abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:39:41 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57174316
En met de volgende post sloten wij het vorige topic in stijl af:
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:36 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja. En misschien is mijn lul wel groter dan de jouwe. Maar dàt boeit net zo min.
Dan nu de OP!

Hier alweer deel 106 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Als het goed is rijden er vanaf maart '08 geen Wadlopers meer.


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57174443
Hadden we net zoeen mooie OP, moet het weer over jouw lul gaan meteen dan?

Tijd Voor Plaatjes! (maar ik heb ff niks )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57174620
Ik wel!
Zal even wat foto's zoeken
  woensdag 5 maart 2008 @ 14:56:08 #4
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57174718
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Hadden we net zoeen mooie OP, moet het weer over jouw lul gaan meteen dan?

Tijd Voor Plaatjes! (maar ik heb ff niks )
Dus geen wilde plannen en korte stukjes rails meer

Een plaatje uit de oude doos

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:01:30 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57174828
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 14:56 schreef bork het volgende:

[..]

Dus geen wilde plannen en korte stukjes rails meer

Een plaatje uit de oude doos

[ afbeelding ]
Wat een lekkere warme kachel!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_57174990
Foto's van 28-02-08, laatste DH overbrenging ff aanklikken voor grotere foto



Vroege ochtendzon in Groningen, een aantal GTW's rusten nog even lekker uit



GTW 10233 met Arriva erop, op de zijkant stond Welkom bij Arriva



Een reisje van een uur brengt je dan in Zwolle, ik zat in trein 732, welke met ICMm 4016 midden reed.



En ja hoor, perfect op tijd, maar wachtend voor een rood sein... De wadlopers! 3118 V 3108 (2) 3107 (3) 3106 A



Ze reden meteen door naar spoor 8, waar ze even moesten wachten. Maar voordat ze daar waren, kwamen ze nog langs, waarbij ik meteen een foto van de 3106 heb gemaakt



3118 op spoor 8, met daarachter de 3108.



De spanning was voorbij, de Wadlopers stonden naast de TEE, en dan ga je maar weer verder. Hier in Amersfoort kwam ik de NMBS locs 1775+1783 tegen, wachtend voor een rood seintje. Welke trein dit is weet ik verder niet, daar bemoei ik mij verder niet mee



En als laatste, een dode vogel in Zwolle op spoor 7 Zag ik toevallig

Zo, hoop dat het leuke foto's zijn
Viel me al op dat er geen DH overbrengingsfoto's waren!
  woensdag 5 maart 2008 @ 15:15:39 #7
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57175069
Mooie platen Wadloper!
beetje jammer van de slome server waar ze op staan

De kachel was hard nodig in de winter van 2003/2004 in de trein van Belijn naar Krakow
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57175340
* Dichterbijer meld zich ook weer netjes in dit topic...

Leuke post Wadloper... inclusief die vogel gaat het over de dood
pi_57176680
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 13:09 schreef Charango het volgende:
...

Laat ze erst maar eens Grunn - It Hearrenfean afmaken...dan verder dromen

Ik denk dat er veel andere projecten zijn die makkelijker uit te voeren zijn dan Breda-Utrecht.:
* Boxtel - Uden
[..]
etc. etc.
En dan gelijk even doortrekken naar Nijmegen graag De verbinding Nijmegen-Eindhoven is al zo'n end om en kan makkelijk in een half uur ipv bijna een uur.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 17:19:16 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57177439
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 11:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Maak je geen zorgen, dat loopt vast weer uit
Mja, ik ga gelukkig niet iedere dag met dat ding
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 maart 2008 @ 17:56:37 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57178183
ik wil ook nog wel een keertje met het castellumtrammetje Blijft een geinig ding toch. Maar liever in de zomer een keer, als het lekker lang licht blijft en het bovenop die brug een beetje aangenaam toeven is
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:58:34 #12
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57179439
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:28 schreef Dichterbijer het volgende:
Leuke post Wadloper... inclusief die vogel gaat het over de dood
Dank je
Ja, ik zag toevallig die vogel liggen, vond het op zich wel grappig, omdat niemand hem dus opgemerkt heeft
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 15:15 schreef bork het volgende:
Mooie platen Wadloper!
beetje jammer van de slome server waar ze op staan
Dank je

Helaas is die plaatjeshost waar ik ze normaal zette verboden op Fok Vandaar dat ik deze heb genomen
pi_57179574
Toen er nog treinen reden op het traject reden, was het Zoetermeer Dorp - Zoetermeer Delftsewallen met een paar honderd meter.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:04:34 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57179581
Soosje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57179591
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:19:05 #16
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_57179894
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:58 schreef Wadloper het volgende:

Helaas is die plaatjeshost waar ik ze normaal zette verboden op Fok Vandaar dat ik deze heb genomen
Ik gebruik photobucket, die is wel aardig snel (en erg gemakkelijk kan ik er aan toevoegen en gratis)

Is er van jullie pipoos iemand lid van de Mat'54 stichting?
Klopt het dat er dit voorjaar nog een ritje komt?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_57180059
............................
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:32:27 #18
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57180193
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:19 schreef bork het volgende:

[..]

Ik gebruik photobucket, die is wel aardig snel (en erg gemakkelijk kan ik er aan toevoegen en gratis)

Is er van jullie pipoos iemand lid van de Mat'54 stichting?
Klopt het dat er dit voorjaar nog een ritje komt?
Revisie termijn van de hondekop is toch verlopen?
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:34:19 #19
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57180237
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 19:19 schreef bork het volgende:
Is er van jullie pipoos iemand lid van de Mat'54 stichting?
Klopt het dat er dit voorjaar nog een ritje komt?
quote:
Volgende donateursexcursie eind mei/begin juni 2008

Naar verwachting zal de 766, na de nog te verrichten onderhoudsklussen in de komende paar maanden door het team Techniek, dit voorjaar op een zaterdag eind mei/begin juni op pad gaan voor de eerste donateursexcursie van dit jaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57180316
Ik ben er ook weer bij
Er nu ook ICRm in de 1500, wel alleen 1e klasse
pi_57180346
Die hondekop is gister van de Dijksgracht afgehaald en naar ik aanneem Haarlem gebracht.
  woensdag 5 maart 2008 @ 19:46:32 #22
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57180546
Mocht die donateursexcursie doorgaan trouwens, dan ben ik er bij Als het even kan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57180881
Jammer dat ie weer groen wordt
pi_57181002

Zaterdag nabij de industrie te Achter de Hoven, Leeuwarden. Spurt 312 van Arriva op weg als Regionalbahn van Groningen Hauptbahnhof naar Leeuwarden Hauptbahnhof
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:12:56 #25
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57181109
Mooie bak, die Volvo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57181241
Zoek het verschil

  woensdag 5 maart 2008 @ 20:20:27 #27
148385 Wadloper
Noorderling
pi_57181310
Uhh... De 1 is geel de ander is rood?
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:20:31 #28
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_57181312
over iets uit t vorig topic:
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:08 schreef bork het volgende:
Tussenstandje, niet met google maar met de reisplanner van de DB (HAFAS)

Waddinxveen - Waddinxveen Noord -> 2 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen
Duivendrecht - Bijlmer ArenA -> 3,4 kilometer, dit komt omdat je van de DB niet over het spoor mag lopen, hemelsbreed 2 kilometer volgens mij
Diemen Zuid - Duivendrecht -> 2,9 kilometer, geeft aan andere reismogelijkheid: lopen,1200 hemelsbreed imho
Groningen - Groningen Europark -> geeft de DB niks, durf het zelf niet te zeggen, ik weet niet waar dat staton exact ligt maar toch meer dan 2 kilometer.
Den Haag - Laan van Nieuw Oost Indie -> geeft de DB ook geen afstand, bijna 5 kilometer volgens hun kaartje.
Hilversum - Hilversum sportpark -> 1,4 km, DB geeft geeft aan andere reismogelijkheid in hun planner: lopen, hemelsbreed 1200 met ongeveer, deze dus met Diemen Zuid - Duivendrecht zullen de meest kort op elkaar zittende stations (stops zoals u wilt) zijn.
Je zegt den haag - den haag laan van noi
maar ik had t over den haag hollandsche spoor dat is beduidend minder
quote:
Op dinsdag 4 maart 2008 23:45 schreef thats-me het volgende:
Nog niemand heeft Almelo -> Almelo de riet ook iets van een goede Kilometer
dan is hengelo - hengelo oost korter denk ik.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 20:24:14 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57181415
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Zoek het verschil

[ afbeelding ]
Er hangt iemand deels uit het raampje, iets wat bij de GTW niet kan
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:25:01 #30
136283 knars
Teethgrinder
pi_57181438
Best wel bizarre halte / stopplaats eigenlijk, dat Achter de Hoven. Enige bestaande "station" waar ik ooit langs ben gekomen zonder het me te beseffen, denk ik.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 20:28:44 #31
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57181545
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:25 schreef knars het volgende:
Best wel bizarre halte / stopplaats eigenlijk, dat Achter de Hoven. Enige bestaande "station" waar ik ooit langs ben gekomen zonder het me te beseffen, denk ik.
Beide perronnetjes liggen enkele honderden meters uit elkaar en de trein past als ie er stopt vaak niet geheel langs het perron

Verder hangt er geen stationsnaambordje, op een klein haltebordje na
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:31:50 #32
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57181633
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Zoek het verschil

[ afbeelding ]
Ik vind de overeenkomst veel mooier

Hoe ver liggen die 2 platen uit elkaar in de tijd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57181701
Leuk ook op z´n Duits gezegd, ziet er ook wel wat Duits uit. Hoe zit het eigenlijk met de Inselzug deze zomer?
pi_57181722
Wadloper is van 7 april 2007, de Spurt is van 1 maart 2008
  woensdag 5 maart 2008 @ 20:35:29 #35
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57181735
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:34 schreef Zug-Chef het volgende:
Wadloper is van 7 april 2007, de Spurt is van 1 maart 2008
Gaaf die Asito-bak op beide foto's

Staat nog in hetzelfde parkeervak ook, zo te zien
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 20:36:08 #36
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57181761
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:34 schreef Socios het volgende:
Leuk ook op z´n Duits gezegd, ziet er ook wel wat Duits uit. Hoe zit het eigenlijk met de Inselzug deze zomer?
Er zijn geen werkzaamheden aan de zeekering, dus die zou gewoon moeten rijden met een lichte vertraging
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_57182638
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 20:20 schreef Erosjuhhh het volgende:
den haag hollandsche spoor
Daar kan ik me nu zo aan ergeren. Zelfs veel NS personeel roept het verkeerd om. Een van de mooiste stations van nederland (jammer dat het zo'n *^&^$#@% buurt is geworden). Het heet gewoon Hollands Spoor. Niet Hollandsche of Hollandse.
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:11:26 #38
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57182747
Leedies ent dzjent0lmun, wie urraajf at De Heek Dutsj Reel Steesjen De Heek Dutsj Reel

Engelstalige passagiers: " WTF "

Gelukkig maken ze er voor de Fransen gewoon "La Haye 'ache-Es" van in de Benelux
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57182983
in a view moments we arive on skiphol eroport
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:29:06 #40
136283 knars
Teethgrinder
pi_57183219
Wat ik ook niet begrijp is dat er standaard in het engels wordt omgeroepen dat de "the ee-say-ey international" binnenkomt op spoor bla. Is het nou zoveel moeite om daar "aai-sie-ie" van te maken?
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:31:22 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57183285
In Utrecht gebeurt dat ook hoor, "Ai-Sie-Ie"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:33:30 #42
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_57183347
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar kan ik me nu zo aan ergeren. Zelfs veel NS personeel roept het verkeerd om. Een van de mooiste stations van nederland (jammer dat het zo'n *^&^$#@% buurt is geworden). Het heet gewoon Hollands Spoor. Niet Hollandsche of Hollandse.
Vind t juist leuk als ze t zo zeggen
hoor ook wel eens: dames en heren volgende station is den haag ha-es of laan van noj
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 5 maart 2008 @ 21:35:42 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_57183426
Vanmiddag wel een leuke suggestie gehoord voor station Den Haag Mariahoeve: Den Haag AEGON
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:37:00 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57183462
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:33 schreef Erosjuhhh het volgende:
Vind t juist leuk als ze t zo zeggen
hoor ook wel eens: dames en heren volgende station is den haag ha-es of laan van noj
Moet je voor de gein eens op een vrijdagmiddag in de PE gaan zitten.

"Majne daamen oent herren, glauben sie es ooder niegt, DEVENTER!"

ook zijn ze daar nogal vrijgevig met het overlaten van de omroep aan kinderen van reizigers
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57183533
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar kan ik me nu zo aan ergeren. Zelfs veel NS personeel roept het verkeerd om. Een van de mooiste stations van nederland (jammer dat het zo'n *^&^$#@% buurt is geworden). Het heet gewoon Hollands Spoor. Niet Hollandsche of Hollandse.
Zullen we maar niet beginnen met de handmatige omroep van Prorail in Arnhem voor de ICE internationaaaaal. Met steden als Doesburg, Duusburg, Koooln en Frankfoert. En dan als toetje de bak en vak combinatie....
Moet maar is die van moskwa aan aanhoren, volgens mij wel eff bezig.
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:40:42 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57183571
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:39 schreef Brembo het volgende:

Moet maar is die van moskwa aan aanhoren, volgens mij wel eff bezig.
ja, dat duurt wel ff, zeker als je dat in 4 talen doet. Nou en?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:41:39 #47
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_57183603
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je voor de gein eens op een vrijdagmiddag in de PE gaan zitten.

"Majne daamen oent herren, glauben sie es ooder niegt, DEVENTER!"

ook zijn ze daar nogal vrijgevig met het overlaten van de omroep aan kinderen van reizigers

Zit helaas nooit in de PE omdat ik altijd naar enschede moet en te lui ben om over te stappen op hengelo, neem liever een treintje later en rook nog een sigaret of 3 dan
al mag je in de pe ook roken wat wel weer handig is.

overigens, wat overdag een mooie route is (rotterdam - amsterdam via haarlem) met al die weilanden, vind ik 's avonds een van de meest verschrikkelijke zodra hij vanaf laan van noi stoptrein wordt
dan doe je over laan van noi - delft, zeker 2 keer zo lang
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:41:40 #48
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_57183604
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:07 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar kan ik me nu zo aan ergeren. Zelfs veel NS personeel roept het verkeerd om. Een van de mooiste stations van nederland (jammer dat het zo'n *^&^$#@% buurt is geworden). Het heet gewoon Hollands Spoor. Niet Hollandsche of Hollandse.
Blijkbaar een conducteur van voor 1937. Je had destijds Den Haag SS (StaatsSpoor) en HS (Hollands Spoor). De HSM (of HIJSM) werd ook wel het Hollandse Spoor genoemd volgens mij, dus als je een HC uit vroeger tijd hebt, kan het voorkomen dat ie dat nog zegt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:44:22 #49
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_57183695
Zo heb ik me ook eens doodgelachen in 'n Duitse trein terwijl ik op weg was naar Hengelo (opgestapt in Amersfoort), en die trein ging dus ook verder Duitsland in. De (vrouwlijke) machinist riep dus tevens alles in het Nederlands, Engels en Duits om.

Tot ze op een gegeven moment alles door elkaar haalde, klonk nergens meer naar. Het klonk in principe al voor geen meter maar toen ze zinnen bestaande uit half Duitse en Engelse woorden begon uit te kramen met de benodigde haperingen en stotteringen werd 't van kwaad tot erger. En niet zomaar 'Station dit en dat', maar ook echt welke andere treinen daar vertrokken, hoe laat, van welk spoor, enzo. Was niet echt duidelijk kan ik je vertellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door TommyGun op 05-03-2008 21:50:24 ]
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:45:08 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57183719
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:41 schreef Duvel het volgende:
Blijkbaar een conducteur van voor 1937. Je had destijds Den Haag SS (StaatsSpoor) en HS (Hollands Spoor). De HSM (of HIJSM) werd ook wel het Hollandse Spoor genoemd volgens mij, dus als je een HC uit vroeger tijd hebt, kan het voorkomen dat ie dat nog zegt.
Precies. Dat gebeurt ongeveer NUL keer in de honderd jaar dus.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')