Tunnels zijn kutquote:Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
200 km binnen het uur. Wel VEEEEL tunnels...
Dat traject heb ik nog niet bereden, lijkt me vet ja, wel veel positieve dingen gehoord, misschien ga ik volgende maand.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankfurt Flughafen - Köln trouwens, ook vet
Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.quote:
Luxemburg - Marseille, en dan een uur stilstaan in Dijonquote:Op donderdag 8 november 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeld![]()
Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijktquote:Op donderdag 8 november 2007 21:40 schreef ghizzer het volgende:
[..]
Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.
Voor iemand die nooit verder van huis geweest is dan de baarmoeder van mama, jaquote:Op donderdag 8 november 2007 21:48 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt
Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.quote:Treinverkeer ondervindt amper hinder van storm
ProRail verwacht geen grote overlast voor het treinverkeer tijdens de storm die donderdagavond wordt verwacht. Volgens een woordvoerder waait het daarvoor niet hard genoeg. Het aantal lichte vertragingen, van minder dan een kwartier, lag rond 17.45 uur wel iets hoger dan normaal.
Door de wind komen bladeren op de rails terecht die gladde sporen kunnen veroorzaken. Machinisten moeten langzamer rijden om te voorkomen dat ze voorbij een station schieten en op een open overgang terecht komen.
ProRail verwacht de komende dagen nog meer vertragingen. Gladde sporen zijn hiervan de oorzaak. ProRail denkt dat de problemen tot en met maandagavond duren. Spoorwegovergangen kunnen langer gesloten zijn, om risico's bij het doorslippen van een trein te beperken.
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.
Was vervangend mat vanuit Zwolle naar Leeuwarden, nadat de trein dus ook als vervangend mat terug naar Zwolle heeft gereden werd het mat er daar weer uitgehaald er vervangen door ICMquote:Op donderdag 8 november 2007 21:06 schreef Dichterbijer het volgende:
JAIKES!! Een Plan V als IC richting het westen... :/
Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein. Of is zo'n zelfde fabeltje als die reizigersgroei van Arriva?quote:Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
Ik zat toen in de laatste koploper die reed tussen Leeuwarden en Zwolle. De machinist zei van te voren al dat het een zware rit ging worden we hadden tegenwind.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
Die foto is vandaag niet te maken.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmiddag te Harlingen Haven tussen de wolken door:
[ afbeelding ]
Serieusquote:Op vrijdag 9 november 2007 09:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein.
Hmm, niet de Tibet-lijn, maar een andere lijn in West-China. Detail.quote:4 killed in China train derailment
2007-02-27
A sandstorm with hurricane-strength wind gusts derailed a train in China's far west on Wednesday, killing at least four people and injuring another 30, state media said.
The 11-car train had just left a station in Turpan, in the Xinjiang region's east, when it was hit by wind at 2 a.m., the Xinhua News Agency said.
"A strong sandstorm cracked window panes soon after the train left Turpan, and blew some of the cars off the rail when we were trying to plug up the windows," Xinhua quoted passenger Su Chuanyi as saying.
Sandstorms fed by the deserts of Xinjiang and Inner Mongolia blow toward Beijing and the eastern seaboard each spring powered by vigorous winds. Sometimes, the dust blows out across the Pacific, clouding the skies of South Korea and occasionally drifting as far as the western coast of the United States.
At least 100 rescue workers, doctors and police were at the scene of the derailment, which disrupted operations of the Southern Xinjiang Railway, it said.
The train had been running between the capital city of Urumqi and Aksu, in the west.
ach ja, media, die lullen maar wat.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity?
Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zittenquote:751 Teletekst vr 09 nov
S P O O R W E G E N actueel
8 t/m 12 november
Gladde sporen door bladval
De komende dagen zorgen stevige wind en
buien voor flink wat bladval.
Dit leidt mogelijk tot gladde sporen,
waardoor de machinisten hun snelheid
moeten aanpassen.
*Advies:
Houd rekening met een langere reistijd.
Neehee, door de wind waaien de al gevallen blaadjes weg en komen zo op het spoor terechtquote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:
[..]
Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten![]()
Mja er staat dat de bovenverdieping van een intercity veel schade heeft, dus dan kom je al gauw op dubbeldeks materieel uit.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
Dat stond er nog niet toen ik jou kwoottequote:Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
@Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens.
bovenverdieping is sprake van. Kan ook Virm geweest zijn op zich.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |