quote:Op maandag 5 november 2007 07:54 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Eigenlijk ook niet helemaal waar, want die treinen dienst wordt gereden door 2 exploitanten.
Transilien, een afdeling van het staatsspoorbedrijf SNCF die het voorstadsverkeer rond Parijs exploiteert
RATP, het stadsvervoerbedrijf van Parijs zoals je vertelde
Klopt, nevenlijnen werken doorgaans niet daarmee.quote:Op maandag 5 november 2007 09:53 schreef Peterselieman het volgende:
Normaal gesproken zou je zoiets via de site van de NS kunnen checken, al zal het niet altijd kloppen![]()
[ afbeelding ]
Hmmmmmmmm...quote:Op maandag 5 november 2007 09:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Via http://www.ns.nl en dan een reis van station naar station plannen en bij het resultaat staan dan de bijbehorende tariefeenheden (=kilometers)
Vanmorgen trouwens Plan T in de 3752![]()
![]()
Slagje Oulu gedaan ja?quote:Op maandag 5 november 2007 11:24 schreef SuperWeber het volgende:
Hmmmmmmmmmmm, Wikipedia is je beste vriend zo af en toe, 2x 680 km =1360 km dit weekend
Jep Oulu it isquote:Op maandag 5 november 2007 12:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Slagje Oulu gedaan ja?
Nou, kom maar op met de foto's dan
Ja, daar zal ik volgende maand ook wel last van krijgenquote:Op maandag 5 november 2007 12:33 schreef SuperWeber het volgende:
Jep Oulu it isHet was wel donker, ik heb hier en daar wat foto's genomen, ik zal thuis eens even kijken of ze gelukt zijn
Op het donkerste moment van het jaar is het in Oulu 3 uur licht ofzo en in het noordelijkste deel van Finland komt de zon dan gewoon niet opquote:Op maandag 5 november 2007 13:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, daar zal ik volgende maand ook wel last van krijgenAl ga ik dan niet ZO noordelijk
Heuy. Voerendaal Centraal is geen stationsbord, is een bord van een café bij het stationquote:Op zondag 4 november 2007 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Onde de noemert: Vroegah was alles betah
[ afbeelding ]
Ja, ik weet hetquote:Op maandag 5 november 2007 13:21 schreef SuperWeber het volgende:
Op het donkerste moment van het jaar is het in Oulu 3 uur licht ofzo en in het noordelijkste deel van Finland komt de zon dan gewoon niet op
Dat maakt het toch niet onhaalbaar?quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik weet hetIk was nog van plan om te kijken of Narvik haalbaar was, maar daar heb je begin december dus welgeteld 2 uur daglicht
Nou, nee, maar een beetje fatsoenlijk bordjes schieten wordt dan wel erg lastig hoorquote:Op maandag 5 november 2007 14:00 schreef Duvel het volgende:
Dat maakt het toch niet onhaalbaar?
Hm ja, je moet een flinke flitser meebrengen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, nee, maar een beetje fatsoenlijk bordjes schieten wordt dan wel erg lastig hoor
Knal anders door naar Noorwegen. Nordlandsbanen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, ik weet hetIk was nog van plan om te kijken of Narvik haalbaar was, maar daar heb je begin december dus welgeteld 2 uur daglicht
Ja, maar Narvik is alleen te bereiken met de Zweedse Spoorwegen.quote:Op maandag 5 november 2007 17:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoezo, "anders"? Narvik IS Noorwegen
Daar hebben we het volgend jaar april nog weleens over, goed?quote:Op maandag 5 november 2007 17:58 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja, maar Narvik is alleen te bereiken met de Zweedse Spoorwegen.Is maar een relatief klein stukje Noorwegen, terwijl je voor de Nordlandsbanen helemaal via Trondheim moet zegmaar. Anders kijken of je Narvik - Bodo met een bus kan doen en zo weer terug kachelen.
Top, dank jequote:Op maandag 5 november 2007 17:46 schreef Wadloper het volgende:
http://www.ivw.nl/nl/Imag(...)U0188_tcm5-16902.pdf
Rapport ongeval Amsterdam 12 maart 2007
Wel mooie treinen, maar het aantal deuren per zijde baart me vreselijke zorgen. Je kunt je niet helemaal verstoppen als de trein propvol is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Een nog niet zo ervaren Fok!user, die ook niet zo goed in PTA durft te komen, ene D.Rose, heeft de nieuwe Veo-GTW gespot
[ afbeelding ]
je moet dan ook geen verstoppertje willen spelenquote:Op maandag 5 november 2007 18:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Wel mooie treinen, maar het aantal deuren per zijde baart me vreselijke zorgen. Je kunt je niet helemaal verstoppen als de trein propvol is.
Ik denk dat Olyfes bedoelt dat de huidige opstelling forceert dat mensen vooral bij de deuren blijven clusteren, uit vrees er bij hun bestemmingsstation niet meer uit te kunnen. En, gezien de drukte op de genoemde lijnen over het afgelopen jaar, zit daar best een goed punt in. Als je dat vergelijkt met duitse S-bahn stellen, of bijvoorbeeld ons eigen SGMm.... Mja, dan is dat minimaal een verbeterpuntquote:Op maandag 5 november 2007 19:04 schreef thatsme het volgende:
[..]
je moet dan ook geen verstoppertje willen spelen
Ah, jij bent dus die sjaak die zonder dat ik het wist in het lijstje aan het rommelen wasquote:Op maandag 5 november 2007 19:49 schreef Wadloper het volgende:
Nog 3 namen en dan zijn de GTW's van Arriva allemaal voorzien van een naam.
De 10302 is het langstrijdende zonder naam![]()
quote:Op maandag 5 november 2007 19:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ah, jij bent dus die sjaak die zonder dat ik het wist in het lijstje aan het rommelen was![]()
Op de HSL mag zeker nog geen 300 gereden wordenquote:Op maandag 5 november 2007 20:29 schreef Eix het volgende:
Kaart klopt volgens mij niet, Roermond - Venlo is toch echt niet gelektrificeerd.
En volgens mij is het stuk Beek-Elsloo - Bunde ook slechts 100km/u, hoewel ik daarvan niet zeker ben...
Overigens bedoelde ik die "quote:
quote:Op maandag 5 november 2007 20:41 schreef Peterselieman het volgende:
Zeker. Daarom was ik m ook gestart op de wikipagina![]()
De bijzondere stellen en dat Veolios maar een eigen topic moet hebbenquote:
Misschien dat ze ter reparatie naar Halberstad zijn gestuurd?quote:Op maandag 5 november 2007 21:02 schreef dennistd het volgende:
Iemand trouwens enig idee waarom er vanmiddag een paar stukken VIRM van Duitsland kwamen / naar Duitsland gingen via Oldenzaal?
Een vriend van mij zag deze rijden, volgens hem was het een 6400-loc met een complete virm van 3 bakken (wat niet kan, dus heeft hij twee kopbakken met een middenbak gezien)
Ik zie zo snel een paar dingen die niet kloppen... Sowieso is zo'n kaart lastig te maken, want op Gvm - Ledn mag bijvoorbeeld alleen op de middensporen 160 worden gereden, en Gd - Nwk is 130, vanaf Nwk mag dan weer 140, terwijl voor Wspl moet worden afgeremd naar 70.quote:Op maandag 5 november 2007 20:26 schreef Charango het volgende:
[ afbeelding ]
Dus er mag op het enkelsporige, niet-geëlektrificeerde lijntje Wierden-Zwolle sneller (140 km/h) gereden worden dan op de intercitybaan via Deventer en Apeldoorn naar Amersfoort(130km/h)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |