Pssst, dat kun je zelf aanpassenquote:Op maandag 28 januari 2008 11:33 schreef Iblis het volgende:
De tekst over Veolia is nog steeds wat achterhaald in de OP. Sinds 10 december onderhoudt => Sinds 10 december 2006 onderhoudt, en "Vanaf december 2007 ..." => "Sinds december 2007 (of begonnen ze al in november?) is Veolia op de Maaslijn met nieuw materiaal gaan rijden. Idem Connexxion, vanaf september 2007 wordt -> is"
Feest! Taart?quote:Op maandag 28 januari 2008 12:04 schreef Eix het volgende:
Jeej! Feest!
Hehe, daar wil ik wel even een wagonnetje van kapenquote:Op maandag 28 januari 2008 12:11 schreef De_Hertog het volgende:
Feest! Taart?
[ afbeelding ]
TreinTaart!
quote:Op maandag 28 januari 2008 12:11 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Feest! Taart?
[ afbeelding ]
TreinTaart!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik ook dan maar, van een geinig stationsbordje. Deze kom je zover ik weet maar op 1 plek tegenquote:Op maandag 28 januari 2008 16:12 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Dan bij deze ook de mijne![]()
[ afbeelding ]
Gaat dit betekenen dat de stoptrein de hele dag elk half uur gaat rijden?quote:Op maandag 28 januari 2008 15:20 schreef Remzz het volgende:
Stoptrein Apeldoorn - Almelo word binnenkort waarschijnlijk doorgetrokken tot Enschede, 6x per uur naar Enschede vanuit Almelo en Hengelo
http://www.almelo.nl/Smartsite.shtml?id=53596
is wel de bedoeling geloof ik ja.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gaat dit betekenen dat de stoptrein de hele dag elk half uur gaat rijden?
Kom ik eindelijk eens wat sneller weg uit dit gat.
Op Marne la Vallee - Chessy een RER en TGV station in de provincie Île-de-France en gemeente Chessy. Het station bestaat uit twee delen. RER en TGV zijn namelijk gescheiden van elkaar. Marne-la-Vallee - Chessy ligt 30 kilometer ten oosten van de Franse hoofdstad Parijs.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:49 schreef Socios het volgende:
Ja, op welk station staat dat?
quote:Op maandag 28 januari 2008 18:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ongehoord wat een smerigheid. Die troep rijdt er nog geen half jaarDat kwam bij de NS niet voor hoor
Laat ze dat maar eens opnemen in die concessie-eisen
Die is ook al 9 maanden smerig. Maar ik doelde uiteraard op die protos, wiseguyquote:Op maandag 28 januari 2008 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
Eh Fles, de GTW zit al bijna een jaar en drie maanden in reizigersdienst
wie heeft er nog een smerig veolia-treintje in de aanbieding?quote:
Wie begint er nou met de 1832 te posten?quote:
Mja, die ERS is wel wat stoerder van kleur. De HGK lijkt met het verkeerde wasmiddel gewassen.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:43 schreef Dr_Flash het volgende:
ik vind die ERS klaas trouwens wel een paar keer mooier dan dat HGK-kotskleurtje
Ja, maar wel in iets beter tijden.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wie begint er nou met de 1832 te posten?
Och gut, het scheelt zegge en schrijve 2 wekenquote:
Priemgetallen zijn okeequote:Op maandag 28 januari 2008 19:48 schreef Socios het volgende:
Een blinkende ICMm te Asd dan.
[ afbeelding ]
Kan een hoop kilometers zijn.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Och gut, het scheelt zegge en schrijve 2 weken
Nooit in een wadje gereden nee? Nou, dan heb je toch wel een beetje de boot gemist denk ik inmiddels...quote:Op maandag 28 januari 2008 20:07 schreef dennistd het volgende:
ik moet voor beiden mijn debuut nog maken
dat vrees ik ook ja, ben nog maar beginnend treinenfanquote:Op maandag 28 januari 2008 20:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit in een wadje gereden nee? Nou, dan heb je toch wel een beetje de boot gemist denk ik inmiddels...
na ja, geeft ook niet, iedereen moet ERGENS beginnen niewaarquote:Op maandag 28 januari 2008 20:10 schreef dennistd het volgende:
dat vrees ik ook ja, ben nog maar beginnend treinenfan
anders had ik vorig jaar wel een veenexpres genomen, stukje dichterbij
Meldt!quote:Op maandag 28 januari 2008 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
die pater karel is wel tof zeg
moet toch nog een keer snel binnenkort naar de maaslijn. Is het niet voor de Wadloper-begrafenis, dan wel voor mijn VelioTurbo-debuut
En dat is precies waarom dat niet boeiend isquote:Op maandag 28 januari 2008 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
donderdag gaat bijna al het restant wadjes weg uit het Limburgse. Deuvm!
quote:Op maandag 28 januari 2008 21:32 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[Message edited by: Toeps]
Er was storing aan een seintje.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:34 schreef knars het volgende:
Wat was er nou precies mis vanochtend tussen Abcoude en Amsterdam?
Ik had het eerst als vraag staan , maar ik vond het iets te weinig karakteristiek. Ik wil het wel weghalen hoorquote:Op maandag 28 januari 2008 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
eigenlijk jammer dat je dat erbij zegt. Had nog een leuk zoekplaatje kunnen zijn "welk station is dit?"
Ik had het niet geweten
Hm hm hm, Bovenkarspel?quote:Op maandag 28 januari 2008 21:50 schreef Lemjur het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kwam ik dit ongewone stelletje tegen?
Daar is toch niet zo'n smal perron en enkelspoor verderopquote:Op maandag 28 januari 2008 22:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ergens langs de lijn tilburg eindhoven?
Hoe heet dat daar ook alweer
[bombastische stem]quote:Op maandag 28 januari 2008 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm, das een goeie. Zeer smal perron iig. Enkel spoor daarachter... Bovenleiding ook erg apart. Ik gok ergens op de lijn Hoorn - Enkhuizen.
Na google earth bekeken te hebben, Bovenkarpsel-Grootebroek
En niet dit type bovenleiding!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Daar is toch niet zo'n smal perron en enkelspoor verderop
quote:Op maandag 28 januari 2008 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Hmm, das een goeie. Zeer smal perron iig. Enkel spoor daarachter... Bovenleiding ook erg apart. Ik gok ergens op de lijn Hoorn - Enkhuizen.
Na google earth bekeken te hebben, Bovenkarpsel-Grootebroek
Whehe, dan nog hangt bij Tilburg niet dit type bovenleiding.quote:
Darkwing opperde Tb - Ehv. Maar dat is vanaf Btl sowieso viersporig.quote:
quote:
Instructie, daarom is ie daar ook onderweg. En daarom zit iedereen te kijken in de kop van NH. De enige mogelijkheid is nog Hoogkarspel geloof ik.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:24 schreef Lemjur het volgende:
[..]
![]()
weet iemand trouwens waar dit stelletje voor dient? Bevond zich hier al een tijdje, achter zit trouwens de 1771
Ik heb Bovenkarspel-Flora nog niet gehoordquote:Op maandag 28 januari 2008 22:26 schreef Duvel het volgende:
Instructie, daarom is ie daar ook onderweg. En daarom zit iedereen te kijken in de kop van NH. De enige mogelijkheid is nog Hoogkarspel geloof ik.
Je hebt 2 Bovenkarspels, maar Hoogkarspel is goed!quote:Op maandag 28 januari 2008 22:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Instructie, daarom is ie daar ook onderweg. En daarom zit iedereen te kijken in de kop van NH. De enige mogelijkheid is nog Hoogkarspel geloof ik.
Hoe kun je? Bordje is te laag.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Na google earth bekeken te hebben, Bovenkarpsel-Grootebroek
Altijd nerd boven nerd.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik heb Bovenkarspel-Flora nog niet gehoord
Bovenkarspel-Grootebroek kon het niet zijn omdat dat bordje een oneliner is natuurlijk, dat ziet iedereen.
De resolutie is daar nog niet hoog genoeg om het bordje te onderscheiden.quote:
Zie je nou?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:29 schreef Lemjur het volgende:
[..]
Je hebt 2 Bovenkarspels, maar Hoogkarspel is goed!
and the winner is Duvel
Sorry, m'n camera zuigt een beetjequote:Op maandag 28 januari 2008 22:30 schreef Duvel het volgende:
[..]
De resolutie is daar nog niet hoog genoeg om het bordje te onderscheiden.
En @ Lemjur:!
Mja, dat jij nou geen fuck van bordjes afweet, ach, dat kan gebeuren hmmquote:Op maandag 28 januari 2008 22:30 schreef Duvel het volgende:
De resolutie is daar nog niet hoog genoeg om het bordje te onderscheiden.
Jaquote:Op maandag 28 januari 2008 22:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zie je nou?Dit soort dingen gewoon als raadplaatje neerzetten, krijg je n veel leukere discussie van
Ik heb meer verstand van bovenleiding.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, dat jij nou geen fuck van bordjes afweet, ach, dat kan gebeuren hmm
Welnee, het is duidelijk zat in beeld, die Duvel heeft er gewoon geen snars verstand vanquote:
OKquote:Op maandag 28 januari 2008 22:34 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb meer verstand van bovenleiding.
BTW: Lemjur dat van die resolutie ging over Google Earthe natuurlijk.
ICM tussenbak, staat al heel lang te staan op de Bokkeduinen dacht ikquote:Op maandag 28 januari 2008 22:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Dan heb ik ook nog een raadsel:
[ afbeelding ]
- Waar is dit en wat is het. Bonusvraag: welk nummer, en wat doet het op die plek?
De twee kopbakken stonden nog een tijd op emplacement Amersfoort toch?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ICM tussenbak, staat al heel lang te staan op de Bokkeduinen dacht ik
Daar ben ik dan weer heel wat minder zeker van.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:50 schreef Duvel het volgende:
De twee kopbakken stonden nog een tijd op emplacement Amersfoort toch?
Die koersrollen staan op die plek in de protoserie 400X, inmiddels niet meer in dienst.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik zie koersrollen ? Hmmm?
quote:Op maandag 28 januari 2008 23:00 schreef Socios het volgende:
Nummertje ICM-0 4007, werd later in de 4044 gezet.
Ik kom eigenlijk net kijken, sinds ik vanaf september m'n ov heb doe ik wel vaker rondjesquote:Op maandag 28 januari 2008 23:32 schreef Zug-Chef het volgende:
Lekker reizen en onderweg zijn is zeker fijn. Maar ik heb zo ondertussen alles wel gezien in dit land. Daarom sta ik vaker langs de baanOf zoek ik het Buitenland op!
Welke straalbezopen Camembertvreter zet er nou een aan gortbonken gereden koploper daar neerquote:Op maandag 28 januari 2008 23:22 schreef Zug-Chef het volgende:
http://www.schraal.nl/2006/december/48_4001_arnhem_20061201.jpg
4001 staat daar dus
Mocht je een keertje vanaf Utrecht naar Amsterdam gaan...kijk dan vooral in het begin naar links. Ergens op het emplacement van ProRail of iets in die geest staan ook twee (onder de graffiti zittende) kopbakken. Welke dat zijn mag joost weten...quote:Op maandag 28 januari 2008 23:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Welke straalbezopen Camembertvreter zet er nou een aan gortbonken gereden koploper daar neer![]()
Dit is een tussenbak van een ICM-0. Te herkennen aan de koersrollen (breder) en de draaistellen (Wegmann o.i.d).quote:Op maandag 28 januari 2008 23:00 schreef Dr_Flash het volgende:
die koersrol staat raar idd. die had veel dichter bij de deuren moeten staan
Geen ideequote:Op dinsdag 29 januari 2008 01:26 schreef Erosjuhhh het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!
Dr_Flash, heb je de verfsporen in Delft nog gesignaleerd?
als je de tunnel uitloopt links.. is een pot verf gevallen en iedereen is er door gefietst, meter of 50 met véél wit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Tevensquote:Op woensdag 24 januari 2007 16:21 schreef Dichterbijer het volgende:
We hebben het wel de hele tijd over treinen slopen, maar heb nog steeds niet een foto van SM90 gezien dat de tang erin word gezet.
!!!!!!Pas op!!!!!
De volgende foto's kunnen voor treinliefhebbers als schokkend worden ervaren:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron: http://home.hetnet.nl/~rjybema/proto.html
Best wrakkig die dingen. Ze rammelden ook net wat erger dan de serie-Koplopers. En hadden andere tekeningen op de tussenwanden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Even een quote van mij over ICM-0 uit 24 januari 2007 (alweer een jaar geleden) in deel 46:
[..]
Tevens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wuppertal.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Nou, ik ga zo maar eens an mijn dagelijkse wereldreis beginnen van Den Haag Moerwijk naar Schiedam Centrum in hoogstwaarschijnlijk een mat'64
Deze vond ik en wou ik je niet onthouden, krijgt magneetzweeftrein toch een hele andere insteek
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:51 schreef Dichterbijer het volgende:
[ afbeelding ]
Zo... dat gaat snel... begrijp niet wat er zo bijzonder was aan dit gebouw...behalve dat het wat rond liep...
Ja dat klopt, but where?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:42 schreef Dr_Flash het volgende:
ergens in Engeland?
Nopequote:
Heb ook van monteurs gehoord dat die draaistellen verwisselen van de ICM-0 serie verschrikkelijk wasquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best wrakkig die dingen. Ze rammelden ook net wat erger dan de serie-Koplopers. En hadden andere tekeningen op de tussenwanden.
Ik wil het graag geloven... Een collega van me beschreef het geluid van die dingen ooit alsof ze boven elk draaistel een emmer spijkers hadden gezet.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:40 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Heb ook van monteurs gehoord dat die draaistellen verwisselen van de ICM-0 serie verschrikkelijk was
Darlington dan misschien?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:24 schreef bork het volgende:
Nope
quote:
Laat die hersporingsploeg maar zitten ook, dat hele draaistel is naar de bliksemquote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:28 schreef RealZeus het volgende:Volgens mij hadden ze toch beter gelijk een hersporingsploeg kunnen regelen. Nou staat het ding lekker met de wielen in de ballast.
Daar gaat dit spoor inderdaad naar toe/of vanafquote:
WTF dat hun dachten dat zo ook wel effe kon lukken.quote:
Dude, 1 post boven jequote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:19 schreef sander89 het volgende:
[..]
WTF dat hun dachten dat zo ook wel effe kon lukken.
Heeft de Nieuwe sprinter al vandaag test gereden, of staat die nog steeds in Amersfoort?
Damn! Dat had ik niet verwacht, zo snel!quote:
Het interieur is min of meer gelijk, de indeling is een beetje anders. En de tekeningen op de tussenwanden verschilden. Daarnaast zat er in een deel van die treinen klapdeuren in plaats van schuifdeuren tussen de coupés. Waar wel schuifdeuren zaten, waren de handgrepen anders dan in de huidige ICM. En er is nog een stel of tussenbak geweest die volgens mij schuif- in paats van draairamen had. Daarnaast kun je aan het uiterlijk nog wat verschillen ontdekken: de draaistellen zijn anders. Het rijcomfort was misschien nog wel wat zachter dan bij de overgebleven stellen, alleen maakten de draaistellen veel meer herrie. Daarnaast was, door een andere indeling van de doorloopkop, de machinistendeur aan de andere kant geplaatst en niet voorzien van een raampje zoals nu. Wat ook opvalt is dat de kop niet vloeiend aansluit op de rest van de bak (zie de lompe hoeken).quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:43 schreef Erosjuhhh het volgende:
en mag ik vragen wat het verschil is tussen de icm-0 en de andere series? op de koersrollen en de laklaagna? ander interieur?
Nee. De middenbak van de 4007 (o.i.d.) draait nog vrolijk mee in de 4044 (zoals eerder gepost). Alleen is deze helemaal ICM1 gelijk gemaakt (had al nieuwe draaistellen). Daarnaast staan er geloof hier en daar nog wat stellen voor rampenoefeningen (o.a. Stator in Utrecht naar ik meen). Maar voor de hobbyist: neen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:55 schreef Erosjuhhh het volgende:
En ze zullen wel allemaal gesloopt zijn?
Nog niet allemaal, zijn nog paar volgens wWiki en nog wat info:quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:55 schreef Erosjuhhh het volgende:
En ze zullen wel allemaal gesloopt zijn?
Boejje, er rijden nog plentyhonderdduizendmiljoenmiljard koplopers in de rondte. Die kut Railhopper is er gewoon in geslaagd om een paar maanden na het eind van mijn eerste spoorleven te gaan rondrijden, en een paar maanden voor mijn wederopstanding gesloopt te worden, da's heul ergerquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Boring, kom ik er dus weer achter dat ik een bepaald treintype niet bewust heb meegemaakt
De stoelen waren van hetzelfde materiaal, of leken er in ieder geval veel op, als in Mat ´64. Ik heb er een heel klein plaatje van kunnen vinden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:14 schreef Duvel het volgende:
Je bedoelt zoals de stoelen in de Hondekop coach-stellen? Geen idee eigenlijk.
Ja ook zoiets!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boejje, er rijden nog plentyhonderdduizendmiljoenmiljard koplopers in de rondte. Die kut Railhopper is er gewoon in geslaagd om een paar maanden na het eind van mijn eerste spoorleven te gaan rondrijden, en een paar maanden voor mijn wederopstanding gesloopt te worden, da's heul erger [ afbeelding ]
Van die netjes achter de stoelen ja! Ik zat nog te kijken of het misschien ICR was, maar nee: dat had van die reserveerbaarheidsplestikjes bovenop de stoelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:32 schreef Socios het volgende:
De stoelen waren van hetzelfde materiaal, of leken er in ieder geval veel op, als in Mat ´64. Ik heb er een heel klein plaatje van kunnen vinden.
[ afbeelding ]
dit zijn zeker fijne stoelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:32 schreef Socios het volgende:
[..]
De stoelen waren van hetzelfde materiaal, of leken er in ieder geval veel op, als in Mat ´64. Ik heb er een heel klein plaatje van kunnen vinden.
[ afbeelding ]
Dat waren volgens mij alleen de ICR's die geschikt waren voor "buurlanddiensten", dus de Beneluxen en een deel van het blauw-gele ICR-park?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Van die netjes achter de stoelen ja! Ik zat nog te kijken of het misschien ICR was, maar nee: dat had van die reserveerbaarheidsplestikjes bovenop de stoelen.
En dat er ook nog gewoon van die railtenders rond reden waar je een kop koffie of thee en een wafel of zo kon krijgen voor een enigszins schappelijk bedragquote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:42 schreef Socios het volgende:
Ja, dat was ook leuk, net als van die compartimenten van 6 plaatsen in ICR 2e klas zoals je in ICM alleen 1e klas ziet.
En ook toen liep iedereen al te schelden dat dat achterlijk duur was.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En dat er ook nog gewoon van die railtenders rond reden waar je een kop koffie of thee en een wafel of zo kon krijgen voor een enigszins schappelijk bedragKop koffie ƒ1,85 heb ik nog meegemaakt
In een woord geweldigquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:22 schreef Socios het volgende:
Over koffieverkoop bij de NS gesproken.![]()
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn067008-bb.wmv
Die goeie ouwe tijdquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:22 schreef Socios het volgende:
Over koffieverkoop bij de NS gesproken.![]()
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn067008-bb.wmv
Poging twee: Newcastle!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:36 schreef bork het volgende:
Whoo, deeltje 100 alweer, applaus voor jullie zelf!
Ik heb niet zoveel actuele fotoos, wel een heleboel vieze treinen maar die zijn hier niet echt populair volgens mij.
Ik vond nog wel een foto uit mei 2006 (pre treintjes periode) genomen vanuit de trein.
[ afbeelding ]
Nu blijkt dit achteraf wel een belangrijke plek voor de ontwikkeling van de trein te zijn geweest, wist ik veel.
Dus quizje waar is dit?
Helemaal goed Duvelquote:
Geniaal.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:22 schreef Socios het volgende:
Over koffieverkoop bij de NS gesproken.![]()
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn067008-bb.wmv
Je bent gewoon een sukkel als je koffie of thee bij de Kiosk van Stervex haalt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 00:21 schreef JaFFe het volgende:
slordige drinkers. of de koffie aanpakken net voordat de trein vertrekt en dan niet betalen.
Je maakt je ondertitel wel waar.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Je bent gewoon een sukkel als je koffie of thee bij de Kiosk van Stervex haalt.
[ afbeelding ]
![]()
Ach je hebt ook van ie mensen die op alles vingerverfjosti's , straalbezopen camembervreters en alles schrale paupershit vindenquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij bent wel vreselijk druk met iedereen maar een sukkel en een kustudent en een klotenederlander te vinden he, meneertje-ik-weet-alles-beter?
Dit:quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij bent wel vreselijk druk met iedereen maar een sukkel en een kustudent en een klotenederlander te vinden he, meneertje-ik-weet-alles-beter?
Die heb je ook jaquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ach je hebt ook van ie mensen die op alles vingerverfjosti's , straalbezopen camembervreters en alles schrale paupershit vinden
Railhoppers <3quote:Op dinsdag 29 januari 2008 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Boejje, er rijden nog plentyhonderdduizendmiljoenmiljard koplopers in de rondte. Die kut Railhopper is er gewoon in geslaagd om een paar maanden na het eind van mijn eerste spoorleven te gaan rondrijden, en een paar maanden voor mijn wederopstanding gesloopt te worden, da's heul erger [ afbeelding ]
Damn, dan heb je ook net het afscheid van de Hondenkoppen gemist. Maar nog wel in rijdende dienst gelukkig. Bij mij begon het eind jaren '80 of zo, en niet meer weggegaan tot verdriet van mijn naasten.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:35 schreef Dr_Flash het volgende:
ja, ik denk het. 1991-1994 was ik vrij druk met treinen en ook bussen bezig, daarna zakte het helemaal in, en pas in maart 2006 begon het weer.
Precies. Net als Plan U, de DE-2's, de getrokken M2-rijtuigen op de IJssellijn, de E-locs 1100, 1200, 1300 en zo nog wat dingen meerquote:Op woensdag 30 januari 2008 14:44 schreef Duvel het volgende:
Damn, dan heb je ook net het afscheid van de Hondenkoppen gemist. Maar nog wel in rijdende dienst gelukkig.
Cruciale jaren, inderdaad. M2 kan ik me nog vaag herinneren. Wel in gezeten, geen foto's van. E-locs 1100, 1200 en 1300 gingen min of meer als een nachtkaars uit. Plan U en Blauwe Engelen reden te ver weg. Ik heb nog wel een foto van een Engel met Oostnet logo.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies. Net als Plan U, de DE-2's, de getrokken M2-rijtuigen op de IJssellijn, de E-locs 1100, 1200, 1300 en zo nog wat dingen meer
Ik heb vanaf 1992 of 1993 dia's van treinen gemaakt. In m'n fotoboeken ben ik nog wel oudere foto's tegengekomen van wat treinen op Amsterdam Centraal, Den Bosch, dat soort dingen. Maar echt bijzonder, nee, dat niet.quote:Op woensdag 30 januari 2008 16:01 schreef Dr_Flash het volgende:
ik maakte toen helemaal geen foto's eigenlijk. Heb pasgeleden nogeens wat rommel uit de oude doos hier gepost, maar dat was ook echt alles wat ik had
M2 heb ik vaak zat in gezetenheerlijk altijd. Van oktober 1991 tot mei 1992 Iedere dag naar wens of Gilze-Rijen - Breda of Tilburg - Breda op en neer
en later Gilze-Rijen - Den Bosch tot februari 1995
De Valkenburg express?quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:27 schreef Socios het volgende:
Cool! Ik neem dit jaar gewoon weer de Valkenburg-express denk ik voor een weekje Zuid -Limburg.
Ik zal wel eens kijken of er wat interessants tussenzit. Sowieso wel 1100, 1200, 1300 en Hondekoppen natuurlijk. Evenals Plan U en Blauwe Engelen (o.a. in Aken). Maar veel zijn foto's die ik dan in moet scannen en mijn scanner is van het type Agfa-Archaïca, dus tja... Dan kan ik beter een keer de negatieven scannen, als ik die kan vinden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:47 schreef Charango het volgende:
Misschien niet Duuf, je beschikt waarschijnlijk over een stukje treinenerfgoed dat interessant kan zijn voor de wat jongere Treintopic-ers
Ik mag het hopen ja, met je neukende neuk-kikker. Prutser.quote:Op woensdag 30 januari 2008 17:22 schreef Zug-Chef het volgende:
ZomerVakantie 2008 is zo goed als zeker vast. Ik ga o.a. op Orient Express jacht in Oostenrijk
btje zoals hier: http://img513.imageshack.us/img513/3961/dso8pw0.jpg maar dan beter
Het enige wat er fotografisch is overgebleven van mijn eerste spoorleven staat hier:quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:21 schreef Duvel het volgende:
Ik heb vanaf 1992 of 1993 dia's van treinen gemaakt. In m'n fotoboeken ben ik nog wel oudere foto's tegengekomen van wat treinen op Amsterdam Centraal, Den Bosch, dat soort dingen. Maar echt bijzonder, nee, dat niet.
Ja, je moet wat he, als je geen stoel meer kunt vindenquote:Op donderdag 31 januari 2008 08:32 schreef Dichterbijer het volgende:
zit nu op mijn nieuwe smartphone in de ic naar amsterdam
Toen ik dat verzonden had dacht ik al "daar word op gereageerd"quote:Op donderdag 31 januari 2008 08:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je moet wat he, als je geen stoel meer kunt vinden
Beetje 'n stevig ding mag ik hopen?
Marlène Dietrich?quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:17 schreef JDude het volgende:
Hé, de 'Blauwe Engel' rolt langs mijn raam.
Nee, er zaten alleen mensen met gele hesjes inquote:
Oei, dat wordt erg kinky.quote:Op donderdag 31 januari 2008 14:34 schreef JDude het volgende:
[..]
Nee, er zaten alleen mensen met gele hesjes in.
quote:15:04 uur Zwolle<->Groningen Door een boom op het spoor rijden er tussen Assen en Groningen minder stoptreinen. Vertraging: 15-30 minuten. Utrecht<->Leiden De beperkingen als gevolg van de boom op het spoor tussen Leiden en Alphen aan den Rijn zijn voorbij. De vertraging zal geleidelijk afnemen.
MET een klein bonusje in de laatste halve minuutquote:Op donderdag 31 januari 2008 00:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Cabinerit: Jenbach-Mayrhofen deel 2 nu online
nee op 3 strippenquote:Op donderdag 31 januari 2008 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
huh, ik begrijp het niet zo goed. Je hebt op een retourtje Ut - Uto DRIE treinstellen gebruikt?
Ah nee okee, dan volgen we hetquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:23 schreef bork het volgende:
bus 8 naar CS -> trein naar overvecht -> trein naar CS -> trein naar overvecht -> bus 8 naar huis, sorry Fles maar ben ff aant bellen.
Mwoa dan moet ik weer helemaal uit mijn raam gaan hangenquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:28 schreef Charango het volgende:
Charango zwaait vanuit Utrecht Rijnsweerd even naar bork (en wellicht ook naar Fles?)
En ik kan in dit pokkeweer op mijn dak gaan staan zeker (witte vrouwen) om terug te zwaaien zekerquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mwoa dan moet ik weer helemaal uit mijn raam gaan hangen .:+
Misschien dan morgen maar even naar Amersfoort als het weer het toelaat, want ik wil het ding eigenlijk nu wel eens met eigen ogen aanschouwenquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen schijnt er nog een kans te zijn om in Amf de SLT te schieten. Ik heb vandaag beleefd laten schieten...
Een sprinter Light rail of te wel de nieuwe sprinter die net in Nederland gearriveerd is en testrondjes maaktquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:40 schreef Charango het volgende:
[Noob-mode on]
Wat is een SLT?
[Noob-mode off\]
ja, en www.somda.nlquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:42 schreef bork het volgende:
Ik vraag me dan af, staat zo'n pipo daar de hele dag (in de sneeuw) te wachten of weten ze van zo''n omgeleide trein, en zo ja hoe dan??
quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een sprinter Light rail of te wel de nieuwe sprinter die net in Nederland gearriveerd is en testrondjes maakt
*** Charango maakt de lens van zijn mobiele telefoon-camera ook maar schoon ***quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:43 schreef bork het volgende:
SLT = nieuwe sprinter
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain
Verslagen doorPeterselieman op een minuutje![]()
misschien maak ik morgen nog een rondje om hem te spottenquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen schijnt er nog een kans te zijn om in Amf de SLT te schieten. Ik heb vandaag beleefd laten schieten...
mijn gedachte idd.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:58 schreef Charango het volgende:
Verwar jij nu niet de SLT met de Proto's?
Volgens mij mag er nog geen 'normaal voetvolk' in de SLT's....
Hij gaat hem op het station spotten bedoelt die en meerijden kan niet behalve een gast die bij de NS werkt maar dat is op ander forum.quote:Op donderdag 31 januari 2008 22:58 schreef Charango het volgende:
Verwar jij nu niet de SLT met de Proto's?
Volgens mij mag er nog geen 'normaal voetvolk' in de SLT's....
Kijk kijk, dus dat ding komt al een paar dagen vlak bij mij langs, mmm, kijken of ik morgen wat kan fiksen.quote:
dat bedoel ik ja, misschien een beetje onduidelijk iddquote:Op donderdag 31 januari 2008 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
mijn gedachte idd.
Misschien bedoelt hij "ik ga via ede-wageningen, waar op dat moment de SLT te zien moet zijn, en dan verder..."
Prima plan, ik heb wel genoeg GTW gezien, maar die Veolia-dingen nog niet, dus. Plus misschien rijdt er toch nog wat wadloperigs rondquote:Op donderdag 31 januari 2008 23:07 schreef bork het volgende:
voor Fles: Nijmegen zondag? Heb nog geen GTW gezien.
Het is idd al even geleden dat de stellen gewassen zijn. Het stel gaat door de wasstraat en daarna moet de kop nog met de hand gedaan worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:21 schreef Duvel het volgende:
De eerste foto is het mooiste.
En wassen ze die stellen van Arriva wel eens, of was de laatste keer bij de frabrikant?
De Bergland Express?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 09:41 schreef JDude het volgende:
Zeg. Hier (Breda) kwam net een rood/blauwe trein langs, met Duits opschrift. Iets met vakantie en zonnetjes en zo. Wasda?
Ik hoop wel dat we niet te veel last van het Carnaval zullen hebben daar...quote:Op donderdag 31 januari 2008 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
Prima plan, ik heb wel genoeg GTW gezien, maar die Veolia-dingen nog niet, dus. Plus misschien rijdt er toch nog wat wadloperigs rond![]()
Dat zou nog een stukje zijn waar ik nog nooit geweest benquote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:43 schreef Zug-Chef het volgende:
de Pimpel wordt omgeleid, deze begint/eindigd dit weekend in Utrecht en maakt kop op Lunetten.
Kan het bijna volgen behalve Utrecht->onderlangs? Wat is dat?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Dit weekend werkzaamheden Amersfoort-Hilversum en verder. Omleidingen in de goederendienst via Utrecht->Onderlangs en ook de Pimpel wordt omgeleid, deze begint/eindigd dit weekend in Utrecht en maakt kop op Lunetten.
Ik denk treinen die normaal via Amersfoort - Deventer - Hengelo naar Duitsland gaan, en die komend weekend via Utrecht - Eindhoven - Venlo omgeleid worden.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:11 schreef bork het volgende:
Kan het bijna volgen behalve Utrecht->onderlangs? Wat is dat?
Dan vind ik dat witte van Veolia er toch leuker uit zien dan dit egaal rood. En dat wit zo snel vies wordt is blijkbaar ook geen excuus.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 10:55 schreef Socios het volgende:
n nog een Spurt tussen Deinum en de weg naar Ritsumazijl.
[ afbeelding ]
Treinen uit de richting Amersfoort gaan meestal via Hilversum -> Duivendrecht -> Abcoude -> Woerden -> Rotterdam haven.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 15:11 schreef bork het volgende:
[..]
Kan het bijna volgen behalve Utrecht->onderlangs? Wat is dat?
Heb je ook achterlangs?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 16:34 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Treinen uit de richting Amersfoort gaan meestal via Hilversum -> Duivendrecht -> Abcoude -> Woerden -> Rotterdam haven.
Maar dit weekend dus werkzaamheden op de lijn Amersfoort-Hilversum en verder, dus gaan die treinen nu Amersfoort -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Breda - Rotterdam haven (dit heet Onderlangs)
Wie weet lukt dat wel, een ICE3 treinstel in je kontquote:
OK, ff bellen met NSR Materieel.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen kijken. Morgenmiddag. Op de Bokkeduinen. Dus, matennaaiers, ullie hebben nog tot morgenmiddag om hem te verstoppen
Ik denk niet dat ze dat gaan doenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga morgen kijken. Morgenmiddag. Op de Bokkeduinen. Dus, matennaaiers, ullie hebben nog tot morgenmiddag om hem te verstoppen
Helaas, Fles. Geen Maliebaan voor de pimpel:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 14:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou nog een stukje zijn waar ik nog nooit geweest ben![]()
Maliebaan NordschleifeHier aj kum
Reactie 2 op deze post:quote:Op vrijdag 1 februari 2008 11:21 schreef Duvel het volgende:
De eerste foto is het mooiste.
En wassen ze die stellen van Arriva wel eens, of was de laatste keer bij de frabrikant?
Godverquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:03 schreef Peterselieman het volgende:
Helaas, Fles. Geen Maliebaan voor de pimpel:
http://somda.nl/www/drgls/197/
Ergens in 2009 meende ikquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:14 schreef Socios het volgende:
Wanneer komen die paar nieuwe extra stellen op de baan? Hebben we weer schonen.
Da's toch binnenrijden uit Amf in Ut, en dan doorrijden naar Lunetten?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
GodverZug zei koppen in Lunetten
Dat waren je eerste 2, in november 2k6?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:04 schreef Peterselieman het volgende:
Alle stellen van Arriva die ik gespot heb waren smerig, behalve de 10315 - Abel Tasman - en de 10325 - J.J. Nooitgedagt.
Dat zou best knap zijn toch. Ik heb ze rond die tijd voor het eerst in Zwitserland gezien, en toen reden ze hier nog nietquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:28 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste GTW die ik heb gespot, is volgens mij de 10304 op 6 oktober 2006
Precies, Pimpel begint en eindigt op Utrecht Centraal station, en maakt daarna kop te Lunettenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Da's toch binnenrijden uit Amf in Ut, en dan doorrijden naar Lunetten?
Oh was dat ook die dag dat dat filmpje gemaakt is?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
Stel stond in de loods bij Voith op dat moment. Was op de dag dat de namen bekend gemaakt werden![]()
De 10303 stond die dag buiten bij Voith en de 10301 was toen tijdelijk weer in Zwitserland. Meer stellen waren er op dat moment nog niet geleverd
Ja, dat zal het ook wel zijn ja. Maar ik wil nog steeds een keer de noordelijke helft van de maliebaanquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:26 schreef Duvel het volgende:
Da's toch binnenrijden uit Amf in Ut, en dan doorrijden naar Lunetten?
Ow, dus je kan er niet eens in blijven zitten om ff mee kop te maken op Lunetten?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:40 schreef Zug-Chef het volgende:
Precies, Pimpel begint en eindigt op Utrecht Centraal station, en maakt daarna kop te Lunetten
Getrokken mat he, kejje sjeekequote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:59 schreef Zug-Chef het volgende:
Je zou het kunnen vragen aan het Zugpersonal, maar ga er maar niet vanuit..
Welk filmpje bedoel je ook al weer?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:40 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh was dat ook die dag dat dat filmpje gemaakt is?
Arriva GTW promofilmpje met 4Strings - Take me Away eronderquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:01 schreef Peterselieman het volgende:
Welk filmpje bedoel je ook al weer?
Die wil ik ook nog een keer doen ja. De doorsteek via maliebaan naar Hollandsche Rading. Dat boogje tussen Bijlmer ArenA en Diemen Zuid moet eigenlijk ook eens, maar ja dat boogje is alleen nog voor het goederenvervoerquote:Op vrijdag 1 februari 2008 19:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zal het ook wel zijn ja. Maar ik wil nog steeds een keer de noordelijke helft van de maliebaan
Nou, als je vanaf Hengelo in die trein zit, en daarna na kopmaken weer helemaal terug gaat naar Hengelo, zit je wel een recordtijd in het barrijtuig, binnen Nederlandquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Getrokken mat he, kejje sjeeke
trouwens, kopmaken op Lunetten is nou ook weer niet zo grensverleggend boeiend, op zich
Die is van 1 November 2006, de dag waarop de GTW door toenmalig minister Peys in gebruik genomen is. Was er die dag bijquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Arriva GTW promofilmpje met 4Strings - Take me Away eronder
Cliquez pour Gagner!!
Zelfde prijsquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:08 schreef Zwansen het volgende:
Als ik morgen met de trein ga en zondag hetzelfde stuk weer terug moet. Dan betaal ik meer dan een dagretour? Of is een weekendretour even duur?
Dat is even duurquote:Op vrijdag 1 februari 2008 20:08 schreef Zwansen het volgende:
Als ik morgen met de trein ga en zondag hetzelfde stuk weer terug moet. Dan betaal ik meer dan een dagretour? Of is een weekendretour even duur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |