abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 november 2007 @ 11:28:19 #201
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_54477566
Sophie's Choise (1982)
Drama met poolse vrouw (Meryl Streep) die naar New York komt direct na de oorlog.

Mèn wat is de articulatie van Meryl Streep pools-engels goed, haar duits tijdens concentratiekamp is ook goed. Lekker gratenpakhuis met dat korte haar.
cijfer 7 / imdb 7.6

Thr3e (2006)
Er worden wat moorden gepleegd en er is een onderzoek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 5 / imdb 5.0
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_54481871
Michael Clayton
De intenties van deze film zijn goed maar het is het allemaal net niet.
Er gebeurd niets wat je niet had verwacht en sommige dingen slaan helemaal nergens op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De personage komt wel tot leven, de film helaas niet.
-7

Clerks.
De dialogen werken voor mij alleen het laatste kwartier ongeveer. Het merendeel van die film heb ik toch het
idee van ok boeiend. Niet slecht maar ook niet denderend.

-6.5

Napoleon Dynamite
Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
-6

Control
Mooie film voor deze tragische man, het acteerwerk was ook zeker in orde!
Mooie settings waarin ik zeker kan zien dat het geregisseerd is door een fotograaf.
-8

The Departed
Och wat is Jack Nicholson toch geniaal, eigenlijk alle acteurs spelen erg goed in deze film!
Het verhaal is zeer vermakelijk en ik zat ook af en toe flink in spanning, maar sommige dingen
zijn toch te ver gezocht/niet geloofwaardig.
Deze film is beter dan gewoon 'goed' maar 'super' zou ik het ook niet noemen.
-8

Kruistocht in spijkerbroek
Vermakelijke kinderfilm (met flinke gaten in het plot) met een goed einde. Goed gecast.
-6.5

Fear and Loathing in Las Vegas
Damn wat een trip, heerlijke humor en geweldig geacteerd (Depp en del Toro !)
Wat kan ik er eigenlijk over zeggen? Niks, ga hem gewoon zelf maar kijken!
-8.5

[ Bericht 3% gewijzigd door Roi op 09-11-2007 22:12:02 (+ Kruistocht in spijkerbroek) ]
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  vrijdag 9 november 2007 @ 23:19:57 #203
52357 Lambiekje
pi_54494692
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 14:23 schreef Roi het volgende:

Napoleon Dynamite
Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
-6
Deze film is zo briljant in alles...zo veel unieke scenes. En de nerd blijft de nerd.
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 10 november 2007 @ 14:50:02 #204
52357 Lambiekje
pi_54504925
Murder By Death (1976)
Comedy met Peter Sellers en Peter Falk.

Een bonte verzameling van gasten zijn uitgenodigd. Allen zijn ze detectives. En ze moeten een "moord" oplossen.
Maar het is meer gebaseerd op debieligheid. Peter Sellers die een chinees speelt... mmm en Peter Falk is gewoon Columbo, maar ook weer niet.

wel een grappig gegeven maar hoogstaand, neuh

cijfer 7 / imdb 7.2

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 10-11-2007 21:23:45 ]
  zaterdag 10 november 2007 @ 21:37:25 #205
52357 Lambiekje
pi_54513792
Days of Heaven (1978)
Na aanleiding in deze topic, de film ook maar gedownload en bekeken.
Cinematografie is erg mooi. Die brand, wat is dat mooi in beeld gebracht.

Wat ik wel vind is dat meneer Gere een vechtersbaas is, dat past helemaal niet bij hem...

cijfer 7.5 / imdb 7.8

Rx (aka Simple Lies) (2005)
Twee vrienden en meisje gaan naar Mexico. Zij weet niet van de drugssmokkelactiviteiten van haar vriendjes.
Ze slikken een stel bolletjes, alleen tja het scheurt wat. Uit wanhoop om bij de grens gepakt te worden gaan ze maar weer terug naar de dealer. En dan loopt de zaak een beetje uit de hand.

cijfer 5.5 / imdb 5.0
pi_54528916
Idi I Smotri

De met afstand meest indrukwekkende oorlogsfilm die ik heb gezien.

Wat een grimmig meesterwerk, was er na afloop helemaal stil van....

Alphaville

De film maakt de verwachtingen die de eerste minuten schept niet helemaal waar.
Toch heb ik zeker genoten van deze big brother-scf-fi-detective-allegaartje met ironische knipoog.

Vooral de scenes met de supercomputer en het "futuristische" Parijs zonder decors zijn erg goed gedaan.
  maandag 12 november 2007 @ 10:13:28 #207
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54544810
Tormented

In Tormented gebruikt B-filmmaker Bert I. Gordon een nieuw sfx-truukje, namelijk het gebruik van transparante beelden en zowaar, het heeft dit keer nog best wel wat. De sfeer is op bepaalde momenten redelijk creepy, want nadat een man zijn ex heeft laten doodgaan, keert deze een paar keer griezelig terug als geest!
Dit is één van de betere films van Gordon met wel een matig verhaal en met wat overbodige dingen drbij. Het heeft uiteraard lage production values, maar toch, het is lang niet zo ridicuul als zijn vorige films. Zijn dochtertje vervult overigens ook een rol en doet dat zeker niet onverdienstelijk. Cijfer: 5

Romancing the Stone
Nah, wel aardig, maar ook niet heel bijzonder. Ik had ook een hogere heldenfactor van Michael Douglas verwacht. Cijfer: 6
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 12 november 2007 @ 11:44:24 #208
52357 Lambiekje
pi_54547051
quote:
Op maandag 12 november 2007 10:13 schreef Falco het volgende:

Romancing the Stone
Nah, wel aardig, maar ook niet heel bijzonder. Ik had ook een hogere heldenfactor van Michael Douglas verwacht. Cijfer: 6
Nou ja zeg ... heb je een TV waarbij het een avond eerder wordt uitgezonden
  maandag 12 november 2007 @ 11:50:35 #209
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_54547241
2046
Nadat ik al twee keer in slaap was gevallen na het eerste half uur had ik wat minder op het ooit helemaal af kunnen zien van deze film. Toch laat ik me niet krijgen door films. Ik heb immers ook 2001 a space odyssey en dune (3 uur versie) uit kunnen zien. Gisteravond dus met aardig frisse kop er weer voor gaan zitten.
Gelukkig kwam ik toen op het punt in de film waarin alles wat duidelijk wordt en waarin ik eindelijk ook wat in de film kwam en alles wat begon te waarderen.
De film is niet echt heel vaag te noemen, maar zit erg artistiek in elkaar. Het is te omschrijven als een soort film over de zoektocht naar liefde en aanhankelijkheid van een man die met veel dames gaat, maar zich nooit zal binden. Deze zoektocht wordt uiteindelijk heel mooi weergegeven door het laten zien van stukken verhaal wat de man heeft geschreven als een soort van metafoor voor zijn zoektocht. Dit is zo mooi gevonden en komt zo fijn over qua details, dat ik gewoon echt bewondering kreeg voor de film. Jammer genoeg vond ik dat pas duidelijk worden na anderhalf uur. Dit kan aan mij liggen, maar ik vond dat nogal een dooddoener. Het einde van de film kwam een beetje erachteraan geplakt over. Toch past het wel in het verhaal, maar het voelde niet geheel in lijn van het verhaal.
De film was dus interessant en mooi, maar naar mijn mening iets te diep artistiek gezocht. Een 7,5 is het cijfer wat ie krijgt. Op imdb naar beneden afgerond trouwens.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 12 november 2007 @ 12:20:54 #210
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54547982
quote:
Op maandag 12 november 2007 11:50 schreef hornage het volgende:
2046
Nadat ik al twee keer in slaap was gevallen na het eerste half uur had ik wat minder op het ooit helemaal af kunnen zien van deze film. Toch laat ik me niet krijgen door films. Ik heb immers ook 2001 a space odyssey en dune (3 uur versie) uit kunnen zien. Gisteravond dus met aardig frisse kop er weer voor gaan zitten.
Gelukkig kwam ik toen op het punt in de film waarin alles wat duidelijk wordt en waarin ik eindelijk ook wat in de film kwam en alles wat begon te waarderen.
De film is niet echt heel vaag te noemen, maar zit erg artistiek in elkaar. Het is te omschrijven als een soort film over de zoektocht naar liefde en aanhankelijkheid van een man die met veel dames gaat, maar zich nooit zal binden. Deze zoektocht wordt uiteindelijk heel mooi weergegeven door het laten zien van stukken verhaal wat de man heeft geschreven als een soort van metafoor voor zijn zoektocht. Dit is zo mooi gevonden en komt zo fijn over qua details, dat ik gewoon echt bewondering kreeg voor de film. Jammer genoeg vond ik dat pas duidelijk worden na anderhalf uur. Dit kan aan mij liggen, maar ik vond dat nogal een dooddoener. Het einde van de film kwam een beetje erachteraan geplakt over. Toch past het wel in het verhaal, maar het voelde niet geheel in lijn van het verhaal.
De film was dus interessant en mooi, maar naar mijn mening iets te diep artistiek gezocht. Een 7,5 is het cijfer wat ie krijgt. Op imdb naar beneden afgerond trouwens.
Heb je In The Mood for Love gezien. Nadat ik die had gezien en daarna 2046 voor de tweede keer zag, werd me alles nog duidelijker. Al heb je imo de grote lijnen wel te pakken. 2046 gaat namelijk imo over zijn zoektocht naar een vrouw, die zich kan meten met zijn grote liefde (uit ITMfL).

Calvaire (2004, Bel, Fabrice Du Welz)
Degelijke horror met standaard "iemand neemt verkeerde afslag en komt bij verlaten hotel terecht" plot, maar door zijn uitwerking net iets boven de middelmaat uitstijgt.
cijfer: 7.5

Dead & Breakfast (2004, VS, Matthew Leutwyler)
Het low-budget druipt er vanaf, maar zo als vaker met low-budget horrors ook het fanatisme en plezier van de betrokkene tijdens het maken.
Een groep jongeren komt vast te zitten in een dorpje. Nadat in het hotel iemand vermoord is, worden ze verdacht van die moord. Maar er blijkt meer aan de hand. En langzaam verandert heel het dorp in zombies. (Oké, eigenlijk zijnze door een slechte geest bezeten, maar who care's).
De film zit vol met clichés en stereotype (zoals de mysterieuze lifter, het vegetarische pacifistische meisje, the bitch, de coole gast, de lokale sherrif etc.). Maar de film steekt met alle cliché's zo de draak, dat het vooral een parodie is. En dan niet op een slechte "Scary Movie" manier.
Nadat het dorpje is bezeten, vliegen de ledenmaten en afgeschoten hoofden natuurlijk door de lucht.
Tussen scene's worden we getrakteerd op country-liedjes die het geziene of het volgende even samenvatten.
cijfer: 8.5

[ Bericht 12% gewijzigd door Lonewolf2003 op 12-11-2007 13:31:35 ]
  maandag 12 november 2007 @ 13:34:05 #211
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_54549525
quote:
Op maandag 12 november 2007 12:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Heb je In The Mood for Love gezien. Nadat ik die had gezien en daarna 2046 voor de tweede keer zag, werd me alles nog duidelijker. Al heb je imo de grote lijnen wel te pakken. 2046 gaat namelijk imo over zijn zoektocht naar een vrouw, die zich kan meten met zijn grote liefde (uit ITMfL).
Die film heb ik niet gezien, ik zie nu ook op imdb dat dit een kind of vervolg is.
Je hebt wel gelijk, uiteindelijk zoekt hij een gelijke van zijn grote liefde. Dit zit ook in het begin. Is dus zonder voorlopers gezien te hebben wel te begrijpen, maar beetje vaag. Komt dus doordat er een voorgaand deel is. Ik weet niet of ik die ook nog ga zien trouwens.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 12 november 2007 @ 16:02:48 #212
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54553338

Ik had geen idee wat te verwachten van deze film.... maar 'The Shooter' heeft me aangenaam verrast. Mark Wahlberg speelt een prima hoofdrol in deze film. Het gaat over een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië. Hij wordt door de regering om hulp gevraagd als er een aanslag op de huidige president dreigt. Al snel wordt duidelijk dat ze hem juist de aanslag in de schoenen willen schuiven.
'Shooter' lijkt af en toe op een moderne versie van 'First blood'.

Cijfer: 8.0
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 12 november 2007 @ 18:17:28 #213
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54555043
Cashback (2006)

Een jonge kunstenaar raakt zijn vriendin kwijt, en kan daarna niet meer slapen.
Hij komt er dus achter dat hij ineens veel meer tijd heeft, hij gaat er gelukkig op een creatieve manier mee om.
Hij gaat werken bij een supermarkt, en leert daar zijn nieuwe muze kennen.
Genoeg verteld over het verhaal, dat voor mij niet het belangrijkste was in deze film.
Het verhaal is eigenlijk een opvolging van triviale gebeurtenissen, maar de uitwerking is dan wel weer erg mooi.
De sfeer vond ik erg mooi (zie foto), maar het beste was nog de narrator, die me een beetje deed denken aan Eternal sunshine of the spotless mind. Echter vond ik het hier beter omdat de verteller niet bang is een stilte te laten vallen, en je ook weer klaarstoomt voor als "we" weer verder gaan.

Mijn Cijfer: 8,5
IMDB Cijfer: 7,6

Deze film ben ik naar aanleiding van dit topic gaan kijken (bedankt)
Oh en het is ook nog eens mijn eerste review in dit topic

[ Bericht 0% gewijzigd door Undergod op 12-11-2007 22:50:29 ]
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_54558426
Ik heb voor de verandering maar weer eens de trilogie LOTR van t weekend gekeken. Blijft mooi! En ik zie steeds nieuwe dingen voor mij een 8!
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_54560235
quote:
Op maandag 12 november 2007 18:17 schreef Undergod het volgende:

Cashback (2004)

[ afbeelding ]

Een jonge kunstenaar raakt zijn vriendin kwijt, en kan daarna niet meer slapen.
Hij komt er dus achter dat hij ineens veel meer tijd heeft, hij gaat er gelukkig op een creatieve manier mee om.
Hij gaat werken bij een supermarkt, en leert daar zijn nieuwe muze kennen.
Genoeg verteld over het verhaal, dat voor mij niet het belangrijkste was in deze film.
Het verhaal is eigenlijk een opvolging van triviale gebeurtenissen, maar de uitwerking is dan wel weer erg mooi.
De sfeer vond ik erg mooi (zie foto), maar het beste was nog de narrator, die me een beetje deed denken aan Eternal sunshine of the spotless mind. Echter vond ik het hier beter omdat de verteller niet bang is een stilte te laten vallen, en je ook weer klaarstoomt voor als "we" weer verder gaan.

Mijn Cijfer: 8,5
IMDB Cijfer: 7,7

Deze film ben ik naar aanleiding van dit topic gaan kijken (bedankt)
Oh en het is ook nog eens mijn eerste review in dit topic
heb je niet de lange film gezien ipv de korte?
pi_54560396
Wind Chill

Baggerfilm

Cijfer: 3
I feel kinda Locrian today
  maandag 12 november 2007 @ 22:13:41 #217
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54561118
BloodRayne

Door dit ben ik geestelijk gesloopt . Ik dacht dat het altijd een beetje overdreven was dat Uwe Boll-films zo slecht waren, maar nee niets is minder waar! Dit is echt prul. Alleen Kristanna Loken was wel te pruimen, de rest heeft een hoog omg-factor, Ben Kingsley met zijn lelijke pruikje voorop . En dan die dialogen, verschrikkelijk verschrikkelijk, wat een tenenkrommende bullshit. Er is nog veel meer laakbaar aan dit stuk film, maar ik kan beter maar ophouden met deze review, voordat ik helemaal naar word . Cijfer: 2
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 12 november 2007 @ 22:21:56 #218
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54561396
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:46 schreef pascalheister het volgende:

[..]

heb je niet de lange film gezien ipv de korte?
Klopt, had niet imdb-linkje gekeken naar de tijd, maar de poster gechecked, en dat herkende ik

Het maakt de film ook gelijk uit 2006 btw

bedankt en gefixed
Noise is all relative to the silence preceding it
  maandag 12 november 2007 @ 22:35:16 #219
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54561837
The Proposition
Charlie Burns (Guy Pearce) krijgt van de sherrif een aanbod: hij moet op zoek naar z`n oudere broer die wordt verdacht van het verkrachten en vermoorden van een vrouw en haar gezin. Vindt hij z`n broer en levert ie `m uit aan de sherrif dan wordt z`n jongere, onschuldige broertje Mike vrijgelaten. Zoniet, dan wordt Mike met kerst opgehangen. Daarmee staat Charlie voor een dilemma. Voor wie kiest hij?

Wat een fantastische film is dit. Het begin zet gelijk de toon van de film. Je verwacht dan ook een hoop geweld en een hoog tempo. Het geweld krijg je ook maar het wordt je voorgeschoteld in een heerlijk aangenaam, rustig voortkabbelend tempo. De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
Ook de beelden van de Australische outback zijn prachtig en de aankleding van de film (zowel de sets als de kostuums) zijn goed verzorgd en geven een authentiek beeld van het Wilde Westen in Australie.
Tel daarbij de geweldige personages die sterk worden neergezet - waarbij vooral Pearce, Winston en Emily Watson super zijn - en je hebt een heerlijk rauwe, een beetje off-beat western.
Briljant!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  maandag 12 november 2007 @ 22:40:11 #220
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54562035
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:13 schreef Falco het volgende:
BloodRayne

Door dit ben ik geestelijk gesloopt .
!!
is maar goed dat ik die nog niet gezien heb dan
  maandag 12 november 2007 @ 23:59:46 #221
52357 Lambiekje
pi_54564777
Black Water (2007)
Een stelletje en zus gaan boattour maken, alleen tja ze worden aangevallen door een kroko. Open water met een krokodil. Om eerlijk te zijn vond ik dit best wel "tense".

cijfer 7 / imdb 6.3

Shrek 3 (2007)
BORING! En de animaties zijn ook nog eens minder. Onnodig deel.

cijfer 4.5 / imdb 6.3
  dinsdag 13 november 2007 @ 00:04:10 #222
52357 Lambiekje
pi_54564873
quote:
Op maandag 12 november 2007 21:51 schreef starla het volgende:
Wind Chill
[ afbeelding ]

Baggerfilm

Cijfer: 3
Ik vond hem juist stylish en beter dan verwacht.
pi_54565716
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:35 schreef Timo20 het volgende:
The Proposition
Charlie Burns (Guy Pearce) krijgt van de sherrif een aanbod: hij moet op zoek naar z`n oudere broer die wordt verdacht van het verkrachten en vermoorden van een vrouw en haar gezin. Vindt hij z`n broer en levert ie `m uit aan de sherrif dan wordt z`n jongere, onschuldige broertje Mike vrijgelaten. Zoniet, dan wordt Mike met kerst opgehangen. Daarmee staat Charlie voor een dilemma. Voor wie kiest hij?

Wat een fantastische film is dit. Het begin zet gelijk de toon van de film. Je verwacht dan ook een hoop geweld en een hoog tempo. Het geweld krijg je ook maar het wordt je voorgeschoteld in een heerlijk aangenaam, rustig voortkabbelend tempo. De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
Ook de beelden van de Australische outback zijn prachtig en de aankleding van de film (zowel de sets als de kostuums) zijn goed verzorgd en geven een authentiek beeld van het Wilde Westen in Australie.
Tel daarbij de geweldige personages die sterk worden neergezet - waarbij vooral Pearce, Winston en Emily Watson super zijn - en je hebt een heerlijk rauwe, een beetje off-beat western.
Briljant!

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
vergeet de soundtrack ( ) niet
  dinsdag 13 november 2007 @ 01:06:30 #224
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54566005
Dalkom, salbeorhan yeonin (My Scary Girl) (2006, ZK, Jae-gon Son)
Hwang Dea-woo is een beetje saaie 30+ jarige Engels docent op een universiteit, die nog nooit een meisje heeft gehad. Hij zat daar nooit mee. Maar nu begon het toch te kriebelen. Dus na wat aandringen van zijn beste vriend vraagt hij de leuke nieuwe buurvrouw, Lee Mina, mee uit voor de film. De date gaat niet helemaal volgens zijn plan. Hij maakt wat foutjes, waardoor zij boos wegloopt. Maar door een lief cadeautje en een gemeend excuses eindigt het toch met Dea-woo's eerste kus. Dea-woo is in de zevende hemel. Eindelijk heeft hij zijn grote liefde gevonden. Een lief intelligent elegant meisje, dat naar de kunstschool gaat om daarna in Italië verder te studeren. Tenminste dat is wat ze heeft verteld. Maar dan duikt haar ex op. Zij zal zich wel ontdoen van hem, beloofd ze. Maar ze doet dit wel heel letterlijk en vermoord hem. En langzaam wordt er meer duidelijk dat over haar dubieuze verleden als "golddicker". Als kijker weten we nu dat Mina niet is wie ze zegt te zijn. Hwang weet dat natuurlijk nog niet. Wanneer zal die de waarheid leren? En zullen ze ondanks alles bij elkaar blijven?
Dat is het plot zo'n beetje. Wat ik van de film vond? Wat zal ik zeggen. Ik zat constant te hopen dat het allemaal goed kwam tussen Hwang en Mina, want ze waren zo leuk en schattig samen. (Wat imo het één van de grootste punten is bij een romcom). Ik heb een paar keer goed gelachen. En Kang-hie Choi, die Mina speelt, is ontzettend
cijfer: 7.5
  dinsdag 13 november 2007 @ 01:26:06 #225
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_54566257
Even in sneltreinvaart door mijn laatste weken heen:

Rope (#231)
Leuke Hitchcock over twee mannen die de perfecte moord denken te plegen. Alles speelt zich in één kamer af en met een paar trucjes heeft Hitchcock het voor elkaar gekregen om de hele film zo'n beetje uit één shot te laten bestaan.

Notorious (#106)
Nog zo'n leuke Hitchcock, al deed deze het minder voor mij dan Rope. Losbandige vrouw wordt door een geheim agent gestrikt om een nazibende te infiltreren, maar komt er al snel achter dat ze niet meer terug kan.

The Green Mile (#123)
Aardig gevangenisdrama over een death row die een gevangene met speciale gaven krijgt. Het gevangenisverhaal is mooi en indrukwekkend, het geneuzel van het oude mannetje ervoor en vooral erna vond ik tamelijk overbodig en clichématig.

Vier Minuten
Pianolerares in een vrouwengevangenis krijgt een getalenteerde maar licht ontvlambare leerlinge. De finale is geweldig.

Rosemary's Baby (#226)
Jonge vrouw krijgt kind van de duivel. Beetje gedateerd, maar kijkt lekker weg.

Ratatouille (#91)
Opnieuw een knap staaltje van Pixar, ditmaal over een rat die zijn kolonie kwijtraakt en in een toprestaurant aan de slag kan. Verbluffend mooie animaties, waarbij je soms denkt dat je naar een real life film kijkt.

Gargandi Snilld
Toffe docu over de muziekscene op IJsland. Ik miste wel wat diepgang, maar het is een goede kennismaking met de soms bizarre muziek die dit land te bieden heeft.

Yasmin
Vrouw van Pakistaanse afkomst komt na 11 september in de problemen door een verstandshuwelijk met een vers geimigreerde Pakistaan. Wel wat makkelijk en wel erg veel thematiek en ook sommige verhaallijnen vond ik wat afgeraffeld.

Kebab Connection
Onderhoudende komedie over de clash van de Turkse normen en waarden met het hedendaagse Duitsland. Al kun je voor dat onderwerp natuurlijk veel beter Gegen Die Wand kijken, al is die minder grappig.

Once Upon a Time in America (#100)
Geweldig meesterwerk van Sergio Leone over een groep gangsters tijdens de drooglegging... en de terugslag van hun activiteiten dertig jaar later. Alleen de eerste tien minuten, met constant die rinkelende telefoon, is al een 10 waard.

En nu zit ik op 171 van de IMDb Top 250.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 13 november 2007 @ 04:02:53 #226
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54566980
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 01:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Green Mile (#123)
Aardig gevangenisdrama over een death row die een gevangene met speciale gaven krijgt. Het gevangenisverhaal is mooi en indrukwekkend, het geneuzel van het oude mannetje ervoor en vooral erna vond ik tamelijk overbodig en clichématig.
Ik heb The Green Mile onlangs ook gezien. Volgens mij is het regelrecht het verhaal van Jezus. Ik bedoel, de figuur heet John Coffey (initialen J.C.), hij kan mensen die ziek zijn beter maken en wordt tenslotte onterecht veroordeeld en terecht gesteld. Duidelijker kan haast niet. Zo zag ik het tenminste.
pi_54567004
Blades of Glory!! Met Will Ferrell

Tijdens een live uitzending krijgen kunstschaatsers Chazz en Jimmy slaande ruzie voor de camera waardoor ze worden geschorst voor het leven. Ze vinden toch een mogelijkheid om weer mee te kunnen doen.....als koppel!

Kan er niks aan doen, het is gewoon een film waar je niet over na hoeft te denken!! Gewoon verstand op nul, glaasje drinken en een zak chips!
vet shitt...
pi_54569026
Casino Royale (Martin Campbell, 2006)
De eerste Bond met Daniel Craig en naast een nieuw acteur ook een andere aanpak. Het is een prequel op de reeks en Bond heeft net zijn 00 status verkregen, in dit deel gaat hij achter Le Chiffre aan (een bankier voor terroristen). Na de openingsscene (in zwart-wit) de titelsong, een aardig nummer maar Bond-onwaardig. Met stip de minste Bond-song maar de beelden bij de openingscredits waren wel zeer mooi. Vervolgens enkele dikke aktiescenes, dit alles zeer fraai in beeld gebracht. Het verhaal blijft boeien, echter is de film aan het eind wel wat langdradig en maakt men wel heel erg gebruik van de huidige poker rage. Al met al geslaagde vernieuwing van de Bond-reeks. 7.8

We Own the Night (James Gray, 2007)
Van de week draaide We Own the Night eenmalig in de bios, de reden voor deze voorpremiere (hij gaat pas 24 januari draaien) was mij onduidelijk maar wel leuk om de film al te zien. De koerier kwam de film trouwens pas een kwartier voor tijd brengen en we hadden nog een pauze in de film omdat men de film nog moest afmonteren. Maar goed de film zelf. We Own the Night is het verhaal van een drama dat zich afspeelt op het hoogtepunt van een bloedige strijd in de jaren 80 van de twintigste eeuw tussen de politie van Gotham en de Russische maffia die het gemikt hebben op de politiemensen en hun familie. Wahlberg en Phoenix spelen twee broers uit een politiefamilie (met als vader Robert Duvall). Wahlberg is de voorbeeldige zoon die zijn vader achterna wil als politiechef, Phoenix daarintegen is manager van een nachtclub waar de Russische maffia vaste klant is. Het acteerwerk is dik in orde, met als uitblinker Joaquin Phoenix en een leuke bijrol voor Eva Mendes. Ook fraaie beelden en een heerlijke jaren '80 soundtrack (met o.a. David Bowie). Helaas was de film in mijn ogen op bepaalde momenten te sentimenteel en wil men teveel emoties opwekken (wat niet echt lukt). Neemt niet weg dat het een zeer geslaagde film is geworden. Leuk detail; De film is gebaseerd op een waar gebeurd corruptieschandaal dat plaatsvond in het midden van de jaren '80 en waar de vader van regisseur James Gray bij betrokken was. 7.8

Bullets Over Broadway (Woody Allen, 1994)
Had gister weer eens zin in een Woody Allen film, ditmaal de beurt aan Bullets over Broadway. John Cusack is een jonge toneelschrijver die met zijn eerste grote productie wil beginnen, om de financiering rond te krijgen wordt hij gedwongen in zee te gaan met een maffiabaas. De beste man wil het toneelstuk wel financieren maar dan moet zijn vriendin, een ex-prostitue, wel de hoofdrol krijgen. Zoals de meeste films van Allen dus een origineel script en de uitvoering is ook aardig. Waar ik me alleen wel erg aan stoorde was de stem van Jennifer Tilly, het is echt moeilijk om daar 90 minuten naar te luisteren. Toch wist de film niet echt te overtuigen, de leuke en scherpe (typische Allen) dialogen en grappen zijn wel aanwezig maar toch mist de film iets. 6.8
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:19:33 #229
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_54569670
The Spirit of St. Louis Een epic van Billy Wilder. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Leuk om te kijken, en een goede preformance van Stewart. Maar over de hele lijn had ik er toch wat meer van verwacht. Zo nu en dan zijn er wel wat stukjes van "Hey leuk, Billy Wilder", maar dat komt bijna niet voor. Dus in dat opzicht wel een kleine teleurstelling. Maar zoals altijd is het wel oerdegelijk. Wel een goede film, maar geen hoogvlieger (hehe) in het oeuvre van Wilder.

The Stratton Story Uhm, ja. Wel leuk, toch? Op momenten nogal erg zoet. Soms voel je je een beetje een idioot, zo'n 60 jaar na dato. Maargoed. Deed me allemaal niet zo veel, je gaat er op de automatische piloot doorheen. En dan aan het einde besluit je of het wel leuk is of niet. En het was wel leuk. Maar niet echt 'inspirerend' wat de hoes belooft. Misschien voor de hard-core Disney freak, maar niet voor mij. Veel meer kan ik er niet van maken, sorry.
  dinsdag 13 november 2007 @ 12:31:49 #230
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54572721
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 00:46 schreef Nepthys het volgende:

[..]

vergeet de soundtrack ( ) niet
Heb ik ook niet vergeten
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:35 schreef Timo20 het volgende:
The Proposition
De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
pi_54580651
Una Giornata Particolare

Mooi drama met sterke acteerprestaties van Mastroianni en, wellicht verrassend, Sophia Loren.
De bewust bleke kleuren geeft de uitzichtloze gemoedstoestand van de hoofdrolspelers goed kracht bij.

Ondanks dit vond ik de film bij vlagen wel wat saai.
pi_54583206
Gister voor de zoveelste keer glory road gekeken. blijf het een geweldige film vinden. Ik hou dan ook wel van het genre. Ik geef een 8,5 . Wat vinden jullie er van ?

http://www.moviemeter.nl/film/28493
pi_54583748
Ratatouille (2007)
Remy is een culinaire rat die samen met zijn kolonie ratten moet vluchten van een mens waarbij Remy uiteindelijk gescheiden raakt van zijn kolonie, maar dan komt hij in een restaurant terecht. Ik kan niet anders zeggen dan dat de animatie waanzinnig goed gemaakt is van de ratten tot parijs, overal zitten details in verwerkt. Het verhaal is lichtelijk voorspelbaar, alhoewel op bepaalde punten de cliche's ontweken werden, maar dat stoorde me eigenlijk niet. De film kabbelt lekker voort, de humor is leuk, de animatie is geweldig, wat uiteindelijk dit gewoon prachtig maakt.
  dinsdag 13 november 2007 @ 23:49:42 #234
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54590124

Une femme est une femme (De Grote Anna Karina Show) (1961, Fr, Jean-Luc Godard)
Haha, natuurlijk is dat niet de goede vertaling van de titel. Maar de film had net zo goed zo kunnen heten. Want alles draait om Anna Karina. En gelukkig is Anna Karina ontzettend . Elke one (wo)man show moet natuurlijk ook goede hulpjes en Jean-Claude Brialy en Jean-Paul Belmondo zijn perfecte hulpjes.
cijfer: 8
  woensdag 14 november 2007 @ 01:04:40 #235
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_54591376
Johnny Got His Gun

Tamelijk deprimerend verhaal over een jonge Amerikaanse soldaat die in de oorlog zwaar gewond raakt en zijn benen, armen en gezicht kwijtraakt. De film, waarin scenes van de jongen die worstelt met zijn nieuwe situatie worden afgewisseld met zijn gedachten en herinneringen, is hier en daar wel wat erg belerend en Donald Sutherland's rol vond ik ronduit storend, maar het gegeven van een gevangene zijn in je eigen lichaam is goed neergezet.

Beelden uit deze film zijn gebruikt in Metallica's clip voor One.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 14 november 2007 @ 09:35:00 #236
52357 Lambiekje
pi_54594381
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Johnny Got His Gun

[ afbeelding ]

Tamelijk deprimerend verhaal over een jonge Amerikaanse soldaat die in de oorlog zwaar gewond raakt en zijn benen, armen en gezicht kwijtraakt. De film, waarin scenes van de jongen die worstelt met zijn nieuwe situatie worden afgewisseld met zijn gedachten en herinneringen, is hier en daar wel wat erg belerend en Donald Sutherland's rol vond ik ronduit storend, maar het gegeven van een gevangene zijn in je eigen lichaam is goed neergezet.

en volgend jaar een remake. Maar wat ik zo lees. wordt het jammerlijk.
pi_54594558
Reign over me

Deze film gaat over Charlie Fineman (Adam Sandler) en zijn studiemaatje Alan Johnson (Don Cheadle). Charlie is zijn gezin kwijtgeraakt in een vliegtuig ongeluk en leeft als een kluizenaar sindsdien en zegt niets meer te weten over zijn oude leven met zijn gezin. Duidelijk wordt het Alan dat Charlie hulp nodig heeft als hij steeds weer dichter bij Charlie in het leven komt te staan.

Een goed verhaal, Adam Sandler in een goede rol, geen 9/11 geneuzel en sterke dialogen afgewisseld met een goede soundtrack. Ik vond het een sterke film, hoe je vanaf het begint afvraagt waarom Charlie zo fucked up is, hoe hij uiteindelijk zijn hart uitstort en hoe het hele gebeuren mensen in zijn leven bëinvloed.

mijn cijfer: 8.2
imdb: 7.9
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 14 november 2007 @ 15:22:42 #238
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54602346
Une femme est une femme
Bizar, raar, lichtvoetig, veel gehakketak, je moet er maar van houden. Het wist mij niet helemaal te grijpen, desondanks is dit prima door te komen en tsja het heeft toch zijn momenten. Cijfer: 7

The Grapes of Wrath
Goede film, dat zich afspeelt in de jaren '30, echt oprecht . Een familie probeert de armoede te onvluchten en gaat met een gammele vrachtauto naar Californië en hoopt daar een beter leven op te kunnen bouwen. Opvallend is de politieke ondertoon van deze film, maar dat irriteert nergens. Wel jammer dat er iets teveel karakters waren, waardoor je niet echt met iedereen mee kon leven. Cijfer: 8

The Beach
Leonardo DiCaprio gaat op zoek naar een top-secret eiland waar het alle dagen feest is. Tenminste, dat lijkt allemaal maar zo in het begin. Op zich is dit wel een leuke film, maar Danny Boyle had hier zoveel meer uit kunnen halen. De sfeer op het eiland had veel beklemmender over kunnen komen en af en toe vliegt de film alle kanten op met als dieptepunt de game-scene waar DiCaprio doorheen stuitert. Dat kwam wel erg bizar over . Verder heeft het een erg gevarieerde soundtrack: van All Saints tot Moby, ook apart, maar niet verkeerd hoor. Cijfer: 7

Hook
Tijden geleden gezien, maar op de redelijk toffe piratenschipvechtscene na, was ik het allemaal vergeten. Maar jeetje, bwrlèègh, wat een drek. Zelfs van Spielberg had ik dit niet verwacht. Gauw weer vergeten maar . Cijfer: 4,5
  woensdag 14 november 2007 @ 15:38:38 #239
131551 arneaux
Een Collector's item.
pi_54602764
quote:
Op woensdag 14 november 2007 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Johnny Got His Gun

[ afbeelding ]

Ik vond die clip zó beklemmend toen ik'm voor de eerste keer zag. Ik denk dat ik de film ook maar een keer ga zien.
Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
  woensdag 14 november 2007 @ 22:10:00 #240
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54613052
Gisteren:

Stranger Than Paradise
Een zeer degelijke film over het wennen aan en in een nieuwe cultuur en omgeving. Eva komt vanuit Budapest voor 10 dagen bij haar neeft Willie logeren, die in New York woont. Beide moeten aan elkaars gezelschap wennen, waarvan ze in eerste instantie allebei niet van zijn gediend. Maar naarmate de tijd vordert veranderd vooral bij Willie de houding...

Het eerste wat opvalt is dat de film min of meer in kleine stukjes wordt verteld. Na iedere scene wordt het beeld even zwart en dan komt de volgende scene. Echt storend is het niet maar het zorgt er wel voor dat de film niet echt aanvoelt als een geheel en nogal fragmentarisch overkomt.
Maar dat is dan ook zo ongeveer het enige dat er is op te merken aan deze verder zeer prettige en kijkbare film.
Zeker de moeite waard.

IMDB Cijfer: 7,4/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Superbad
Voor de tweede keer gezien en ook nu weer was ie geweldig! Verliest bij de tweede kijkbeurt geen kracht, wat erg knap is.
Verreweg de leukste en grappigste film van het jaar.

IMDB Cijfer: 8,2/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  woensdag 14 november 2007 @ 23:06:35 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_54614810
Any Way the Wind Blows (2003, Bel, Tom Barman)
Tom Barman kan naast goede muziek ook nog eens een goede film maken. Zijn achtergrond uit de muziek is echter wel sterk voelbaar. De film moet het vooral hebben van sfeer en dialogen en minder van het verhaal. De soundtrack speelt hierbij ook een grote rol. De film is dan ook vooral een impressie van het leven in de grote stad Antwerpen.
cijfer: 8
  donderdag 15 november 2007 @ 03:30:22 #242
16701 scanman01
Today's a good day
pi_54617732

Waitress

De film is geschreven en geregisseerd door Adrienne Shelly. Adrienne speelde zelf nog een belangrijke bijrol ook. "Waitress" kwam uit in 2007, maar dat heeft ze niet meer mee mogen maken. Adrienne Shelly werd in November 2007 vermoord en is slechts 40 jaar geworden.

De film gaat over een serveerster in zo’n typische Amerikaanse diner. De diner is gespecialiseerd in taart, vooral gebakken door serveerster Jenna. Jenna vindt in het bakken de uitlaatklep de ze nodig heeft om het leven met haar tirannieke echtgenoot Earl vol te houden. Jenna’s grootste wens is deel te nemen aan een taartenwedstrijd, maar dat ziet Earl natuurlijk helemaal niet zitten. En dan duikt er plotseling een nieuwe huisarts op, net nu Jenna op regelmatige basis een arts nodig zal hebben. Ze is namelijk in verwachting… En de huisarts is wel een heel knappe en sympathieke man.
Misschien was ik niet in de stemming of was het gewoon geen goede film, maar na 15 minuten hield ik het voor gezien. Geen van de personages kon me boeien en dan werkt een film als deze niet.

Cijfer: 5,0
pi_54618560
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:10 schreef Timo20 het volgende:
Gisteren:

Stranger Than Paradise
Dan ook ZEKER Down by Law checken!!
pi_54618592
City of God

Braziliaanse jeugd dat op het verkeerde pad zit en gaat handelen in drugs, gebasseerd op ware feiten. Echt waar dit gaat zo raar eraan toe in de film! Abnormaal! Het geeft een goede weergave van de werkelijkheid in Rio. Goed plot en verhaallijn. Dit was zowat dé beste film die ik ooit gezien heb.
De realiteit is hard.

Cijfer: 9,5
xD
pi_54619208
Gone Baby Gone (Ben Affleck, 2007)
Wederom een soort van voorpremiere gisteren in de bios, ditmaal Gone Baby Gone. De regie van deze film was in handen van Ben Affleck en in de hoofdrol zien we zijn jongere broertje Casey Affleck. Verder ook rollen van Morgen Freeman, Ed Harris en Michelle Monaghan. In Amerika is de film erg goed ontvangen en in Engeland wordt hij voorlopig nog uit de bioscoop gehouden vanwege de gelijkenis met de zaak van Maddie McCann. De link tussen de zaak en de film is inderdaad sterk aanwezig, maar toch snap ik niet echt waarom de film voorlopig niet in de UK zal verschijnen. Dan kun je heel wat meer films weren die te pijnlijk zijn voor bepaalde groepen mensen, je hoeft natuurlijk ook niet naar de film te gaan kijken. Maar goed, na Good Will Hunting komt Ben Affleck met zijn tweede filmscript. Een gevoelig onderwerp, namelijkde ontvoering van een jong meisje.

Patrick Kenzie (Casey Affleck) en Angela Gennaro (Michelle Monaghan) zijn privé detectives in Boston. Beide zijn door schade en schande wijs geworden en hebben de stad op vele manieren leren kennen. Als er een vierjarig meisje gekidnapped blijkt te zijn, willen ze de zaak aanvankelijk niet aannemen. Maar haar tante blijft smeken en de detectives geven toe. Ze raken verwikkeld in een web van misdaden en blijken alles op het spel te moeten zetten.

Wat de film, naast het sterke acteerwerk, zo goed maakt is de keuze van Affleck om de moeilijke en gevoelige dilemma's niet uit de weg te gaan. Hierdoor voelt de film wat "on-Hollywood" aan, iets wat in dit geval zeker geen kritiek is. Enige minpuntje aan het script is de rol van Michelle Monaghan, het lijkt erop dat zij in de film is geschreven voor het einde en dat maakt haar aanwezigheid in de eerste helft van de film wat overbodig. Verder moet ik zeggen dat Affleckt ook best een compliment mag ontvangen voor zijn regie, de beelden zijn mooi en puur geschoten en met daaronder een mooie ingetogen score levert dit met bovengenoemde zaken (acteerwerk, script) een zeer geslaagde film op. Misschien moet Affleck maar stoppen met acteren en zich helemaal op het regisseren/ schrijven gaan richten. 8.3
pi_54619608
Hook
Jeugdsentiment, niet meer, niet minder.

Ratatouille
Weer een leuke Pixar. Groot fan van Finding Nemo en Monsters Inc. en Ratatouille is weer van hetzelfde laken een pak. Na het wat mindere Cars gelukkig een Pixar waarbij je weer kunt mee leven met de hoofdpersoon.

2 minpuntjes: het middenstuk van de film vond ik niet zo boeiend, en in dat middenstuk vond ik Linguine een vervelend personage.
Gelukkig zijn er positieve punten in overvloed; de animatie, het verhaal, de aaibaarheidsfactor van Remy, de muziek. Lekker feelgood allemaal.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_54619806
Saw IV

Ik moet eerlijk toegeven, voordat ik op play drukte dacht ik: 'Nou ja, heb ik tenminste Saw IV gezien'. Maar niets is minder waar; Saw IV is beter dan z'n laffe voorganger, omdat de echte 'traps' weer terug zijn en je op het eind weer vreselijk verrast wordt zoals in het eerste deel van de serie. Desalniettemin overtreft het niet de kwaliteit en originaliteit van de eerste 2 delen. De 'gore' is in overmaat aanwezig, het verhaal steekt goed in elkaar en het verrassingselement zit er nog steeds in, m.a.w: een goede filmavond als je geen betere films op de plank hebt liggen.

Cijfer: 6
I feel kinda Locrian today
  donderdag 15 november 2007 @ 10:03:49 #248
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_54619851
quote:
Op donderdag 15 november 2007 03:30 schreef scanman01 het volgende:
Misschien was ik niet in de stemming of was het gewoon geen goede film, maar na 15 minuten hield ik het voor gezien. Geen van de personages kon me boeien en dan werkt een film als deze niet.

Cijfer: 5,0
Wel 15 minuten! Nee dan staat je oordeel als een huis.

Ik heb gek genoeg Waitress helemaal uitgekeken en was aangenaam verrast. Een schattig filmpje zonder al teveel pretenties. Het is in essentie mierzoet maar niet ondragelijk, en behandeld een specifiek thema (het verschrikkelijke huwelijk tussen Jenna en Earl) toch wel vrij goed. Waitress is wat The Good Girl had moeten zijn. Russel is zeer adequaat als het serveerstertje met potentie op een beter leven en Andy Griffith heeft ook een leuke rol. Ergens kreeg ik een beetje Garden State gevoelens, maar door de bar slechte soundtrack van deze film verdween dat weer snel. Wel gewoon gaan kijken. 7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door cwk op 15-11-2007 10:45:40 ]
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  donderdag 15 november 2007 @ 11:35:13 #249
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_54621755
Bara no soretsu [Funeral parade of roses] Ooh. Geweldig! Wat een bonte verzameling van stijlen die zomaar bij elkaar komen tijdens het creatieve hoogtepunt van de Japanse New-Wave. Gay cinema, Avant-Garde, Documentaire, Grindhouse, Animatie en van alles en nog wat, het zit er allemaal in. De film zou redelijk te volgen zijn, ware het niet dat alles door elkaar gehaald is, waardoor het een soort puzzel wordt. Gelukkig is het allemaal wel redelijk goed te plaatsen. Maar de film heeft zo veel in zich dat een 2e keer kijken niet slecht zou zijn. Dat Eddie in een porno-film speelt maakt het allemaal nog leuker omdat zo de scheidingslijn tussen fictie en realiteit helemaal verdwijnt. Het klinkt misschien vreemd, maar achteraf gezien is het heerlijk om eens volledig los te gaan en je te laten onderdompelen in de Japanse drag-queen scene van de jaren 60 (jaja, dit is wel heel specifiek). Ik vond het zelf nogal vreemd hoe ik er op reageerde. Normaal gesproken heb ik er niet zoveel mee (homoseksualiteit op het scherm), eigenlijk vrijwel niets, dat komt dan ook omdat ik zelf hetero ben, maar bij deze film ging ik er helemaal in mee. Het voelde allemaal een soort van natuurlijk, en heb me er dan ook geen moment aan gestoord, ondanks dat het zo excessief was. Dat Kubrick hier inspiratie vandaan gehaald heeft voor zijn Clockwork Orange is ook overduidelijk terug te zien; sommige scènes zijn zelfs direct gekopieerd. Maargoed, een aanrader dus, voor eenieder die eens wat anders dan anders wil.

Korte trailer Lange trailer
  donderdag 15 november 2007 @ 19:19:23 #250
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_54632444
quote:
Op donderdag 15 november 2007 08:44 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dan ook ZEKER Down by Law checken!!
Zal eens kijken of ik `m kan vinden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties