Ja het is ook een 6 momenteel code ROODquote:Op maandag 5 november 2007 21:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Heb vandaag voor het eerst gehoord (via mijn huisgenootje) dat een trein in Baarn niet kon stoppen vanwege blaadjes op de rails... zijn ze even later achteruit gereden om toch nog te stoppen te Baarn
Ben ik niet zo'n voorstander vanquote:Op maandag 5 november 2007 22:18 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja het is ook een 6 momenteel code ROOD![]()
Misschien maar effe tijdelijk in de OP zetten nu, of is dat geen goed idee?
Kost maar ¤145.quote:Komt trouwens leuke beurs in de RAI denk ik: http://www.uic-highspeed2008.com/![]()
Edit: Foutje is volgens mij niet voor ons bedoelt.
Ja maar dat is voor 3 hele dagen, van de RAI site:quote:Op maandag 5 november 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kost maar ¤145.
Ben in maart wel gratis naar Rail-Tech in Utrecht geweest. Was officiëel ook niet voor mij bedoeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
heb ik precies een jaar geleden meegemaakt bij station Rijssen. De stoptrein (toen nog een ICM/koploper) reed 300 meter verder door. toen moest ie weer achteruit.. haha.. vooral dat gezicht van de mensen op het perron die op de trein moesten wachten.;)quote:Op maandag 5 november 2007 21:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Heb vandaag voor het eerst gehoord (via mijn huisgenootje) dat een trein in Baarn niet kon stoppen vanwege blaadjes op de rails... zijn ze even later achteruit gereden om toch nog te stoppen te Baarn
Krijg nou tietuh... ik dacht dat Arriva daar niet aandeed...zeker vanwege het feit dat nu alle treinen verplicht zijn dat soort info te tonen.quote:
Zie hier: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3526796quote:Op maandag 5 november 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien dat ze ter reparatie naar Halberstad zijn gestuurd?
Zal wel even op Somda vragen
hopelijk maak ik dat niet meer mee en ben ik dan al afgestudeerd (en woon ik elders, bij voorkeur in zwolle).quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:59 schreef Zug-Chef het volgende:
DEVENTER - In afwachting van de bouw van een definitief derde perron bij het Deventer NS-station is gekozen om eerst een tijdelijk platform te realiseren.
Deze wordt op het bestaande spoor gebouwd.
Eigenlijk wilden de Nederlandse Spoorwegen vanaf december, als de nieuwe dienstregeling ingaat, beschikken over een derde perron in Deventer. Door die extra capaciteit wordt het mogelijk om ieder kwartier een trein van en naar de Randstad te laten rijden. Nu moeten de verschillende treinen vóór Deventer nog wachten tot er plaats is op het station alvorens de stad binnen kunnen rijden. Dit vergt té veel tijd.
De regering trok eerder al miljoenen uit om allerlei knelpunten op het spoor op te lossen. Uitbreiding van het station in Deventer is één van de maatregelen waar geld voor is gereserveerd. Het derde perron moet aan de stadszijde van het station (de zijde van het stationsplein) komen. De plannen zijn onderdeel van een totale aanpak van het Deventer station. Die plannen zijn nog niet gereed. ProRail, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de aanpassing van het spoor, wacht niet langer en kiest voor een voorlopige oplossing. Dit voorjaar wordt er een tijdelijk perron gebouwd. Dit derde platform wordt bovenop het (veelal ongebruikte) derde spoor aan de zijde van het stationsgebouw gebouwd. Volgens ProRail-woordvoerder Joost Mulder wordt nog gekeken waar de toegang voor het tijdelijke perron moet komen. Het platform moet medio april gereed zijn.
Het is nog duidelijk of de beschikbaarheid van een extra perron in het voorjaar meteen leidt tot aanpassing van de dienstregeling in Deventer.
http://www.destentor.nl/deventer/article2116156.ece
Je bedoelt de RailHummer?quote:Op maandag 5 november 2007 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
het bloemencorso met Zuigmond.
Station Moerwijkquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:26 schreef ghizzer het volgende:
trouwens, wat is het favoriete Nederlandse treinstation van FOK? Ikzelf ben toch wel gecharmeerd van het nieuwe station Bijlmer. Maar echte schoonheid vind ik dan toch het station van Maastricht en dat van Haarlem.
ik heb het nu puur over het station he.. dus even je emoties achterwege gelaten.. anders staat bij mij station Varsseveld ook op nummer 1 (daar heb ik 18 jaar fulltime gewoond en veel mooie momenten meegemaakt van het ophalen en wegbrengen van dierbarenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:27 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Station Moerwijk, er is niks beter dan thuiskomen bij mijn lieffie, he fles
![]()
Maar waarom ziet iedereen die stofzuigers met bloemmetjes op watergraafsmeer, vorige week heb ik echt niks kunnen ontdekken, en gisteren ook niet?![]()
Ik mag graag op schiphol uitstappenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:31 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik heb het nu puur over het station he.. dus even je emoties achterwege gelaten.. anders staat bij mij station Varsseveld ook op nummer 1 (daar heb ik 18 jaar fulltime gewoond en veel mooie momenten meegemaakt van het ophalen en wegbrengen van dierbaren)
mee eens.. Schiphol is ook zeker mooi!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:56 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Ik mag graag op schiphol uitstappen,maar ook daar kan je natuurlijkb je twijfels trekken tot hoever je t station rekent
mooi bericht (Y). ga zo even zoeken op foto's van station Hoek van Holland, want het station is voor mij volkomen onbekend. Tof dat je meer hebt getypt dan 2 zinnen, want als het om onderwerpen gaat die mij interesseren dan kan het voor mij niet lang genoeg zijn!quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef von_Preussen het volgende:
Emotie: Station Ermelo, altijd als ik bij mijn grootouders was ging ik met opa elke keer naar het station om een uurtje treinen te kijken.
Favo: Hoek van Holland, zo’n wereldstation (denk aan de treinen die vroeger naar heel Europa gingen!) maar nu toch zo “vergaan”.
Trouwens, grappig dat ze in Deventer juist de stationszijde pakken om het 3e spoor aan te leggen, aangezien over dat spoor toch met enige regelmaat treinen langskomen als het 2e spoor vol staat met materieel (wat dus vaak voorkomt).
Vanwege de bouwmaterialen aan juist de andere kant van het perron (de kant van het oude postperron) dacht ik dat ze daar het extra perron zouden aanleggen, gezien het feit dat er daar minder treinen rijden. Trouwens, ik denk dat ze die ingang vrij moeilijk kunnen realiseren, tenzij ze natuurlijk buiten het station om trappen aan gaan leggen tegen de “spoordijk” aan.
Wat lullen ze ook raar over per kwartier trein laten rijden (1500-serie zullen ze het wel over hebben), als ze die trein nu een vol kwartier eerder laten rijden dan komt ie om .35 in Deventer aan (vanuit Randstad), en zou om .00 vertrekken (richting Randstad), als ze de stoppers dan op 1 perron afwerken lijkt mij er genoeg plaats te zijn.
Het perron van 'Moskou aan de IJssel'?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:07 schreef ghizzer het volgende:
[..]
...bij het voormalige postperron...
Dat kan iedereen wel voorspellen, bladeren, regen en veel wind. De ideale cocktail.quote:Op maandag 5 november 2007 22:18 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ja het is ook een 6 momenteel code ROOD![]()
dat is al even geleden dat dat er op stond.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:22 schreef Charango het volgende:
[..]
Het perron van 'Moskou aan de IJssel'?
Hmm heb ik 'helaas' niet meegekregenquote:Op maandag 5 november 2007 21:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Heb vandaag voor het eerst gehoord (via mijn huisgenootje) dat een trein in Baarn niet kon stoppen vanwege blaadjes op de rails... zijn ze even later achteruit gereden om toch nog te stoppen te Baarn
Die ja.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je bedoelt de RailHummer?
[ afbeelding ]
Ik wil best meer dingen typen dan alleen twee zinnen, maar dan krijg je zo’n semi-poetisch filosofisch verhaal dat op het einde niet meer zoveel met treinen te maken heeft maar eerder met de vergankelijkheid van de mens.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:07 schreef ghizzer het volgende:
[..]
mooi bericht (Y). ga zo even zoeken op foto's van station Hoek van Holland, want het station is voor mij volkomen onbekend. Tof dat je meer hebt getypt dan 2 zinnen, want als het om onderwerpen gaat die mij interesseren dan kan het voor mij niet lang genoeg zijn!
Waar hou je dat bij?quote:Op dinsdag 6 november 2007 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Apart dat de 4024 al in revisie is, terwijl de 4022 en 4023 nog rondtuffen. 4024 schijnt namelijk eerder afgeleverd te zijn dan die 2 stellen.
Er gaat niets boven Groningenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:26 schreef ghizzer het volgende:
trouwens, wat is het favoriete Nederlandse treinstation van FOK? Ikzelf ben toch wel gecharmeerd van het nieuwe station Bijlmer. Maar echte schoonheid vind ik dan toch het station van Maastricht en dat van Haarlem.
Well?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Paris Nord?
Grappig, ik zie het nu ook aan de spots. Zowel bij aankomst als vertrek te Leeuwarden even een ´rondje langs de velden´ om aankomende en vertrekkende treinen te noteren. Zojuist die van ´20.00u´ ingevoerd.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ben tegelijk met socios in Lw geweest, maar heb m niet kunnen spotten.
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Even kijken hoever we komen daarmee in dit topic. Heb jij al een idee? Dan is het stokje nu bij jou.quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Best een cool idee voor een estafette-topic of zo. Iemand schrijft een verhaal over een station en geeft het stokje dan aan iemand anders die over een ander station (of bijvoorbeeld een materieelserie) een verhaal schrijft
Ja, lekkerquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:10 schreef Socios het volgende:
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Even kijken hoever we komen daarmee in dit topic. Heb jij al een idee? Dan is het stokje nu bij jou.
Dat is nou wat ze "Roestrijden" noemenquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:21 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Overigens word 1 kopspoortje nog gebruikt, Spoor 4 zegmaar naast het "nieuwe" station. Savond als ze tot haven gaan stopt er planmatig 2x een trein.
He fles, leg mij nou niks uit he, dat had ik op weg naar den helder al door wat dat wasquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is nou wat ze "Roestrijden" noemen
Zoiets heet een matrixdisplay, vriend.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:38 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
DM ´90 3449 met het laatste stukje als trein 30123 zojuist vertrokken met +5 van Harlingen naar Harlingen Haven.
[ afbeelding ]
De koersrol op de 3446![]()
Amsterdam Sloterdijk. En dan vooral de omkapping van de sporen die bovenlangs voeren.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:26 schreef ghizzer het volgende:
trouwens, wat is het favoriete Nederlandse treinstation van FOK? Ikzelf ben toch wel gecharmeerd van het nieuwe station Bijlmer. Maar echte schoonheid vind ik dan toch het station van Maastricht en dat van Haarlem.
Dan vraag je je af waarom de NS niet voor een afgeleide van de ICE of de TGV heeft gekozen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:18 schreef ghizzer het volgende:
knaterslelijk!
Ik prefereer "bestemmingsaanduiding" boven weer een anglicisme. En vergeet niet hoe belangrijk het is je vrienden juist te kiezen.quote:Op woensdag 7 november 2007 00:23 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Zoiets heet een matrixdisplay, vriend.
ja zeker een mooi verhaal! Hoek van Holland was zoals ik al stelde alleen van naam bekend. Ik wist niet dat er zo´n verhaal achter schuil zat. Heb wel ooit gelezen over 1 of ander treindrama (nabij Harmelen als ik me niet vergis) waarbij een trein uit (ik meen Denemarken) betrokken was. Die foto's zijn wel erg mooi, ook met vlak ernaast die boot. Echt sentiment!quote:Op dinsdag 6 november 2007 19:32 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik wil best meer dingen typen dan alleen twee zinnen, maar dan krijg je zo’n semi-poetisch filosofisch verhaal dat op het einde niet meer zoveel met treinen te maken heeft maar eerder met de vergankelijkheid van de mens.
Of was dat juist je bedoeling?
Wat me nog wel bijstaat is dat ik in Ermelo altijd het stationsgebouw inliep (was toen nog een loket), en er was een rek met allerlei folders. Ik maakte er toen een sport van om zoveel mogelijk verschillende folders van de verschillende jaren dat ik er vaak kwam heb verzameld. Dus als je nog een folder van de Voordeelurenkaart 1992 zoekt, ik zal hem nog wel ergens hebben (of ik hem kan vinden is een tweede vraag).
De treinenloop was toen al vrij eentonig, natuurlijk twee keer per uur een sloot aan Koplopers die als Intercity langskwamen en de stoptreinen die meestal bestonden uit DD-AR (soms Plan V). Dan spreken we wel over de jaren 1992 tot 1997. Maar ondanks die eentonige treinenloop was de vreugde altijd groot als de bel van de spoorwegovergang de komst van een trein aanduidde, en het was voor mij altijd toch een kleine verassing welke trein nu weer langs zou komen. Zo af en toe een goederentrein heeft gelukkig wel enigzins afwisseling geboden.
Goh, ik ga er denk ik binnenkort maar weer eens langs. Het is zeker 10 jaar geleden dat mijn grootouders uit Ermelo weg zijn verhuisd, en dat ik dus het laatst op het station was. Het loket zal inmiddels wel gesloten zijn?
Hoek van Holland is echt zo’n vet station. Je komt eraan lopen, en ziet een machtig groot gebouw met verschillende (kop)sporen. Daarachter zie je dan de schepen naar de UK, die slechts een paar tientallen meters van het station liggen.
Maar dan slaat gewoon de algehele vergankelijkheid toe, want van de 4 kopsporen wordt er geen enkele meer gebruikt (althans, de al het whatever wat op het perron groeit laat dat vermoeden). Zelfs de trein stopt een perron verder (aan het kleine stukje naar Hoek v. Holland Strand) zodat het geheel er troosteloos bij ligt, vooral als je er rondloopt. Zelfs het loket is er niet meer open, reizigers uit het buitenland moeten zichzelf maar zien te bedruipen.
Dan ga je ‘s avonds op internet foto’s bekijken van het station, waar dan op die lege verroeste sporen die je die dag hebt bekeken, allerlei treinen bleken te staan met bestemmingen in Duitsland, Scandinavië e.d.
Het is moeilijk te bevatten dat dit secundaire lijntje ooit eens zo’n internationale allure heeft gehad. Je proeft in feite de geschiedenis, als je bedenkt dat mijn eigen grootvader (die uit Ermelo!) hier ooit eens met de trein heen is gestuurd om voor de Duitsers aan de Atlantikwall te werken (en hem toen is gesmeerd, onder begeleiding van enkele kogels).
Maar ook andere zaken hebben zich hier afgespeeld, zoals de Koningin die in de Meidagen 1940 in het zicht van het rokende Rotterdam de boot naar Engeland heeft genomen. En de Duitsers die tijdens de oorlog hier in fort van hebben gemaakt. Ook echter mensen die zowel voor de oorlog, als ook na de oorlog hier de boot hebben gepakt naar de nieuwe werelden (de VS, Australië). Gedegradeerd van belangrijk grensstation tot niets meer dan een halte aan een secundaire lijn.
Van al deze gebeurtenissen lijkt niet meer over te zijn, deze foto staat in mijn ogen echt symbool hiervoor:
De ongebruikte perrons, leeg en verlaten, lijken niets meer te zeggen te hebben. Maar wat voor (persoonlijke) gebeurtenissen zullen zich er in de afgelopen jaren hebben afgespeeld.
[ afbeelding ]
Hier stopt de trein tegenwoordig (spoor 1 & 2):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tot December 2006 reed de NS nog een “boottrein” naar Amsterdam, die gebruik maakte van een kopspoor. Echter met het vervallen van deze trein wordt het kopspoor ook niet meer gebruikt.
[ afbeelding ]
Maar vroeger zag het er zo uit:
[ afbeelding ]
Uit de goeie oude tijd van Hoek van Holland: alle D-treinen staan klaar voor vertrek. Van bekende namen zoals de Warschau-Express, de Holland-Scandinavie Express en de Colonia Express is, hoe triest ook, nu niets meer over!
[ afbeelding ]
Een vertrekkende D-trein naast de boot.
En daarom lijkt Hoek van Holland Haven wel symbool te staan voor de veranderingen in de 20e eeuw, voor de neergang van de klassieke manier van reizen, en de opkomst van alles moet maar snel en goedkoop. De ware "klasse" die het reizen omgaf is helaas verdwenen.
Zo ghizzer, nu tevreden?
Plan Uquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:44 schreef Socios het volgende:
Prima, in het kader van de mooie stations waarover gesproken is noem ik Kesteren. Dat vind ik een prachtig station, vooral eind jaren ´90 toen er nog Plan U reed en de perrons nog niet vernieuwd waren. Gelukkig ligt het emplacement er nog.
Ben benieuwd, indien gewenst mag je ook Dalfsen of Uithuizen kiezen, daar heb ik ook het één en ander mee, maak er maar wat van.![]()
en waar is die reclame te vinden?quote:Op woensdag 7 november 2007 13:27 schreef Remzz het volgende:
Je kan weer gratis internetten op het station, ff spotje van Microsoft Office bekijken en je krijgt een code voor 15 minuten
Dump het op Youtube anders geloven we je nietquote:Op woensdag 7 november 2007 10:45 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen, in mijn jeugd ben ik vaak met mijn tante in de trein rondjes gaan doen. Thuis heb ik nog een videoband waar we een rondje Utrecht – Tiel – Arnhem – Utrecht maken, en van het stuk Geldermalsen – Tiel (SGM-3) en Tiel – Arnhem (DE-2) heb ik dus videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine zit.
Dubbel sterker nog, ik heb zelfs videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine van Amersfoort (toen waren ze nog aan het ombouwen) naar Ermelo ga in de DD-AR.
Hangt op ieder spoorstation nu... lijkt mij leuk om te zien. Wat ik heb begrepen zijn het recente projecten.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:24 schreef von_Preussen het volgende:
@Dichterbijer, volgens mij past een videoband niet in de CD-ROM drive van mijn PC, ik heb dus geen idee hoe ik één en ander moet overzetten.
Trouwens, op Zondagmiddag om 17:30 komt op RTL 7 “spanning op het spoor”, dus mocht iemand daar nog interesse in hebben, bij deze dus de gegevens.
Cabineritten blijven dan weer wel boeiendquote:Op woensdag 7 november 2007 16:04 schreef ghizzer het volgende:
op internet staat een treinreis uit de coupe van Apeldoorn naar Deventer.echt fokking boring om naar te kijken.
Gewoon op de startsite van KPN die je krijgt als je signaal hebt, onderaan.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:20 schreef thatsme het volgende:
[..]
en waar is die reclame te vinden?
Loket is er nog, wordt tegenwoordig gerund door een sociale werkplaatsquote:Goh, ik ga er denk ik binnenkort maar weer eens langs. Het is zeker 10 jaar geleden dat mijn grootouders uit Ermelo weg zijn verhuisd, en dat ik dus het laatst op het station was. Het loket zal inmiddels wel gesloten zijn?
Station Bilthoven ofzo?quote:Op dinsdag 6 november 2007 23:18 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Nog een zoekplaatje:
[ afbeelding ]
Nee een verstopt NS logo in de grafstenen van het spooklsot van de Efteling. Ik dacht dat fles dit wel wistquote:
Fles wist dat wel hoorquote:Op woensdag 7 november 2007 21:25 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Nee een verstopt NS logo in de grafstenen van het spooklsot van de Efteling. Ik dacht dat fles dit wel wist
Geen verrassing dat was bij de SGM III ookquote:Op woensdag 7 november 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die SGM-II stellen gaan bij de revisie vernummerd worden. Ze komen als 2111-2125 en 2130-2145 de baan weer op.
ah juist.. bedoel je met BM 235 ICK-rijtuigen? Hengelo-Amsterdam vind ik persoonlijk niets. Tenminste.. niet dat stuk door Tukkerland, maar het schiet wel lekker op. Ikzelf vond Zwolle-Breda altijd erg relaxt, maar sinds het verdwijnen van deze lijn, de 'beneluxtreinachtige intercityrijtuigen' (die rijden nu vaak op het stuk Arnhem-Roosendaal) én met meer stops (denk bv. aan elk half uur Wijhe, Olst) is de hele charme ervan verpest.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Venlo-Tilburg vind ik heerlijk, mits in Bm235 rijtuigen
Daarnaast Hengelo - Amsterdam, mits in de Pimpelbistro
In het Buitenland vooral Koblenz - Bingen(Rhein) en Koblenz - Rüdesheim(Rhein), vanwege het mooie traject langs de Rijn
Een deel van de sprinter tweetjes heeft al een doorgang. De rest krijgt er ook een. En een toilet kan er niet van af denk ik.quote:Op donderdag 8 november 2007 09:08 schreef Duvel het volgende:
Gaan ze bij die Sprinter prototweetjes nou nog een doorgang maken tussen de bakken en een plee toevoegen?
Ja, de non-protostellen. 2001 - 2015 is "proto".quote:Op donderdag 8 november 2007 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een deel van de sprinter tweetjes heeft al een doorgang.
om één of andere reden lijkt het me geen reet aan en wordt het een slecht aftreksel van de NS met als excuus waarom er nog steeds zoveel treinen te laat rijden.quote:Op donderdag 8 november 2007 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
De Promo-poster van Spanning op het Spoor:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 november 2007 14:17 schreef ghizzer het volgende:
[..]
om één of andere reden lijkt het me geen reet aan en wordt het een slecht aftreksel van de NS ProRail met als excuus waarom er nog steeds zoveel treinen te laat rijden.
ik hou van treinen, de schoonheid van stations en van het reizen er mee, niet van reparaties aan het spoor. iemand die van auto's houdt gaat toch ook niet kijken naar een programma over wegwerkzaamheden?quote:Op donderdag 8 november 2007 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wachten we niet eerst even een paar uitzendingen van dat programma af?
tja.. persoonlijk trekt het mijn aandacht niet. begrip kweken hoeft niet, dat heb ik al lang en bovendien is mijn OV-jaarkaart ook min of meer kostenloos (ja ok, je hebt de prestatienorm maar ok, ik reis ook heel vaak niet voor schooldoeleinden). zodra ik afgestudeerd ben en werk heb, dan reis ik als het even kan toch niet meer (zo vaak) met de trein, dus dan is het ook voor mij niet meer interessant. :pquote:Op donderdag 8 november 2007 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik hou ook niet van werkzaamheden. Maar op zich is het toch positief dat ze proberen een beetje begrip te kweken door in beeld te brengen wat ze nou eigenlijk precies doen? Programma's over treinreizen zijn er al meerdere (hoewel dat ook nooit genoeg is natuurlijk)
Ah mooi! Weet je toevallig ook wanneer het nieuwe spoorboekje te koop is? Dat halen we natuurlijk ieder jaar de eerste dag op.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Via http://9292ov.nl is de nieuwe dienstregeling na te kijken
haha vet.. als stoptrein naar zwolle neem ik aan?quote:Op donderdag 8 november 2007 21:01 schreef Socios het volgende:
Mijn spot van de dag.
[ afbeelding ]
Plan V 952 en 953 gereedstaand voor vertrek als IC 10740 vanochtend te Leeuwarden.
quote:Op donderdag 8 november 2007 21:06 schreef Dichterbijer het volgende:
JAIKES!! Een Plan V als IC richting het westen... :/
Oh, was jij die zombie die ik laatst kotsend de trein uit zag strompelen?quote:Op donderdag 8 november 2007 21:10 schreef ghizzer het volgende:
want langer hou ik het ook niet vol.
2 keer per jaar ofzo jaquote:Op donderdag 8 november 2007 20:40 schreef ghizzer het volgende:dat op het traject Deventer-Enschede ook V-IRM's rijden...
haha nee, de laatste x dat ik gekost heb, was ongeveer 12 jaar terug door schapenshoarma, maar waar en wanneer was het?quote:Op donderdag 8 november 2007 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh, was jij die zombie die ik laatst kotsend de trein uit zag strompelen?
Weet ik het, ik toon alleen maar even aan dat dat geneuzel over "langer hou ik het niet vol" onzin isquote:Op donderdag 8 november 2007 21:16 schreef ghizzer het volgende:
[..]
haha nee, de laatste x dat ik gekost heb, was ongeveer 12 jaar terug door schapenshoarma, maar waar en wanneer was het?
Oude tijden hequote:Op donderdag 8 november 2007 21:01 schreef Socios het volgende:
Mijn spot van de dag.
[ afbeelding ]
Plan V 952 en 953 gereedstaand voor vertrek als IC 10740 vanochtend te Leeuwarden.
En jij zit 7 dagen per week van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts naar buiten treinen te kijken en bij te houden wat er allemaal langs komt, ja?quote:Op donderdag 8 november 2007 21:12 schreef dennistd het volgende:
[..]
2 keer per jaar ofzo ja
ik heb als ik op school zit bijna de hele tijd zicht op station enschede
het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weet ik het, ik toon alleen maar even aan dat dat geneuzel over "langer hou ik het niet vol" onzin is
Dat kanquote:Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb.
Moeilijk om echt een favoriet traject aan te wijzen. Zoveel trajecten die ieder weer iets moois hebben... Om maar even een paar te noemen:quote:Op donderdag 8 november 2007 09:55 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. wat is bij jullie, treinvrinden, het favoriete traject om te reizen en waarom?
quote:Op donderdag 8 november 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan
Maar er zijn nog wel treinen te bedenken waar je bijvoorbeeld duizenden kilometers in zit, die je doen SMACHTEN naar dat boemeltje hoor
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:33 schreef ghizzer het volgende:
[..]
dat de meeste dingen in het leven - zo niet alles - relatief zijn, hoef je mij niet uit te komen leggen. Echter, dat maakt die trein in absolute zin niet minder kut.
Blijf dan even zitten tot Assen of zo, 78 km non-stopquote:Op donderdag 8 november 2007 21:32 schreef Socios het volgende:Amersfoort - Zwolle. 66 kilometer doorstoten, alleen even inhouden in de scherpe bocht te Harderwijk. Heerlijk een half uur non-stop in een Koploper. Ook leuk in het donker.
Ja, herinner ik mij... Dan zullen ze het record uit het Guinness Book wel niet gebroken hebben... Anders was het toch wel in de publiciteit gekomen...quote:Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Herinnert iemand zich nog iets van die lui die 25.000 km in een week gingen rijden? En die nooit wilden zeggen hoe ver ze gekomen waren?
Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeldquote:Op donderdag 8 november 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar er zijn nog wel treinen te bedenken waar je bijvoorbeeld duizenden kilometers in zit, die je doen SMACHTEN naar dat boemeltje hoor
is wel een x de moeite meegemaakt te hebben. de power om te voelen dat daar de ICE3 de 300 km/h zo nu en dan aantikt is wel fantastisch. ben blij dat ik de tijd niet heb meegemaakt dat die trein nog langs de Rhein heen kronkelde. Ideaal zo.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Blijf dan even zitten tot Assen of zo, 78 km non-stop
Frankfurt Flughafen - Köln trouwens, ook vet
200 km binnen het uur. Wel VEEEEL tunnels...
Tunnels zijn kutquote:Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
200 km binnen het uur. Wel VEEEEL tunnels...
Dat traject heb ik nog niet bereden, lijkt me vet ja, wel veel positieve dingen gehoord, misschien ga ik volgende maand.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankfurt Flughafen - Köln trouwens, ook vet
Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.quote:
Luxemburg - Marseille, en dan een uur stilstaan in Dijonquote:Op donderdag 8 november 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeld![]()
Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijktquote:Op donderdag 8 november 2007 21:40 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.
Voor iemand die nooit verder van huis geweest is dan de baarmoeder van mama, jaquote:Op donderdag 8 november 2007 21:48 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt
Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.quote:Treinverkeer ondervindt amper hinder van storm
ProRail verwacht geen grote overlast voor het treinverkeer tijdens de storm die donderdagavond wordt verwacht. Volgens een woordvoerder waait het daarvoor niet hard genoeg. Het aantal lichte vertragingen, van minder dan een kwartier, lag rond 17.45 uur wel iets hoger dan normaal.
Door de wind komen bladeren op de rails terecht die gladde sporen kunnen veroorzaken. Machinisten moeten langzamer rijden om te voorkomen dat ze voorbij een station schieten en op een open overgang terecht komen.
ProRail verwacht de komende dagen nog meer vertragingen. Gladde sporen zijn hiervan de oorzaak. ProRail denkt dat de problemen tot en met maandagavond duren. Spoorwegovergangen kunnen langer gesloten zijn, om risico's bij het doorslippen van een trein te beperken.
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.
Was vervangend mat vanuit Zwolle naar Leeuwarden, nadat de trein dus ook als vervangend mat terug naar Zwolle heeft gereden werd het mat er daar weer uitgehaald er vervangen door ICMquote:Op donderdag 8 november 2007 21:06 schreef Dichterbijer het volgende:
JAIKES!! Een Plan V als IC richting het westen... :/
Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein. Of is zo'n zelfde fabeltje als die reizigersgroei van Arriva?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
Ik zat toen in de laatste koploper die reed tussen Leeuwarden en Zwolle. De machinist zei van te voren al dat het een zware rit ging worden we hadden tegenwind.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
Die foto is vandaag niet te maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmiddag te Harlingen Haven tussen de wolken door:
[ afbeelding ]
Serieusquote:Op vrijdag 9 november 2007 09:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein.
Hmm, niet de Tibet-lijn, maar een andere lijn in West-China. Detail.quote:4 killed in China train derailment
2007-02-27
A sandstorm with hurricane-strength wind gusts derailed a train in China's far west on Wednesday, killing at least four people and injuring another 30, state media said.
The 11-car train had just left a station in Turpan, in the Xinjiang region's east, when it was hit by wind at 2 a.m., the Xinhua News Agency said.
"A strong sandstorm cracked window panes soon after the train left Turpan, and blew some of the cars off the rail when we were trying to plug up the windows," Xinhua quoted passenger Su Chuanyi as saying.
Sandstorms fed by the deserts of Xinjiang and Inner Mongolia blow toward Beijing and the eastern seaboard each spring powered by vigorous winds. Sometimes, the dust blows out across the Pacific, clouding the skies of South Korea and occasionally drifting as far as the western coast of the United States.
At least 100 rescue workers, doctors and police were at the scene of the derailment, which disrupted operations of the Southern Xinjiang Railway, it said.
The train had been running between the capital city of Urumqi and Aksu, in the west.
ach ja, media, die lullen maar wat.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity?
Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zittenquote:751 Teletekst vr 09 nov
********************************
S P O O R W E G E N actueel
8 t/m 12 november
Gladde sporen door bladval
De komende dagen zorgen stevige wind en
buien voor flink wat bladval.
Dit leidt mogelijk tot gladde sporen,
waardoor de machinisten hun snelheid
moeten aanpassen.
*Advies:
Houd rekening met een langere reistijd.
Neehee, door de wind waaien de al gevallen blaadjes weg en komen zo op het spoor terechtquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:
[..]
Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten![]()
Mja er staat dat de bovenverdieping van een intercity veel schade heeft, dus dan kom je al gauw op dubbeldeks materieel uit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
Dat stond er nog niet toen ik jou kwoottequote:Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
@Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens.
bovenverdieping is sprake van. Kan ook Virm geweest zijn op zich.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
Dat klinkt in elk geval aannemelijkquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens OHIH was het stel 7839 en het treinnummer moet 5688 zijn geweest die met een flinke + rondreed.
Radio west spreekt ook over een dubbeldekkerquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt in elk geval aannemelijk
Bij mijn weten blijft goederenvervoer mogelijk op de Hoekse Lijn.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:08 schreef FredvZ het volgende:
weet alleen niet zeker of het goederenvervoer gehandhaafd gaat blijven.
Verwend nestquote:Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb.
dat trekt ook niemand in twijfelquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:52 schreef FredvZ het volgende:
De trein naar Zwolle vanaf Amersfoort om 0.08 is idd een intercity
Zie de dienstregeling
Bron: http://www.haarlem.nl/quote:Zondag 11 november: vervanging Haarlemse spoorbrug op tv
Op zondag 11 november start op RTL7 de tv-serie 'Spanning op het spoor'. De serie volgt de werkzaamheden van verschillende projecten die ProRail op dit moment realiseert. Elk deel van de serie zoomt in op een concreet bouw- of onderhoudsproject. In de eerste aflevering is te zien hoe de vervanging van drie Haarlemse spoorbruggen is verlopen.
In de eerste aflevering laat ProRail zien hoe drie brugdelen, van elk 100 jaar oud, midden in het centrum van Haarlem worden vervangen. Om zwaarder goederenvervoer op het traject Delft–Leiden-Haarlem mogelijk te maken, worden de nieuwe spoorbruggen zwaarder dan de oude. De nieuwe gesloten U-vormige bak en het aanbrengen van een doorgaand ballastbed zorgen ervoor dat, ondanks het zwaardere goederenvervoer, de geluidsbelasting niet toeneemt en de vuiloverlast van de treinen vermindert.
De bewoners bij Brouwersvaart in Haarlem zijn in het weekend van 7, 8 en 9 september een weekend lang geconfronteerd met een decor aan bouwactiviteiten; van werkers in gele fluoriscerende vesten tot de grootste spoorkraan van Nederland, de Obelix. Deze spoorkraan is van VolkerRail en hijst 150 ton bij een ingeschoven giek en 37 ton bij een maximale gieklengte van 28 meter.
In de tv-serie is te zien hoe de werkzaamheden in Haarlem zijn verlopen. Passen de drie spoorbruggen die in Haarlem worden vervangen? Lukt het om de vervanging van het wisselcomplex op tijd af te ronden? Hoe wordt de tegenslag opgelost? Wat doen de verkeersleiders om ervoor te zorgen dat de treinenloop ondanks het werk zo weinig mogelijk verstoord wordt?
De uitzending is zondag 11 november, tussen 17.30 en 18.00 uur, op RTL7.
Nou, het gaat er om spannenquote:Passen de drie spoorbruggen die in Haarlem worden vervangen?
gewoon, alles platgooien. Laat de reiziger maar barsten, oléquote:Hoe wordt de tegenslag opgelost? Wat doen de verkeersleiders om ervoor te zorgen dat de treinenloop ondanks het werk zo weinig mogelijk verstoord wordt?
Gequote van Dumpy op somda.quote:SMS van Geertw via Justin: in Arnhem 3111+3108+3110+3117 als LM langs zien komen.
Zou me niet verbaasd hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, het gaat er om spannenWe hebben gewoon lukraak 3 bruggen besteld uit een foldertje, maar eens kijken wat het wordt
quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, of naar Hasselt om in hele kleine schattige gele stukjes geknipt te worden
http://www.hulpverlenings(...)p/topic,20295.0.htmlquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat trekt ook niemand in twijfel
Maar dat is gewoon een andere trein
Dat zeg ik. de IC Amf - Zl was een andere trein.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
http://www.hulpverlenings(...)p/topic,20295.0.html![]()
hard gereden nog danquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:03 schreef Wadloper het volgende:
Ze zijn in Groningen aangekomen
3117 V
3110 2
3108 3
3111 A
Ik heb wel een paar contacten bij Nedtrain, maar meer oppervlakkig. Ik ken ze niet écht heel goed.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je niet even regelen dat ze hier dit weekend even op dienst komen![]()
Want?quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht eerder aan de 13.03 trein van Leeuwarden naar Groningen komende zondag
Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè!quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:00 schreef Peterselieman het volgende over bruggen bij Haarlem:
[..]
Zou me niet verbaasd hebben.
Ooit van cynisme gehoord?quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè!
Hehe okequote:Op vrijdag 9 november 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zit ik als het goed is in.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk die ja,quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Enschede Drienerloo is geen grens in de buurt. Bedoel je niet Eschmarke of anders Glanerbrug?
Zo, dat vind ik een bondig verslagquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:42 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Zo, thuis... 600 km
Je zult idd Enschede de Eschmarke bedoelen, ondanks dat je de Maeslantkering in je link had zitten.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Denk die ja,
Heb eens op het overzicht van aantal passagiers per station gekeken. Volgens mij hadden zij er toen 59 per dag ofzo.
Zag er wel grappig uit daar met een vervallen fabriek vlak langs het spoor.
edit: Hier was het http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1
Ik heb ooit een joch vanaf een carnavalswagen daar tegen de bovenleiding zien slaan met een stok. Ik dacht: "Die is dood" Er gebeurde niks! (Dat is info voor de suïcidalen onder ons.:))quote:Ben trouwens ook weleens bij Eijsden geweest en daar naar Belgie gelopen. Vond ik ook nog een grenspaal. Die zie je ook op heel veel plaatsen niet staan.
Aan de wisseling van de belijning of andere verkeersborden zie je dan dat je niet meer in NL bent.
Ja, met een gouden randje.quote:Op vrijdag 9 november 2007 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben jullie mooie bruggen in de folder staan Duuf?
Als je midden in de spits de trein naar Groningen neemt in Amersfoort (die vertrekt dus een paar minuten na de IC naar Leeuwarden) en deze trein is 12 of 15 bakken lang ofzo dan kan je het presteren om in de laatste bak in je eentje te zitten of met de 2en ofzo.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:15 schreef Dichterbijer het volgende:
19.45 in de Intercity van Amersfoort naar Groningen (met +10) vlak voor Zwolle: http://nl.youtube.com/watch?v=e3ZOOcCUxnc
details graagquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Hier ook 593 km vandaag, en nog een dikke +60 vanaf Hengelo terug naar Leeuwarden ook... Morgen weer een dagje treinen, omleidingen cargo's via Gouda :-) Foto's van vandaag komen morgen wel :-)
Ow, ik hoor net dat het nog weleens heel ernstig uit de klauw zou kunnen gaan lopen met mij in decemberquote:Op zondag 4 november 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Okee, vertel hier wat je de komende 2 maanden nog van plan bent om je spoorjaar nog een BEETJE op te leuken. Ik heb al meerdere mensen gehoord met dikke plannen om in december nog even te gaan "afsprinten"Dat is hartstikke vet natuurlijk
Maar ja, plannen zijn maar plannen, boter bij de vis nu
Ik ga half december nog een weekendje maken naar Trier, Saarburg en Luxemburg, en het weekend erop nog even naar Norddeich Mole.
Om mijn interrail-dagen op te maken. De eerste zes dagen daarvan gaan op aan een slingertje naar zuid-Zweden, en ik hoop daar ernstig veel bordjes te kunnen schieten en zo.
Hmm, interessant. Ik pak vaker vrijdags de trein naar Groningen buiten de spits om rustiger te zitten, alleen moet ik dan meestal staanquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Als je midden in de spits de trein naar Groningen neemt in Amersfoort (die vertrekt dus een paar minuten na de IC naar Leeuwarden) en deze trein is 12 of 15 bakken lang ofzo dan kan je het presteren om in de laatste bak in je eentje te zitten of met de 2en ofzo.
Reizigers spreiding kan je echt veel bakken mee besparen landelijk gezien.
Dat heb je ook vaak met de Intercity naar Deventer uit de 1500 serie, die vertrekt een paar minuten voor de “gewone” Intercity naar Enschede. Ik probeer meestal de trein naar Leeuwarden te nemen, want die stopt dan op het spoor naast de 1500 naar Deventer. Daar is het in de spits dan meestal rustig, terwijl de trein naar Enschede hutje mutje op elkaar zit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:47 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Als je midden in de spits de trein naar Groningen neemt in Amersfoort (die vertrekt dus een paar minuten na de IC naar Leeuwarden) en deze trein is 12 of 15 bakken lang ofzo dan kan je het presteren om in de laatste bak in je eentje te zitten of met de 2en ofzo.
Reizigers spreiding kan je echt veel bakken mee besparen landelijk gezien.
gaaf, zo'n popup over 3/4 van m'n schermquote:Op zaterdag 10 november 2007 08:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Fles jij wilde vandaag naar Norddeich en Emden
http://www.abload.de/image.php?img=emden70bu.jpg
Vanaf mijn ouders 3 uur. Vanaf mijn kamer iets meer dan1,5. Heb het traject 3 keer gereisd (1x vanaf Groningen via Leeuwarden naar huis) en 2x in de zin van retour. Wel de moeite waard voor die keren, maar ik vind het eerlijkgezegd niet een heel spanned traject. Het station van Leeuwarden vind ik wel aardig, maar ik vind Leeuwarden niet echt een leuke stad (met name 's avonds niet).quote:Op zaterdag 10 november 2007 16:41 schreef Socios het volgende:
Wat is voor jou ver? Hoelang zou je onderweg zijn?
Ik denk dat je deze op je kamer Appartement gevonden hebt en hoe, via je computerquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik vond deze nog
[ afbeelding ]
ga maar fantaseren waar en hoe
ik heb echt geen flauw idee, maar iets in mij zegt dat 't tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden is, maar ergens tussen Almelo en Hengelo sluit ik ook niet uit.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik vond deze nog
[ afbeelding ]
ga maar fantaseren waar en hoe
hmm de GTW uit de ri Zuidbroek komt altijd wel mooi gelijk aanrijden in Groningen .. alleen het bos klopt nietquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja, ik vond deze nog
[ afbeelding ]
ga maar fantaseren waar en hoe
Het is al een tijdje geledenquote:Op zaterdag 10 november 2007 19:50 schreef thatsme het volgende:
[..]
hmm de GTW uit de ri Zuidbroek komt altijd wel mooi gelijk aanrijden in Groningen .. alleen het bos klopt niet![]()
Het moet daar wel zo ongeveer zijn, gezien het rondje dat Fles en Zug-Chef die dag gemaakt hebben.quote:Op zaterdag 10 november 2007 19:50 schreef thatsme het volgende:
[..]
hmm de GTW uit de ri Zuidbroek komt altijd wel mooi gelijk aanrijden in Groningen .. alleen het bos klopt niet![]()
Budapest Keleti (= Oost) is het. Budapest heeft niet zoiets als een Centraal stationquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:16 schreef ghizzer het volgende:
Wow Fles.. dit is vet! http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/Fles5/4/fles5405.jpg is dit station Boedapest centraal? Ik ben benieuwd!
ah juist.. doet me denken aan Wenen dat er geen CS is. (oh ja.. Wien-Südbahnhof en Westbahnhof zijn allebei heel verschillend, lijkt hier ook niet op, maar zijn ook erg vet mocht je die nog niet kennen tenminstequote:Op zaterdag 10 november 2007 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Budapest Keleti (= Oost) is het. Budapest heeft niet zoiets als een Centraal station
Dat zou wel knap zijn he, van hier naar Budapest zonder over Wenen te gaanquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:28 schreef ghizzer het volgende:
ah juist.. doet me denken aan Wenen dat er geen CS is. (oh ja.. Wien-Südbahnhof en Westbahnhof zijn allebei heel verschillend, lijkt hier ook niet op, maar zijn ook erg vet mocht je die nog niet kennen tenminste).
Nou, in ieder geval zowel richting Wenen als richting Boekarestquote:in welke richtingen vertrekken vanaf dit station de treinen (en dan doel ik eigenlijk alleen op de internationale treinen)?
nou ja.. er leiden meer wegen naar rome, dus denk ik ook dat dat geldt voor budapest.quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel knap zijn he, van hier naar Budapest zonder over Wenen te gaan
[..]
Nou, in ieder geval zowel richting Wenen als richting Boekarest
Ja, dat zeg ik. Naar Boekarest en Wenenquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:35 schreef ghizzer het volgende:
maar in welke richtingen rijden daar de internationale treinen
Geen ideequote:en zijn de overige grote stations in budapest ook zo mooi?
oh sorry, ik had het niet goed gelezen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik. Naar Boekarest en Wenen
[..]
ik zal nog wel eens even googlen, thanx (Y)quote:Geen ideeIk vermoed Nyugati en Deli wel, Keleföldi iig niet
volgens mij heb ik hier iets heel doms geschreven *-|quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:32 schreef ghizzer het volgende:
trouwens.. deze trein... http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/200706/21.jpg .. die voorkant doet me echt denken aan een mentos.. ben ik daar in de enige of..?
Overigens zou ik zweren dat dat Soestduinen isquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:47 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. vandaag kwam ik deze trein tegen op het traject Zwolle - Amersfoort om treinvandalisme tegen te gaan [ afbeelding ]
ik stel ook niet dat deze foto daar gemaakt is.quote:Op zaterdag 10 november 2007 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Overigens zou ik zweren dat dat Soestduinen is
ja, 't is lekker met jequote:Op zaterdag 10 november 2007 21:09 schreef ghizzer het volgende:
[..]
ik stel ook niet dat deze foto daar gemaakt is.
Nee dat lijkt me niet.. Is dan niet zo opvallend.. terwijl ik er bijna elke dag lang rijdt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het is al een tijdje geleden![]()
Maar daar is het wel idd
Is dat bos gekapt of zo inmiddels?
ik vermoed dat dit gewoon paint is of van iemand die photoshop niet beheerst.quote:
Prijzen (in ¤) van Amsterdam Centraal naar Den Haag HSquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef Socios het volgende:
[..]
Die kan ik je ook wel geven. Ik kom op 540 treinkilometers.Nu de foto´s nog.
Jaquote:Op zondag 11 november 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
Maar is een tariefkilometer gelijk met een 'echte' kilometer.
Heler gestolen fotocamera's gepaktquote:
quote:
quote:Op zondag 11 november 2007 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
Mwah, Arnhem - Arnhem Zuid bijvoorbeeld is 4 a 5 km in t eggie, maar tariefkilometers rekenen er 8
Persoonlijk had ik niet gedacht dat Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km is, maar nu ik er wat meer over nadenk denk ik wel dat dat klopt.quote:Op zondag 11 november 2007 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
Gemeten over het spoor van station naar station:
Arnhem - Arnhem Zuid 5,6 km, ns tariefeenheden: 8
Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km, ns tariefeenheden: 0
Dordrecht - Dordrecht Zuid 2,5 km, ns tariefeenheden: 0
Dus tja...
Ach ja, dat soort afrondingsgeklooi hou je toch bij gedeelde tariefpunten. Over langere afstanden klopt het heel aardig hoor. En trouwens: het is me veel te veel moeite om het precies uit te zoeken, dit is me voldoende nauwkeurigquote:
Nah niet echt natuurlijk, hij zou ergens om 13 uur daar moeten zijn en ik heb hem nu pas om 19:30 ofzo gezien, maar om 13 uur was ik heul ergens andersquote:Op zondag 11 november 2007 13:51 schreef Willy84 het volgende:
respect dat je daar 6 uur hebt staan wachten![]()
Voor platen![]()
Waarom?quote:Op zondag 11 november 2007 15:55 schreef Zug-Chef het volgende:
Exposure Time 25.000 s
Aperture f/16.0 en f/20.0
ISO 200
Niet echt maar als ik iemand kan blij maken met deze herinneringquote:
Want jij had een veel betere geweten, namelijk..........quote:Op zondag 11 november 2007 17:21 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik liep trouwens net Tegen Toeps te vertellen hoe belachelijk gekozen titel ik het vond![]()
Mij!quote:Op zondag 11 november 2007 17:21 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Niet echt maar als ik iemand kan blij maken met deze herinnering
quote:Bladval/gladde sporen:
Door de wind en de neerslag is er de komende dagen (tot en met dinsdag) een sterk verhoogd risico op slipgevaar. Vanaf woensdag verbeterd de situatie sterk.
quote:Op zondag 11 november 2007 17:27 schreef Socios het volgende:
Kan iemand het voor mij opnemen?Ohw nee, dat was een ander programma op de zondagavond.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik was het ook helemaal vergeten, thanks voor de reminder!quote:Op zondag 11 november 2007 17:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Spanningop het spoor! nog een kwartiertje
Dat zou wel heel dom zijn voor iemand als jijquote:Op zondag 11 november 2007 17:42 schreef Duvel het volgende:
Damn, zit ik hiervoor klaar met m'n broek op m'n enkels?
De klok tikt door jongequote:Op zondag 11 november 2007 17:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Wat een jostiprogramma, Blok beton gevonden: " En de mannen hebben weer een uitdaging erbij"
Nee, die sukkels van 30 jaar terug waren er te beroerd voor om het weg te halen zul je bedoelen
quote:Op zondag 11 november 2007 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat zou wel heel dom zijn voor iemand als jij
Ff aanbeuken met dat stuk beton dat ze gevonden hebben, beetje wringen dan zit het tenminste vast.quote:Op zondag 11 november 2007 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De klok tikt door jonge
En straks moeten we nog maar zien of die bruggen uit de folder van Duuf gaan passenVast niet
gelukkig zitten er wel gloeiend lekkere wijven in de reclamequote:
ja, prorail op zijn bestquote:Op zondag 11 november 2007 17:47 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Vroegha had je nog een andere definitie van spanning.
Rondje Nederland DAT was pas spanning op het spoor!
Wat nou roest rijden met een lege treinquote:
teveel spanning, denk ikquote:Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Mensen mensen toch, wat is er toch mis op het spoor deze maand....
Boze tongen beweren dat daar een analfabetische dwangbuispatiënt achter zat. Meer zeg ik er niet over.quote:Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Wat nou roest rijden met een lege trein, ons eerste ritje Rondje Nederland verdomme
![]()
[ afbeelding ]
Zeg, we hebben lol gehad, dat is toch veel belangrijker. Prorail dit en prorail dat... we hadden TOCH verloren omdat onze vriend Floris de Leeuw toch een betere planning in elkaar had gedraaid. Beetje apart dat je bijna 15 maanden na dato nog steeds gefrusteerd bentquote:Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Wat nou roest rijden met een lege trein, ons eerste ritje Rondje Nederland verdomme
![]()
[ afbeelding ]
Ik ken in Duitsland een heleboel trajecten die ik liever met de auto af zou leggen (mits 6-cylinders of meer).quote:Op zondag 11 november 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
Het is gewoon tyfus zonde om met de auto een traject af te leggen... Met de trein levert het gewoon zoveel meer op
Ja, Floris de Leeuw was echt een verdiende winnaarquote:Op zondag 11 november 2007 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zeg, we hebben lol gehad, dat is toch veel belangrijker. Prorail dit en prorail dat... we hadden TOCH verloren omdat onze vriend Floris de Leeuw toch een betere planning in elkaar had gedraaid. Beetje apart dat je bijna 15 maanden na dato nog steeds gefrusteerd bent
Dan heb je ons niet gezien tijdens een van onze ritjes door Nederland of Duitsland.. een hoop bier (B). Kan dus niet als je met de auto gaatquote:Op zondag 11 november 2007 18:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik ken in Duitsland een heleboel trajecten die ik liever met de auto af zou leggen (mits 6-cylinders of meer).
Maar das een andere discussie.
Jammer dat het programma zo kort was, het was zo voorbij. Ik vond het wel leuk om de organisatorische kant van het geheel eens te bekijken, en te kijken wat er beter had gekund.![]()
En dat voor een paar "zware" goederentreinenquote:Op zondag 11 november 2007 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mooi dat die bruggen uit de folder van Duuf precies pasten op de onverwachte verrassingen in Haarlem
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |