Ik ga hem waarschijnlijk volgende week kijken.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
1408 (2007, VS, Mikael Håfström)
Geslaagde King verfilming (al heb ik nog nooit een King boek gelezen, maar de film was iig geslaagd.) Een film, die gaat over één man in één kamer en van het begin tot eind spannend is, krijgt van mij altijd krediet. Dat komt ook door het goede spel van John Cusack. Met Samuel "t's an evil fucking room." L. Jackson in een geslaagd bijrolletje.
cijfer: 8je
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7.5 / imdb 6.5
Yogen (2004) - origenele Prominition
Man ziet in telefooncel een krantknipsel van dood dochter en prompt slaat het noodlot en en vrachtwagen beukt te de auto. Door dood dochter raakt hij gescheiden. En krijgt allerlei "verhalen" door van zaken die gaan gebeuren.
cijfer 6 / imdb 6.2
Prominition (2007)
Sandra Bullock verneemt dat haar man dood is. Als ze de volgende dag wakker wordt leeft hij weer. Volgende dag weer niet. Middels een rare tijdslijn komt ze erachter hoe en wat.
cijfer 6.5 / imdb 7.2
[ Bericht 19% gewijzigd door Lambiekje op 17-10-2007 19:33:39 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Mag ik vragen of dit een download was, of een huurfilm? Ik kan 'm namelijk nérgens vinden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:22 schreef Gillingham het volgende:
Cloaca (Willem van de Sande Bakhuyzen, 2003) 8
[ afbeelding ]
Wat mij betreft een erg geslaagde vertolking van een toneelstuk naar een film, hoewel ik het toneelstuk zelf nooit gezien heb. Erg prettig om weer eens een goede Nederlandse productie te mogen aanschouwen, zeker zo vlak nadat ik het verrassende De Poolse Bruid heb gezien. Het script zit heel aardig in elkaar en dan met name de dialoog, waaraan ook duidelijk is te merken dat het oorspronkelijk een toneelstuk was. De film speelt zich dan ook voornamelijk op één locatie af. De scènes in het apartement waarin alle vier de hoofdpersonages aanwezig zijn, zijn tevens de sterkste en leukste. Het acteerwerk kan er ook zeker mee door.
Ja dat mag.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 15:45 schreef arneaux het volgende:
[..]
Mag ik vragen of dit een download was, of een huurfilm? Ik kan 'm namelijk nérgens vinden.
Thx.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:41 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ja dat mag.
Ik download nooit een film, maar in dit geval heb ik 'm ook niet gehuurd. De versie die ik zag was een koopfilm en ik weet niet waar de film gekocht is, maar daar kom je tegenwoordig met internet al snel achter. Succes.
Serieus? IMDb vindt hem maar 1,044 keer leuker.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 13:35 schreef Kinga het volgende:
Ik vond hem 10 keer leuker dan happy feet
Ik vond het wel een aardig concept. Maar zag het bij deze film redelijk aanzien komen. Vond eerlijk gezegd de boel niet onstijgen, en had dan ook een 6 gegeven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:19 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Red Road
Indrukwekkende film. "Zet je knap op het verkeerde been" zei de recenscent van het Parool op de cover, iets dat werkelijk klopt als een bus bij Red Road. Een plotwending die ik totaal niet zag aankomen en ook behoorlijk hard door verrast werd. Overkomt me zeker niet vaak bij films (de laatste was Shawshank Redemption). De spanning wordt langzaam maar zeker opgevoert en het mondt zich uit in een hele intense film met expliciteite seksscenes.
IMDB: 7.0
Mijn oordeel: 9.0
Het is niet te hopen dat er stiekem toch nog een extra deel komt met de heer Bourne. Dit deel vond ik de perfecte afsluiting van een prima trilogie. Ik zou ook niet weten wat een vierde deel zou toevoegen...quote:Op zondag 21 oktober 2007 22:39 schreef pascalheister het volgende:
Het vooraf bekende (laatste) deel van de trilogy bourne, wat mij betreft ook een geslaagd 3e deel, genoeg actie, enkele scenes zijn zeer goed uitgewerkt, goed sfeertje en spanning tot het einde, die voor mij toch open blijft..
Bedoel je misschien Un Chien Andalou?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:56 schreef Nijntje7 het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb geen film gezien maar wil hem wel gaan bekijken. Ik kom er alleen niet achter wat de titel is. Er zit een heel bekend stuk in waarbij ze een oog uit een dier halen (Hond als ik me goed herinner). Iemand een idee?![]()
Groeten,
Kaatje
Mandy Moore bedoel je.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:39 schreef Chulaa het volgende:
because i said sogewéldig!!! met Demi moore en Lauren Graham
Mee eens, die wending was inderdaad verrassend. Goeie film.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:19 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Red Road
Indrukwekkende film. "Zet je knap op het verkeerde been" zei de recenscent van het Parool op de cover, iets dat werkelijk klopt als een bus bij Red Road. Een plotwending die ik totaal niet zag aankomen en ook behoorlijk hard door verrast werd. Overkomt me zeker niet vaak bij films (de laatste was Shawshank Redemption). De spanning wordt langzaam maar zeker opgevoert en het mondt zich uit in een hele intense film met expliciteite seksscenes.
Je bent niet alleen.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 01:09 schreef Arcee het volgende:
Dankzij deze scène heb ik 1 van mijn grootste favoriete nummers bands van dit decennium ontdekt.
HULDE! Topfilm!!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 14:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Dalkomhan insaeng (A Bittersweet Life) (2005, ZK, Ji-woon Kim)
Strak is het woord dat bij me naar binnen blijft schieten tijdens het kijken van deze Koreaanse maffia actie film. Strakke vormgeving, strakke regie, strakke muziek, strakke aktie en strak in pak.
cijfer: 8.5
Serieus?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:01 schreef Hulkio het volgende:
The Birds (Alfred Hitchcock, 1963)
verder ontbreekt de spanning nogal (iets waar Hitchcock normaal geen last van heeft).
Misschien overdreef ik wat met "ontbreekt", maar het viel me erg tegen in elk geval. Zat niet echt op het puntje van mijn stoel. Bepaalde scenes (waarin je de vogels zelf niet ziet) waren nog wel aardig qua spanningsopbouw, maar ik had denk ik iets te hoge verwachtingen bij deze film.quote:
Vertel er eens wat meer over: waarom vond je `m zo geweldig?? ben erg benieuwd naar de filmquote:Op zondag 28 oktober 2007 14:41 schreef Yankee het volgende:
American Gangster
Een drugsbaas smokkelt heroïne naar Harlem tijdens de jaren '70 door de drugs te verstoppen in de doodkisten van Amerikaanse soldaten die gesneuveld zijn in Vietnam.
Gebaseerd op het waargebeurd verhaal over de opkomst van de Harlemse drugdealer Frank Lucas, die op de hielen gezeten werd door agent Richie Roberts.
Geweldige film: 8.5
Nu heb ik uit vernomen dat Kurosawa's versie trouwer is aan het orgineel. Maar ook zonder dat te weten, vond ik Kurosawa versie ver superieur. Het zijn de momenten in het arme huis die het interessants zijn. De inkijk in hun leven. En dat is waar Kurosawa's versie vol van zit. Terwijl Renoir ons trakteert op imo veel mindere interessante gebeurtenissen buiten het arme huis.quote:What of the character of the actor, the most recognizable entity in either Renoir or Kurosawa's film? For Jean, the thespian is a symbol of insanity, of how a final free-fall into complete personal paucity leads to a lack of touch with the real world. Seen as a wild-eyed weirdo, plying his pathetic skills for the pure amusement of the other denizens, Renoir wants to show that, no matter how awful we think Pepel, the Baron of Natacha have it, there is always someone worse off; someone fated to die from his own desire to drink himself to death. But Kurosawa gives this delicate derelict a far more meaningful part. His performer is far more alive and in the moment than the rummy rimmed jester who livens up the Parisian nights. Kurosawa instills the actor with a sense of humility, a plain acknowledgement that he is in dire straights and needs help desperately. When the actor's fate is sealed and his final "performance" pronounced, the reactions within the two films are amazingly different. Since Renoir has built his fool to be an ancillary consideration, one we do not pay that much emotional attention to, his destiny is oddly anti-climatic. But since Kurosawa has made his character a full fledged force in the film, a single candle burning against the growing certainty of sickness, the curtain drawing on his individual is devastating, a sign that, when all hope is lost, it truly no longer exists. The stark contrast in how these seemingly unimportant characters are treated illustrates the differences in the two films. Kurosawa wants his ending to have impact. Renoir has a romance still to contend with.
bron:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Lambiekje op 30-10-2007 19:40:03 ]Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:03 schreef Lambiekje het volgende:
King of New York (2007)
Michael Douglas is een beetje een psychisch gestoord. En gaat met allerlei apparatuur op pad om op zoek te gaan naar een spaanse "schat". Dochter doet mee na enige gedoe.
cijfer 6 / imdb 7.5Wat is het verschil met King of California?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niets .. een stomme plaatsnaam-fout.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:39 schreef Prosac het volgende:
[..]
Wat is het verschil met King of California?![]()
Films kijken op youtube.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 22:11 schreef Logician het volgende:
Kung Fu Hustle![]()
![]()
![]()
De film in 10 delen op youtube
Goh, wat had je dan verwachtquote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:24 schreef Gillingham het volgende:
Bring it on: All or Nothing (Steve Rash, 2006) 2.5
[ afbeelding ]
Even een volledig hersenloze film als tussendoortje voor het leren van mijn tentamen. Té hersenloos, zo bleek al snel. Walgelijke stereotypes, gebrek aan creativiteit en zowel slechte humor als slecht drama. Verder wat Lambiekje zegt.
quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:29 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toplijstje van oktober:
4. The Thin Blue Line
Er staat toch heel duidelijk wat ik verwacht had? Maar dan nog had de film iets minder slecht en onderhoudender kunnen zijn.quote:
Ergens hoop je nog dat er geflashed gaat worden, maar dat gebeurd ook niet eens.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 11:24 schreef Gillingham het volgende:
Bring it on: All or Nothing (Steve Rash, 2006) 2.5
[ afbeelding ]
Even een volledig hersenloze film als tussendoortje voor het leren van mijn tentamen. Té hersenloos, zo bleek al snel. Walgelijke stereotypes, gebrek aan creativiteit en zowel slechte humor als slecht drama. Verder wat Lambiekje zegt.
Lyrisch is wellicht een groot woord, maar populair was deze film welquote:Op zondag 4 november 2007 13:32 schreef JelleS het volgende:
Volgens mij was niemand ooit lyricsch over Blue Movie. Het ging de makers ook alleen maar om de 'vernieuwing' en vooral het geld. En het is inderdaad een gigantische 'kut'film.
Hoe een plot-uitleg zo slecht de lading kan dekken zonder onjuistheden te melden.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:12 schreef Lambiekje het volgende:
Maria Full of Grace
Twee columbiaanse grietjes van jaar of 18, die wat krap bij kas zijn, worden drugskoeriers. 50+ Bolletjes en dan met vliegtuig naar New York.
cijfer 7 / imdb 7.7
Het is een kunst ik weet het. Maar ik weet van mezelf dat ik nog wel eens de boel kan verklappen. Dan maar zo.quote:Op dinsdag 6 november 2007 21:37 schreef Doff het volgende:
[..]
Hoe een plot-uitleg zo slecht de lading kan dekken zonder onjuistheden te melden.![]()
quote:# When Estelle Getty found out that filming the movie would involve guns, she said that she would only do the movie if there were no guns in it. The producers lied to her (and told her that there would be no guns in the movie) in order to get her to sign on.
# Sylvester Stallone considers this the worst film he's ever done.
Ik ben hier mee eens, maar ik pas het cijfer voor mijzelf aan naar een 8.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:22 schreef neggix het volgende:
The Kingdom 8.9
Erg goeie film, vooral waar het zich afspeelt en de omgeving. Acteurs ook zeker wel te doen, en Jamie Fox toch ook wel weer goed... Actie en special effects zeker dik in orde. Weer een top film
Digitaal in de bios gezien![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 6.5 / imdb 6.7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Snel maar eens wat ander werk van deze regisseur gaan bekijken.quote:"Matka Joanna od aniolów is a film against dogma. That is the universal message of the film. It is a love story about a man and a woman who wear church clothes, and whose religion does not allow them to love each other. They often talk about and teach about love – how to love God, how to love each other – and yet they cannot have the love of a man and a woman because of their religion. This dogma is itself inhuman. The devils that possess these characters are the external manifestations of their repressed love. The devils are like sins, opposite to their human nature. It is like the devils give the man and woman an excuse for their human love. Because of that excuse, they are able to love.” Allegory, metaphors and such like aside, the one thing that has not been remarked on in the little that has been written about this wonderful film is just how beautifully strange it is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 5.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De personage komt wel tot leven, de film helaas niet.
-7
Clerks.
De dialogen werken voor mij alleen het laatste kwartier ongeveer. Het merendeel van die film heb ik toch het
idee van ok boeiend. Niet slecht maar ook niet denderend.
-6.5
Napoleon Dynamite
Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
-6
Control
Mooie film voor deze tragische man, het acteerwerk was ook zeker in orde!
Mooie settings waarin ik zeker kan zien dat het geregisseerd is door een fotograaf.
-8
The Departed
Och wat is Jack Nicholson toch geniaal, eigenlijk alle acteurs spelen erg goed in deze film!
Het verhaal is zeer vermakelijk en ik zat ook af en toe flink in spanning, maar sommige dingen
zijn toch te ver gezocht/niet geloofwaardig.
Deze film is beter dan gewoon 'goed' maar 'super' zou ik het ook niet noemen.
-8
Kruistocht in spijkerbroek
Vermakelijke kinderfilm (met flinke gaten in het plot) met een goed einde. Goed gecast.
-6.5
Fear and Loathing in Las Vegas
Damn wat een trip, heerlijke humor en geweldig geacteerd (Depp en del Toro!)
Wat kan ik er eigenlijk over zeggen? Niks, ga hem gewoon zelf maar kijken!
-8.5
[ Bericht 3% gewijzigd door Roi op 09-11-2007 22:12:02 (+ Kruistocht in spijkerbroek) ]All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Deze film is zo briljant in alles...zo veel unieke scenes. En de nerd blijft de nerd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:23 schreef Roi het volgende:
Napoleon Dynamite
Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
-6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Nou ja zeg ... heb je een TV waarbij het een avond eerder wordt uitgezondenquote:Op maandag 12 november 2007 10:13 schreef Falco het volgende:
Romancing the Stone
Nah, wel aardig, maar ook niet heel bijzonder. Ik had ook een hogere heldenfactor van Michael Douglas verwacht. Cijfer: 6
Heb je In The Mood for Love gezien. Nadat ik die had gezien en daarna 2046 voor de tweede keer zag, werd me alles nog duidelijker. Al heb je imo de grote lijnen wel te pakken. 2046 gaat namelijk imo over zijn zoektocht naar een vrouw, die zich kan meten met zijn grote liefde (uit ITMfL).quote:Op maandag 12 november 2007 11:50 schreef hornage het volgende:
2046
Nadat ik al twee keer in slaap was gevallen na het eerste half uur had ik wat minder op het ooit helemaal af kunnen zien van deze film. Toch laat ik me niet krijgen door films. Ik heb immers ook 2001 a space odyssey en dune (3 uur versie) uit kunnen zien. Gisteravond dus met aardig frisse kop er weer voor gaan zitten.
Gelukkig kwam ik toen op het punt in de film waarin alles wat duidelijk wordt en waarin ik eindelijk ook wat in de film kwam en alles wat begon te waarderen.
De film is niet echt heel vaag te noemen, maar zit erg artistiek in elkaar. Het is te omschrijven als een soort film over de zoektocht naar liefde en aanhankelijkheid van een man die met veel dames gaat, maar zich nooit zal binden. Deze zoektocht wordt uiteindelijk heel mooi weergegeven door het laten zien van stukken verhaal wat de man heeft geschreven als een soort van metafoor voor zijn zoektocht. Dit is zo mooi gevonden en komt zo fijn over qua details, dat ik gewoon echt bewondering kreeg voor de film. Jammer genoeg vond ik dat pas duidelijk worden na anderhalf uur. Dit kan aan mij liggen, maar ik vond dat nogal een dooddoener. Het einde van de film kwam een beetje erachteraan geplakt over. Toch past het wel in het verhaal, maar het voelde niet geheel in lijn van het verhaal.
De film was dus interessant en mooi, maar naar mijn mening iets te diep artistiek gezocht. Een 7,5 is het cijfer wat ie krijgt. Op imdb naar beneden afgerond trouwens.
Die film heb ik niet gezien, ik zie nu ook op imdb dat dit een kind of vervolg is.quote:Op maandag 12 november 2007 12:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb je In The Mood for Love gezien. Nadat ik die had gezien en daarna 2046 voor de tweede keer zag, werd me alles nog duidelijker. Al heb je imo de grote lijnen wel te pakken. 2046 gaat namelijk imo over zijn zoektocht naar een vrouw, die zich kan meten met zijn grote liefde (uit ITMfL).
heb je niet de lange film gezien ipv de korte?quote:Op maandag 12 november 2007 18:17 schreef Undergod het volgende:
Cashback (2004)
[ afbeelding ]
Een jonge kunstenaar raakt zijn vriendin kwijt, en kan daarna niet meer slapen.
Hij komt er dus achter dat hij ineens veel meer tijd heeft, hij gaat er gelukkig op een creatieve manier mee om.
Hij gaat werken bij een supermarkt, en leert daar zijn nieuwe muze kennen.
Genoeg verteld over het verhaal, dat voor mij niet het belangrijkste was in deze film.
Het verhaal is eigenlijk een opvolging van triviale gebeurtenissen, maar de uitwerking is dan wel weer erg mooi.
De sfeer vond ik erg mooi (zie foto), maar het beste was nog de narrator, die me een beetje deed denken aan Eternal sunshine of the spotless mind. Echter vond ik het hier beter omdat de verteller niet bang is een stilte te laten vallen, en je ook weer klaarstoomt voor als "we" weer verder gaan.
Mijn Cijfer: 8,5
IMDB Cijfer: 7,7
Deze film ben ik naar aanleiding van dit topic gaan kijken (bedankt)
Oh en het is ook nog eens mijn eerste review in dit topic
Klopt, had niet imdb-linkje gekeken naar de tijd, maar de poster gechecked, en dat herkende ikquote:Op maandag 12 november 2007 21:46 schreef pascalheister het volgende:
[..]
heb je niet de lange film gezien ipv de korte?
quote:Op maandag 12 november 2007 22:13 schreef Falco het volgende:
BloodRayne
Door dit ben ik geestelijk gesloopt.
Ik vond hem juist stylish en beter dan verwacht.quote:Op maandag 12 november 2007 21:51 schreef starla het volgende:
Wind Chill
[ afbeelding ]
Baggerfilm![]()
Cijfer: 3
vergeet de soundtrack (quote:Op maandag 12 november 2007 22:35 schreef Timo20 het volgende:
The Proposition
Charlie Burns (Guy Pearce) krijgt van de sherrif een aanbod: hij moet op zoek naar z`n oudere broer die wordt verdacht van het verkrachten en vermoorden van een vrouw en haar gezin. Vindt hij z`n broer en levert ie `m uit aan de sherrif dan wordt z`n jongere, onschuldige broertje Mike vrijgelaten. Zoniet, dan wordt Mike met kerst opgehangen. Daarmee staat Charlie voor een dilemma. Voor wie kiest hij?
Wat een fantastische film is dit. Het begin zet gelijk de toon van de film. Je verwacht dan ook een hoop geweld en een hoog tempo. Het geweld krijg je ook maar het wordt je voorgeschoteld in een heerlijk aangenaam, rustig voortkabbelend tempo. De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
Ook de beelden van de Australische outback zijn prachtig en de aankleding van de film (zowel de sets als de kostuums) zijn goed verzorgd en geven een authentiek beeld van het Wilde Westen in Australie.
Tel daarbij de geweldige personages die sterk worden neergezet - waarbij vooral Pearce, Winston en Emily Watson super zijn - en je hebt een heerlijk rauwe, een beetje off-beat western.
Briljant!
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Ik heb The Green Mile onlangs ook gezien. Volgens mij is het regelrecht het verhaal van Jezus. Ik bedoel, de figuur heet John Coffey (initialen J.C.), hij kan mensen die ziek zijn beter maken en wordt tenslotte onterecht veroordeeld en terecht gesteld. Duidelijker kan haast niet. Zo zag ik het tenminste.quote:Op dinsdag 13 november 2007 01:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Green Mile (#123)
Aardig gevangenisdrama over een death row die een gevangene met speciale gaven krijgt. Het gevangenisverhaal is mooi en indrukwekkend, het geneuzel van het oude mannetje ervoor en vooral erna vond ik tamelijk overbodig en clichématig.
Heb ik ook niet vergetenquote:
quote:Op maandag 12 november 2007 22:35 schreef Timo20 het volgende:
The Proposition
De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
en volgend jaar een remake. Maar wat ik zo lees. wordt het jammerlijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Johnny Got His Gun
[ afbeelding ]
Tamelijk deprimerend verhaal over een jonge Amerikaanse soldaat die in de oorlog zwaar gewond raakt en zijn benen, armen en gezicht kwijtraakt. De film, waarin scenes van de jongen die worstelt met zijn nieuwe situatie worden afgewisseld met zijn gedachten en herinneringen, is hier en daar wel wat erg belerend en Donald Sutherland's rol vond ik ronduit storend, maar het gegeven van een gevangene zijn in je eigen lichaam is goed neergezet.
Beelden uit deze film zijn gebruikt in Metallica's clip voor One.
Ik vond die clip zó beklemmend toen ik'm voor de eerste keer zag. Ik denk dat ik de film ook maar een keer ga zien.quote:Op woensdag 14 november 2007 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Johnny Got His Gun
[ afbeelding ]
Tamelijk deprimerend verhaal over een jonge Amerikaanse soldaat die in de oorlog zwaar gewond raakt en zijn benen, armen en gezicht kwijtraakt. De film, waarin scenes van de jongen die worstelt met zijn nieuwe situatie worden afgewisseld met zijn gedachten en herinneringen, is hier en daar wel wat erg belerend en Donald Sutherland's rol vond ik ronduit storend, maar het gegeven van een gevangene zijn in je eigen lichaam is goed neergezet.
Beelden uit deze film zijn gebruikt in Metallica's clip voor One.
Wel 15 minuten! Nee dan staat je oordeel als een huis.quote:Op donderdag 15 november 2007 03:30 schreef scanman01 het volgende:
Misschien was ik niet in de stemming of was het gewoon geen goede film, maar na 15 minuten hield ik het voor gezien. Geen van de personages kon me boeien en dan werkt een film als deze niet.
Cijfer: 5,0
Zal eens kijken of ik `m kan vindenquote:Op donderdag 15 november 2007 08:44 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dan ook ZEKER Down by Law checken!!![]()
![]()
Het was gewoon een oeuvre-oscar, zoals die van Pacino voor Scent of a Woman, dat was ook standaarwerk in vergelijking met de rest van de carrière.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:08 schreef trebremmit het volgende:
Ik snap niet dat scorsese niet voor een andere film zoals Goodfellas een oscar gekregen heeft, die was toch echt beter als deze film.
Doen Cwk, gewoon doen!quote:Voor de rest nog wat ouder spul, maar je zal zwart-wit maar leuk vinden . Ga ik mezelf dus écht niet mee voor gek zetten he.
Tja waarschijnlijk door de schuld van overmatig aspertaam gebruik van de lightproducten.quote:Op zondag 18 november 2007 02:58 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
Scott is een tiener die deel uitmaakt van een slecht basketballteam. Hij is verliefd op een meisje dat hem totaal niet ziet staan, totdat hij ontdekt dat hij in een weerwolf verandert. Zijn medescholieren vinden het helemaal geweldig en al snel wordt Scott de held van de school, helemaal als ze ook opeens wedstrijden gaan winnen.
Michael J Fox is natuurlijk weer geweldig. Wat eeuwig zonde dat we hem op het witte doek veel te vroeg zijn kwijtgeraakt. ''Teenwolf" komt wel wat langzaam op gang, maar blijft leuk om naar te kijken. Oh, en Michael J Fox is een held
Cijfer: 7.0
Inderdaad, geweldige rol.quote:Op zondag 18 november 2007 11:54 schreef Roi het volgende:
From Dusk till dawn
Tarantino met een super rol voor hemzelf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Wát?quote:Op zondag 18 november 2007 10:10 schreef Lambiekje het volgende:
Tja waarschijnlijk door de schuld van overmatig aspertaam gebruik van de lightproducten.
quote:Op zaterdag 17 november 2007 21:13 schreef cwk het volgende:
Voor de rest nog wat ouder spul, maar je zal zwart-wit maar leuk vinden. Ga ik mezelf dus écht niet mee voor gek zetten he.
ja het is natuurlijk een complotje.. maar er circuleren wel wat teksten rond.quote:Op zondag 18 november 2007 12:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Wát?
Of is 't een van je komplottheorieën?
quote:Op maandag 19 november 2007 10:37 schreef Roi het volgende:
C'era una volta il West / Once Upon a Time in the West
Nee, voor mij is tGtBatU de ultieme Western. Deze is ook echt geweldig maar doet toch niet wat die andere Westerns voor mij deden. Ik zie de ultieme klassieker eerlijk gezegd niet in deze. Mischien komt het ook omdat ik met erger aan Charles Bronson, hij is niet zo stoer als al die andere helden.
Ik wel.quote:Op maandag 19 november 2007 21:06 schreef Timo20 het volgende:
[..]![]()
![]()
Nou gebied de eerlijkheid te zeggen dat ik The Good, the Bad and the Ugly nog niet heb gezien (I know![]()
)maar ik kan me niet voorstellen dat ie beter is dan
![]()
![]()
![]()
Once Upon A Time In The West
![]()
![]()
![]()
![]()
En nu nog de beste van de drie: ULTIMATUM!quote:Op maandag 19 november 2007 23:29 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Bourne Supremacy
Kwam wat traag op gang en Franka Potente was wel erg kort aanwezig, maar zeker het Moskouse deel was tof, en dan vooral de achtervolging. Ben ik trouwens de enige die het muzikale thema wel erg vond lijken op een van de thema's in The Last of the Mohicans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |