Dat klinkt in elk geval aannemelijkquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:46 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens OHIH was het stel 7839 en het treinnummer moet 5688 zijn geweest die met een flinke + rondreed.
Radio west spreekt ook over een dubbeldekkerquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat klinkt in elk geval aannemelijk
Bij mijn weten blijft goederenvervoer mogelijk op de Hoekse Lijn.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:08 schreef FredvZ het volgende:
weet alleen niet zeker of het goederenvervoer gehandhaafd gaat blijven.
Verwend nestquote:Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef ghizzer het volgende:
[..]
het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb.
dat trekt ook niemand in twijfelquote:Op vrijdag 9 november 2007 15:52 schreef FredvZ het volgende:
De trein naar Zwolle vanaf Amersfoort om 0.08 is idd een intercity
Zie de dienstregeling
Bron: http://www.haarlem.nl/quote:Zondag 11 november: vervanging Haarlemse spoorbrug op tv
Op zondag 11 november start op RTL7 de tv-serie 'Spanning op het spoor'. De serie volgt de werkzaamheden van verschillende projecten die ProRail op dit moment realiseert. Elk deel van de serie zoomt in op een concreet bouw- of onderhoudsproject. In de eerste aflevering is te zien hoe de vervanging van drie Haarlemse spoorbruggen is verlopen.
In de eerste aflevering laat ProRail zien hoe drie brugdelen, van elk 100 jaar oud, midden in het centrum van Haarlem worden vervangen. Om zwaarder goederenvervoer op het traject Delft–Leiden-Haarlem mogelijk te maken, worden de nieuwe spoorbruggen zwaarder dan de oude. De nieuwe gesloten U-vormige bak en het aanbrengen van een doorgaand ballastbed zorgen ervoor dat, ondanks het zwaardere goederenvervoer, de geluidsbelasting niet toeneemt en de vuiloverlast van de treinen vermindert.
De bewoners bij Brouwersvaart in Haarlem zijn in het weekend van 7, 8 en 9 september een weekend lang geconfronteerd met een decor aan bouwactiviteiten; van werkers in gele fluoriscerende vesten tot de grootste spoorkraan van Nederland, de Obelix. Deze spoorkraan is van VolkerRail en hijst 150 ton bij een ingeschoven giek en 37 ton bij een maximale gieklengte van 28 meter.
In de tv-serie is te zien hoe de werkzaamheden in Haarlem zijn verlopen. Passen de drie spoorbruggen die in Haarlem worden vervangen? Lukt het om de vervanging van het wisselcomplex op tijd af te ronden? Hoe wordt de tegenslag opgelost? Wat doen de verkeersleiders om ervoor te zorgen dat de treinenloop ondanks het werk zo weinig mogelijk verstoord wordt?
De uitzending is zondag 11 november, tussen 17.30 en 18.00 uur, op RTL7.
Nou, het gaat er om spannenquote:Passen de drie spoorbruggen die in Haarlem worden vervangen?
gewoon, alles platgooien. Laat de reiziger maar barsten, oléquote:Hoe wordt de tegenslag opgelost? Wat doen de verkeersleiders om ervoor te zorgen dat de treinenloop ondanks het werk zo weinig mogelijk verstoord wordt?
Gequote van Dumpy op somda.quote:SMS van Geertw via Justin: in Arnhem 3111+3108+3110+3117 als LM langs zien komen.
Zou me niet verbaasd hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, het gaat er om spannenWe hebben gewoon lukraak 3 bruggen besteld uit een foldertje, maar eens kijken wat het wordt
quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, of naar Hasselt om in hele kleine schattige gele stukjes geknipt te worden
http://www.hulpverlenings(...)p/topic,20295.0.htmlquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dat trekt ook niemand in twijfel
Maar dat is gewoon een andere trein
Dat zeg ik. de IC Amf - Zl was een andere trein.quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:36 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
http://www.hulpverlenings(...)p/topic,20295.0.html![]()
hard gereden nog danquote:Op vrijdag 9 november 2007 19:03 schreef Wadloper het volgende:
Ze zijn in Groningen aangekomen
3117 V
3110 2
3108 3
3111 A
Ik heb wel een paar contacten bij Nedtrain, maar meer oppervlakkig. Ik ken ze niet écht heel goed.quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je niet even regelen dat ze hier dit weekend even op dienst komen![]()
Want?quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:17 schreef Peterselieman het volgende:
Ik dacht eerder aan de 13.03 trein van Leeuwarden naar Groningen komende zondag
Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè!quote:Op vrijdag 9 november 2007 18:00 schreef Peterselieman het volgende over bruggen bij Haarlem:
[..]
Zou me niet verbaasd hebben.
Ooit van cynisme gehoord?quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè!
Hehe okequote:Op vrijdag 9 november 2007 19:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar zit ik als het goed is in.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk die ja,quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Enschede Drienerloo is geen grens in de buurt. Bedoel je niet Eschmarke of anders Glanerbrug?
Zo, dat vind ik een bondig verslagquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:42 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Zo, thuis... 600 km
Je zult idd Enschede de Eschmarke bedoelen, ondanks dat je de Maeslantkering in je link had zitten.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:09 schreef Willy84 het volgende:
[..]
Denk die ja,
Heb eens op het overzicht van aantal passagiers per station gekeken. Volgens mij hadden zij er toen 59 per dag ofzo.
Zag er wel grappig uit daar met een vervallen fabriek vlak langs het spoor.
edit: Hier was het http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1
Ik heb ooit een joch vanaf een carnavalswagen daar tegen de bovenleiding zien slaan met een stok. Ik dacht: "Die is dood" Er gebeurde niks! (Dat is info voor de suïcidalen onder ons.:))quote:Ben trouwens ook weleens bij Eijsden geweest en daar naar Belgie gelopen. Vond ik ook nog een grenspaal. Die zie je ook op heel veel plaatsen niet staan.
Aan de wisseling van de belijning of andere verkeersborden zie je dan dat je niet meer in NL bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |