SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 5.0Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De personage komt wel tot leven, de film helaas niet.
-7
Clerks.
De dialogen werken voor mij alleen het laatste kwartier ongeveer. Het merendeel van die film heb ik toch het
idee van ok boeiend. Niet slecht maar ook niet denderend.
-6.5
Napoleon Dynamite
Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
-6
Control
Mooie film voor deze tragische man, het acteerwerk was ook zeker in orde!
Mooie settings waarin ik zeker kan zien dat het geregisseerd is door een fotograaf.
-8
The Departed
Och wat is Jack Nicholson toch geniaal, eigenlijk alle acteurs spelen erg goed in deze film!
Het verhaal is zeer vermakelijk en ik zat ook af en toe flink in spanning, maar sommige dingen
zijn toch te ver gezocht/niet geloofwaardig.
Deze film is beter dan gewoon 'goed' maar 'super' zou ik het ook niet noemen.
-8
Kruistocht in spijkerbroek
Vermakelijke kinderfilm (met flinke gaten in het plot) met een goed einde. Goed gecast.
-6.5
Fear and Loathing in Las Vegas
Damn wat een trip, heerlijke humor en geweldig geacteerd (Depp en del Toro!)
Wat kan ik er eigenlijk over zeggen? Niks, ga hem gewoon zelf maar kijken!
-8.5
[ Bericht 3% gewijzigd door Roi op 09-11-2007 22:12:02 (+ Kruistocht in spijkerbroek) ]All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
Deze film is zo briljant in alles...zo veel unieke scenes. En de nerd blijft de nerd.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:23 schreef Roi het volgende:
Napoleon Dynamite
Gelachen heb ik niet bij deze "Hilarisch(e) - New York Post" film.
Ik zou juist de doelgroep moeten zijn van deze film, maar ik heb alleen een paar keer gegniffeld en dat
was het dan ook. Misschien wel leuk als je op een Amerikaanse school hebt gezeten ?
-6
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Nou ja zeg ... heb je een TV waarbij het een avond eerder wordt uitgezondenquote:Op maandag 12 november 2007 10:13 schreef Falco het volgende:
Romancing the Stone
Nah, wel aardig, maar ook niet heel bijzonder. Ik had ook een hogere heldenfactor van Michael Douglas verwacht. Cijfer: 6
Heb je In The Mood for Love gezien. Nadat ik die had gezien en daarna 2046 voor de tweede keer zag, werd me alles nog duidelijker. Al heb je imo de grote lijnen wel te pakken. 2046 gaat namelijk imo over zijn zoektocht naar een vrouw, die zich kan meten met zijn grote liefde (uit ITMfL).quote:Op maandag 12 november 2007 11:50 schreef hornage het volgende:
2046
Nadat ik al twee keer in slaap was gevallen na het eerste half uur had ik wat minder op het ooit helemaal af kunnen zien van deze film. Toch laat ik me niet krijgen door films. Ik heb immers ook 2001 a space odyssey en dune (3 uur versie) uit kunnen zien. Gisteravond dus met aardig frisse kop er weer voor gaan zitten.
Gelukkig kwam ik toen op het punt in de film waarin alles wat duidelijk wordt en waarin ik eindelijk ook wat in de film kwam en alles wat begon te waarderen.
De film is niet echt heel vaag te noemen, maar zit erg artistiek in elkaar. Het is te omschrijven als een soort film over de zoektocht naar liefde en aanhankelijkheid van een man die met veel dames gaat, maar zich nooit zal binden. Deze zoektocht wordt uiteindelijk heel mooi weergegeven door het laten zien van stukken verhaal wat de man heeft geschreven als een soort van metafoor voor zijn zoektocht. Dit is zo mooi gevonden en komt zo fijn over qua details, dat ik gewoon echt bewondering kreeg voor de film. Jammer genoeg vond ik dat pas duidelijk worden na anderhalf uur. Dit kan aan mij liggen, maar ik vond dat nogal een dooddoener. Het einde van de film kwam een beetje erachteraan geplakt over. Toch past het wel in het verhaal, maar het voelde niet geheel in lijn van het verhaal.
De film was dus interessant en mooi, maar naar mijn mening iets te diep artistiek gezocht. Een 7,5 is het cijfer wat ie krijgt. Op imdb naar beneden afgerond trouwens.
Die film heb ik niet gezien, ik zie nu ook op imdb dat dit een kind of vervolg is.quote:Op maandag 12 november 2007 12:20 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Heb je In The Mood for Love gezien. Nadat ik die had gezien en daarna 2046 voor de tweede keer zag, werd me alles nog duidelijker. Al heb je imo de grote lijnen wel te pakken. 2046 gaat namelijk imo over zijn zoektocht naar een vrouw, die zich kan meten met zijn grote liefde (uit ITMfL).
heb je niet de lange film gezien ipv de korte?quote:Op maandag 12 november 2007 18:17 schreef Undergod het volgende:
Cashback (2004)
[ afbeelding ]
Een jonge kunstenaar raakt zijn vriendin kwijt, en kan daarna niet meer slapen.
Hij komt er dus achter dat hij ineens veel meer tijd heeft, hij gaat er gelukkig op een creatieve manier mee om.
Hij gaat werken bij een supermarkt, en leert daar zijn nieuwe muze kennen.
Genoeg verteld over het verhaal, dat voor mij niet het belangrijkste was in deze film.
Het verhaal is eigenlijk een opvolging van triviale gebeurtenissen, maar de uitwerking is dan wel weer erg mooi.
De sfeer vond ik erg mooi (zie foto), maar het beste was nog de narrator, die me een beetje deed denken aan Eternal sunshine of the spotless mind. Echter vond ik het hier beter omdat de verteller niet bang is een stilte te laten vallen, en je ook weer klaarstoomt voor als "we" weer verder gaan.
Mijn Cijfer: 8,5
IMDB Cijfer: 7,7
Deze film ben ik naar aanleiding van dit topic gaan kijken (bedankt)
Oh en het is ook nog eens mijn eerste review in dit topic
Klopt, had niet imdb-linkje gekeken naar de tijd, maar de poster gechecked, en dat herkende ikquote:Op maandag 12 november 2007 21:46 schreef pascalheister het volgende:
[..]
heb je niet de lange film gezien ipv de korte?
quote:Op maandag 12 november 2007 22:13 schreef Falco het volgende:
BloodRayne
Door dit ben ik geestelijk gesloopt.
Ik vond hem juist stylish en beter dan verwacht.quote:Op maandag 12 november 2007 21:51 schreef starla het volgende:
Wind Chill
[ afbeelding ]
Baggerfilm![]()
Cijfer: 3
vergeet de soundtrack (quote:Op maandag 12 november 2007 22:35 schreef Timo20 het volgende:
The Proposition
Charlie Burns (Guy Pearce) krijgt van de sherrif een aanbod: hij moet op zoek naar z`n oudere broer die wordt verdacht van het verkrachten en vermoorden van een vrouw en haar gezin. Vindt hij z`n broer en levert ie `m uit aan de sherrif dan wordt z`n jongere, onschuldige broertje Mike vrijgelaten. Zoniet, dan wordt Mike met kerst opgehangen. Daarmee staat Charlie voor een dilemma. Voor wie kiest hij?
Wat een fantastische film is dit. Het begin zet gelijk de toon van de film. Je verwacht dan ook een hoop geweld en een hoog tempo. Het geweld krijg je ook maar het wordt je voorgeschoteld in een heerlijk aangenaam, rustig voortkabbelend tempo. De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
Ook de beelden van de Australische outback zijn prachtig en de aankleding van de film (zowel de sets als de kostuums) zijn goed verzorgd en geven een authentiek beeld van het Wilde Westen in Australie.
Tel daarbij de geweldige personages die sterk worden neergezet - waarbij vooral Pearce, Winston en Emily Watson super zijn - en je hebt een heerlijk rauwe, een beetje off-beat western.
Briljant!
IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
Ik heb The Green Mile onlangs ook gezien. Volgens mij is het regelrecht het verhaal van Jezus. Ik bedoel, de figuur heet John Coffey (initialen J.C.), hij kan mensen die ziek zijn beter maken en wordt tenslotte onterecht veroordeeld en terecht gesteld. Duidelijker kan haast niet. Zo zag ik het tenminste.quote:Op dinsdag 13 november 2007 01:26 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
The Green Mile (#123)
Aardig gevangenisdrama over een death row die een gevangene met speciale gaven krijgt. Het gevangenisverhaal is mooi en indrukwekkend, het geneuzel van het oude mannetje ervoor en vooral erna vond ik tamelijk overbodig en clichématig.
Heb ik ook niet vergetenquote:
quote:Op maandag 12 november 2007 22:35 schreef Timo20 het volgende:
The Proposition
De werkelijk sublieme en uitermate sfeervolle soundtrack helpt hier voor een groot deel bij.
en volgend jaar een remake. Maar wat ik zo lees. wordt het jammerlijk.quote:Op woensdag 14 november 2007 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Johnny Got His Gun
[ afbeelding ]
Tamelijk deprimerend verhaal over een jonge Amerikaanse soldaat die in de oorlog zwaar gewond raakt en zijn benen, armen en gezicht kwijtraakt. De film, waarin scenes van de jongen die worstelt met zijn nieuwe situatie worden afgewisseld met zijn gedachten en herinneringen, is hier en daar wel wat erg belerend en Donald Sutherland's rol vond ik ronduit storend, maar het gegeven van een gevangene zijn in je eigen lichaam is goed neergezet.
Beelden uit deze film zijn gebruikt in Metallica's clip voor One.
Ik vond die clip zó beklemmend toen ik'm voor de eerste keer zag. Ik denk dat ik de film ook maar een keer ga zien.quote:Op woensdag 14 november 2007 01:04 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Johnny Got His Gun
[ afbeelding ]
Tamelijk deprimerend verhaal over een jonge Amerikaanse soldaat die in de oorlog zwaar gewond raakt en zijn benen, armen en gezicht kwijtraakt. De film, waarin scenes van de jongen die worstelt met zijn nieuwe situatie worden afgewisseld met zijn gedachten en herinneringen, is hier en daar wel wat erg belerend en Donald Sutherland's rol vond ik ronduit storend, maar het gegeven van een gevangene zijn in je eigen lichaam is goed neergezet.
Beelden uit deze film zijn gebruikt in Metallica's clip voor One.
Wel 15 minuten! Nee dan staat je oordeel als een huis.quote:Op donderdag 15 november 2007 03:30 schreef scanman01 het volgende:
Misschien was ik niet in de stemming of was het gewoon geen goede film, maar na 15 minuten hield ik het voor gezien. Geen van de personages kon me boeien en dan werkt een film als deze niet.
Cijfer: 5,0
Zal eens kijken of ik `m kan vindenquote:Op donderdag 15 november 2007 08:44 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Dan ook ZEKER Down by Law checken!!![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |