abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55724535
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:57 schreef Zug-Chef het volgende:
Ligt aan het weer, denk ergens tussen Hilversum Sportpark en Hollandsche Rading (zie voorbeeld hier)
Vet Al hadden de boegkleppen wel dicht gemogen van mij

Anyway bij Hollandsche Rading is vlgs mij zo'n terrasje toch? Al zal dat nu wel dicht zijn..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55724815
quote:
Op maandag 31 december 2007 19:27 schreef Novus het volgende:
*Noof van OHIH en Somda meldt zich ook maar bij de FOK!kers.
Hee hallo Welkom
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:41:26 #53
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_55725858
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 14:01 schreef Willy84 het volgende:
Op NS.nl staan voor komend weekend flink wat werkzaamheden aangekondigd. Ook niet voor de minste trajecten:
Utrecht CS- Amsterdam CS-
Schiphol
Amersfoort
Als dat maar goed gaat...
En wie gaat zondag naar Amsterdam? Juist ja, ik.

En in plaats van dat ze de 800 omleiden rijdt de 3000 via Hilversum en de 800 tot ik neem aan Utrecht. Matig, want dan heb ik een overstap van 28 min.

Maar misschien dat ik de rest van mijn reisgezelschap wel kan overtuigen dat we met de ICE moeten gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Eix op 02-01-2008 16:50:51 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:22:20 #54
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_55726562
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee hallo Welkom
Danku.

Binnenkort even de kop van NoordHolland doen. Iemand nog leuke spotplek daaro?
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_55726633
ligt er aan wat je wil natuurlijk foto's maken op stations of in het landschap? En wil je zoals je signature aangeeft VIRM platen, of ook nog eens wat anders...
  woensdag 2 januari 2008 @ 18:47:45 #56
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_55728029
Stations voornamelijk gezien ik niet te veel tijd heb steeds, ik wil het op 1 dag houden. Treinen maken me niet uit.
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_55729566
Zug-Chef (en andere geīnteresseerden): Innsbruck - Salzburg deel 7 is uit

Dat is tevens het laatste deel van deze rit.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55732441
vet ja Hebben we die ook weer compleet
  woensdag 2 januari 2008 @ 22:32:46 #59
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_55733078
Cabinerit ofzo? :$
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_55733243
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:32 schreef Novus het volgende:
Cabinerit ofzo? :$
Yep
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55742069
Treinongeluk veroorzaakt door mensenpoep

De trein die afgelopen weekend een stootblok op het station Maastricht ramde gleed waarschijnlijk weg door poep op de rails. De NS loost de behoefte van de reizigers, in tegenstelling tot in het buitenland, gewoon op de rails. Er zijn al maatregelen genomen door ProRail en Nedtrain, maar dit heeft blijkbaar niet geholpen.

Een dag voordat het ongeval in Maastricht plaatsvond had een andere trein op hetzelfde spoor ook last van de gladde rails. Volgens de machinist van de trein was het op beide dagen kurkdroog weer. "Naar mijn stellige overtuiging is het betreffende spoor glad door de keerpuntreiniging op dat spoor door NedTrain. Zeep en poep, zo je wilt fecaliënresiduen, veroorzaken dit", aldus de machinist.

Het is niet voor het eerst dat er treinen last hebben van dit euvel. In 2006 en 2007 gleden er in het Noorden van het land ook treinen door. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de keerpuntreiniging van de treinen. De toiletten in de treinen worden schoongemaakt op de zogenaamde keerpunten, zoals in Leeuwarden en Maastricht. Bij het reinigen komt er zeep en poep op het spoor terecht. De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en komt over een paar maanden met een conclusie.

De NS is bezig met een nieuw toiletsysteem maar waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat alle treinen voorzien zijn van de nieuwe biotoiletten. Een woordvoerder meldt dat het een kostbare en tijdrovende operatie is omdat er duizenden treinen moeten worden omgebouwd en omdat er voorzieningen op de stations moeten komen om de toiletten te legen.

[ Bericht 1% gewijzigd door dirkie001 op 03-01-2008 11:52:11 ]
Only skydivers know why the birds sing....
They sing because they don't have to pack
pi_55742172
en nog 1 die van toepassing is....

Meer controle op veiligheid baanwerkers

De Arbeidsinspectie gaat zich richten op de veiligheid bij het onderhoud van het spoor. Tot april zal er op 240 locaties gekeken worden of de veiligheid van de baanwerkers wel gewaarborgd is. Volgens de Arbeidsinspectie is baanwerker één van de gevaarlijkste beroepen in Nederland. Het risico op een dodelijk ongeval is drie keer zo groot als in de bouw.

Volgens het ministerie van Sociale Zaken staat ProRail onder grote druk om de veiligheid te garanderen en de uitval van treinen te beperken. Er rijden steeds vaker treinen terwijl er gewerkt wordt en daarom gaat de Arbeidsinspectie controleren of de veiligheidsnorm wel gehanteerd wordt.

De inspecteurs zullen bij de spoorwerkzaamheden op enkele dingen letten. Er wordt gekeken of er wel voldoende maatregelen zijn genomen om een aanrijding door een trein te voorkomen. Ook zal er controle zijn op de arbeids- en rusttijden, lichamelijke belasting en de bescherming tegen kankerverwekkend kwartsstof.
Only skydivers know why the birds sing....
They sing because they don't have to pack
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:39:14 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_55744474
Dat over die veiligheid van baanwerkers: het werken wordt je soms gewoon onmogelijk gemaakt door het oerwoud van regels en het voortdurende twijfelen aan het gezond verstand van de medewerker.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 januari 2008 @ 13:50:42 #64
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55744731
Laatst had ik beloofd even een overzichtje te geven van de posts waarin een station in Nederland behandeld is. Inmiddels heb ik het bestandje gevonden en kan ik de eerdere posts in de serie geven:

Treinentopic deeltje 90 - met herfststormen
Treinentopic deel 91 - Gladde rails -> Vertraging -> GTBV
Treinpics, -nieuws en -blaattopic nr. 92
Treinpics, -nieuws en -blaattopic nr. 92

Wie wil deze reeks uitbreiden dmv een nieuw station aan dit lijstje toe te voegen?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55746401
Ik doe momenteel daar niet aan mee, misschien in de vakanties ofzo
pi_55778361
Weet iemand de treinstelnummers van de 2x mP van Alstom die bij Zwolle rangeer staan?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 19:29:14 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55778507
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:23 schreef Wadloper het volgende:
Weet iemand de treinstelnummers van de 2x mP van Alstom die bij Zwolle rangeer staan?
3033 en 3034
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55779104
Over Alstom gesproken, die maken vette lokjes, zie de nieuwste Rail Magazine
pi_55779430
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:29 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

3033 en 3034
Dank je!
pi_55779978
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:45 schreef dirkie001 het volgende:
Treinongeluk veroorzaakt door mensenpoep

De trein die afgelopen weekend een stootblok op het station Maastricht ramde gleed waarschijnlijk weg door poep op de rails. De NS loost de behoefte van de reizigers, in tegenstelling tot in het buitenland, gewoon op de rails. Er zijn al maatregelen genomen door ProRail en Nedtrain, maar dit heeft blijkbaar niet geholpen.

Een dag voordat het ongeval in Maastricht plaatsvond had een andere trein op hetzelfde spoor ook last van de gladde rails. Volgens de machinist van de trein was het op beide dagen kurkdroog weer. "Naar mijn stellige overtuiging is het betreffende spoor glad door de keerpuntreiniging op dat spoor door NedTrain. Zeep en poep, zo je wilt fecaliënresiduen, veroorzaken dit", aldus de machinist.

Het is niet voor het eerst dat er treinen last hebben van dit euvel. In 2006 en 2007 gleden er in het Noorden van het land ook treinen door. Waarschijnlijk wordt dit veroorzaakt door de keerpuntreiniging van de treinen. De toiletten in de treinen worden schoongemaakt op de zogenaamde keerpunten, zoals in Leeuwarden en Maastricht. Bij het reinigen komt er zeep en poep op het spoor terecht. De Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft inmiddels een onderzoek ingesteld en komt over een paar maanden met een conclusie.

De NS is bezig met een nieuw toiletsysteem maar waarschijnlijk duurt het nog jaren voordat alle treinen voorzien zijn van de nieuwe biotoiletten. Een woordvoerder meldt dat het een kostbare en tijdrovende operatie is omdat er duizenden treinen moeten worden omgebouwd en omdat er voorzieningen op de stations moeten komen om de toiletten te legen.
't komt niet alleen door het reinigen, maar ook door alle smeerkezen die per sé op het station in de trein moeten schijten. Vooral hier op Den Haag CS wordt het erg smerig, omdat het ook nog eens onder de overkapping is.

Ze moeten die kleppies gewoon aanpassen zodat de stront direct terug omhoog wordt gecatapulteerd zolang de trein stilstaat.
pi_55780843
ach, inmiddels wordt dit soort dingen aanleiding voor NS om ook maar over te gaan op gesloten afvoersystemen. In Duitsland is dat al decennialang gemeengoed. Denk je dat er onder de Rendsburger Hochbrücke geen mensen wonen soms?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55781259
Ik weet niet of iemand het in de gaten heeft, maar op dit moment is een groot deel van het Belgische treinverkeer behoorlijk ontregeld door stakingen bommeldingen.

Lees meer
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55781450
Ze gaan echt plat nu daar
stupidity has become as common as common sense was before
pi_55781932
Mwoa, dat lijkt wat overdreven, maar ik ga dit wel even heel secuur in de gaten houden ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 21:40:11 #75
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55782073
Heb jij de meldingen gedaan, Fles?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55782120
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
Heb jij de meldingen gedaan, Fles?
Nee. Dan had ik Ličge-Guillemins, Brugge St Pieters, Kortrijk en Namur er ook ff uitgegooid. Ben malle Eppie niet hč
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:43:04 #77
136283 knars
Teethgrinder
pi_55782153
Dan ga je je toch afvragen of dit bommeldingen zijn vanuit terroristisch oogpunt (van de al qaeda soort, of juist vanuit vlaams blokkringen) of dat het belgische spoorwegpersoneel een nieuwe manier van aktievoeren heeft ontdekt.
pi_55782188
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:43 schreef knars het volgende:
dat het belgische spoorwegpersoneel een nieuwe manier van aktievoeren heeft ontdekt.
Dat zou niet eens nieuw zijn: De Fransen namen in okt/nov vorig jaar ook hun toevlucht tot sabotage.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55782193
Wie weet het stelnummer van de Plan T die in de loods te Amf staat?
Of is dat V'tje 852?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 21:46:53 #80
136283 knars
Teethgrinder
pi_55782260
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou niet eens nieuw zijn: De Fransen namen in okt/nov vorig jaar ook hun toevlucht tot sabotage.
Ja, maar die spreken frans hč. Alle stations liggen vanuit vlaams point of view in nederlandstalig gebied.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 21:49:08 #81
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55782313
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:44 schreef Wadloper het volgende:
Wie weet het stelnummer van de Plan T die in de loods te Amf staat?
Of is dat V'tje 852?
De Plan T 523 die er altijd stond, staat nu in Haarlem. Ik gok dus dat het idd de 852 is die daar staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55782385
Oke, dan was ik even in de war met de nummers.
Ik wist dat er een mat'64 stel in de loods stond
pi_55782407
Heb trouwens de 3204 - 3211 en 3213 gezien daar
pi_55782442
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:51 schreef Wadloper het volgende:
Heb trouwens de 3204 - 3211 en 3213 gezien daar
Staan die er niet al een heule tijd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55782499
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Staan die er niet al een heule tijd?
Joh, maar ben er nog niet eerder geweest daar
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 21:58:52 #86
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55782580
En dan heb je nog die locs die tegenover het station daar staan weg te roesten
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55782678
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:58 schreef Peterselieman het volgende:
En dan heb je nog die locs die tegenover het station daar staan weg te roesten
ja daar staan nog een ACTS 67er en 2 Motorposten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 22:03:42 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55782713
En toch ook nog de wadjes 3101 en 3102 of zijn die al naar de loods verplaatst?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55782903
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
En toch ook nog de wadjes 3101 en 3102 of zijn die al naar de loods verplaatst?
De TurfTurbo's die hebben er ook een tijdje gestaan idd, met ducttape en al
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55783148
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:43 schreef knars het volgende:
Dan ga je je toch afvragen of dit bommeldingen zijn vanuit terroristisch oogpunt (van de al qaeda soort, of juist vanuit vlaams blokkringen) of dat het belgische spoorwegpersoneel een nieuwe manier van aktievoeren heeft ontdekt.
De dader zou "een verwarde persoon, een bekende van de politie" zijn, volgens mijn secondant ter plaatse. Ze zijn onderweg om hem te gaan arresteren. Alle stations zouden inmiddels weer vrijgegeven zijn, volgens loketbediende Mechelen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 22:23:24 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55783259
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De TurfTurbo's die hebben er ook een tijdje gestaan idd, met ducttape en al
Even googlen leverde dit op:

Foto: Thomas van Berkel
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55783526
Mja. Vorige week zag ik er nog 3-4 VST's op een rij staan, dat lijkt me IETS bijzonderder.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 januari 2008 @ 22:44:27 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55783929
Er zijn nu de VST-05, 07-1, 07-2 en 07-3 en UST-96 en UST-02. Daarnaast zijn er nog de UFM120 en 160 en mP_Jules, dus meettreinen genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55784078
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
En toch ook nog de wadjes 3101 en 3102 of zijn die al naar de loods verplaatst?
De ACTS 6702 staat al een tijdje in Onnen, gebracht door de 7104.
De 3101 en 3102 staan ook op het terrein bij de loods Niet binnen, maar daar buiten
pi_55801105
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55801887
Nog niet gemeld, maar nog steeds niet vergeten:
Donderdag avond zat ik lekker in de IC Amsterdam-Amersfoort te wachten tot ie ging vertrekken. Lekker in me uppie in zo'n bakkie, sneeuw tegen de ramen en de kachel vol aan
Ik hoor dat deuren dicht geluid van ICB. Paar minuten later een omroepje: "deze trein is defect en rijdt niet"
Buiten gekomen een omroep dat de IC naar Amersfoort nu van perron 13a vertrekt.
Aangekomen staat er een SGMm klaar heerlijk met de sprinter als interciy naar Amersfoort
pi_55803117
SGMm is prima mat, niet huilen.

Een dubbel gelede trein op lijn 58

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_55803819
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 19:55 schreef Dr_Flash het volgende:
SGMm is prima mat, niet huilen.

Een dubbel gelede trein op lijn 58

Een wopper is prima


SGMm is behoorlijk schraal. Die bankjes zien er gewoon te goor uit, en dat terwijl de revisie pas een jaar geleden is afgerond. Gore stoffen stoeltjes om te huilen ja
die stoelen van ICRm is ook aardig lelijk aan het worden.
pi_55804285
SGMm heeft tenminste nog plees na de revisie jah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 20:45:10 #100
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_55805190
quote:
124 Teletekst za 05 jan
***************************************
Duitse spoorstaking gaat niet door

***************************************
` In Duitsland gaat een aangekondigde
spoorstaking niet door.De Deutsche Bahn
en de machinistenvakbond hebben na
bemiddeling door het ministerie van
Verkeer besloten om verder te praten
over hun loongeschil.

De machinisten eisen sinds maart vorig
jaar een loonsverhoging van 31 procent.
De Deutsche Bahn noemt die looneis
absurd.DB is wel akkoord gegaan met
een apparte loonstructuur voor de
machinisten,een andere belangrijke eis
van de vakbond.

De machinisten hebben al enkele keren
gestaakt voor meer loon.Dat leidde tot
chaos op het Duitse spoor.
***************************************
volgende nieuws financieel sport
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')