abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 21:38:51 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54466489
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
200 km binnen het uur. Wel VEEEEL tunnels...
Tunnels zijn kut
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54466530
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Frankfurt Flughafen - Köln trouwens, ook vet
Dat traject heb ik nog niet bereden, lijkt me vet ja, wel veel positieve dingen gehoord, misschien ga ik volgende maand.
pi_54466536
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tunnels zijn kut
Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.
pi_54466692
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeld
Luxemburg - Marseille, en dan een uur stilstaan in Dijon dat je iets hebt van "JEZUS ga rijden met dat ding, dit schiet niet op "
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 8 november 2007 @ 21:48:35 #130
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54466757
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:40 schreef ghizzer het volgende:

[..]

Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht.
Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54466880
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:48 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt
Voor iemand die nooit verder van huis geweest is dan de baarmoeder van mama, ja
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 november 2007 @ 22:47:22 #132
Maffe Fries
pi_54468607
quote:
Treinverkeer ondervindt amper hinder van storm
ProRail verwacht geen grote overlast voor het treinverkeer tijdens de storm die donderdagavond wordt verwacht. Volgens een woordvoerder waait het daarvoor niet hard genoeg. Het aantal lichte vertragingen, van minder dan een kwartier, lag rond 17.45 uur wel iets hoger dan normaal.

Door de wind komen bladeren op de rails terecht die gladde sporen kunnen veroorzaken. Machinisten moeten langzamer rijden om te voorkomen dat ze voorbij een station schieten en op een open overgang terecht komen.
ProRail verwacht de komende dagen nog meer vertragingen. Gladde sporen zijn hiervan de oorzaak. ProRail denkt dat de problemen tot en met maandagavond duren. Spoorwegovergangen kunnen langer gesloten zijn, om risico's bij het doorslippen van een trein te beperken.
Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.
pi_54468925
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden.
Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
pi_54474273
quote:
Op donderdag 8 november 2007 21:06 schreef Dichterbijer het volgende:
JAIKES!! Een Plan V als IC richting het westen... :/
Was vervangend mat vanuit Zwolle naar Leeuwarden, nadat de trein dus ook als vervangend mat terug naar Zwolle heeft gereden werd het mat er daar weer uitgehaald er vervangen door ICM
pi_54475043
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben.
Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein. Of is zo'n zelfde fabeltje als die reizigersgroei van Arriva?
pi_54475271
quote:
Op donderdag 8 november 2007 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zat toen in de laatste koploper die reed tussen Leeuwarden en Zwolle. De machinist zei van te voren al dat het een zware rit ging worden we hadden tegenwind.

Viel me alles mee eigenlijk, we kwamen aan met maar +5 en de rit was ook wel aardig goed gegaan soms wat heen en weer geschut van de trein maar daar bleef het ook bij.

De stoptrein Zwolle - Almelo was toen een ander verhaal . Voor Heino lag een afgeknapte tak van een boom en die moest de machinist zelf weg halen, daar uiteindelijk meer dan half uur vertraging opgelopen.
pi_54475590
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmiddag te Harlingen Haven tussen de wolken door:
[ afbeelding ]
Die foto is vandaag niet te maken.

Spoor naar Harlingen Haven afgesloten.

Off-topic: voor geīnteresseerden, meer stormfoto´s van vanochtend te Harlingen http://forum.fok.nl/topic/1093832/4/50#54475582
  vrijdag 9 november 2007 @ 10:55:25 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54476753
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 09:33 schreef en_door_slecht het volgende:
Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein.
Serieus
quote:
4 killed in China train derailment
2007-02-27
A sandstorm with hurricane-strength wind gusts derailed a train in China's far west on Wednesday, killing at least four people and injuring another 30, state media said.

The 11-car train had just left a station in Turpan, in the Xinjiang region's east, when it was hit by wind at 2 a.m., the Xinhua News Agency said.

"A strong sandstorm cracked window panes soon after the train left Turpan, and blew some of the cars off the rail when we were trying to plug up the windows," Xinhua quoted passenger Su Chuanyi as saying.

Sandstorms fed by the deserts of Xinjiang and Inner Mongolia blow toward Beijing and the eastern seaboard each spring powered by vigorous winds. Sometimes, the dust blows out across the Pacific, clouding the skies of South Korea and occasionally drifting as far as the western coast of the United States.

At least 100 rescue workers, doctors and police were at the scene of the derailment, which disrupted operations of the Southern Xinjiang Railway, it said.

The train had been running between the capital city of Urumqi and Aksu, in the west.
Hmm, niet de Tibet-lijn, maar een andere lijn in West-China. Detail.
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:08:10 #139
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_54477028
Om even terug te komen op Hoek van Holland Haven (of eigenlijk de hele Hoeksche Lijn).
Eind dit jaar zullen de NS en ProRail hun verantwoordelijkheid voor de exploitatie er kwijt raken. De lijn gaat dan over naar de Stadsregio Rotterdam. Die wil (hoe kan het ook anders) de lijn aan gaan sluiten op de Rotterdamsche Metro.
"Gelukkig" hoeven we niet bang te zijn dat het betekent dat er vanaf 2008 ook Randstadrailrampen gaan ontstaan. Pas in 2010/2011 zal de aansluiting een feit zijn. Ik weet alleen niet zeker of het goederenvervoer gehandhaafd gaat blijven.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd welk mat de Stadsregio laat rijden. Aangezien de NS geen Sprinter-III heeft bij NS Lease, zou het best wel eens kunnen dat de er (net zoals de laatste jaren op de Zoetermeerlijn) Sprinter-II gaat rijden (zonder eerste klas dus).

Overigens is het in 60 jaar tijd wel een enorm verval van het lijntje. Van lijn met internationale alure naar een suf metrolijntje.
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:14:45 #140
Maffe Fries
pi_54477192
Aan het begin van de nacht is er weer eens brand gesticht in de stoptrein Zwolle - Utrecht. Er wordt gezegd dat er voor ongeveer ¤1 miljoen schade is. De vermoedelijke daders zijn aangehouden.

http://www.nu.nl/news/130(...)nd_in_intercity.html

Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity?
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:20:03 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54477341
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:14 schreef Peterselieman het volgende:
Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity?
ach ja, media, die lullen maar wat.

ik neem aan dat het om een DDAR gaat als stoptrein Zwolle-Utrecht?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:21:07 #142
Maffe Fries
pi_54477370
Lijkt me wel
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:24:04 #143
Maffe Fries
pi_54477436
Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:
quote:
751 Teletekst vr 09 nov
S P O O R W E G E N actueel

8 t/m 12 november

Gladde sporen door bladval

De komende dagen zorgen stevige wind en
buien voor flink wat bladval.

Dit leidt mogelijk tot gladde sporen,
waardoor de machinisten hun snelheid
moeten aanpassen.

*Advies:
Houd rekening met een langere reistijd.
Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten
Wel heb je natuurlijk veel blaadjes die al gevallen zijn die voor problemen kunnen zorgen.
pi_54477441
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
pi_54477465
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Peterselieman het volgende:
Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:
[..]

Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten
Neehee, door de wind waaien de al gevallen blaadjes weg en komen zo op het spoor terecht
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:27:26 #146
Maffe Fries
pi_54477541
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet...
Mja er staat dat de bovenverdieping van een intercity veel schade heeft, dus dan kom je al gauw op dubbeldeks materieel uit.

@Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens.
pi_54477579
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
@Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens.
Dat stond er nog niet toen ik jou kwootte
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:34:22 #148
Maffe Fries
pi_54477703
Dan was jij te snel met quoten, want minder dan 5 tellen nadat jij het gequote had, stond de aanpassing er al, omdat ik niet tevreden met mijn post was en zag dat er nog iets essentiëels miste
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:42:21 #149
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54477869
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 11:24 schreef Zug-Chef het volgende:
bovenverdieping is sprake van. Kan ook Virm geweest zijn op zich.

en wel raar dat die gasten eerst in Nunspeet overlast veroozaakten, en daarna in harderwijk die trein in de hens gestoken hebben. dat doet toch minstens vermoeden dat het een trein was die EN vanuit Zwolle richting AMersfoort reed (en niet andersom) EN stopt op Nunspeet (wat de IC niet doet).
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 9 november 2007 @ 11:46:18 #150
Maffe Fries
pi_54477947
Volgens OHIH was het stel 7839 en het treinnummer moet 5688 zijn geweest die met een flinke + rondreed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')