 @ 23:22 | |
Nou gast, schijnbaar heeft niemand hier een url voor je, anders zou ie wel zijn gepost. Als u zichzelf dan nu uit dit topic zou willen verwijderen, dan kunnen wij gewoon weer verder met de treintjes orde van de dag. Je gaat toch niet hier zitten zeiken over een ander forum. Fijn, treintjes, leuke dingen, dat zeker. Goed, weet iemand al of er initiatieven zin om een Plan T voor het nageslacht te bewaren? Mischien leuk idee om bij de andere martelwerktuigen in de kelder van Graaf Dracula neer te zetten? Plan T vroeger: ![]() Bij A'dam Sloterdijk, 1966. Plan T nu: ![]() Anno 2007, in Ede-Wageningen. Plan Toekomst? ![]() In de Westhaven, 2003. | ||
Dichterbijer | donderdag 13 maart 2008 @ 23:29 | |
quote:Denk dat dit idd de toekomst is... denk alleen dat ze niet zo erg gestript de schredder ingaan. | ||
en_door_slecht | donderdag 13 maart 2008 @ 23:37 | |
Hey alles leuk en aardig, maar volgens mij redden we ons hier op Fok wel. Ik geloof niet dat ik als halfbakken treinrukker veel zin in IIHOHAIHUOHA gewauwel heb. Geef Fles nog een pot bier (mij ook) en nog een aantal vaste anderen hier hun treinenpraat, dan redden we ons hier best wel. 1966, waren mensen toen wel te spreken over de Plan T rommel? En nog even wat anders: hoe vrij ben je bij Bombardier of welke treinfabrikant dan ook om treinen samen te stellen? Volgens mij kan dat allemaal veel beter dan nu, ik heb daar alleen wel de hulp van de treinfabrikanten bij nodig. Zijn er mensen met nauwe contacten? | ||
von_Preussen | donderdag 13 maart 2008 @ 23:54 | |
quote:Als je bedenkt dat ze dit gewend waren: ![]() Treinstel 440, nog met middenbak, in de reizigersdienst als tr. 3730 te Hilversum Sportpark, 5 februari 1967 | ||
Eix | vrijdag 14 maart 2008 @ 00:12 | |
Spijker4ever kan dmv mail/fok PM zich kenbaar maken aan mij dan stuur ik die link wel even door. ![]() ![]() En nu meer treintjes. ![]() | ||
spijker4ever | vrijdag 14 maart 2008 @ 00:28 | |
quote:pm staat open | ||
bork | vrijdag 14 maart 2008 @ 01:03 | |
Meer treintjes graag, als iedereen hier weer fit is gaan we zondag een Grand (boekenweekgeschenk)Tour doen, onder voor behoud want ik hoor nu onze kleine grote kleine treinenfeak alweer huilen. Ik gooi wat olie op het vuur of eieren na Pasen (ben heel slecht in spreekwoorden) maar als ik quote:lees dan gaan bij nij de nekharen overeind staan. En nu fotoos! (ik/wij ff nog niet) ![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 maart 2008 @ 08:33 | |
quote:Ik geloof van wel. Het was snel, modern. Zo had Plan T centrale deursluiting, TL-verlichting, koersrollen. Vergeleken met de Hondekoppen waren het snelheidsmonsters, wat niet zo raar is: waar de Hondekoppen de grootste kg/m-verhouding bij NS hadden, was die van Plan T in één klap de kleinste van Europa. Of zoiets, ik quote even uit mijn hoofd een boek. ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 maart 2008 @ 09:07 | |
Ik denk trouwens niet dat er een plan T bewaard gaat worden. 4 bakken stallen is altijd een probleem, en van mat'64 wordt al de Plan V 419 bewaard ![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 maart 2008 @ 09:14 | |
quote:En Plan T is volkomen FUBAR na de laatste revisie. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 maart 2008 @ 09:21 | |
is die revisie wel zo'n goed idee dan? ![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 maart 2008 @ 10:41 | |
quote:Daar ben je tien jaar te laat mee. | ||
JDude | vrijdag 14 maart 2008 @ 10:48 | |
quote:Fles z'n term "vingerverfploeg" krijgt hier een heel andere invulling. | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 maart 2008 @ 11:37 | |
quote:Ja okee, ik had je verkeerd begrepen. Mijn excuses. ![]() | ||
Duvel | vrijdag 14 maart 2008 @ 11:42 | |
quote:Whehe ik snapte d're al geen hol van. Vrijdag hè. | ||
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2008 @ 12:57 | |
Vandaag is het contract getekend tussen Arriva en de provincie Groningen over de reactivering van het traject Zuidbroek - Veendam. Hierbij gaat Arriva ¤12 mln in nieuw materieel investeren, de provincie 15 mln in het spoor en een jaarlijkse bijdrage van 4 mln. Het streven is om de lijn in april 2010 weer in gebruik te nemen voor het reizigersverkeer. http://rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=72166 | ||
en_door_slecht | vrijdag 14 maart 2008 @ 13:08 | |
quote:Jaarlijks 4 miljoen?? Voor zo'n boemellijntje. ![]() | ||
Willy84 | vrijdag 14 maart 2008 @ 13:12 | |
Cool ![]() ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2008 @ 13:17 | |
quote:Nog beter is als Arriva weer eens een ritje naar de STAR maakt, dan kun je namelijk vanuit Groningen via Veendam tot Stadskanaal komen ![]() | ||
Willy84 | vrijdag 14 maart 2008 @ 13:21 | |
Ja hoe meer lijnen hoe beter ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2008 @ 13:26 | |
Ik hoop dat Arriva op 20 September weer mee doet met Race the Train. Dan kun je gratis vanuit Groningen met de trein naar Stadskanaal naar de opendagen van de STAR | ||
Dichterbijer | vrijdag 14 maart 2008 @ 15:09 | |
Station Soestduinen is nu echt verleden tijd. Ook de perrons zijn niet compleet verwijderd. Tevens de vraag: is het de bedoeling dat Amsterdam nog een station krijgt? Ik zie al een tijdje een paar perronwanden staan tussen Bijlmer en Amstel.... | ||
sander89 | vrijdag 14 maart 2008 @ 17:36 | |
quote:Volgens mij niet, op die plek. Wel nog komen deze stations binnekort er bij in Amsterdam. * Amsterdam Holendrecht (2008) * Amsterdam Sloterdijk Hemboog (2008) * Amsterdam Watergraafsmeer (2009) Meer info/bron | ||
Bigs | vrijdag 14 maart 2008 @ 18:36 | |
Even wat telefoonfoto's kunnen schieten van het interieur van de SLT 2402 vanuit een ICK rijtuig dat langszij stond op station Helmond ![]() ![]() ![]() 2e klas en kabels ![]() ![]() 1e klas Ben echt stom dat ik de hele week m'n camera niet mee heb genomen ![]() | ||
Fixers | vrijdag 14 maart 2008 @ 18:39 | |
quote:Zolang je maar niet in het fiets/invalide/bagage rijtuig gaat zitten. Ik doe dat altijd netjes met mijn ingeklapte vouwfietsjes (die andere deuren zijn verrekte smal en de balkons te klein om daar netjes een fietsje neer te zetten). Maar die tussenschuifdeuren zijn om gek van te worden. Bijna net zo erg als blerende kinderen: open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht-open-dicht en dat dan een uur lang op mijn wekelijkse traject. Niet omdat er mensen doorheen gaan, gewoon omdat die deur dat kan. ![]() | ||
Wadloper | vrijdag 14 maart 2008 @ 18:58 | |
Die 2e klas ziet er niet vekeerd uit met die stoelen om heel eerlijk te zijn ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 14 maart 2008 @ 19:45 | |
Arriva directeur Hettinga kijkt al weer verder dan de reactivering van het lijntje naar Veendam. Hij had het er vandaag zelfs over dat er gekeken wordt naar lijnen in Fryslân die in aanmerking komen om opnieuw treinen over te laten rijden. Daarbij denk ik in eerste instantie dan aan het Dokkumer lokaaltje en dan het deeltraject Leeuwarden - Stiens, waarbij wel de moeilijkheid is dat dat lijntje deel over de vliegbasis loopt. | ||
Socios | vrijdag 14 maart 2008 @ 20:26 | |
Goede initiatieven. Alleen heeft men het spoor richting Stiens in Leeuwarden zojuist opgerold. ![]() | ||
knars | vrijdag 14 maart 2008 @ 20:53 | |
whuh, perron van Soestduinen weg? Vond ik altijd zo'n mooi overblijfsel. Het perron zelfg is an sich niet zo bijzonder, maar ik vind de omgeving daar erg relaxed. Heb me vroeger tijdens een familiefeest daar vlakbij ook nog eens urenlang vermaakt op het uitgestorven perron, lekker treintjes kijken en stiekem sjekkies roken ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 maart 2008 @ 22:28 | |
en het is alweer raak:quote:Het is echt triest de afgelopen dagen.... Zouden er door te vertellen dat er iemand onder gekomen is nou ook mensen op het idee komen om hetzelfde te gaan doen ofzo? | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 maart 2008 @ 22:39 | |
quote:Wat is er met de bordjes gebeurd? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 14 maart 2008 @ 22:50 | |
quote:die wou jij graag in de tuin hebben staan? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 14 maart 2008 @ 22:56 | |
los van het feit dat ik geen tuin heb, maar JA ![]() | ||
bork | vrijdag 14 maart 2008 @ 23:30 | |
Heren spoorkenners kunnen jullie vertellen met wat voor materiaal Syntus rijdt tussen Tiel en Arnhem (ik hoop een Lint) | ||
von_Preussen | vrijdag 14 maart 2008 @ 23:59 | |
De laatste keer dat ik er was reed er DM'90, die zie ik in Arnhem ook altijd staan. Maar het wordt dacht ik afgewisseld met Lintjes. | ||
bork | zaterdag 15 maart 2008 @ 00:08 | |
quote:thx! ![]() ![]() | ||
Fixers | zaterdag 15 maart 2008 @ 08:14 | |
Het blijft feest. zojuist werd er op breda omgeroepen dat er tussen gouda en rotterdam een aanrijding met een persoon heeft plaatsgevonden. Dat is nu al nummer 15 deze week? | ||
Socios | zaterdag 15 maart 2008 @ 08:50 | |
quote:Meestal wel, maar soms ook DM ´90. ![]() | ||
Dichterbijer | zaterdag 15 maart 2008 @ 09:46 | |
quote:Geen idee, maar het feit is wel dat het al ietsje langer bekend is dat het werd weggehaald: http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Soestduinen In maart 2008 komt het station zelf te koop te staan...iemand intresse? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 maart 2008 @ 10:55 | |
quote:Oh, dat hou ik allemaal niet zo bij op zich ![]() ![]() | ||
JDude | zaterdag 15 maart 2008 @ 10:58 | |
quote: quote: | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 maart 2008 @ 11:00 | |
gij snaptum ![]() Alleen het zal wel een onsmakelijke hoop geld kosten ben ik bang ![]() | ||
bork | zaterdag 15 maart 2008 @ 12:07 | |
quote:En de hele dag treinen in je voortuin ![]() Zal inderdaad wel een smak kosten, ligt supemooi in/bij de bossen. | ||
dennistd | zaterdag 15 maart 2008 @ 12:13 | |
quote:dat eerste zou de prijs nog best wel eens kunnen drukken | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 maart 2008 @ 12:14 | |
quote:Ja dat bedoel ik. Zeker omdat je zelf totaal onbereikbaar bent. Uitgezonderd een taxibusje per uur naar Soest-Zuid ![]() | ||
Zug-Chef | zaterdag 15 maart 2008 @ 12:36 | |
quote:Het zutje daar wordt momenteel aanbesteed, over 2 weken na Pasen volgt de uitslag. Wie weet zet de nieuwe vervoerder ietwat ander materieel in... | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 maart 2008 @ 12:40 | |
quote:Nou, zal het 2 fryskers per uur worden. Joepie. | ||
Charango | zaterdag 15 maart 2008 @ 12:54 | |
Opmerkelijk dat er nog geen woord is gerept over de totale chaos op Utrecht CS gisteren, wat gerommel ergens bij Geldermalsen, en een kapotte trein ergens bij Gouda. Gevolg, de ene na de andere trein wordt eruit gegooid. De Arnhem/Nijmegen treinen vertrekken opeens allemaal van de Noordoost-perrons (11 en 12), met als gevolg dat de trein naar Enschede eruit wordt getrapt ![]() ![]() ![]() | ||
Duvel | zaterdag 15 maart 2008 @ 13:30 | |
quote:Het was aldus een goed moment om een middag vrij te nemen. |