Ik sta altijd op legale plaatsenquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:36 schreef von_Preussen het volgende:Maar als je die foto’s maakt, sta je dan gewoon langs het spoor? Krijg je dan geen gezeik met toeterende machinisten, doe eventueel de politie gaan bellen? Of andere huilende omstanders?
Diezelfde gelegenheid doet zich ook in Zutphen voor. Met dit verschil dat daar ook nog een diesellijntje in de buurt ligt. Misschien is daar nog wat dichter bij te komen?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:49 schreef Zug-Chef het volgende:
Langs de IJsselbrug bij Deventer loopt een fietspad, wat inderdaad vlak langs het spoor loopt,
Waar ligt die Terminal eigenlijk?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, maar goed, wat ik later zei dus. Het zal lastig worden.. Veel liever stap ik in Coevorden op of zo, maar los van dat dat niet kan, weet ik ook niet of er pendelbussen gaan van Coevorden NS naar die terminal, en hoe ver dat wel is...
Dat je DD-AR niet wilt hebben, begrijp ik volkomen, maar ik vind dat ICMm wat overschat wordt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:36 schreef von_Preussen het volgende:
"alle DD-AR raus, het Oosten den ICMm"
Neequote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:52 schreef Peterselieman het volgende:
Heb je al antwoord gekregen, Fles?
Het is ook failsafe, als je rijdt. En je kunt de remmen niet lossen zonder lucht in je treinleiding. Maar als je je trein vervolgens wegzet, zal de lucht altijd langzaam weglopen. Hoe kun je een remcilinder onder druk houden zonder compressor? Waarom hebben ICR's, mP's en locs anders een handrem?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Duuf, het spijt me, maar ik ga met MREn mee. Als er om wat voor reden dan ook luchtverlies is, zullen de remmen vastslaan. DAT is fail-safe. Tenminste, dat is wat ik altijd geleerd heb.
Normaal gesproken zijn dat 1 of 2 Vtjesquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:17 schreef Socios het volgende:
Dankje.Trouwens. gisteren werd 5261 (Tilburg West - Deurne) gereden met ICM. Is dat normaal? Meende dat dat altijd een V´tje was. Zag het toen ´ie stilstond op Eindhoven Beukenlaan om 18.05u toen ik met de Intercity voorbij reed.
Sommige treinen hebben een handrem (zo'n wiel dat je op het balkon van ICR ziet), maar van andere types ben ik er nog niet uit. ICM en IRM hebben railremmen die als parkeerrem dienst doen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Als je de trein wegzet, dan heb je toch ook liever geen geloste remmen?![]()
Ik snap alleen een ding niet, als het treinstel NU klaar is, waarom gaan ze er dan niet NU mee rijden, of is klaar een ander soort klaar dan dat ik denk ?quote:Eerste nieuwe treinstel Maaslijn klaar
Het eerste nieuwe treinstel voor de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen is klaar. Dat melden Veolia en fabrikant Stadler Rail. Veolia, dat verantwoordelijk is voor het vervoer op de Maaslijn, heeft bij de Zwitserse fabrikant 16 nieuwe treinstellen besteld. Daarmee is 50 miljoen euro gemoeid.
De treinen gaan vanaf eind volgende maand rijden. Toen Veolia vorig jaar het vervoer over de Maaslijn overnam, leidde dat tot veel klachten. Die hadden vooral betrekking op de verouderde treinstellen.
Mijn Duits is vreselijk, maar staat op die site (de dienstregeling) nu dat sommige treinen op de Containerterminal stoppen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
@ Peterselieman (en andere geīnteresseerden): Ik heb antwoord. Tickets moeten in Nordhorn opgehaald worden, kan niet in Coevorden. Maar hij was wel een beetje onduidelijk, ik heb gevraagd of het mogelijk is om (bijvoorbeeld met een kopietje van het reserveringsmailtje) van Coevorden naar Nordhorn te reizen, daar kaartjes te kopen en dan terug. Wordt vervolgd dus.
Bedankt voor het antwoord, Flesquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:07 schreef Dr_Flash het volgende:
@ Peterselieman (en andere geīnteresseerden): Ik heb antwoord. Tickets moeten in Nordhorn opgehaald worden, kan niet in Coevorden. Maar hij was wel een beetje onduidelijk, ik heb gevraagd of het mogelijk is om (bijvoorbeeld met een kopietje van het reserveringsmailtje) van Coevorden naar Nordhorn te reizen, daar kaartjes te kopen en dan terug. Wordt vervolgd dus.
Lol, wanneer ga je? Ik morgenmiddag met kruidvatkaartje, tevens voor de ICE-omleiding.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:06 schreef Zug-Chef het volgende:
Maargoe, ik ga dit weekend eens lekker op de witte-wadloper-jacht
Lopen. Volgens Google Earth is het maar een paar kilometer.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Er rijden pendeltreinen tussen Nordhorn en de Containerterminal ja. Hoe we vanaf (ik denk) Coevorden NS naar die terminal komen dat is een ander verhaal
Wordt dan een taxi hmmquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:06 schreef Boschkabouter het volgende:
Lopen. Volgens Google Earth is het maar een paar kilometer.
Yep!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen even een Arriva dagkaart gebruiken, dus eerst van Leeuwarden naar Leer, dan Delfzijl, Roodeschool, Harlingen Haven en Stavoren, om tenslotte weer in Leeuwarden te eindigen. Ou-Tannu zal mij tijdens deze reis vergezellen
Hoe laat kom je langs Wsm? Zwaai ik even.....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
Morgen even een Arriva dagkaart gebruiken, dus eerst van Leeuwarden naar Leer, dan Delfzijl, Roodeschool, Harlingen Haven en Stavoren, om tenslotte weer in Leeuwarden te eindigen. Ou-Tannu zal mij tijdens deze reis vergezellen
hm heb t trouwens zin om harlingen haven in de ochtend te doen? als XX tenminste om 7u een bus stuurd?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zal er aan denken
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:18 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik zag deze week inderdaad al 3 van de Traxxen staan in Amsterdam (opstelterein).
Worden die nog in een andere kleur opgeleverd? NS kleur?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |