abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54316236
Ik reed gisteravond over de ring A10 en dan kom je ook onder opstelterrein Watergraafsmeer door. Daar stond een DD-AR bak met een zeiltje er over.


Dus ..wie heeft hem stukgemaakt/aangestoken?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2007 @ 16:42:12 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54319614
Vandaag ook eens een ATB remming gehad met een GTW. Viel me zwaar tegen zeg. Voelde de trein bijna niet afremmen, hoewel ie toch vrij snel tot stilstand kwam na een snelheid van 120 km/h.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2007 @ 16:43:30 #128
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54319642
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:14 schreef RealZeus het volgende:
Ik reed gisteravond over de ring A10 en dan kom je ook onder opstelterrein Watergraafsmeer door. Daar stond een DD-AR bak met een zeiltje er over.


Dus ..wie heeft hem stukgemaakt/aangestoken?
Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54320020
Wat mij betreft fotoserie van het jaar:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3530866

In ieder geval een origineel onderwerp om een fotoserie te maken. Het is eens wat anders!
pi_54320138
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:42 schreef Peterselieman het volgende:
Vandaag ook eens een ATB remming gehad met een GTW. Viel me zwaar tegen zeg. Voelde de trein bijna niet afremmen, hoewel ie toch vrij snel tot stilstand kwam na een snelheid van 120 km/h.
Ik ben een fervent Lw-Gn tuffer, en ik vraag me al een tijdje af hoe snel de GTW'tjes eigenlijk kunnen danwel mogen. Als ik in de cabine kijk zie ik op een stijl rechtsboven de ene keer Vmax 120 en de andere keer 140 staan. Misschien dat ik het gezien heb in de 2/8 resp. 2/6, maar dat weet ik nie helemaal zeker.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2007 @ 17:10:46 #131
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54320210
De laatst geleverde 2/8 hebben de 140 km/h stickers. De eerder geleverde stellen hebben allemaal Vmax 120 km/h staan. Ik vraag mezelf ook af hoe hard de stellen mogen. Waarschijnlijk nog steeds 120 km/h. Als ik de kans heb, dan zal ik eens meekoekeloeren op de snelheidsmeter of anders moet Ou-Tannu met zijn GPS meting uitsluitsel geven.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54320284
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:00 schreef Zug-Chef het volgende:
Wat mij betreft fotoserie van het jaar:
http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3530866

In ieder geval een origineel onderwerp om een fotoserie te maken. Het is eens wat anders!
Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst.
pi_54320332
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:14 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun je nog even vertellen wanneer die directe verbinding mogelijk is van Leer naar Berlijn. Misschien wel handig voor de toekomst.
zie hier en hier
pi_54320338
Heb ik ook een keer geprobeerd, maar toen was de ontvangst ruk. Toen ik ermee speelde in de Wadjes en Buffeltjes wou het veel beter . Ik zal nog wel eens een poging wagen.
pi_54320443
Kijk nou eens: een mailtje van Arriva:

MEER versterkingsbussen in de spits!

Rituitval door technische mankementen aan de Spurt-treinen én de explosieve reizigersgroei leiden tot erg drukke treinen. Sinds kort worden daarom versterkingsbussen ingezet. Vanaf de stations Winsum, Loppersum, Hoogezand en enkele stations in Friesland.

Dienstregeling versterkingsbussen:
Winsum - Groningen CS
Vertrek station Winsum: 8.13 uur
Reistijd ca. 20 minuten

Loppersum – Groningen CS
Vertrek station Loppersum: 7.28 uur en 7.58 uur
Reistijd circa 30 minuten

Hoogezand – Groningen CS
Vertrek station Hoogezand: 7.40 uur
Reistijd circa 20 minuten

Friese lijnen
Er worden versterkingsbussen ingezet daar waar en wanneer dit nodig is. <-- Niet dus?
pi_54320502
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 16:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was dat niet die trein die bij Amsterdam of Schiphol een tijdje geleden in de fik was gestoken, toen ie op dienst richting Almere zat.
Dat zou kunnen.Het was maar 1 bak.Maar hij staat er nog niet zo lang. Vorige week stond hij er volgens mij nog niet.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2007 @ 17:33:02 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54320644
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:16 schreef citywok het volgende:
Heb ik ook een keer geprobeerd, maar toen was de ontvangst ruk. Toen ik ermee speelde in de Wadjes en Buffeltjes wou het veel beter . Ik zal nog wel eens een poging wagen.
Nabij de vouwbalg en nabij de cabine werkt het het beste is de ondervinding.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 2 november 2007 @ 17:52:52 #138
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54321067
Van teletekst:
quote:
112 Teletekst vr 02 nov
***************************************
Ploeg rijdt mee langs Betuwelijn

***************************************
` Elke locomotief die de komende weken
over de Betuwelijn rijdt,wordt begeleid
door een auto met speciale technici.Als
er op de lijn iets misgaat,moeten zij
controleren of de spanning wel van de
bovenleiding is gehaald.Pas daarna
mogen er hulpverleners het spoor op.

Dit is besloten omdat de hulpverleners
langs de lijn nog niet hebben geoefend
met het afschakelen van de stroom.Zij
doen dat naar verwachting nog vóór
1 december,maar vervoerder Railion wil
al vanaf 15 november proefritten maken.

Het bedrijf geeft toe dat de oplossing
met de meerijdende technische ploeg op
de Betuwelijn "een beetje komisch" is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 2 november 2007 @ 17:58:15 #139
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_54321191
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:52 schreef Peterselieman het volgende:
Van teletekst:
Heeft heel die lijn een parallelweg?
Of rijdt die wagen over de A15?
pi_54321595
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:22 schreef citywok het volgende:
MEER versterkingsbussen in de spits!
Die tekst kreeg ik vandaag op folder van Arriva in me handen gedrukt op station Leeuwarden.

Op de Friese lijnen lijkt me dat ook niet nodig, nee. Misschien vanaf Sneek ´s ochtends...
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:34:09 #141
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54321878
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:10 schreef Peterselieman het volgende:
De laatst geleverde 2/8 hebben de 140 km/h stickers. De eerder geleverde stellen hebben allemaal Vmax 120 km/h staan. Ik vraag mezelf ook af hoe hard de stellen mogen. Waarschijnlijk nog steeds 120 km/h. Als ik de kans heb, dan zal ik eens meekoekeloeren op de snelheidsmeter of anders moet Ou-Tannu met zijn GPS meting uitsluitsel geven.
De oudste hebben het nu ook weer.
Dit komt door de schijfremmen die vervangen zijn. Nu mogen ze 140 km/u. Alleen als je een stel mee hebt die nog 120 km/u mag, moet je 120 rijden.
  vrijdag 2 november 2007 @ 18:37:11 #142
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54321934


[ Bericht 100% gewijzigd door Wadloper op 02-11-2007 18:37:35 ]
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:44:00 #143
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54323385
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^&# werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten
pi_54323811
Waar ga je heen dan met de trein? Wadlopers zoeken in Limburg?
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:24:47 #145
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54324483
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:01 schreef Socios het volgende:
Waar ga je heen dan met de trein? Wadlopers zoeken in Limburg?
Deels
Doel is sowieso de protos (als deze rijden ), DM'90, DH, VIRM, ICM(m) etc

Aardig ritje eigenlijk, ben er wel een paar uur zoet mee
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:27:31 #146
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54324553
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^&# werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten
Wat zeur je dan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:39:25 #147
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54324877
Een nog niet zo ervaren Fok!user, die ook niet zo goed in PTA durft te komen, ene D.Rose, heeft de nieuwe Veo-GTW gespot

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54325167
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 19:44 schreef Wadloper het volgende:
Overigens word ik ziek van al die &^)#^$^&# werkzaamheden dit weekend. Een normale treinreis zit er al niet meer in
Mocht ik morgen vast komen te zitten ergens, moet ik weer met een klote bus
Gelukkig ben ik wel net tussen alle werkzaamheden door qua trajecten
koop gewoon een Alfa Romeo en geniet.
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:56:08 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54325274
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:51 schreef ghizzer het volgende:
koop gewoon een Alfa Romeo en geniet.
Ja, waarom doen we dat niet?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 2 november 2007 @ 21:20:12 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54325822
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 17:58 schreef JDude het volgende:

[..]

Heeft heel die lijn een parallelweg?
Of rijdt die wagen over de A15?
Ja, net alsof die om de 100 meter een afrit heeft of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')