abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2007 @ 21:21:48 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54389815

Hier alweer deel 90 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?

Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Wadlopers, Buffels en Spurts (GTW's), uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.

Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mari�nberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.

Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.

Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.

Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl

De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>

Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot.

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.

NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.

Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.

Thalys.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:

Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54389887
Heb vandaag voor het eerst gehoord (via mijn huisgenootje) dat een trein in Baarn niet kon stoppen vanwege blaadjes op de rails... zijn ze even later achteruit gereden om toch nog te stoppen te Baarn
pi_54391416
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:24 schreef Dichterbijer het volgende:
Heb vandaag voor het eerst gehoord (via mijn huisgenootje) dat een trein in Baarn niet kon stoppen vanwege blaadjes op de rails... zijn ze even later achteruit gereden om toch nog te stoppen te Baarn
Ja het is ook een 6 momenteel code ROOD
Misschien maar effe tijdelijk in de OP zetten nu, of is dat geen goed idee?

Komt trouwens leuke beurs in de RAI denk ik: http://www.uic-highspeed2008.com/
Edit: Foutje is volgens mij niet voor ons bedoelt.

[ Bericht 7% gewijzigd door sander89 op 05-11-2007 22:29:07 ]
............................
  maandag 5 november 2007 @ 22:19:34 #4
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54391431
Hier ook kloteweer met aardig wat wind vanavond, dat is wel een goed uitgangspunt voor een glijpartij!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2007 @ 22:39:30 #5
Maffe Fries
pi_54392042
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:18 schreef sander89 het volgende:

[..]

Misschien maar effe tijdelijk in de OP zetten nu, of is dat geen goed idee?
Ben ik niet zo'n voorstander van
quote:
Komt trouwens leuke beurs in de RAI denk ik: http://www.uic-highspeed2008.com/
Edit: Foutje is volgens mij niet voor ons bedoelt.
Kost maar ¤145.

Ben in maart wel gratis naar Rail-Tech in Utrecht geweest. Was officiëel ook niet voor mij bedoeld
pi_54393195
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Kost maar ¤145.

Ben in maart wel gratis naar Rail-Tech in Utrecht geweest. Was officiëel ook niet voor mij bedoeld
Ja maar dat is voor 3 hele dagen, van de RAI site:

Fast track to Sustainable Mobility
Organisator: Europoint b.v.
Datum: 17 mrt 2008 t/m 19 mrt 2008
Openingstijden: ma: 12.30 – 18.00 uur, di: 10.00 – 17.00 uur, wo: 10.00 – 16.00 uur
Toegangsprijs: ¤ 35,- (incl. BTW) per dag

Alleen dan is nog steeds aardig prijzig en weet niet of het echt iets is, misschien zal wel verzameling HST staan?
............................
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 november 2007 @ 23:17:27 #7
Maffe Fries
pi_54393410
Zal wel ja. AnsaldoTilburg zal er nog wel niet staan met het bloemencorso met Zuigmond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54395642

DM ´90 3449 met het laatste stukje als trein 30123 zojuist vertrokken met +5 van Harlingen naar Harlingen Haven.

De koersrol op de 3446
  dinsdag 6 november 2007 @ 07:50:17 #9
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54397475
Ehm ... weet iemand wat die treinstellen doen op watergraafsmeer waarvan de ruiten ook blauw geschilderd zijn?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54398121
quote:
heb ik precies een jaar geleden meegemaakt bij station Rijssen. De stoptrein (toen nog een ICM/koploper) reed 300 meter verder door. toen moest ie weer achteruit.. haha.. vooral dat gezicht van de mensen op het perron die op de trein moesten wachten.;)
pi_54398206
Bijna priceless ja
pi_54398213
Leuke dingen gezien vandaag:
- Een SGM (2 baks) op transport door Amersfoort, denk op doortocht naar Denemarken voor de ombouw. Helaas geen nummer gezien.
- Op Watergraafsmeer: de groene/grijze Traxx is omgetoverd tot een Rode/witte Traxx

En die blauwe bakken/gele bakken @ watergraafsmeer: geen enkel idee...word gebruikt als remwagens/info standjes
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:38 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
De koersrol op de 3446
Krijg nou tietuh... ik dacht dat Arriva daar niet aandeed...zeker vanwege het feit dat nu alle treinen verplicht zijn dat soort info te tonen.
pi_54398278
quote:
Op maandag 5 november 2007 21:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien dat ze ter reparatie naar Halberstad zijn gestuurd?

Zal wel even op Somda vragen
Zie hier: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3526796
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 09:20:57 #14
Maffe Fries
pi_54398304
Die kende ik al, maar wat doen die bakken dan nu al in Nederland?
pi_54398536
haha vet van die VIRM.. trouwens.. zie de laatste tijd vet vaak een treinspotter op station Rijssen staan. Iemand van de hoogte? en oh ja.. weet iemand wanneer het tijdelijke perron op Deventer gereed is?
pi_54398953
DEVENTER - In afwachting van de bouw van een definitief derde perron bij het Deventer NS-station is gekozen om eerst een tijdelijk platform te realiseren.

Deze wordt op het bestaande spoor gebouwd.

Eigenlijk wilden de Nederlandse Spoorwegen vanaf december, als de nieuwe dienstregeling ingaat, beschikken over een derde perron in Deventer. Door die extra capaciteit wordt het mogelijk om ieder kwartier een trein van en naar de Randstad te laten rijden. Nu moeten de verschillende treinen vóór Deventer nog wachten tot er plaats is op het station alvorens de stad binnen kunnen rijden. Dit vergt té veel tijd.

De regering trok eerder al miljoenen uit om allerlei knelpunten op het spoor op te lossen. Uitbreiding van het station in Deventer is één van de maatregelen waar geld voor is gereserveerd. Het derde perron moet aan de stadszijde van het station (de zijde van het stationsplein) komen. De plannen zijn onderdeel van een totale aanpak van het Deventer station. Die plannen zijn nog niet gereed. ProRail, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de aanpassing van het spoor, wacht niet langer en kiest voor een voorlopige oplossing. Dit voorjaar wordt er een tijdelijk perron gebouwd. Dit derde platform wordt bovenop het (veelal ongebruikte) derde spoor aan de zijde van het stationsgebouw gebouwd. Volgens ProRail-woordvoerder Joost Mulder wordt nog gekeken waar de toegang voor het tijdelijke perron moet komen. Het platform moet medio april gereed zijn.

Het is nog duidelijk of de beschikbaarheid van een extra perron in het voorjaar meteen leidt tot aanpassing van de dienstregeling in Deventer.

http://www.destentor.nl/deventer/article2116156.ece
pi_54399016
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:59 schreef Zug-Chef het volgende:
DEVENTER - In afwachting van de bouw van een definitief derde perron bij het Deventer NS-station is gekozen om eerst een tijdelijk platform te realiseren.

Deze wordt op het bestaande spoor gebouwd.

Eigenlijk wilden de Nederlandse Spoorwegen vanaf december, als de nieuwe dienstregeling ingaat, beschikken over een derde perron in Deventer. Door die extra capaciteit wordt het mogelijk om ieder kwartier een trein van en naar de Randstad te laten rijden. Nu moeten de verschillende treinen vóór Deventer nog wachten tot er plaats is op het station alvorens de stad binnen kunnen rijden. Dit vergt té veel tijd.

De regering trok eerder al miljoenen uit om allerlei knelpunten op het spoor op te lossen. Uitbreiding van het station in Deventer is één van de maatregelen waar geld voor is gereserveerd. Het derde perron moet aan de stadszijde van het station (de zijde van het stationsplein) komen. De plannen zijn onderdeel van een totale aanpak van het Deventer station. Die plannen zijn nog niet gereed. ProRail, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de aanpassing van het spoor, wacht niet langer en kiest voor een voorlopige oplossing. Dit voorjaar wordt er een tijdelijk perron gebouwd. Dit derde platform wordt bovenop het (veelal ongebruikte) derde spoor aan de zijde van het stationsgebouw gebouwd. Volgens ProRail-woordvoerder Joost Mulder wordt nog gekeken waar de toegang voor het tijdelijke perron moet komen. Het platform moet medio april gereed zijn.

Het is nog duidelijk of de beschikbaarheid van een extra perron in het voorjaar meteen leidt tot aanpassing van de dienstregeling in Deventer.

http://www.destentor.nl/deventer/article2116156.ece
hopelijk maak ik dat niet meer mee en ben ik dan al afgestudeerd (en woon ik elders, bij voorkeur in zwolle).
pi_54399199
quote:
Op maandag 5 november 2007 23:17 schreef Peterselieman het volgende:
het bloemencorso met Zuigmond.
Je bedoelt de RailHummer?

[ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 06-11-2007 10:17:49 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54399332
knaterslelijk!
pi_54399476
trouwens, wat is het favoriete Nederlandse treinstation van FOK? Ikzelf ben toch wel gecharmeerd van het nieuwe station Bijlmer. Maar echte schoonheid vind ik dan toch het station van Maastricht en dat van Haarlem.
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:27:59 #21
Lankenwärter Schraumann
pi_54399528
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:26 schreef ghizzer het volgende:
trouwens, wat is het favoriete Nederlandse treinstation van FOK? Ikzelf ben toch wel gecharmeerd van het nieuwe station Bijlmer. Maar echte schoonheid vind ik dan toch het station van Maastricht en dat van Haarlem.
Station Moerwijk , er is niks beter dan thuiskomen bij mijn lieffie, he fles

Maar waarom ziet iedereen die stofzuigers met bloemmetjes op watergraafsmeer, vorige week heb ik echt niks kunnen ontdekken, en gisteren ook niet?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54399609
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:27 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Station Moerwijk , er is niks beter dan thuiskomen bij mijn lieffie, he fles

Maar waarom ziet iedereen die stofzuigers met bloemmetjes op watergraafsmeer, vorige week heb ik echt niks kunnen ontdekken, en gisteren ook niet?
ik heb het nu puur over het station he.. dus even je emoties achterwege gelaten.. anders staat bij mij station Varsseveld ook op nummer 1 (daar heb ik 18 jaar fulltime gewoond en veel mooie momenten meegemaakt van het ophalen en wegbrengen van dierbaren )
  dinsdag 6 november 2007 @ 10:56:29 #23
Lankenwärter Schraumann
pi_54400036
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:31 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ik heb het nu puur over het station he.. dus even je emoties achterwege gelaten.. anders staat bij mij station Varsseveld ook op nummer 1 (daar heb ik 18 jaar fulltime gewoond en veel mooie momenten meegemaakt van het ophalen en wegbrengen van dierbaren )
Ik mag graag op schiphol uitstappen ,maar ook daar kan je natuurlijkb je twijfels trekken tot hoever je t station rekent
~Een wijsgeer
pi_54400117
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:56 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Ik mag graag op schiphol uitstappen ,maar ook daar kan je natuurlijkb je twijfels trekken tot hoever je t station rekent
mee eens.. Schiphol is ook zeker mooi!
pi_54400124
Emotie: Station Ermelo, altijd als ik bij mijn grootouders was ging ik met opa elke keer naar het station om een uurtje treinen te kijken.

Favo: Hoek van Holland, zo’n wereldstation (denk aan de treinen die vroeger naar heel Europa gingen!) maar nu toch zo “vergaan”.

Trouwens, grappig dat ze in Deventer juist de stationszijde pakken om het 3e spoor aan te leggen, aangezien over dat spoor toch met enige regelmaat treinen langskomen als het 2e spoor vol staat met materieel (wat dus vaak voorkomt).
Vanwege de bouwmaterialen aan juist de andere kant van het perron (de kant van het oude postperron) dacht ik dat ze daar het extra perron zouden aanleggen, gezien het feit dat er daar minder treinen rijden. Trouwens, ik denk dat ze die ingang vrij moeilijk kunnen realiseren, tenzij ze natuurlijk buiten het station om trappen aan gaan leggen tegen de “spoordijk” aan.

Wat lullen ze ook raar over per kwartier trein laten rijden (1500-serie zullen ze het wel over hebben), als ze die trein nu een vol kwartier eerder laten rijden dan komt ie om .35 in Deventer aan (vanuit Randstad), en zou om .00 vertrekken (richting Randstad), als ze de stoppers dan op 1 perron afwerken lijkt mij er genoeg plaats te zijn.
pi_54400266
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef von_Preussen het volgende:
Emotie: Station Ermelo, altijd als ik bij mijn grootouders was ging ik met opa elke keer naar het station om een uurtje treinen te kijken.

Favo: Hoek van Holland, zo’n wereldstation (denk aan de treinen die vroeger naar heel Europa gingen!) maar nu toch zo “vergaan”.

Trouwens, grappig dat ze in Deventer juist de stationszijde pakken om het 3e spoor aan te leggen, aangezien over dat spoor toch met enige regelmaat treinen langskomen als het 2e spoor vol staat met materieel (wat dus vaak voorkomt).
Vanwege de bouwmaterialen aan juist de andere kant van het perron (de kant van het oude postperron) dacht ik dat ze daar het extra perron zouden aanleggen, gezien het feit dat er daar minder treinen rijden. Trouwens, ik denk dat ze die ingang vrij moeilijk kunnen realiseren, tenzij ze natuurlijk buiten het station om trappen aan gaan leggen tegen de “spoordijk” aan.

Wat lullen ze ook raar over per kwartier trein laten rijden (1500-serie zullen ze het wel over hebben), als ze die trein nu een vol kwartier eerder laten rijden dan komt ie om .35 in Deventer aan (vanuit Randstad), en zou om .00 vertrekken (richting Randstad), als ze de stoppers dan op 1 perron afwerken lijkt mij er genoeg plaats te zijn.
mooi bericht (Y). ga zo even zoeken op foto's van station Hoek van Holland, want het station is voor mij volkomen onbekend. Tof dat je meer hebt getypt dan 2 zinnen, want als het om onderwerpen gaat die mij interesseren dan kan het voor mij niet lang genoeg zijn!

station Deventer.. ja.. mijn gedachte was het zelfde, bij het voormalige postperron staat inderdaad behoorlijk wat materiaal en bovendien hebben ze vorige week daar de boel flink gesnoeid, dus mijn gedachte was hetzelfde. ik denk dat er gewoon een trap komt vanaf het perron naar het busstation en dat ze daar de fietsenrekken (gedeeltelijk) weg zullen halen. Een andere mogelijkheid is er niet (ivm de status van het stationsgebouw plus het feit dat er een AKO binnen 'in de weg' zit.
pi_54400621
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:07 schreef ghizzer het volgende:

[..]
...bij het voormalige postperron...
Het perron van 'Moskou aan de IJssel'?

Een van de mooiere stations vind ik toch A'dam CS en Groningen...
Iets moderner maar ook niet verkeerd: 's Hertogenbosch.
En natuurlijk de klassieker Valkenburg

Onderaan de lijst staan dan toch wel Utrecht CS en A'dam Zuid

[ Bericht 45% gewijzigd door Charango op 06-11-2007 11:27:21 ]
Socialist in Mercedes
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:22:57 #28
86072 thatsme
and That's you!
pi_54400643
quote:
Op maandag 5 november 2007 22:18 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dat kan iedereen wel voorspellen, bladeren, regen en veel wind. De ideale cocktail.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_54400733
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:22 schreef Charango het volgende:

[..]

Het perron van 'Moskou aan de IJssel'?
dat is al even geleden dat dat er op stond.
  dinsdag 6 november 2007 @ 14:04:53 #30
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54404574
quote:
Hmm heb ik 'helaas' niet meegekregen Stap elke dag op in Baarn.. Weet je ook een tijdje?
pi_54407532
Tvp
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_54407624
Paris Nord?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 16:48:39 #33
Maffe Fries
pi_54408138
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je bedoelt de RailHummer?

[ afbeelding ]
Die ja.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 16:49:48 #34
Maffe Fries
pi_54408174
Ben tegelijk met socios in Lw geweest, maar heb m niet kunnen spotten.

Straks maar even wat plaatjes van vandaag uploaden
pi_54408211
Ja leuk, jezelf terugvinden op de ander zijn foto's
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 16:54:17 #36
Maffe Fries
pi_54408277
Foto's van reizigers
pi_54411736
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:07 schreef ghizzer het volgende:

[..]

mooi bericht (Y). ga zo even zoeken op foto's van station Hoek van Holland, want het station is voor mij volkomen onbekend. Tof dat je meer hebt getypt dan 2 zinnen, want als het om onderwerpen gaat die mij interesseren dan kan het voor mij niet lang genoeg zijn!
Ik wil best meer dingen typen dan alleen twee zinnen, maar dan krijg je zo’n semi-poetisch filosofisch verhaal dat op het einde niet meer zoveel met treinen te maken heeft maar eerder met de vergankelijkheid van de mens.

Of was dat juist je bedoeling?

Wat me nog wel bijstaat is dat ik in Ermelo altijd het stationsgebouw inliep (was toen nog een loket), en er was een rek met allerlei folders. Ik maakte er toen een sport van om zoveel mogelijk verschillende folders van de verschillende jaren dat ik er vaak kwam heb verzameld. Dus als je nog een folder van de Voordeelurenkaart 1992 zoekt, ik zal hem nog wel ergens hebben (of ik hem kan vinden is een tweede vraag).
De treinenloop was toen al vrij eentonig, natuurlijk twee keer per uur een sloot aan Koplopers die als Intercity langskwamen en de stoptreinen die meestal bestonden uit DD-AR (soms Plan V). Dan spreken we wel over de jaren 1992 tot 1997. Maar ondanks die eentonige treinenloop was de vreugde altijd groot als de bel van de spoorwegovergang de komst van een trein aanduidde, en het was voor mij altijd toch een kleine verassing welke trein nu weer langs zou komen. Zo af en toe een goederentrein heeft gelukkig wel enigzins afwisseling geboden.

Goh, ik ga er denk ik binnenkort maar weer eens langs. Het is zeker 10 jaar geleden dat mijn grootouders uit Ermelo weg zijn verhuisd, en dat ik dus het laatst op het station was. Het loket zal inmiddels wel gesloten zijn?

Hoek van Holland is echt zo’n vet station. Je komt eraan lopen, en ziet een machtig groot gebouw met verschillende (kop)sporen. Daarachter zie je dan de schepen naar de UK, die slechts een paar tientallen meters van het station liggen.

Maar dan slaat gewoon de algehele vergankelijkheid toe, want van de 4 kopsporen wordt er geen enkele meer gebruikt (althans, de al het whatever wat op het perron groeit laat dat vermoeden). Zelfs de trein stopt een perron verder (aan het kleine stukje naar Hoek v. Holland Strand) zodat het geheel er troosteloos bij ligt, vooral als je er rondloopt. Zelfs het loket is er niet meer open, reizigers uit het buitenland moeten zichzelf maar zien te bedruipen.
Dan ga je ‘s avonds op internet foto’s bekijken van het station, waar dan op die lege verroeste sporen die je die dag hebt bekeken, allerlei treinen bleken te staan met bestemmingen in Duitsland, Scandinavië e.d.
Het is moeilijk te bevatten dat dit secundaire lijntje ooit eens zo’n internationale allure heeft gehad. Je proeft in feite de geschiedenis, als je bedenkt dat mijn eigen grootvader (die uit Ermelo!) hier ooit eens met de trein heen is gestuurd om voor de Duitsers aan de Atlantikwall te werken (en hem toen is gesmeerd, onder begeleiding van enkele kogels).
Maar ook andere zaken hebben zich hier afgespeeld, zoals de Koningin die in de Meidagen 1940 in het zicht van het rokende Rotterdam de boot naar Engeland heeft genomen. En de Duitsers die tijdens de oorlog hier in fort van hebben gemaakt. Ook echter mensen die zowel voor de oorlog, als ook na de oorlog hier de boot hebben gepakt naar de nieuwe werelden (de VS, Australië). Gedegradeerd van belangrijk grensstation tot niets meer dan een halte aan een secundaire lijn.

Van al deze gebeurtenissen lijkt niet meer over te zijn, deze foto staat in mijn ogen echt symbool hiervoor:

De ongebruikte perrons, leeg en verlaten, lijken niets meer te zeggen te hebben. Maar wat voor (persoonlijke) gebeurtenissen zullen zich er in de afgelopen jaren hebben afgespeeld.

Hier stopt de trein tegenwoordig (spoor 1 & 2):

Tot December 2006 reed de NS nog een “boottrein” naar Amsterdam, die gebruik maakte van een kopspoor. Echter met het vervallen van deze trein wordt het kopspoor ook niet meer gebruikt.

Maar vroeger zag het er zo uit:

Uit de goeie oude tijd van Hoek van Holland: alle D-treinen staan klaar voor vertrek. Van bekende namen zoals de Warschau-Express, de Holland-Scandinavie Express en de Colonia Express is, hoe triest ook, nu niets meer over!

Een vertrekkende D-trein naast de boot.

En daarom lijkt Hoek van Holland Haven wel symbool te staan voor de veranderingen in de 20e eeuw, voor de neergang van de klassieke manier van reizen, en de opkomst van alles moet maar snel en goedkoop. De ware "klasse" die het reizen omgaf is helaas verdwenen.

Zo ghizzer, nu tevreden?
pi_54412057
Netjes Preuss

* Dr_Flash is trouwens in Ermelo geboren, maar dat terzijde

Best een cool idee voor een estafette-topic of zo. Iemand schrijft een verhaal over een station en geeft het stokje dan aan iemand anders die over een ander station (of bijvoorbeeld een materieelserie) een verhaal schrijft
Maar goed, dat zal hier op fok! wel vrij vlot doodbloeden ben ik bang..
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 19:47:33 #39
Maffe Fries
pi_54412131
Nice, Von_Preussen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 20:18:04 #40
Maffe Fries
pi_54412852
Apart dat de 4024 al in revisie is, terwijl de 4022 en 4023 nog rondtuffen. 4024 schijnt namelijk eerder afgeleverd te zijn dan die 2 stellen.
pi_54412899
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 20:18 schreef Peterselieman het volgende:
Apart dat de 4024 al in revisie is, terwijl de 4022 en 4023 nog rondtuffen. 4024 schijnt namelijk eerder afgeleverd te zijn dan die 2 stellen.
Waar hou je dat bij?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 20:28:04 #42
Maffe Fries
pi_54413136
Staat op Somda, anders had ik het niet geweten
pi_54413457
quote:
Er gaat niets boven Groningen
pi_54413483
Oh okee, ik dacht al dat ik wat miste
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Paris Nord?
Well?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 november 2007 @ 20:50:35 #45
Maffe Fries
pi_54413770
Socios had m al geplaat. Buffel 3446 met Harlingen Haven als bestemming. Ik kon niet achterblijven natuurlijk:

GTW 10318 staat uit te rusten om 10.40 in Leeuwarden:

Evenals koploper 4078:

Vijf minuten eerder was buffel 3449 met 2 minuten vertraging vertrokken uit Leeuwarden:

Tot slot nog een plaatje van de hoorn van de 10317. Ziet er fraai uit:
pi_54413811
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Ben tegelijk met socios in Lw geweest, maar heb m niet kunnen spotten.
Grappig, ik zie het nu ook aan de spots. Zowel bij aankomst als vertrek te Leeuwarden even een ´rondje langs de velden´ om aankomende en vertrekkende treinen te noteren. Zojuist die van ´20.00u´ ingevoerd.

Edit: geinige foto´s, die vertrekkende Buffel ben ik in Dronrijp tegengekomen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Socios op 06-11-2007 21:00:52 (Toevoeging) ]
pi_54414327
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Best een cool idee voor een estafette-topic of zo. Iemand schrijft een verhaal over een station en geeft het stokje dan aan iemand anders die over een ander station (of bijvoorbeeld een materieelserie) een verhaal schrijft
Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Even kijken hoever we komen daarmee in dit topic. Heb jij al een idee? Dan is het stokje nu bij jou.

@ von_Preussen: mooi stukje proza! Inderdaad erg jammer dat die treinen weg zijn... Gelukkig heb ik paar jaar geleden nog even van die ´boottrein´ gebruik kunnen maken, met het idee dat die weleens niet meer zolang zou rijden...
pi_54414932
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:10 schreef Socios het volgende:

Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Even kijken hoever we komen daarmee in dit topic. Heb jij al een idee? Dan is het stokje nu bij jou.
Ja, lekker

dan mag jij een station noemen, en heb ik een week de tijd om wat te schrijven. Deal?
pi_54415352
Prima, in het kader van de mooie stations waarover gesproken is noem ik Kesteren. Dat vind ik een prachtig station, vooral eind jaren ´90 toen er nog Plan U reed en de perrons nog niet vernieuwd waren. Gelukkig ligt het emplacement er nog.

Ben benieuwd, indien gewenst mag je ook Dalfsen of Uithuizen kiezen, daar heb ik ook het één en ander mee, maak er maar wat van.
pi_54415519
Nee, Kesteren is prima
pi_54416148
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Paris Nord?
.
Gare de Lyon
Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:21:38 #52
Lankenwärter Schraumann
pi_54416499
Hoek van Holland , ik ben daar 2 weken geleden nog op zoek gegaan naar een oud bordje in steen ofzo, maar helaas .

Overigens word 1 kopspoortje nog gebruikt, Spoor 4 zegmaar naast het "nieuwe" station. Savond als ze tot haven gaan stopt er planmatig 2x een trein.

Zie hier

Hoek van Holland Haven, ik kom er af en toe zomaar , het is mooi om nog even zo terug in de tijd te kijken
~Een wijsgeer
pi_54416979
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:21 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Overigens word 1 kopspoortje nog gebruikt, Spoor 4 zegmaar naast het "nieuwe" station. Savond als ze tot haven gaan stopt er planmatig 2x een trein.
Dat is nou wat ze "Roestrijden" noemen
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:54:21 #54
16063 MonoSynth
I doubt, therefore I might be
pi_54417471
Heh, het viel me vandaag pas op dat de TEE Northlander die al een tijdje hier op Zwolle staat ineens een rode kop heeft. Ik wilde het eerst hier vragen maar kwam toen achter iets wat men "Google" noemt om er achter te komen dat het ding al sinds half juli rood is! En ik woon er praktisch naast :S

Ik kwam trouwens nog wel een tof treintje tegen bij mijn zoektocht:

In de jaren '50 durfden ze iig nog wat tofs te doen met ontwerpen...
  dinsdag 6 november 2007 @ 22:57:38 #55
Lankenwärter Schraumann
pi_54417578
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is nou wat ze "Roestrijden" noemen
He fles, leg mij nou niks uit he, dat had ik op weg naar den helder al door wat dat was ...

Waarom zouden ze dat kopspoortje nog willen behouden dan?
~Een wijsgeer
  dinsdag 6 november 2007 @ 23:18:15 #56
Lankenwärter Schraumann
pi_54418210
Nog een zoekplaatje: Fles jij zou tevens moeten weten waar dit is

~Een wijsgeer
  woensdag 7 november 2007 @ 00:23:54 #57
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54419757
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 00:38 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
DM ´90 3449 met het laatste stukje als trein 30123 zojuist vertrokken met +5 van Harlingen naar Harlingen Haven.

[ afbeelding ]
De koersrol op de 3446
Zoiets heet een matrixdisplay, vriend.
  woensdag 7 november 2007 @ 00:25:48 #58
111382 Ofyles2
pi_54419794
quote:
Amsterdam Sloterdijk. En dan vooral de omkapping van de sporen die bovenlangs voeren.
  woensdag 7 november 2007 @ 00:27:11 #59
111382 Ofyles2
pi_54419820
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 10:18 schreef ghizzer het volgende:
knaterslelijk!
Dan vraag je je af waarom de NS niet voor een afgeleide van de ICE of de TGV heeft gekozen.
  woensdag 7 november 2007 @ 08:12:36 #60
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54422015
quote:
Op woensdag 7 november 2007 00:23 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Zoiets heet een matrixdisplay, vriend.
Ik prefereer "bestemmingsaanduiding" boven weer een anglicisme. En vergeet niet hoe belangrijk het is je vrienden juist te kiezen.

Het was gaver toen we nog gewoon koersborden hadden...
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54423238
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 19:32 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik wil best meer dingen typen dan alleen twee zinnen, maar dan krijg je zo’n semi-poetisch filosofisch verhaal dat op het einde niet meer zoveel met treinen te maken heeft maar eerder met de vergankelijkheid van de mens.

Of was dat juist je bedoeling?

Wat me nog wel bijstaat is dat ik in Ermelo altijd het stationsgebouw inliep (was toen nog een loket), en er was een rek met allerlei folders. Ik maakte er toen een sport van om zoveel mogelijk verschillende folders van de verschillende jaren dat ik er vaak kwam heb verzameld. Dus als je nog een folder van de Voordeelurenkaart 1992 zoekt, ik zal hem nog wel ergens hebben (of ik hem kan vinden is een tweede vraag).
De treinenloop was toen al vrij eentonig, natuurlijk twee keer per uur een sloot aan Koplopers die als Intercity langskwamen en de stoptreinen die meestal bestonden uit DD-AR (soms Plan V). Dan spreken we wel over de jaren 1992 tot 1997. Maar ondanks die eentonige treinenloop was de vreugde altijd groot als de bel van de spoorwegovergang de komst van een trein aanduidde, en het was voor mij altijd toch een kleine verassing welke trein nu weer langs zou komen. Zo af en toe een goederentrein heeft gelukkig wel enigzins afwisseling geboden.

Goh, ik ga er denk ik binnenkort maar weer eens langs. Het is zeker 10 jaar geleden dat mijn grootouders uit Ermelo weg zijn verhuisd, en dat ik dus het laatst op het station was. Het loket zal inmiddels wel gesloten zijn?

Hoek van Holland is echt zo’n vet station. Je komt eraan lopen, en ziet een machtig groot gebouw met verschillende (kop)sporen. Daarachter zie je dan de schepen naar de UK, die slechts een paar tientallen meters van het station liggen.

Maar dan slaat gewoon de algehele vergankelijkheid toe, want van de 4 kopsporen wordt er geen enkele meer gebruikt (althans, de al het whatever wat op het perron groeit laat dat vermoeden). Zelfs de trein stopt een perron verder (aan het kleine stukje naar Hoek v. Holland Strand) zodat het geheel er troosteloos bij ligt, vooral als je er rondloopt. Zelfs het loket is er niet meer open, reizigers uit het buitenland moeten zichzelf maar zien te bedruipen.
Dan ga je ‘s avonds op internet foto’s bekijken van het station, waar dan op die lege verroeste sporen die je die dag hebt bekeken, allerlei treinen bleken te staan met bestemmingen in Duitsland, Scandinavië e.d.
Het is moeilijk te bevatten dat dit secundaire lijntje ooit eens zo’n internationale allure heeft gehad. Je proeft in feite de geschiedenis, als je bedenkt dat mijn eigen grootvader (die uit Ermelo!) hier ooit eens met de trein heen is gestuurd om voor de Duitsers aan de Atlantikwall te werken (en hem toen is gesmeerd, onder begeleiding van enkele kogels).
Maar ook andere zaken hebben zich hier afgespeeld, zoals de Koningin die in de Meidagen 1940 in het zicht van het rokende Rotterdam de boot naar Engeland heeft genomen. En de Duitsers die tijdens de oorlog hier in fort van hebben gemaakt. Ook echter mensen die zowel voor de oorlog, als ook na de oorlog hier de boot hebben gepakt naar de nieuwe werelden (de VS, Australië). Gedegradeerd van belangrijk grensstation tot niets meer dan een halte aan een secundaire lijn.

Van al deze gebeurtenissen lijkt niet meer over te zijn, deze foto staat in mijn ogen echt symbool hiervoor:

De ongebruikte perrons, leeg en verlaten, lijken niets meer te zeggen te hebben. Maar wat voor (persoonlijke) gebeurtenissen zullen zich er in de afgelopen jaren hebben afgespeeld.

[ afbeelding ]

Hier stopt de trein tegenwoordig (spoor 1 & 2):

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Tot December 2006 reed de NS nog een “boottrein” naar Amsterdam, die gebruik maakte van een kopspoor. Echter met het vervallen van deze trein wordt het kopspoor ook niet meer gebruikt.

[ afbeelding ]

Maar vroeger zag het er zo uit:

[ afbeelding ]

Uit de goeie oude tijd van Hoek van Holland: alle D-treinen staan klaar voor vertrek. Van bekende namen zoals de Warschau-Express, de Holland-Scandinavie Express en de Colonia Express is, hoe triest ook, nu niets meer over!

[ afbeelding ]

Een vertrekkende D-trein naast de boot.

En daarom lijkt Hoek van Holland Haven wel symbool te staan voor de veranderingen in de 20e eeuw, voor de neergang van de klassieke manier van reizen, en de opkomst van alles moet maar snel en goedkoop. De ware "klasse" die het reizen omgaf is helaas verdwenen.

Zo ghizzer, nu tevreden?
ja zeker een mooi verhaal! Hoek van Holland was zoals ik al stelde alleen van naam bekend. Ik wist niet dat er zo´n verhaal achter schuil zat. Heb wel ooit gelezen over 1 of ander treindrama (nabij Harmelen als ik me niet vergis) waarbij een trein uit (ik meen Denemarken) betrokken was. Die foto's zijn wel erg mooi, ook met vlak ernaast die boot. Echt sentiment!

Het verbaast me wel dat de DD-AR in de jaren negentig ook al als stoptrein op de lijn Zwolle - Utrecht fungeerde, omdat ik in die tijd regelmatig met een DD-AR als intercity van Arnhem richting Den Helder ging. Omdat de V-IRM er toen nog niet was, was ik in de veronderstelling dat alle DD-ARstuff als intercity's fungeerden, maar de realiteit blijkt dus anders.

Zometeen ga ik even de foto's van station Ermelo checken. Om er even een beeld bij te krijgen.
pi_54423326
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 21:44 schreef Socios het volgende:
Prima, in het kader van de mooie stations waarover gesproken is noem ik Kesteren. Dat vind ik een prachtig station, vooral eind jaren ´90 toen er nog Plan U reed en de perrons nog niet vernieuwd waren. Gelukkig ligt het emplacement er nog.

Ben benieuwd, indien gewenst mag je ook Dalfsen of Uithuizen kiezen, daar heb ik ook het één en ander mee, maak er maar wat van.
Plan U Puur jeugdsentiment! Ik heb vaak in deze trein gezeten toen ik nog een kleine jongen was. Misschien kunnen sommigen het van jullie niet geloven, maar het is echt waar. Een aantal van deze treinen had een frisdrankautomaat aan boord. En ja.. echt zo'n enorme lompe zoals je ze kent zoals ze nu bij veel bedrijven, scholen en op stations staan. Gewoon bij de deuren hadden ze zo'n enorm lompe kast staan. prachtig!
pi_54424189
Ik zal het je nog sterker vertellen, in mijn jeugd ben ik vaak met mijn tante in de trein rondjes gaan doen. Thuis heb ik nog een videoband waar we een rondje Utrecht – Tiel – Arnhem – Utrecht maken, en van het stuk Geldermalsen – Tiel (SGM-3) en Tiel – Arnhem (DE-2) heb ik dus videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine zit.

Dubbel sterker nog, ik heb zelfs videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine van Amersfoort (toen waren ze nog aan het ombouwen) naar Ermelo ga in de DD-AR.
pi_54427774
Je kan weer gratis internetten op het station, ff spotje van Microsoft Office bekijken en je krijgt een code voor 15 minuten
  woensdag 7 november 2007 @ 14:20:20 #65
86072 thatsme
and That's you!
pi_54429117
quote:
Op woensdag 7 november 2007 13:27 schreef Remzz het volgende:
Je kan weer gratis internetten op het station, ff spotje van Microsoft Office bekijken en je krijgt een code voor 15 minuten
en waar is die reclame te vinden?
pi_54429671
quote:
Op woensdag 7 november 2007 10:45 schreef von_Preussen het volgende:
Ik zal het je nog sterker vertellen, in mijn jeugd ben ik vaak met mijn tante in de trein rondjes gaan doen. Thuis heb ik nog een videoband waar we een rondje Utrecht – Tiel – Arnhem – Utrecht maken, en van het stuk Geldermalsen – Tiel (SGM-3) en Tiel – Arnhem (DE-2) heb ik dus videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine zit.

Dubbel sterker nog, ik heb zelfs videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine van Amersfoort (toen waren ze nog aan het ombouwen) naar Ermelo ga in de DD-AR.
Dump het op Youtube anders geloven we je niet
pi_54430757
@Dichterbijer, volgens mij past een videoband niet in de CD-ROM drive van mijn PC, ik heb dus geen idee hoe ik één en ander moet overzetten.

Trouwens, op Zondagmiddag om 17:30 komt op RTL 7 “spanning op het spoor”, dus mocht iemand daar nog interesse in hebben, bij deze dus de gegevens.
pi_54431371
quote:
Op woensdag 7 november 2007 15:24 schreef von_Preussen het volgende:
@Dichterbijer, volgens mij past een videoband niet in de CD-ROM drive van mijn PC, ik heb dus geen idee hoe ik één en ander moet overzetten.

Trouwens, op Zondagmiddag om 17:30 komt op RTL 7 “spanning op het spoor”, dus mocht iemand daar nog interesse in hebben, bij deze dus de gegevens.
Hangt op ieder spoorstation nu... lijkt mij leuk om te zien. Wat ik heb begrepen zijn het recente projecten.
pi_54431589
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb videomateriaal van dat ik een plan V met mijn oren van Bilthoven naar Amersfoort trek Maar ja, ik weet niet hoe ik een videoband op YouTube kan krijgen
pi_54431817
op internet staat een treinreis uit de coupe van Apeldoorn naar Deventer. echt fokking boring om naar te kijken.
pi_54431844
quote:
Op woensdag 7 november 2007 16:04 schreef ghizzer het volgende:
op internet staat een treinreis uit de coupe van Apeldoorn naar Deventer. echt fokking boring om naar te kijken.
Cabineritten blijven dan weer wel boeiend
pi_54431947
quote:
Op woensdag 7 november 2007 14:20 schreef thatsme het volgende:

[..]

en waar is die reclame te vinden?
Gewoon op de startsite van KPN die je krijgt als je signaal hebt, onderaan.
  Redactie Frontpage woensdag 7 november 2007 @ 16:14:03 #73
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_54432079
quote:
Loket is er nog, wordt tegenwoordig gerund door een sociale werkplaats

http://www.kimbervie.nl/tog/ermelo.htm
  woensdag 7 november 2007 @ 17:41:50 #74
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54434089
Vandaag met veel vertraging op me bestemming gekomen, nu weer thuis.

Nog enkele foto's(met mobiel) van een defecte trein.

Gemaakt op station Hilversum

Na wat gesleutel ging ie toch weer weg

pi_54439125
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 23:18 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Nog een zoekplaatje:
[ afbeelding ]
Station Bilthoven ofzo?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2007 @ 21:20:54 #76
Maffe Fries
pi_54439878
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich

Staan plaatjes van Lintje 23 die opgelapt wordt in Rotterdam temidden van allerlei trams en bussen.

Ach een Lint past er wel tussen, omdat het toch een railbus is
  woensdag 7 november 2007 @ 21:25:30 #77
Lankenwärter Schraumann
pi_54440018
quote:
Op woensdag 7 november 2007 20:55 schreef Socios het volgende:

[..]

Station Bilthoven ofzo?
Nee een verstopt NS logo in de grafstenen van het spooklsot van de Efteling. Ik dacht dat fles dit wel wist
~Een wijsgeer
pi_54441682
quote:
Op woensdag 7 november 2007 21:25 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Nee een verstopt NS logo in de grafstenen van het spooklsot van de Efteling. Ik dacht dat fles dit wel wist
Fles wist dat wel hoor

Fles is vaker in de efteling geweest dan AvdV
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2007 @ 22:46:05 #79
Maffe Fries
pi_54442891
Die SGM-II stellen gaan bij de revisie vernummerd worden. Ze komen als 2111-2125 en 2130-2145 de baan weer op.
  woensdag 7 november 2007 @ 22:52:59 #80
Lankenwärter Schraumann
pi_54443169
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Die SGM-II stellen gaan bij de revisie vernummerd worden. Ze komen als 2111-2125 en 2130-2145 de baan weer op.
Geen verrassing dat was bij de SGM III ook
~Een wijsgeer
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 7 november 2007 @ 22:58:12 #81
Maffe Fries
pi_54443356
Klopt, maar het nummer wordt niet met 100, maar met 110 opgehoogd. Dit omdat SM'90 al de nummers 2101-2109 had.
pi_54446074
Waneer kunnen we de eerste weer terug verwachten?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 00:17:56 #83
Maffe Fries
pi_54446091
Ik meende April gelezen te hebben. Daarna zal het wat sneller gaan. Voor eind dit jaar vertrekken nog 2 bananen naar Randers.
  donderdag 8 november 2007 @ 06:55:42 #84
Lankenwärter Schraumann
pi_54448132
Nog meer revisie nieuws, Alstom gaat de revisie uitvoeren van al het materieel op RER lijn 3 ( Geexploiteerd door RATP en SCNF/Transilien)

Maagoed, wie wil dat weten?
~Een wijsgeer
  donderdag 8 november 2007 @ 09:08:44 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54449111
Gaan ze bij die Sprinter prototweetjes nou nog een doorgang maken tussen de bakken en een plee toevoegen?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54449825
even terugkomend op de topictitel.. gisteren vertrok de trein vanaf station Wijhe (Plan V) en deze slipte enorm. je hoorde de electromotor janken omdat de wielen doorschoten bij het optrekken.

oh ja.. wat is bij jullie, treinvrinden, het favoriete traject om te reizen en waarom?
pi_54450104
Venlo-Tilburg vind ik heerlijk, mits in Bm235 rijtuigen
Daarnaast Hengelo - Amsterdam, mits in de Pimpelbistro
In het Buitenland vooral Koblenz - Bingen(Rhein) en Koblenz - Rüdesheim(Rhein), vanwege het mooie traject langs de Rijn
pi_54450466
quote:
Op donderdag 8 november 2007 10:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Venlo-Tilburg vind ik heerlijk, mits in Bm235 rijtuigen
Daarnaast Hengelo - Amsterdam, mits in de Pimpelbistro
In het Buitenland vooral Koblenz - Bingen(Rhein) en Koblenz - Rüdesheim(Rhein), vanwege het mooie traject langs de Rijn
ah juist.. bedoel je met BM 235 ICK-rijtuigen? Hengelo-Amsterdam vind ik persoonlijk niets. Tenminste.. niet dat stuk door Tukkerland, maar het schiet wel lekker op. Ikzelf vond Zwolle-Breda altijd erg relaxt, maar sinds het verdwijnen van deze lijn, de 'beneluxtreinachtige intercityrijtuigen' (die rijden nu vaak op het stuk Arnhem-Roosendaal) én met meer stops (denk bv. aan elk half uur Wijhe, Olst) is de hele charme ervan verpest.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 12:12:20 #89
Maffe Fries
pi_54452540
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:08 schreef Duvel het volgende:
Gaan ze bij die Sprinter prototweetjes nou nog een doorgang maken tussen de bakken en een plee toevoegen?
Een deel van de sprinter tweetjes heeft al een doorgang. De rest krijgt er ook een. En een toilet kan er niet van af denk ik.
  donderdag 8 november 2007 @ 12:21:20 #90
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54452750
quote:
Op donderdag 8 november 2007 12:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Een deel van de sprinter tweetjes heeft al een doorgang.
Ja, de non-protostellen. 2001 - 2015 is "proto".
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54455267
De Promo-poster van Spanning op het Spoor:

pi_54455343
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:14 schreef Dr_Flash het volgende:
De Promo-poster van Spanning op het Spoor:

[ afbeelding ]
om één of andere reden lijkt het me geen reet aan en wordt het een slecht aftreksel van de NS met als excuus waarom er nog steeds zoveel treinen te laat rijden.
  donderdag 8 november 2007 @ 14:28:29 #93
164283 Luco
Buongiorno!
pi_54455598
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:17 schreef ghizzer het volgende:

[..]

om één of andere reden lijkt het me geen reet aan en wordt het een slecht aftreksel van de NS ProRail met als excuus waarom er nog steeds zoveel treinen te laat rijden.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_54455640
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:28 schreef Luco het volgende:

[..]
allemaal 1 pot nat. ze geven altijd mekaar de schuld, lekker makkelijk.
pi_54455652
Waarom wachten we niet eerst even een paar uitzendingen van dat programma af?
pi_54455685
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom wachten we niet eerst even een paar uitzendingen van dat programma af?
ik hou van treinen, de schoonheid van stations en van het reizen er mee, niet van reparaties aan het spoor. iemand die van auto's houdt gaat toch ook niet kijken naar een programma over wegwerkzaamheden?

maar ik ga als t ff kan wel ff kijken (mits ik er aan denk), maar ben op dit moment nog niet zo enthousiast.
pi_54455744
Nee, ik hou ook niet van werkzaamheden. Maar op zich is het toch positief dat ze proberen een beetje begrip te kweken door in beeld te brengen wat ze nou eigenlijk precies doen? Programma's over treinreizen zijn er al meerdere (hoewel dat ook nooit genoeg is natuurlijk )
pi_54455991
quote:
Op donderdag 8 november 2007 14:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik hou ook niet van werkzaamheden. Maar op zich is het toch positief dat ze proberen een beetje begrip te kweken door in beeld te brengen wat ze nou eigenlijk precies doen? Programma's over treinreizen zijn er al meerdere (hoewel dat ook nooit genoeg is natuurlijk )
tja.. persoonlijk trekt het mijn aandacht niet. begrip kweken hoeft niet, dat heb ik al lang en bovendien is mijn OV-jaarkaart ook min of meer kostenloos (ja ok, je hebt de prestatienorm maar ok, ik reis ook heel vaak niet voor schooldoeleinden). zodra ik afgestudeerd ben en werk heb, dan reis ik als het even kan toch niet meer (zo vaak) met de trein, dus dan is het ook voor mij niet meer interessant. :p

[ Bericht 1% gewijzigd door ghizzer op 08-11-2007 15:00:42 ]
pi_54462899
Via http://9292ov.nl is de nieuwe dienstregeling na te kijken
  donderdag 8 november 2007 @ 20:23:11 #100
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54464576
Nog 2 foto's van vanmiddag op Schiphol toen ik van me werk kwam.

Gemaakt met me mobiel

Ready to Berlin
pi_54464827
Ooit las ik ergens op een site onderstaande regel met betrekking tot foto's:
- Alleen belachelijk dure gsm's maken enigzins (...) acceptabele foto's...

Hier een voorbeeld van hoe je een foto kan maken op station Schiphol, zonder naar de trein zelf te kijken, want die smaak is verschillend.
pi_54465026
wederom vette pics (Y) o ja.. ik hoorde vandaag van zeer betrouwbare bron dat er met regelmaat buffels (vermoedelijk van de syntus) ook het station van Deventer passeren en dat op het traject Deventer-Enschede ook V-IRM's rijden...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 20:51:15 #103
Maffe Fries
pi_54465324
Dat van de buffels klopt. Het onderhoud is in Zwolle en ook voor andere doeleinden worden ze wel naar Zwolle gestuurd.

VIRM op Deventer - Enschede komt niet heel erg vaak voor. Wel rijdt er zo nu en dan VIRM in de 1500 Deventer-Amsterdam.
pi_54465477
quote:
Op donderdag 8 november 2007 19:26 schreef Zug-Chef het volgende:
Via http://9292ov.nl is de nieuwe dienstregeling na te kijken
Ah mooi! Weet je toevallig ook wanneer het nieuwe spoorboekje te koop is? Dat halen we natuurlijk ieder jaar de eerste dag op.
pi_54465595
Mijn spot van de dag.

Plan V 952 en 953 gereedstaand voor vertrek als IC 10740 vanochtend te Leeuwarden.
pi_54465692
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:01 schreef Socios het volgende:
Mijn spot van de dag.

[ afbeelding ]
Plan V 952 en 953 gereedstaand voor vertrek als IC 10740 vanochtend te Leeuwarden.
haha vet.. als stoptrein naar zwolle neem ik aan?
pi_54465694
JAIKES!! Een Plan V als IC richting het westen... :/
pi_54465788
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:06 schreef Dichterbijer het volgende:

als dat zo is, is dat echt lelijk ja. vooral de extra intercity's in de spits tussen Deventer en Amsterdam zijn ook zo nu en dan Plan V of DD-AR. Dat eerste is echt verrot. Ben al blij dat ik er nooit langer dan 25 minuten in hoef te zitten, want langer hou ik het ook niet vol.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 21:11:51 #109
Maffe Fries
pi_54465823
De mensen zullen wel in Zwolle over hebben moeten stappen, omdat uit Groningen wel een koploperdeel gekomen zal zijn.
pi_54465837
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:10 schreef ghizzer het volgende:
want langer hou ik het ook niet vol.
Oh, was jij die zombie die ik laatst kotsend de trein uit zag strompelen?
  Redactie Sport donderdag 8 november 2007 @ 21:12:29 #111
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54465839
quote:
Op donderdag 8 november 2007 20:40 schreef ghizzer het volgende:dat op het traject Deventer-Enschede ook V-IRM's rijden...
2 keer per jaar ofzo ja
ik heb als ik op school zit bijna de hele tijd zicht op station enschede
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_54465917
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh, was jij die zombie die ik laatst kotsend de trein uit zag strompelen?
haha nee, de laatste x dat ik gekost heb, was ongeveer 12 jaar terug door schapenshoarma, maar waar en wanneer was het?
pi_54465952
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:16 schreef ghizzer het volgende:

[..]

haha nee, de laatste x dat ik gekost heb, was ongeveer 12 jaar terug door schapenshoarma, maar waar en wanneer was het?
Weet ik het, ik toon alleen maar even aan dat dat geneuzel over "langer hou ik het niet vol" onzin is
pi_54465958
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:01 schreef Socios het volgende:
Mijn spot van de dag.

[ afbeelding ]
Oude tijden he
pi_54465997
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:12 schreef dennistd het volgende:

[..]

2 keer per jaar ofzo ja
ik heb als ik op school zit bijna de hele tijd zicht op station enschede
En jij zit 7 dagen per week van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts naar buiten treinen te kijken en bij te houden wat er allemaal langs komt, ja?
pi_54466004
Herinnert iemand zich nog iets van die lui die 25.000 km in een week gingen rijden? En die nooit wilden zeggen hoe ver ze gekomen waren? En die 2 weken na dato kwamen met eoa gelul van "30 augustus is er een Pers-Event van TGV.com en dan wordt onze afstand bekend gemaakt"?

Nou ja goed, daar heeft dus nooit niemand niks meer van gehoord. Inmiddels staaat hun site helemaal vol met pornolinks, maar dat schijnt ook niet te boeien.

http://www.25000km.nl/gastenboek.asp

nachtkaars, stelletje sukkels
pi_54466031
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Weet ik het, ik toon alleen maar even aan dat dat geneuzel over "langer hou ik het niet vol" onzin is
het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb.
pi_54466150
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:

[..]

het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb.
Dat kan

Maar er zijn nog wel treinen te bedenken waar je bijvoorbeeld duizenden kilometers in zit, die je doen SMACHTEN naar dat boemeltje hoor
pi_54466307
quote:
Op donderdag 8 november 2007 09:55 schreef ghizzer het volgende:
oh ja.. wat is bij jullie, treinvrinden, het favoriete traject om te reizen en waarom?
Moeilijk om echt een favoriet traject aan te wijzen. Zoveel trajecten die ieder weer iets moois hebben... Om maar even een paar te noemen:
  • Boxtel - Weert, lekker snel met de intercity in mooi gebied. Was vooral leuk toen er nog getrokken treinen reden, nu met dat V-IRM is de charme er wat van af...
  • Helmond - Blerick, ook mooi stuk. Gelukkig nog een getrokken trein, alleen stopt de intercity nu zowat overal, heel jammer...
  • Amersfoort - Zwolle. 66 kilometer doorstoten, alleen even inhouden in de scherpe bocht te Harderwijk. Heerlijk een half uur non-stop in een Koploper. Ook leuk in het donker.

Nog wat diesellijntjes in het Oosten. Maar ja, die waren eigenlijk leuker met Plan U/ DE.
  • pi_54466333
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan

Maar er zijn nog wel treinen te bedenken waar je bijvoorbeeld duizenden kilometers in zit, die je doen SMACHTEN naar dat boemeltje hoor

dat de meeste dingen in het leven - zo niet alles - relatief zijn, hoef je mij niet uit te komen leggen. Echter, dat maakt die trein in absolute zin niet minder kut.
    pi_54466352
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:33 schreef ghizzer het volgende:

[..]

dat de meeste dingen in het leven - zo niet alles - relatief zijn, hoef je mij niet uit te komen leggen. Echter, dat maakt die trein in absolute zin niet minder kut.
    Je hebt gelijk.
    pi_54466385
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:32 schreef Socios het volgende:

• Amersfoort - Zwolle. 66 kilometer doorstoten, alleen even inhouden in de scherpe bocht te Harderwijk. Heerlijk een half uur non-stop in een Koploper. Ook leuk in het donker.
  • Blijf dan even zitten tot Assen of zo, 78 km non-stop

Frankfurt Flughafen - Köln trouwens, ook vet

200 km binnen het uur. Wel VEEEEL tunnels...
    pi_54466465
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef Dr_Flash het volgende:
    Herinnert iemand zich nog iets van die lui die 25.000 km in een week gingen rijden? En die nooit wilden zeggen hoe ver ze gekomen waren?
    Ja, herinner ik mij... Dan zullen ze het record uit het Guinness Book wel niet gebroken hebben... Anders was het toch wel in de publiciteit gekomen...
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 21:38:08 #124
    Maffe Fries
    pi_54466470
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:25 schreef Dr_Flash het volgende:
    Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeld
    pi_54466482
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Blijf dan even zitten tot Assen of zo, 78 km non-stop

is wel een x de moeite meegemaakt te hebben. de power om te voelen dat daar de ICE3 de 300 km/h zo nu en dan aantikt is wel fantastisch. ben blij dat ik de tijd niet heb meegemaakt dat die trein nog langs de Rhein heen kronkelde. Ideaal zo.
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 21:38:51 #126
    Maffe Fries
    pi_54466489
    quote:
    Tunnels zijn kut
    pi_54466530
    quote:
    Dat traject heb ik nog niet bereden, lijkt me vet ja, wel veel positieve dingen gehoord, misschien ga ik volgende maand.
    pi_54466536
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tunnels zijn kut
    Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.
    pi_54466692
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeld
    Luxemburg - Marseille, en dan een uur stilstaan in Dijon dat je iets hebt van "JEZUS ga rijden met dat ding, dit schiet niet op "
      donderdag 8 november 2007 @ 21:48:35 #130
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54466757
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:40 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.
    Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt
    ~Een wijsgeer
    pi_54466880
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:48 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt
    Voor iemand die nooit verder van huis geweest is dan de baarmoeder van mama, ja
      Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 22:47:22 #132
    Maffe Fries
    pi_54468607
    quote:
    Treinverkeer ondervindt amper hinder van storm
    ProRail verwacht geen grote overlast voor het treinverkeer tijdens de storm die donderdagavond wordt verwacht. Volgens een woordvoerder waait het daarvoor niet hard genoeg. Het aantal lichte vertragingen, van minder dan een kwartier, lag rond 17.45 uur wel iets hoger dan normaal.

Door de wind komen bladeren op de rails terecht die gladde sporen kunnen veroorzaken. Machinisten moeten langzamer rijden om te voorkomen dat ze voorbij een station schieten en op een open overgang terecht komen.
    ProRail verwacht de komende dagen nog meer vertragingen. Gladde sporen zijn hiervan de oorzaak. ProRail denkt dat de problemen tot en met maandagavond duren. Spoorwegovergangen kunnen langer gesloten zijn, om risico's bij het doorslippen van een trein te beperken.
    Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.
    pi_54468925
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.
    Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
    pi_54474273
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:06 schreef Dichterbijer het volgende:
    Was vervangend mat vanuit Zwolle naar Leeuwarden, nadat de trein dus ook als vervangend mat terug naar Zwolle heeft gereden werd het mat er daar weer uitgehaald er vervangen door ICM
    pi_54475043
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
    Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein. Of is zo'n zelfde fabeltje als die reizigersgroei van Arriva?
    pi_54475271
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zat toen in de laatste koploper die reed tussen Leeuwarden en Zwolle. De machinist zei van te voren al dat het een zware rit ging worden we hadden tegenwind.

Viel me alles mee eigenlijk, we kwamen aan met maar +5 en de rit was ook wel aardig goed gegaan soms wat heen en weer geschut van de trein maar daar bleef het ook bij.

De stoptrein Zwolle - Almelo was toen een ander verhaal . Voor Heino lag een afgeknapte tak van een boom en die moest de machinist zelf weg halen, daar uiteindelijk meer dan half uur vertraging opgelopen.
    pi_54475590
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
    Vanmiddag te Harlingen Haven tussen de wolken door:
    [ afbeelding ]
    Die foto is vandaag niet te maken.

Spoor naar Harlingen Haven afgesloten.

Off-topic: voor geïnteresseerden, meer stormfoto´s van vanochtend te Harlingen http://forum.fok.nl/topic/1093832/4/50#54475582
      vrijdag 9 november 2007 @ 10:55:25 #138
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54476753
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 09:33 schreef en_door_slecht het volgende:
    Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein.
    Serieus
    quote:
    4 killed in China train derailment
    2007-02-27
    A sandstorm with hurricane-strength wind gusts derailed a train in China's far west on Wednesday, killing at least four people and injuring another 30, state media said.

The 11-car train had just left a station in Turpan, in the Xinjiang region's east, when it was hit by wind at 2 a.m., the Xinhua News Agency said.

"A strong sandstorm cracked window panes soon after the train left Turpan, and blew some of the cars off the rail when we were trying to plug up the windows," Xinhua quoted passenger Su Chuanyi as saying.

Sandstorms fed by the deserts of Xinjiang and Inner Mongolia blow toward Beijing and the eastern seaboard each spring powered by vigorous winds. Sometimes, the dust blows out across the Pacific, clouding the skies of South Korea and occasionally drifting as far as the western coast of the United States.

At least 100 rescue workers, doctors and police were at the scene of the derailment, which disrupted operations of the Southern Xinjiang Railway, it said.

The train had been running between the capital city of Urumqi and Aksu, in the west.
    Hmm, niet de Tibet-lijn, maar een andere lijn in West-China. Detail.
      vrijdag 9 november 2007 @ 11:08:10 #139
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_54477028
    Om even terug te komen op Hoek van Holland Haven (of eigenlijk de hele Hoeksche Lijn).
    Eind dit jaar zullen de NS en ProRail hun verantwoordelijkheid voor de exploitatie er kwijt raken. De lijn gaat dan over naar de Stadsregio Rotterdam. Die wil (hoe kan het ook anders) de lijn aan gaan sluiten op de Rotterdamsche Metro.
    "Gelukkig" hoeven we niet bang te zijn dat het betekent dat er vanaf 2008 ook Randstadrailrampen gaan ontstaan. Pas in 2010/2011 zal de aansluiting een feit zijn. Ik weet alleen niet zeker of het goederenvervoer gehandhaafd gaat blijven.
    Ben eigenlijk ook wel benieuwd welk mat de Stadsregio laat rijden. Aangezien de NS geen Sprinter-III heeft bij NS Lease, zou het best wel eens kunnen dat de er (net zoals de laatste jaren op de Zoetermeerlijn) Sprinter-II gaat rijden (zonder eerste klas dus).

Overigens is het in 60 jaar tijd wel een enorm verval van het lijntje. Van lijn met internationale alure naar een suf metrolijntje.
    So we just called him Fred
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:14:45 #140
    Maffe Fries
    pi_54477192
    Aan het begin van de nacht is er weer eens brand gesticht in de stoptrein Zwolle - Utrecht. Er wordt gezegd dat er voor ongeveer ¤1 miljoen schade is. De vermoedelijke daders zijn aangehouden.

http://www.nu.nl/news/130(...)nd_in_intercity.html

Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity?
      vrijdag 9 november 2007 @ 11:20:03 #141
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54477341
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
    Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity?
    ach ja, media, die lullen maar wat.

ik neem aan dat het om een DDAR gaat als stoptrein Zwolle-Utrecht?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:21:07 #142
    Maffe Fries
    pi_54477370
    Lijkt me wel
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:24:04 #143
    Maffe Fries
    pi_54477436
    Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:
    quote:
    751 Teletekst vr 09 nov
    S P O O R W E G E N actueel

8 t/m 12 november

Gladde sporen door bladval

De komende dagen zorgen stevige wind en
    buien voor flink wat bladval.

Dit leidt mogelijk tot gladde sporen,
    waardoor de machinisten hun snelheid
    moeten aanpassen.

*Advies:
    Houd rekening met een langere reistijd.
    Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten
    Wel heb je natuurlijk veel blaadjes die al gevallen zijn die voor problemen kunnen zorgen.
    pi_54477441
    Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
    pi_54477465
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
    Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:
    [..]

Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten
    Neehee, door de wind waaien de al gevallen blaadjes weg en komen zo op het spoor terecht
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:27:26 #146
    Maffe Fries
    pi_54477541
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
    Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
    Mja er staat dat de bovenverdieping van een intercity veel schade heeft, dus dan kom je al gauw op dubbeldeks materieel uit.

@Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens.
    pi_54477579
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
    @Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens.
    Dat stond er nog niet toen ik jou kwootte
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:34:22 #148
    Maffe Fries
    pi_54477703
    Dan was jij te snel met quoten, want minder dan 5 tellen nadat jij het gequote had, stond de aanpassing er al, omdat ik niet tevreden met mijn post was en zag dat er nog iets essentiëels miste
      vrijdag 9 november 2007 @ 11:42:21 #149
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54477869
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
    bovenverdieping is sprake van. Kan ook Virm geweest zijn op zich.

en wel raar dat die gasten eerst in Nunspeet overlast veroozaakten, en daarna in harderwijk die trein in de hens gestoken hebben. dat doet toch minstens vermoeden dat het een trein was die EN vanuit Zwolle richting AMersfoort reed (en niet andersom) EN stopt op Nunspeet (wat de IC niet doet).
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:46:18 #150
    Maffe Fries
    pi_54477947
    Volgens OHIH was het stel 7839 en het treinnummer moet 5688 zijn geweest die met een flinke + rondreed.
      vrijdag 9 november 2007 @ 11:47:21 #151
    16063 MonoSynth
    I doubt, therefore I might be
    pi_54477967
    Ik zat in de trein van 0:08 Amersfoort->Zwolle, heb het brandende treinstel gezien, en het was idd een DD-AR waarvan de bovenverdieping in de fik stond. Volgens mij was het dus de stoptrein en niet de intercity... Maar goed, hij rookte en goed ook.

Maar aan de andere kant, ik dacht altijd dat de laatste intercity extra in Nijkerk en Harderwijk stopt, maar mijn trein stopte ook in Nunspeet, misschien voor reizigers die door de brandende trein hun bestemming niet konden bereiken en dus terug naar Nunspeet moesten....
      vrijdag 9 november 2007 @ 11:48:02 #152
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54477989
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
    Volgens OHIH was het stel 7839 en het treinnummer moet 5688 zijn geweest die met een flinke + rondreed.
    Dat klinkt in elk geval aannemelijk
      vrijdag 9 november 2007 @ 12:03:17 #153
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54478306
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat klinkt in elk geval aannemelijk
    Radio west spreekt ook over een dubbeldekker
    ~Een wijsgeer
      vrijdag 9 november 2007 @ 12:52:17 #154
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54479593
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 11:08 schreef FredvZ het volgende:
    weet alleen niet zeker of het goederenvervoer gehandhaafd gaat blijven.
    Bij mijn weten blijft goederenvervoer mogelijk op de Hoekse Lijn.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 9 november 2007 @ 13:14:16 #155
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54480115
    quote:
    Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Verwend nest
    Ga jij lekker maar in een VIRM zitten
      vrijdag 9 november 2007 @ 15:52:00 #156
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_54483968
    De trein naar Zwolle vanaf Amersfoort om 0.08 is idd een intercity
    Zie de dienstregeling
      vrijdag 9 november 2007 @ 16:04:47 #157
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54484212
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 15:52 schreef FredvZ het volgende:
    De trein naar Zwolle vanaf Amersfoort om 0.08 is idd een intercity
    Zie de dienstregeling
    dat trekt ook niemand in twijfel

Maar dat is gewoon een andere trein
    pi_54485258
    quote:
    Zondag 11 november: vervanging Haarlemse spoorbrug op tv

Op zondag 11 november start op RTL7 de tv-serie 'Spanning op het spoor'. De serie volgt de werkzaamheden van verschillende projecten die ProRail op dit moment realiseert. Elk deel van de serie zoomt in op een concreet bouw- of onderhoudsproject. In de eerste aflevering is te zien hoe de vervanging van drie Haarlemse spoorbruggen is verlopen.

In de eerste aflevering laat ProRail zien hoe drie brugdelen, van elk 100 jaar oud, midden in het centrum van Haarlem worden vervangen. Om zwaarder goederenvervoer op het traject Delft–Leiden-Haarlem mogelijk te maken, worden de nieuwe spoorbruggen zwaarder dan de oude. De nieuwe gesloten U-vormige bak en het aanbrengen van een doorgaand ballastbed zorgen ervoor dat, ondanks het zwaardere goederenvervoer, de geluidsbelasting niet toeneemt en de vuiloverlast van de treinen vermindert.

De bewoners bij Brouwersvaart in Haarlem zijn in het weekend van 7, 8 en 9 september een weekend lang geconfronteerd met een decor aan bouwactiviteiten; van werkers in gele fluoriscerende vesten tot de grootste spoorkraan van Nederland, de Obelix. Deze spoorkraan is van VolkerRail en hijst 150 ton bij een ingeschoven giek en 37 ton bij een maximale gieklengte van 28 meter.

In de tv-serie is te zien hoe de werkzaamheden in Haarlem zijn verlopen. Passen de drie spoorbruggen die in Haarlem worden vervangen? Lukt het om de vervanging van het wisselcomplex op tijd af te ronden? Hoe wordt de tegenslag opgelost? Wat doen de verkeersleiders om ervoor te zorgen dat de treinenloop ondanks het werk zo weinig mogelijk verstoord wordt?
    De uitzending is zondag 11 november, tussen 17.30 en 18.00 uur, op RTL7.
    Bron: http://www.haarlem.nl/

Weten we ook gelijk waar de eerste aflevering over gaat
    * Whatever floats your goat!
      vrijdag 9 november 2007 @ 17:19:11 #159
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54485798
    quote:
    Passen de drie spoorbruggen die in Haarlem worden vervangen?
    Nou, het gaat er om spannen We hebben gewoon lukraak 3 bruggen besteld uit een foldertje, maar eens kijken wat het wordt
    quote:
    Hoe wordt de tegenslag opgelost? Wat doen de verkeersleiders om ervoor te zorgen dat de treinenloop ondanks het werk zo weinig mogelijk verstoord wordt?
    gewoon, alles platgooien. Laat de reiziger maar barsten, olé
      vrijdag 9 november 2007 @ 17:41:22 #160
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54486389
    quote:
    SMS van Geertw via Justin: in Arnhem 3111+3108+3110+3117 als LM langs zien komen.
    Gequote van Dumpy op somda.

Misschien naar Groningen voor onderhoud?
      vrijdag 9 november 2007 @ 17:43:56 #161
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54486470
    Ja, of naar Hasselt om in hele kleine schattige gele stukjes geknipt te worden
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 18:00:27 #162
    Maffe Fries
    pi_54486903
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
    Nou, het gaat er om spannen We hebben gewoon lukraak 3 bruggen besteld uit een foldertje, maar eens kijken wat het wordt
    Zou me niet verbaasd hebben.

Vanmiddag weer een staaltje knulligheid van de hoogte catergorie in Groningen. Prorail besloot de trein uit Leeuwarden, aankomst 14.52 uur spoor 4a, vandaag aan te laten komen op spoor 3a. Op dit spoor stonden echter al 2 GTW'tjes, zodat dit niet ging passen. Daarna duurde het nog 5 minuten voordat het stel afgerangeerd was en daarna weer enkele minuten voordat het stel wel op spoor 4a stond.

Gevolg: vertragingen op Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Roodeschool. (alle 3 trajecten dus)

Wat een klein foutje wel niet met de treinenloop kan doen
      vrijdag 9 november 2007 @ 18:06:19 #163
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54487019
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ja, of naar Hasselt om in hele kleine schattige gele stukjes geknipt te worden
      vrijdag 9 november 2007 @ 18:29:48 #164
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54487599
    ik ga maar eens boodschappen doen
      Redactie Frontpage vrijdag 9 november 2007 @ 18:36:29 #165
    72015 crew  PartyAnimal87
    J'adore hardcore
    pi_54487788
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dat trekt ook niemand in twijfel

http://www.hulpverlenings(...)p/topic,20295.0.html
      vrijdag 9 november 2007 @ 18:40:55 #166
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54487913
    Leuk weetje voor diegenen die nog een slagje de hoek willen doen,hier kan je de caravan van Bassie en Adriaan zien staan
    ~Een wijsgeer
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 18:52:39 #167
    Maffe Fries
    pi_54488225
    Ben er een tijdje geleden wel geweest, maar niet op gelet helaas
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:03:15 #168
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54488462
    Ze zijn in Groningen aangekomen
    3117 V
    3110 2
    3108 3
    3111 A
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:04:47 #169
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54488509
    quote:
    Dat zeg ik. de IC Amf - Zl was een andere trein.
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:05:53 #170
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54488535
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:03 schreef Wadloper het volgende:
    Ze zijn in Groningen aangekomen
    3117 V
    3110 2
    3108 3
    3111 A
    hard gereden nog dan

Zeker een afslag gemist?
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:07:50 #171
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54488587
    Nee, onderhoud is verplaatst naar Groningen
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 19:09:52 #172
    Maffe Fries
    pi_54488648
    Kun je niet even regelen dat ze hier dit weekend even op dienst komen
    pi_54488687
    Dat zou wel vet zijn, ja.
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:15:16 #174
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54488767
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
    Kun je niet even regelen dat ze hier dit weekend even op dienst komen
    Ik heb wel een paar contacten bij Nedtrain, maar meer oppervlakkig. Ik ken ze niet écht heel goed.
    Dus dat is helaas niet mogelijlk, al was het wel erg vet geweest
    Pendeltreintje naar Zuidbroek
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 19:17:43 #175
    Maffe Fries
    pi_54488829
    Ik dacht eerder aan de 13.03 trein van Leeuwarden naar Groningen komende zondag
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:23:33 #176
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54488975
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
    Ik dacht eerder aan de 13.03 trein van Leeuwarden naar Groningen komende zondag
    Want?
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:40:44 #177
    20849 Fred
    Beroepschagrijn
    pi_54489399
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
    ehm ja, no comment
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:43:02 #178
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54489439
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 18:00 schreef Peterselieman het volgende over bruggen bij Haarlem:

[..]

Zou me niet verbaasd hebben.
    Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 19:43:07 #179
    Maffe Fries
    pi_54489444
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Want?
    Daar zit ik als het goed is in.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 19:45:10 #180
    Maffe Fries
    pi_54489498
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè!
    Ooit van cynisme gehoord?
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:55:51 #181
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54489759
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:45 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ooit van cynisme gehoord?
    En dat vraag je aan mij?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      vrijdag 9 november 2007 @ 19:59:27 #182
    148385 Wadloper
    Noorderling
    pi_54489857
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar zit ik als het goed is in.
    Hehe oke
      vrijdag 9 november 2007 @ 20:00:56 #183
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54489883
    Hebben jullie mooie bruggen in de folder staan Duuf?
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 20:06:05 #184
    Maffe Fries
    pi_54489975
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 19:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

En dat vraag je aan mij?
    Nee, aan sinterklaas
    pi_54490333
    Afgelopen maandag wel een grappig reisje gemaakt . S'ochtends om 6 uur naar het Amstelstation per tram. Daar per metro naar het CS vervolgens met de IC naar Den Haag HS. Daar de tram gepakt naar Den Haag CS en even rondgelopen. Een ritje met Rampstadrail naar Zoetermeer Centrum gemaakt. Even rondgelopen (was niet zo'n prachtig weer) en weer terug. Het viel me op dat det trams vrij dicht op elkaar rijden zodat ze nogal eens voor een rood sein lopen. Ik moet zeggen dat ik die regio Citadis vrij mooie karretjes zijn. Ziet er netjes uit, kan echt niet ander zeggen. Vervolgens heb je dan nog het traject waarbij de Citadis samen rijdt met de Rotterdamse tak (Erasmuslijn ofzo) maar dat spul ziet er dan wel heel treurig uit.

Vervolgens dus terug naar Den Haag CS waar ik helemaal voorin stapte en er nog even een locwissel werdt uitgevoerd .
    Zat dus in het voorste coupeetje in de IC naar Venlo. Gaan er een man en vrouw in het coupeetje achter me zitten. De man was volgens de vrouw agressief en het gesprek ging allemaal op het niveau van "je weet tog, ik zeg je"
    En nee het waren geen Nedelanders . Me Ipod bood soelaas.
    Vervolgens stapte er in Rotterdam een Chinees of Vietnamees in die ging tijdens de rit het landschap filmen . Zij ging ook helmaal mee naar Venlo. Toen ik bij Blerick alvast naar achteren ging lopen ging ze me helemaal gedag zeggen in een taal die mij onbekend is.
    In Venlo even rond gelopen. Geen Veolia spurt te zien. Ook kwam ik er achter dat daar geen mogelijkheid meer zit voor een versnapering uit het frituur.
    Toen maar de zeecontainer op wielen genomen . Wat is het altijd warm in die dingen, ik wordt er altijd zo suf van.
    Afijn in Sittard maar weer VIRm naar Heerlen genomen. Daar overgestapt op de plan V van Veolia ri Kerkrade Centrum. Zowaar ook nog gecontroleerd.
    In Kerkrade kan je gelijk een bus nemen ri de grens. Je stapt echt op 100 meter van de grens naast een Lidl uit. Na het inslaan van wat braadworst en het schieten van wat foto's maar weer snel terug gegaan en in een ruk Heerlen Amsterdam Amstel gedaan.
    Wel jammer dat het zo vroeg donker is want ik vind het niet echt leuk om dan te rijden er is immers niks te zien.
    Afijn, leuk dagje gehad.
    Leve de OV
      vrijdag 9 november 2007 @ 20:58:45 #186
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54491325
    Leuk verhaal Nu nog de foto's en de kilometers gaerne
    pi_54491394
    Was trouwens hier: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1
    Ik zal de bagger foto's misschien straks nog eens posten. Het weer was nogal bewolkt, dus geen mooie foto's.
    Op Kerkrade Centrum is trouwens geen enkele dienstregeling van de trein te vinden. beetje vreemd.
    Ik vind het altijd leuk om ergens met de trein heen te gaan en dan naar de grens te lopen. Een klein stukje met de bus vind ik dan niet zo erg. Iemand nog leuke tips om heen te gaan.
    Heb nu in Zeeuws-Vlaanderen een keer Sas van Gent gedaan, waar we terug met een 8 persoons busje gingen als bus, dat had ik echt nog nooit zelf meegemaakt.
    Enschede Drienerloo stukje de grens over lopen.
    Nieuweschans ook weleens geweest en daar de grens over.
    Roodeschool(ook al is daar de grens niet) is echt een klote tochgat.
    Ik wil binnenkort Baarle-Hertog enzo doen.
    Iemand anders nog tips?
    pi_54491413
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 21:05:44 #189
    Maffe Fries
    pi_54491428
    Bij Enschede Drienerloo is geen grens in de buurt. Bedoel je niet Eschmarke of anders Glanerbrug?
    pi_54491510
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
    Bij Enschede Drienerloo is geen grens in de buurt. Bedoel je niet Eschmarke of anders Glanerbrug?
    Denk die ja,
    Heb eens op het overzicht van aantal passagiers per station gekeken. Volgens mij hadden zij er toen 59 per dag ofzo.
    Zag er wel grappig uit daar met een vervallen fabriek vlak langs het spoor.
    edit: Hier was het http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1

Ben trouwens ook weleens bij Eijsden geweest en daar naar Belgie gelopen. Vond ik ook nog een grenspaal. Die zie je ook op heel veel plaatsen niet staan.
    Aan de wisseling van de belijning of andere verkeersborden zie je dan dat je niet meer in NL bent.
    pi_54492074
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:
    kilometers gaerne
    Die kan ik je ook wel geven. Ik kom op 540 treinkilometers. Nu de foto´s nog.
      Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 21:35:28 #192
    Maffe Fries
    pi_54492186
    Deze week ben ik tot 232 kilometer gekomen. Een normale week doet 112 kilometer bij mij, dus er is nog ruimte voor verbetering
      vrijdag 9 november 2007 @ 21:39:09 #193
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54492268
    Mijn november is tot nu toe een beetje zoals ik verwacht had, lousy

Ik laat het eigenlijk deze maand een beetje lopen

Maar in december gaat het anders zijn Heel anders
      vrijdag 9 november 2007 @ 21:42:09 #194
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54492341
    Zo, thuis... 600 km
    ~Een wijsgeer
      vrijdag 9 november 2007 @ 21:46:23 #195
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54492462
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 21:42 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Zo, thuis... 600 km
    Zo, dat vind ik een bondig verslag
    pi_54492538
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 21:09 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Denk die ja,
    Heb eens op het overzicht van aantal passagiers per station gekeken. Volgens mij hadden zij er toen 59 per dag ofzo.
    Zag er wel grappig uit daar met een vervallen fabriek vlak langs het spoor.
    edit: Hier was het http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1
    Je zult idd Enschede de Eschmarke bedoelen, ondanks dat je de Maeslantkering in je link had zitten. Drienerlo is een veel drukker forensenstation. En al staat daar ook een vervallen krot langs het spoor (Arke stadion), die zul je niet bedoelen.
    quote:
    Ben trouwens ook weleens bij Eijsden geweest en daar naar Belgie gelopen. Vond ik ook nog een grenspaal. Die zie je ook op heel veel plaatsen niet staan.
    Aan de wisseling van de belijning of andere verkeersborden zie je dan dat je niet meer in NL bent.
    Ik heb ooit een joch vanaf een carnavalswagen daar tegen de bovenleiding zien slaan met een stok. Ik dacht: "Die is dood" Er gebeurde niks! (Dat is info voor de suïcidalen onder ons.:))
      vrijdag 9 november 2007 @ 21:51:23 #197
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54492593
    dat was dan zeker geen blank metaal qua stok? Of de banden van de praalwagen isoleerden genoeg
    pi_54492718
    In dat kader vind ik de versiering der bovenleiding ook wel toepasselijk:

pi_54492826
    Hier ook 593 km vandaag, en nog een dikke +60 vanaf Hengelo terug naar Leeuwarden ook... Morgen weer een dagje treinen, omleidingen cargo's via Gouda :-) Foto's van vandaag komen morgen wel :-)
      vrijdag 9 november 2007 @ 22:07:46 #200
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54492980
    Jij gaat interrailen van de GtbV's volgend jaar Zug?
      vrijdag 9 november 2007 @ 22:26:26 #201
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54493449
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 20:00 schreef Dr_Flash het volgende:
    Hebben jullie mooie bruggen in de folder staan Duuf?
    Ja, met een gouden randje.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54494587
    19.45 in de Intercity van Amersfoort naar Groningen (met +10) vlak voor Zwolle: http://nl.youtube.com/watch?v=e3ZOOcCUxnc
    pi_54495438
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 23:15 schreef Dichterbijer het volgende:
    19.45 in de Intercity van Amersfoort naar Groningen (met +10) vlak voor Zwolle: http://nl.youtube.com/watch?v=e3ZOOcCUxnc
    Als je midden in de spits de trein naar Groningen neemt in Amersfoort (die vertrekt dus een paar minuten na de IC naar Leeuwarden) en deze trein is 12 of 15 bakken lang ofzo dan kan je het presteren om in de laatste bak in je eentje te zitten of met de 2en ofzo.
    Reizigers spreiding kan je echt veel bakken mee besparen landelijk gezien.
    pi_54495552
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 22:00 schreef Zug-Chef het volgende:
    Hier ook 593 km vandaag, en nog een dikke +60 vanaf Hengelo terug naar Leeuwarden ook... Morgen weer een dagje treinen, omleidingen cargo's via Gouda :-) Foto's van vandaag komen morgen wel :-)
    details graag
      vrijdag 9 november 2007 @ 23:56:36 #205
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54495658
    quote:
    Op zondag 4 november 2007 18:11 schreef Dr_Flash het volgende:
    Okee, vertel hier wat je de komende 2 maanden nog van plan bent om je spoorjaar nog een BEETJE op te leuken. Ik heb al meerdere mensen gehoord met dikke plannen om in december nog even te gaan "afsprinten" Dat is hartstikke vet natuurlijk Maar ja, plannen zijn maar plannen, boter bij de vis nu

Ik ga half december nog een weekendje maken naar Trier, Saarburg en Luxemburg, en het weekend erop nog even naar Norddeich Mole.

Om mijn interrail-dagen op te maken. De eerste zes dagen daarvan gaan op aan een slingertje naar zuid-Zweden, en ik hoop daar ernstig veel bordjes te kunnen schieten en zo.
    Ow, ik hoor net dat het nog weleens heel ernstig uit de klauw zou kunnen gaan lopen met mij in december behoudens de hierboven genoemde escapades staat er inmiddels ook nog een driehoekje Utrecht - Boekarest - Barcelona op het programma, onder voorbehoud van voldoende vrije dagen qua werk en zo

* Dr_Flash hoopt
    pi_54495754
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 23:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Als je midden in de spits de trein naar Groningen neemt in Amersfoort (die vertrekt dus een paar minuten na de IC naar Leeuwarden) en deze trein is 12 of 15 bakken lang ofzo dan kan je het presteren om in de laatste bak in je eentje te zitten of met de 2en ofzo.
    Hmm, interessant. Ik pak vaker vrijdags de trein naar Groningen buiten de spits om rustiger te zitten, alleen moet ik dan meestal staan . Hoe laat is dan dan ongeveer?
    pi_54496168
    Nou... bekijk mijn filmpje dan maar eens Dan weet je hoe laat je dan de trein moet nemen
    pi_54499570
    Fles jij wilde vandaag naar Norddeich en Emden

http://www.abload.de/image.php?img=emden70bu.jpg
    pi_54499575
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 23:51 schreef Willy84 het volgende:

[..]

details graag
    http://www.rolandrail.net/wkz/07nov1011.htm
    pi_54500494
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 23:47 schreef Willy84 het volgende:

[..]

Dat heb je ook vaak met de Intercity naar Deventer uit de 1500 serie, die vertrekt een paar minuten voor de “gewone” Intercity naar Enschede. Ik probeer meestal de trein naar Leeuwarden te nemen, want die stopt dan op het spoor naast de 1500 naar Deventer. Daar is het in de spits dan meestal rustig, terwijl de trein naar Enschede hutje mutje op elkaar zit.

Daarom vraag ik me ook altijd af waarom ze die 1500 net voor de andere treinen moeten laten vertrekken, zodat je vanuit Utrecht geen aansluiting op die trein hebt.

Affijn, ik vind het best, want als ik dan de 1500 kan pakken is het tenminste lekker rustig.
    pi_54500860
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 08:05 schreef Zug-Chef het volgende:
    Fles jij wilde vandaag naar Norddeich en Emden

http://www.abload.de/image.php?img=emden70bu.jpg
    gaaf, zo'n popup over 3/4 van m'n scherm

Maar het ziet er puick uit daar Hoe gaan de boottreinen?

Trouwens, is die bovenleiding nieuw of zo? Ik zit me suf te puzzelen op Google Earth langs welke van die zijlijntjes dat station kan liggen

[ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 10-11-2007 12:44:28 ]
    pi_54502732
    Oh, ik heb hem al

pi_54505923

Twee GTW´s.

Spurtjes + Buffels 3446 en 3449 staan te genieten van hun weekendrust.

ICM 4039 en 4225 komen om 13.15u aan in Leeuwarden.

GTW 10324 voor vertrek om 13.33u naar Groningen.
      zaterdag 10 november 2007 @ 15:53:18 #214
    195484 Tecnix
    Remove before flight
    pi_54506019
    Mooie platen
    pi_54506562
    station ljouwert.. het heeft wel wat, alleen het is zo teringver weg.
    pi_54506979
    Wat is voor jou ver? Hoelang zou je onderweg zijn?
    pi_54507057
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 16:41 schreef Socios het volgende:
    Wat is voor jou ver? Hoelang zou je onderweg zijn?
    Vanaf mijn ouders 3 uur. Vanaf mijn kamer iets meer dan1,5. Heb het traject 3 keer gereisd (1x vanaf Groningen via Leeuwarden naar huis) en 2x in de zin van retour. Wel de moeite waard voor die keren, maar ik vind het eerlijkgezegd niet een heel spanned traject. Het station van Leeuwarden vind ik wel aardig, maar ik vind Leeuwarden niet echt een leuke stad (met name 's avonds niet).
    pi_54510174
    Oh ja, ik vond deze nog

ga maar fantaseren waar en hoe
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:20:49 #219
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54510233
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:17 schreef Dr_Flash het volgende:
    Oh ja, ik vond deze nog

[ afbeelding ]

Ik denk dat je deze op je kamer Appartement gevonden hebt en hoe, via je computer
    ~Een wijsgeer
    pi_54510806
    quote:
    Oh ja, ik vond deze nog

[ afbeelding ]

ik heb echt geen flauw idee, maar iets in mij zegt dat 't tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden is, maar ergens tussen Almelo en Hengelo sluit ik ook niet uit.
      zaterdag 10 november 2007 @ 19:50:56 #221
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54511012
    quote:
    Oh ja, ik vond deze nog

[ afbeelding ]

hmm de GTW uit de ri Zuidbroek komt altijd wel mooi gelijk aanrijden in Groningen .. alleen het bos klopt niet
    pi_54511337
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:50 schreef thatsme het volgende:

[..]

hmm de GTW uit de ri Zuidbroek komt altijd wel mooi gelijk aanrijden in Groningen .. alleen het bos klopt niet
    Het is al een tijdje geleden

Maar daar is het wel idd

Is dat bos gekapt of zo inmiddels?
      Redactie Frontpage / Sport zaterdag 10 november 2007 @ 20:06:44 #223
    Maffe Fries
    pi_54511361
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 19:50 schreef thatsme het volgende:

[..]

Het moet daar wel zo ongeveer zijn, gezien het rondje dat Fles en Zug-Chef die dag gemaakt hebben.

Alleen reden er toen nog wadlopers en nog geen GTW'tjes
    pi_54511667
    Wow Fles.. dit is vet! http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/Fles5/4/fles5405.jpg is dit station Boedapest centraal? Ik ben benieuwd!
    pi_54511799
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:16 schreef ghizzer het volgende:
    Wow Fles.. dit is vet! http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/Fles5/4/fles5405.jpg is dit station Boedapest centraal? Ik ben benieuwd!
    Budapest Keleti (= Oost) is het. Budapest heeft niet zoiets als een Centraal station
    pi_54511979
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Budapest Keleti (= Oost) is het. Budapest heeft niet zoiets als een Centraal station
    ah juist.. doet me denken aan Wenen dat er geen CS is. (oh ja.. Wien-Südbahnhof en Westbahnhof zijn allebei heel verschillend, lijkt hier ook niet op, maar zijn ook erg vet mocht je die nog niet kennen tenminste ). in welke richtingen vertrekken vanaf dit station de treinen (en dan doel ik eigenlijk alleen op de internationale treinen)?
    pi_54512088
    trouwens.. deze trein... http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/200706/21.jpg .. die voorkant doet me echt denken aan een mentos.. ben ik daar in de enige of..?
    pi_54512124
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:28 schreef ghizzer het volgende:
    ah juist.. doet me denken aan Wenen dat er geen CS is. (oh ja.. Wien-Südbahnhof en Westbahnhof zijn allebei heel verschillend, lijkt hier ook niet op, maar zijn ook erg vet mocht je die nog niet kennen tenminste ).
    Dat zou wel knap zijn he, van hier naar Budapest zonder over Wenen te gaan
    quote:
    in welke richtingen vertrekken vanaf dit station de treinen (en dan doel ik eigenlijk alleen op de internationale treinen)?
    Nou, in ieder geval zowel richting Wenen als richting Boekarest
    pi_54512175
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou wel knap zijn he, van hier naar Budapest zonder over Wenen te gaan
    [..]

Nou, in ieder geval zowel richting Wenen als richting Boekarest
    nou ja.. er leiden meer wegen naar rome, dus denk ik ook dat dat geldt voor budapest. .. maar in welke richtingen rijden daar de internationale treinen en zijn de overige grote stations in budapest ook zo mooi?
    pi_54512220
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:35 schreef ghizzer het volgende:
    maar in welke richtingen rijden daar de internationale treinen
    Ja, dat zeg ik. Naar Boekarest en Wenen
    quote:
    en zijn de overige grote stations in budapest ook zo mooi?
    Geen idee Ik vermoed Nyugati en Deli wel, Keleföldi iig niet
    pi_54512391
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik. Naar Boekarest en Wenen
    [..]
    oh sorry, ik had het niet goed gelezen.
    quote:
    Geen idee Ik vermoed Nyugati en Deli wel, Keleföldi iig niet
    ik zal nog wel eens even googlen, thanx (Y)
    pi_54512535
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:32 schreef ghizzer het volgende:
    trouwens.. deze trein... http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/200706/21.jpg .. die voorkant doet me echt denken aan een mentos.. ben ik daar in de enige of..?
    volgens mij heb ik hier iets heel doms geschreven *-|

oh ja.. vandaag kwam ik deze trein tegen op het traject Zwolle - Amersfoort om treinvandalisme tegen te gaan
    pi_54512586
    pi_54513007
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:47 schreef ghizzer het volgende:
    oh ja.. vandaag kwam ik deze trein tegen op het traject Zwolle - Amersfoort om treinvandalisme tegen te gaan [ afbeelding ]
    Overigens zou ik zweren dat dat Soestduinen is
    pi_54513076
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 21:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Overigens zou ik zweren dat dat Soestduinen is
    ik stel ook niet dat deze foto daar gemaakt is.
    pi_54513239
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 21:09 schreef ghizzer het volgende:

[..]

ik stel ook niet dat deze foto daar gemaakt is.
    ja, 't is lekker met je
      zaterdag 10 november 2007 @ 22:46:06 #237
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54515191
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 20:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Het is al een tijdje geleden

Maar daar is het wel idd

Is dat bos gekapt of zo inmiddels?
    Nee dat lijkt me niet.. Is dan niet zo opvallend.. terwijl ik er bijna elke dag lang rijdt.
    Zal op de foto wel meer bos lijken dan het in de werkelijkheid is.
    pi_54515668
    leuke fotoshop wel
    pi_54516151
    Afijn, we gaan door

bagger foto's van afgelopen week:

Station Kerkrade Centrum zonder dienstregeling

Netjes

treurig:
    pi_54522054
    quote:
    Op zaterdag 10 november 2007 23:15 schreef Willy84 het volgende:
    leuke fotoshop wel
    ik vermoed dat dit gewoon paint is of van iemand die photoshop niet beheerst.

@Willy84. vette shit die foto's!
    pi_54522920
    Rampstadrail rijdt eindelijk ja, ik ga er 1 december een kijkje nemen, leuk dagje klooien in Rotterdam met wat mede ov freaks van het bedrijf waar ik stage loop
      zondag 11 november 2007 @ 12:35:02 #242
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54523105
    Ja, ik moet Randstadrail ook nogeens bekijken idd. Telt dat trouwens als spoorkilometers? Nee zeker?
    pi_54523119
    Neen.
      zondag 11 november 2007 @ 12:59:52 #244
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54523624
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 12:35 schreef Socios het volgende:
    Neen.
    Ies trem!
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54523748
    Wat speeltjes van afgelopen vrijdag...

zondag 11 november 2007 @ 13:26:00 #246
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54524266
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 12:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ies trem!
    Oh, dan heb ik er geen haast mee ook
    pi_54524492
    En weer eentje erbij:

zondag 11 november 2007 @ 13:38:25 #248
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54524535
    Had je die nog niet nee?
    pi_54524538
    quote:
    Op vrijdag 9 november 2007 21:30 schreef Socios het volgende:

[..]

Die kan ik je ook wel geven. Ik kom op 540 treinkilometers. Nu de foto´s nog.
    Prijzen (in ¤) van Amsterdam Centraal naar Den Haag HS
    (63 tariefeenheden )
    Prijzen (in ¤) van Den Haag Centraal naar Venlo
    (183 tariefeenheden
    Prijzen (in ¤) van Venlo naar Kerkrade Centrum
    (76 tariefeenheden
    Prijzen (in ¤) van Kerkrade Centrum naar Amsterdam Amstel
    (218 tariefeenheden

Ik kom op 540 tariefkilometers. Maar is een tariefkilometer gelijk met een 'echte' kilometer. Ze noemen het niet voor niks anders
    pi_54524748
    Mwah, Arnhem - Arnhem Zuid bijvoorbeeld is 4 a 5 km in t eggie, maar tariefkilometers rekenen er 8
    pi_54524758
    En de hoogtepuntjes van gisteren:

Veolia 1509 met een biodiesel keteltreintje in Gouda

Ludmilla met dooooozen door Capelle Schollevaar

ACTS 7102 met nog meer doooooooooozen

ITL 101 geyl groen lokje met alweer doooooooooooozen weer in Gouda

Rail4Chem dozen trein in Gouda

Omgeleide ertstrein in Gouda

Thalys 4302 ook omgeleid en hier in Utrecht

Benelux lolllies reden tot 's Hertogenbosch

En een Belgisch lokje in 's Hertogenbosch met een vertraging van zo'n 6 uur
      zondag 11 november 2007 @ 13:48:59 #252
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54524845
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 13:38 schreef Willy84 het volgende:
    Maar is een tariefkilometer gelijk met een 'echte' kilometer.
    Ja
    pi_54524898
    respect dat je daar 6 uur hebt staan wachten
    Voor platen
    pi_54525182
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja
    Heler gestolen fotocamera's gepakt
    Zondag 11 november 2007
    De Spoorwegpolitie heeft vrijdag een 17-jarige Amsterdammer aangehouden toen deze gestolen fotoapparatuur probeerde te verkopen.
    De eigenaar merkte donderdag dat zijn tas tijdens een treinreis van Amsterdam Centraal naar Schiphol verdwenen was. Dezelfde avond zag hij dat zijn apparatuur, met een waarde van circa 12.000 euro, op een internetsite te koop stond.
    Hij maakte een afspraak met de aanbieder en lichtte de politie in, waarop een agent naar de afgesproken locatie ging en de aanbieder aanhield. De eigenaar krijgt zijn apparatuur terug.

fijn lijntje naar Schiphol altijd...
    sprak laatst met iemand van de spoorwegpolitie op het CS. Blijkt dat ze daar alle camerabeelden van heel NL bekijken boven het politiebureau van perron 2. Dat wist ik dus niet..
    Meldingen over bedelen wordt vrij weinig mee gedaan. Als de SP ze tegen komt krijgen ze wel een bekeuring van geloof 75 euro. Als ze er genoeg gespaard hebben dan mogen ze een paar weekjes zitten, want betalen doen ze natuurlijk niet. Soms laten ze zich express pakken ivm het weer ofzo. Beetje nutteloos tijdsverdrijf voor de politie.

Op de lijn naar Schiphol wordt vrij intensief toezicht gehouden, ook rijden er vaak agenten in burger mee. Schiphol gangers blijven gewilde slachtoffers.
    pi_54525239
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 13:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 13:44 schreef Zug-Chef het volgende:
    Mwah, Arnhem - Arnhem Zuid bijvoorbeeld is 4 a 5 km in t eggie, maar tariefkilometers rekenen er 8
    pi_54525402
    Gemeten over het spoor van station naar station:

Arnhem - Arnhem Zuid 5,6 km, ns tariefeenheden: 8
    Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km, ns tariefeenheden: 0
    Dordrecht - Dordrecht Zuid 2,5 km, ns tariefeenheden: 0

Dus tja...
    pi_54526159
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 14:11 schreef Zug-Chef het volgende:
    Gemeten over het spoor van station naar station:

Arnhem - Arnhem Zuid 5,6 km, ns tariefeenheden: 8
    Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km, ns tariefeenheden: 0
    Dordrecht - Dordrecht Zuid 2,5 km, ns tariefeenheden: 0

Dus tja...
    Persoonlijk had ik niet gedacht dat Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km is, maar nu ik er wat meer over nadenk denk ik wel dat dat klopt.
      zondag 11 november 2007 @ 14:54:02 #258
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54526572
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 14:04 schreef Willy84 het volgende:

[..]

[..]

Ach ja, dat soort afrondingsgeklooi hou je toch bij gedeelde tariefpunten. Over langere afstanden klopt het heel aardig hoor. En trouwens: het is me veel te veel moeite om het precies uit te zoeken, dit is me voldoende nauwkeurig
    pi_54526680
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 13:51 schreef Willy84 het volgende:
    respect dat je daar 6 uur hebt staan wachten
    Voor platen
    Nah niet echt natuurlijk, hij zou ergens om 13 uur daar moeten zijn en ik heb hem nu pas om 19:30 ofzo gezien, maar om 13 uur was ik heul ergens anders
      zondag 11 november 2007 @ 15:15:37 #260
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54527112
    Mooi, die avondplaten
    pi_54527517
    Inderdaad, wat voor camera gebruik je? Vaak worden avondfoto´s bagger bij mij.
    pi_54528179
    Ik heb een Canon EOS 350D DIGITAL + Tamron 28-75 mm f/2,8 XR Di

Die laatste 2 avondfoto's zijn gemaakt met:
    Exposure Time 25.000 s
    Aperture f/16.0 en f/20.0
    ISO 200
      zondag 11 november 2007 @ 16:04:43 #263
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54528378
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 15:55 schreef Zug-Chef het volgende:
    Exposure Time 25.000 s
    Aperture f/16.0 en f/20.0
    ISO 200
    Waarom?

Dat je die exposure zo ver mogelijk oprekt om bijvoorbeeld mensen van het perron weg te vegen, dat snap ik. Maar met ISO 100 hed je nog verder kunnen uitvergroten zonder korreligheid En dan pak je f/13 of zo, zo nodig trek je de Exp op naar 30 s. Niet?
    pi_54528399
    Goed idee, ik ben nog niet zo op de hoogte van avondfoto's met deze cam vandaar dat de Thalys in Ut ook redelijk mislukt is vind ik zelf Weer wat geleerd
      zondag 11 november 2007 @ 17:16:23 #265
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54530189
    Spanning op het spoor! nog een kwartiertje
    ~Een wijsgeer
      zondag 11 november 2007 @ 17:19:32 #266
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530270
    je zit er echt op te wachten
      zondag 11 november 2007 @ 17:21:29 #267
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54530312
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
    je zit er echt op te wachten
    Niet echt maar als ik iemand kan blij maken met deze herinnering

Ik liep trouwens net Tegen Toeps te vertellen hoe belachelijk gekozen titel ik het vond
    ~Een wijsgeer
      zondag 11 november 2007 @ 17:22:48 #268
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530352
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:21 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Ik liep trouwens net Tegen Toeps te vertellen hoe belachelijk gekozen titel ik het vond
    Want jij had een veel betere geweten, namelijk..........
      zondag 11 november 2007 @ 17:24:26 #269
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54530387
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:21 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Niet echt maar als ik iemand kan blij maken met deze herinnering
    Mij!

Ik was 't glad vergeten...
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 11 november 2007 @ 17:25:38 #270
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530410
    ja, mij ook wel

Al moet ik nog even de zenders goed zetten
      zondag 11 november 2007 @ 17:27:25 #271
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54530444
    Ach detail. BTW: speling is een hijkel punt bji de sporbeeherder:
    quote:
    Bladval/gladde sporen:

Door de wind en de neerslag is er de komende dagen (tot en met dinsdag) een sterk verhoogd risico op slipgevaar. Vanaf woensdag verbeterd de situatie sterk.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54530445
    Kan iemand het voor mij opnemen? Ohw nee, dat was een ander programma op de zondagavond.
    pi_54530531
    Volgende week gaat het over Zwolle - Amersfoort en de daarop afspelende 18 verschillende werkzaamheden
      zondag 11 november 2007 @ 17:33:08 #274
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530603
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:27 schreef Socios het volgende:
    Kan iemand het voor mij opnemen? Ohw nee, dat was een ander programma op de zondagavond.
    SPOILER
    pi_54530672
    [offtopic]En terecht, auto's zijn verkankerd hoere kut. [/offtopic]
      zondag 11 november 2007 @ 17:36:48 #276
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530704
    En ze stinken
    pi_54530743
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:16 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Spanning op het spoor! nog een kwartiertje
    Ik was het ook helemaal vergeten, thanks voor de reminder!
    pi_54530852
    Het is gewoon tyfus zonde om met de auto een traject af te leggen... Met de trein levert het gewoon zoveel meer op
      zondag 11 november 2007 @ 17:42:50 #279
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54530869
    Damn, zit ik hiervoor klaar met m'n broek op m'n enkels?
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54530882
    Alleen in het begin een Koploper gezien.
      zondag 11 november 2007 @ 17:44:16 #281
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530900
    Die gast die z'n kies even afbreekt "op een stukje chocola van Prorail"

Ik denk dat we bij de Vingerverfsessies ook beter extra kunnen surveilleren
      zondag 11 november 2007 @ 17:44:25 #282
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54530903
    Wat een jostiprogramma, Blok beton gevonden: " En de mannen hebben weer een uitdaging erbij"

Nee, die sukkels van 30 jaar terug waren er te beroerd voor om het weg te halen zul je bedoelen
    ~Een wijsgeer
      zondag 11 november 2007 @ 17:44:58 #283
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530916
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:42 schreef Duvel het volgende:
    Damn, zit ik hiervoor klaar met m'n broek op m'n enkels?
    Dat zou wel heel dom zijn voor iemand als jij
      zondag 11 november 2007 @ 17:45:48 #284
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530947
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Wat een jostiprogramma, Blok beton gevonden: " En de mannen hebben weer een uitdaging erbij"

Nee, die sukkels van 30 jaar terug waren er te beroerd voor om het weg te halen zul je bedoelen
    De klok tikt door jonge

En straks moeten we nog maar zien of die bruggen uit de folder van Duuf gaan passen Vast niet
      zondag 11 november 2007 @ 17:45:57 #285
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54530951
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:44 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat zou wel heel dom zijn voor iemand als jij
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 11 november 2007 @ 17:46:59 #286
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54530972
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De klok tikt door jonge

En straks moeten we nog maar zien of die bruggen uit de folder van Duuf gaan passen Vast niet
    Ff aanbeuken met dat stuk beton dat ze gevonden hebben, beetje wringen dan zit het tenminste vast.
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      zondag 11 november 2007 @ 17:47:14 #287
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54530979
    Vroegha had je nog een andere definitie van spanning.

Rondje Nederland DAT was pas spanning op het spoor!
    ~Een wijsgeer
      zondag 11 november 2007 @ 17:47:16 #288
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530981
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:45 schreef Duvel het volgende:

[..]

gelukkig zitten er wel gloeiend lekkere wijven in de reclame
      zondag 11 november 2007 @ 17:47:44 #289
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54530993
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:47 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Vroegha had je nog een andere definitie van spanning.

Rondje Nederland DAT was pas spanning op het spoor!
    ja, prorail op zijn best
      zondag 11 november 2007 @ 17:51:34 #290
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54531069
    Godver ik vind het maar geklooi

anderhalf jaar voorbereiding en ze komen de ene na de andere "onverwachte verrassing" tegen. Stelletje klapkutjosti's
      zondag 11 november 2007 @ 18:00:14 #291
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54531265
    nou, het viel me niet mee. Ik had er echt meer van verwacht
    pi_54531329

Mensen mensen toch, wat is er toch mis op het spoor deze maand....
      zondag 11 november 2007 @ 18:04:49 #293
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54531333
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, prorail op zijn best
    Wat nou roest rijden met een lege trein , ons eerste ritje Rondje Nederland verdomme
    ~Een wijsgeer
      zondag 11 november 2007 @ 18:06:03 #294
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54531366
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef Zug-Chef het volgende:
    Mensen mensen toch, wat is er toch mis op het spoor deze maand....
    teveel spanning, denk ik
      zondag 11 november 2007 @ 18:06:59 #295
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54531388
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
    Wat nou roest rijden met een lege trein , ons eerste ritje Rondje Nederland verdomme
    [ afbeelding ]
    Boze tongen beweren dat daar een analfabetische dwangbuispatiënt achter zat. Meer zeg ik er niet over.
    pi_54531394
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
    Zeg, we hebben lol gehad, dat is toch veel belangrijker. Prorail dit en prorail dat... we hadden TOCH verloren omdat onze vriend Floris de Leeuw toch een betere planning in elkaar had gedraaid. Beetje apart dat je bijna 15 maanden na dato nog steeds gefrusteerd bent
    pi_54531407
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 17:42 schreef Zug-Chef het volgende:
    Het is gewoon tyfus zonde om met de auto een traject af te leggen... Met de trein levert het gewoon zoveel meer op
    Ik ken in Duitsland een heleboel trajecten die ik liever met de auto af zou leggen (mits 6-cylinders of meer).

Maar das een andere discussie.

Jammer dat het programma zo kort was, het was zo voorbij. Ik vond het wel leuk om de organisatorische kant van het geheel eens te bekijken, en te kijken wat er beter had gekund.
      zondag 11 november 2007 @ 18:10:12 #298
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54531459
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:07 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zeg, we hebben lol gehad, dat is toch veel belangrijker. Prorail dit en prorail dat... we hadden TOCH verloren omdat onze vriend Floris de Leeuw toch een betere planning in elkaar had gedraaid. Beetje apart dat je bijna 15 maanden na dato nog steeds gefrusteerd bent
    Ja, Floris de Leeuw was echt een verdiende winnaar

Maar het is gewoon klip en klaar dat we tot meerdere keren aan toe genaaid zijn door die kleuters van prorail. En dat gaat NOOIT meer over.

Mooi dat die bruggen uit de folder van Duuf precies pasten op de onverwachte verrassingen in Haarlem
    pi_54531461
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:08 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Ik ken in Duitsland een heleboel trajecten die ik liever met de auto af zou leggen (mits 6-cylinders of meer).

Maar das een andere discussie.

Jammer dat het programma zo kort was, het was zo voorbij. Ik vond het wel leuk om de organisatorische kant van het geheel eens te bekijken, en te kijken wat er beter had gekund.
    Dan heb je ons niet gezien tijdens een van onze ritjes door Nederland of Duitsland.. een hoop bier (B). Kan dus niet als je met de auto gaat
    pi_54531501
    quote:
    Op zondag 11 november 2007 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
    Mooi dat die bruggen uit de folder van Duuf precies pasten op de onverwachte verrassingen in Haarlem
    En dat voor een paar "zware" goederentreinen
    pi_54531504
    En BOEM traincrash
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')