Bedanktquote:Op maandag 31 december 2007 15:10 schreef Duvel het volgende:
Wat een toffe OP!Hoe doe jij eigenlijk dat kader om je foto's?
Ik denk beidequote:Op maandag 31 december 2007 18:49 schreef Dr_Flash het volgende:
is dit *HET* centrale treinentopic? Of is dit *Zug-Chef exposeert*? Ik ben verdwaald
Ohquote:Op dinsdag 1 januari 2008 01:18 schreef Alexxxxx het volgende:
Mooie OP Zug!
Maar van maanstanden heb je geen kaas gegeten
Dat simpelweg het opkomen van de volle maan niet betekent dat de winter er aan komt. Dat gebeurt in de zomer ook namelijkquote:
Lueck ideequote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Voordat we echter helemaal offtopic gaan, misschien wel een leuk thema voor komend jaar: "Trein en maan".
Hetzelfde!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:46 schreef Duvel het volgende:
Ha treinenfappers: een spoorvol 2008 gewenst!
Wat is daarmee dan ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:14 schreef Socios het volgende:
Check bladzijde 777 van het spoorboekje.
Ja, wat is daarmee dan?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:25 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat is daarmee dan ?
Ideequote:Op maandag 31 december 2007 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Als jij je mooiste platen er bij gooit, dan gaat het wat meer de richting van het centrale treinentopic op
Mwoa, dat is ondertussen redelijk rechtgezetquote:
quote:Op dinsdag 17 april 2007 14:46 schreef Chen het volgende:
Ok ik ga dan ook maar:
Ik ben een leuke en spontane meid van 22 jaar. Ik heb er eigenlijk al mijn hele leven van gedroomd om lekker te sexen met meerdere mannen tegelijk, maar ook om met een man en een vrouw tegelijkertijd bezig te zijn ben ik niet vies van. Ik woon in de omgeving Den Haag, maar reizen is voor mijn geen probleem als full time NS mederwerkster. Heren van 18 tot 30 kunnen bij PM voor foto's.
De NS zou ook eens een aantal knappen hekken kunnen aanschaffen, evenals het GVB. Ik ken gewoon geen 1 opstelterein dat goed is afgesloten!quote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:04 schreef Dichterbijer het volgende:
Op Groningen een koploper ter zijde... op zich niet bijzonder, maar als je de zijkant van het beestje bekijkt kan je zien dat een aantal "kunstenaars" De middenbak en een kopbak COMPLEET hebben volgekalkt. En dan bedoel ik echt van boven tot onder... incl. de ramen... ik stel voor: handjes er af hakken voor die gasten
Bij nieuwe maan is de maan nooit zichtbaarquote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:08 schreef Alexxxxx het volgende:
Bij volle maan is de maan de hele nacht zichtbaar, en overdag niet. Bij nieuwe maan net andersom.
En ook Eindhoven - Venlo gaat er uit...quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Op NS.nl staan voor komend weekend flink wat werkzaamheden aangekondigd. Ook niet voor de minste trajecten:
Utrecht CS- Amsterdam CS-
Schiphol
Amersfoort
Als dat maar goed gaat...
Waar ga je staan dan?quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:37 schreef Zug-Chef het volgende:
Klik klik onder die vette bogen tussen Hilversum en Utrecht Overvecht
Ja, maar pas van de zomer!quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:34 schreef knars het volgende:
Zeg Duvel, las ik het nou goed en ben jij binnenkort ook vaste bezoeker van muzakstation Gouda?
Vetquote:Op woensdag 2 januari 2008 14:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Ligt aan het weer, denk ergens tussen Hilversum Sportpark en Hollandsche Rading (zie voorbeeld hier)
Hee halloquote:Op maandag 31 december 2007 19:27 schreef Novus het volgende:
*Noof van OHIH en Somda meldt zich ook maar bij de FOK!kers.
En wie gaat zondag naar Amsterdam? Juist ja, ik.quote:Op woensdag 2 januari 2008 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Op NS.nl staan voor komend weekend flink wat werkzaamheden aangekondigd. Ook niet voor de minste trajecten:
Utrecht CS- Amsterdam CS-
Schiphol
Amersfoort
Als dat maar goed gaat...
Danku.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Yepquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:32 schreef Novus het volgende:
Cabinerit ofzo? :$
3033 en 3034quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:23 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand de treinstelnummers van de 2x mP van Alstom die bij Zwolle rangeer staan?
't komt niet alleen door het reinigen, maar ook door alle smeerkezen die per sé op het station in de trein moeten schijten. Vooral hier op Den Haag CS wordt het erg smerig, omdat het ook nog eens onder de overkapping is.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:45 schreef dirkie001 het volgende:
Treinongeluk veroorzaakt door mensenpoep
De trein die afgelopen weekend een stootblok op het station Maastricht ramde gleed waarschijnlijk weg door poep op de rails. De NS loost de behoefte van de reizigers, in tegenstelling tot in het buitenland, gewoon op de rails. Er zijn al maatregelen genomen door ProRail en Nedtrain, maar dit heeft blijkbaar niet geholpen.
Een dag voordat het ongeval in Maastricht plaatsvond had een andere trein op hetzelfde spoor ook last van de gladde rails. Volgens de machinist van de trein was het op beide dagen kurkdroog weer. "Naar mijn stellige overtuiging is het betreffende spoor glad door de keerpuntreiniging op dat spoor door NedTrain. Zeep en poep, zo je wilt fecaliënresiduen, veroorzaken dit", aldus de machinist.
Het is niet voor het eerst dat er treinen last hebben van dit euvel. In 2006 en 2007 gleden er in het Noorden van het land ook treinen door. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de keerpuntreiniging van de treinen. De toiletten in de treinen worden schoongemaakt op de zogenaamde keerpunten, zoals in Leeuwarden en Maastricht. Bij het reinigen komt er zeep en poep op het spoor terecht. De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en komt over een paar maanden met een conclusie.
De NS is bezig met een nieuw toiletsysteem maar waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat alle treinen voorzien zijn van de nieuwe biotoiletten. Een woordvoerder meldt dat het een kostbare en tijdrovende operatie is omdat er duizenden treinen moeten worden omgebouwd en omdat er voorzieningen op de stations moeten komen om de toiletten te legen.
Nee. Dan had ik Liège-Guillemins, Brugge St Pieters, Kortrijk en Namur er ook ff uitgegooid. Ben malle Eppie niet hèquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Heb jij de meldingen gedaan, Fles?
Dat zou niet eens nieuw zijn: De Fransen namen in okt/nov vorig jaar ook hun toevlucht tot sabotage.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:43 schreef knars het volgende:
dat het belgische spoorwegpersoneel een nieuwe manier van aktievoeren heeft ontdekt.
Ja, maar die spreken frans hè.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou niet eens nieuw zijn: De Fransen namen in okt/nov vorig jaar ook hun toevlucht tot sabotage.
De Plan T 523 die er altijd stond, staat nu in Haarlem. Ik gok dus dat het idd de 852 is die daar staat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:44 schreef Wadloper het volgende:
Wie weet het stelnummer van de Plan T die in de loods te Amf staat?
Of is dat V'tje 852?
Staan die er niet al een heule tijd?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:51 schreef Wadloper het volgende:
Heb trouwens de 3204 - 3211 en 3213 gezien daar
Joh, maar ben er nog niet eerder geweest daarquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Staan die er niet al een heule tijd?
ja daar staan nog een ACTS 67er en 2 Motorpostenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
En dan heb je nog die locs die tegenover het station daar staan weg te roesten
De TurfTurbo's die hebben er ook een tijdje gestaan idd, met ducttape en alquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
En toch ook nog de wadjes 3101 en 3102 of zijn die al naar de loods verplaatst?
De dader zou "een verwarde persoon, een bekende van de politie" zijn, volgens mijn secondant ter plaatse. Ze zijn onderweg om hem te gaan arresteren. Alle stations zouden inmiddels weer vrijgegeven zijn, volgens loketbediende Mechelen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:43 schreef knars het volgende:
Dan ga je je toch afvragen of dit bommeldingen zijn vanuit terroristisch oogpunt (van de al qaeda soort, of juist vanuit vlaams blokkringen) of dat het belgische spoorwegpersoneel een nieuwe manier van aktievoeren heeft ontdekt.
Even googlen leverde dit op:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De TurfTurbo's die hebben er ook een tijdje gestaan idd, met ducttape en al
De ACTS 6702 staat al een tijdje in Onnen, gebracht door de 7104.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
En toch ook nog de wadjes 3101 en 3102 of zijn die al naar de loods verplaatst?
Een wopper is primaquote:Op zaterdag 5 januari 2008 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
SGMm is prima mat, niet huilen.
Een dubbel gelede trein op lijn 58![]()
quote:124 Teletekst za 05 jan
***************************************
Duitse spoorstaking gaat niet door
***************************************
` In Duitsland gaat een aangekondigde
spoorstaking niet door.De Deutsche Bahn
en de machinistenvakbond hebben na
bemiddeling door het ministerie van
Verkeer besloten om verder te praten
over hun loongeschil.
De machinisten eisen sinds maart vorig
jaar een loonsverhoging van 31 procent.
De Deutsche Bahn noemt die looneis
absurd.DB is wel akkoord gegaan met
een apparte loonstructuur voor de
machinisten,een andere belangrijke eis
van de vakbond.
De machinisten hebben al enkele keren
gestaakt voor meer loon.Dat leidde tot
chaos op het Duitse spoor.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Nou en wijf, dan ken je er tog pissuh wat lul je nouquote:
Ik was het niet, maar het zou best iemand anders kunnen zijn geweestquote:Op zaterdag 5 januari 2008 21:51 schreef JaFFe het volgende:
Stond 1 van jullie vanmorgen rond half 12 te spotten op zwolle? Stond zon kerel met zn camera op de punt van het perron.
Close but no sigarquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ergens in de driehoek Weesp - Almere - NaardenBussum?
Jullie zijn echt goedquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:45 schreef Duvel het volgende:
Blauwkapel.
yep, wakker blijven Fles!quote:
Credits @Duvel deze keerquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:51 schreef bork het volgende:
Jullie zijn echt goed
Zie ik daar öbb rijtuigen in NL?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:34 schreef bork het volgende:
<foto's>
Goed? Nee, eerder geschift.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:51 schreef bork het volgende:![]()
[..]
Jullie zijn echt goed
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.115354,5.143447&spn=0.004856,0.009978&t=h&z=17&om=1
Klopt, ik doe dit pas net, het was een experiment en het was eigenlijk voor Bram (die was erbij) om een ICE te zien, morgen gaan we weer maar dan naar Groenekan.quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:52 schreef Eix het volgende:
[..]
Zie ik daar öbb rijtuigen in NL?Was zeker een van die nachttreinen oid?
Verder opzich best leuke platen hoewel het jammer is dat er vaker iets voor is. Vooral de bovenleidingspaal bij die ICE is echt spijtig.
EN346 Fles wanneer deze onze kant op komtquote:
Wanneer deze onze kant op komt hebben we er niet veel aan hmmquote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:07 schreef bork het volgende:
[..]
EN346 Fles wanneer deze onze kant op komt
quote:In de nieuwe Veolia-treinen (GTW) zit onder de ramen een klein kastje, waar dient dit voor?
Ik herkende het ook al,'t is een heel raar stukje daar met die gelijkvloersespoorkruising. Dat ze die er nog niet uitgesloopt hebben......quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Goed? Nee, eerder geschift.Maar je pakt ook wel een van de meest herkenbare plaatsen van Nederland!
Hm hoezo? Er ligt al een vrije kruising voor de intercity's, stoptreinen gebruiken de lage sporen, en van de Maliebaan komt toch bijna nooit wat... Lekker laten liggen, prachtig punt in het spoorwegnet!quote:Op zondag 6 januari 2008 08:34 schreef Fixers het volgende:
[..]
Ik herkende het ook al,'t is een heel raar stukje daar met die gelijkvloersespoorkruising. Dat ze die er nog niet uitgesloopt hebben......
Ik denk dat ze alleen de mA weer mB maken, revisie van de viertjes is nog niet aan de orde. En hij zal weer gewoon 4231 gaan heten neem ik aan.quote:Op zondag 6 januari 2008 01:01 schreef MetalMike het volgende:
ICM stel 4444 stond vanmiddag op een opstelspoor aan de westkant van Haarlem.
Ik denk dat de revisie nu niet meer te vermijden is
Proef exemplaar zou ook grappig zijnquote:Op zondag 6 januari 2008 10:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk dat ze alleen de mA weer mB maken, revisie van de viertjes is nog niet aan de orde. En hij zal weer gewoon 4231 gaan heten neem ik aan.
Nee het was geen prullenbak.. er zat een luidspreker op en ook de tekens S.O.S.quote:
Oké, thanksquote:Op zondag 6 januari 2008 12:34 schreef Duvel het volgende:
Leuteren met de machinist bij calamiteiten lijkt mij.
Dat klopt. De zogenaamde noodknop. Deze zit alleen bij de rolstoelplaats tegen het raam aan op een lage hoogte. En mocht je de wc niet kunnen verlaten, dan heb je daar op geringe hoogte ook nog een kastje hangenquote:Op zondag 6 januari 2008 12:34 schreef Duvel het volgende:
Leuteren met de machinist bij calamiteiten lijkt mij.
Dank, dan kan ik mijn ouders geruststellen met het antwoordquote:Op zondag 6 januari 2008 17:51 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat klopt. De zogenaamde noodknop. Deze zit alleen bij de rolstoelplaats tegen het raam aan op een lage hoogte. En mocht je de wc niet kunnen verlaten, dan heb je daar op geringe hoogte ook nog een kastje hangen
Nee dat was niet de Jan Kiepura, want die heeft geen Oostenrijkse rijtuigen. Dit betrof de EN 300, welke vanuit Milaan en Wenen komt!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 23:07 schreef bork het volgende:
[..]
EN346 Fles wanneer deze onze kant op komt
Bovenaan die foto komen er 12 bakken VIRM aanzetten vanuit Hilversum. Toen die foto werd gemaakt was er dus ook een omleiding.quote:Op zondag 6 januari 2008 15:07 schreef thats-me het volgende:
en hier dat sporen kruistpunt (bij blauwkapel) van hier boven, ziet er toch nog wat beter uit dan in Google Maps
http://maps.live.com/default.aspx?v=2&cp=spk2cxhdvn2c&style=o&lvl=1&tilt=-90&dir=0&alt=-1000&scene=11657124&where1=utrecht&encType=1
Klopt maar deze is alleen zichtbaar uit een hoek bij mij wanneer ik bird's eye gebruik.quote:Op maandag 7 januari 2008 17:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bovenaan die foto komen er 12 bakken VIRM aanzetten vanuit Hilversum. Toen die foto werd gemaakt was er dus ook een omleiding.
oh zo ver ben ik het hele jaar nog nietquote:Op maandag 7 januari 2008 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
460 KM...
Mjup, kleeft wel weer een heel bout verhaal aan vast, wat ik hier niet ga neerpennen anders wordt ik als zeikerd gezien . De manier waarop het ging daarquote:Op maandag 7 januari 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
oh zo ver ben ik het hele jaar nog niet
Gelukt met dat spoorboekje?
quote:Op maandag 7 januari 2008 23:43 schreef en_door_slecht het volgende:
Oke, deze is voor Fles, omdat ik hem nog steeds geen persoonlijk goed nieuw jaar heb gewenst.
Je staat dus niet alleen in je haat tegen die rollende rommel.
Nee, gaat uitermate kut. Dus eerst maar eens een weekje Moskou met de vrouw bedacht, als afleiding.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Lukt het een beetje met de studie?
Tofquote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:00 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, gaat uitermate kut. Dus eerst maar eens een weekje Moskou met de vrouw bedacht, als afleiding.
Dan kunnen we elkaar de hand geven, daarom vrijdag maar eens slag Bad Bentheim doen en Februari maar weer eens naar Chessy, maar dan met als extra handicap om Thalys en TGV te mijden...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 00:00 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nee, gaat uitermate kut. Dus eerst maar eens een weekje Moskou met de vrouw bedacht, als afleiding.
Met stoptreintjes naar Parijs, daar had ene Zug-Chef het van de week ook al over. Madnessquote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Dan kunnen we elkaar de hand geven, daarom vrijdag maar eens slag Bad Bentheim doen en Februari maar weer eens naar Chessy, maar dan met als extra handicap om Thalys en TGV te mijden...
Kijk, dat gaat goedquote:Twee Duitse hackers hebben de werking van de chip in de ov-chipkaart ontdekt. Daardoor is de huidige chipkaarttechnologie waardeloos geworden, zegt Rop Gonggrijp. Hij bevestigde dinsdag een bericht in de Volkskrant. Gonggrijp, initiatiefnemer van de actie tegen de stemcomputer, was eind 2007 aanwezig bij het 24e Chaos Computer Congres in Berlijn, waar de Duitsers Karsten Nohl en Henryk Plötz aantoonden dat met spullen ter waarde van nog geen 100 euro volledige controle over de chip te krijgen is.
7 uur onderweg 5 keer overstappen, Ik had het niet over stoptreinen, ik had het over de TGV en THA vermijden...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Met stoptreintjes naar Parijs, daar had ene Zug-Chef het van de week ook al over. Madness
Laten we het hopen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:20 schreef Duvel het volgende:Nee, landelijk kun je de invoering zeker vergeten.
Maar die schuifdeurtjes, is dat niks?quote:Poortjes worden om de haverklap gesloopt, daarom openen ze al als je er een beetje tegenaan duwt.
Wordt volgens mij ook gesloopt door dat teringtuig. Echt: in theorie is het een mooi systeem, maar wat ik zie is dat o.a. de gemiddelde Rotterdammer te dom is om het te gebruiken, en dat de mate van hufterigheid van het volk groter is dan de mate van hufterproofheid van het materiaal.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die schuifdeurtjes, is dat niks?
Aanleren! Stokslagen gewoon als voor programma voor het voetballen. Dan heb je gelijk alle grote hufters bij elkaar. En voor de recidivisten gewoon de bron van testosteron wegnemen: met twee stenen.quote:
Ah, jij bent proefpersoon voor de nieuwe aanpak!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Aanleren! Stokslagen gewoon als voor programma voor het voetballen. Dan heb je gelijk alle grote hufters bij elkaar. En voor de recidivisten gewoon de bron van testosteron wegnemen: met twee stenen.
OK, this is bad, mkay.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
Technisch gebeuren voor geinteresseerden
Ik ben inmiddel de video aan het kijken, en wil met behulp van mijn oom aan de slag gaanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het ziet er eigenlijk erg simpel uit wat ze gedaan hebben. Zelfs ik kan het volgen, dus dan moet het wel HEEL makkelijk te doen zijn
Hmmm, eens kijken of onze übertoffe oosterburen niet een ov jaartkaart 1e klasse op mn kaart wil laden.quote:
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik ben inmiddel de video aan het kijken, en wil met behulp van mijn oom aan de slag gaan
De sleutel tot het succes was het analyseren van de chip zelf. Ik heb geen elektronenmicroscoop, dus daar was ik waarschijnlijk al vastgelopen. Wel geinig: volgens mij zijn er al eerdere beveiligingstoepassing door de mand gevallen door veel de beperkte RNG's, dus waarom dat nog in deze chip zit...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het ziet er eigenlijk erg simpel uit wat ze gedaan hebben. Zelfs ik kan het volgen, dus dan moet het wel HEEL makkelijk te doen zijn
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die schuifdeurtjes, is dat niks?
Ja, want in Parijs hebben ze helemaal geen kutvolk en teringtuig en zoquote:Op dinsdag 8 januari 2008 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Werkt in Parijs op zich prima, maar ja het is niet de verwachting dat het in Nederland super zal werken.
quote:
Van beide smilies weet ik eigenlijk niet hoe ik ze moet interpreterenquote:
quote:Beveiliging van OV-chipkaart
Translink Systems: gebruik van OV-chipkaart veilig
De Volkskrant berichtte vanochtend over de beveiliging van de OV-chipkaart. Dit naar aanleiding van de bekendmaking van een team van onderzoekers op een computercongres in Duitsland. Zij zouden in staat zijn het standaard beveiligingsalgoritme van de Mifare-technologie te kraken. Dit zou gevolgen hebben voor de beveiliging van de OV-chipkaart. In deze nieuwsbrief informeren wij u over dit onderwerp.
OV-chipkaart niet gekraakt
De conclusies die worden getrokken experts in de media, waaronder de Volkskrant, zijn volgens Translinks Systems (landelijk verantwoordelijk voor het OV-chipkaartsysteem) onjuist. De hackers hebben onderzocht hoe een deel van de beveiliging werkt, maar beschikken niet over de sleutels. Dit deel van de beveiliging is slechts een kleine schakel in de totale keten van beveiligingsmaatregelen die de OV-chipkaart kent. Het is te vergelijken met het weten hoe een kluis werkt, maar de codes om de kluis te openen zijn niet bekend. De beveiliging van de OV-chipkaart is dus nog intact. Translink Systems heeft TNO verzocht een onafhankelijk onderzoek uit te voeren om deze conclusie te bevestigen.
RET-directeur Pedro Peters: “Translink Systems heeft mij ervan verzekerd dat onze reizigers veilig met de OV-chipkaart kunnen reizen. Ik twijfel er dan ook niet aan dat onderzoek dit zal bevestigen. Reizigers kunnen er zeker van zijn dat veiligheid continue onder de aandacht is.”
Privacy niet in geding
De chipkaarttechnologie is niet stuk of onbruikbaar. Ook is er geen sprake van dat privacygevoelige informatie op straat ligt en dat reizigers gratis kunnen reizen. De gegevens op de kaart kunnen niet uitgelezen worden en de chip bevat geen persoonsgegevens.
Uitrol niet in gevaar
Er is geen enkele aanleiding om de huidige kaarten in de kaart te vervangen en de uitrol in Nederland te vertragen.
Veiligheid continue onder de aandacht
Het is niet ongebruikelijk dat onderzoekers proberen om beveiligingssystemen te testen. Producenten gebruiken die informatie om beveiligingssystemen verder te ontwikkelen. Dat is een permanente ontwikkeling. Trans Link Systems stimuleert dit soort onderzoek door het gericht in eigen opdracht laten uitvoeren van vergelijkbare onderzoeken.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ennewee, vandaag viel de OVChipflits in de bus, hoe toevallig :
Goeiequote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:28 schreef Duvel het volgende:
Wel ff het goede logotje er op hè!
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:28 schreef Duvel het volgende:
Wel ff het goede logotje er op hè!
[ afbeelding ]
Lol, ik ook niet. Zit pas op 4 pendeltjes dat me 208 kilometer heeft opgeleverd.quote:Op maandag 7 januari 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
oh zo ver ben ik het hele jaar nog niet
Ik merkte t ja, de 12565 reed niet vanaf Amf, wel reed de 565 met 15 bakken ICM, waarvan in Zwolle de voorste 6 bakken doorgingen als 565 naar Groningen, de 6 bakken daarachter door als 12565 naar Leeuwarden en de achterste 3 bakken eraf gingen. Overigens was zo'n beetje de hele trein helemaal leeg bij binnenkomst, dus die trein is vast pas in Amersfoort begonnen...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nu.nl/news/1383362(...)t_en_Amersfoort.html
Schiet lekker op daar, al de 2e dit jaar op dat korte stukkie.
Ze moeten net zoals in New York van die stalen hekken gebruiken voor de metro, kan ook niet gesloopt wordenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die schuifdeurtjes, is dat niks?
en dan schokken geven als je ze probeert te slopen?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:17 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ze moeten net zoals in New York van die stalen hekken gebruiken voor de metro, kan ook niet gesloopt worden
Als het klote straattuig het zo afleert, primaquote:Op woensdag 9 januari 2008 00:27 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en dan schokken geven als je ze probeert te slopen?
http://www.nrc.nl/binnenl(...)stests_hsl_een_dramaquote:Veiligheidstests hsl een ‘drama’
Utrecht, 8 jan. NS wil niet langer een tijdstip noemen waarop de hsl-zuid, de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens, in gebruik wordt genomen. Dat komt door dramatisch verlopende proeven met het nieuwe beveiligingssysteem.
Dat heeft commercieel directeur Jan-Willem Siebers van NS Hispeed tegenover NRC Handelsblad verklaard.
Dit soort opmerkingen is pas dom.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
Dom dat je de beveiliging van zo'n duur project niet dubbel uitvoert. In plaats van treinen met een lagere snelheid rijdt er nu op de testtreinen na helemaal niets.
Precies. En nog met geldige argumenten ook gaerne. Ik wachtquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:57 schreef Duvel het volgende:
wat ik natuurlijk moet doen is een uitgebreide uitleg waarom dat niet mogelijk is, wat het kost, waarom het huidige beveiligingssysteem nu misschien moeilijk is, maar winst voor de toekomst, blablabla.
Tuurlijk weet ik in grote lijnen wel hoe het zit. Maar je moet niet altijd alles vanuit technisch perspectief willen zien, maar ook vanuit het economische. Zolang er maar zeer weinig treinen op het traject rijden, is het rendement op je investering bedroevend laag. Daarom zou het vanuit economisch oogpunt misschien beter zijn geweest om naast ERTMS ook ATB aan te leggen, zodat je in ieder geval inkomsten met de lijn kunt genereren. 's Nachts zou je dan kunnen gebruiken om te testen. Iets wat de Fransen doen, zoals uit het krantenartikel blijkt. Toen de beslissing werg genomen om de lijn aan te leggen en deze gelijk van ERTMS te voorzien, was de verwachting dat tegen de tijd dat de lijn klaar was er al veel kinderziektes verholpen zouden zijn bij ERTMS. Echter is de praktijk weerbarstiger en is het systeem nog niet af en vertoont veel kuren. Deze kunnen alleen door de heren technici opgelost worden door veel te testen en het probleemsgewijs aan te pakken. Op deze route liggen nog veel hordes en struikelblokken, maar als deze eenmaal genomen zijn, dan kan het iets moois worden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 15:57 schreef Duvel het volgende:
Sorry: wat ik natuurlijk moet doen is een uitgebreide uitleg waarom dat niet mogelijk is, wat het kost, waarom het huidige beveiligingssysteem nu misschien moeilijk is, maar winst voor de toekomst, blablabla. Maar eigenlijk kon je dat al weten.
ATB kan niet onder 25kV-bovenleiding. De keuze voor ERTMS is destijds genomen terwijl het systeem nog niet af was. Dat is onhandig geweest, en de kinderziektes zijn duidelijk groter dan verwacht. Op de Betuweroute gaat het op de een of andere manier beter, maar daar hoeven ze ook geen 300km/u te rijden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk weet ik in grote lijnen wel hoe het zit. Maar je moet niet altijd alles vanuit technisch perspectief willen zien, maar ook vanuit het economische. Zolang er maar zeer weinig treinen op het traject rijden, is het rendement op je investering bedroevend laag. Daarom zou het vanuit economisch oogpunt misschien beter zijn geweest om naast ERTMS ook ATB aan te leggen, zodat je in ieder geval inkomsten met de lijn kunt genereren. 's Nachts zou je dan kunnen gebruiken om te testen. Iets wat de Fransen doen, zoals uit het krantenartikel blijkt. Toen de beslissing werg genomen om de lijn aan te leggen en deze gelijk van ERTMS te voorzien, was de verwachting dat tegen de tijd dat de lijn klaar was er al veel kinderziektes verholpen zouden zijn bij ERTMS. Echter is de praktijk weerbarstiger en is het systeem nog niet af en vertoont veel kuren. Deze kunnen alleen door de heren technici opgelost worden door veel te testen en het probleemsgewijs aan te pakken. Op deze route liggen nog veel hordes en struikelblokken, maar als deze eenmaal genomen zijn, dan kan het iets moois worden.
Helaas weet ik ook dat ERTMS en ATB niet echt met elkaar overweg kunnen, dus het dubbele systeem is kostbaar om aan te leggen en kan ook nog eens voor extra problemen zorgen.
Waarom niet?quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
ATB kan niet onder 25kV-bovenleiding.
Hee, die ken ik!quote:Op dinsdag 8 januari 2008 10:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar die schuifdeurtjes, is dat niks?
Omdat ATB gebruik maakt van spoorstroomlopen voor de treindetectie en het ATB-signaal, en de 50Hz-componenten van de 25kV de treindetectie verneuken. En dat wil je niet.quote:
Hai Rickquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:25 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er leuk uit voor de aankomende zomer
Nicequote:
quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tsja, je moet Fles ook niet zulke lastige vragen stellen
Hey, psst, ze rijden ook op de Heuvellandlijn en hebben nog wat cargo's rondrijdenquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:12 schreef donroyco het volgende:
Veolia rijdt alleen op de Maaslijn, I know
Ja, maar Nijmegen CS is vrij karakteristiekquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hey, psst, ze rijden ook op de Heuvellandlijn en hebben nog wat cargo's rondrijden
Heb er nog niet ingezetenquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Klopt en de elektrische GTW'tjes zijn nog niet geleverd, dus dan wordt de keuze wel beperkt.
Nee, daar hebben ze modernere overkappingenquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:12 schreef donroyco het volgende:
[..]
Andere optie(s) was misschien Venlo of Roermond
(Veolia rijdt alleen op de Maaslijn, I know
)
De bus rijdt niet langs Heyendaal (die ik moet hebbenquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
Ik ook nog niet. Ik maak wel genoeg GTW kilometers in het noorden des lands![]()
Binnenkort maar eens naar het zuiden afdalen.
Voor jou zou kunnen gelden dat je even naar Heyendaal kunt gaan en terug. Ben je maar een half uurtje later thuis
Ben nog nooit op Roermond CS geweestquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze modernere overkappingen
Hoeft ook niet. Even van Nijmegen naar Heyendaal met de trein en terug. Kun je in ieder geval zeggen dat je de nieuwe trein uitgeprobeerd hebtquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:39 schreef donroyco het volgende:
[..]
De bus rijdt niet langs Heyendaal (die ik moet hebben)
Dat kloptquote:Op woensdag 9 januari 2008 23:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoeft ook niet. Even van Nijmegen naar Heyendaal met de trein en terug. Kun je in ieder geval zeggen dat je de nieuwe trein uitgeprobeerd hebt
Idd.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, daar hebben ze modernere overkappingen
De echte harde werker gaat om 8:00 al beginnen met werk/studie. Als jij dat ook had gedaan, dan had je geen last van de springerquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:25 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geklootviool op de oude lijn vanochtend, heel mijn schoolprgramma en dag verkloot...
et was 6 uur al raak, goofyquote:Op donderdag 10 januari 2008 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
De echte harde werker gaat om 8:00 al beginnen met werk/studie. Als jij dat ook had gedaan, dan had je geen last van de springer![]()
een bende springers? Kan ook. Zou nieuw zijn, op zich. Wel gezellig, denk ikquote:Op donderdag 10 januari 2008 13:03 schreef Duvel het volgende:
Dan moet het een bende geweest zijn, dat het pas na tienen opgeruimd was.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een bende springers? Kan ook. Zou nieuw zijn, op zich. Wel gezellig, denk ik
En wat weet jij daarvan?quote:Op donderdag 10 januari 2008 12:23 schreef Zug-Chef het volgende:
De echte harde werker
nieuwe trend?quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een bende springers? Kan ook. Zou nieuw zijn, op zich. Wel gezellig, denk ik
Dat kan ik vanuit Amsterdam bevestigen, wat ik dan nog het ergste vind, is dat omstanders deze mensen niet aanspreken. Meestal zit ik er net te ver vanaf. Kan me nog een keer in de bus herinneren op een van de laatste ritten s'avonds. Chauffeur via de omroep vragen of de muziek uit mocht, muziek ging uit. Minuut later ging de muziek weer aan, en zo ging dat 3 keer door. Te kansloosquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:31 schreef Duvel het volgende:
Op de een of andere manier zijn het altijd allochtone dames en heren als ik het fenomeen tegenkom.
Toevallig... vandaag ook al van die mongolen in de treinquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:30 schreef Duvel het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat het altijd bepaalde minderheden zijn die in de trein zonodig de externe luidspreker van hun telefoon moeten testen met bagger'muziek'?![]()
En dan woon jij nog in een allochtoontechnisch dunbevolkt gebied.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Toevallig... vandaag ook al van die mongolen in de trein
En inderdaad, weer de kansloze allochtone bevolking![]()
Wijze woorden,quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:32 schreef Duvel het volgende:
[..]
Maar laten we er verder geen allo-bashtopic van maken.
Daar woon ikquote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:34 schreef bork het volgende:
Kwisje voor wie wil
Vandaag 12:43 midden Nederland, links van mij (zzw) zie ik deze treinen:
[ afbeelding ]
iets dichterbij:
[ afbeelding ]
12:45 dit zie ik achter mij (o)
[ afbeelding ]
12.46 Dit komt van rechts (nwn)
[ afbeelding ]
12.46 uitgezoomd nadat deze mij is gepasseerd gaat nu richting (zzw)
[ afbeelding ]
12.47 Die staat weer hier op (zzw) met
[ afbeelding ]
deze (nwn) 12.48 (nu net rechtsvan mij
[ afbeelding ]
Dit hing er o.a. aan
[ afbeelding ]
Waar sta ik?![]()
![]()
quote:Alternatief busvervoer Merwede-Lingelijn op de woensdagavond
Met ingang van de nieuwe dienstregeling per 9 december 2007 rijden de treinen tussen Dordrecht en Geldermalsen volgens de dienstregeling op woensdag tot 22:25 uur. Op overige werkdagen rijdt de trein volgens dienstregeling tot 01:55 uur. De landelijke spoorwegbeheerder ProRail laat vanwege haar onderhoudsrooster aan het spoor geen treinen toe op woensdag na 22:25 uur. Hiertoe hebben Arriva en de provincie Zuid-Holland besloten reizigers tegemoet te komen door vanaf 22:38 uur bussen in te zetten als alternatief vervoer.
De laatste trein vanuit Dordrecht richting Geldermalsen vertrekt op woensdag om 21.37 uur en rijdt niet verder dan station Gorinchem. De bussen die worden ingezet op woensdagavond doen station Dordrecht Stadspolder niet aan. Reizigers met deze bestemming kunnen vanuit Dordrecht Centraal Station reizen met lijn 3. Het treinkaartje is alleen dan op deze buslijn geldig.
In het kader van dit alternatief busvervoer op woensdag heeft Arriva met de provincie Zuid-Holland afgesproken dat er in januari reizigerstellingen plaatsvinden in alle treinen tussen 21:30 uur en 02:00 uur. Op de woensdagen wordt er in de bussen geteld. Daarnaast wordt er vanaf woensdag 9 januari 2008 gedurende twee weken een enquête onder de reizigers gehouden waarin naar hun mening wordt gevraagd over dit alternatief vervoer.
Aan de hand van de telresultaten en de uitslag van de enquête, nemen Arriva en de provincie Zuid-Holland een besluit over het wel of niet voortzetten van de inzet van dit alternatief vervoer op de woensdagen.
>> Vertrektijden van de bussen
Er een folder beschikbaar bij het NS-loket in de stationshal van station Dordrecht en de beide Arriva Stores in Dordrecht en Gorinchem.
Vervoerbewijs
Voor het alternatief vervoer met de bus dient de reiziger te beschikken over een geldig treinkaartje.
Reistijd
Afhankelijk van opstapplaats en bestemming zal de reistijd maximaal een uur langer duren.
Halte
In Dordrecht vertrekken de bussen vanaf het stationsplein aan de voorzijde van het treinstation. Op de overige halteplaatsen vertrekken de bussen in de nabijheid van het treinstation.
Tsja, er is altijd wel gezeik met Arrivaquote:
In December zat ik samen met een vriend in de intercity van Rotterdam CS naar Utrecht, en daar zat toen ook een jongeman met “migratie-achtergrond” (dat eufenisme gebruiken ze in Duitsland) met zijn hubbahubbahiphop muziek keihard aan. Ik zeg tegen mijn vriend, pak je mobiel, en zet zelf keihard muziek aan. Dus mijn vriend dat doen, en die “andere” jongeman de hele tijd boos onze kant uitkijken omdat we zijn muziekgenot verstoorden.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:30 schreef Duvel het volgende:
Hebben jullie ook het idee dat het altijd bepaalde minderheden zijn die in de trein zonodig de externe luidspreker van hun telefoon moeten testen met bagger'muziek'?
Instructie voor machinisten uit heel Noord-Hollandquote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:42 schreef Mathijz het volgende:
Ben niet zo bekend met treinen maar even een vraag.
Op station hoorn staat nu een loc met een kop van een ICR? met een rood vlaggetje op het spoor. Ziet er heel vreemd uit en vraag me af wat het daar doet. Iemand een idee?
Of zelfs nog ietsje eerder. Weet de exacte datum niet precies maar ik zit zelf te denken aan september als moment van eerste inzet.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:02 schreef Robin2130 het volgende:
Aan het eind van dit jaar komen er toch elektrische GTW'tjes op die lijn te rijden?
Tof, ICRm tussen Zaandam en Hoorn?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Instructie voor machinisten uit heel Noord-Holland
Hoeft daar niet ingezet te worden. In Groningen heeft een tijdje geleden ook een loc gestaan en later een SGM, terwijl die ook niet in Groningen komen.quote:
Tja, als een MCN toevallig een ritje randstad maakt, en niet direct terug gaat riching zn standplaatsquote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hoeft daar niet ingezet te worden. In Groningen heeft een tijdje geleden ook een loc gestaan en later een SGM, terwijl die ook niet in Groningen komen.
Wishful thinking...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:56 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of ze gaan toch stiekum de ZZL aanleggen.. en hem exploiteren met SGMs
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:12 schreef Duvel het volgende:
Eerst maar eens de Hanzelijn bouwen!
Voor dat soort gevallen heb ik Capriccio Italien van Pjotr Iljitsch Tschaikowski.. De grootste klassieke teringherrie die je je maar kan voorstellen, dat speel ik er dan keihard doorheen af.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In December zat ik samen met een vriend in de intercity van Rotterdam CS naar Utrecht, en daar zat toen ook een jongeman met “migratie-achtergrond” (dat eufenisme gebruiken ze in Duitsland) met zijn hubbahubbahiphop muziek keihard aan. Ik zeg tegen mijn vriend, pak je mobiel, en zet zelf keihard muziek aan. Dus mijn vriend dat doen, en die “andere” jongeman de hele tijd boos onze kant uitkijken omdat we zijn muziekgenot verstoorden.![]()
Voordat de conducteur kwam zette de laffaard hem snel af, maar de conducteur heeft hem toen wel toegesproken (en het bleef rustig).
Nou, dat dus.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
2013 ofzo? De eerste tekenen van een nieuwe spoorlijn zijn in ieder geval al tijdenlang zichtbaar rondom Zwolle
In december 2012, echter:quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waneer moet die opgeleverd worden ?
Lees: "We kunnen hier wel een planning neerzetten, maar de planning voor de planning, daar houden we ons ook al niet aan. Zoek het maar uit, ookquote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:12 schreef Duvel het volgende:
Let op: de planning is voor het laatst bijgewerkt op 11 oktober 2007 en is niet up to date. De bijgewerkte planning wordt in de tweede week van december op deze pagina geplaatst. "
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Lees: "We kunnen hier wel een planning neerzetten, maar de planning voor de planning, daar houden we ons ook al niet aan. Zoek het maar uit, ook"
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh, en 2 van die drie planningen zijn maar openbaar, voor Oude Land moet je inloggen met personeelscredentials![]()
Van Amsterdam eerst naar Enkhuizen en dan met de bus over de dijk naar Lelystad is ook een leuke, maar dat moet je wel goed plannen want die rijdt welgeteld vier keer per dag!quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:49 schreef Charango het volgende:
[..]
Wijze woorden,
zit nog even te speculeren op het ritje voor morgen:
Almelo - Deventer - Arnhem - Kesteren - [Bus] - Rhenen - Utrecht - A'dam Centraal - Lelystad - [Bus] - Kampen - Zwolle - Mariënberg - Almelo
Totaal 286 treinkilometers, met de bus erbij breek ik denk ik wel door naar 300
Suggesties zijn altijd welkom
W00Tquote:Op vrijdag 11 januari 2008 21:52 schreef Zug-Chef het volgende:
4x maar, toen ik dat ooit eens deed reed die bus nog elk uur...Ergens in 2002/2003 ofzo was dat
das toch enkhuizen - stavoren? B)quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
met het bootje overgaan daar is ook leuk
Heb hem ook een keer willen nemen. Die vaart ook maar 4x per dag. Zonder subsidie, dus duur!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:04 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
das toch enkhuizen - stavoren? B)
dat suigtquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Heb hem ook een keer willen nemen. Die vaart ook maar 4x per dag. Zonder subsidie, dus duur!
Ik heb dat ding een jaar of vier geleden nog gehad, vond de prijs toen meevallen...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:11 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Heb hem ook een keer willen nemen. Die vaart ook maar 4x per dag. Zonder subsidie, dus duur!
jammer dat die bus tussen enkhuizen en lelystad op van die belachelijke tijden rijdenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik heb dat ding een jaar of vier geleden nog gehad, vond de prijs toen meevallen...
Nee alleen April t/m oktoberquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:22 schreef Duvel het volgende:
Vaart die boot eigenlijk wel in januari?
hehe :p wees trouwens blij dat je niet in zeeland woontquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nee alleen April t/m oktober
Idd kan iemand mij vertellen hoe ik dagelijks aan al die info over het wel of niet varen deze dienst per sms kom? Wat ze smsen nu bij ieder meeuwenpoepje lijkt welquote:Op vrijdag 11 januari 2008 22:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hehe :p wees trouwens blij dat je niet in zeeland woontdan mag je hopen dat er een veer vaart atm
vaart maxima of willempie nu weer?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 00:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Idd kan iemand mij vertellen hoe ik dagelijks aan al die info over het wel of niet varen deze dienst per sms kom? Wat ze smsen nu bij ieder meeuwenpoepje lijkt wel
Of beter nog hoe ik er vanaf kom
Vanaf de 11e jaquote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
vaart maxima of willempie nu weer?
best wel jaquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:07 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen de 4019 gespot op Rotterdam Centraal in een IC uit het oosten. Het gaat best rap zo.
Veoliaquote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:06 schreef Ou-Tannu het volgende:
mja, 1tje had een opgeblazen motor begreep ik?
en wie voert de veerdienst uit?
Ik zag hem Donderdag in Deventer rondhangen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:07 schreef Duvel het volgende:
Vanmorgen de 4019 gespot op Rotterdam Centraal in een IC uit het oosten. Het gaat best rap zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |