Leer(Ostfriesl) ab 08:41 IC 2037quote:Op donderdag 1 november 2007 22:03 schreef Socios het volgende:
Je hebt via Die Bahn geboekt? Sparangebote EUR 29,=. + reservering ā EUR 1,50.? Ben benieuwd naar je reisschema.
Goede keus om (een stuk) met de ICE te gaan, heb je je reserveringsplaatsen al? Dan kun je op http://www.ice-fanpage.de/ice_service/sitzplaende_uebersicht.htm alvast je plaats bekijken.
Als je een aansluiting mist, vervalt je zitplaatsreservering neem ik aan...
Ik ook welquote:Op donderdag 1 november 2007 22:03 schreef Socios het volgende:
Je hebt via Die Bahn geboekt? Sparangebote EUR 29,=. + reservering ā EUR 1,50.? Ben benieuwd naar je reisschema.
Let even op dat die actie tickets wel "zugbindung" hebben => je kan alleen maar gebruik maken van je geboekte trein en niet van andere op hetzelfde traject! Mocht je door vertragingen/fouten van de DB een aansluiting missen dan kun je natuurlijk wel gebruik maken van een andere trein. Maar mocht dat gebeuren dan kan je het beste denk ik eerst even naar een loket gaan, mij lijkt dat je dan ook gratis een nieuwe reservering krijgt...quote:Op donderdag 1 november 2007 21:46 schreef MCH het volgende:
Eindelijk vanochtend m'n treinreis voor Berlijn in de kerstvakantie kunnen boeken. Lekker chill die actietarieven nu. Ga vanaf Leer met de IC en stap in Hannover over op de ICE. Ben je toch 10 minuten eerder in Berlijn dan de internationale trein vanaf A'dam 30.50 eu pro ticket.
Kan iemand mij trouwens vertellen wat er gebeurd met je zitplaatsreservering als je een aansluiting mist door vertraging in Duitsland?
Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindjequote:Op donderdag 1 november 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt haast wel alsof een aantal mensen in dit topic nog even een goeie klapper willen scoren tegen het eind van het jaar
Letterlijk ja, op 31 December heb ik een ritje Marne la Vallee-Chessy geboekt, met overstaps op Paris Nord en Chatelet des hallesquote:Op donderdag 1 november 2007 22:29 schreef Dr_Flash het volgende:
Het lijkt haast wel alsof een aantal mensen in dit topic nog even een goeie klapper willen scoren tegen het eind van het jaar
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindje
quote:Op donderdag 1 november 2007 22:42 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Letterlijk ja, op 31 December heb ik een ritje Marne la Vallee-Chessy geboekt, met overstaps op Paris Nord en Chatelet des halles
Roosendaal - Vlissingen..., dat is echt één van de trajecten waar ik het langst niet getreind heb. Mooi dat je daar nog ´even´ heengaat voordat de intercity daar helemaal niks meer voorstelt.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
Zou kunnen. Heb voor volgende week een reisje naar Vlissingen in de planning. Is vanuit Groningen toch een mooi eindje
Vertel.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb ook nog een klein plannetje, voor begin december
Het is pas gaaf als je weet wat ik ga doen op die datum en die bestemmingquote:
Gaan we zo beginnen? Het mag wel vetter zijn dan wat ik van plan ben, en ik heb redenen om daar serieus aan te twijfelenquote:Op donderdag 1 november 2007 22:53 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Het is pas gaaf als je weet wat ik ga doen op die datum en die bestemming
Zou wel vrij flauw zijn m nou al de kaarten op tafel te gooien he?quote:Op donderdag 1 november 2007 22:53 schreef Socios het volgende:
Vertel.Iets ´bijzonders´ dat nog net even in de huidige dienstregeling dient te gebeuren?
Nou ja, naar aanleiding van Zug-chef zn rapport over oktober, gaan een aantal mensen waarschijnlijk echt ALLES bij houden over treinreizen gedurende de laatste 2 maanden van 2007quote:Op donderdag 1 november 2007 22:54 schreef Socios het volgende:
Vast niet nummertjes noteren op een bloknootje dan.
Haha, nou ben benieuwd, als je niet verder komt dan jouw dagelijkse 42 km tegen mijn 52 km, dan moet het wel goedkomen.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Zou wel vrij flauw zijn m nou al de kaarten op tafel te gooien he?
Maar wat ik gisteren al zei: Als je een maand van me wil winnen: Try november![]()
Ik heb in november eerlijk geen bijzondere plannen hangen. Mogelijk dat ik nogeens EEN dagje door NRW ga toeren, maar dat is dan alles. Voor November.
Ikke niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja, naar aanleiding van Zug-chef zn rapport over oktober, gaan een aantal mensen waarschijnlijk echt ALLES bij houden over treinreizen gedurende de laatste 2 maanden van 2007
Oeh, nice. Welke trajecten moet je nog? Ik weet nog dat Eijsden heel lang geduurd heeft bij mij en me allerlaatste stukje was Winschoten - Nieuweschans.quote:Op donderdag 1 november 2007 23:00 schreef Peterselieman het volgende:
Ik heb nog niet alle trajecten in Nederland gehad en deze val daar onder.
Ik druk altijd pas als ik de groene lamp hebquote:Op donderdag 1 november 2007 20:39 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad ja. En dan is er al één keer op die knop gedrukt bij het binnenrijden langs het perron en dan zie je mensen toch nog ontiegelijk vaak op die knop stouwen.
Er is een rechtstreekse IC Leer - Berlin, dat is veel vetter, al moet je dat natuurlijk wel tijdig boeken, maar dat lijkt mij verder basiskennis bij het kans willen maken op goedkoop tarief op langeafstandsreizenquote:Op donderdag 1 november 2007 22:19 schreef MCH het volgende:
[..]
Leer(Ostfriesl) ab 08:41 IC 2037
Hannover Hbf an 11:14
Hannover Hbf ab 11:31 ICE 545
Berlin Hbf an 13:08 ICE 555
Eigenlijk bijna heel Noord-Holland nog en hier en daar nog wat losse stukjes, zoals 2 boogjes bij Den Haag.quote:Op donderdag 1 november 2007 23:04 schreef Socios het volgende:
[..]
Oeh, nice. Welke trajecten moet je nog? Ik weet nog dat Eijsden heel lang geduurd heeft bij mij en me allerlaatste stukje was Winschoten - Nieuweschans.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Eigenlijk bijna heel Noord-Holland nog en hier en daar nog wat losse stukjes, zoals 2 boogjes bij Den Haag.
Niet op de dag dat mijn vakantie begint.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Wees toch blij dat je geen Plan V had
[..]
Er is een rechtstreekse IC Leer - Berlin, dat is veel vetter, al moet je dat natuurlijk wel tijdig boeken, maar dat lijkt mij verder basiskennis bij het kans willen maken op goedkoop tarief op langeafstandsreizen
Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:14 schreef RealZeus het volgende:
Ik reed gisteravond over de ring A10 en dan kom je ook onder opstelterrein Watergraafsmeer door. Daar stond een DD-AR bak met een zeiltje er over.
Dus ..wie heeft hem stukgemaakt/aangestoken?![]()
Ik ben een fervent Lw-Gn tuffer, en ik vraag me al een tijdje af hoe snel de GTW'tjes eigenlijk kunnen danwel mogen. Als ik in de cabine kijk zie ik op een stijl rechtsboven de ene keer Vmax 120 en de andere keer 140 staan. Misschien dat ik het gezien heb in de 2/8 resp. 2/6, maar dat weet ik nie helemaal zeker.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ook eens een ATB remming gehad met een GTW. Viel me zwaar tegen zeg. Voelde de trein bijna niet afremmen, hoewel ie toch vrij snel tot stilstand kwam na een snelheid van 120 km/h.
Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij betreft fotoserie van het jaar:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3530866
In ieder geval een origineel onderwerp om een fotoserie te maken. Het is eens wat anders!
zie hier en hierquote:Op vrijdag 2 november 2007 17:14 schreef MCH het volgende:
[..]
Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst.
Dat zou kunnen.Het was maar 1 bak.Maar hij staat er nog niet zo lang. Vorige week stond hij er volgens mij nog niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat.
Nabij de vouwbalg en nabij de cabine werkt het het beste is de ondervinding.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:16 schreef citywok het volgende:
Heb ik ook een keer geprobeerd, maar toen was de ontvangst ruk. Toen ik ermee speelde in de Wadjes en Buffeltjes wou het veel beter. Ik zal nog wel eens een poging wagen.
quote:112 Teletekst vr 02 nov
***************************************
Ploeg rijdt mee langs Betuwelijn
***************************************
` Elke locomotief die de komende weken
over de Betuwelijn rijdt,wordt begeleid
door een auto met speciale technici.Als
er op de lijn iets misgaat,moeten zij
controleren of de spanning wel van de
bovenleiding is gehaald.Pas daarna
mogen er hulpverleners het spoor op.
Dit is besloten omdat de hulpverleners
langs de lijn nog niet hebben geoefend
met het afschakelen van de stroom.Zij
doen dat naar verwachting nog vķķr
1 december,maar vervoerder Railion wil
al vanaf 15 november proefritten maken.
Het bedrijf geeft toe dat de oplossing
met de meerijdende technische ploeg op
de Betuwelijn "een beetje komisch" is.
Die tekst kreeg ik vandaag op folder van Arriva in me handen gedrukt op station Leeuwarden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:22 schreef citywok het volgende:
MEER versterkingsbussen in de spits!
De oudste hebben het nu ook weer.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
De laatst geleverde 2/8 hebben de 140 km/h stickers. De eerder geleverde stellen hebben allemaal Vmax 120 km/h staan. Ik vraag mezelf ook af hoe hard de stellen mogen. Waarschijnlijk nog steeds 120 km/h. Als ik de kans heb, dan zal ik eens meekoekeloeren op de snelheidsmeter of anders moet Ou-Tannu met zijn GPS meting uitsluitsel geven.
Deelsquote:Op vrijdag 2 november 2007 20:01 schreef Socios het volgende:
Waar ga je heen dan met de trein? Wadlopers zoeken in Limburg?![]()
Wat zeur je dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^ werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in![]()
![]()
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus![]()
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten![]()
koop gewoon een Alfa Romeo en geniet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^ werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in![]()
![]()
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus![]()
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten![]()
Ja, net alsof die om de 100 meter een afrit heeft of zoquote:Op vrijdag 2 november 2007 17:58 schreef JDude het volgende:
[..]
Heeft heel die lijn een parallelweg?
Of rijdt die wagen over de A15?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |