abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:17:49 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55867222
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met stoptreintjes naar Parijs, daar had ene Zug-Chef het van de week ook al over. Madness
7 uur onderweg 5 keer overstappen, Ik had het niet over stoptreinen, ik had het over de TGV en THA vermijden...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:20:15 #155
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55867271
Daar kon je helaas op wachten. En nu? Weer iedereen een nieuwe chip? Het is echt zo'n waardeloos systeem. Misschien dat het met gedisciplineerde Hongkongers werkt, maar met het lompe kutvolk in Nederland niet. Poortjes worden om de haverklap gesloopt, daarom openen ze al als je er een beetje tegenaan duwt. Het gros van de idioten in Rotterdam reist met een kartonnetje dankzij de blauwe kastjes waar een strippenkaart in kan. En als er een metro leegstroom op het CS wordt het systeem ineens baggertraag waardoor iedereen tegen je aan gaat staan duwen. Nee, landelijk kun je de invoering zeker vergeten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:33:43 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55867544
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 10:20 schreef Duvel het volgende:Nee, landelijk kun je de invoering zeker vergeten.
Laten we het hopen.

Beter dan dat er nogeens 2 miljard in nog weer een ander systeem "geinvesteerd" wordt, wat vervolgens ook weer door een scriptkiddie in z'n hemd gezet wordt Dan hadden ze daar toch beter die Zuiderzeelijn voor kunnen aanleggen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 10:43:23 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55867729
quote:
Poortjes worden om de haverklap gesloopt, daarom openen ze al als je er een beetje tegenaan duwt.
Maar die schuifdeurtjes, is dat niks?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:02:54 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55868119
quote:
Wordt volgens mij ook gesloopt door dat teringtuig. Echt: in theorie is het een mooi systeem, maar wat ik zie is dat o.a. de gemiddelde Rotterdammer te dom is om het te gebruiken, en dat de mate van hufterigheid van het volk groter is dan de mate van hufterproofheid van het materiaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_55868205
In Londen werkt het allemaal wel goed... maar daar hebben ze temminste ook regels van: aan de rechterkant van de roltrap staan enzo... daar pleit ik voor in Nederland!

Nederland heeft soms best wel een kut volk
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:17:35 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55868455
De maatschappij, dat ben JIJ
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:26:15 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55868633
Ja, en fatsoen moet je doen zeker?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:27:54 #162
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55868691
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:26 schreef Duvel het volgende:
Ja, en fatsoen moet je doen zeker?
Ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55868971
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:26 schreef Duvel het volgende:
Ja, en fatsoen moet je doen zeker?
Aanleren! Stokslagen gewoon als voor programma voor het voetballen. Dan heb je gelijk alle grote hufters bij elkaar. En voor de recidivisten gewoon de bron van testosteron wegnemen: met twee stenen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 11:47:18 #164
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55869173
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:49:00 #165
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55870720
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 11:39 schreef Fixers het volgende:

[..]

Aanleren! Stokslagen gewoon als voor programma voor het voetballen. Dan heb je gelijk alle grote hufters bij elkaar. En voor de recidivisten gewoon de bron van testosteron wegnemen: met twee stenen.
Ah, jij bent proefpersoon voor de nieuwe aanpak! Hoe kun je iemand nou manieren bijbrengen als je als staat hufterig opereert?

En, natuurlijk: fatsoen doe je niet, fatsoen hčb je.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 08-01-2008 12:54:26 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:57:46 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55870929
quote:
OK, this is bad, mkay.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2008 @ 13:56:39 #167
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55872330
Het ziet er eigenlijk erg simpel uit wat ze gedaan hebben. Zelfs ik kan het volgen, dus dan moet het wel HEEL makkelijk te doen zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:35:12 #168
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55873354
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het ziet er eigenlijk erg simpel uit wat ze gedaan hebben. Zelfs ik kan het volgen, dus dan moet het wel HEEL makkelijk te doen zijn
Ik ben inmiddel de video aan het kijken, en wil met behulp van mijn oom aan de slag gaan
  dinsdag 8 januari 2008 @ 14:40:42 #169
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55873518
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Klik
[..]

Kijk, dat gaat goed
Hmmm, eens kijken of onze übertoffe oosterburen niet een ov jaartkaart 1e klasse op mn kaart wil laden.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:39:14 #170
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55875039
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik ben inmiddel de video aan het kijken, en wil met behulp van mijn oom aan de slag gaan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 16:06:01 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55875674
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 13:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Het ziet er eigenlijk erg simpel uit wat ze gedaan hebben. Zelfs ik kan het volgen, dus dan moet het wel HEEL makkelijk te doen zijn
De sleutel tot het succes was het analyseren van de chip zelf. Ik heb geen elektronenmicroscoop, dus daar was ik waarschijnlijk al vastgelopen. Wel geinig: volgens mij zijn er al eerdere beveiligingstoepassing door de mand gevallen door veel de beperkte RNG's, dus waarom dat nog in deze chip zit...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:23:24 #172
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55877634
quote:
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2008 @ 17:41:00 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55878037
Werkt in Parijs op zich prima, maar ja het is niet de verwachting dat het in Nederland super zal werken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:15:33 #174
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55878860
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:41 schreef Peterselieman het volgende:
Werkt in Parijs op zich prima, maar ja het is niet de verwachting dat het in Nederland super zal werken.
Ja, want in Parijs hebben ze helemaal geen kutvolk en teringtuig en zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2008 @ 18:29:16 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55879148
In de banlieus kom je als toerist zijnde dan ook niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:41:05 #176
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55879449
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 17:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Van beide smilies weet ik eigenlijk niet hoe ik ze moet interpreteren

Ennewee, vandaag viel de OVChipflits in de bus, hoe toevallig :
quote:
Beveiliging van OV-chipkaart
Translink Systems: gebruik van OV-chipkaart veilig



De Volkskrant berichtte vanochtend over de beveiliging van de OV-chipkaart. Dit naar aanleiding van de bekendmaking van een team van onderzoekers op een computercongres in Duitsland. Zij zouden in staat zijn het standaard beveiligingsalgoritme van de Mifare-technologie te kraken. Dit zou gevolgen hebben voor de beveiliging van de OV-chipkaart. In deze nieuwsbrief informeren wij u over dit onderwerp.



OV-chipkaart niet gekraakt

De conclusies die worden getrokken experts in de media, waaronder de Volkskrant, zijn volgens Translinks Systems (landelijk verantwoordelijk voor het OV-chipkaartsysteem) onjuist. De hackers hebben onderzocht hoe een deel van de beveiliging werkt, maar beschikken niet over de sleutels. Dit deel van de beveiliging is slechts een kleine schakel in de totale keten van beveiligingsmaatregelen die de OV-chipkaart kent. Het is te vergelijken met het weten hoe een kluis werkt, maar de codes om de kluis te openen zijn niet bekend. De beveiliging van de OV-chipkaart is dus nog intact. Translink Systems heeft TNO verzocht een onafhankelijk onderzoek uit te voeren om deze conclusie te bevestigen.



RET-directeur Pedro Peters: “Translink Systems heeft mij ervan verzekerd dat onze reizigers veilig met de OV-chipkaart kunnen reizen. Ik twijfel er dan ook niet aan dat onderzoek dit zal bevestigen. Reizigers kunnen er zeker van zijn dat veiligheid continue onder de aandacht is.”



Privacy niet in geding

De chipkaarttechnologie is niet stuk of onbruikbaar. Ook is er geen sprake van dat privacygevoelige informatie op straat ligt en dat reizigers gratis kunnen reizen. De gegevens op de kaart kunnen niet uitgelezen worden en de chip bevat geen persoonsgegevens.



Uitrol niet in gevaar

Er is geen enkele aanleiding om de huidige kaarten in de kaart te vervangen en de uitrol in Nederland te vertragen.



Veiligheid continue onder de aandacht

Het is niet ongebruikelijk dat onderzoekers proberen om beveiligingssystemen te testen. Producenten gebruiken die informatie om beveiligingssystemen verder te ontwikkelen. Dat is een permanente ontwikkeling. Trans Link Systems stimuleert dit soort onderzoek door het gericht in eigen opdracht laten uitvoeren van vergelijkbare onderzoeken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:52:01 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55879721
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:41 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ennewee, vandaag viel de OVChipflits in de bus, hoe toevallig :


No Americans in Baghdad! All lies!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:28:20 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55880605
Wel ff het goede logotje er op hč!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:36:21 #179
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55880805
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:28 schreef Duvel het volgende:
Wel ff het goede logotje er op hč!
[ afbeelding ]
Goeie
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:36:55 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55880822
Daarnet een item in het half 8 journaal, de basis is gekraakt, niet alles. Maar ze verwachten binnen 2 maanden de boel compleet uitgekleed te hebben. Hoe kan dat ? "De chip is uit 1995 tot 1998 ontwikkeld en dus al oud...


Dat was zon beetje de strekking...
pi_55880930
idd,

zo zie je maar dat t in het OV echt letterlijk geen dubbeltje mag kosten om iets te ontwikkelen :/

t wordt pas om te gillen als blijkt dat vervangende chips niet met de huidige apparatuur overweg kan, en er weer extra miljoenen in die kut OV chipkaart moeten
  dinsdag 8 januari 2008 @ 19:51:17 #182
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55881216
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:28 schreef Duvel het volgende:
Wel ff het goede logotje er op hč!
[ afbeelding ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:05:35 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55881628
http://nu.nl/news/1383362(...)t_en_Amersfoort.html

Schiet lekker op daar, al de 2e dit jaar op dat korte stukkie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55882854
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
oh zo ver ben ik het hele jaar nog niet
Lol, ik ook niet. Zit pas op 4 pendeltjes dat me 208 kilometer heeft opgeleverd.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 januari 2008 @ 20:56:29 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55882927
Ik nog minder

Donderdag naar Amsterdam Bijlmer ArenA, dus dan worden het er wel ietsje meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55882984
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nu.nl/news/1383362(...)t_en_Amersfoort.html

Schiet lekker op daar, al de 2e dit jaar op dat korte stukkie.
Ik merkte t ja, de 12565 reed niet vanaf Amf, wel reed de 565 met 15 bakken ICM, waarvan in Zwolle de voorste 6 bakken doorgingen als 565 naar Groningen, de 6 bakken daarachter door als 12565 naar Leeuwarden en de achterste 3 bakken eraf gingen. Overigens was zo'n beetje de hele trein helemaal leeg bij binnenkomst, dus die trein is vast pas in Amersfoort begonnen...
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:17:45 #187
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_55885010
quote:
Ze moeten net zoals in New York van die stalen hekken gebruiken voor de metro, kan ook niet gesloopt worden
pi_55888669
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:17 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Ze moeten net zoals in New York van die stalen hekken gebruiken voor de metro, kan ook niet gesloopt worden
en dan schokken geven als je ze probeert te slopen?
  woensdag 9 januari 2008 @ 06:44:33 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55889951
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:27 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

en dan schokken geven als je ze probeert te slopen?
Als het klote straattuig het zo afleert, prima
  woensdag 9 januari 2008 @ 10:02:37 #190
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_55891707
quote:
Veiligheidstests hsl een ‘drama’
Utrecht, 8 jan. NS wil niet langer een tijdstip noemen waarop de hsl-zuid, de hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en de Belgische grens, in gebruik wordt genomen. Dat komt door dramatisch verlopende proeven met het nieuwe beveiligingssysteem.
Dat heeft commercieel directeur Jan-Willem Siebers van NS Hispeed tegenover NRC Handelsblad verklaard.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)stests_hsl_een_drama

Gaat lekker...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2008 @ 10:18:21 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55891975
Dom dat je de beveiliging van zo'n duur project niet dubbel uitvoert. In plaats van treinen met een lagere snelheid rijdt er nu op de testtreinen na helemaal niets.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55893227
Ach weetje je... door dit soort mislukkelingen hebben ze misschien nu wel een hoop geld gestoken in het goed werk baar krijgen van het hele systeem.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:28:00 #193
148385 Wadloper
Noorderling
pi_55897901
Hoop je
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:57:38 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55899958
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 10:18 schreef Peterselieman het volgende:
Dom dat je de beveiliging van zo'n duur project niet dubbel uitvoert. In plaats van treinen met een lagere snelheid rijdt er nu op de testtreinen na helemaal niets.
Dit soort opmerkingen is pas dom.

Sorry: wat ik natuurlijk moet doen is een uitgebreide uitleg waarom dat niet mogelijk is, wat het kost, waarom het huidige beveiligingssysteem nu misschien moeilijk is, maar winst voor de toekomst, blablabla. Maar eigenlijk kon je dat al weten.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 januari 2008 @ 15:59:55 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55900004
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:57 schreef Duvel het volgende:
wat ik natuurlijk moet doen is een uitgebreide uitleg waarom dat niet mogelijk is, wat het kost, waarom het huidige beveiligingssysteem nu misschien moeilijk is, maar winst voor de toekomst, blablabla.
Precies. En nog met geldige argumenten ook gaerne. Ik wacht
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 9 januari 2008 @ 16:23:43 #196
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55900527
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:57 schreef Duvel het volgende:
Sorry: wat ik natuurlijk moet doen is een uitgebreide uitleg waarom dat niet mogelijk is, wat het kost, waarom het huidige beveiligingssysteem nu misschien moeilijk is, maar winst voor de toekomst, blablabla. Maar eigenlijk kon je dat al weten.
Tuurlijk weet ik in grote lijnen wel hoe het zit. Maar je moet niet altijd alles vanuit technisch perspectief willen zien, maar ook vanuit het economische. Zolang er maar zeer weinig treinen op het traject rijden, is het rendement op je investering bedroevend laag. Daarom zou het vanuit economisch oogpunt misschien beter zijn geweest om naast ERTMS ook ATB aan te leggen, zodat je in ieder geval inkomsten met de lijn kunt genereren. 's Nachts zou je dan kunnen gebruiken om te testen. Iets wat de Fransen doen, zoals uit het krantenartikel blijkt. Toen de beslissing werg genomen om de lijn aan te leggen en deze gelijk van ERTMS te voorzien, was de verwachting dat tegen de tijd dat de lijn klaar was er al veel kinderziektes verholpen zouden zijn bij ERTMS. Echter is de praktijk weerbarstiger en is het systeem nog niet af en vertoont veel kuren. Deze kunnen alleen door de heren technici opgelost worden door veel te testen en het probleemsgewijs aan te pakken. Op deze route liggen nog veel hordes en struikelblokken, maar als deze eenmaal genomen zijn, dan kan het iets moois worden.

Helaas weet ik ook dat ERTMS en ATB niet echt met elkaar overweg kunnen, dus het dubbele systeem is kostbaar om aan te leggen en kan ook nog eens voor extra problemen zorgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:28:03 #197
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55900610
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tuurlijk weet ik in grote lijnen wel hoe het zit. Maar je moet niet altijd alles vanuit technisch perspectief willen zien, maar ook vanuit het economische. Zolang er maar zeer weinig treinen op het traject rijden, is het rendement op je investering bedroevend laag. Daarom zou het vanuit economisch oogpunt misschien beter zijn geweest om naast ERTMS ook ATB aan te leggen, zodat je in ieder geval inkomsten met de lijn kunt genereren. 's Nachts zou je dan kunnen gebruiken om te testen. Iets wat de Fransen doen, zoals uit het krantenartikel blijkt. Toen de beslissing werg genomen om de lijn aan te leggen en deze gelijk van ERTMS te voorzien, was de verwachting dat tegen de tijd dat de lijn klaar was er al veel kinderziektes verholpen zouden zijn bij ERTMS. Echter is de praktijk weerbarstiger en is het systeem nog niet af en vertoont veel kuren. Deze kunnen alleen door de heren technici opgelost worden door veel te testen en het probleemsgewijs aan te pakken. Op deze route liggen nog veel hordes en struikelblokken, maar als deze eenmaal genomen zijn, dan kan het iets moois worden.

Helaas weet ik ook dat ERTMS en ATB niet echt met elkaar overweg kunnen, dus het dubbele systeem is kostbaar om aan te leggen en kan ook nog eens voor extra problemen zorgen.
ATB kan niet onder 25kV-bovenleiding. De keuze voor ERTMS is destijds genomen terwijl het systeem nog niet af was. Dat is onhandig geweest, en de kinderziektes zijn duidelijk groter dan verwacht. Op de Betuweroute gaat het op de een of andere manier beter, maar daar hoeven ze ook geen 300km/u te rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:31:25 #198
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55900678
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:28 schreef Duvel het volgende:

[..]

ATB kan niet onder 25kV-bovenleiding.
Waarom niet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55903507
HSL zuid heeft wel een back up als ERTMS niveau 2 het niet doet, dan kunnen ze nog rijden met ERTMS niveau 1, alleen kunnen ze dan maar max 160 op de HSL.
Maar blijkbaar krijgen ze geen een van de 2 nog goed werkend op de HSL zuid

Maar zal wel ook met de HSL zuid zelf te maken hebben, want op de Betuweroute en onder andere is België op de HSL lijn(en) rijden ze al met ERMTS 2.
............................
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:31:20 #200
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_55905011
quote:
Hee, die ken ik!
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:32:12 #201
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55905040
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ATB gebruik maakt van spoorstroomlopen voor de treindetectie en het ATB-signaal, en de 50Hz-componenten van de 25kV de treindetectie verneuken. En dat wil je niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:25:23 #202
88418 _Xbox_Master_
Low frequency specialist
pi_55910116


Ziet er leuk uit voor de aankomende zomer
~ Grolsch flesjes bewegen onevenredig niet significant met de treinrichting
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:50:15 #203
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55910972
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:25 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[ afbeelding ]

Ziet er leuk uit voor de aankomende zomer
Hai Rick
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:02:35 #204
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_55911366
Quizje:



Waar is dit?
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')